SALETA O KOWNACKIM: ADAM NIE MOŻE TYLE WAŻYĆ! (NIEDZIELA W RINGU #3)

- Wnioski z tej walki są bardzo proste. Przede wszystkim kwestia wagi. Adam nie może sobie pozwolić na to, by wchodząc do ringu ważyć 120 kg. Nie może sobie na to pozwolić nawet pomiędzy walkami, bo musi utrzymywać się w formie. Niekoniecznie między walkami musi boksować, ale powinien być w formie i tę wagę trzymać stosunkowo nisko, po to, żeby w momencie, gdy zaczyna się obóz przygotowawczy do walki, mógł się skupić tylko na przygotowaniu do niej, a nie na zrzucaniu kilogramów. Tym bardziej, że te kilogramy mu nie służą - mówi o Adamie Kownackim były mistrz Europy wagi ciężkiej Przemysław Saleta w trzecim odcinku cotygodniowego podcastu "Niedziela w ringu". Nie zabrakło tematu porażki Artura Szpilki z Dereckiem Chisorą oraz wnikliwej analizy obecnej wagi ciężkiej. 

Serdecznie zapraszamy do sprawdzenia nowego odcinka "Niedzieli w ringu" i posłuchania tego, co do powiedzenia ma Przemysław Saleta. Zaprasza redakcja BOKSER.ORG oraz autor cyklu, Cezary Kolasa

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

Urodzony w 1996r., na portalu zadebiutował w połowie 2011 roku. Twórca m.in. autorskiego cyklu wywiadów "Niedziela w ringu" i znajdujących się w nim długich, obszernych rozmów z pięściarzami i ludźmi z bokserskiego środowiska. Autor artykułów oraz wielu informacji własnych.

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: BOXER
Data: 04-08-2019 19:54:28 
A Piękny Przemuś co taki chudziutki się zrobił ? W walce z Gołotą testosteron aż uszami wyciekał ....
Szkoda że nie było wtedy kontroli bo byłoby wesoło.
 Autor komentarza: teanshin
Data: 04-08-2019 20:09:57 
"Niekoniecznie między walkami musi boksować, ale być w formie..."
"były mistrz Europy wagi średniej Przemysław Saleta..."
Co to za bełkot? Znów pochlali?
 Autor komentarza: ChudyByk
Data: 04-08-2019 20:57:16 
Teanshin ...

Proste. Bycie w formie... bieganie, worki, tarcze, trzymanie wagi, ciezary etc to co innego niz codzienne ciężkie sparingi itp. Myślę ze o to chodziło.
 Autor komentarza: ChudyByk
Data: 04-08-2019 21:07:22 
Jeśli byś trenował kiedyś cokolwiek co wymaga sezonowości i szczytów formy w wybranym momencie w kalendarzu to bys rozumiał ;)

Tak jesteś odcięty od szeroko rozumianej koncepcji trzymania formy ogólnej. Boks to w duzej mierze wyprowadzone ciosy, ale nie tylko!!
 Autor komentarza: adam77
Data: 04-08-2019 21:27:52 
Walka wieczoru w sumie pierwsza można było zajebscie się zaprezentować,pokazać że wziąłem się za boks bo duze sukcesy są blisko. To idiota spas się do granic możliwości i zamiast trenować to siedział przy kompie pisał jaki to jest wielki i się napinal.. i co wyszło adasiu męczyłes że starym rozbitym areola który już kończy karierę. Niech nikt mi nie Pierdol.. Adaś nie może trzymać wagi czy zrobić wagi to czystej krwi leń i nie rób... povietkin.ortiz.fury młode też. Joshula,parker.wider ten o uszczeli grubsza w 1rundzie,radzę unikać..
 Autor komentarza: UshiroTobi
Data: 04-08-2019 21:40:15 
Adam77, może ,,uszczel" słownik ortograficzny w księgarni,bo na szkołę już chyba za późno.

Oderwij się na chwilę od pisania komentarzy na forach i rusz się sprzed kompa, żebyś się nie ,,spas".
 Autor komentarza: Minister1989
Data: 04-08-2019 21:42:28 
Autor komentarza: BOXER

A co ma kur%wa jedno z drugim wspólnego ???
 Autor komentarza: adam77
Data: 04-08-2019 21:49:13 
Tobi

Są browary są i błędy i co myśli że mi glupio

Lepiej napisz coś o walce. Oglądałeś? Czy mamusia zabroniła to brzydki sport.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 04-08-2019 22:40:24 
Kibicuje Kownackiemu, mega go lubie, lubie jak masakruje hejterow i znawcow (podobnie jak to zrobil Ruiz), ale jaki Wilder?? Wilder ubija Adama w 1-2 rundzie. Nawet Mayweather unikal pewnych starc 2-3 lata lub czekal jak Pacman najpierw obije delikwenta i dopiero wtedy podejmowal sie pewnych wyzwan.

Styl robi walke i ciezko o bardziej lezacy styl Wilderowi niz styl Kownasia. Bez obrony, krotszy zasieg, mniejsza mobilnosc. Adam powinien celowac w Ruiza. Tylko i wylacznie. Ale i tak absolutnie musialby zejsc -10kg w dol, bo jego ciosy z Arreola byly za wolne - ciezko uruchomic tulow z +10kg nadwagi. Ok, padl rekord liczby ciosow, ale gdyby bylo ich o 20% mniej za to z wieksza dynamika Arreola by tego nie utrzymal.
 Autor komentarza: t4b4x0
Data: 04-08-2019 22:44:39 
https://www.youtube.com/watch?v=ZXw1ITxItFM

Film dla tych, ktorzy nadal nie lubia Tysona Fury i nie odrozniaja trashtalku od realiów.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 04-08-2019 22:47:20 
@teanshin znow blysnales, lejesz z Salety, ale jestes kompletnym ignorantem bokserskim/sportowym. Saleta ma 100% racji: w momencie kiedy zaczynaja sie przygotowania do walki to nie jest moment na zrzucanie absurdalnych(!) 10kg, bo organizm na debecie kalorycznym jest oslabiony, spisz po 12h. G*wnania robota i stracony czas. Zrzucenie 10kg jest nierealne w okresie np. 8tyg, a dla Adama ani w 12tyg, ani w 16tyg. Tylko dietetyk, ale Adam go nie chce, bo chce robic swoj boks, tyle ze od pewnego levelu (juz chocby slabiutki Martin) to nie styka.

Niestety sflaczaly Arre wygladal przy Kownasiu jak atleta.
 Autor komentarza: AdRem
Data: 04-08-2019 23:12:13 
Zgadzam sie z niektorymi z przedmowcow, ze Adas w z takim balastem jakim wyszedl do Arreoli moze zostac przez Wildera dosc mocno zweryfikowany. Niekoniecznie w pierwszych 2-3 rundach bo wtedy bedzie mial sile jeszcze aby "siedziec" na DW ale pozniej gdy nie bedzie juz paliwa zeby caly czas byc w natarciu bedzie idealnym celem. W mojej opinii (jak i chyba wiekszosci osob) Kownas musi zrzucic te 10 kg bo inaczej bedzie sluzyl jako tarcza na strzelnicy od pewnego momentu w walce. Mam nadzieje, ze jezeli do starcia z Wilderem dojdzie to sztab Adama oraz on sam przygotuja jakis balans tulowia i szczelniejsza garde. Sam przyznal, ze plan na walke z Arreola byl troche inny - mial ruszac wiecej glowa, garda miala przepuszczac mniej ciosow ale jak juz przed walka stwierdzil moze o tym zapomniec. Aczkolwiek to takie myslenie zyczeniowe, Adam wydaje mi sie ze juz w swoim boksie duzo nie zmieni. Jedyne nad czym moze (i musi!) popracowac to ta waga. Im wiecej bedzie mial sil by byc caly czas w pressingu tym wieksza jego szansa bo DW nie radzi sobie za bardzo z biciem na cofce (co innego jak przed nim staniesz albo sie cofasz - wtedy zmow pacierz). Zgadzam sie, ze jako kibice liczylismy na zwyciestwo w troszke lepszym stylu ale jechanie po nim to jakis chyba zart. Mam wrazenie, ze wielu tutaj piszacych sraloby sie nawet gdyby Witek Kliczko nas reprezentowal (bo za nisko lewa reka, bo zbiera ciosy, zle sie prowadzi bo kontuzje lapie). Mamy co mamy i cieszmy sie bo jest duza szansa na kolejny atak na pas.
 Autor komentarza: UshiroTobi
Data: 04-08-2019 23:18:29 
To pokazuje jakich Adam ma ludzi wokół siebie...

Nikt nie jest w stanie profesjonalnie chłopaka poprowadzić, śmiem twierdzić że nawet Wasyl lepiej prowadzi swoich wojaków.

Adam ma talent, świetny dla oka styl i przy wszystkich swoich ograniczeniach myślę że mógłby stanowić zagrożenie dla każdego z czołówki.

Tylko że chłopak kompletnie się nie rozwija.

Mówi że nad czymś pracowali na treningach a potem kompletnie tego w ringu nie widać i Adam boksuje ciągle tak samo...

Dotychczas wystarczało, ale twardy Arreola to nie Washington,gdyby nie kontuzja Chrisa z Martinem brakowało tlenu.

Nie wiem kogo ma w sztabie ale albo nikt go nie jest w stanie przekonać do ciężkiej pracy albo mają to w d..., dopóki wygrywa jest fajnie,jest kasa,jak przegra będzie kto inny.

Przekonamy się już niedługo,jeśli rzucą go teraz na Wildera to skończy się to źle.

Przydałby mu się w narożnik ktoś z doświadczeniem najwyższym poziomie i autorytetem.
 Autor komentarza: adam77
Data: 04-08-2019 23:41:53 
Tak Tobi to wszystko wina sztabu trenerskiego a nie Adasia.. to pewnie oni mu dają na śniadanie obiad i kolacje o sorry zapomniałem o podwieczorku Zajebistego Hamburgera.. Adaś to małe dziecko które nie ma nic to powiedzenia.ale pisz dalej może coś ci się uda sensownego napisać może mamusia pomoże..
 Autor komentarza: adam77
Data: 04-08-2019 23:45:42 
Tobi A może to wina Tuska!?
 Autor komentarza: CzystyHarry
Data: 05-08-2019 11:35:04 
Adam sam mówił, że na początku (w pierwszej rundzie) pamiętał czego się uczył. Potem stare nawyki wzięły górę i zbierał na twarz.
 Autor komentarza: Granitechin
Data: 05-08-2019 12:46:48 
Kownacki powinien zrzucić z 15 kg tłuszczu bo widać, że już tak nie błyszczy jak ma przed sobą średniaków (Martin, dzisiejszy Arreola). Do mistrzów nie ma co wychodzić z taką formą bo od Wildera czy Ruiza dostanie KO. Adam niestety przeżera swoją formę a nie ma takiego sztabu trenerskiego jak AJ lub nawet Szpilka. To kosztuje a Adamek np. znany był z robienia obozów po taniości po Arreoli i przed Erą Chyckiego.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.