EDWARDS: JEŚLI CRAWFORD POKONA BIWOŁA, BĘDZIE NAJLEPSZY W HISTORII

Stephen Edwards, znany i ceniony trener, postawił odważną tezę odnośnie Terence'a Crawforda (42-0, 31 KO) i jego miejsca w historycznym rankingu najlepszych pięściarzy.

Nie znamy planów nowego bezdyskusyjnego mistrza świata wagi super średniej, ale niektórzy już ostrzą sobie apetyt na potencjalne starcie z Dmitrijem Biwołem (24-1, 12 KO), królem wagi półciężkiej. Bo ten w przeszłości wielokrotnie deklarował, iż dla dużego nazwiska może zejść z granicy 79,4 kilograma do 76,2 kg. A bez wątpienia potencjalna walka z Crawfordem byłaby dużym wydarzeniem.

- Nie wiem czy do takiej walki można doprowadzić, gdyby jednak Crawford spotkał się z Biwołem i go pokonał, byłby najlepszym bokserem w historii - przekonuje amerykański szkoleniowiec.

Niewykluczone, że były mistrz świata wagi lekkiej, junior półśredniej, półśredniej i obecnie super średniej, w pogoni za historycznymi wyczynami zejdzie teraz do dywizji średniej po tytuł mistrzowski w piątym limicie. Rękawice zdążył mu już rzucić Żanibek Alimchanuli (17-0, 12 KO), zunifikowany champion IBF/WBO. Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ >>>

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 02-10-2025 20:23:08 
1. raczej do tego nie dojdzie 2. Raczej by nie pokonał Bivola 3.A nawet jak pokona to i tak raczej najlepszy w historii nie będzie :)


Za to raczej do walki Alimchanulim dojdzie, raczej by go pokonał :)))
 Autor komentarza: puncher48
Data: 02-10-2025 21:24:36 
Biwoł to o jeden most za daleko, tak samo dobry, młodszy, większy i równie nietuzinkowy. A co to oznacza ? ano to, że Kazach to idealna opcja, choć nie łatwa, a w razie wygranej następni do odstrzału w tej kategorii i odejście na emeryturę jako niekwestionowany średni. Da się to zrobić w rok, być może półtora przy wsparciu finansowym Turki Alalshikha i byłaby to złota kropka karierze Amerykanina.
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 02-10-2025 21:42:04 
Jeśli pokona Biwoła to potem niczym Canelo będzie musiał zacząć ścigać Usyka :).
BUd zaczynał i długo boksował w lekkiej i wcale nie szedł szybko do góry. Można powiedzieć, że jest naturalnym jeśli nie lekkim to może welterem i absolutnie nie ma rozmiaru na LHW. I taka fantastyka nie ma sensu :).
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 02-10-2025 23:39:17 
Jedno jest pewne napewno Crawford miałby większe szanse z Bivolem niż Canelo który z Bivolem był faworyem :))))
 Autor komentarza: Mike555
Data: 03-10-2025 13:25:09 
Crawford bez cienia wątpliwości ogrywa Biwoła na pkt, a może i przed czasem, zwłaszcza w sytuacji, gdy Biwoł zejdzie z wagą. Ciosu to on nigdy nie miał, a zbicie wagi go osłabi, tym samym wzmocni Crawforda, który jak się skupi i wyładuje na czajnik kilka lub kilkanaście ciosów w jednej akcji to może być po ptakach.
 Autor komentarza: Shaker82
Data: 03-10-2025 16:50:01 
Up, większych pierdół w życiu nie czytałem 🤣 częstotliwością i naporem Bivoł by go zajechał, mimo, że dla niektórych mudzina jest kosmitą lol. Uzbek to nie byle ogórek, który przyjmuje co mu się zaserwuje, tylko genialny zawodnik, który analizuje jak Bud, ale przewaga w fizyczności i latach jest po jego stronie.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 03-10-2025 22:49:17 
Craw nawet nie jest w top15 najlepszych w historii
 Autor komentarza: gerlach
Data: 03-10-2025 22:51:08 
Czekam na rewanz z Canelo i po tym hype okolocrawfordowskim, pierwszy raz w zyciu kibicuje Canelo i Canelo go obije, bedzie jazda od poczatku
 Autor komentarza: mchy
Data: 03-10-2025 22:57:59 
Ani żaden Canelo nie ubije Crawforda, bo nie ma wybitnego pola do rozwoju i wróci za rok jak się podleczy, ani żaden Crawford nie pobije Biwoła, bo ten nie jest statecznym Meksem, ma ruchomy jab, przez którego Terence nie przejdzie.
 Autor komentarza: SWJar
Data: 03-10-2025 23:08:59 
To już popłynięcie z pomysłem zestawiania go z Bivołem. Nie musimy być poważni, ale musi być widać kiedy to żarty.
 Autor komentarza: Mike555
Data: 03-10-2025 23:22:08 
Widzę, że nadal do „ekspertów” wieszczących przegraną Crawforda z Alvarezem przed czasem nie dotarło, że Crawford to geniusz. On przegra tylko ze swoim wiekiem. Biwoł? To ten który przegrał z bijokiem Beterbijewem? On ma wygrać z Crawfordem? Brak słów.
 Autor komentarza: mchy
Data: 03-10-2025 23:30:44 
Naprawdę sugeruję delikatne zejście na ziemię. I z tonem, i sugestiami ala Beterbijew "bijok", bo bijokiem to można było nazwać Prowodnikowa czy Riosa, którzy boksowali za podwójną przód dwanaście rund bez poprawek, nie Artura, który nie raz w trakcie walki (choćby Browne) musiał co nieco w swoim boksie zmieniać. A że wykorzystywał na maksa swoją zwierzęcą siłę? No i?
Kategorie wagowe są nie bez powodu, tak samo jak styl robi walki nie bez powodu.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 04-10-2025 01:14:15 
Mike555 -byłem głównym "ekspertem" który twierdził że crawford zleje Rudego.

1. Berbiev bijok - tu odleciałeś - wybitny amator który wygrał z Usykiem :))) bijokiem - taki z niego bijok jak np z Haglera czy Durana

2, walka mogła iść w obie strony

Idąc twoją logiką to jak ma wygrać z Bivolem gościu, który ledwo wygrał z Madrimovem a od remisu dzieliła go 1 runda. Poza tym Bivol z rudym miał max 2 równe rundy reszta to kompletna deklasacja a crawford równych rund miał z 5-6.
Ale tak boks nie działa!!!
 Autor komentarza: PitersonJ
Data: 04-10-2025 01:45:16 
A moim zdaniem Crawford i Usyk jeśli zakończą kariery niepokonani, to będą exeqo (nie jestem pewien jak sie to pisze) na 1 miejscu w historii. Bo Ci goście wygrali praktycznie wszystko co sie da i zrobili właściwie wszystko co było możliwe w tej grze. Jeśli pozostaną niepokonani do końca oczywiście. Nikt przed nimi nie dokonał takich czynów i to w takich okolicznościach bez porażek na koncie do końca kariery. Mówię jeśli
 Autor komentarza: Maksymalista
Data: 04-10-2025 04:58:32 
Bawół jest prime a Canelo past, stad Crawford nie bylby już faworytem i raczej by przegrał
 Autor komentarza: Mike555
Data: 04-10-2025 12:48:57 
Teraz to każdy mówi, że tak mówił, a 90% ludzi tutaj wieszczyło wygraną Alvareza. Podtrzymuję co napisałem: Biwoł jest bardzo dobry, ale zbicie wagi go osłabi i osłabi jego cios, a po drugiej stronie ma geniusza, bo tak można o Crawfordzie powiedzieć i po prostu przegra. To Crawford w ringu rozdaje karty i to on widzi najwiecej. Wątpię, że dojdzie do tej walki, ale jak dojdzie to Crawford wyjdzie z niej zwycięsko. A to że ktoś tam powyżej ma antypatię do murzynów to już jego problem.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 04-10-2025 17:53:18 
: Mike555 -" Teraz to każdy mówi, że tak mówił", to akurat jest bardzo łatwe do sprawdzenia
 Autor komentarza: Capgras
Data: 04-10-2025 19:56:49 
Stonka
Ja również pisałem że stawiam na Buda w walce z cynamonem i również nie widzę jego wygranej z Biwołem. Biwoł będzie miał sporą przewagę wzrostu a i na nogach w lhw byłby lepszy. Dodajmy do tego ilość ciosów które zadaje Bivoł i choć Craw jest świetny tak tutaj bedzie tak jak dla Canelo o jeden most za daleko.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 05-10-2025 07:50:52 
Mike555 - weź pod uwagę, że Canelo był najbardziej przecenianym bokserem wszechczasów a jakby dokładnie się przyjrzeć się jego karierze to największe jego zwycięśwo bez wałka czy kontrowersji z bokserem prime...to Trout i to po równej walce. Bivol to zupełnie inna bajka.
Ale ciągle Canelo to naprawdę bardzo dobry bokser, choć żaden top p4p ever. A przeskok o 3 wagi crawforda robi wrażenie.I wygrana na warunkach przeciwnika.

I choć moim zdaniem p4p crawford jest troszkę lepszy od bivola, ale to bokserzy zbliżonej klasy.to Crawforda i Canelo dieliły klasy dwie.
 Autor komentarza: Mike555
Data: 05-10-2025 20:27:51 
Stonka
Zgadzam się generalnie z tym co piszesz o Alvarezie. To zupełnie inny bokser niż Biwoł - wolniejszy na nogach, bardziej statyczny, ale na pewno silniejszy. Crawford dał radę przeskoczyć tyle wagi i obijał go dosyć gładko. Tu się nie zgodzę, że 4-5 rund było Canelo, bo mi wyszło 118:110 nawet, a punktacja oficjalna to jakiś kretynizm. Niektórzy mówili, że Alvarez jest past, no ale przecież Crawford jest sporo starszy i nie jest niby past? Biwoł to zajebisty bokser, nie przeczę, bo bym zgrzeszył, ale Crawford to kosmita - jak to ktoś ładnie ujął: zostawia sobie dwie pierwsze rundy, a potem odczyta co może, jak i kiedy. Jest w tym genialny, a jak przyspiesza to nawet nie wiadomo, co się dzieje. Nie zgadzam się tam z przedmówcą, że Biwoł zajechałby go intensywnością, bo Crawford sobie różnicuje intensywność ciosów i na tym polega jego geniusz, a do tego ma bardzo dobrą obronę, zdaje mi się, że lepszą od Biwoła. Tutaj zadecydowałyby niuanse, a te imho są po stronie Crawforda.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 05-10-2025 20:54:39 
Mike555- 1. nigdzie nie napisałem !!! że Canelo wygrał 4-5 rund - Canelo nie wygrał żadnej ale 5-6 było remisowych, potem deklasacja. Czyli wyszło by 112-120 (wiem że trochę dziwne ale ja się upieram, że rundy remisowe powinny być punkowane jako remis!) ale 118-110 to dobra punktacja.

2. "Biwoł to zajebisty bokser, nie przeczę, bo bym zgrzeszył, ale Crawford to kosmita" - owszem ale boks to też "fizyka" - oczywiście np Toney wygrał z Żyrowem a leonard z Lalonde - tyle że Bivol jest dużo lepszy od Lalonde i Żirowa

3. Walka z Bivolem nie była by walką z Canelo tylko większym bo Canelo to przy Bivolu to cep. Walka z Bivolem wyglądqała by jak walka Buda z Madridovem tyle że 10cm wyższym i z 15kg cięższy i o klasę lepszym.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 05-10-2025 20:59:40 
CD. oczywiście Bud miałby spore szanse urwać wygraną ale faworyem by nie był moim zdaniem tak 60-40 dla Bivola
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.