TOP 10 WAGI CIĘŻKIEJ WEDŁUG THE RING, ESPN I BOXREC

Dziennikarze The Ring oraz ESPN układają swój niezależny ranking wagi ciężkiej. Prezentujemy Wam oba zestawienia, a także notowania BoxRecu. Na każdej liście znajdziemy nazwisko jedynego Polaka liczącego się na poważnie w wadze ciężkiej, czyli Adama Kownackiego (20-0, 15 KO).

Ranking magazynu The Ring:
Champion: Tyson Fury
1. Anthony Joshua
2. Dillian Whyte
3. Deontay Wilder
4. Luis Ortiz
5. Andy Ruiz Jr
6. Aleksander Powietkin
7. Joseph Parker
8. Michael Hunter
9. Adam Kownacki
10. Oscar Rivas

Zestawienie ESPN:
1. Tyson Fury
2. Anthony Joshua
3. Deontay Wilder
4. Dillian Whyte
5. Andy Ruiz Jr
6. Joseph Parker
7. Luis Ortiz
8. Aleksander Powietkin
9. Adam Kownacki
10. Aleksander Usyk

Ranking "matematyczny" witryny BoxRec:
1. Anthony Joshua
2. Tyson Fury
3. Aleksander Usyk
4. Andy Ruiz Jr
5. Deontay Wilder
6. Dillian Whyte
7. Aleksander Powietkin
8. Kubrat Pulew
9. Luis Ortiz
10. Dereck Chisora
11. Adam Kownacki

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: astarte
Data: 26-02-2020 10:16:11 
1. tyson fury
2. deontay wilder
3. AJ

wyrzucilem AJ'a poza liste bo nie walczyl ani z wilderem ani furym, a przegral z grubaskiem ktory wzial walke z nim na 3 tygodnie przed terminem a w rewanzu byl ulany jak swinia.
 Autor komentarza: astarte
Data: 26-02-2020 10:16:34 
*poza furego i wildera, a nie poza liste xd
 Autor komentarza: Ramirez82
Data: 26-02-2020 10:33:36 
Oceniając w ten sposób, to 3 i 4 powinni być Ortiz i Chisora, bo jeden walczył dwa razy z Wilderem, drugi dwa razy z Furym. Resztę wywalić, bo nie walczyli z żadnym z nich, w zamian dać Washingtona, Wallina, czy Stiverna.
 Autor komentarza: Ramirez82
Data: 26-02-2020 10:41:19 
Naprawdę nie trzeba być geniuszem, by zobaczyć, że Joshua walczył, aż z czterema zawodnikami z tych rankingów , co mówi samo za siebie.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 26-02-2020 10:49:46 
A.J. max 3 szczególnie po porażce z Ruizem i rewanżem gdzie unikał konfrontacji z Andym "Kostką Smalcu" Ruizem jak mógł.

Moim zdaniem lekki max 97kg (z masą 105kg sobie nie radził) nokautuje A.J.
Ale tej walki nie będzie, bo wezmą Furego aby pobić rekord $...

Adam Kownacki jest wysoko, pytanie tylko do kogo może wyjść biorąc pod uwagę że jest strasznie dziurawy i watę w starciu z TOP 20?

Jak widzieliśmy kluczem do wygranej Furego była zmiana trenera i postawienie na dynamiczne ciosy z pełnym skrętem.
Jak zobaczyłem lewy prosty Furego po którym Wilderowi odleciała głowa do tyłu, powiedziałem WOW... no i było WOW.

Tymczasem Adam ciągne z tym samym trenerem (bodaj z mma), człapie na prostych nogach, bije z samych rąk, które mu nie wracają (bo nie zadaje ciosów jak trzeba) i tam robią się dziury...
Ktoś powie że ma twardą głowę... Pytanie czy po walce z Arreolą gdzie zgarną xxx ciosów to jeszcze aktualne.

I on myśli o walce o pas...
Pytanie z kim z bokserów, którzy są przed nim ma szanse przetrwać pełen dystans?
Z Pulevem który nie powinien znaleźć się w tym zestawieniu i może Chisorą bo ten już emerytowany i pod presją Adama może być słabo...
Dla reszty np. technicznego Powietkina to idealny przeciwnik.

To nie tak, że hejtuję Adama. Trzymam kciuki za jego karierę i chciałbym jak najlepiej. Aby było dobrze trzeba zmian. Inaczej najlepiej walczyć z bezpiecznymi rywalami.
 Autor komentarza: poszukiwacz
Data: 26-02-2020 11:49:55 
Clevland
Adaś ze swoimi oczywistymi wadami, zwłaszcza tymi zostawianymi z tyłu nogami ala Bonin, naraża się na ustrzelenie. Jest jednak na tyle agresywny z tym swoim serduchem i intensywnością, że przy odrobinie szczęścia jeszcze może zadziwić, a szczęście mu jak na razie sprzyja - może nie z wynikiem Fury vs Wilder ale ogólnie sprzyja.
 Autor komentarza: Burza333
Data: 26-02-2020 11:54:53 
O dziwo ranking z BoxRec zupełnie oderwany od rzeczywistości. Miejsce Usyka względem Wildera niedorzeczne
 Autor komentarza: KalarCz
Data: 26-02-2020 12:37:51 
Cleveland
niby masz swoje racje ale już z Tobą polemizowałem i Adam nie powinien zmieniać swojego stylu, czy sposobu zadawania ciosów, a jedynie go lekko poprawiać i troche schudnąć
a co do tego z kim z tego rankingu mógłby wygrać, to już Ci pisze dodam że mógłby wygrać a nie byłby faworytem co jest oczyswite bo Ci zawodnicy są w tych rankingach wyżej od niego
-AJ i DW byłoby ciężko bo obaj mocno biją ale też obaj (szczególnie Wilder) gubią się pod presją, gdy nie dominują a dostają ciosy miękną jak dzieci
-Dilian Whyte - prosty do trafiania i otwarty na wojenki, Mariusz Wach gdyby mocniej pocisnął (a Kownackiego na to stać) by z nim wygrał
-Luis Ortiz - byłoby ciężko bo musiałby ustać jego kontry ale Ortiza da się zajechać kondycyjnie, widzę u niego braki w tym elemencie
-Ruiz jr - zwycięstwo w zasięgu Adama , podobna fizjonomia Ruiz nawet sporo mniejszy, Andy szybsze ręce ale Adam intensywniejszy
-Joseph Parker - twardy ale nie wybitny zawodnik, mógłby dać rade
-Pulev- do zrobienia
najcięższe przeprawy mógłby mieć z Furym, Usykiem, Povietkinem i Hunterem, Fury za dobry i za duży, Usyk za dobry i do tego wytrzymały kondycyjnie jak koń, Povietkin za dobry technicznie (choć kto wie może Adam mógłby się pokusić o zwycięsto ze względu na wiek Rosjanina), Hunter za zwinny i szybki ale też kto wie może i dałoby się na nim siąść
jeszcze raz powtórze że mówię o nawiązaniu z tymi zawodnikami solidnej walki i możliwości zwycięstwa, a nie wyjście i zniszcznie ich jak Washingtona,
 Autor komentarza: poszukiwacz
Data: 26-02-2020 12:59:54 
KalarCz
"bo obaj mocno biją ale też obaj (szczególnie Wilder) gubią się pod presją" - popieram
"Pulev- do zrobienia" - również zgoda
Ja obawiam się, że jego kariera może okazać się efemerydą podobną do kariery Wolaka i pozostaje mi mieć nadzieję, że z tych wszystkich nazwisk z rankingów powyżej, jego "Delvin Rodriguez" pojawi się naprawdę jak najpóźniej.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 26-02-2020 16:59:55 
@poszukiwacz

Szczęście sprzyja lepszym, bo do tej pory był lepszy :-)

Problem, że szczęściu trzeba pomagać a bez nokautującego ciosu ciężko rywalizować z TOP10.
No chyba że się liczy że przeciwnik złapie kontuzję.
Fury nie kalkulował po pierwszej walce - zaczął poprawnie zadawać ciosy co w przypadku takiego Kunia nie jest łatwe i jaki efekt.
Wcześniej "strzelał" ręką z biodra i bił bez skrętu. Liczył że wyboksuje Wildera w pierwszej walce i zdaniem wielu to zrobił, ale przy okazji leżał bo musiał uważać 12 rund.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 26-02-2020 17:11:32 
@KalarCz

Ofensywny styl Adama to jego moc.
Tyle że z powodu złego wyprowadzania ciosów nie mają one mocy i tworzą się dziury.
Waga to kolejny problem.

Ale co Adam ze swoimi ciosami pchanymi albo z samej ręki może zrobić A.J. Whytowi, Ortizowi, Ruizowi?
"Łaskotać ich" i liczyć że przetrwa 12 rund tak jak z Arreolą?

Przecież on daje zbyt dużo okazji przeciwnikom do ulokowania czystych ciosów na jego twarzy...
Gdyby na miejscu emerytowanego Arreoli był Ruiz, Ortiz, A.J to walka zakończyłaby się w 5 rundzie...
Ruiz ma świetną dynamikę i ciosy z pełnego skrętu. Ortiz to koń który posadził kilku z Topu.
A.J. wiadomo.
Ja widzę szansę z Parkerem, choć ten ma dobre uniki i kontry ale nie ma pojedyńczego mocnego ciosu.
Pulew to już emeryt który nie miałby ochoty bić się jak Arreola.
Whyte jest do zrobienia ale znów 12 rund i rekordy w przyjętych ciosach.

Ale przecież wystarczy wprowadzić zmiany. No chyba że Adam jest tak samo uparty pod tym względem jak z wagą.
 Autor komentarza: KalarCz
Data: 26-02-2020 18:35:29 
Cleveland
a więc napisze po raz kolejny, nie rozumiesz stylu Adama, i tego co sprawia że on wygrywa...
jeśli ktoś każe Kownackiemu walczyć "poprawnie" "książkowo" i zadawać ciosy z pełnym skrętem itd itp, to Adam stanie się niskim wolnym ciężkim z 4 setki rankingów, dalej nie miałby nokautującego ciosu, przegrywałby co drugą walke z no nemami...
sposób walki Adama, to narzucenie swojego stylu walki, pójście na wyniszczenie, zajeżdżanie presją, nie jest tu ważna siła pojedyńczego ciosu (choć wielu mówi wbrew Twoim opiniom że Adam wcale tak słabo nie bije) w walce Kownackiego zawsze dzieje się to co on narzuca i co wnosi do ringu, przeciwnik nie może robić nic innego niż to co robi Adam, przeciwnik nie może boksować technicznie, nie może zwalniać tempa żeby odpocząć, jest zmuszony wejść w gre Kownackiego... a dzieje się tak dlatego że Kownacki bije dużo, bije z ręki, nie przykłada się do jakości zadawanego ciosu, ani do tego czy nogi stoją odpowiednio, czy tułów jest odpowiednio ustawiony, bije po najkrótszej linii - pięść - szczęka przeciwnika. bije z różnych płaszczyzn, przeciwnik nie wie z której strony poleci cios, walka robi się brudna, rywal nie ma czasu na swoje akcje, na rozwinięcie skrzydeł, na obrone
Kownacki walczący spokojnie, poprawnie dostawałby gong za gongiem, był wyprzedzany, byłby wolny, obijany i przegrywałby walki
co do walk.. AJ i Ortiza by nie łaskotał tylko próbował zajechać kondycyjnie, obaj mają w tym temacie widoczne braki nawet w dość spokojnych walkach, oczywiście zdaje sobie sprawe że np z AJ mógłby dostać ko już po pierwszych 3 akcjach Joshuy, ale... jakby dobrze wszedł w walke i Joshue i Ortiza mógłby zajechać do 5 rundy, i wiem że to dość optymistyczna perspektywa ale wcale nie oderwana od rzeczywistości
Whyte i Ruiz... też widze szanse, chociaż również nie byłby faworytem Whyte jest bardzo otwarty to nie jest żaden wirtuoz, a Ruiz to dobry ale troche leniwy i nie grzeszący warunkami zawodnik
ps. tak na marginesie nie łącząc tego z teoretyczną walką Kownacki-Ortiz, kogo z topu posadził Ortiz ? Jenningsa który okazał się być w okolicach 3-5 dziesiątki HW i to na tyle
 Autor komentarza: KalarCz
Data: 26-02-2020 18:49:08 
ps. w bliskiej bitce na wyniszczenie Adam bije byle jak i byle uderzyć, ale jak ma troche miejsca lub dobrą okazje to bije całkiem poprawnie i ze skrętem
 Autor komentarza: Clevland
Data: 26-02-2020 21:08:25 
@ KalarCz

Wzorem do naśladowania dla Adama powinien być Ruiz. On zadaje mega kombinacje !
Ruiz = duża ilość ciosów + siła + podchodzenia na nogach.

Oczywiście nie w wersji "Kostka Smalcu".
Ale ten z pierwsze walki z A.J.

I tutaj dwa kluczowe elementy które zadecydowały o wygranej Ruiza.
1.Cios po którym A.J. stracił kontakt z rzeczywistością był przez Ruiza zadany po rotacji z pełnym skrętem.
2.Podążanie za cofającym się A.J. i trafianie ciosami. Wszystko książkowo.

I powyższe odnoszące się do Adama.
1.Adam nie robi takich rzeczy, ponieważ trzeba zrobić przysiad, przenieść ciężar ciała na nogę z której leci cios i się skręcić.
2.Adam biegnie z nogami z tyłu - ciosy nie mają mocy.

Ortiz miał Wildera na deskach.
Zarówno Ortiz jak i A.J. "wstawialiby" Adamowi czyste ciosy w tempo tak jak to robił Szpilka (tyle że on watę ma jak na wagę ciężką).
 Autor komentarza: Clevland
Data: 26-02-2020 21:13:35 
@ KalarCz
Proponuję przeczytać artykuł:
"HOLYFIELD: PO SPARINGU Z RUIZEM W NIE CHCIAŁEM JUŻ MIEĆ Z NIM DO CZYNIENIA"
http://www.bokser.org/content/2019/10/30/224522/index_mobile.jsp
 Autor komentarza: KalarCz
Data: 26-02-2020 22:20:01 
o ile pamiętam to Ortiz miał podłączonego Wildera a nie na deskach
pamiętam tą wypowiedz Hollyfielda, można tak było, może Hollyfield mu pasował, może to czysta kurtuazja chwaląc wtedy młodego chłopaka, ja tam nie widzę w Andy Ruizie aż takiego kozaka, szybkie ręce, bardzo dobry technicznie, ale wcale nie tak mocno bijący, ma słabe warunki fizyczne i miewa przestoje w walkach to tyle
Kownacki nie może go naśladować bo jest Kownackim, Ruiz ma szybkie ręce więc skłąda szybkie kombinacje, Adam szybkich rąk nie ma, jak by zaczął naśladować Ruiza to kombinacje Adama leciały 10 sekund zamiast 2, ogólnie nie chce mi się już dyskutować na ten temat bo poprostu uważam że nie masz racji, a i tak po raz 30 piszesz te same zazuty, ja swoje zdanie przedstawiłem i tyle
co do AJ i Ortiza owszem ze względu na style wyjątkowo nie pasowali by Kownackiemu, wsadzali by swoje ciosy, możliwe że by go przewrócili (szczególnie Joshua) ale jeśli Kownacki przetrwałby 2 pierwsze rundy mógłby ich zacząć zajeżdżać i z każdą minutą zyskiwać przewage, aż do pzełamania, nie stawiam na to dużo ale swoje 20-30 procent by miał, z Ortizem nawet więcej
 Autor komentarza: smalllbulll
Data: 27-02-2020 15:07:34 
1.Tyson Fury
2.Deontay Wilder
3.Anthony Joshua
4.Dillian Whyte/ Luis ortiz
5.Dereck Chisora
6.Aleksander Powietkin
7.andy ruis jr
8.Kubart Pulew
9.Adam Kownacki
10.Joshep Parker
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.