HAYE O WALCE USYK vs CHISORA I WALKACH USYKA Z JOSHUĄ I FURYM

Wczorajsza wygrana Aleksandra Usyka (18-0, 13 KO) z Dereckiem Chisorą (32-10, 23 KO) otworzyła Ukraińcowi drogę do walk z mistrzami wagi ciężkiej - Anthonym Joshuą (23-1, 21 KO) i Tysonem Furym (30-0-1, 21 KO), choć będzie jeszcze na nie musiał poczekać. Jakie ma szanse z brytyjskimi olbrzymami? Menadżer Chisory, były mistrz świata David Haye twierdzi, że Usyk musi boksować jeszcze lepiej.

ŚWIETNY USYK WYPUNKTOWAŁ CHISORĘ - TERAZ JOSHUA? >>>

- Widzieliśmy kogoś, kto dał z siebie wszystko, gotowego do największych poświęceń. Pełnego woli zwycięstwa, prącego naprzód za wszelką cenę. Takiego Chisorę mógł pokonać tylko wyjątkowy zawodnik. Usyk jest właśnie takim zawodnikiem. Ocenił swój występ na trójkę w dziesięciostopniowej skali, podczas gdy zazwyczaj zasługuje na dziesięć punktów. To nacierający Dereck sprawił, że Usyk wystawił sobie tak niską ocenę - powiedział Haye.

- Widzieliście, jak Dereck trafiał Usyka prawym prostym z pozycji mańkuta? Chisora ma jeszcze wiele do zaoferowania, nie przyjął wielu bomb podczas sparingów przed tą walką. To mnie cieszy. Kilka lat temu Usyk pobiłby go bardzo ciężko, ale Dereck jest dziś innym bokserem, prawdziwym profesjonalistą. Gdyby był młodszy, jego występ byłby inaczej oceniany. To on zadawał najmocniejsze ciosy w walce - dodał Brytyjczyk.

- Jeżeli Usyk chce wygrać z Joshuą i Furym, musi zrobić coś więcej niż dziś. Jego menadżer widział remis w walce z Dereckiem. Oglądnijcie pojedynek jeszcze raz z wyłączonym komentarzem, zwłaszcza pierwsze cztery rundy. Większość z nich moim zdaniem należała do Derecka. Komentatorzy widzieli to inaczej i trochę narzucili ludziom obraz walki - podsumował temat były czempion wagi cruiser i wagi ciężkiej.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 01-11-2020 11:11:28 
Ja wylaczylem dzwiek od 7 rundy, bo nie dało nie tego słuchać ale i tak Chisora przegrał wyraźnie.Dalem mu 4 rundy i to chyba był max.
Pierwsze 2 rundy dalem Chisorze.
3 runda mogla sic w obie strony.
4 runda na konto Derecka.
Potem Usyk punktował az do najlepszej w jego wykonaniu brandy 8
W rundzie 9 DelBoy wrócił i to na jego konto zapisałem ta rundę
10 i 11 Chisora był wyraznie zmęczony a Usyk pare razy skontrował co pozwoliło mu wygrać te rundy
12 runda w której DelBoy ruszył do ataku była remisowa bo jego ataki były nieskuteczne

Usyk dobrze kontrolował dystans nogami, sporo ciosów bitych wolno i obszernie przepuścił,badz przyjął na gardę,ale kilka trafiło
Faktycznie gdy Chisora zmienił pozycje na mańkuta Ukrainiec nie potrafił znaleźć na to skutecznego remedium i pozostawał pasywny
Aleksander zdał ten test
W skali szkolnej 1-6 ja oceniam na 3
 Autor komentarza: Boban81
Data: 01-11-2020 11:18:26 
Pierwsze 3 rundy dałem Chisorze. Później już tylko Usyk. Nawet jak Chisora coś się starał, to było za mało, żeby urwać rundę.
 Autor komentarza: KalarCz
Data: 01-11-2020 11:18:59 
trója u kogoś kto uchodził za geniusza nie do końca jest zdanym testem
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 01-11-2020 11:22:57 
KalarCz
Test zdany ale przyjecie do Oksfordu(Fury) czy Cambridge(Joshua) to za mało lol
 Autor komentarza: Hugo
Data: 01-11-2020 11:26:20 
Clevlandovi należą się gratulacje, bo sugerował, że zmiana pozycji na mańkuta pomogłaby Chisorze. Nie wierzyłem własnym oczom, kiedy on to naprawdę zrobił. Jednak trwało to krótko i nie mogło poważnie wpłynąć na przebieg walki. Widać, że pracowali nad tym i Chisora chciał przynajmniej pokazać swoje nowe umiejętności.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 01-11-2020 11:28:48 
"Jeżeli Usyk chce wygrać z Joshuą i Furym, musi zrobić coś więcej niż dziś"

No to jest oczywisty fakt. Chisora to nie poziom tych panów i z nimi Usyk będzie musiał być znacznie jeszcze lepszy. Styl robi walkę. Ani Fury ani Joshua raczej jak Dereck walczyć z Usykiem nie będą- zdecydowanie więcej będzie tam boksu niż chaosu co może bardziej pasować Ukraińcowi.

Ekstremalnie mały ring pod Chisorę sprawił że Oleksander na początku miał wyraźne problemy ze złapaniem rytmu. To plus sędzia pozwalający na notoryczne przytrzymywanie i bicie w tym czasie przez Chisorę. Nie zmienia to faktu że dość szybko rozczytał Derecka Usyk i w późniejszej fazie walki bardzo rzadko dawał się zaskakiwać nawet tym obijaniem w klinczu (kulił się wtedy chroniąc większość ciała i głowę).

Były pytania czy Usyk może przyjąć cios ciężkiego i czy może mocno uderzyć- na oba pytania wg mnie odpowiedź jest pozytywna. Ciężko zamroczył Chisorę ale zbyt późno to wychwycił i kilka razy solidnie mu wsadził powodując że Dereck aż przystanął. Biorąc pod uwagę że do mięczaków Chisory nie można zaliczyć śmiało można założyć że jest ok choć do pełni szczęścia zabrakło jednak wykończenia.
Co do odporności Usyk zgarnął na głowę w miarę dużo ciosów- mały ring i agresja Chisory swoje zrobiły.
Nie zmienia to faktu że dość solidnie przecież bijący Chisora (żaden punczer ale głaskać też raczej nie głaszcze) ani razu nie spowodował tarapatów Oleksandra.

Jak dla mnie dobrze zaliczony test. Ogólnie nie mam pojęcia skąd u niektórych odbiór walki jako okołoremisowej albo i wygranej Derecka. Jakieś szaleństwo ogólne i chyba zawiedzione oczekiwania się odezwały.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 01-11-2020 11:55:21 
Nie tylko brytyjscy komentatorzy "dali ciała". Nasi też "zawiesili się" w połowie walki i do jej końca rozpływali się w zachwycie nad Usykiem, mimo iż od 9 rundy mocno spuścił z tonu. Stąd późniejsze zdziwienie punktacją sędziów. Tymczasem, jeżeli widzieli tylko 2 wygrane rundy Chisory to popełnili taki sam błąd, jak ci którzy oceniają walkę jako remisową.

Z prognozy "eksperta" Szpilki i jego późniejszego "odwracania kota ogonem" to już tylko można było się pośmiać.
 Autor komentarza: EwaBrodnicka
Data: 01-11-2020 12:09:30 
Mi ta walka pokazała że marne szanse na mistrzostwo brakuje zasięgu i czucia dystansu w cruiser miał zwykle dużą przewagę warunków a tu już było widać że bez przewagi gabarytów nie czuje się już tak komfortowo. Chisor od 2 rundy wyglądał na mocno zmęczonego a mimo to Usyk nie wykorzystał okazji żeby go skończyć. Dla mnie Usyk będzie dawał fajne walki w hw ale na Furego i Aj nie ma żadnych argumentów.
 Autor komentarza: KalarCz
Data: 01-11-2020 12:17:37 
no to też se ocenie , Usyk jest dość odporny - to pokazał, jedynie to, ale też nie oszukujmy się, jak go ciężki trafi czysto na punkt to padnie jak każdy, cios ma słaby, zamroczył Chisore ale podmęczonego ferworem walki, to nie było zamroczenie po jakiejś ładnej akcji, to było chwilowe zmęczenie walką i kumulacją, Usyka można trafiać, trafiał go wolny Dereck, Usyk pod naporem ciężkiego też się męczy, tak jak wyżej, Usyk w cruiser dominował siłą i warunkami, kontrolował walke, w ciężkiej ta kontrola została mu odebrana, będzie musiał kicać, punktować, i uważać na siłe przeciwników, coś tam wygra, ale to nie będzie nowy mesjasz HW
 Autor komentarza: KalarCz
Data: 01-11-2020 12:23:48 
wnioski można rozszerzyć biorąc pod uwage męczarnie w pierwszej walce w HW ze słabym przeciwnikiem w której Usyk też nie zabłysnął, oraz walke w amatorce z drewaninym Joe Joycem, w której Usyk radził sobie średnio, od tamtej pory się rozwinął ale walka wcale nie była taką zdecydowaną wygraną jak pokazywały to karty sędziowskie
 Autor komentarza: puncher48
Data: 01-11-2020 12:48:12 
Walka podobna do tej Derecka z Kliczką, tam też Anglik urwał trzy, maksymalnie cztery rundy, tylko kiedy to było.Wiekowy i po przejściach Chisora zaprezentował się przyzwoicie, tak samo jak i rzadko aktywny ostatnio Usyk,obaj zaprezentowali swoje atuty, oraz mankamenty, co do potyczek z Joshua/Fury faworytem nie będzie,ale na pewno jest w stanie dać dobre walki, no i jest jeszcze cała plejada interesujących nazwisk (Ruiz/Parker/Powietkin/Whyte/Gasijew) gdzie nazwisko Usyka, tylko doda rangi takim pojedynkom.Tak na marginesie z takim stylem boksowania i ze względu na wiek, zapewne po dwóch,trzech latach temat bycia najlepszym w królewskiej dywizji będzie już nieaktualny.
 Autor komentarza: StefanBatory
Data: 01-11-2020 13:18:23 
Usyk z Joshuy to zrobi głupka w ringu. z Furym będzie ciężej, ale myśle ze też da rade.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 01-11-2020 13:21:28 
Offtop, ale skoro został tu wspomniany Gassijew, to informuję, że wczoraj wreszcie zadebiutował w HW i rozwalił otłuszczonego Nuriego Seferiego w połowie 1 rundy. Ładny czysty nokaut.
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 01-11-2020 15:16:30 
Zgadzam się, że komentatorzy powinni zacząć komentować i przestać kibicować. Przez to mamy zaburzony obraz tej walki, która była dość bliska. Na świecie dominują punktacje 116-112 i 117-111 i wiele rund dość bliskich. Jako wielki fan Usyka w wielu momentach wahałbym się, czy dać mu daną rundę. Usyk rozegrał to bezpiecznie dla siebie, np. miał momenty kiedy po uniku miał Chisorę bokiem, co mógł wykorzystać, ale nie ruszał wtedy do ataku.
Zgadzam się, że widzieliśmy dobrą wersję Chisory, który po prostu świadomie wybrał strategię, żeby wnieść do ringu 120kg i zaatakować na początku. Gdyby trafił czymś mocnym, wszyscy mówiliby o "najlepszym Chisorze". Ale nie trafił, bo Usyk nie dał sobie zrobić krzywdy i jeśli Chisora wypadł blado, to zasługa Usyka. Chisora mógł wyjść mniejszy, boskować oszczędniej i mieć więcej siły na ostatnie rundy, ale wtedy przegrałby jeszcze wyraźniej.
Usyka najchętniej zobaczyłbym przeciw Powietkinowi, ale mającemu tyle lat, co teraz Usyk.
Usyk z Joshuą - jestem ciekaw typów bukmacherów. Myślę, że bezpieczna wersja Joshuy z ostatnich walk dawałaby szanse Usykowi. Natomiast taki Joshua, który wychodzi od razu na bogato i potrafi rozwalić KJ'a, co nikomu potem się nie udało, i to w 2 rundzie - to byłoby dla Usyka wyzwanie jeszcze o półtora oczka większe, niż dziś Chisora.
 Autor komentarza: babyfat
Data: 02-11-2020 13:16:38 
BlackDog
Dobre podsumowanie, mam dokładnie takie same odczucia. Test zdany dobrze. No szkoda tylko że gong uratował Chisore. Ale nie ma tego złego, bo Usyk dostał dobra lekcję na pełnym dystansie.
 Autor komentarza: babyfat
Data: 02-11-2020 13:20:01 
Jeszcze tylko dodam, po raz kolejny, że tych kmiotów z TVP po prostu nie da sie sluchać, zniesc ... To już wolę superexpressowca, ze swoim "nie ulega watpliwosci" ;P
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.