VLOG RSC: FURY ZAMYKA TRYLOGIĘ, KOWNACKI BOLEŚNIE PRZEGRYWA

Za nami gala w Las Vegas. Tyson Fury (31-0-1, 21 KO) zamknął ostatecznie trylogię z Deontayem Wilderem (42-2-1, 41 KO), broniąc przy tym tytuł mistrza świata WBC wagi ciężkiej. Pierwszą porażkę na zawodostwie zanotował Efe Ajagba (15-1, 12 KO), drugą Adam Kownacki (20-2, 15 KO), który ponownie przegrał z Robertem Heleniusem (31-3, 19 KO). Andrzej Pastuszek podsumował tę wielką bokserską imprezę! 

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Maynardziak
Data: 10-10-2021 14:33:53 
Może nie była to tak techniczna walka i w szybkim tempie jak u Usyk - Joshua ale bardziej mi się podobała.
Duża dramaturgia, heroiczna postawa Wildera - grymasy bólu na twarzy, jak Zombie ale niebezpiecznie potrafił posłać kontratak, te klincze i zapasy :) no i niesamowity Tyson Fury.
Koleś nawet w gorszej formie jest niesamowitym wyczesańcem.
Ali naszych czasów a trylogia jedna z najlepszych w historii.
 Autor komentarza: SWJarek
Data: 10-10-2021 15:49:02 
Chyba ani razu nie widziałem w tej walce by Wilder użył gardy. Czy to wynikało z nadmiernej masy? Ręce za ciężkie? Albo wcale nie ćwiczyli tego z Malikiem? Na filmach z treningów nie przypominam sobie gardy, tylko takie śmieszne uniki, ruszanie głową na boki bez gardy. Można to samo robić z gardą, więc nie wiem czemu tego nie ćwiczyli. No ale lepsze to niż nic, w późniejszej fazie walki kilka razy go to uratowało.
Brawa za serce do walki obu, ale szczególnie Wildera, ale przykro się to oglądało, jakby kontynuacja poprzedniego pojedynku. Zastanawiam się czy Wilder jest już trochę naruszony po drugiej walce z Furym, czy te reakcje to wynik nadmiernej masy i właśnie braku gardy przez co więcej zbierał.
Niepokojące że znów krawawił z tego samego ucha. Co prawda Fury precyzyjnie bił w ucho.

A co do rękawic Furego, znów momentami się tak wyginały w nadgarstku, wniosek te Paffeny Furego są jakieś takie wymięte ze słabym usztywnieniem nadgarstka. Teorie o wysuniętych pięściach z rękawic można już porzucić.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 10-10-2021 15:59:38 
Dramatyczna walka, która przejdzie do historii boksu. Wilder najlepszy w karierze, co zapewne jest zasługą Malika Scotta. W pierwszej rundzie zaskoczył Fury'ego ciosami na dół, ale wkrótce mistrz "cygańskich sztuk walki" znalazł na to receptę. Zadecydowała przewaga siły fizycznej Fury'ego i jego kapitalna umiejętność wykorzystywania tej zalety.

Bardzo zawiódł Ajagba. Monotonny sposób boksowania, podejrzana szczęka i chyba brak charakteru sprawiają, że Nigeryjczyk już nie rokuje nadziei na ścisłą czołówkę HW. Rokuje Sanchez ale raczej na miejsca 5-10, bo na 1-4, to brakuje mu gabarytów i krzepy. Może zastąpić w tym miejscu swego starszego ziomka Ortiza, choć nie jest to pewne.

Jared Anderson perspektywiczny, choć wymaga poważniejszego sprawdzianu.Trochę mam wątpliwości co do jego muskulatury. Na moje oko jest nienaturalnie rozbudowana przy dość szczupłej budowie. Obawiam się, że może mieć z tego powodu większe problemy, niż inny bokserski "kulturysta" czyli Joshua. No i zgadzam się z Andrzejem, że obronę ma dziurawą.

O Kownackim i Heleniusie pisałem w innym miejscu.
 Autor komentarza: MacGyjwer
Data: 10-10-2021 17:12:53 
Ci dwaj bokserzy, abstrahuąc od prywatnych ukierunkowań kibicowskich, zrobili tą trylogią najlepszą reklamę całemu boksowi i wadze ciężkiej.

Wraz z Usykiem są najlepszymi pięściarzami wagi ciężkiej, prezentując mistrzowski poziom.
 Autor komentarza: puncher48
Data: 10-10-2021 18:17:30 
Cała wielka czwórka w osobach Fury'ego, Wildera, Joshuy i Usyka(kolejność kompletnie przypadkowa) to Himalaje boksu zawodowego i oglądanie ich w akcji można spokojnie nazwać czystą przyjemnością, a ostatnie dwa tygodnie to palce lizać dla pasjonata pięściarstwa.
 Autor komentarza: boolek
Data: 10-10-2021 18:27:16 
Wilder powinien przede wszystkim unikać tych klinczy, jeśli to w ogóle możliwe. Wziąć na sparing jakiegoś kolosa, który chciałby wieszać się na nim i uczyć się ucieczki od tego.
3,4 runda i Wilder brak kondycji? To nienormalne. Chyba, że doszły trudy poprzednich walk, co zauważył też SWJarek
 Autor komentarza: boolek
Data: 10-10-2021 18:28:56 
W ogóle szybko wyglądał jakiś rozbity, zmęczony
 Autor komentarza: BumPromotion
Data: 10-10-2021 18:32:34 
Gdzie są teraz klauni od teorii spiskowych?

Fury w miękkich Paffenach powala Wildera identycznym ciosem w ucho jak w drugiej walce. Z ucha Wildera ponownie leci krew. Po ciosie w ucho i dalszych, Wilder stracił identycznie nogi jak w drugiej batalii. Znowu stalowe jajka w rękawicy Fury'ego. Lol.
 Autor komentarza: BumPromotion
Data: 10-10-2021 18:34:22 
@boolek

Wilder bardzo szybko traci siły po mocnych ciosach. Joshua ma podobnie.
 Autor komentarza: SpoconyAlfons
Data: 10-10-2021 18:34:41 
Trafna analiza
 Autor komentarza: pyra90
Data: 10-10-2021 18:37:39 
To co jest teraz w wadze ciężkiej, to niebo w porównaniu do tego co było za Kliczków.Dawno nie widziałem, tak ekscytujacej walki mistrzowskiej w HW. Fury pokazał mentalność i postawę mistrza a Wilder , serce do walki i instynkt wojownika. Jestem pod wrażeniem tego pojedynku i chętnie zobaczył bym Wilder vs Joshua i Usyk vs Fury. Moim zdaniem o ile Wilder nie jest rozbity i będzie miał motywacje, to powinien z łatwością poradzić sobie z Joshuą. Walka Usyk vs Fury.... no niestety , chyba jednak Fury za duży i za sprytny.Nic nie umniejszając Usykowi, jest fenomenem tak samo jak Canelo.To co zrobił Usyk można porównać tylko do tego co zrobił Holly.Ale myślę że do walki o wszystkie pasy, nie dojdzie w HW bo za dużo polityki.
 Autor komentarza: MacGyjwer
Data: 10-10-2021 19:00:54 
Tak, walka Wildera z AJ-em byłaby szalenie ciekawe w obecnej sytuacji. Co do hipotetycznego starcie Fury VS Usyk nie mam zdania, brakuje mi wyobraźni by, po pierwsze zestawić ich razem w ringu (straszna różnica gabarytów, no ale ta różnica wydawała mi się zbyt duża już w przypadku starcia Ukraińca z AJ-em), a po drugie - rewanż z Anglikiem. Jak to się mówi: "myślał indyk o niedzieli..." - w ten sam sposób Anglicy myśleli już o unifikacji, a tu...klops.
 Autor komentarza: poszukiwacz
Data: 10-10-2021 19:07:25 
Reasumując: Fury zakończył serię "ambitnych", amerykańskich obron Wildera a Helenius zakończył karierę potencjalnego pretendenta Wildera w razie odzyskania tytułu.
 Autor komentarza: januzs
Data: 10-10-2021 19:11:11 
Gdyby Wilder w kazdej rundzie ,chociaż przez minute stosowal sie do taktyki z pierwszej rundy to moglby nawet wygrac na punkty, ale on oczywiscie sie podpalal i od drugiej rundy poszedl w wiatraki.
 Autor komentarza: Maynardziak
Data: 10-10-2021 19:55:20 
A jaką to Wilder miał taktykę w 1 rundzie? Jakieś przedziwne długie proste na korpus? Daj spokój.
Wilder jest jednowymiarowym jednostrzałowcem. Na takiego artystę jak Fury to za mało. Za mało także na Usyka czy Joshue z którymi nie ma szans.
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 10-10-2021 20:13:48 
@Maynardziak

Dokładnie. Jego taktyka, to bicie na korpus by opuścić i spowolnić ręce Furego i ... w sumie tyle, bo potem było jak zawsze.


Mnie zastanawia tylko, dlaczego tak polscy komentatorzy podkreślają "wolę walki Wildera". Przecież on wyglądał jakby marzył o tym, by ktoś wreszcie przerwał katorgę, po twarzy było widać, że jest zupełnie zrezygnowany. Nie było widać tej agresji.
 Autor komentarza: pikawa
Data: 10-10-2021 21:31:00 
I Fury i Wilder są fenomenami.

Fury ponieważ w nieprawdopodobny sposób potrafi wrócić do gry po nokdaunach, praktycznie zerowe ubytki w refleksie, w zasadzie w każdej rundzie wyglądał jakby to pierwsza runda walki.

Wilder ze swoją "techniką" broniący tyle razy tytuł to też niezły ewenement. Brak obrony, brak lewego prostego, brak gardy, brak kondycji, pracy nóg, techniczny golas ale jeden atut potrafił wykorzystywać fenomenalnie.
 Autor komentarza: Sambor
Data: 10-10-2021 21:49:46 
@pikawa piszesz jakby Wilder nic nie umiał i miał tylko usypiający cios i nic więcej. Gdyby tak było, gdyby nie miał obrony, pracy nóg itd. to taki Ortiz a nawet każdy z top30 by go zniszczył.
U Wildera wszystko działa tylko, że on to robi trochę inaczej ale też dobrze.
 Autor komentarza: stanoski
Data: 10-10-2021 23:24:12 
@SWJarek

Chodzi o nadmierną masę. Najlepsza walka Wildera w karierze to walka pierwsza z Fury'm. To był prime Wildera gdy znokautował Fury'ego, miał kondycję dużo lepszą niż wczoraj.
Wilder z 1 walki pokonałby wczorajszego Fury'ego przez KO a jeśli nawet nie, to na pewno dotrwałby do końca.

Odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz w 3 rundzie - jeszcze nie doszło do nokdaunów, a Wilder już na początku 3 rundy słaniał się na nogach. Mimo że nie było jeszcze żadnego nokdaunu, ledwie 3 runda!
To dowód jednoznaczny, że tutaj masa Wildera wygrała Fury'emu walkę, bo gdyby Wilder ważył 97 kg, dziś pewnie widzielibyśmy nokaut na cyganie w 12 rundzie.
 Autor komentarza: stanoski
Data: 10-10-2021 23:26:35 
"Autor komentarza: BumPromotionData: 10-10-2021 18:32:34
Po ciosie w ucho i dalszych, Wilder stracił identycznie nogi jak w drugiej batalii."


Bzdura. Obejrzyj początek 3 rundy.
 Autor komentarza: pikawa
Data: 10-10-2021 23:41:47 
Sambor

Dla mnie Wilder to jeden z gorszych techników HW w historii. Nie wiem dlaczego przypomina mi Pavla Silvina z walki z Tomaszem Boninem, te ciosy lecą u niego czasami przez połowę remizy. Gwarantuje jednak, że gdy dojdą do celu będzie po zabawie.
 Autor komentarza: poszukiwacz
Data: 11-10-2021 08:05:33 
stanoski
"To był prime Wildera gdy znokautował Fury'ego"
A czy Fury w 1 walce był w swoim prime? Z nadwagą, z młodym niesprawdzonym trenerem?
Czy Wilder miał wcześniej do czynienia z takim wieszającym się kolosem? Może Wilder właśnie dlatego "słaniał się na nogach".
Czy ringowy ma obowiązek wyliczać ze stoperem w ręku? Nie, więc Wilder nie znokautował Furyego choć był bardzo blisko.
Skupiasz się na problemach Wildera jakby tam w tych trzech walkach w ogóle nie było udziału Furyego.
 Autor komentarza: baxx
Data: 11-10-2021 15:07:31 
@poszukiwacz

dokładnie, Fury w II walce z Wilderem był o niebo lepszy, pomijając dużo lepszą formę fizyczną (w I walce to było moze 70% Furego), miał też znacznie lepszą taktykę. A i tak Fury powinien wygrać wysoko na punkty. 3 walki w ogóle nie powinno być.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.