SZPILKA: NAJBARDZIEJ MI PRZYKRO Z POWODU TRENERA ANUCZINA

Po brutalnej porażce z Dereckiem Chisorą (31-9, 22 KO) na gali w Londynie, Artur Szpilka (22-4, 15 KO) odciął się od niemal wszystkich mediów i udzielił na razie tylko jednego wywiadu, w którym podsumował swój występ. Oto kluczowy fragment wypowiedzi najpopularniejszego obecnie polskiego boksera.

NIE PRZYSZŁO MI DO GŁOWY, ŻEBY KOŃCZYĆ >>>

- Najgorsze jest to, że nawet nie mam zadraśnięcia. Żadnego śladu walki. Jeden cios zakończył wszystko. I stało się to po najlepszych przygotowaniach w życiu. Nie siedzę w internecie, ale kiedy ktoś mnie oznacza, to widzę, co się mówi. I większość rzeczy nie jest prawdą. Nie było żadnej taktyki polegającej na wchodzenie w cios Derrecka, jak się sugeruje. To akurat ja sam sobie ubzdurałem już w ringu. Nie przewidziałem, że on ma tyle siły. Pod koniec pierwszej rundy przyjąłem jego ciosy na blok, nie poczułem w nich jakiejś ogromnej mocy i pomyślałem, że stanę w miejscu... Trener kategorycznie mi tego zabronił, miałem pierwszych sześć–siedem rund ruszać się tak, żeby go zmęczyć. Niestety, nie posłuchałem. Najbardziej przykro mi z powodu trenera Romana Anuczina. Nie chcę nikogo gloryfikować, ale jest naprawdę fantastycznym szkoleniowcem, nigdy nie spotkałem na swojej kogoś takiego. Zbudowaliśmy świetną formę. Jedno, co ciągle powtarzał mi trener, wręcz się wydzierał, to że nie mogę stać przy linach. No a ja to zrobiłem. Chisora bije mocno, ale jest bardzo wolny. Nie wiem na co liczyłem, naprawdę nie wiem - powiedział "Szpila" w rozmowie z Kamilem Wolnickim z Przeglądu Sportowego.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: SiemionX
Data: 23-07-2019 17:45:01 
Artur, najważniejsze, że została zbudowana więź z Anuczinem. Walka trochę nie wyszła, czasami i tak bywa. Niczym się nie przejmuj, rób swoje, wracaj bo boksu a na powrót weź sobie jakiegoś top-punchera i zamknij wszystkim gębę. Tylko walcz tak z Wilderem a wtedy możesz pokonać każdego.
 Autor komentarza: Champion20
Data: 23-07-2019 17:51:43 
Nie ma też co współczuć Szpilce i płakać nad rozlanym mlekiem stało się ze Szpilki już nic nie będzie to koniec. Cios Wildera zakończył jego karierę i trzeba realnie spojrzeć na fakty już nic z jego boksu nie będzie żadnego Pasa nawet mistrzowskiej szansy KONIEC.
Ja bym na jego miejscu spróbował sił w KSW tam byłby gwiazdą w boksie już po nim
 Autor komentarza: Ramirez82
Data: 23-07-2019 17:56:01 
Autor komentarza: Champion20Data: 23-07-2019 17:51:43

Ja bym na jego miejscu spróbował sił w KSW tam byłby gwiazdą w boksie już po nim


Walka z Oświęcimskim dobrze mu wyszła, więc czemu nie!
 Autor komentarza: BOXER
Data: 23-07-2019 17:56:18 
SZPILA ,tylko nie kończ kariery jak to wszyscy ci mówią .
Jak nie chcą cię oglądać to niech odetną się od twoich przygotowań,walk,życia .
Rób to co kochasz i tyle . Z hejterów też sie zarabia więc jest GIT .
 Autor komentarza: SiemionX
Data: 23-07-2019 18:03:06 
Autor komentarza: Champion20
Cios Wildera zakończył jego karierę i trzeba realnie spojrzeć na fakty już nic z jego boksu nie będzie żadnego


Realnie? Realnie to jest tak, że przed walką z Chisorą Szpilman był nr w polskim boksie i ta walka nic nie zmieniła, dalej jest top 1.
 Autor komentarza: Callisto
Data: 23-07-2019 18:15:19 
Całkowita racja, po prostu wszedł lucky punch Chisorze bo miał tego akurat dnia ogromnego farta. Najważniejsze że Artur nie czuł wcześniej siły tych ciosów więc na pewno może takie przyjmować. Zgadzam się także odnośnie współpracy z obecnym trenerem, na pewno jest najlepszy i najlepsiejszy od wszystkich poprzednich, bo kto w ogóle słyszał o jakimś tam Shields'u, Gmitruku czy Łapinie. Mam nadzieję że Artur szybko się odbuduje po tej małej wpadce walką z kimś mocno bijącym z topu i dostanie szansę walki o pas. Trzymam kciuki gdyż cała kariera dopiero przed Szpilką.
 Autor komentarza: robsonek
Data: 23-07-2019 18:31:16 
jego zdrowie , jego wybór . Na Polskim podwórku biletów trochę sprzeda na walkę z diablo czy innym różańskim
 Autor komentarza: polishqciape
Data: 23-07-2019 18:33:20 
ogarnijcie się dbile, bo on to pewnie czyta. Chcecie kolejnej śmierci w ringu?
 Autor komentarza: Marduk
Data: 23-07-2019 18:43:51 
No to jak ci trener mówił, żebyś nie stał przy linach to po coś tam stał. Ile jeszcze nokautów musisz Szpilka zebrać, żebyś robił co trzeba?
 Autor komentarza: Zartan
Data: 23-07-2019 18:49:15 
Najlepsze przygotowania w życiu a wpierdol jeszcze szybszy niż zazwyczaj , skąd my to znamy... "Nie przewidziałem, że on ma tyle siły. Pod koniec pierwszej rundy przyjąłem jego ciosy na blok, nie poczułem w nich jakiejś ogromnej mocy i pomyślałem, że stanę w miejscu". To też znamy , przecież Wilder też mocno nie bił także nie ma o czym mówić skoro to tacy waciarze. Najważniejsze jest to , że co Artur chce osiągnąć jak zwykle robi to samo , nie słuchał Łapina , nie słuchał tego Amerykańca i nie słucha Anuczina także żaden trener świata już nie oduczy go jego błędów , które są po prostu nie do wyeliminowania. Nie poczuł siły ciosy i stanął w miejscu bo Chisora go znokautował na stojąco. Po tym prawym gdzie poniósł ręce było już po walce. Analogiczna sytuacja co do walki Price vs Povietkin z tym , że Price opuścił ręce. Tak jak mówiłem , że dla Artura są jeszcze ciekawe opcje na polskim podwórku ale z taką szczęką i błędami , których nikt nie jest w stanie wyeliminować to serio myślę , że taki Różański miałby duże szanse pokonać Szpile.
 Autor komentarza: Marduk
Data: 23-07-2019 18:58:43 
Zgadza się Zartan. Dla mnie w walce ze Szpilką Różański jest zdecydowanym faworytem. Szpilka powinien poważnie się zastanowić nad walką z Zimnochem, bo tu powinien sobie poradzić, w dodatku Zimnoch nie ma mocnego ciosu, z Wachem już jest pewne ryzyko, bo ostatnia walka była bliska.

Szpilka jest po prostu zarozumiały i tyle. Zawsze wie lepiej i brak mu pokory. Myśli, że jest alfą i omegą i nikogo nie słucha.
 Autor komentarza: ShannonBriggs
Data: 23-07-2019 19:03:31 
Ja pierdole to się w końcu tragedia stanie. On olewa zdanie promotora i se dobiera morderców za przeciwników, trenerów i ich wskazówki olewa, Lewisa olał. Teraz też cały internet się myli w swoich opiniach, tylko on wie najlepiej. Powielanie błędów, rozjebany mechanizm reagowania na ciosy, brak siły, spadek szybkości. Szczerze boję się o tego człowieka, ktoś go w końcu weźmie i zabije w ringu.
 Autor komentarza: ShannonBriggs
Data: 23-07-2019 19:10:34 
W sumie Szpila bierz Rivasa, obaj po porażkach jesteście xD
 Autor komentarza: trashtalk
Data: 23-07-2019 19:18:02 
Szpilki życie, Szpilki sprawa. Niech walczy, przynajmniej będziemy mieć, co komentować.
 Autor komentarza: Kaczakan
Data: 23-07-2019 19:18:19 
A spustoszenie we łbie będące następstwem przyjęcia masy bomb niby nie jest śladami po walkach? Śmiech na sali. Kiedy potyczka z najmanem?
 Autor komentarza: fext
Data: 23-07-2019 19:48:08 
Faktycznie, trener niewinny. Po prostu jego rady były dla Artura zbyt skomplikowane. No bo co to niby znaczy "nie stój przy linach"? Których linach? Tych po lewej, po prawej czy tych z tyłu? Trudno się połapać. Więc Szpilka zaczął szukać tych lin, przy których miał nie stać, ale tam Chisora leciał z łapami i przeszkadzał w myśleniu. Więc Artur przystanął, tylko na chwileczkę, żeby się rozejrzeć, ale zapomniał krzyknąć "zamawiam" i ten angielski tłuczek, zamiast się domyślić o co chodzi, zaczął lać go po głowie, akurat kiedy Szpilka spuścił ręce, żeby się lepiej rozejrzeć. No i skrzywdził go ten bezmózgi troglodyta... Nie wiem, promotor powinien wystosować protest, albo coś...
 Autor komentarza: PapaKulikov
Data: 23-07-2019 19:57:57 
Nie chodzi o to aby kopać leżącego ale jak to czytam to mi się wydaję, że Szpilka jeszcze nie do końca wie co się w ogóle stało.

"Naprawdę myślałem, że wyłapię ten cios, ale wszedł za ucho i mnie wyłączyło. Na szczęście kolejne uderzenia nie były jakieś bardzo czyste, bo różnie mogło się skończyć. Spłynąłem i tyle. Zaraz po walce myślałem, że mam złamaną szczękę, bo bolała, ale nic mi nie jest. Trafił w żuchwę i coś tam się ponaciągało."

No to za ucho czy na szczenkę? Poza tym co wyłapać? Jak na mój gust to ten prawy sierp był bardzo szybki i ile razy bym nie oglądał powtórki tyle razy wydaje mi się, że Szpilka nie wiedział (i chyba nadal nie wie) co go pacnęło.

"Pamiętam, że sędzia mnie podnosił, a ja sobie myślałem, że pewnie mnie liczył i teraz walczymy dalej."
No, czyli ~60 sekund z życia uciekło.
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 23-07-2019 20:12:41 
Skoro jest taki wolny to dlaczego Szpilka nie widział tego cepa ?
 Autor komentarza: 1908
Data: 23-07-2019 20:16:11 
Przy jego odporności na ciosy, nie ma najmniejszych szans w poważnym MMA. Tam się dopiero przyciska do klatki i napierdala z pięści, łokci, nie mówiąc o latających kolanach czy kopnięciach z półobrotu. Co najwyżej freak fighty, czyli taka małpa na drucie.
 Autor komentarza: teanshin
Data: 23-07-2019 20:17:52 
To był koniec kariery i jakichkolwiek nadziei na duże pieniądze czy sukcesy. Nie ważne co on sam ma w tym temacie do powiedzenia bo jak widać jeszcze to do niego nie przemówiło, ale w każdej kolejnej walce będzie już dobitnie widoczne.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 23-07-2019 20:38:07 
"To był koniec kariery"

Bzdura. Niby dlaczego miałby to być koniec?

"i jakichkolwiek nadziei na duże pieniądze czy sukcesy"

Na sukcesy nigdy wielkich szans nie było i każdy ogarnięty kibic wiedział o tym od dawna. A duże pieniądze są jak najbardziej w jego zasięgu jeszcze- oczywiście zależy kto co uznaje za duże pieniądze natomiast na solidne wypłaty jeszcze Artur powinien bez problemu się załapać w boksie. A skoro dziś ludzie płacą za obejrzenie bicia się po pyskach Youtuberów z tancerzami można podejrzewać że i poza boksem będzie mógł na takowe liczyć.

Ludzie chyba bardzo dużo po Arturze się spodziewali stąd taki a nie inny wydźwięk po porażce z Dereckiem.
Nie rozumiem tego wszak od początku było wiadomym że Chisora to koszmarny wybór i wielkie prawdopodobieństwo nokautu na Arturze.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 23-07-2019 20:49:13 
Różański wytrenuje akcję cios na dół, cios na górę czyli kombinacje Mollo lub Chisory po któych Szpilka zaliczał dechy i jazda...
 Autor komentarza: Bonifacy
Data: 23-07-2019 20:57:05 
Zbyt kategorycznie wyrażacie się zawodniku, któremu sam Lennox Lewis przepowiedział mistrzostwo. Postęp jest. Wcześniej po nokaucie roku powiedział, że Wilder wcale mocno nie bije, a teraz stwierdził, że po prostu nie przewidział, że Chisora ma tyle siły. W przeszłości trzymał gardę na jajach w chwilach największego zagrożenia, a w ostatnim pojedynku trzymał ją wysoko i zastygł jak słup soli. Skąd miał wiedzieć, że Brytyjczyk zacznie go wtedy tak mocno nawalać, aż urwie mu się film?

Jeszcze kilka nokautów na nim i może mu zaświta, że nie należy zostawać przy linach, cofać się w linii prostej i blokować ciosów na dół rękawicami. A jeśli już zacznie realnie oceniać swoje umiejętności, to będzie bajka. Dopiero wtedy zawiesi rękawice na kołku.
 Autor komentarza: Miro
Data: 23-07-2019 21:05:28 
Szpilka jest niereformowalny. Ale niestety prawda jest taka , że wszyscy chcą przy nim zarabiać. I nikt z jego teamu nie będzie mu podpowiadał, żeby zakończył. Bo On dla nich jest kurą znoszącą złote jajka. Tak będzie do końca. Nawet do śmierci czego nie daj Boże.
 Autor komentarza: Devlin
Data: 23-07-2019 21:24:29 
Nie wiem jakie były wskazówki Anuczina ale to wszystko co działo się w ringu jak i sam pomysł walki z Chisorą było totalnie popierdolone od początku do końca i nawet ktoś mało znający się na boksie mógł z łatwością przewidzieć jak to się skończy. Szpilki z Wildera już dawno nie ma, kompletnie nie trzyma ciosu. Kiedyś też stawał przy linach i zbierał od Mollo po czym padał na deski, ale się podnosił i walczył dalej bez żadnego problemu. A odkąd znokautował go Wilder Szpilka nie jest w stanie przyjąć czystego ciosu bo od razu pływa i jest zamroczony. Przecież to widać czarno na białym. Poza tym Wilder w tamtym momencie pasował Szpilce stylowo, a nikt o tym nie wspomina. Wilder walczący wtedy pasywnie, zadający mało ciosów, walczący na dystans, polujący na jeden strzał, to był na tamten moment bokser który pasował stylowo dobrze pracującemu na nogach Szpilce.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 23-07-2019 21:40:08 
Czyli to samo co z Kownackim. Tez nie wiedzial jak to sie zdalo, ale sie zdalo! Cos wyladowalo na szczenie, potem drugie, trzecie...

Ale nie zgadzam sie z tym co piszecie, ze go tak doja. On to kocha. Nie tyle boks, co kase. Bedzie sie dawal obijac, bo on potrzebuje pewnego poziomu zycia do ktorego przywykl, a z normalnej pracy go nie utrzyma. Dlatego zobaczymy kilka niezlych mordobic jeszcze. GRuba kase zbierze tez w KSW. Akurat to jedno trzeba mu oddac, ze daje sie poniewierac, ale za grube hajsy. Nie spodziewajcie sie jednak, ze jego postac zniknie (Co byloby zdrowsze i dla kibicow, i dla niego samego) w kolejnych latach ze sceny. Dla duetu KAwulski-LEwandowski Szpilka to sa miliony dochodow na kilku galach...
 Autor komentarza: gerlach
Data: 23-07-2019 21:41:09 
W MMA bedzie mial swoje atuty, dla polamatorow bedzie zabojczo grozny, ale dla dobrych grapplerow to jest 5-10minut roboty i ubity.
 Autor komentarza: deeceWzp
Data: 23-07-2019 21:47:11 
ACH ARTUR KIBICOWAŁEM CI ZAWSZE NIGDY NIE HEJTOWAŁEM I TEGO ROBIŁ NIE BĘDĘ ALE MÓWIENIE TERAZ O TRENERZE TO WYGLĄDA TAK ŻE NADAL BĘDZIESZ NADSTAWIAŁ POLICZEK ABY MIEĆ SZKOLENIOWCA. ĆWICZ SZCZĘKĘ JAK TO MOŻLIWE NIE WIEM WALCZ NA SPARINGACH BEZ KASKU WAL BARANA W ŚCIANĘ BO TO TWÓJ MANKAMENT NUMER JEDEN BO BOKSOWAĆ POTRAFISZ ALE ZBYT MAŁO AGRESYWNIE A OBRONA I SZCZEKA CIĘ PRZEKREŚLA Z KAŻDYM. I NAJGORZEJ ŻE KAŻDY TO JUŻ WIE JAK BYŁO KIEDYŚ Z GOŁOTĄ.
 Autor komentarza: snapcase
Data: 23-07-2019 22:45:45 
Ja tam szpilce życzę jeszcze kilku takich ujebań jakie zafundowali mu Wilder i Chisora, żeby wiedział za co dostaje ten hajs :)
 Autor komentarza: pabolov
Data: 24-07-2019 01:31:23 
Panoiwe niech Szpilson bierze Rivasa bo tez po porażce albo Różańskiego na przetarcie i znowu u buka niezłe siano można bedzie zarobić.
 Autor komentarza: Figaro
Data: 24-07-2019 08:05:05 
Szila nie ma szans z nikim z top 15. W swojej wypowiedzi potwierdził, że nie słuchał trenera, więc co z tego, że ciężko trenuje jak wejdzie między liny i walczy po swojemu? Żaden trener mu nie pomoże, ale z boksem nie powinien kończyć, bo nadal może dawać fajne walki, tylko że ze słabszymi rywalami.
 Autor komentarza: kingMAC
Data: 24-07-2019 11:28:17 
A jak dla mnie niech walczy dalej, w zasadzie wszystkie jego walki z każdym cruiserem/cieżkim to 50/50. Może skakać całą walke i wyłapać gonga na koniec. Skoro na tym zarabia..To i ja też na nim zarobie :)
 Autor komentarza: babyfat
Data: 24-07-2019 12:43:04 

Jest taka zależność, że każdy kolejny trener jest świetny i nigdy lepszego nie poznał. Daj se synek spokój. Zostań video-blogerem, albo pato-streamerem z pierdziochem tam się idealnie wpasujecie, a hajs podobny.
 Autor komentarza: Miro
Data: 25-07-2019 06:48:28 
Wypowiedzi Szpilki nie trzymające się kupy świadczą tylko o tym, że On szybciej mówi niż myśli. A więc po prostu ględzi co mu ślina na język przyniesie. Jest po prostu nadpobudliwy emocjonalnie . Wypowiedź powinna być przemyślana merytoryczna co świadczy o dojrzałości wypowiadającego się.A Szpilka mimo już 30 lat jest infantylnym marzycielem . Jakie są jego wnioski z przegranej walki ? On mówi, że przegrał przez nie uwagę, brawurę i nonszalancję. Czy na prawdę on nie dostrzega głównych powodów przegranej? Bo z jego wypowiedzi wynikałoby, że przegrał tylko przez głupotę przez drobne rzeczy przez błahostki , które pewnie należy wyeliminować a wtedy będzie ogień.Po prostu moim zdaniem Szpilka dobrze wie co jest grane przynajmniej powinien to wiedzieć czy trener powinien mu po analizie walki to powiedzieć ale mówi co mówi, bo wie, że jeszcze jest młody chce boksować, bo to lubi, ale też na pewno dlatego zresztą raczej wszyscy pięściarze tak do tego podchodzą, bo wchodzenie do ringu przynosi bardzo dobre korzyści finansowe. I to bez znaczenia co się będzie działo w ringu , bo przecież kontrakt jest zawarty dużo wcześniej i bokser wie, ile zarobi.Może to i jest lepsze z punktu widzenia późniejszych tłumaczeń Szpilki i dla jego wizerunku a może i dla zdrowia , że pada po 1 ciosie na dechy ?
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.