'KOLEJNE ZBYT PÓŹNE PRZERWANIE WALKI PRZEZ SĘDZIEGO'

Artur Szpilka (22-4, 15 KO) w minioną sobotę zanotował czwartą w karierze porażkę przed czasem. W londyńskiej O2 Arenie Polak nie miał żadnych szans z Dereckiem Chisorą (31-9, 22 KO), który ciężko znokautował Szpilkę już w drugiej rundzie rywalizacji.

WASILEWSKI KRYTYCZNIE: WALKA, KTÓREJ DZISIAJ NIE POWINNO BYĆ>>>

Po walce nie brakowało głosów, że sędzia ringowy Mark Lyson mógł oszczędzić Szpilce nieco zdrowia, szybciej przerywając pojedynek. Podobnego zdania jest między innymi Michael Montero, dziennikarz magazynu "The Ring".

- Kolejne zbyt późne zatrzymanie walki przez sędziego. To naprawdę ma znaczenie panie i panowie. Spójrzmy na to, co stało się zeszłej nocy z Maksimem Dadaszewem w Maryland. Szpilka nigdy nie powinien był przyjąć dwóch ostatnich ciosów - stwierdził po walce amerykański dziennikarz.

PROMOTOR SZPILKI: ARTUR Z WALKI Z ADAMKIEM MÓGŁ TO SPOKOJNIE WYGRAĆ>>>

Do twitterowej dyskusji rozpoczętej przez Montero podłączył się również Mateusz Borek.

- Zgadzam się. 2-3 ciosy za późno. Nie był przygotowany na reakcje Szpilki po pierwszych ciosach. My wiedzieliśmy, co się dzieje. Koniec gry. To zdarza się po raz kolejny i kolejny i kolejny. To jest niebezpieczne - napisał szef MB Promotions.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: golabek
Data: 22-07-2019 10:29:59 
TAaaa. A gdyby przerwał te 2-3 ciosy wcześniej(a Szpila ybłby przytomny) to byłby wrzask że brytyjskie przerwanie i że za wcześnie... Czasami przerwanie faktycznie następuje zbyt późno ale nie w przypadku tej walki.
 Autor komentarza: nonitek
Data: 22-07-2019 10:42:46 
Borek pisze o 3 ciosach za dużo, a tam w sumie padły łącznie 4 ciosy...
Gdyby sędzia przerwał walkę po pierwszej bombie, to jestem pewien, że Szpilka ze swoją chorą głową wmawiałby wszystkim, że walka przerwana zbyt wcześnie i że nie czuł się zamroczony.

Z drugiej strony po pierwszym ciosie sędzia zauważył, że ze Szpilką jest źle i ustawił się zbyt daleko, nie miał możliwości wkroczenia do akcji na czas (gdyby Artur nie padł, pewnie dostałby jeszcze z dwie, trzy bomby).

Osobiście nie uważam, żeby sędzia popełnił tu jakiś błąd. Ostatnio pisałem pod walką Muraty, że Brant nie odpowiadał przez większość rundy i zbierał dosłownie wszystko na głowę bez reakcji sędziego i nikt nie podzielił mojego zdania :)
 Autor komentarza: Artur1969
Data: 22-07-2019 10:44:09 
up

Ty boksowałeś kiedyś w życiu, że takie pierdy wypisujesz? Już po pierwszym sierpowym Szpilka nie wiedział co się z nim dzieje, tylko odruchowo (tym razem) podniósł ręce do góry
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 22-07-2019 10:55:53 
Ringowy jest od tego,żeby chronić zdrowie zawodników w ringu,być może zareagował zbyt późno
Ale takich sytuacji w boksie było mnóstwo i nadal będą się zdarzać bo ringowy ma ułamki sekund na reakcje,a wiadomo ze człowiek to nie komputer
 Autor komentarza: NietrzezwyTomasz
Data: 22-07-2019 11:00:18 
Jakie to jest pierdolenie, serio. I jeszcze wrzucanie do tego Dadszewa, którego przykład jest zupełnie nieadekwatny do tej sytuacji. To tak jakby porównywać case Abdusalamova do walki Tua-Ruiz, kompletnie bez sensu. Dadaszew zbierał wpierdol i te ciosy się kumulowały przez 11 rund, a w sytuacji Szpilki to była tak naprawdę jedna akcja. Nie mówię, że nie zabrało mu to zdrowia, ale nie można tego porównywać do piątkowej walki Dadaszewa, bo dużo bardziej destrukcyjne dla mózgu jest zebranie kumulacji niż 4-5 ciosów odcinających prąd jak w przypadku Szpilki. Sędzia zrobił dobrą robotę, nie był w stanie tutaj zareagować wcześniej, bo ten pierwszy cios który Szpilkę odłączył i sama reakcja Polaka była dziwna i trzeba było to puścić dalej żeby dać mu szansę. Przyjął, widać było, że odczuł, ale podniósł ręce i chciał się bronić. Kolejne ciosy padły tak szybko, że naprawdę sędzia musiałby stać dosłownie między nimi żeby zareagować. Nie popadajmy w paranoję i pamiętajmy, że dla pięściarzy to ich praca, w którą wkładają długie tygodnie przygotowań, serce i poświęcają wszystko wiedząc, że w to wszystko wkalkulowane jest określone ryzyko.
 Autor komentarza: NietrzezwyTomasz
Data: 22-07-2019 11:01:14 
bo dużo bardziej destrukcyjne dla mózgu jest zebranie kumulacji niż 4-5 ciosów odcinających prąd jak w przypadku Szpilki. ***

***Dużo mniej miało być...
 Autor komentarza: NietrzezwyTomasz
Data: 22-07-2019 11:05:55 
Kurwa, weźcie się wreszcie za ten portal, bo to jest średniowiecze co tu się dzieje i w jakiej formie ta strona funkcjonuje. Brak możliwości edycji postu w roku 2019? Co to kurwa jest tutaj i ktoś za to bierze pieniądze? Zwykła opcja edycji postu + pozostawienie adnotacji, że dany użytkownik edytował post o tej i o tej godzinie to tak wiele? Gdzie też jest tak podstawowa opcja cytowania żebym nie musiał gwiazdkami czy innymi znakami oddzielać postu cytowanego gościa? Że to się jeszcze trzyma kupy to tylko zasługa tutejszej społeczności, bo to naprawdę amatorka.

PS.
Zakręciłem się i to sprostowanie oryginalnego komentarza należy usunąć, bo pierwotna wypowiedź była prawidłowa.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 22-07-2019 11:07:12 
W boksie zawodowym nie ma liczenia na stojąco.
A powinno być- to jest najlepszy przykład
Po pierwszym ciosie powinien zostać wyliczony.

Sędzia powinien wkroczyć w trakcie serii 3 ciosów.
Tam były 2 czyściochy.

Analogicznie jak ze sprzedażą sędziowskich werdyktów, tak i tutaj być może być postawienie na widowiskowość...

Moim zdaniem powinna być zmiana w przepisach w kwestii tego jak zawodnik atakujący napierdziela bezbronnego.
Chisora powinien odpuśćić te ostatnie dwa ciosy.
 Autor komentarza: InAGaddaDaVida
Data: 22-07-2019 11:07:54 
Uwielbiam takie analizy niemalże klatka-po-klatce (siedząc sobie wygodnie w fotelu, popijając piwo) i jeszcze dopowiadanie sobie w jakim stanie był Szpilka w każdej milisekundzie. Ludzie, to są ułamki sekund!
Pytasz się czy ktoś boksował, a Ty sędziowałeś kiedyś walkę na takim poziomie?
Widziałem już jakieś analizy na twitterze, że sędzia rzekomo specjalnie się cofnął, kiedy widać, że tylko zmienia pozycję (schyla głowę), żeby lepiej zobaczyć co się dzieje ze Szpilką
Wybijmy sobie raz na zawsze z głowy, że to sędzia, trener, lekarz itd. są winni, że ktoś dostał bęcki. Taki sport, ryzyko jest tu znane. Dlatego dotają takie pieniądze.. Kto by chciał oglądać walki przerywane po pierwszym mocnum ciosie..

Moim zdaniem ważniejszym tematem jest doping. Jestem ciekawy jakie badania były po walce, Chisora wyglądał naprawdę potężnie nawet jak na niego (trochę jak Miller)
 Autor komentarza: NietrzezwyTomasz
Data: 22-07-2019 11:09:19 
Autor komentarza: InAGaddaDaVida Data: 22-07-2019 11:07:54
Uwielbiam takie analizy niemalże klatka-po-klatce (siedząc sobie wygodnie w fotelu, popijając piwo) i jeszcze dopowiadanie sobie w jakim stanie był Szpilka w każdej milisekundzie. Ludzie, to są ułamki sekund!

*
*
*

W punkt!
 Autor komentarza: JanuszBokser
Data: 22-07-2019 11:13:21 
Po pierwszej bombie Szpila trzymał garde, więc sędzia puścił akcję. Dopiero drugi cios na górę pokazał wyrócone białka, a kolejne dwa ciosy padły w przeciagu 1 sekundy. Sędzia wiec nie miał szans tego zatrzymać Przynajmniej wszyscy zdali sobie sprawę że wielokrotnie cerowany balon pękł ostatecznie.
 Autor komentarza: Olaf
Data: 22-07-2019 11:17:58 
Boks to brutalny sport. Jak sędziowie będą przerywać walki po jednym trafionym sierpowym przy linach to będzie koniec boksu.
 Autor komentarza: InAGaddaDaVida
Data: 22-07-2019 11:20:32 
Dopiero teraz widać jaka ta kariera Szpilki była biedna. Najważniejsze wygrane to "czterdziestolatkowie" Adamek i Wach, obaj past prime, i w obu walkach uciekanie, a z Wachem to nawet deski.

Miał chłopak farta że trafił w odpowiednim momencie na wujka Ala i mu trochę skapnęło
 Autor komentarza: reckik
Data: 22-07-2019 11:26:16 
Trudno o złoty środek przy tak krótkim czasie na reakcję sędziego. Moim zdaniem nie popełnił błędu. Ryzyko wliczone w sport. On chyba założył, że Szpilka nieodpłynął do końca i będzie próbował przetrwać kryzys. Jak się okazało założenie było błędne, ale można zrozumieć intencje sędziego i jakoś go wytłumaczyć. Za przedwczesne przerwanie też byłby pewnie krytykowany.
 Autor komentarza: Zartan
Data: 22-07-2019 11:55:21 
Jakie kurwa za późno? Fakt faktem , że Szpilki już nie było po prawym sierpowym z tym , że odruchowo chyba poniósł ręce ale gość już był po za walką. Sędzia nie przerwał bo odczekał chwilę czy Artur się ogarnie , odpowie jakoś czy nie więc przerwał kiedy przerwał i jakie tu mieć pretensje do sędziego? Moim zdaniem zachował się wzorcowo. Podniósł łapy ? poniósł. Dał pretekst sędziemu aby zobaczyć jego dalszą reakcję ? Dał. Sędzia zachował się idealnie.
 Autor komentarza: SiemionX
Data: 22-07-2019 11:56:55 
Przecież przerwanie tej walki to była wręcz IDEALNA robota sędziego!

"Zgadzam się. 2-3 ciosy za późno."
Jakie 2-3 ciosy za późno? To KIEDY miał sędzia przerwać walkę?

2.05 Tu wszystko jest w porządku, Szpilka pod linami, na 100% zdolny do walki.
2.04 Chisora bije lewy na dół, prawy na górę, ten na górę jest mocny, Szpilka trzyma gardę, patrzy normalnie, nogi się nie ugięły.
2.03 Chisora się cofa, ocenia sytuację, zbiera do ataku.
2.02-2.01 Naciera, prawy-lewy na dół, prawy na górę (ten cios ustawia/kończy walkę, choć po tym ciosie Szpilka dalej stoi, ale już jest rozmontowany)
2.00-1.99 lewy-prawy i w TYM momencie sędzia kończy walkę a Chisora stopuje akcję, choć jeszcze jednym ciosem dałby spokojnie radę lecącego na deski Szpilkę sięgnąć)

Czyli wszystko wzorowo, KIEDY sędzia miał to przerwać? Tam ciosy na głowę wchodziły tak : 1-2-2 (jakby w 3 seriach). Sędzia przerwał po 3 serii. A miał przerwać po której? Te serie następują po sobie w odstępach sekundowych. Czas najprostszych reakcji u człowieka jest rzędu 200-300ms. A po tej drugiej serii Szpilka dalej stał i jak to w pół sekundy oceniać? A może sędzia miał przerwać po tej pierwszej serii, czyli po tej akcji dół-góra, gdy Szpilka był naruszony (co trudno ocenić na oko) ale zachowywał się 100% przytomnie? Wtedy każdy by mówił o angielskim przerwaniu.

Łatwo gadać po walce, najlepiej sobie usiąść w fotelu, jak się ju zna przebieg walki, wie co będzie za chwile, oglądało się 5x na powtórce, puścić sobie na zwolnieniu i wtedy się mądrzyć.
Proponuję zrobić eksperyment, jak będzie następna gala, włączyć nagrywanie dźwięku i oglądając walkę dawać głosowe komendy razem z sędzią a później porównać KIEDY i JAKIE decyzje się podjęło.

W polskim studio też same mądrale, kilka sekund po przerwaniu wiadomy komentarz "błąd sędziego, bla, bla", kilka sekund po to każdy mądry, podczas akcji słyszałem w ich głosach niepewność i emocje, wtedy jakoś nie krzyczeli "przerwać".

Najgroźniejsze są wielorundowe kumulacje i tu być może byłby potrzebny nawet dodatkowy sędzia, który by obserwował walkę tylko pod tym kątem. Choć od tego jest sędzia, narożnik, ale narożnik to wiadomo, emocje i średni obiektywizm. Nie chcę przez to powiedzieć, że takie nokauty jak ten są niegroźne, ale to nie ten kaliber.
I bez hipokryzji, że zdrowie zawodnika jest najważniejsze. Gdyby było to każdą walkę należałoby przerwać już po pierwszym gongu.
 Autor komentarza: BOXER
Data: 22-07-2019 13:14:42 
Jak sędzia kończy walkę to Chisora stopuje akcję i chwała mu za to bo mógł jeszcze doprawić lewym sierpem i zrobić większą krzywdę upadającemu na mate Szpilce.
 Autor komentarza: werwoolf
Data: 22-07-2019 13:22:48 
Nie róbmy kurwa z bokserów baletnic. Tu faktycznie szybko to leciało i sędzia nie zdążył po prostu.Ja na bramkach dorabiałem 10 lat, i nawet jak byłem szczypiorkiem 90kg na początku to potrafiłem od koksow po 125 kg dostać nie raz z partyzanta. Fartownie mi nigdy nosa nie zlamali i zębów nie gubiłem, ale łuki brwiowe mialem z 10 razy rozjebane albo lepiej. Ja za 100 tysia sie nie narażałem, a za 3-5 stów.
 Autor komentarza: benwetz
Data: 22-07-2019 13:24:21 
Przerwanie jak najbardziej słuszne. BOXER ma racje Chisora jakby chcial to ulokowalby jescze ze 3 bomby na glowie Szpulki, leciuko.
 Autor komentarza: Piesel
Data: 22-07-2019 13:29:23 
NietrzezwyTomasz

W punkt, może kiedyś ten portal dogoni teraźniejszość. Już nie mówiąc o wersji mobilnej strony...
 Autor komentarza: Callisto
Data: 22-07-2019 13:35:29 
Ten patol i tak nic nie ma pod łysą czaszką, co warto by w ogóle chronić, więc dla mnie w tym konkretnym przypadku walka została przerwana zbyt wcześnie.

Jakiekolwiek pretensje do sędziego są absolutnie nieuzasadnione.
 Autor komentarza: SiemionX
Data: 22-07-2019 13:39:28 
Dokładnie tak z Chisorą, od razu to się rzuciło w oczy, angielski chuligan ;) wykazał dużą troskę o zdrowie swojego polskiego kolegi, on zatrzymał akcję równo z decyzją sędziego, czyli nie można wykluczyć, że to była samodzielna decyzja Chisory, bo raczej tak szybko by się nie przestawił, gdyby to było na skutek sędziego, on tam mógł spokojnie jeszcze raz trzepnąć i nikt by się go nie czepiał, bo Szpilka dopiero leciał a jakby trzepnął 2x to też by było w ferworze walki, do akcji Różańskiego tam brakowało jeszcze 5 ciosów.
 Autor komentarza: teanshin
Data: 22-07-2019 16:45:41 
Chisora dobrze widział że uśpił Szpilke jeszcze na stojąco, sędzia mógł tego nie widzieć dlatego walił póki ten nie padł.
Według mnie błędu sędziego nie było, a każdy pięściarz bije do póki ten drugi nie padnie albo nie wkroczy sędzia.
 Autor komentarza: Bonifacy
Data: 22-07-2019 20:15:52 
Szpilka sygnalizował sędziemu, że jest gotowy kontynuować walkę, bo trzymał wysoko gardę. Jego błąd, że został przy linach, więc Chisora dokończył robotę. W idealnym świecie sędzia zaoszczędziłby polskiemu zawodnikowi tych ostatnich 2-3 ciosów, kiedy był już nieprzytomny, ale to jest boks - wszystko działo się błyskawicznie.

O ile można się zastanawiać, czy sędzia nie zareagował za późno, to już pretensje do Brytyjczyka są nieporozumieniem.
 Autor komentarza: towlasnieja
Data: 23-07-2019 00:33:19 
Ringowy chyba był trochę za daleko i miał mało czasu na reakcję, ale nie można przesadzać i przerywać walk po jednym ciosie... Zaraz wystarczy celny jab i będzie przerwanie walki...
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 23-07-2019 17:02:00 
SiemionX dobra analiza.
Sytuacja, że bokser jest podłączony na stojąco, z gardą w górze, zdarza się praktycznie w każdej walce. A po kolejnej akcji przerwał szybko. Wzorowa robota.
Do Byrda z walki Głowackiego, albo do bandyctwa Różańskiego nawet nie ma startu.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.