OKOLIE: CIEŚLAK JEST DOBRY, ALE NIE WYJĄTKOWY

Lawrence Okolie (17-0, 14 KO) jest przekonany, że choć Michał Cieślak (21-1, 15 KO) należy do światowej czołówki, to w niedzielny wieczór rozprawi się z nim i po raz drugi obroni tytuł mistrza świata wagi junior ciężkiej federacji WBO.

- Cieślak dobrze wykonuje swoją pracę, jest mocny w wielu aspektach. To naprawdę dobry zawodnik, z dobrym lewym prostym, wydolnością oraz techniką użytkową. Ma też duże doświadczenie, gdyż boksował w rozgrywkach WSB, a na ringach zawodowych jest od ponad ośmiu lat. Wie również jak poruszać się w ringu - chwali Polaka panujący champion World Boxing Organization. Ale...

- Cieślak należy do dziesiątki najlepszych bokserów mojego limitu, być może nawet do najlepszej siódemki. Będzie więc stanowił spore zagrożenie. Różnica jednak polega na tym, że jest po prostu dobrym zawodnikiem, a ja w niektórych aspektach jestem wyjątkowy - dodał Okolie.

Przypomnijmy, że galę z Londynu będzie można oglądać na platformie DAZN. Dostęp do najlepszego boksu to jedyne 7,99 złotych miesięcznie. Już teraz możecie dokonać zakupu POD TYM LINKIEM >>>

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Yaponka
Data: 23-02-2022 12:14:47 
Świetny przykład jak w kulturalny sposób odebrać pewność siebie przeciwnikowi:) Mam nadzieje, ze jednak Cieślak ma w swoim repertuarze coś extra. Jakiś do tej pory ukrywany tajny skill.
 Autor komentarza: GarbatyPredator
Data: 23-02-2022 12:16:59 
Ma balans..
 Autor komentarza: KECZAP
Data: 23-02-2022 12:43:38 
Niestety ale Cieślak polegnie z kretesem.Po szóstej rundzie będzie bezbronny jak dziecko we mgle.Jego walka z Makabu odpowiedziała mi na wiele pytań odnośnie Polaka.Okolie dobrze powiedział, Cieślak wszystko wykonuje dobrze ale nic ponadprzeciętnie coś jak Masternak.Oczywiście charakteru nie można mu odmówić i osobiście życzę mu wszystkiego dobrego w najbliższej walce ale oglądam boks już zbyt długo i niestety niw widzę Cieślaka jako zwycięzcy w tej potyczce.
 Autor komentarza: puncher48
Data: 23-02-2022 12:52:28 
Okolie się myli, Michał ma spojrzenie psychopaty, a zarazem mordercy, przy nim Lawrence ze swoja aparycją wygląda na kujona, co ma same szóstki, więc nie skreślałbym Cieślaka i liczę na dobry boks w jego wykonaniu.
 Autor komentarza: Mike555
Data: 23-02-2022 13:00:15 
Cieślak jest zupełnie innym bokserem niż bezpłciowy Masternak. Nie da się ich tak automatycznie porównać. Masternak nie ma agresji, jest mdły, przewidywalny i schematyczny. Ciul mu z dobrej techniki skoro ma tak bezpłciowy charakter i plan walki, że zawsze jest to samo. Moim zdaniem Cieślak wiele rzeczy robi znacznie lepiej od Masternaka i przede wszystkim ma charakter, który w tej walce może być kluczowy. Okolie ze względu na wzrost i umiejętności będzie frustrował Cieślaka i jestem przekonany, że nawet gdy nie będzie szło pójdzie na całość, spróbuje coś zrobić, a nie stanie jak Masternak w pierwszej walce z Kalengą.
 Autor komentarza: filozofo
Data: 23-02-2022 13:14:36 
"Autor komentarza: KECZAPData: 23-02-2022 12:43:38
oglądam boks już zbyt długo i niestety niw widzę Cieślaka jako zwycięzcy w tej potyczce."

Czy to nie Ty wieszczyłeś, że Joshua przejedzie się po Usyku?
 Autor komentarza: Hugo
Data: 23-02-2022 14:50:41 
A co takiego wyjątkowego jest w Okoliem? Chyba tylko wzrost w tej kategorii, choć Tiszczenko i Riakporhe mają też po 196 cm, Jordan Thompson 198 cm, a Imantas Davidaitis (niegdyś journeyman, obecnie bum) jest cruiserem o wzroście 205 cm. Okolie nie ma żadnego elementu sztuki bokserskiej, który byłby czymś nieosiągalnym dla innych bokserów CW, a do tego jest słabo sprawdzony (znacznie słabiej, niż Cieślak). Jeszcze całkiem niedawno był uważany za chaotycznego pająkowatego boksera specjalizującego się w klinczach i faulach, trudnego do pokonania, ale bynajmniej nie prezentującego mistrzowskiego poziomu. Nagle po szybkim nokaucie na Jeżewskim wszyscy zaczęli się nim zachwycać i widzieć w nim Bóg wie co. To efekt błędnego założenia, że Jeżewski był pięściarzem szerokiej czołówki CW, a Okolie go załatwił jak jakiegoś nowicjusza. Tymczasem niedawna walka z Mannem pokazała nam dobitnie, gdzie było i jest miejsce Jeżewskiego w CW. Podobnie nikłą wartość mają kolejne wygrane przed czasem Okoliego nad porozbijanym Głowackim i bumobijem Prasoviciem.

Walka Okolie vs Cieślak jest trudna do przewidzenia i typowania, ale nie ma podstaw do tego, by z góry skazywać Polaka na niechybna porażkę.
 Autor komentarza: Shaker1982
Data: 23-02-2022 15:07:40 
@Hugo masz rację, zwykły średniak, leszcz itd, ale pokonał Głowackiego (balans, balans, balans), który w tej walce nie zrobił nic, to samo Jeżewskiego - choć ten przynajmniej zatańczył 2 razy Wawrzyk dance (swoją drogą protoplasta wraca do tańczenia po 5 latach przerwy, o dziwo w Pl w tym czasei może zostać najlepszym HW) i robi się z niego boga CW, conajmniej śmieszne, co do wyniku nie wiem, mam nadzieję, że się Cieślak ostro postawi i będę Mu kibicował.

@Mike555 - zgadzam się z Tobą, Master jest dobry, ale nie ma tego czegoś, tej kropki nad i, za to jak mawiał klasyk - trzeba mieć odrobinę skurwy**ństwa we krwi i Cieślak to ma, dlatego wolę oglądać Jego walki, mimo, że Mastera lubię uważam, że jest za grzeczny, z zza dużym szacunkiem do rywala wychodzi każdego, nie idzie urwać łba tylko poboksować, po prostu nie ma mentalności mistrza, Cieślak wprost przeciwnie.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 23-02-2022 16:53:29 
@Shaker
Okolie to nie średniak i nie leszcz, tylko mistrz świata i bokser ścisłej czołówki CW. Nie jest jednak jakimś niedościgłym wzorem ani bezsprzecznym liderem tej wagi, jakim był Usyk, a przed nim np. Adamek lub Haye. Na dziś w CW nie ma jakiegoś dominatora, a jest czołówka ponad 10 bokserów na zbliżonym poziomie: Briedis, Okolie, Goulamirian, Makabu, Mchunu, Cieślak, Masternak, Dorticos, Papin, Opetaia, Riakporhe, Jegorow pomiędzy którymi każdy wynik jest możliwy. Szanse w walce Okolie vs Cieslak oceniam 50/50 ze wskazaniem na Okoliego jedynie ze względu na własny ring.
 Autor komentarza: Faaan
Data: 23-02-2022 17:04:01 
Z tym Adamkiem jako bezsprzecznym liderem wagi cruiser bym się aż tak nie rozpędzał. Co do reszty zgoda, Okolie został za bardzo wyniesiony do góry po walkach z beznadziejnym Jeżewskim i Prasovicem oraz schyłkowym Głowackim, który nie miał żadnego planu na walkę i zaprezentował się równie słabo, co tamci dwaj. Cieślak zweryfikuje Anglika w pełni i dla mnie obecnie również walka 50-50, ale może przeceniam Cieślaka. Okaże się w niedzielę.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 23-02-2022 18:06:31 
Cieśla cie wyciesluje ziomeczku
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 23-02-2022 18:32:29 
Trudno powiedzieć jak dobry jest Okolie. Wydaje się być liderem CW. Ostatni jego rywale nawet nie wiedzieli jak się do niego zbliżyć. Okolie oprócz warunków fizycznych jest szybki, silny, niewygodny, mobilny, walczy w wysokim tempie. Przed Michałem trudne zadanie, ale Polak naprawdę dużo potrafi. Michał wie jak skracać dystans, jak dobrać się rywalowi do skóry. Michał jest silny, dobrze przygotowany fizycznie, szybkościowo do pojedynków, dobrze wyczuwa dystans, rytm walki. Ja szanse oceniam tutaj raczej 50/50.
 Autor komentarza: Shaker1982
Data: 23-02-2022 19:53:44 
@Hugo źle mnie zrozumiałeś albo w sumie ja się źle wyraziłem, miało być PISZĄ o Nim "zwykły średniak, leszcz itd". Mój błąd :) CO do wyniku nie podejmę się typowania - mam podobnie jak Ty 50/50 :)
 Autor komentarza: Shaker1982
Data: 23-02-2022 20:02:19 
Znó mi wcięło, tak to jest jak nie czyta się całości tylko wyrwane z kontekstu hehe. Jedni piszą o nim cianias, leszcz, nikogo nie pokonał, drudzy zaś robią z Niego nie wiadomo kogo, a tak na prawdę nie spotkał się jeszcze z kimś kto by mu się postawił, chyba, że tam gdzieś wcześniej to nie wiem nawet bo wcześniej jak i na tą chwilę się nim nie interesuję a tym bardziej nie zachwycam. I tak na dobrą sprawę taka jest prawda, kogo pokonał. Głowacki nie zrobił nic, dla mnie się zbłaźnił, Jeżewski próbował, ale ten to już w ogóle wyglądał dziwnie, jest chłop niezweryfikowany. Myślę, że Cieślak go sięgnie nie raz i nie dwa i wtedy się okaże ile jest warty.
Edit. Matty Askin mu dał 12 rund z tego co widzę i ma 4 gwiazdki na boxrec, ale kto to jest, nie mam pojęcia :) oprócz tego, że jest napisane, że było to w 2018 roku i po tej walce Askin skończył karierę chyba ;)
 Autor komentarza: MacGyjwer
Data: 23-02-2022 20:49:06 
Być może Okolie ma rację.
Być może rację ma Cieślak.

Ale to, że Okolie jest niesprawdzony jest pewne jak amen w pacierzu i jest bezdyskusyjnym faktem.
Pojedynki z Jeżewskim i Główką są wg mnie niemiarodajne.
Dopiero, gdy przejdzie Cieślaka powiemy, że to był test.
O ile przejdzie.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 23-02-2022 21:20:00 
@Shaker
Matty Askin to był bardzo solidny i silny fizycznie bokser, choć niezbyt błyskotliwy. Jego walka z Okoliem to był pojedynek o najlepszego w UK. Okolie w tej walce mocno faulował, ale z drugiej strony jego ciosy robiły na Askinie wrażenie. Askin wykombinował sobie, że lepiej niż na otwartej walce wyjdzie na wkręceniu rywala w dyskwalifikację. Do klinczów Okoliego zaczął dokładać swoje i z walki zrobiła się szarpanina. Okolie dostał 3 ostrzeżenia, ale dyskwalifikacji nie było i na punkty wygrał. Askin zdał sobie sprawę, że bezpowrotnie stracił miano najlepszego Brytyjczyka w CW i zakończył karierę.
 Autor komentarza: Shaker1982
Data: 23-02-2022 21:33:07 
No to tego nie wiedziałem ;)
 Autor komentarza: Clevland
Data: 23-02-2022 21:39:55 
Głowackiemu udało się dostarczyć sierp na szczękę Okolie...
A nie miał pomysłu na skrócenie dystansu.

Pytanie jak Michał będzie w stanie skracać dystans bo to on będzie musiał ryzykować.

Generalnie widzę to 70% do 30% niestety dla Okolie.
 Autor komentarza: okewaja
Data: 23-02-2022 21:57:29 
Wg mnie Cieślak powinien zrobić to co umie najlepiej, tj zdecydowanie atakować i od początku szukać drogi do nokautu. Próbować bić mocno po dole, po ramionach. Dałoby mu to pewnie jakieś 33% szans na wygraną - to dużo. Ale tego nie zrobi, bo będzie słuchał Bóg wie jakich założeń taktycznych Liczyka, a Okolie go spokojnie rozbije i ubije pierwszym silnym prawym. I wtedy będzie już za późno na ataki. Ew tylko ataki rozpaczy. Każdy celny prawy Okolie to potencjalne KO. Tu nie ma tak dużo miejsca na kalkulacje, trzeba wyjść z nastawieniem, że albo Okolie padnie, albo ja.

Ciekawy jestem jak się Okolie sprawdzi, jeśli będzie zagrożony. Z Savonem pokazał, że jego szczęka może być potencjalnie podejrzana, a takich rzeczy nie da się wytrenować. Jest nie do końca sprawdzony. Tak jak Usyk nie był do końca sprawdzony przed Głowackim. Nie wiadomo, gdzie jest jego sufit i czy ma słabe punkty.
 Autor komentarza: babyfat
Data: 23-02-2022 22:04:30 
Cleveland

Tylko ze Cieślak ma inne warunki.
 Autor komentarza: Sikso4
Data: 24-02-2022 05:54:50 
Tyle że to samo można by powiedzieć o Okolie Dobry ale w żadnym wypadku nie wyjątkowy
 Autor komentarza: babyfat
Data: 24-02-2022 10:56:49 
Sikso4

Ma wyjątkowe warunki na tą wagę, no i wyjątkowo ciężkie ręce. Na tym koniec wyjątkowości. Dla mnie jest do ogarnięcia przez Cieślaka.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.