CALZAGHE: CZAS DOPADA KLICZKĘ, FURY MOŻE WYGRAĆ

Joe Calzaghe nie odmawia Tysonowi Fury'emu (24-0, 18 KO) szans w walce z Władimirem Kliczką (64-3, 53 KO). Słynny Walijczyk twierdzi, że jego gabaryty, młodość i pewność siebie mogą się okazać tym, czego potrzeba, aby zdetronizować Ukraińca.

- Fury oczywiście nie jest faworytem. Jest jednak duży, a Kliczko nie przywykł do boksowania z tak rosłymi pięściarzami. Jeżeli Tyson będzie unikać klinczów prowokowanych przez Kliczkę, a także jego mocnej prawej ręki, to będzie miał szanse. W wadze ciężkiej wystarczy jeden cios. Kliczko nie był ostatnio aktywny, czas dopada każdego. Jest już blisko czterdziestki. Fury jest pewny siebie, co tylko czyni tę walkę ciekawszą - stwierdził 43-letni Walijczyk na premierze filmu "Mr Calzaghe".

Kliczko i Fury skrzyżują rękawice 28 listopada w Dusseldorfie. Stawką będą pasy IBF, WBA, WBO oraz IBO w kategorii ciężkiej.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: CompanyOfBoks
Data: 20-11-2015 15:48:46 
Fury nie ma szans.
 Autor komentarza: Arabian
Data: 20-11-2015 15:49:23 
Nie moge się doczekać tej walki cały tydzień będe chodził nakrecony.
 Autor komentarza: matd
Data: 20-11-2015 15:50:22 
,,Kliczko nie był ostatnio aktywny,,

No bez przesady.. Zawodnik o takim doswiadczeniu i tylu prze boksowanych walkach nie potrzebuje pieciu czy szesciu pojedynkow w roku. Kliczko od lat walczy minimum 2 walki w roku ,a czasami nawet 3 ,wiec nie widze zeby byl nieaktywny. Tayson tez czesciej nie walczy,a walczyl na innym szczeblu..
 Autor komentarza: Adii1766
Data: 20-11-2015 16:00:48 
do samego końca bede trzymać kciuki za furym chociarz nie kwestionowanym faworytem jest ukrainiec;]
 Autor komentarza: trashtalk
Data: 20-11-2015 16:11:02 
Moim zdaniem ciągłe upatrywanie szans Fury'ego w jego warunkach fizycznych są błędem. Oczywiście na pewno może mu to pomóc przy wyeliminowaniu brudnych zagrywek kliczko (klincze i spychanie ciałem) oraz byciem ciągłym zagrożeniem (lucky punch) ale do wygrania tego pojedynku potrzebuje czegoś extra, czegoś czego w mojej opini jak dotąd nie pokazał. Z drugiej strony każdy co po chwilę powtarza jak to Kliczko ma problemy z wysokimi zawodnikami albo nie jest przyzwyczajony. Jednak jak do tej pory teraz mówię o ostatnich takich pojedynkach (Wach, Pulev- chociaż był nieco nizszy to i tak ma dobre warunki) Ukrainiec wyglądał najlepiej w przeciągu ostatnich 5 lat. Wiem, pewnie znajdą się zaraz głosy, ze Wach czy Pulev to nie Fury. To w takim razie kim jest Fury, bo ja jak na razie mogę o nim powiedzieć jedynie, ze jest to solidny bokser z dobrymi warunkami fizycznymi, który co trzeba również zauważyć też nigdy nie mierzył się z zawodnikem posiadajacym podobne warunki i do tego przbijającym go o klase umiejętnościami. Dlatego wstrzymałbym się z tezami o tym, ze Fury bedzie miał wielką przewage bo ma lepsze warunki.
 Autor komentarza: spienionyjohny
Data: 20-11-2015 16:49:02 
Co do Joe to wielu ma pretensje do Floyda o Jego przeciwników(mimo, że od lat walczył tylko z mistrzami świata) to akurat taki Joe przy Moneyu obijał bumów i emerytów a z jednym z nich ledwo wygrał;)
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 20-11-2015 16:57:21 
trashtalk

To prawda, że Kliczko lepiej radzi sobie z większymi zawodnikami. Wcale nie zdziwiłbym się, że może to wynikać z jego dawnych sparingów z Witem. Wład lepiej radzi sobie z większymi, bo on przede wszystkim jest niesamowicie wysportowany jak na swoje warunki fizyczne, więc jeżeli dwóch wielkich bokserów spotyka się w ringu to wygrywa ten szybszy, lepiej wysportowany, ten który ma większe umiejętności. W przypadku Furego to będzie inny pojedynek. Być może Wład porównuje sobie Furego do Wacha czy Ray Austina, ale jeżeli tak Wład myśli to w sobotę może go spotkać bolesne rozczarowanie, bo Fury jak na swoje warunki fizyczne jest bardzo szybki, mobilny i do tego dochodzą jeszcze spore umiejętności jak np. zmiana pozycji, wyprowadzanie ciosów pod różnymi kątami, nawet podczas cofania się, dobre wyczucie dystansu i coś co nazywam inteligencją ringową.
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 20-11-2015 16:59:27 
Może wygrać ale na Play Station.
 Autor komentarza: Arabian
Data: 20-11-2015 17:06:46 
Trashtalk

oczywiscie że powiem że fury to nie wach,jeśli chodzi o Puleva to był odważny ale też głupi a może stawka go z paraliżowała mam nadzieje ze fury nie popełni błędów bługara który był statyczny .Oczywiście nikt nie mówi tu że Fury jest bogiem ale Wlad wcale nie deklasuje Tysona umiejetnościami ,to co Fury pokazał w ostatnich walkach daje mi nadzieje na dobrą walkę natomiast WK jest faworytem.Duża mobilnosć i długi jab może skutecznie wykluczyć słynne raz dwa Wlada.
 Autor komentarza: trashtalk
Data: 20-11-2015 17:20:05 
Ghostbuster

Zgadzam się, że Fury oprócz warunków ma też pewne atuty ale przy kliczce jakiego spodziewam się zobaczyć za tydzień umiejętności Tysona które jak dotąd widziałem we wcześniejszych walkach wyglądają co najwyżej solidnie. Na pewno nie odbieram Tysonowi szans, być może zbudował taką formę i przyszykował coś specjalnego co wystarczy żeby pokonać kliczke czego mu życzę.
 Autor komentarza: spienionyjohny
Data: 20-11-2015 17:22:53 
Mimo, że nie lubię stylu walki Kliczki i chciałbym by ktoś go w końcu zdetronizował to uważam, że ktoś taki jak Fury po prostu nie zasługuje by zostać mistrzem i mam nadzieję, że Kliczko to wygra
 Autor komentarza: dywizjon303
Data: 20-11-2015 17:43:15 
Zastanówcie się ile lat ma Władimir,,ile lat jest na szczycie,i ile stoczył mega ciężkich walk..Dwie???może trzy??Ten człowiek przez ostatnie lata nawet nie zdążył się spocić w ringu,,pomijając macanie z Povietkinem,,Jeżeli Kliczko miał by toczyć takie wojny jak np.walka Gołota-Bowe..to już dawno siedział by w kapciach przed kominkiem jako emeryt.Szkoda że Fury ma tylko serce do walki a nie umiejętności,,bo póki co jest młody i silny,,ale tak jak mówie będzie kolejnym przy którym Kliczko długo się nie napracuje,do 5 rundy będzie pozamiatane.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 20-11-2015 18:26:27 
Trashtalk

Dobrze prawisz. Nie wiem skąd przeświadczenie w ludziach że rozmiar rywala będzie aż tak problematyczny. Problemem to było utrzymać wbiegającego, pochylonego Powietkina na dystans czy trafiać Haye ale jaki problem spowodować ma Władimirowi zawodnik powyżej 2m?

Teoretycznie jednym z głównych atutów braci Klitschko było zawsze to że przy swoich rozmiarach (2m i 110kg +/-) są niezwykle elastyczni, szybcy i skoordynowani czego wielu "bydlakom" brakowało przynajmniej na ich tle.
Od Tysona też jest szybszy i lepiej skoordynowany. To on więc będzie tym szybszym i trudnym do powstrzymania w tej walce.
Rozmiar Tysona wcale nie musi sprawić aż tak wielkich problemów Władkowi. Może ale nie musi.
Tyson rusza się nieźle ale myślę że do Włada sporo mu brakuje.
Poza tym nie ma porażającej siły ciosów a raczej je kumuluje przez długą ilość rund. Wystarczy porównać co z Kevinem Jhonsonem zrobił AJ a co on.
Władimir może dać naprawdę świetną walkę na tle Tysona.
Może ale nie musi. Szanse oczywiście Tyson ma co pokazuje cała masa ludzi przekonanych o jego zwycięstwie wśród każdego rodzaju kibiców. Tym bardziej ludzie się nakręcili że Tyson umie rozpalić gadką wyobraźnię a Władimir jest po średniej walce z Jenningsem i ma za parę miesięcy 4 z przodu.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 20-11-2015 18:37:36 
Ciezko powiedziec czy Kliczko przewyzsza umiejetnosciami Furego, bo ja tych umiejetnosci u Wladka nigdy nie widzialem. To jest system. Dopracowany do perfekcji. Okreslona pozycja, lekko cofnieta glowa, wysunieta noga do przodu zeby blokowac rywala, lewy jab i tyle. W kolko powtarzany schemat az rywal zostanie ubity. Kliczko latwo wygrywal swoje walki, bo dominowal wyraznie parametrami, NIE UMIEJETNOSCIAMI.

Czy ten wykuty na pamiec system wystarczy. Byc moze. Ale nie bedzie to latwa noc dla Kliczki. Ja jednak stawiam na Furego. Na marginesie, ciekawsza osobowosc choc lubi budzic kontrowersje, ale to dobre dla jego przyszlych obron pasa. Cyganski Muhammad Ali;)
 Autor komentarza: Arabian
Data: 20-11-2015 18:41:15 
Gerlach & BlackDog

Wzracałem już uwage na to ze tyson wyłamuje się z wzoru przecietnego rywala Włada czyli wolny kloc idacy to przodu ,Tyson jest wiekszy i mobilny i tu upatruje jego szans to musi byc noc jego życia.
 Autor komentarza: adolfinio
Data: 20-11-2015 18:47:51 
@Gerlach
Jak ktoś nie chce widzieć to i wody w oceanie nie zobaczy.
 Autor komentarza: Maniek1986
Data: 20-11-2015 18:48:13 
Kliczko w każdym elemencie bokserskiego rzemiosła jest o kilka szczebli lepszy niż Fury
i będzie to dosadnie widoczne już za tydzień - chociaż i średniacy mają dzień życia i mogą dać dobrą walkę.
Fury powtarza, że Wład jeszcze nigdy nie walczył z kimś takim jak on, ale to on nie walczył z kimś tak idealnym w boksie jak władziu, z kimś ułożonym technicznie, trzymającym się planu, wysokim, potężnie bijącym o nienagannej technice i pracy nóg. Takie są realia, że wład jest lepszy o 2-3 poziomy od kazdego w hw i chyba tylko wilder szalonym atakiem moglby go pokonac, ale z drugiej strony czy tak dowiadczony bokser dalby sie zlapac czyms?
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 20-11-2015 18:52:52 
Ale tu się kłania zrozumienie że dopracowanie zawsze praktycznie skutecznej metody do takiej perfekcji to właśnie umiejętności na najwyższym poziomie. Gdyby nie o to chodziło takich Władimirów można by wyprodukować przez te 10 lat 100 i każdy w teorii powinien być tak wspaniałym zawodnikiem i mistrzem.
Tak się jednak przypadkowo nie stało.

Widać nie jest łatwo dopracować coś do takiej perfekcji by przez tyle lat działało na każdego.
Czy Tyson jest wyjątkowy? To się okaże w ringu. Pewnie że możliwe jest że wygra ale równie dobrze może zostać zmasakrowany. Naprawdę nikt nie wie co zrobi w walce z kimś w teorii lepszym bo do tej pory walczył z samymi średniakami jeśli chodzi o Hw a miewał mimo wszystko solidne problemy.

Co do ciekawszej osobowości to co nam z barwnych konferencji jak będzie walczył jak z Chisorą. Radzę sobie przypomnieć jak ludzie na niego gwizdali. To co prezentuje na konferencjach nie zawsze przenosi na ring...

Arabian.

To się okaże w ringu. Ja mam wrażenie że będzie chciał wyboksować Włada ale problem zacznie się w momencie oberwania czysto jakiegoś uderzenia.
 Autor komentarza: matd
Data: 20-11-2015 18:54:37 
Rozmiar Furyego dla Kliczki nie bedzie problemem.. Wladimir jest lepszy na tle takich zawodnikow od Witalija.
Spojrzmy nawet na wszystkich rywali Witalija od Petera do konca kariery.. To gostki nie mierzacy nawet 190 ,ich wszystkich ustawil by w rzedzie i polozyl deche na lby ,i przystawic poziomice i bedzie w punkt. Ostatnio przypominalem sobie walki Witalija i on do Wladimira technicznie to sie chowa. Zwrocic idzie uwage jak swietnie wykorzystywal warunki nad mniejszym rywalem. Wladimir panikuje ,wiesza sie ,klinczuje. Wit za to na odchyleniu wali te lewe ,prawe ,a wszystko to jeszcze kontroluje jakims takim ,,lewym prostym zarazem sierpowym?podbrodkowym? ,, nawet ciezko to zdiagnozowac.

Jak Wach zdobyl WBC international i mocno przyblizyl sie wtedy do walki o pas championa tej federacji, to zaraz Polaka przejal Wladimir. U braci cala kariere to analiza i kalkulacja. Wiedzieli dobrze ,ze Wladimir lepiej poradzi sobie z wyzszym zawodnikiem. Tym razem to potwierdzi i bedzie czasowka.Taki moj typ.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 20-11-2015 19:01:36 
Co do umiejętności jeszcze to Władimir to
1. Jeden z najlepszych jabów
2. Jeden z najwybitniejszych prawych prostych w historii (słowa samego E. Stwearda podczas komentowania walki Władimira- można sobie przypomnieć ostatnio w temacie redaktora Biłuńskiego)
3. Kapitalny, ciężki do wychwycenia często lewy sierpowy z mocą shotguna.
4. Świetna praca nóg na poziomie światowym mimo prawie 2 m wzrostu i 110 kg.

I tak można długo. To nie żaden schematyczny szczęśliwy traf że udało się wielkiego bydlaka nauczyć paru sztuczek i teraz od lat wszyscy są o co najmniej klasę gorsi...
To właśnie pokaz umiejętności ale nie na 4 czy 5. To są umiejętności na 6 i może nie ma aż tak bogatego repertuaru jak taki Tyson ale ten nie robi nic na 6. Ba ciężko by znaleźć u niego dużo cech na 5.
Myślę że będzie tą różnicę widać w ringu. Ale mogę się mylić.
 Autor komentarza: Piesel
Data: 20-11-2015 19:04:08 
Dziś premiera filmu Mr Calzaghe a za 23 już do pobrania :)) Jak myślicie będą napisy PL ?
 Autor komentarza: matd
Data: 20-11-2015 19:06:14 
@BlackDog

Zgadzam sie w 100%
 Autor komentarza: AutorKomentarza
Data: 20-11-2015 20:01:14 
Calzaghe - świetny pięściarz niegdyś.

Nie zgadzam się tylko, że Fury powinien unikać klinczów. Po co? On jest większy, cięższy, silniejszy fizycznie - w razie klinczów to Władek bardziej będzie się męczył. Poza tym Kliczko nie umie walczyć w półdystansie, Fury jak najbardziej.

Wszyscy będą robili wszystko, żeby wygrał Wladimir Kliczko, jednak w ringu z nim nie będą. W ringu będzie tylko on, Fury i ewentualnie sprzedajny ringowy, który niekoniecznie będzie mógł coś dopomóc bezradnemu Koksoprzytulaskowi :D

Stawiam na Tysona Fury
 Autor komentarza: qwerty890
Data: 20-11-2015 21:58:00 
Wzrost tutaj nie będzie miał moim zdaniem większego znaczenia. Władek raczej nie da się trafić niczym mocnym, a Fury pewnie przyjmie parę kombinacji lewy-prawy i w końcu się wyłoży. Fury może wygrać chyba tylko lucky punchem.
 Autor komentarza: Kobra
Data: 20-11-2015 23:48:46 
Moim typem od początku ogłoszenia walki jest bezdyskusyjna wygrana Kliczki. Ostatnio odświerzyłem walkę Tysona z Chisorą(2) i Cunninghamem i nie widze opcji aby Tyson miał wystarczające argumenty do pokonania Włada, nawet jeśli ten zbliża się do końca kariery (40 za pasem).

Troche chyba niektórzy dali się ponieść gadce Anglika. Zobaczymy.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.