AMIR KHAN ZDEKLASOWAŁ ALEXANDRA

W walce wieczoru na gali w MGM Grand w Las Vegas Amir Khan (30-3, 19 KO) zaprezentował znakomity boks i łatwo wypunktował Devona Alexandra (26-3, 14 KO). Po ostatnim gongu sędziowie nie mieli żadnych wątpliwości ze wskazaniem zwycięzcy. Punktowali 119-109, 118-110 i 120-108 - wszyscy zgodnie dla Brytyjczyka, który liczy na to, że w maju spotka się w ringu z Floydem Mayweatherem (47-0, 26 KO).

Już w pierwszej rundzie okazało się, że 28-letni Khan wyraźnie wyprzedza młodszego o rok "Aleksandra Wielkiego". Devon był wiecznie spóźniony i nie potrafił namierzyć ruchliwego przeciwnika. Przed samym gongiem Amerykanin zaskoczył Amira, ale to była jego najlepsza akcja w pierwszej połowie walki. Khan wygrywał kolejne starcia, a jego rywal przestrzelał swoimi prostymi.

W końcu Devon nastawił się na kontrujący prawy sierpowy, który czasami dochodził celu, ale ani razu nie zrobił na Khanie większego wrażenia. Niesamowicie szybkie kombinacje Brytyjczyka frustrowały Alexandra, jednak były mistrz świata dwóch kategorii nie potrafił niczego zmienić w swym boksie. Ósma runda była prawdopodobnie najlepsza w wykonaniu Devona, lecz nawet i ją można było spokojnie przyznać Khanowi.

W swojej drugiej oficjalnej walce w wadze półśredniej Amir udowodnił, że zasługuje na szansę od Mayweathera, jednak w żadnym wypadku nie powinien jej otrzymać, jeżeli "Money" faktycznie ma ochotę wyjść do ringu z Mannym Pacquiao (57-5-2, 38 KO). Khan może być obecnie szybszy od obydwu wyżej wymienionych i za rok o tej porze powinien być jeszcze lepszy. Może wtedy zmierzy się ze zwycięzcą prawdziwej walki stulecia.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Gogolius
Data: 14-12-2014 06:41:01 
Walka bez historii, Khan dużo szybszy. Kawał dobrego boksu, szczególnie ewidentnie poprawiona defensywa i fajny balans. Mógłby dać fajną walkę czołówce 147 do której zresztą już przynależy.
 Autor komentarza: canuck
Data: 14-12-2014 06:45:44 
Technicznie oraz taktycznie bardzo ciekawa walka. Zabraklo troche poteznych ciosow oraz nokdaunow.

Khan pokazal bardzo szybkie rece, doskonala prace nog oraz duzo dojrzalosc ringowa. W wywiadzie po walce powiedzial, ze troche dojrzal boksersko. Takze szanse na to, ze ktos go teraz znokautuje sa male, bo sie wiecej nie wdaje w "bojki" ringowe.
 Autor komentarza: arjon6
Data: 14-12-2014 06:46:54 
Szklarz wygrał zdecydowanie. Choć jeden strzał tu mógł zadecydować :)
 Autor komentarza: trucker
Data: 14-12-2014 06:50:46 
kahn jest duzo bardziej zrównoważony w ringu i ułożony taktycznie niż te 2-3lata temu

pokazał naprawde mądry boks...

podobało mi sie to
 Autor komentarza: YipMan
Data: 14-12-2014 06:53:35 
Ogladałem Co prawda od 5 rundy dopiero, bo zaspałem.
Nie mniej chyba 7 rund to wystarczajaca ilosc do moze nie jakiejs analizy, podsumowania walki czy oceny punktacji...ale do zwyklego opisu odczuc odnosnie pojedynku.
Khan to gosc kompletnie nie wart uwagi.
Ubogi technicznie(lub nie potrafiacy wdrozyc nic ze swojego warsztatu), nudy kosmicznie, bez polotu, agresji ringowej, gosc na wstecznym czlapiacy cała walke...
Ciekaw jestem jakby walka sie potoczyła gdyby głupawy Alexander nie podążał tak ochoczo krok w krok za cofajacym sie Amirem, nadziewajac co i rusz. Tylko stanał na srodku ringu i poczekał.
Szybkie rece Khana? ...owszem szybkie,ale nedznie wykorzystane.

Co do oceny to ostatnie 7 rund to napewno nie była zadna dominacja Araba. Polecam obejrzec jeszcze raz jesli kto tak twierdzi to chyba hobby musi zmienic.

Gdyby nie miał obywatelstwa brytyjskiego i nie było w niego tak napompowane juz dzis nikt by o tym gosciu nie pamietał bo nie ma w nim absolutnie nic...oprocz oczywiscie mizernie wykorzystanych szybkich rąk :)
Pozdrawiam
 Autor komentarza: Krzych
Data: 14-12-2014 06:55:13 
Prędkość dźwięku kontra prędkość światła. Nawet w slow motion ta walka wyglądałaby bardzo dynamicznie. Super poziom sportowy, takie coś chcę oglądać.
 Autor komentarza: trucker
Data: 14-12-2014 06:59:55 
yipman

punktacja odzwierciedla wszystko.....
 Autor komentarza: trucker
Data: 14-12-2014 07:00:25 
krzych...

masz racje zgadzam sie
 Autor komentarza: YipMan
Data: 14-12-2014 07:08:25 
W takim razie obejrze jutro jeszcze raz całą walkę i rzetelnie wypunktuje, bo mam zbyt skrajna opinie a nie widzialem przeciez całości pojedynku.

Tymczasem obstaje przy swoim i zastanawiam czy walka leciala w Polskiej TV...moze znow trolle z Polsatu indoktrynowały userów ;)) i obraz wali jest teraz taki oczywisty...

Na ten moment to jestem zly ze wybralem ten pojedynek zamiast Bradleya , u Niego zawsze sie cos dzieje ;)
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 14-12-2014 08:01:13 
Bravo Khan..to cenne zwyciestwo dla Brytyjczyka..who next?
 Autor komentarza: zeitgeist
Data: 14-12-2014 10:22:14 
Stalo sie tak jak mialo sie stac , eygral Khan z Devonem , ktory nie ma argumentow na Pakistanczyka .Ciekawy jestem jak sie sprawdzi ta poprawiona obrona z kims , kto ma czym uderzyc .Prawdopodobnie w maju Floyd bedzie walczyl z Manym , wiec z zebrania o walke z Floydem raczej nic nie wyjdzie I moze Amirowi przyjdzie walczyc z kims mocno bijacym jak Thruman lub rewanz z Maidana.Gratuluje Khanowi zwyciestwa ,oraz zycze mu samych porazek I efektownych upadkow w przyszlosci
 Autor komentarza: cut
Data: 14-12-2014 10:44:25 
Ypman jak Khan jest arabem to ty jestes ruskim.
 Autor komentarza: trucker
Data: 14-12-2014 12:49:27 
zeitgeist

skąd masz te informacje na temat paca i maneya????????

org pisał o wywiadzie floyda ale ja bym z dystansem podchodził do tego choć....

jezeli miala by sie odbyc walka cotto-alvarez to maneyowi zostaje pacman.....

wątpie by z kims innym przebił ppv alvarez-cotto

floyd możliwe że będzie musiał zaryzykować ale za to piękny by nam zgotował obiad.....

a zdrugiej strony co miał powiedzieć w wywiadzie.....?????????

że nie chce walki z pacmanem....

ja bym narazie zachował dystans co do maneya paca bo o tej walce mówie sie juz 5 lat albo i dłużej
 Autor komentarza: zeitgeist
Data: 14-12-2014 13:00:06 
Trucker
na temat walki Floyd vs Pac , wiem tyle co Ty , ale czy ta walka sie odbedzie , tego nie wiem, najwazniejsze zeby , Khan nie dostal walki z zadnym z nich
 Autor komentarza: trucker
Data: 14-12-2014 13:17:03 
zeitgeist

a dlaczego????

tak bardzo nielubisz araba czy tak bardzo lubisz floyda i masz obawy co do wyniku????????


chyba że niechcesz by kahn zarobił aż tyle kasy.......gdzies podali ze nawet mógłby kahn zarobić 6mln funtów


dla mnie z pacmanem kahn dostaje ko jesli nie przez pojedynczy cios to poprzez kumulacje


a z floydem to mysle ze mialby szanse ale to moja tylko opinia.....
 Autor komentarza: zeitgeist
Data: 14-12-2014 13:27:32 
Trucker
Wlasnie chodzi o to zeby Khan nie dostal wyplaty zycia , reszta jest malo istotna ,bo uwazam ,ze Pakistan(nie arab ) z Floydem jak I z Pacmanem , szanse ma marne , z Floydem przegrywa na punkty , a Pacem dostaje KO
 Autor komentarza: YipMan
Data: 14-12-2014 13:28:44 
Autor komentarza: cut
Data: 14-12-2014 10:44:25
Ypman jak Khan jest arabem to ty jestes ruskim.

Masz racje, to było bzdurne stwierdzenie. Z etnicznego punktu widzenia nieprawdziwe, także oddaje Ci racje.
Pozdrawiam
 Autor komentarza: Rollins
Data: 14-12-2014 13:42:15 
YipManData: 14-12-2014 06:53:35
Ogladałem Co prawda od 5 rundy dopiero, bo zaspałem.
Nie mniej chyba 7 rund to wystarczajaca ilosc do moze nie jakiejs analizy, podsumowania walki czy oceny punktacji...ale do zwyklego opisu odczuc odnosnie pojedynku.
Khan to gosc kompletnie nie wart uwagi.
Ubogi technicznie(lub nie potrafiacy wdrozyc nic ze swojego warsztatu), nudy kosmicznie, bez polotu, agresji ringowej, gosc na wstecznym czlapiacy cała walke...
Ciekaw jestem jakby walka sie potoczyła gdyby głupawy Alexander nie podążał tak ochoczo krok w krok za cofajacym sie Amirem, nadziewajac co i rusz. Tylko stanał na srodku ringu i poczekał.
Szybkie rece Khana? ...owszem szybkie,ale nedznie wykorzystane.

Co do oceny to ostatnie 7 rund to napewno nie była zadna dominacja Araba. Polecam obejrzec jeszcze raz jesli kto tak twierdzi to chyba hobby musi zmienic.

Gdyby nie miał obywatelstwa brytyjskiego i nie było w niego tak napompowane juz dzis nikt by o tym gosciu nie pamietał bo nie ma w nim absolutnie nic...oprocz oczywiscie mizernie wykorzystanych szybkich rąk :)
Pozdrawiam
*
*
Tak się zastanawiam, czy obejrzenie przez Ciebie całych dwunastu rund cokolwiek by dało.
W ciemno strzelam, że nie.

Tak na marginesie. Skoro oglądałeś od piątej rundy, to widziałeś tych rund 8, a nie 7.
 Autor komentarza: progresywny
Data: 14-12-2014 15:18:51 
@YM

Khan nie jest Arabem. Khan jest chyba Hindusem o ile dobrze pamiętam.
 Autor komentarza: Rollins
Data: 15-12-2014 00:33:26 
Khan to Pakistańczyk z pochodzenia
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 15-12-2014 10:23:40 
Khan zaczal walczyc podobnie do Pacmana seria ciosów i spie..dala..Szkoda ze ciągle zadaje te same ciosy,,Nie widzialem podbródkowych ani za duzeo ciosów na korpus,,Walczy jak amator,,Z Maidana w rewanzu dostanie lanie
 Autor komentarza: YipMan
Data: 15-12-2014 12:18:37 
Na przestrzeni calej wali stwierdzenie ze Khan zdominował Devona jest calkiem adekwatne. Przepraszam.
szczegolnie adekwatne ze Devon poszedl w poczatkowych rundach na wojne o atuty wierzac w swoje mozliwosci, co na tle

szybszego Amira uwidocznilo tylko jego przewage
Wiecej wypunktowac nie zdazylem ale to te rundy chcialem nadrobic uwaznie.
Kh Al
1. 10 9 =
2. 10 9
3. 10 9
4. 10 9
5. 10 9
6. 10 9
7. 10 9 =
8. 10 10
9.
10.
11.
12.
znak "=" stawialem przy rundach w ktorych Devon stawial jakis opór.

-tragiczny wręcz paring dla Alexandra
-tragiczna taktyka alexandra (nieswiadomosc braku atutu szybkosci? ale w sumie nie ma sie mu co dziwić, sam na tle

wiekszosci jest piekielnie szybki i sam w tym upatrywał zawsze swojej przewagi)
-adjusty w trakcie walki pokazuja ze mógł pokazac sie nieco lepiej na tle Khana, nie mniej zbyt jednowymiarowy Alexander

bez szans.
 Autor komentarza: lutonadam
Data: 15-12-2014 22:54:03 
No i co tzw. znawcy boksu? Ja sie ciesze tylko z jednego:wielu z Was wreszcie docenilo Amira Khana!
 Autor komentarza: lutonadam
Data: 16-12-2014 00:06:24 
Amir Khan udowodnił że jest jednym z najlepszych pięściarzy zawodowych.I ma olbrzymie szanse na zdobycie mistrza świata w kat półsredniej i pokonanie Floyda.To co pokazal chyba przekonalo wszystkich rasistow i tzw.znawcow boksu jaki doskonaly jest ten urodzony w Anglli PIESCIARZ!A jak nie to...współczuje i zapraszam na sale treningowe aby... co nie co nauczyc sie o co w tym boksie chodzi!
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.