USYK OBOWIĄZKOWYM PRETENDENTEM DO TYTUŁU WBO WAGI CIĘŻKIEJ

Niedawny król wagi cruiser Aleksander Usyk (16-0, 12 KO) nie zadebiutował jeszcze w wadze ciężkiej, ale już uzyskał status obowiązkowego pretendenta do tytułu WBO, którego posiadaczem jest Andy Ruiz Jr (33-1, 22 KO). Federacja pozytywnie rozpatrzyła petycję, którą w imieniu Usyka złożył prawnik John Hornewer.

Włodarze WBO uznali, że pozycja ''super czempiona'', zdobyta przez Ukraińca w wadze cruiser, pozwala mu na wyprzedzenie w kolejce do pasa Dilliana Whyte'a (25-1, 18 KO), który przewodzi rankingowi federacji. Whyte chciał, by decyzja w sprawie statusu obowiązkowego pretendenta została podjęta dopiero po walce z Oscarem Rivasem, którą Brytyjczyk stoczy 20 lipca w Londynie. WBO zdecydowało się jednak na podjęcie decyzji w tym tygodniu.

USYK NIE CHCE WALKI Z POWIETKINEM >>>

Przypomnijmy, że debiut Usyka w królewskiej dywizji nastąpi prawdopodobnie we wrześniu. Jego rywalem ma być Carlos Takam, z którym Ukrainiec miał zmierzyć się w maju, ale doznał kontuzji bicepsa. Jeżeli Usyk pokona Takama, w kolejnym pojedynku może stanąć do walki o pas. Zwycięzca starcia Ruiz vs Joshua II - do którego ma dojść w listopadzie lub grudniu - jest zobowiązany do skrzyżowania rękawic z ukraińskim wirtuozem.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Marduk
Data: 23-06-2019 11:17:19 
Usyk nie miał jeszcze walki w wadze ciężkiej, a już jest obowiązkowym pretendentem do tytułu. Śmiech na sali. Whyte i Kownacki dalej będą czekać.
 Autor komentarza: BlacK1111
Data: 23-06-2019 11:19:53 
Kurła. Przecież to żałosne. Usyk uja zrobi w ciężkiej.beda ruchać innych zawodników w kolejce jaj Dilliana whitea
 Autor komentarza: trashtalk
Data: 23-06-2019 11:28:11 
Usyk tyle osiągnął w boksie, że na pewno zasługuje na to, aby bez kolejki dostać 1#WBO. Co do zarzutu, że nie miał jeszcze walki, to tak naprawdę do swojej szansy, on może stoczyć jeszcze ze 2 kontrolne pojedynki. Przecież Ruiz będzie się bił z AJ, w listopadzie lub grudniu. Później wg kalendarza będzie obowiązkowa obrona IBF, a dopiero po niej będzie czas na WBO. Czyli tak naprawdę Ukrainiec walkę mistrzowską będzie miał za rok. Do tego czasu na pewno się przygotuje.

Jeśli Oleksander przegapiłby swoją szansę na "jedynkę" teraz, to prawdopodobnie na następną szansę musiałby czekać kilka lat, jeśli dalej jeden pięściarz trzymałby kilka pasów. Dlatego patrząc na jego styl, on nie może tyle czekać, jeśli chce osiągnąć coś w HW.
 Autor komentarza: trashtalk
Data: 23-06-2019 11:34:49 
No chyba, że olałby WBO i poszedłby drabinką WBC, to może dostałby szansę szybciej, niż dopiero za drugim razem w WBO. Chociaż też być pewnym nie można, bo do tego czasu może odbyłaby się unifikacja i Usyk czekałby jeszcze dłużej. Dlatego bardzo dobrze, że Ukrainiec zgodził się na 1#WBO już teraz.
 Autor komentarza: Splitwkapciach
Data: 23-06-2019 11:39:58 
Usyk może sporo namieszać w ciężkiej. Ruiz zostanie wyboksowany. Paradoksalnie moim zdaniem najmniejsze szanse ma z Wilderem. Niby szczęka Usyka nie przejawia żadnych złych prognoz no ale jak WIlder trafi to każdy leży i leżał w sumie każdy z jego dotychczasowych przeciwników. Wilder cały czas się rozwija a ustrzelił 2x baletnice Furego, który moim zdaniem jest o klasę lepszy w stylu który prezentuje Ukrainiec. Jeśli chodzi o Joshue to wszystko zależy od jego postawy w ringu zobaczymy co wniesie co zmieni jego sztab. Jeśli dalej będzie taki delikatny i dalej będzie wchodził w bitki to na dobrą sprawę może wygrać z każdym i z każdym przegrać z top 10.
 Autor komentarza: Splitwkapciach
Data: 23-06-2019 11:45:48 
Wygrana Ruiza moim zdaniem jest ewenementem. Gość naprawdę się super porusza i ma czym uderzyć i też wcześniej pisałem, że trochę go nie doceniają ale nie wierze w to, że Joshua byłby taki delikatny. Ruiz nie jest jakimś puncherem typu Mike Tyson żeby zmieść z ringu takiego gladiatora jakim jest Joshua. Moim zdaniem musiało się coś zadziać przed walką czy to ze zdrowiem Joshuy czy to z psychiką ktoś go naruszył czy coś. Przecież Ruiz boksował 12 rund z Parkerem i to bez jakiś rewelacji. Dziwi mnie też zdenerwowanie Joshuy przed walką oczy miał jak 5 zł coś ewidentnie było na rzeczy. DLa mnie Joshua w rewanżu jest faworytem o ile już dojdzie do siebie po tym co się stało przed walką z Ruizem.
 Autor komentarza: marcinm
Data: 23-06-2019 11:48:19 
laicy pieprza, ze Usyk nie zasluzyl. Gosc zunifkowal cala CW. To tak jakby w pelni zunifikowany juniorsredni mial nie zasluzyc na walke o pas w sredniej itd. Zreszta, z tego co pamietam w jakis federacjach zawsze byla taka zasada, że ich mistrz CW ma prawo do walki o tytul w pierwszym starcie w HW. Z tym, ze nie wiem czy ktos z tego skorzystal bo wiekszosc zawodnikow (Haye, Adamek i wielu innych) wolala sie zaadaptowac w wyzszej wadze i podbic stawke
 Autor komentarza: Deadpool89
Data: 23-06-2019 11:50:18 
Najłatwiej miał by z Ruizem....nic tylko opykać jak worek heh, z Joshua juz gorzej ale też do opykania a może nawet w koncowych rundach do znokautowania, Wilder przegrywal by na pkt ale tu jest ryzyko że poszedł by alabama bez strachu i szybko to skończył cepami albo poprostu poczekał i ustrzelil ukraińca (Cygan dał sie złapać to nie wierzę że usyk by sie nie zagapil), z Furrym bez szans, podobne style tyle że tyson trochę lepszy z lepszymi warunkami i twardą banią.
 Autor komentarza: BOXER
Data: 23-06-2019 12:57:51 
Usyk tak jak Adamek,po wejściu w HW i pierwszym laniu nic nie osiągnie .
Adamek byłby wielki w cruiser jakby tam walczył i kończył karierę .Wchodząc do HW to nie ten sam bokser.
Usyk dostanie petardę w łeb od ciężkiego i się skończy.
 Autor komentarza: krzysiek123777
Data: 23-06-2019 13:13:49 
usyk nie pokona Wildera aj ani furego to sa typowi ciezcy z Wilderem i aj ko lub tko a furym wysoko na pkt fury będzie wiedział ze nie ma ciosu usyk i będzie pozwalal sobie na więcej chociaż najprędzej z tej trojki może furego pokonać bo fury ciosu nie ma
 Autor komentarza: php
Data: 23-06-2019 15:59:01 
"Autor komentarza: trashtalkData: 23-06-2019 11:28:11
Usyk tyle osiągnął w boksie, że na pewno zasługuje na to, aby bez kolejki dostać 1#WBO"

Nie zgadzam się z tym. Zgadzam się z tym co napisałeś później:

"Jeśli Oleksander przegapiłby swoją szansę na "jedynkę" teraz, to prawdopodobnie na następną szansę musiałby czekać kilka lat, jeśli dalej jeden pięściarz trzymałby kilka pasów"

ale z tym co powyżej nie. A więc - dobrze stało się dla boksu, że Usyk dostał już teraz jedynkę, dzięki temu możemy szybko zobaczyć jego konfrontację z najlepszymi ciężkimi, co może być niezwykle interesujące, a przede wszystkim odpowiadać na wiele ciekawych pytań, czy tacy pięściarze wciąż mogą wojować HW, czy HW to już kraina olbrzymów na zawsze. Poniekąd Ruiz odpowiedział na to pytanie, ale jeszcze nie do końca.

A więc - dla boksu dobrze, ale patrząc obiektywnie - Usyk nie zasłużył na to. Osiągnięcia w HW, jakie by nie były, to kompletnie inna para kaloszy niż HW.

Nikt tak naprawdę nie wie, jak Usyk wypadnie w HW, jak dostosuje się do facetów o innych rozmiarach, innej szczęce, innym kośćcu ręki, barków, innej sile fizycznej. Czy jego cardio do pląsania wokół nich i nie dawania sobie z nim zrobić jest wystarczające. Nikt tak naprawdę tego nie wie, a Usyk bez choćby jednek walki weryfikacyjnej nie powinien być umieszczany jako główny contender do pasa. Natomiast dla boksu - dobrze się stało.
 Autor komentarza: strzelacz
Data: 23-06-2019 18:03:30 
popieram , mafia postanowiła że potrzebne są pieniądze na życie , więc Usyk z miejsca jest obowiązkowym pretendentem .
Gdyby sędziowie byli choć trochę niezależni żaden trener nie miałby wzglądu na karty punktowe swojego zawodnika lub przeciwnika podczas walki . W dzisiejszych czasach arbitrem walki w cięzkiej kategorii jest dziadek 60 paru letni który sam dobrze nie widzi albo nie jest w stanie zareagowac na czas . Boi sie wytykjac faule etc...
 Autor komentarza: SiemionX
Data: 23-06-2019 20:23:57 
Autor komentarza: php
A więc - dla boksu dobrze, ale patrząc obiektywnie - Usyk nie zasłużył na to.


To nie jest kwestia tego czy zasłużył czy nie tylko zasada federacji WBO. Przechodzisz z kat niższej, wakujesz tam pas, w wyższej kategorii masz prawo do walki o pas. Nie znam szczegółów regulaminowych tylko samą ideę. Czyli to nie jest tak, że go docenili, czy tak im się opłaca tylko po prostu zrobili co do nich należało.
 Autor komentarza: Lancaloht
Data: 23-06-2019 23:35:27 
Boxer
Zapamiętam twoje słowa ekspercie , a po walkach Usyka z " Ciężkimi " zaśmieję ci się w twarz...
 Autor komentarza: golabek
Data: 24-06-2019 11:52:50 
Wg mnie Usyk jak najbardziej zasłużył na to wyróżnienie. To przekozak, który obił wszystkich najlepszych w CW i to na WYJAZDACH!! Owszem, walki z największymi mogą iść w obie strony, przewaga warunków (a w szczególności siły ciosu) będzie ogromna na korzyść np AJ i Wildera. Nie zmienia to faktu, że Usyk może boksersko ograć każdego z nich. Wg mnie z Furym będzie miał najtrudniej, ze względu na gabaryty TF i jego "śliskość" i chyba z Wilderem. Wilder to chaotyczny, niegarnięty technicznie dzikus. Wg mnie, znakomitemu technicznie i ułożonemu Ukraińcowi może on mega nie pasować. Najłatwiej w tym momencie miałby chyba właśnie z Ruizem, którego raczej by wypykał a kto wie czy w końcowych rundach nie zafundował KO.
 Autor komentarza: werwoolf
Data: 24-06-2019 18:05:07 
Styl Furego ma racje bytu bo cygan to 205cm(albo troche mniej), Usyk 190 cm, i to nie Haye co ma czym yebnąć .
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.