MARIUSZ WACH POWALCZY Z PULEWEM O MISTRZOSTWO EUROPY?

Mariusz Wach (32-2, 17 KO) został wyznaczony przez Europejską Federację Boksu Zawodowego (EBU) do miana oficjalnego pretendenta do tytułu mistrza Europy wagi ciężkiej!

W tej chwili na tronie EBU już po raz drugi zasiada Kubrat Pulew (23-1, 12 KO). Bułgar wakujący tytuł zdobył miesiąc temu, pokonując na punkty Derecka Chisorę.

Polak boryka się z kontuzją łokcia, jednak ewentualne starcie z Pulewem miałoby odbyć się dopiero na jesień, a do tego czasu Mariusz powinien być już w normalnym cyklu treningowym. Oba zespoły mają teraz czas na rozmowy. Jeśli nie dojdą do porozumienia, a Pulew dalej będzie chciał bronić prymatu w Europie, wówczas o wszystkim może decydować przetarg. Ale do tego jeszcze długa droga. Póki co promotorzy mają czas na swobodne negocjacje.

MARIUSZ WACH: SERWIS SPECJALNY >>>

Przypomnijmy, że Wach (WBC #17) w ostatnim starcie pokonał w połowie maja na punkty Marcelo Luiza Nascimento, ale na ringu w Kędzierzynie Koźlu zaprezentował się stanowczo poniżej oczekiwań. W ewentualnym starciu z Pulewem (WBC #3), z którym miał kiedyś okazję sparować, musiałby się pokazać z dużo lepszej strony, by marzyć o zdetronizowaniu championa.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: ShannonBriggs
Data: 06-06-2016 19:05:07 
Bardzo ciekawie, Mariusz ma szanse wygrać. Pulev nie prowadzi takiego pressingu jak Povietkin, więc istnieje szansa, że Wach się nie zawstydzi i będzie zadawał ciosy.
 Autor komentarza: GROiLLORT
Data: 06-06-2016 19:18:04 
Pulev to nic specjalnego, ale prezentuje solidny poziom. Już 2 wielkoludów (lepszych od Wacha) Dimitrenkę i Ustinova odprawił w niezłym stylu, gorzej było z Thompsonem, ale Tony to zawodnik na poziomie od Mariusza znacznie wyższym. Pulev co prawda Wacha lewym prostym nie położy, ale wysoko wypunktuje.
 Autor komentarza: Granitechin
Data: 06-06-2016 19:22:59 
Wach z Pulewem przegrywa na pkt. Wachowi nie leżą przeciwnicy walczący technicznie a Pulew jab ma nienaganny i jest nieco szybszy.
 Autor komentarza: Rolan
Data: 06-06-2016 19:25:08 
Po ostatniej walce Wach Wiking już dla mnie nie istnieje. Zawsze był nudny, ale przynajmniej wygrywał z solidnymi zawodnikami. Z Pulevem bez najmniejszych szans.
 Autor komentarza: kabat0302
Data: 06-06-2016 19:34:21 
ShannonBriggs:

Po pierwsze nie oszukujmy się Pulev to wyższa półka niż Wach,po drugie po ostatniej walce naszego rodaka zwątpiłem w jego zdolności,reasumując uważam,że Bułgar jest wstanie nawet położyć Wacha ale oczywiście to boks więc wszystko się może wydarzyć lecz to może być łatwa walka dla Puleva jeżeli wogóle do niej dojdzie.. :)
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 06-06-2016 19:42:19 
Kubrat Pulev prawdopodobnie wypunktuje Wacha bez większych problemów, tak jak to zrobił z Dimitrenką i Ustinovem. Wach w walce z Nascimento zaprezentował się słabo. Wystarczyło, że Brazylijczyk był mobilny i od czasu do czasu wyprowadził ciosy proste i Wach miał problemy. Pulev jest dobry na nogach, a w walce z Chisorą pokazał, że lewy prosty nadal funkcjonuje bez zarzutu. Nie sądzę by Wachu znalazł jakąś odpowiedź na szybkie lewe proste Bułgara.
 Autor komentarza: Woolite
Data: 06-06-2016 20:04:29 
Nie oszukujmy się, Wach bez większych szans. Już od pewnego czasu zadowolił się promowaniem Babci od malin. I jeszcze te brednie przed walkami typu "jestem w formie", "fruwam jak motyl..." etc.
 Autor komentarza: MLJ
Data: 06-06-2016 20:05:16 
Pulew to wygra 12-0..
Walkę trzeba brać. Będzie trzecia porazka, ale Wach przegrywał tylko z wielkimi nazwiskami..
 Autor komentarza: Ernesto
Data: 06-06-2016 20:07:33 
A tu Wach zrobi niespodziankę i wygra.
 Autor komentarza: GROiLLORT
Data: 06-06-2016 20:10:14 
MLJ,

Wach przegrywał tylko z wielkimi
a wygrywał tylko z (co najwyżej) średnimi. Z Pulevem też przegra, mimo że to żadne wielkie nazwisko.
 Autor komentarza: yaro1411
Data: 06-06-2016 20:11:34 
Nie, Wach nie wygra
 Autor komentarza: ShannonBriggs
Data: 06-06-2016 20:12:58 
Zobaczycie, że Puleva dopadł syndrom Kliczki. Nie mówię, że Wach wygra, ale że ma szanse. Pomysł na samą walkę mi się podoba, a niech sie napierdalają. To że Pulev pokonał Dimitrenke mało wnosi moim zdaniem. Zresztą zbyt zmęczony dziś jestem na polemikę, choć widzę że mogłoby być ciekawie, ponieważ wszyscy mają odmienne zdanie do mnie, ale jakoś nie potrafię dziś swoich myśli ubrać w słowa. Wybaczcie, kiedy indziej was merytorycznie przecisnę przez mielarkę do mięsa :D
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 06-06-2016 20:14:59 
Bez szans.
W kwestii Wacha już nic się nie zmieni. Nie jest przypadkowe to jak się prezentuje po powrocie od łomotu od Włada. A prezentuje się co najmniej kiepsko. W dodatku nie umie podjąć jakiś stanowczych decyzji o zmianach.

Pulev to zawodnik któremu naprawdę niewiele brakuje do najlepszych nazwisk. Jego bolączką jest to że nie ma nokautującego uderzenia. Gdyby nie to byłby naprawdę groźny.
Mimo wszystko od Wacha to on jest o klasę wyżej. Dimitrienko, Ustinov. Wach może skończyć podobnie z tym że raczej wytrzyma. Chociaż kto go tam wie? Jab Puleva jest bardzo mocny i nieprzyjemny a przyjmować go przez 12 rund raczej nikt za wesołe nie uzna.
Panowie wyżej wymienieni dali sobie spokój tuż przed końcem walki a przecież wystarczyło poobrywać jeszcze rundę czy dwie.
 Autor komentarza: pavlus
Data: 06-06-2016 20:25:00 
Ahh gdyby Mariusz miał trochę ikry w sobie i takiej sportowej złości ... ale niestety nie ma.
 Autor komentarza: rocky86
Data: 06-06-2016 20:40:26 
Bułgar go zajabuje. Nie wiem jak sie przedstawia obecnie sytuacja biznesowa Waszki, tj. nie wiem czy dostaje jakieś finansowo ciekawe propozycje, ale tej walki nie wygra, a kasy Pulev chyba zbyt wielkiej nie gwarantuje. Wach może sobie walczyć z średniaczkami niższych lotów, spróbować wejść do 15 którejś z federacji i liczyć na to, że któryś z pretendentów weźmie go jako zawodnika o podobnych gabarytach do obecnych mistrzów. Chyba, że na taką opcje również nie może liczyć. Jeśli ciekawych opcji nie ma i w niedalekiej perspektywie na złapanie takiej walki wielkich szans nie ma, to niech bierze walkę o EBU. W razie porażki i tak pewnie załapie się jeszcze na którąś z edycji PBN i przyzwoicie zarobi.

Waszka jest na takim etapie kariery, że raczej myśli już tylko o zabezpieczeniu emerytury, a nie o osiągnięciach sportowych.
 Autor komentarza: un4given
Data: 06-06-2016 20:50:14 
Pulev nie ma pracy nóg, nie ma ciosu, jego obrona jest dziurawa jak ser szwajcarski, nie jest to specjalnie szybki zawodnik. Ogólnie jest to taki solidny średniak bez błysku w jakimkolwiek elemencie bokserskiego rzemiosła, do bólu nudny zawodnik. Ale nie ma co się oszukiwać Wacha robi do jednej bramki samą lewą ręką, niestety :|
 Autor komentarza: Damixxx
Data: 06-06-2016 21:03:42 
Wach powinien brać walke z Pulevem bez zastanowienia. Nie ma nic do stracenia. W razie porazki dalej bedzie robił walki wieczoru na malych galach, ewentualnie PBN z kims z naszych, lub ekskluzywny tester dla młodych. No a jakby wygrał,co wcale nie jest niemozliwe, to szansa na kolejna duza wyplate. Moge sobie nawet wyobrazic ze wygrany z Pulev-Wach dostanie walke np z AJ ;-)

takze moze uśmiech do Gmitruka i jazda ;-)
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 06-06-2016 21:13:13 
un4given

Odnośnie pracy nóg Puleva to zupełnie się nie zgadzam. Według mnie Pulev jest jednym z najlepiej poruszających się na nogach zawodników HW. Praca nóg sprawia, że Pulev nie musi bronić się balansem tułowia ani gardą. Dzięki tej pracy nóg Pulev często zmienia ustawienia kątowe, tak że rywale mają problem by go namierzyć. Trzeba jednak przyznać, że cofa się w linii prostej i nie porusza się na boki tak jak np. Powietkin czy Lucas Browne.
 Autor komentarza: un4given
Data: 06-06-2016 21:18:01 
"Praca nóg sprawia, że Pulev nie musi bronić się balansem tułowia ani gardą."

Doskonale to było widać w walce z Kliczko...lol...
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 06-06-2016 21:25:59 
un4given

Tak, tylko, że Kliczko sam przy swoich gabarytach porusza się na nogach bezbłędnie i w tym przypadku praca nóg Puleva nie stanowiła żadnej przewagi. Są w HW zawodnicy, którzy na nogach są lepsi od Puleva, ale jest ich niewielu. Według mnie lepszą pracę nóg jeżeli chodzi o czołówkę HW mają: Tyson Fury, Władimir Kliczko, Aleksander Powietkin i właśnie Lucas Browne, może David Haye.
 Autor komentarza: NATHAN
Data: 06-06-2016 21:32:57 
Jeśli by doszło do tej walki (w co bardzo wątpię), to PULEV gładko przez UD 120:108...
 Autor komentarza: un4given
Data: 06-06-2016 21:36:25 
Ghostbuster

Kolego gdyby Pulev miał dobrą pracę nóg to by jej używał a nie stał jak kołek i czekał aż go Władek trafi lewym sierpowym z doskoku (czyli mimo wszystko bardzo widocznym ciosem) i znokautuje. Pulev nie jest ani mobilny jak np Szpila ani też inteligentny w poruszaniu na nogach co dobitnie pokazuje walka z Kliczko i o czym sam poniekąd napisałeś: "Trzeba jednak przyznać, że cofa się w linii prostej i nie porusza się na boki". Tyle w teamcie.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 06-06-2016 21:39:10 
Ostatnią walkę przegrał ale sędziowie zrobili wałek. Z Pulevem nie ma żadnych szans.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 06-06-2016 21:41:29 
Pulev ma duze doswiadczenie w walkach z duzymi hevy i bardzo korzystny z nimi bilans
Poza sila ciosu wszystkie argumenty po stronie Bulgara,moze poza szaczeka,bo tu chyba remis z lekkim wskazaniem na Wacha
Jezeli do walki dojdzie to Mariusz zostanie strasznie obity i to raczej za grosze.Stawiam,ze sie jakos wymiksuje z tej walki....
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 06-06-2016 21:44:38 
un4given

Pulev przegrał z Kliczką nie tylko z powodu "słabej" pracy nóg. Pulev właściwie nie miał żadnych poważnych atutów po swojej stronie w walce z Władimirem, a przez to, że Bułgar nie potrafi balansować tułowiem, ani nie potrafi obniżyć pozycji, walczyć dobrze w półdystansie, walczyć jak mały zawodnik, to był skazany na porażkę.
 Autor komentarza: adambw
Data: 06-06-2016 21:52:29 
ja to widze tak...Pulew od walki z Kliczka nie walczy juz tak jak kiedys ,teraz jest bardziej asekuracyjny...sadze ze Wach wymysli sobie znowu jakas kontuzje albo sie osra i nie dojdzie do walki,a jesli dojdzie to bedzie stare polskie powiedzenie...nic sie nie stalo....
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 06-06-2016 23:02:28 
Wachowi zaden przeciwnik nie leży. Wpierdol gwarantowany
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 06-06-2016 23:35:14 
"Ogólnie jest to taki solidny średniak bez błysku w jakimkolwiek elemencie bokserskiego rzemiosła"

Lol/
A jeden z najlepszych w Hw lewych prostych którymi "zakatował" takich zawodników jak Dimitrienko czy Ustinov mimo różnicy w warunkach na swoją niekorzyść?
Lewy prosty Bułgara to właśnie taka "perełka" która na pewno zasługuje na docenienie. Nie ma mowy by Kubrat był solidnym średniakiem tylko chyba że dla Ciebie zawodnik z top 10 to solidny średniak.
 Autor komentarza: KnockinOnHeavensDoor
Data: 06-06-2016 23:48:51 





Mysle ze Pulev go nie znokautuje, Mariusz przyjmie natomiast ok 500 lewych prostych na czysta jape....Zreszta dla Wacha to zadna nowosc, od zawsze tlumil twarzą wszelkie ofensywne zapedy swoich przeciwnikow wiec dlaczego tym razem mialoby byc inaczej. Do tego obowiazkowa opona na brzuchu (poprawia balans i stabilnosc) i nasz kochany "wóz z węglem" bedzie nie do przewrocenia. No i krotkie jeansowe z ostatniego wazenia dopelniajace wizerunku prawdziwego atlety.






 Autor komentarza: Vroo
Data: 07-06-2016 00:03:25 
Ktokolwiek mówi, że w tej walce Wach ma jakiekolwiek szanse porusza się w krainie fantazji.

To jest koleś, u którego NIE CHCE MI SIĘ jest wypisane na twarzy. Cud że dostaje takie walki.
 Autor komentarza: ADS
Data: 07-06-2016 00:53:11 
Niektorzy dalej wyjeżdżają z twardą szczęka Wacha. Po Kliczce on ta odporność ma z polowe mniejsza tylko nikt jeszcze tego mu nie udowodnił.
 Autor komentarza: lewiss32
Data: 07-06-2016 03:48:37 
Gdyby Wach zawalczył tak jak z Władimirem kto wie moze coś ugra bo ostatni jego występ był bardzo słaby ale napisałem "Gdyby" wiec pożyjemy zobaczymy
 Autor komentarza: Bongo
Data: 07-06-2016 06:09:14 
Mistrzostwo europy zdobyte na Pulevie to za wysokie progi dla Mariusza.
 Autor komentarza: Ernesto
Data: 07-06-2016 07:03:16 
Pulev Wacha nie usadzi, a przegrywał rundy z otłuszczonym Ustinovem czy obsranym Dimitrienko. Jeżeli te walki by potrwały 12 rund to wyniki tych starć mogły być różne. Pulev nie jest taki niski, wyższy od Goloty, ale wiadomo wszystko zależy od budowy ciała, a Andrew był czołgiem przy Pulevie.
Pulev wygrał z Chisorą tylko dlatego, że walczył u siebie. Wach ma swoje "zrywy" i lubi walczyć z wysokimi zawodnikami. Starcia z Klitschko czy Povetkinem wyglądały jak wyglądały, ale był to efekt tego, że bierze się rywala kilka klas lepszego niż zwykle. W obu potwierdził swoją wytrzymałość. Jestem przekonany, że jeżeli trafi w czułe miejsce Puleva tak jak Klitschko to tamten się zachwieje. Pulev cios ma przyzwoity, ale szczękę podejrzaną, stąd tyle klinczy z Chisorą. Wacha nie da rady tak klinczować. Ponieważ Kubraat jest dobrym technikiem to będzie kuł swoim jabem, który ma przecież świetny, można powiedzieć, że jeden z najlepszych z obecnej czołówki. Samym jabem jest w stanie pokonać Wacha dlatego byłby faworytem tego starcia. Z drugiej strony po za jabem nie ma innych atrybutów na Wacha. (chyba, że poszukałby ciosów na korpus)

Jeszcze dodam jedną kwestię: Wach wygrał z Nascimento uczciwie, bardziej uczciwie niż Pulev z Chisorą.
 Autor komentarza: odyniec
Data: 07-06-2016 08:32:17 
dajcie spokoj z tym Wachem
on sie nadaje tylko na wiejskie gale Grabowskiego i tam jest jego miejsce
disco polo i kielbaski a nie walki o pasy
 Autor komentarza: skud
Data: 07-06-2016 10:16:03 
Prima-aprylis?
Wydanie orzeczenia utrudnia federacji WBC fakt, że światowa agencja antydopingowa WADA na chwilę obecną nie dysponuje jeszcze pełną wiedzą na temat uwalniania się meldonium z organizmu, dlatego chwilowo zawodnicy przyłapani na niskim stężeniu specyfiku nie są dyskwalifikowani (anulowany jest jedynie wynik osiągnięty przez sportowca w zawodach).

Czy nie powinien ,byc anulowany wynik walki Powietkin-Wach?Tak ,samo Drozd-Wlodarczyk ale w tym przypadku Drozd,powinien byc natychmiast przebadany.W ,razie pozytywnego wyniku Diablo bylby pretendentem do walki o pas WBC!?Alewydaje mi sie ze polscy promotorzy wola nie draznic Rosjan,gdyz wtedy wiecej nie zaprosza zadnego Polaka na dostanie ''wpierdolu''ale oczywiscie za duza kase ,ktora otrzymaja rownierz promotorzy.
 Autor komentarza: odyniec
Data: 07-06-2016 12:00:30 
skud

przeciez te walki odbyly sie w zeszly roku kiedy meldonium nie bylo na liscie zakazanych wiec o czym ty w ogole piszesz chlopie?
 Autor komentarza: kopernik
Data: 08-06-2016 08:34:45 
Sorry Mariusz. Tego się nie da oglądać. W jednej rundzie z Kliczko tylko zauważyłem, że potrafiłeś wykorzystać warunki. Satajesz za podowójną gardą jak niski ciężki i w dodatku zapominasz swoim silnuym prostym. To moje prywatne zdanie. Ale życzę powodzenia.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.