AGIT KABAYEL: DAM USYKOWI TRUDNĄ PRZEPRAWĘ

Agit Kabayel (27-0, 19 KO) coraz głośniej dopomina się walki z Aleksandrem Usykiem (24-0, 15 KO), panującym mistrzem świata WBC/WBA/IBF wagi ciężkiej.

Niemiec - jako posiadacz tytułu WBC w wersji tymczasowej, ma taką potyczkę zapewnioną, pytanie tylko jak długo będzie musiał na nią poczekać? Jest jeszcze opcja, że Ukrainiec odda pas bez walki, szukając być może lepiej płatnych walk, jak to zrobił niedawno z pasem WBO (Fabio Wardley). Ale Kabayel chce zdobyć tytuł nie przy zielonym stoliku, a między linami.

- Usyk jest postrzegany jako najlepszy zawodnik świata i jest to jak najbardziej zasadne. Ale przecież ja również pozostaję niepokonany, a już kilku dobrych zawodników mam na rozkładzie. On zbliża się do czterdziestki, będę więc młodszy, świeższy, bardziej zmotywowany... Na pewno dam mu ostrą i bardzo trudną przeprawę - mówi zmotywowany Kabayel, który w sobotni wieczór zastopował w końcówce trzeciej rundy Damiana Knybę (17-1, 11 KO).

Usyk póki co bardziej niż o nim myśli o ewentualnym starciu z Deontayem Wilderem (44-4-1, 43 KO). Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ >>>

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Maksymalista
Data: 15-01-2026 11:18:27 
Za wolny, zbyt schematyczny a jego atut w postaci kondycji na nic się nie zda gdyż Usyk ma to na jeszcze wyższym poziomie.
Poza tym Usyk ma walczyć teraz z patyczakiem z Alabamy i zapewne wygra z tym wysuszonym szczudłem, więc dopiero potem będzie wybierał ewentualnych oponentów wśród których obok Kurda najgroźniejsi by byli chyba Okolie i Wardley ale też do wyboksowania bądź zamęczenie przez Ukraińca.
Prawda jest taka że na dzień dzisiejszy Usyk nie ma sobie równych w HW
 Autor komentarza: Maksymalista
Data: 15-01-2026 11:18:42 
Za wolny, zbyt schematyczny a jego atut w postaci kondycji na nic się nie zda gdyż Usyk ma to na jeszcze wyższym poziomie.
Poza tym Usyk ma walczyć teraz z patyczakiem z Alabamy i zapewne wygra z tym wysuszonym szczudłem, więc dopiero potem będzie wybierał ewentualnych oponentów wśród których obok Kurda najgroźniejsi by byli chyba Okolie i Wardley ale też do wyboksowania bądź zamęczenie przez Ukraińca.
Prawda jest taka że na dzień dzisiejszy Usyk nie ma sobie równych w HW
 Autor komentarza: marcinm
Data: 15-01-2026 12:55:37 
Z całym szacunkiem dla Kabayela bo to solidny zawodnik ale Usyk to z niego zrobi przybory. Kabayel go nie zapcha (no może próbować w pierwszych 2-3 rundach tak jak Chisora), Kabayel go nie wypunktuje - zadaje mniej ciosów, nie ma też znakomitej defensywy, Kabayel go nie zatrze kondycyjnie bo Usyka sie nie da zameczyc, Kabayel go nie znokautuje bo nie takie "pieruny" Usyk przyjmowal na morde i kiszke.

Agit po prostu nie ma nic na ukraińca, no może oprócz mżonek że Olek się zestarzeje z walki na walke (co jest możliwe, ale malo prawdopoodbne, bo taki profesjonalista raczej wolalby zakonczyc kariere niz wyjsc nie na 100%).

Myślę, że walka Usyk-Kabayel wyglądałaby bardzo podobnie do walki Usyk-Dubois, z tą różnicą że Kabayel by się nie poddał tylko dostawał oklep do końca walki lub końca możliwości fizycznych.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 15-01-2026 13:46:25 
Kabayel liczy że jakimś dołem usadzi Usyka.
Tym bardziej że Usyk to mańkut więc ma bliżej do wątroby.
Tyle że Usyk go pacankami i nogami będzie trzymał na dystans.
A Kabayel to bardzo dobry zawodnik, ale nie na poziomie Usyka.

W walce z Knybą zebrał na początku, ale może chciał pokazać że Knyba to poważny przeciwnik.

Szkoda że kluczowy cios padł po faulu, a sędzia mu jeszcze pomógł.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 15-01-2026 14:19:05 
Kabayel - ma wszystko aby pokonać Usyka oprócz fizyczności - brakuje "tylko"fizyczności - mu szybkości, dynamiki, przyspieszenia. - z tego też wynikają błędy tech spóźnione uniki, czy atak frontalny. Kondycje ma bardzo dobrą ale pytanie czy miałby taką gdyby zwiększył tempo o 20%.
Co jest bardzo dziwne bo podobno to tytan pracy, będąc złośliwym - nie wygląda. I oczywiście elitarnym bokserem nie jest. W ostatnich latach jest nim tylko Usyk i był? Fury. z Top 10 HW bylby chyba faworytem ale w większości nieznacznym a np.Doubisem bym się zastanawiał. A sądzę że taki Itauma by go rozjechał. było by za szybko, za dynamicznie i za mocno huragan którego by Agit ie opanował.
Ale Usyk - Agit bardzo chętnie zobaczę
 Autor komentarza: HNS
Data: 15-01-2026 15:07:25 
Zgadzam się z Agitem, że dałby Usykowi "trudną przeprawę" - w której ostatecznie by poległ. Ale ze swoim stylem byłby bardzo niebezpieczny przez 12 rund i Ukrainiec musiałby zawalczyć w maksymalnym skupieniu. Największe obecnie szansę na wygranie z Usykiem mają:
1. Itauma (zawodnik kompletny / mańkut)
2. Opetaia (nieco gorsza ale za to młodsza wersja Usyka / mańkut)
3. Kabayel (boxer-puncher z elementami presji i body-punchingu)
 Autor komentarza: Capgras
Data: 15-01-2026 15:41:50 
Maksymalista
Nie wydaje mi się żeby Okolie stanowił problem dla Usyka. CBS go załatwił koncertowo a jest klasę gorszy od Usyka ,Olek by go wypompował tempem i skończył go tak jak Dubois.
 Autor komentarza: puncher48
Data: 15-01-2026 16:34:12 
@HNS

Nie zgodzę się do końca, co do Itaumy, gość nie w pełni jest sprawdzony. Owszem na początku dynamiczny i nieszablonowy, ale co dalej? Jak ze szczęką? Jak z kondycją ? Na razie to pytania bez odpowiedzi.

Co do Kabayela i Opetaiy jestem na tak, to mogłoby być fascynujące starcia z Usykiem, albo pojedynki jak z Gassijewem w junior ciężkiej, niby godni siebie rywale, ale to "niby" to jednak jest na niby:) Co nie zmienia faktu, iż chce to zobaczyć.
 Autor komentarza: Sikso4
Data: 15-01-2026 16:43:41 
Nie ten kaliber zawodnika na Usyka zresztą dzisiaj nie ma kogoś lepszego od Ukraińca i to jest fakt zresztą Usyk to inteligentny gość i sam będzie wiedział wraz ze swoim sztabem kiedy ze sceny zejść po to chyba w sztabie jest Chycki żeby trzymał rękę na pulsie
 Autor komentarza: gerlach
Data: 15-01-2026 16:50:06 
Twarz Agita po dwoch rundach z Knyba zaczela wygladac zle. Knyba wylozyl Usykowi na tacy slabe strony Kabayela tak, ze walka z Usykiem juz nie ma sensu
 Autor komentarza: piotr
Data: 15-01-2026 18:34:43 
Kabajel zlekcewarzył Knybę i musiał fulować by wygrać. Żałosna walka. Szkoda, że faule Agita są przemilczane...
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 15-01-2026 21:02:46 
Kabayel - Dubois faworytem Dubois. Gdyby Kabayel to co przyjął od Knyby zamiast tego przyjał od Duboisa, to pewnie dopiero teraz by go budzili.

Nie lekceważyłbym Okolie i Riakporhe w HW. To są wielkie konie po 2m, już nie dawali rady zbić do 90 kg i CBS ich zajechał fizycznie. W HW Riakporhe waży 17 kg więcej i to samych mięśni, a Okolie 30 kg więcej; nie czyni to z nich artystów pięściarstwa, ale ich walki z CBS nie są miarodajne.

Ja bym bardzo chętnie zobaczył przede wszystkim walkę Usyka z Okolie, nie dlatego żeby sprawdzić czy by sobie poradził bo to wiadomo, ale zobaczyć w jaki sposób by to ogarnął.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.