JOSHUA: WYGRAĆ PRZEZ NOKAUT I UTRZYMAĆ DUŻY BOKS PRZY ŻYCIU

Joe Joyce (13-0, 12 KO) jako obowiązkowy pretendent do pasa WBO wagi ciężkiej 25 września zasiądzie tuż przy ringu, by z bliska obejrzeć starcie Anthony'egp Joshuy (24-1, 22 KO) z Aleksandrem Usykiem (18-0, 13 KO). Bo przecież w ciągu kilkunastu miesięcy lepszy z tej dwójki powinien stanąć z nim pomiędzy linami.

Ukraiński technik uchodzi za najwybitniejszego obok Evandera Holyfielda mistrza kategorii cruiser (90,7kg) w historii. Ale póki co w wadze ciężkiej jeszcze nie zachwycił. W przeciwieństwie do wojownika z Atlanty, który od razu doskonale zaadaptował się do wagi ciężkiej po przenosinach z cruiser. Joshua nie ukrywa, że przygotowując się do walki z Usykiem studiuje również walki młodego Holyfielda.

- W żadnym stopniu nie lekceważę Usyka, nie ukrywam jednak, że liczę na efektowną wygraną przez nokaut. Chcę przede wszystkim dać kibicom dobre widowisko. Kiedy mierzę się z naprawdę dobry rywalem, dokładnie go studiuję. Nie wiem jaki cios będzie kończący, czy będzie to cios prosty, czy jakiś podbródek, ale chciałbym go znokautować. Najważniejsze, żebyśmy pozostali zdrowi do czasu walki i utrzymali duży boks przy życiu - powiedział zunifikowany mistrz IBF/WBA/WBO wagi ciężkiej.

A promujący go Eddie Hearn ma nadzieję, że po wygranej nad Usykiem AJ na przełomie lutego i marca spotka się w unifikacji wszystkich pasów ze zwycięzcą starcia Tysona Fury'ego (30-0-1, 21 KO) z Deontayem Wilderem (42-1-1, 41 KO).

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: puncher48
Data: 28-08-2021 18:29:23 
Nie wierzę w nokaut na Usyku, przecież on walczy jak balerina, a i sam nie stoi na straconej pozycji. Oczywiście Joshua kopie jak koń, więc jak przyceluję to będzie po ptokach, tylko czy da radę to zrobić. Anthony niewielkim faworytem ale bez przesady, myślę, że tak 60-40.
 Autor komentarza: GeorgeForeman
Data: 28-08-2021 18:33:27 
Usyk to lepszy cruiser od Holyfielda a same nazwiska i to że wszystkie pasy zbierał na terenie rywala stawia go moim zdaniem na bezdyskusyjnym 1 miejscu ever. I ciężko go będzie przebić w przyszłości bo to nie jest popularna kategoria wagowa i wybitne talenty wolą iść podbijać ciężką. Głowacki w Polsce, Hunter w USA, Huck w Niemczech, Briedis na Łotwie, Gassiev w Rosji, Bellew w UK. Przecież to jest resume nie do przebicia. Nawet jeżeli kiedyś trafi się lepszy talent od Usyka to będzie musiał mieć furę szczęścia żeby trafić na takie pokolenie w cruiser, zebrać wszystkie pasy na terenie rywala i to jeszcze w jakimś turnieju. Moim zdaniem to się nie wydarzy za naszego życia.
 Autor komentarza: MLJ
Data: 28-08-2021 18:40:33 
Aj musi być w wybitnej formie, a najlepiej jakby trafił czymś mocnym Ukraińca na początku walki, tak by powstrzymać jego zapędy i żeby zwyczajnie Olek nabrał szacunku do siły brytyjczyka. Wówczas powninien Joshua ustawić walkę zasięgiem. W nokaut nie wierzę. Usyk choć całkiem sporo zbiera, szczękę ma świetną, dlatego myślę że skończy się nieznaczną wygraną AJ'a na pkt.
 Autor komentarza: trashtalk
Data: 28-08-2021 18:57:02 
@GeorgeForeman

Zgadzam się, co do oceny Usyka w CW. Rzeczywiście, ciezko będzie przebić jego CV w cruiser. Trochę żałuję jednak, że minął się czasowo z Okolie. Bardzo chciałbym zobaczyć taką walkę w CW. Uważam, że Ukrainiec miałby bardzo trudne wyzwanie.

Niemniej, o ile w junior ciężkiej Usyk był wybitny, to niestety w HW już taki nie jest. Nawiązując do tematu tego newsa, to jak dla mnie, jest to najbardziej prawdopodobny scenariusz. Czym bliżej walki, tym bardziej mi się wydaje, że AJ znokautuje Ukraińca.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 28-08-2021 19:10:49 
Osobiście mimo że stawiam na AJ-A to bardziej prawdopodobne wydaje mi się zwycięstwo na punkty. Może i go Joshua położy ale w "dobicie" takiego majstra jak Oleksander nie chce mi się wierzyć.

Jeśli Usyk będzie za bardzo obrywał próbując wygrać zawsze może przetancowac wieczór by ładnie ale jednak przegrać. Nie sądzę by dał okazję Antkowi na nokaut a szczękę ma na tyle mocna że raczej nie będą go zeskrobywac po każdym błędzie.
 Autor komentarza: PrawyISprawiedliwy
Data: 28-08-2021 19:32:21 
@trashtalk

Dlaczego im bliżej walki, tym bardziej wieszczysz nokaut na Usyku?
 Autor komentarza: MLJ
Data: 28-08-2021 19:50:42 
Niektórzy sugerują się walką Usyka z Chisorą..
Bardzo dużo powie nam ważenie, oraz rozmiar ringu, bo to akurat ma cholernie duże znacznie..
 Autor komentarza: Ramirez82
Data: 28-08-2021 20:01:30 
Ja też wątpię w nokaut na Usuku. Parker i Takam byli ruchliwi i był problem czysto ich przycelować, to tym bardziej z Usykiem się nie uda.
 Autor komentarza: Ramirez82
Data: 28-08-2021 20:02:31 
No chyba, że walka będzie tak się toczyła, że Usyk by wyrwać zwycięstwo, będzie musiał bardziej ryzykować, wtedy kto wie...
 Autor komentarza: Furmi
Data: 28-08-2021 20:02:38 
@MLJ - bardzo cenię prywatne opinie Masternaka i Łapina. Moja rozmowa z Masternakiem na kilka dni przed walką Pac-Mana:
Ja: nie rozumiem, dlaczego tak nie doceniają Ugasa, moim zdaniem on sprawi sporo kłopotów Pacquiao
Masternak: No co ty, przecież Ugas to wygra. Jego styl nie będzie pasował Pacquiao i urwie więcej rund. Jak go nie przekręcą, to wygra na punkty...

Ta sama rozmowa, tylko o innej walce:
Ja: 60 do 40 na Joshuę, ale nie będę w szoku, jak Usyk go oszuka
Masternak 50 do 50, a nawet 51 49 Usyk. Na zmęczeniu, w końcówce, Usyk może go zastopować.

I dodam, że trener Łapin o walce Usyka z Joshuą wypowiada się w podobnym tonie. Co prawda ja dalej stawiam na Joshuę, ale ich zdanie mocno zmąciło mi w głowie.
 Autor komentarza: rocky86
Data: 28-08-2021 20:14:00 
No to że mnie też ekspert musi być, bo na urgasa stawiałem ;-)

Co to tematu, to w KObna Ukraińcu nie wierzę, raczej stawiam na punktowe zwycięstwo AJ w okolicach 116-112. Joshua jest za silny, za mocno bije, jest za duży i za długi, a po Ruizie sporo mięsa zrzucił i w problemy kondycyjne nie wierzę.
Usyk będzie miał bardzo trudno, by się przedostać do szczęki Brytola.
No i coś czuję, że to Ukrainiec, który będzie w tej walce musiał wykazać się ogromną aktywnością, może pod koniec walki mieć problemy, bo to on będzie biegał, a AJ rzucać jabem.
Joshua w ostateczności zawsze będzie mógł postawic wszystko na jedną kartę, bo Usyk nie ma ciosu, którym mógłby odstraszyć AJ
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 28-08-2021 20:23:03 
Łapin to akurat nigdy nie cenił AJ-a należycie. Master natomiast może być (nie musi!) pod wpływem jaki wywarły na nim wspólne sparingi z Usykiem po których wypowiadał się jasno sugerując jak wybitnym zawodnikiem jest Ukrainiec.

Ale żeby nie było. Ja Usykowi szans odmówić się nie odważę. To ekspert, i nie boję się tego napisać geniusz sztuki bokserskiej a mamy do czynienia tylko z ludźmi. Joshua ma więcej atutów ale może to przegrać. Różnie bywa. Natomiast najbardziej realnym wydaje się dominacja w dystansie i zbyt duża różnica mocy by zrywami dało się to nadrobić.

Joshua umie boksować zza lewego. Usyk może tego pięknie unikać, może tańcować, unikać zagrożenia ale to on by wygrywać będzie musiał skracać dystans. A Joshua nie będzie musiał się panicznie tego bać.

Stawiam że Usyk przegra to w podobnym stylu do Łomaczenki. Też zbyt długo będzie się "otwierał" a jak już się zdecyduje nawet jak pokaże się z dobrej strony to najzwyczajniej w świecie będzie za późno. I nie zdziwię się jak po takim otwarciu tak jak i Lopez otworzy się i AJ i ostatecznie część z tych bardziej ambitnych rund też wygra Anthony bo mocy będzie miał przewagę solidną.

Lubię obu i obu kibicuję więc w tej walce będę raczej neutralny. Niech wygra lepszy choć chyba jednak bardziej chciałbym AJ-a na tronie Hw niż Olka. Olka najchętniej widziałbym jako pogromcę Wildera gdzie już wyraźnie stawiałbym go w roli faworyta.
 Autor komentarza: MLJ
Data: 28-08-2021 20:51:07 
@Furmi, dlatego czekam na dzień/przeddzień walki, wielkość ringu i na wagę AJ. Jak Brytyjczyk zrobili babola i nawali się mięśniami, to Usyk wygra, może i przed czasem. Dlatego musi być tak : nie za duży ring i waga 108-110 kg. No i AJ musi być kilka planów na ten pojedynek. Licze na mądrość Mccrakena

Co do Ugasa to sam miałem przeczucie że kubano wygra co zresztą pisałem, zbyt długa przerwa Pacmana no i wiek..Poza ty m jak Ugas jest dobry pokazała walka z Porterem, IMO nieznacznie przez Ugasa wygrana.
 Autor komentarza: PrawyISprawiedliwy
Data: 28-08-2021 20:52:31 
"Joshua w ostateczności zawsze będzie mógł postawic wszystko na jedną kartę, bo Usyk nie ma ciosu, którym mógłby odstraszyć AJ"

Ruiz Jr. też nie jest puncherem, a wszyscy widzieliśmy jak to wyglądało, kiedy Joshua poszedł do przodu kolego rocky. W wersję AJ sprzed Ruiza jakoś nie wierzę. A już na pewno nie w pojedynku z tak znakomitym pięściarzem jak Usyk.
 Autor komentarza: MLJ
Data: 28-08-2021 20:55:08 
Jeśli AJ przegra z Usykiem to nic sie nie stanie. Nie będzie to żaden wstyd dla brytyjczyka, to tylko pokaże z jak wybitnym zawodnikiem mamy do czynienia..
AJ wciąż będzie czołowym HW, wciąż zawodnikiem którzy prawdopodobnie "za chwilę" zostanie mistrzem.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 28-08-2021 22:00:49 
"Jeśli AJ przegra z Usykiem to nic sie nie stanie. Nie będzie to żaden wstyd dla brytyjczyka"

Yhy... Czekaj bo tak właśnie będzie...

Joshua to nieformalny nr 1 Hw. Facet mega popularny. Tylu ile ma fanów ma już również i hejterzyn. Jak wtopi z Usykiem to suchej nitki na nim nie zostawią i guzik będzie ludzi obchodziło jak dobry jest Usyk.

Poza tym 2 walka przegrana w tak krótkim czasie jednak da do myślenia. Nikt nie będzie się zastanawiał że Joshua walczy z najlepszą opozycją z wszystkich. Po prostu będzie miał 2 porażki i to załatwi sprawę.
 Autor komentarza: rocky86
Data: 28-08-2021 22:10:28 
Ruiz w ciężkiej nokautował. Nawet Parkera, kto ty ma bardzo twardy łeb potrafił ciosem postraszyc. Usyk nawet w CW nie był mocno bijącym zawodnikiem, tylko kumulantem, więc tym bardziej w HW ciosem straszyć nie będzie.
W Chisore, który ledwo stal że zmęczenia potrafił wpakować trzy czyste ciosy w serii i go nie przewrócił.

Jakoś wątpię w siłę jego pięści.

I nie opisałem o wersji sprzed Ruiza. AJ jak przyspiesza, również po Ruizie to naprawdę ciężko jest go zatrzymać, Pulev fachura, który i widział wszystko i potrafi przyjąć, nie potrafił nic zrobić i ratował się nieregulaminowym odwróceniem plecami przed tym szturmem. AJ potrafi przyspieszyć jak kiedyś, tylko mądrzej korzysta z tego rozwiązania.
 Autor komentarza: MLJ
Data: 28-08-2021 22:12:01 
Co załatwi, AJ wróci i znów zarobi kokosy.. A Usyk potwierdzi tylko status gwiazdy boksu. I jeśli Ukrainiec poradzi sobie z AJ, to prawddopodobie poradzi sobie z Wilderem i Furym.. Dla AJ dwie porażki to nic, Kliczko miał ich trzy, jak został dominatorem HW.
A Liderem HW jest Fury, AJ byłby nim gdyby nie przejebał z Ruizem.
 Autor komentarza: MLJ
Data: 28-08-2021 22:15:07 
Moge się założyc że Jeśli Fury poniesie pierwsza porażkę to już do HW nie wróci, za dużego ego..
 Autor komentarza: MLJ
Data: 28-08-2021 22:17:13 
Joshua po porażce wziął to na klatę, Wilder nie wziął tego na klatę bo jest psychicznym słabiakiem, tylko wolał iść w urojone teorie, a Fury po porażce zwyczajnie przepadnie.
 Autor komentarza: PrawyISprawiedliwy
Data: 28-08-2021 22:45:33 
@rocky86

Na pewno Usyk ciosem nie straszy, ale twardego Bellewa jednak skończył przed czasem. Więc to nie jest tak, że Joshua może sobie po prostu pójść do przodu i nie obawiać się konsekwencji. Pulev z całym szacunkiem do jego umiejętności, ale defensywą nigdy nie grzeszył. A praca nóg nigdy nie była jego mocną stroną. Gdzie Bułgar, a gdzie Ukrainiec jeśli chodzi o te elementy. Poza tym Usyk wydaje się mieć naprawdę mocną szczękę i podejrzewam, że Joshua musiałby go trafić serią kilku czystych ciosów, a jakoś ciężko mi uwierzyć, żeby ktoś taki jak Usyk dał się tak trafiać. Prawdopodobnie Joshua wygra to na punkty, tylko mam nadzieję, że nie będzie to takie zwycięstwo jak to na IO...
 Autor komentarza: PrawyISprawiedliwy
Data: 28-08-2021 22:50:39 
"Joshua to nieformalny nr 1 Hw. Facet mega popularny. Tylu ile ma fanów ma już również i hejterzyn"

Idąc tym tokiem rozumowania to bracia Paul powinni być w ścisłej czołówce P4P kolego BlackDog xD
 Autor komentarza: LowBlow
Data: 28-08-2021 23:11:53 
Waga ciezka aktualnie to kupa doslownie kupa. Kalkulacje, kombinacje i obsrane gacie. "Celebryci" pseudo twardziele, siedza i licza kase kazdego dnia. Tutaj? oczywiscie wielki Joshua holowany, nakoksowany wytwor marketingowy, maszynka Edka do robienia milionow. Oby sie przejechali na tym niby pacaniu Usyka.
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 29-08-2021 02:21:16 
Po pierwsze cieszę się, że się tak tu zmieniła ocena Usyka. Jeszcze nawet po Chisorze pełno było opinii, że Usyk jest za mały, że Joshua się po nim przejedzie. To się teraz bardzo wyraźnie zmieniło i to nawet bez walk w międzyczasie.
Co do wyniku, to tak jak pisałem w Kijowie stawiałbym na AU, który prawdopodobnie normalnie by Joshuę ograł. Ale na Wyspach faworytem AJ, który do zwycięstwa może bezpiecznie boksować zza jaba i uzbierać 7 remisowych lub nawet nieznacznie przegranych rund, które sędziowie zapiszą jemu. Podczas gdy Usyk będzie potrzebował 7 rund wygranych wyraźnie, czyli de facto przez ponad pół walki będzie musiał być ostro w natarciu. Fakt, że Usyk umie i lubi wchodzić w wymiany, ale akurat z AJem to nie jest optymalna strategia. I zgadzam się, że Joshua jest najbardziej destrukcyjnym bokserem HW, to że ostatnio z tego nie korzystał, to znaczy, że nie musiał, a nie że tego nie ma (tak samo jak Usyk nie nokautował, bo nie musiał, a nie że nie umie p..nąć). Joshua i Usyk mają różne atuty, IMO z małą przewagą Ukraińca, ale niestety pojedynek w Anglii narzuci styl bardzo niekorzystny dla Usyka.
 Autor komentarza: rocky86
Data: 29-08-2021 09:08:03 
@PrawyISprawiedliwy

"Więc to nie jest tak, że Joshua może sobie po prostu pójść do przodu i nie obawiać się konsekwencji."

Oczywiście, że nie będzie mógł sobie pozwolić na przyjęcie wszystkiego, bo Usyk to 100kg chłop, jak dobrze przyceluje, to i AJ położy.
Chodzi mi o to, że ryzyko KO będzie na tyle małe, że taka taktyka w przypadku gdyby tracił rundy, może być opłacalna, bo ryzyko nie będzie na tyle wysokie, by z tego rezygnować.
Usyk to nie Sasza, Whytem, czy Kliczko, w jego przypadku łatwo będzie podjąć decyzję by zaryzykować, a AJ jest w tych zrywach naprawdę bardzo dobry i bardzo niebezpieczny.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.