WASILEWSKI: MASTERNAK O MISTRZA ŚWIATA PRZED WAKACJAMI!

Jeszcze przed wakacjami Mateusz Masternak (47-5, 31 KO) zawalczy o mistrzostwo świata wagi junior ciężkiej. Jego rywalem będzie zasiadający na tronie IBF Jai Opetaia (22-0, 17 KO)! Kontrakty nie zostały jeszcze podpisane, ale warunki pojedynku zostały już uzgodnione.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: marcinm
Data: 14-04-2023 19:58:35 
Ja nie jestem przekonany czy stylowo Opetaia bedzie taki zly dla Mastera. Zauwazmy, ze pomijajac walke z Drozdem (gdzie Mateusz byl malo doswiadczony, od poczatku walczyl z kontuzja a sam Drozd byl w peaku, a sama walka byla przekładana pierdylion razy) to Mateusz nieznacznie ale wyraźnie przegrał walke tylko z Dorticosem (Kalenga I, Bellew to byly walki rowne), ktory prezentowal raczej silowy styl - Mateusz, byc moze z obawy przed sila razenia, oddal tam pierwsze rundy. Sam Master dysponuje bardzo dobra prawa ręką (ciosy proste, rowniez na dol), ma solidny lewy sierpowy i po przygodzie z amatorka wyprowadza duzo ciosow, te 3 czynniki mogą spowodować że to Opetia nie za bardzo będzie wiedział jak się dobrać do Polaka. W walce z Łotyszem ówczesny mistrz poszedł na mocne przełamanie dlatego był pykany przez świeżego pretendenta, Master nie łamie tylko boksuje. W mojej opinii to jest walka 50/50. Zgadzam się, że taki Okolie czy Riakphore mogliby być łatwiejsi ze względu na to, że Master jest twardy i kilka lvl lepiej wyszkolony jednak.. tutaj Opetaia też nie jest jakis wyraznym faworytem. Baa.. mysle, że Masternak mialby gorsza przeprawe np. Łotyszem (chociaz ciezko powiedziec co z niego zostalo), który często boksuje brudno ale również jest bardzo dobrze wyszkolony i ma czym przylożyc.
 Autor komentarza: marcinm
Data: 14-04-2023 20:05:13 
Reasumujac:
Master nie jest na straconej pozycji ze wzgledu na swoje atuty (wymienione ponizeJ)
Master rowniez mialby szanse z wielki osilkami ze wzgledu na roznice w wyszkoleniu, twardosc i doswiadczenie.
Master mialby najtrudniej z kims pokroju Briedisa.

Oczywisiscie to tylko moja opinia, nie uwazam ze Mateusz to zawodnik wybitny ale bardzo rowny tj. wszystko ma na 4+, praktycznie nie wykazuje wad (kiedys mozna bylo mu zaczucac brak pazura ale ten chyba sie uaktywnil bo ostatnio bije rywali bez mrugniecia okiem), nie ma praktycznie niczego na 6-tke. Mimo wszystko taki rowny poziom w pelnym przekroju moim zdaniem jest wystarczajacy aby zostac majstrem w obecnej CW. Bo mistrzowie hm... nie oszukujmy sie, sa o wiele gorsi niz kilka lat temu tj. wszyscy, mimo pewnych atutow, maja od groma wad, ktore tak "równy" zawodnik moglby wykorzystac.
 Autor komentarza: Mike555
Data: 14-04-2023 20:49:05 
Masternak zostanie zmieciony, za przeproszeniem i sory, że to powiem, pewnie wszyscy mnie zjadą, ale tego mu życzę. Za to, że miał problem do każdego z polskich MŚ - zawsze sapał do wszystkich, a nikt mu przecież nie zabraniał wygrywać. A tak obiektywnie, naprawdę nie ma szans na MŚ, nie ma czym straszyć.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 14-04-2023 22:05:45 
@marcinm
Zakładasz, że Masternak wygra z Opetaią dzięki technice. Sądzę, że to błędne założenie. Masternak jest technicznie poprawny, lecz nie wybitny. Nigdy nic (poza niewiele wartym mistrzostwem Polski) w boksie amatorskim nie osiągnął. Zawsze jego dużym atutem (choć nie zawsze w pełni wykorzystywanym) była siła fizyczne i jej pochodne tj. bardzo dobra odporność i niezła siła ciosu. Zgadzam się, że (poza owym brakiem pazura, jak to nazwałeś) on nie ma słabych stron. Na Goulamiriana może by to starczyło, na Badou Jacka i być może Riakporhe'a też, ale na Opetaię będzie za mało, bo jest to bokser o znakomitej technice, którą potwierdzają jego dokonania w amatorskim boksie: mistrzostwo świata juniorów w półciężkiej w 2011 i brązowy medal w ciężkiej rok później, a także występ na olimpiadzie w wieku zaledwie 17 lat. Technicznie i szybkościowo jest od Masternaka lepszy i jedynym poważnym argumentem Polaka będzie jego bogate doświadczenie ringowe.
 Autor komentarza: marcinm
Data: 14-04-2023 23:49:12 
@Hugo
Technika to bardzo szerokie pojecie. Uważam, że Opetia jest zdecydowanie lepszy na nogach od Mastera, ma szeroki repertuar i luz. Zauważam jednak, że to co jest kluczowe na mańkuta to Masternak ma opanowane na bardzo wysokim poziomie (ciosy proste prawa reka i lewy sierp), dodatkowo w ostatnich walkach walczy na dużej aktywności i presingu, nie napala sie na jeden cios (jak Briedis w walce z australijczykiem) tylko zapycha. Do tego dochodzi długi rozbrat z ringiem relatywnie mało doświadczonego Opetai oraz dwie kontuzje (złamana szczeka w walce a nastepnie bark). Takze, tak - uważam że Master ma szanse to wygrać i dla mnie to walka 50/50. Byc moze jestem troche stronniczy bo po prostu lubie Masternaka, ale naprawde nie wydaje mi sie zeby byl tu na straconej pozycji.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 15-04-2023 00:36:48 
Rewela. Bardzo ciekawe starcie, pas na szali. Opetaia bedzie faworytem - styl + walczy u siebie, ale paradoksalnie 5 porazek Mastera jest wiecej warte niz wszystkie wygrane Opetai.

Natomiast co, fajnie by bylo jakby Master szybko w 1-2 rundzie czyli juz na poczatku wyslal jakis siarczysty sygnal na ryj zeby zgasic ta swobode i pewnosc Opetai.

Okolie, Riakhpore, Opetaia? Zaden nie bylby latwy. Walka o pas.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 15-04-2023 10:16:36 
@marcinm
Nie odbieram Masternakowi szans, ale musiałby spróbować zaboksować inaczej, niż zwykle. To będzie walka out-boxer vs out-boxer i na dystans Opetaia będzie lepszy. Moim zdaniem pod względem techniki on ustępuje w czołówce CW jedynie Thabiso Mchunu, a od Mateusza ma szybsze nie tylko nogi, ale i ręce. Szansą dla Polaka byłby atak i próba siłowego przełamania przeciwnika, co prawie udało się Briedisowi. Problem jednak w tym, że próby przestawienia Masternaka na bardziej ofensywny boks (zwłaszcza u Sauerlanda) jak dotąd niezbyt się powiodły. Reasumując poza lucky punchem lub jakąś kontuzją Opetai (chyba jest na nie podatny) szanse Mateusza wygladaja raczej marnie tj. 20/80.

Swoją drogą ciekawe, gdzie ta walka się odbędzie. Jeśli Wasilewski twierdzi, że dalej niż w Australii i Nowej Zelandii, to wychodzi na to, że na Samoa. Zapewne na otwartym powietrzu, co w upalnym klimacie będzie dodatkowym handicapem dla Opetai.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 15-04-2023 12:20:46 
Opetaia świetnie się porusza, do tego bardzo dobre uniki i szybkie kombinacje.
Bardzo podobała mi się jego walka z Briedisem.
Takich bokserów lubię oglądać.


Master walczący zza podwójnej gardy może być o jedno tempo za wolny.
Do tego Master nie ma agresji, woli zwycięstwa.

Duże wyzwanie przed Masterem.

Trzymam kciuki za Mastera, ale daję 60 do 50 dla Opetaia.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 15-04-2023 12:30:30 
*60 do 40 dla Opetaia
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.