CANELO ZA SZYBKI I SILNY DLA SMITHA - PASY WBC I WBA U MEKSYKANINA

Silny niczym tur, szybki i świetnie dysponowany Saul Alvarez (54-1-2, 36 KO) zdominował Calluma Smitha (27-1, 19 KO), zadał mu pierwszą porażkę w karierze i został mistrzem świata  federacji WBA i WBC kategorii super średniej.

STATYSTYKI CIOSÓW >>>

Znacznie wyższy Anglik starał się utrzymywać walkę w dystansie, ale jego jab nie pracował jak powinien. Canelo z kolei po zwodzie polował lewym sierpowym z doskoku, choć obrońca tytułu trzymał prawą rękawicę przy brodzie. Po przerwie pięściarz z Liverpoolu uruchomił w końcu lewy prosty, choć meksykański gwiazdor kilka razy skrócił dystans, bijąc z całych sił hakami na korpus.

CANELO: TYM RAZEM MOCNO BYM USZKODZIŁ I ZNOKAUTOWAŁ GOŁOWKINA >>>

W trzeciej rundzie Canelo coraz mocniej spychał rywala do odwrotu, więc Smith - trochę z przymusu, zaczął podejmować wymiany w półdystansie. Ale on to potrafi, więc nie było paniki. Alvarez zaczął zyskiwać coraz większą przewagę w czwartym starciu. Zaczął je od mocnego prawego sierpa w okolice ucha, a zakończył prawym podbródkowym. Po przerwie nie spuszczał z tonu. Aktywniejszy w defensywie Smith szukał mocnej riposty, lecz Saul świetną rotacją przepuszczał jego ciosy o centymetry. A sam trafiał na wysokim procencie.

Na półmetku Anglik zaczął wydłużać serie do 3-4 uderzeń i raz nawet trafił czysto prawą ręką. Ale to wciąż Canelo wydawał się bić mocniej. Najciekawsza jak dotąd okazała się runda siódma. Obaj podjęli rękawicę i chcieli przełamać się mocnymi bombami. Bili mocno, ale Smith wciąż miał chyba więcej szacunku do rywala niż było to w drugą stronę. Podobny przebieg miały kolejne trzy minuty. Callum schodził na przerwę z rozciętym prawym łukiem brwiowym, jednak nie było to głębokie rozcięcie. Ostra runda dziewiąta. Smith kilka razy się odgryzł, lecz to Canelo wyprowadził dwa najmocniejsze uderzenia - prawy sierpowy tuż na początku oraz prawy podbródek na pół minuty przed przerwą. Szczególnie ta druga bomba zrobiła wrażenie na mistrzu.

OFICJALNIE: CANELO vs YILDIRIM 27 LUTEGO >>>

Dziesiąta runda to kruszenie skały. Canelo od początku ruszył jak czołg i rozbijał dzielnego championa na zmianę bombami na górę i na dół. Smith ewidentnie przechodził kryzys, lecz nie zamierzał kapitulować. Jedenastą również przegrał wyraźnie, ale nie wyglądał już tak źle jak chwilę wcześniej. W ostatniej odsłonie Smith trochę poklinczował, regularnie spoglądał na zegar i osiągnął swój cel - wciąż może powiedzieć, że nigdy nie był liczony. To jedyne pocieszenie, gdyż Alvarez odebrał mu tytuł.

Po ostatnim gongu sędziowie punktowali 117:111 i dwukrotnie 119:109 - wszyscy oczywiście na korzyść Meksykanina.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Polakos
Data: 20-12-2020 06:46:58 
117:111 nie za nisko czasem? Tak czy inaczej Canelo pokazał dlaczego znajduje się na tronie P4P i przez najbliższe lata się to nie zmieni. Fenomen.

Trout, Lara, Cotto, Gołowkin, Jacobs, Kowaliow, Callum Smith. Niesamowity rozkład.
 Autor komentarza: Galed12
Data: 20-12-2020 06:47:48 
Smith od początku nie wierzył w siebie, choć nawet jakby wierzył to i tak by przegrał.
Różnica w umiejętnościach za duża a przesadnie duża przewaga w wzroście nie zawsze jest przewagą.
 Autor komentarza: Furmi
Data: 20-12-2020 06:51:56 
Czołg. Już Ryder pokazał, że CS ma problem z utrzymaniem rywala w swoim dystansie. Ale widzieliście bicepsy i ramiona Anglika jak schodził do szatni? Przecież on jutro skarpetem nie będzie mógł założyć ;)
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 20-12-2020 06:54:09 
No tak. Na początku gdy żadnej przewagi jeszcze rudy nie miał i tak wszystko szło na jego konto- ot za to że szedł do przodu. Komentarz podniecał się każda jego akcja mimo że na powtórkach później widać było jak się te ciosy np omykaja i wcale jie trafiają w cel. Zresztą kilka Razy wieszczyli że Smith jest ciężko ranny (nawet jak dostał w plecy xD). Akcje zaś z drugiej strony kwitowane były tym że Smith nic nie trafia.

I teraz pomijam fakt że Alvarez był Lepszy ostatecznie ale po cholere z nim wychodzić do ringu jak nic co robisz nawet się jie liczy bo Alvaro idzie do przodu i przypusci 2 ataki ...

Ostatecznie zdominował tym naporem Smitha ale nie była to deklasacja od 1 rundy.

No i mogli by jednak trochę wyluzowac z tym towarem. Facet napiera 12 rund i nawet się nie zmęczyl lekko... nosz kurde a walczył z chlopem 20 cm większym. Szkoda że jeszcze maratonu po walce jie zrobi tak żeby cardio zaliczyć...
Facet jedzie z towarem grubo.

To nr 1 i gwiazda generująca największą kasę więc chętnych do walki nie zabraknie ale powinni go zwyczajnie olać. I tak na punkty nikt z nim nie wygra a o nokaut z tak naprutą lokomotywa będzie ciężko.
 Autor komentarza: COVID19
Data: 20-12-2020 06:58:38 
BlackDog

Bierz leki i do spania.
 Autor komentarza: DTOsman
Data: 20-12-2020 06:58:41 
Hmm co do komentarza to zgodzę się, że był stronniczy. Mimo, że ostatecznie nie miało to znaczenia, bo potem przewaga się już wyklarowała. Co do kondycji to Alvarez walczy zrywami, w swoim tempie, więc nie miał okazji się zmęczyć.
 Autor komentarza: Bonifacy
Data: 20-12-2020 07:01:10 
To był popis szermierki na pięści w wykonaniu Canelo. Callum Smith to wcale nie jest jakiś gość z łapanki. Miał dość szczelną gardę i potrafił się odgryźć, nie mówiąc już o jego kolosalnej przewadze warunków fizycznych. Zawalczył trochę zbyt zachowawczo i został porozbijany. W dalszej fazie walki Meksykanin dodał podbródkowe, a jego ciosy zaczęły przechodzić przez gardę rywala. Canelo jak zwykle pokazał kapitalną defensywę i żelazną kondycję, ale przyjął zaskakująco dużo jak na niego. Jednak nawet na moment jego zwycięstwo nie było zagrożone.

To, co zrobił z Anglikiem w 9. starciu, może śmiało pretendować do rundy roku. Wielkie brawa. Nie punktowałem walki runda po rundzie, ale myślę, że 2-3 z nich można dać na korzyść Smitha.
 Autor komentarza: Mariola
Data: 20-12-2020 07:02:55 
Tak jak pisałam, Saul jest kompletnym bokserem, poziom mistrzowski, Smith jest "półkę" niżej.
 Autor komentarza: Galed12
Data: 20-12-2020 07:04:11 
Canelo nie robi niepotrzebych ruchów a defensywa pomimo, że z kosmosu to widać że jest bardzo "energooszczędna". Do tego cały czas kontrolował walkę, dużo na nogach nie musiał się ruszać tylko powoli szedł do przodu, walczył zrywami a nie ciągiem więc nie jestem pewny czy to świadczy o nadludzkiej kondycji.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 20-12-2020 07:07:59 
W swoim tempie ale cały czas do przodu plus jeszcze ciągła praca na maksymalnym refleksie żeby unikać ciosów większych przeciwników. Przecież on 2 bieg włączył w rundach w których cała reszta zaczyna dojeżdżać do rezerwy. Dla mnie wygląda to jednoznacznie ale w sumie wszystko jedno. Walki Alvareza z góry mają ustalony scenariusz a jak się trochę obaw pojawia to zawsze można uruchomić zapisy w kontraktach. Za kasę można wszystko.

Wielka szkoda ze te wałki mi tak obrzydzily jego postać bo mimo wszystko facet jest świetnym bokserem. Tyle że historie pisze na kłamstwie.

A co do komentatorów to nawet po którejś rundzie sugerowali że narożnik powinien poddać Smitha xD. Jak on nawet raz zamroczony tu nie był xD

Ale Alvaro rudero to taki potwór że nawet jak w garde bije to trzeba rozważać każda opcje 😂
 Autor komentarza: teanshin
Data: 20-12-2020 07:08:46 
W końcu udało mi się wytypować walkę poprawnie. Smith wymęczył przegraną na punkty.;)
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 20-12-2020 07:12:04 
Czekam na walkę Canelo vs Joshua/Fury. Może oni dadzą radę go powstrzymać xD

Chociaż pewnie wygrał by na punkty.

Dobrej nocy życzę i już przestaje hejtowac.
 Autor komentarza: chelmik92
Data: 20-12-2020 07:19:33 
Walka pod dyktando Canelo u mnie dwie rundy poszły dla anglika,oby chcial wyczyscic super srednia bo wtedy się doczekamy walki z cyganem BJS a to będzie piękna walka :)
 Autor komentarza: Mariola
Data: 20-12-2020 07:20:48 
Panowie co tu więcej mówić, Saul to czołówka p4p, tylko tyle i aż tyle.
 Autor komentarza: COVID19
Data: 20-12-2020 07:27:51 
Narzekać na stronniczych komentatorów i jednocześnie walnąć tak stronniczy komentarz to może tylko czarny matoł.
 Autor komentarza: tapir
Data: 20-12-2020 07:35:11 
No to teraz Smith dla Szeremety?
 Autor komentarza: Grzywa
Data: 20-12-2020 07:42:42 
Alvarez powinien walczyć z zawodnikami ze szczytu, jak 3 walka z GGG bo rzędnej wyraźnie nie wygrał, niech walczy z Charlo, bo to obecnie najgroźniejszy zawodnik oczywiście prucz tancerzy jak Saunders czy Andrade którzy go mogą wyboksowac jak zrobił to kiedyś Lara. Myśle ze świetnym rywalem będzie Bivol ale nie ma nazwiska i z nim ani prawdziwym mistrzem do 175 Beterbievem nie zawalczy. Zostaje Benavidez ale czy zrobi wagę i czy będzie wtedy w stanie walczyć jak potrafi? Canelo powinien walczyć z zawodnikami z rankingów ale nie federacji, z tymi z którymi ma szanse powalczyć a nie dobierać sobievrywali jak najwygodniejszych bo ten dzisiejszy był za słaby fizycznie i nie stanowił zagrożenia. Alvarez dojrzał jako bokser ale ciagle prucz Golovkina i Jacobsa dobiera rywali i nie walczy z największymi wyzwaniami w wagach od średniej do polciezkiej, 160, GGG, Charlo i Andrade, 168 Benavidez i Ramirez, Sauders, Plant, 175 Bivol, Beterbiev. Jest z kim walczyć trzeba tylko chcieć ale czy on chce?
 Autor komentarza: karambapol
Data: 20-12-2020 07:51:39 
Niektórzy tutaj widze nazekaja i umiejszaja wygranej Conelo co jest bez pokrycia chłop wyszedł do gościa o prawie dwie głowy wyższego i go stłamsił wygrał zasłuzenie deklasacja byz zekł nie unika rywali można mu jedynie zażucic te krótkie okresy przygotowawcze dla Smitha ale Smitha nikt na siłe do ringu nie wypychał Conelo jest wielka gwiazda zarabia potezne pieniadze jest naprawde kims w boksie i swoim kraju to obecnie nr 1 PFP tak obiektywnie rozkład ma najleprzy zasłuzył na to miano
 Autor komentarza: Bonifacy
Data: 20-12-2020 07:54:30 
Po komentarzu Grzywy idę się przespać, bo już nie łapię do końca, co jest trollingiem.
 Autor komentarza: LittleBan
Data: 20-12-2020 07:56:37 
BlackDog

Zgadzam się w 100%,że nie wierzę aby Canelo odstawił zatrute mięso. Oczywiście, możemy tak sobie luźno dyskutować, bo dowodów na to żadnych a to są tylko subiektywne opinie. Byli bokserzy, którzy możliwości mieli niesamowite, taki Hopkins w swoim prime na koniec kilku walk wyglądał jakby mógł obskoczyć następne 12 rund. Ale u Canelo to wygląda naprawdę inaczej.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 20-12-2020 08:26:30 
No to teraz chyba kolej na Ilungę Makabu w obniżonym przez WBC limicie wagi cruiser. Walka w Las Vegas i będzie pas 5 kategorii dla Canelo.
 Autor komentarza: osieml
Data: 20-12-2020 08:35:05 
Słuchajcie, nie można umniejszać umiejętnościom i talentowi Rudego, bo abstrahując od tego jakei mięso je, że jest synem sędziów itd to jest fenomenalny, technika świetna, szybkość, obrona, siła, kondycja i odporność. Jest mega kompletnym zawodnikiem, ale......teraz sobie możecie odpowiedzieć na pytanie jakim bokserem jest GGG, który dwa razy z nim wygrał. Nie trzeba być fanem GGG, żeby stwierdzić, że wygrał dwie walki, drugą z mniejszą przewagą, ale wciąż.
 Autor komentarza: trashtalk
Data: 20-12-2020 08:36:51 
@Hugo

Ale jesteś! Ubiegłeś mnie kolego. Właśnie miałem to napisać:-). Ja naprawdę myślę, że tak się stanie. Dla mnie to kwestia kiedy, a nie, czy w ogóle, to się wydarzy.
 Autor komentarza: MLJ
Data: 20-12-2020 08:41:00 
Rudy napromieniowany niczym sarkofag elektrowni w czarnobylu.

Jak na 5 tygodni przygotowań, to i tak cud że Callum wytrwał, bo spodziewałem się czasówki po jakimś czasie na korpus.
Niestety ta walka pokazała że Smithowi daleko do poziomu mistrzowskiego, a super średnia w ogólnym rozcharunku jest zwyczajnie słaba. WBSS może i wygrał, ale na dobra sprawę jedynie Groves był tam także mocny, resztza to jacyś kickboxerzy z łapanki czy krzykacze jak Eubank jr.
Benavidez, Plant, Saunders. Jeśli rudy szuka przygód w 168, to oni czekają, mam nadzieję że dostaną szanse na cały obóz przygotowawczy.
 Autor komentarza: trashtalk
Data: 20-12-2020 08:47:25 
"Canelo" bedzie czekał na odpowiedni moment, a raczej na rywala i zaatakuje wagę Cruiser. Co do Makabu, to wydaje mi się, że czynnikiem hamującym Alvarez'a, przed ewentualną walką z nim, jest sila ciosu Kongijczyka, bo ogolnie jest to rywal, który warunkami fizycznymi i stylem, by mu pasował. O ile można w ogóle tak mówić, przy takiej dysproporcji fizycznej.
 Autor komentarza: mpjzb
Data: 20-12-2020 08:51:14 
Mimo, że Canelo wygrał zasłużenie, to i tak wynik punktowy wygląda jak jakiś wałek. 10:1 w rundach to w ogóle kryminał. Do 7 rundy walka była wyrównana, dwie wyraźnie wygrał Canelo, wg mnie we dwóch lepszy był Smith. W pozostałych trzech było na styk, ale Smith trzymał dystans i w miare dobrze pracował jabem. Także co najmniej ze trzy rundy powinny pójść na konto Angilka.

Ale i tak najlepszą parodią były pokazane na ekranie statystyki ciosów... Każdy cios, który dosięgnął Smitha, nawet te na gardę, był traktowany jako cios celny. Natomiast ciosy po których odskakiwała głową Canelo już nie... Tak się buduje jedyną słuszną narrację.

Saul Alvarez jest bokserem wybitnym. Pomijam zarzuty o stosowanie nielegalnych środków. I bez tego jego technika i inteligencja ringowa jest na poziomie nieosiągalnym dla wielu innych mistrzów. Potrafi wygrywać zasłużenie, a także nokautować większych gabarytowo od siebie rywali. Tym bardziej nie rozumiem po co sędziowie i narracja telewizyjna próbuje jeszcze ustawiać wyniki. Przecież i tak Canelo sam wygrywa walki, poza tym ma rzeszę fanów na całym świecie. A takie zachowanie jedynie odpycha potencjalnych nowych fanów, którzy mają oczy i widzą co innego niż próbuje im się wmawiać. Tak czy siak, wielkie gratulacje dla zwycięzcy, bo był dziś po prostu o klasę lepszy.
 Autor komentarza: trashtalk
Data: 20-12-2020 08:53:39 
Jeśli to zrobi, to z kimś, kto nie ma nokautującego ciosu, żeby dotrwać do końca walki. Oczywiscie w Las Vegas :-).
 Autor komentarza: trashtalk
Data: 20-12-2020 09:03:58 
@mpjzb

"Tym bardziej nie rozumiem po co sędziowie i narracja telewizyjna próbuje jeszcze ustawiać wyniki."

Myślę, że odpowiedź jest bardzo prosta, a mianowicie "w razie czego". Sedziowie i telewizja nie mają szklanej kuli, a to jest boks i nawet jeżeli czegoś nie oczekujemy, to w walce, w danej chwili, może się wydarzyć. Smith, hipotetycznie, mógłby np, w rundzie 8, zafundować "Canelo" jakiś knock down i zacząć przejmować inicjatywę. Teraz, żeby przy ogłoszeniu punktowej decyzji, nie wyszedł jakiś potworny "wał", to od samego początku pojedynku, "oni" starają się budować taką narrację, aby jak najbardziej wypuklić przewagę Alvarez'a.
 Autor komentarza: trashtalk
Data: 20-12-2020 09:06:30 
*może się wydarzyć wszystko.
 Autor komentarza: samqualis
Data: 20-12-2020 10:27:40 
MLJ kretynie ,Canelo tez mial 5 tygodni na przygotowanie wiec nie placz dziwko;)
 Autor komentarza: golabek
Data: 20-12-2020 10:32:05 
Takie walki najlepiej oglądać bez komentarza, ze względu na porę, oglądałem bez dźwięku i mi w rundach wychodziło nieco inaczej. Ze 2-3 dla Anglika,ze 2-3 równe, 6-7 dla Canelo, szczególnie w drugiej połowie walki. Wygrał wyraźnie, ale nie do zera.
 Autor komentarza: MLJ
Data: 20-12-2020 10:36:32 
Samkutalis

Buda stulejarzu..
 Autor komentarza: Marduk
Data: 20-12-2020 10:47:14 
Trzask pękających pup hejterów Canelo słychać podobno było w innej galaktyce po tym jak Canelo wygrał ze Smithem. Brawo Saul, piękna walka. Callum już z Ryderem pokazał, że pomimo wzrostu nie potrafi wykorzystywać lewego prostego należycie i trzymać rywala na dystans.
 Autor komentarza: MLJ
Data: 20-12-2020 10:52:09 
O widze że któryś z "caneloloversów" uruchomił swoje drugie konto :)
 Autor komentarza: samqualis
Data: 20-12-2020 11:01:55 
Nikt procz ciebie nie ma tu kilku kont i nie potwierdza swoich pedalskich komentarzy zjebku ;)
 Autor komentarza: samqualis
Data: 20-12-2020 11:04:50 
MLJ pedale boli ze Canelo wygral z kims takim jak Smith a twoj przydupas walczy z jakimis szeremetami ? Ma bolec cipo;)
 Autor komentarza: Callisto
Data: 20-12-2020 11:56:20 
Kiedy do ciężkiej cholery Redakcja w końcu zrobi porządek i da bana temu prymitywnemu trollowi:

samqualis
 Autor komentarza: samqualis
Data: 20-12-2020 12:40:27 
Wczoraj
 Autor komentarza: MLJ
Data: 20-12-2020 15:45:41 
Ten jakiś szeremaeta, to twój rodak brudasie..
 Autor komentarza: samqualis
Data: 20-12-2020 16:32:22 
Brudasowi to twoja matka dala dupy pod sklepem i dlatego wyszlo takie gowno jak ty
 Autor komentarza: marcinm
Data: 20-12-2020 16:38:57 
Wydawalo mi sie, ze Smith da rade wypunktowac Canelo (byc moze podswiadomie deprecjonuje kunszt meksa przez pozakulisowe sprawy) mimo wszystko Alvarez pokazal olbrzymi umiejetnosci a przede wszystkim nieasmowite (komiksowe) cechy fizyczne, nigdy nie widzialem zawodnika po 12 rd walki w takim stanie.. Canelo wygladal jakby zrobil rozgrzewke na rowerku a nie napierdalal sie przez pol godziny z wielkim chlopem - jest to podejrzane, nie mam jednak zadnych dowodow na jego "doping" wiec oddaje cesarzowi co cesarskie, mimo to swiecacy Drozd 2013 to przy Canelo zmeczony chlop
 Autor komentarza: MLJ
Data: 20-12-2020 17:08:30 
I co cieniasie, bez ruszenia matki nie potrafisz dojebać ?
 Autor komentarza: samqualis
Data: 20-12-2020 20:12:06 
Widze juz nie wiesz z ktorego konta komentowac,wybierz jedno i utkaj dupe
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.