IBF: HRGOVIĆ 60%, RUIZ 40% - KTO EWENTUALNIE NASTĘPNY DLA HRGOVICIA?

Dziś powinien odbyć się przetarg na organizację walki Andy'ego Ruiza (35-2, 22 KO) z Filipem Hrgoviciem (15-0, 12 KO) o pas IBF wagi ciężkiej w wersji tymczasowej. Ta wizja jednak oddala się coraz bardziej.

Od początku wydawało się, że Ruiz prędzej spotka się z Deontayem Wilderem (43-2-1, 42 KO) w eliminatorze do pasa WBC. Bo Ruiz i Wilder współpracują z Alem Haymonem. Hrgović to z kolei zawodnik współpromowany przez grupy Wasserman Boxing i Matchroom Boxing.

Minimalna kwota przystąpienia do przetargu na walkę Hrgović vs Ruiz wynosi 100 tysięcy dolarów, ale gdyby do takiego przetargu doszło, zapewne oferty byłyby dużo, dużo większe. Gdyby pieniądze z przetargu podzielone po równo, być może Haymon puściłby swojego zawodnika na taką walkę. Wczoraj jednak władze International Boxing Federation zapowiedziały, iż 60% ze zwycięskiej oferty dostałby Chorwat, a Meksykanin zaledwie 40%.

Wydaje się niemal pewne, że Ruiz i Haymon nie przystąpią do tego przetargu. Spójrzmy więc na ranking IBF. Kto następny w kolejce do Hrgovicia? Po kolei: Wilder, Joshua, Bakole, Sanchez, Kabayel, Yoka, Whyte...

Przypomnijmy, że posiadacz pasa w wersji tymczasowej byłby z góry narzuconym pretendentem dla zwycięzcy unifikacji pomiędzy Tysonem Furym (WBC) a Aleksandrem Usykiem (IBF/WBA/WBO).

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Introwertyk
Data: 23-02-2023 15:26:45 
Przytulę każdą walkę Hrgovicia z następnymi w kolejce, oczywiście Wilder i AJ odpadają.. Ale Bakole czy Sanchez z Hrgoviciem ? Dla mnie mega zestawienia.
 Autor komentarza: marcinm
Data: 23-02-2023 15:40:27 
Wydaje mi się, że Sanchez robi Hrgovica na punkty praktycznie do jednej mordy a Bakole ciężko go bije (nie wiem czy przed czasem) oczywiscie ani Wilder ani AJ ani Whyte nie wyjda do walki przy takim podziale kasy (a i nie mam pewnosci czy team Sancheza na to przystanie), Yoki nie biore pod uwage bo on ma walke z Takamem i po 1. nie bedzie gotowy walczyc za "chwile" a po 2 nie wiadomo czy w ogole ta walke wygra. Jest jeszcze Kabayel, ktory za chwile walczy o EBU i nie zdziwie sie jezeli to on finalnie bedzie rywalem Hrgovica - w tym starciu stawiam juz na chorwata (w starciu z Yoka tez raczej stawialbym na Hrgovica bo francuz wydaje mi sie po prostu za miekki, do zastraszenia co powinno byc na reke Filipowi)
 Autor komentarza: puncher48
Data: 23-02-2023 15:42:34 
Zdecydowanie Bakole albo rewanż za czasy amatorskie z Yoką nie do pogardzenia, gdyby ten nie zaliczył ostatnio wpadki z Kongijczykiem...
 Autor komentarza: Analny
Data: 23-02-2023 16:30:08 
Nie będzie żadnej unifikacji bo Fury boi się wyjść do Usyka. Na boxingscene czytałem dziś artykuł, w którym team Usyka mówi wprost że cygan robi wszystko żeby ta walka się nie odbyła i pada nawet zdanie że przydałoby się żeby fury pożyczy odwage od aj. Skoro już wprost mówią że jest pizda wmto raczej walka się oddala.Cygan spierdoli przed usykiem tak jak przed rewanżem z Wladkiem. Niech idzie w tango i odda pas.
 Autor komentarza: Stieczkin
Data: 23-02-2023 17:28:12 
Jaki Bakole? Jaki Sanchez? Po tym, co Hrgović zaprezentował z Chińczykiem stało się jasne, że gość jest jednorazowym, dmuchanym balonem. Jego zespół doskonale o tym wie, dlatego manewruje w taki sposób, żeby doprowadzić swojego zawodnika do lukratywnej walki o tytuł bez wcześniejszej walki z kimś z czołówki. Dlatego zazwyczaj rzucane są głośne nazwiska a potem kończy się na jakimś kotlecie.

W tym wypadku obstawiam kogoś w stylu Charra, Puleva albo Lucasa Browne'a. Czyli kogoś albo znanego, albo w miarę wysoko uplasowanego, ale całkowicie niegroźnego. Obijając takich schabów można bez wysiłku dotoczyć się choćby do pierwszej 10 Boxreca i liczyć na to, że się na przykład zlituje taki Fury. Albo nawet Usyk, jeżeli mu z Furym nie wyjdzie.
 Autor komentarza: Flakon
Data: 23-02-2023 17:34:03 
Hrgovicia to Wach w swoim prime by wypunktował...
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 23-02-2023 17:44:31 
Stieczkin przestań bredzić

Hrgovic to najbardziej unikany facet w całej hw. Nikt nie podaje cokolwiek to znaczy mocnych nazwisk a samo IBF oferowało walkę z Chorwatem całej masie czołowych zawodników z których nie odmówili dopiero Yoka i Zhang...

Jeśli nie Ruiz ciekawe kto się zdecyduje. Bakole raz już odmówił walki z Filipem twierdząc ze ma za mało czasu na obóz. Yoka zajęty, Joshua zajęty. Whyte nie pójdzie na ścięcie za takie pieniądze.

Sanchez to ciężka walka bo facet boksuje bardzo technicznie i byłby w ringu pewnie sprytniejszy o ile nie dałby się trafić. Hrgovic jest znacznie lepszy niż Ajagba jednak.

Szkoda tego Ruiza ale może dogada się z Wilderem...
 Autor komentarza: gerlach
Data: 23-02-2023 18:03:39 
Hrgovic twardy leb, dobry zawodnik, akurat Zhang to nie jest leszcz, ma tez wybitny leb, przyjmowal tam razy, ktore by polozyly tam wielu z HW, wiec czy Filip wypadl tak zle? Nie.

Bakole twardy dzik, ale Hrgovic jest w stanie taka wojne wygrac. Sanchez tez do ogarniecia przez Hrgovicia.

W zasadzie jedyny problem, ale wielki Chorwata to to, ze nie mial znaczacych rywali, nie przetarl sie w HW. Poszla jakas fama, ze to killer i 90% walk mu ucieklo. W efekcie teraz kazda walka to bedzie dla niego niestety skok na gleboka wode i rownoczesne douczanie sie fachu. Ale juz po Zhangu wyciagnal pewnie wnioski i sie rozwinal.
 Autor komentarza: marcinm
Data: 23-02-2023 18:07:29 
@BlackDog
Zawodnicy odmawiali walki z Hrgovicem bo IBF (z pały) wymyśliła, że podział ma być 50-50 lub 60-40 na korzyśc chorwata, dlatego nikt z anonimiem nie chcial walczyc zeby dzielic sie po rowno. W wlace Ruiz - Ortiz zawodnicy zarobili kolejno; 1mln i 0,55 mln. Hrgovic pol banki to moze zarobil z zhangiem (tu mowie o sumie zarobkow obydwu zawodnikow, a i w to watpie)

Bakole odmówił walki jak miał zaklepany pojedynek z Yoka (za bodajze 300k$, ktory zreszta wygrał gładko), zreszta z tego samego powodu Yoka tej walki nie mogl wziac.

Ani Ruiz, ani Whyte, tym bardziej Wilder czy AJ nie zgodzi sie na taki podział zysków, a każdy z tych zawodników może stoczyć pojedynki ze soba (lub jeszcze z kims innym) za o wiele lepsze siano i niemalze z gwarancja walki o pas.

Reasumujac: walka z Hrgovicem sie nie oplaca bo a) jego promotor nie wylozy odpowiedniej kwoty b) nie oplaca sie anonimowemu chorwatowi oddawac tyle siana w przypadku wygranej przetargu przez promotora przeciwnika. Suma sumarum to cale IBF bardziej szkodzi wiekszym pojedynkom Hrgovica, przez kuriozalny podzial na rzecz Filipa. Finalnie po rozsypaniu sie pasow Hrgovic i tak zawalczy o pas (przy podziale 50/50) ale to nie bedzie walka o status obowiazkowego pretendenta tylko pelnoprawny pas, a wtedy ktos sie skusi zeby oklepac mu maske.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 23-02-2023 18:16:34 
marcinm

Chronologia Ci się myli. Bakole odmówił walki z Chorwatem daleko wstecz zanim miał walkę z Yoką. Odsyłam do archiwum. Powodem było to że 8 tygodni to za mało czasu na obóz...

Dodatkowo każdy może przystąpić do przetargu i tym samym zwiększyć ilość siana w stawce. A że część zarobi Chorwat? Lol to normalne.

Boks to też sport. Koniec końców jakieś zasady tu muszą być bo inaczej żaden mało znany nawet najlepszy zawodnik najwyższych celów by nie osiągnął.

Wygrana z Chorwatem to też wysoka stawka bo gwarantuje fantastyczna wypłatę w niedalekiej przyszłości. Gdyby było tak łatwo oklepac mu mordę to by nie wycofało się już z 6 zawodników czołowych w szczególności że dla części wcale takie małe pieniądze by to nie były...
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 23-02-2023 18:25:45 
warunki zaporowe dla Ruiza, Chorwat po prostu nie chce tej walki, a jego obóz doskonale wie że na tak marnych warunkach nie ma możliwości by zawodnik z taką renomą jak Ruiz i jego menadzerowie mogli na to przystać.
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 23-02-2023 18:31:09 
może niech jeszcze Hrgovic wystąpi do Aj o 60 % gaży dla niego w ich wspólnej walce, ciekawe czy wtedy black dog też będzie stał murem za chorwatem. A sytuacja bliźniaczo podobna jak z Ruizem bo obaj to byli mistrzowie świata. stoczyli dwa pojedynki ze sobą i każdy wygrał
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 23-02-2023 18:32:16 
http://www.bokser.org/content/2021/02/16/172532/index.jsp

http://www.bokser.org/content/2021/07/05/165545/index.jsp
 Autor komentarza: puncher48
Data: 23-02-2023 18:40:19 
Yoka odbuduje się Takamem, a Hrgovic mógłby wziąć Ortiza lub Martina na przeczekanie i mamy wyborny pojedynek z podbudową amatorską o wakujący pas IBF, a zarazem rewanż za tamte czasy. Jakby ogarnęli to w ten sposób mielibyśmy prawdziwy biznesowo-sportowy majstersztyk.
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 23-02-2023 18:42:36 
blackdog widać że to stare wiadomości, wtedy jeszcze Hrgovic był uważany za potencjalnego przyszłego mistrza świata. Od początku byłem do tego sceptycznie nastawiony, biorąc pod uwagę wiek Chorwata oraz bardzo słabych przeciwników na rozkładzie. Walka z blisko 40 letnim Zhangiem, który również orłem nie jest pod tym względem chyba już odarła z nadziei nawet największych optymistów. No chyba że rzeczzywiście będziemy mieć wakat i walkę o pas coś w stylu Glazkov Martin, wtedy jest szansa na zostanie przypadkowym mistrzem. No ale bez interwencji Edka to nierealne
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 23-02-2023 18:43:52 
już nie mówiąc o Molinie, którego Adamek punktował jak chciał do czasu nokautu, a Hrgovicowi wsadzał jak chciał, ta walka to już było preludium do tego co nas czeka w związku z Chorwatem
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 23-02-2023 18:44:10 
Lepiej dla Ruiza Jr, żeby zawalczył z Wilderem, bo tam ma szansę wygrać. Natomiast w walce z Hrgovicem Ruiz Jr będzie skazany na porażkę. Chorwat jest zbyt dobry na nogach by Ruiz Jr był go w stanie zagnać do półdystansu. Filip potrafi boksować na wstecznym. Co prawda Ruiz Jr zna rzemiosło bokserskie na tyle dobrze, że raczej nie da sobie zrobić większej krzywdy, ale na jego wygraną w tym pojedynku bym nie liczył.
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 23-02-2023 18:47:12 
ghostbuster Hrgovicowi mocne ciosy wsadzali bezproblemowo zawodnicy wolni jak ketchup w stylu Zhang czy Molina.Chorwat jest dziurawy w obronie, a co najgorsze okazało się że jego twarda głowa to tylko mit i bardzo łatwo nim zachwiać. To sprawia że ciężko widzieć go w roli faworyta z tak uzdolniontymi zawodnikami pokroju Ruiza.
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 23-02-2023 18:49:41 
w dodatku Ruiz wyrażał początkowo akces do tej walki, dopiero gdy na horyzoncie pojawiła się możliwość walki z Wilderem pod banderą matchroom postawił na tę drugą opcję jako priorytet. Jeśli Ruiz był gotowy jechać do innego pięściarza, opuszczając swój kontynet na teren wroga, gdzie wałek jest pewny, to znaczy że on i jego obóz są pewni nokautu na Hrgovicu, no i ja się im nie dziwię po tym co widziałem z Moliną i Zhangiem
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 23-02-2023 18:51:44 
zresztą teraz jeśli wybierze Wildera i walka odbędzie się rzeczywiście w Arabii Saudyjskiej to trudno się dziwić że wybierze taką opcję, zamiast jechać do no name za 40 % marnej gaży.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 23-02-2023 18:52:29 
FLAKON

To prawda, że Ruiz Jr jest uzdolnionym pięściarzem. On jest naprawdę dobry i ma chyba najszybsze ręce w wadze ciężkiej, ale jeżeli Hrgovic zawalczy mądrze to powinien ten pojedynek łatwo wygrać. Ja w ogóle nie oceniałbym Hrgovica przez pryzmat jego walki z Zhangiem Zhilei, bo ten Chińczyk jest wg mnie bardzo niedocenianym zawodnikiem. Tak przy okazji to jestem pełen podziwu dla Joy Joyca, że mając już wyrobione nazwisko, będąc blisko walki o pas, bierze tak ryzykownego rywala jak Zhang.
 Autor komentarza: Sambor
Data: 23-02-2023 18:55:15 
Hrgovic jeszcze nie garował ale psyche Gita bo jest jak Vitlij Kliczko w primie a nie był we Więzieniu będzie mistrzem
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 23-02-2023 18:59:06 
ciężko powiedzieć coś o Zhangu, bo tak jak i Hrgovic praktycznie przez całą karierę nie miał żadnych wyzwań, więc w ogóle na podstawie tej walki ciężko jest oceniać któregokolwiek. Jednak ciosy przyjmowane przez Hrgovicy od Moliny, są bardzo poważnym sygnałem alarmowym. A to jak dobry jest Zhang, moim zdaniem poznaym w walce z Joycem. Moim zdaniem ma szansę się postawić w 2-3 początkowych rundach, ale potem się egzekucją na Chińczyku, biorę pod uwagę poddanie przez narożnik lub przerwanie przez sędziego, bo akurat jego ciężko będzie powalić. Co do Hrgovic Ruiz, to oczywiście Hrgovic ma szansę zwłasza z Shieldsem u boku jako trenerem, ale będzie musiał trzymać się taktyki od początku do końca, chwila nieuwagi i będzie po ptokoch a tych zdarzało mu się wiele z Zgangiem a nawet Moliną. I choć nie wykluczam tego że Hrgovic może "obskoczyć" Ruiza bo ma po temu warunki, to i tak jako faworyta widzę meksykanina
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 23-02-2023 19:08:43 
FLAKON

Też zgadzam się, że Hrgovic będzie musiał trzymać się taktyki od początku do końca, bo jak zacznie kozaczyć z Ruizem Jr i próbować sił w półdystansie to źle się dla niego skończy. Ruiz tylko na takie błędy czeka, ale wg mnie Chorwat ma na tyle dobrą pracę nóg, że jest w stanie "obskoczyć" Ruiza Jr. Chorwat ma wyraźnie lepszą pracę nóg niż np. Wilder czy AJ, więc jeżeli mądrze zaboksuje to powinien spokojnie wypunktować Ruiza Jr.

Co do szans Chińczyka z Joycem to również uważam, że w drugiej połowie Joyce będzie zyskiwał przewagę nad Zhangiem, bo jest on słaby kondycyjnie. Natomiast Chińczyk boksuje naprawdę mądrze, potrafi usypiać i wciągać rywali w pułapkę, bije bardzo mocno i ma twardą szczękę, a to poważne atuty. Może jego boks nie jest ładny dla oka, ale widać, że ten zawodnik wie co robić w ringu.
 Autor komentarza: puncher48
Data: 23-02-2023 19:17:49 
Zhang będzie w miarę ryzykowny dla Joyce'a przez góra cztery, pięć, maksymalnie sześć rund, potem paliwa braknie i będzie oddychanie rękawami. Ostatecznie Joe włączy szósty bieg i metodycznie go ubije. Chińczyk nie jest potężnym zagrożeniem, ale idealnie dobranym przeciwnikiem dla Brytyjczyka i będzie doskonale się prezentował w jego biografii.
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 23-02-2023 19:22:14 
też nie mówię że Chińczyk jest słaby, bo to nie prawda, jednak akurat jego atuty na niewiele zdadzą się z Joycem. Zgadzam się z puncherem że Chińczyk Joycowi powinien pasować
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 23-02-2023 19:24:04 
a co do Hrgovica to warunki ma, dość dobrą pracę nóg i najlepszego możliwego trenera do takich starć, by oszukać takiego zawodnika jak Ruiz. Jednak jego momenty dekoncentracji z Moliną czy Zhangiem nie napawają mnie optymizmem
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 23-02-2023 19:28:02 
Zobaczymy.
Ja się tam łatwej walki nie spodziewam. Zhang to nie "mniejszy brat" Parker tylko wielki facet o lepszych warunkach od Joyca który dodatkowo ma bardzo twardą głowę i bardzo dynamiczny niebezpieczny cios.
A Joyce lubi przyjąć oj lubi. Twardy baniak również ma dlatego może to być walka która wcale takim jednostronnym widowiskiem nie będzie jak się okaże że Joyce zjada soczyste kontry non stop.
Filip naprawdę nie głaszcze. Być może bije nawet mocniej niż Joyce a do jakiś wielkich tarapatów nie doprowadził.

Joyce jest ostatnio na fali ale wystarczy wrócić się do artykułu tutaj na stronie po jego wymęczonym zwycięstwie z Bryantem Jenningsem co się pisało.
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 23-02-2023 19:32:17 
jesteś tak dobry jak ostatnia walka. Usyk też po Chisorze i wcześniejszych walkach w Hw zbierał słabe recenzje. Joyce jest teraz na topie, a na Hrgovia posypąły się gromy za ostatni występ zresztą zasłużone. Pierwszy poważny test i od razu oblany. Bo Chińczyk choć solidny to nie żaden top. Do takiego Adama Kownackiego w prime dużo mu brakuje i za pewne nigdy nie osiągnie tyle co nasz zawodnik
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 23-02-2023 19:37:24 
albo pamiętam że ostatnio brytyjscy komentatorzy porównywali Hrgovica do Gołoty, moim zdaniem na wyrost bo to nawet technicznie dwie półki niżej od Endrew. No i szans na zrobienie takiej kariery i zariebienie tyle kasy uwzględniając inflację to Chorwat tez nie ma.
 Autor komentarza: Ogar
Data: 24-02-2023 09:14:31 
Jak tylko BlackDog zaczął robić z Hrgovica wielki talent to już było wiadomo że chłop nic nie osiągnie.
 Autor komentarza: FLAK0N
Data: 24-02-2023 09:31:55 
a to wiadomo blackdog zawsze identyfikuje się z looserami jak Joshua czy Hrgovic
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.