KTO KOGO TYM RAZEM - W SOBOTĘ REWANŻ FURY vs CHISORA

Już w najbliższą sobotę 29 listopada w hali ExCel Arena w Londynie odbędzie się w końcu rewanżowa bitwa dwóch czołowych brytyjskich zawodników wagi ciężkiej. W starciu, które elektryzuje wszystkich kibiców na Wyspach naprzeciw siebie znowu staną Tyson Fury (22-0, 16 KO) i Dereck Chisora (20-4, 13 KO). Zwycięzca tego pojedynku zawiesi na swoich biodrach pasy mistrza Wielkiej Brytanii oraz Europy, a także zyska możliwość rywalizacji z królem wszechwag, Władimirem Kliczko (63-3, 53 KO). Transmisję z tego wydarzenia przeprowadzi w naszym kraju stacja Polsat Sport, początek od godziny 21:30.

Do pierwszego spotkania tych dwóch kontrowersyjnych pięściarzy doszło w lipcu 2011 roku, również w Londynie. Wówczas po dwunastu zaciętych rundach na stadionie Wembley zwycięzcą został 26-letni olbrzym z Wilmslow. Po tym triumfie mierzący 206 cm wzrostu Tyson odprawił łatwo z kwitkiem jeszcze siedmiu niezbyt groźnych rywali (nie licząc świetnej bitwy ze Steve'em Cunninghamem), z których tylko Kevin Johnson (29-6-1, 14 KO) wytrzymał pełen zaplanowany dystans. Fury, który kilka lat temu podczas walki z Lee Swabym (25-29-2, 11 KO) zasłynął tym, że omal sam siebie nie znokautował potężnym prawym podbródkowym, przyzwyczaił nas już do tego, że regularnie przeplata swoje występy z lepszymi i gorszymi. Słynący z niewyparzonego języka bokser wciąż liczy na wielką walkę z Kliczką i wygląda na to, że znajduje się już tylko o krok, aby spełnić swoje marzenie. Wystarczy tylko, że w sobotnią noc znowu zafunduje Chisorze powtórkę z rozrywki.

Urodzony w Zimbabwe, a zamieszkały od lat w stolicy Anglii "Del Boy" po tym jak utracił swoje zero w rekordzie za sprawą Fury’ego przegrywał jeszcze trzykrotnie. Kolejnymi pogromcami czarnoskórego bombardiera byli potężny Robert Helenius (19-0, 11 KO), następnie Witalij Kliczko (45-2, 41 KO) i David Haye (26-2, 24 KO). O ile werdykt w walce z "Nordyckim Koszmarem" był bardzo kontrowersyjny (niejednogłośna wygrana Heleniusa), to już "Dr Stalowa Pięść" i "Hayemaker" sprawili Dereckowi srogie lanie. Po tych trzech porażkach z rzędu kariera podopiecznego Franka Warrena stanęła na zakręcie, jednak Chisora odbudował się notując ostatnio pięć zwycięstw.

Teraz "Del Boy" wierzy, że znowu jest gotowy do rywalizacji o królewski tron wszechwag, podobnie zresztą jak jego sobotni rywal. Obaj panowie zdają sobie sprawę jak wielką mają szansę, nie tylko sportową, ale i finansową, gdy staną oko w oko z 38-letnim ukraińskim właścicielem pasów WBA, IBF, WBO i IBO. Jedyne co muszą zrobić to wyłonić spośród siebie jednego kandydata. A to nie będzie łatwe, miłe i przyjemne. Podejrzewam, że tym razem będziemy świadkami dużo większych emocji niż trzy lata temu i obym miał rację...

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Znafca
Data: 28-11-2014 10:36:48 
tym razem - ten tamtego.
 Autor komentarza: Gogolius
Data: 28-11-2014 11:05:24 
Fury to przyszly mistrz HW i jeden z nielicznych majacych realne szanse zdetronizowac Wlada, Chisora jest rozbity a ostatnie walki nie daja powodow do entuzjazmu. Wahania formy Tysona sa spowodowane jakoscia jego rywali i m to wszystko przelozenie na mase ciala na wazeniu: jak bije sie z cieniakami to wazy wiecej i wyglada gorze, z Chisora czy USS byl dobrze dysponowany i tak samo jutro bedzie.

Dla mnie wysoko na pkt wygrywa Fury chyba ze trafi Chisore czyms dobrym.
 Autor komentarza: blade84
Data: 28-11-2014 11:15:19 
Uśmiałem się jak przeczytałem że Fury sam siebie mało co nie znokautował-tego nie wiedziałem.
A co do walki to myślę że Chisora od ostatniej ich walki nabrał sporo doświadczenia, mimo porażek.
Także na pewno będzie lepszy niż w pierwszej walce. Fury pewnie wygra po zaciętej walce jednogłośnie na punkty.
 Autor komentarza: muzgurak
Data: 28-11-2014 11:17:25 
broda to lekko +10 do overala Fury przez ko .
 Autor komentarza: TomekNieAdamek
Data: 28-11-2014 11:26:05 
@blade84

Skoro nie widziałeś to łap ;)


https://www.youtube.com/watch?v=u8VlkRxcIYA
 Autor komentarza: un4given
Data: 28-11-2014 11:33:22 
blade84

https://www.youtube.com/watch?v=u8VlkRxcIYA

Fury bije całkiem nieźle te podbródki. Ogólnie bije dużo ciosów z luzu choć trochę brakuje w nich siły. Ale arsenał uderzeń ma dość spory. Szkoda że często zapomina o obronie i przyjmuje totalne farfocle. Z Chisorą wygra po raz drugi, a walka będzie podobna do tej pierwszej. Choć nokaut w obie strony też jest możliwy i nie będe zaskoczony jeśli tak skończy się ta walka.
 Autor komentarza: Rollins
Data: 28-11-2014 11:35:02 
Fajna sprawa z tą walką.
Jak mówiłem, szkoda, że Haye przywalił w ch. bo już dawno głosy, że Fury to cienias, że tylko kłapie dziobem, że powolny, ślamazarny, szklanka itd by zamilkły.

Mam nadzieję, że przynajmniej po jutrzejszym dniu intensywność tych głupot zmaleje, jak Fury zdemoluje Chisorę "lekko, łatwo i przyjemnie".
No i skończą się opinie, jakoby Chisora był jakimś czołowym ciężkim.

Czołowym ciężkim to on może jest tylko ze względu na to, że większość ciosów zbiera na czoło ;-)
 Autor komentarza: tolek78
Data: 28-11-2014 12:00:35 
Czekam na analizę naszego eksperta Rafałka zaczynam typować jak on ,bo on się nigdy nie myli:):)
Rafalteo ty mój guru jak ty widzisz przebieg tej walki bo ja jako jeden z wielu tu laików nie wiem jak typować:)
 Autor komentarza: blade84
Data: 28-11-2014 12:02:38 
un4given i TomekNieAdamek - na tym filmiku dokładnie zostało to ujęte, jeszcze bardziej się uśmiałem.
un4given masz rację co do podbródkowych, nikt tak w HW ich nie bije jak Fury,a niektórzy to całkiem o nich zapominają. Fury znokautował takim właśnie cunninghama i to było bardzo efektowne. Czyżby to był cios na Władimira?
 Autor komentarza: swarmer
Data: 28-11-2014 12:07:07 
Gogolius Fury to przyszly mistrz HW i jeden z nielicznych majacych realne szanse zdetronizowac Wlada, Chisora jest rozbity a ostatnie walki nie daja powodow do entuzjazmu. Wahania formy Tysona sa spowodowane jakoscia jego rywali i m to wszystko przelozenie na mase ciala na wazeniu: jak bije sie z cieniakami to wazy wiecej i wyglada gorze, z Chisora czy USS byl dobrze dysponowany i tak samo jutro bedzie.

Mogę sie z Toba założyć,że fury nie zostanie mistrzem i nie ma szans z kliczko...jest dobry nic po za tym Z Uss pokazał,że jest spokojnie do znokałtowania i to przez zawodnika lekko bijącego jak na wage cieżką...Fury jest dobry ale to nic specjalnego.Moim zdaniem narazie nie pokazał nic wielkiego średnia szybkość,przeciętny cios....100 razy lepiej wypada jak narazie Anthony Joshua.Wilder tez mi sie wydaje lepszy chociaż testu poważnego jeszcze nie miał ale jak by jebnął tysona to koniec....Na jakiej podstawie piszez,ze on ma realne szanse z władkiem jakies argumenty????
 Autor komentarza: swarmer
Data: 28-11-2014 12:09:54 
http://youtu.be/rNo8nXD3xoc
 Autor komentarza: swarmer
Data: 28-11-2014 12:11:58 
co my mamy teraz za wage cieżką skoro piszemy a takich przeciętniakach żal:(((
 Autor komentarza: Ramirez82
Data: 28-11-2014 12:25:37 
Fury trafiający sam siebie to już klasyk. Nie wiem nawet czy po raz pierwszy nie słyszałem o nim właśnie przy tej okazji. W każdym razie, od tamtego czasu nabrałem szacunku do tego wielkoluda, nie kibicuję mu, wręcz chciałbym aby ktoś go wreszcie usadził, Chisora to nie będzie, ale Wilder, Stiverne, czy Joshua mogą to zrobić.
 Autor komentarza: blade84
Data: 28-11-2014 12:27:01 
swarmer nie zgodzę się z tobą. Fury ma dopiero 26 lat, Wład w jego wieku dostał lanie od sandersa i Brewstera
i po tych walkach każdy myślał że nic z niego nie będzie. Jak to kiedyś powiedział Tomasz Adamek 10% talentu a reszta to ciężka praca. Tak więc wszystko zależy od niego.
 Autor komentarza: rafalteo
Data: 28-11-2014 12:34:20 
Stawiam oczywiscie na Fury'ego- pozne KO/TKO- z tymze oczywiscie co do tego czy bedzie KO moge sie mylic, ciezko przewidywac az tak dokladnie- ale Fury to wygra
Kazde kolejne ciosy Tysona beda trzepaly na obie strony rozbitym Chisora
Akurat przewidywanie tej walki nie jest zadnym wyzwaniem

Mimo to bede ogladal te walke bo chcialbym malego zaskoczenia, chcialbym zeby byla niezla wojna

Szanse Fury'ego z Kliczko? Jesli poprawi obrone to moze duzo namieszac, bo jest zwyczajnie znacznie wyzszy od Kliczki (206 przeciwko 199), bilby z gory, moglby wejsc w bijatyke z Kliczko- tzn zmusic go do tejze
Oczywiscie Fury ma podejrzana szczeke i przy Wladku jest totalnie nieskoordynowany wiec byloby to troche jak Muhammad Ali vs Chuck Wepner- tylko ze tutaj KO przyszloby wczesniej
 Autor komentarza: Rollins
Data: 28-11-2014 12:50:38 
blade84 Data: 28-11-2014 12:02:38
un4given i TomekNieAdamek - na tym filmiku dokładnie zostało to ujęte, jeszcze bardziej się uśmiałem.
un4given masz rację co do podbródkowych, nikt tak w HW ich nie bije jak Fury,a niektórzy to całkiem o nich zapominają. Fury znokautował takim właśnie cunninghama i to było bardzo efektowne. Czyżby to był cios na Władimira?
*
*
Tak, podbródkowe to groźna broń Fury'ego.
W wale z Cunnem Tyson nie znokautować USS podbródkowym, chociaż faktycznie tymi ciosami poważnie go wcześniej naruszył.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=M2agUy8K6yA#t=2033
 Autor komentarza: swarmer
Data: 28-11-2014 12:54:42 
tak jak napisałem warunki to za mało z władem 10 procent szans mu daje!!przypominam wszystkim,ze go usadził uss derek w pierwszej walce też nim wstrząsnął....Do kolegi wyżej uważam,że mega talent i mega praca wtedy się jest najlepszym....
 Autor komentarza: Rollins
Data: 28-11-2014 12:54:51 
Z tym sławetnym ciosem Fury'ego, to na pytanie (kiedyś) dziennikarza jaki był najmocniejszy cios, jaki otrzymał, Fury odpowiedział, że właśnie ten :-)
Oczywiście żartował

Ja tam lubię gości, którzy potrafią śmiać się również sami z siebie.

Prawda jest taka, że te wszystkie gadki Fury odwala dla nagłośnienia pojedynków, reklamy swojej osoby itd.
Wszystko to są jaja (jak chociażby to przewrócenie stołu na którejś tam konferencji).

Ci, którzy biorą to wszystko na poważnie, za to pałają nienawiścią, czy bakiem sympatii, dają się robić w balona.
 Autor komentarza: Spartacus
Data: 28-11-2014 13:14:38 
W balona daja sie robic ludzie, ktorzy uwazaja, ze to co mowi Fury i jak sie zachowuje jest w porzadku, ba nawet im sie to podoba!:). Fury obraza wszystkich, wielkich mistrzow, zawodnikow od ktorych dziela go lata swietlne, umiejetnosci i ciezkiej pracy. W ringu okazuje sie, ze to co mowi jest gowno warte, tak samo jak jego boks, ktory jest sredni i nic wiecej. Jezeli takie osoby sa promowane i takie zachowania sa aprobowane przez ludzi, to cos jest nie tak...
 Autor komentarza: swarmer
Data: 28-11-2014 13:22:03 
Spartacus Masz 100 procent racji!!!!!!!!!!!!!!!
 Autor komentarza: swarmer
Data: 28-11-2014 13:24:41 
Tyson to typowy średni bokser bez szczeki i mocnego ciosu ....Wladimir tez nie ma jakies wielkiej odpornosci na ciosy ale ma inny atrybut mega silne udzerzenie i to go wyróżnia taki tyson nie ma nic szczególnego jest poprostu sredni.
 Autor komentarza: Spartacus
Data: 28-11-2014 13:47:32 
Jest wiele rzeczy, ktore posiada Wladimir i ktore sa na Mistrzowskim poziomie. Do tego tez zalicza sie ciezka praca, to jest profesjonalista, czlowiek, ktory wie po co wychodzi do Ringu i do kazdej walki przygotowuje sie na sto procent. Za to nalezy mu sie szacunek, a Fury na niego wylewa pomyje, gdzie sam sie raz przygotuje, raz nie, mozna powiedziec Amator.
 Autor komentarza: blade84
Data: 28-11-2014 13:54:45 
Rollins masz rację to nie był podbródkowy mój błąd. Mówicie o Furym i jego zachowaniu, a Chisora jak się zachowywał przy Kliczkach? W sumie to obaj są podobni pod tym względem, ale z drugiej strony przynajmniej nudą nie wieje- taki mają charakter i styl bycia i wiadomo mediom też trzeba jakoś dać znać o sobie.
Jakby wszyscy bokserzy byli tacy spokojni i ułożeni jak Wład to by było strasznie nudno, więc dobrze że każdy jest inny.
 Autor komentarza: Spartacus
Data: 28-11-2014 14:12:58 
blade84

Dlaczego uwazasz, ze jakby wszyscy byli tacy spokojni i ulozeni jak Wladimir, to byloby strasznie Nudno?. Czy zawodnicy, ktorzy by charakteryzowali sie tymi cechami i dawali w Ringu swietne Walki, byliby nudni?.
 Autor komentarza: Spartacus
Data: 28-11-2014 14:19:58 
Pamietasz walke, Lewis vs Vitali, to byli zawodnicy, ktorzy wiecej robili niz mowili (w tej walce,przed i w trakcie, szczegolnie Vitali). Ich walka wygladala, jakby walczyli na Smierc i Zycie. Gdyby zawodnicy zachowywali sie jak Wlad czy Vitali, a pozniej w Ringu dawali takie walki, to byloby nudo?.
 Autor komentarza: blade84
Data: 28-11-2014 14:42:09 
Spartacus pamiętam i to była super walka, z całym szacunkiem ale wiekszość walk braci kiczko była nudna i z tym chyba większość osób się zgodzi. Dla porównania Gołota czy Mike Tyson- walki z ich udziałem chyba nigdy nie były nudne. Każdy czekał na ich walki i chciał je oglądać, a czy u Władimira tak jest? no właśnie. No i nie chodzi mi też o same walki tylko też o całą otoczkę przed i po walce- to jest po prostu ciekawe i nakręca atmosferę. Gołota jest chyba najlepszym tego przykładem, dlatego też będzie długo zapamiętany mimo to że nie był mistrzem świata.
 Autor komentarza: swarmer
Data: 28-11-2014 14:42:39 
Można dużo gadac jak za tym idą umiejętnosci w przypadku Tysona to nic specjalnego....tak jak wcześniej to sredniej klasy bokser....Ma jeszcze czas żeby trenowac to fakt i dborze bo narzie nic nie pokazał specjalnego...
 Autor komentarza: swarmer
Data: 28-11-2014 14:44:34 
daleko mu do władimra którego zresztą nie lubie za klincze ale mniejsza o to.....Dawid heay też by spokojnie tysona ubiłDawid jest bardzo mobilny w ringu a do tego ma pare w łapie i szybkość...
 Autor komentarza: BobS
Data: 28-11-2014 15:15:34 
Fury znokautuje Chisorę to mój kolejny typ bo po właśnie typy na konkretne walki w najbliższym czasie nas zweryfikują. Paradoksalnie to Chisora , który polegnie w tej walce , stylowo byłby trudniejszym rywalem niż wielkolud Fury . ( tak wiem dla wielu z Was to zdanie jest za trudne , ale właśnie dlatego tu jestem i zaczynam wykonywać swoją misję , która mam nadzieję nie przerodzi się w syzyfową pracę) .

Chisora i Fury na pewno w jednej kwesti biją Władimira na głowę , w zrozumieniu na czym polega boks zawodowy, w zrozumieniu tego , że boks to show . Walka zapowiada się ciekawie , jak się potoczy w dużej mierze będzie zależało od tego jak wiele zostało z , jak tutaj często piszecie , "twardego łba" Derecka.
 Autor komentarza: Spartacus
Data: 28-11-2014 15:17:11 
blade84

Ja tez nie jestem pasjonatem walk Wladimira i tez uwazam, ze sa czesto nudne, ale dostrzegam tez druga strone medalu, jego ciezka prace i doskonale sie.

swarmer

Zgadzam sie z Toba,ze osoby, ktore duzo mowia, ale rownoczesnie udowadniaja to Swoja postawa, gdy przychodzi do czynow, mozna w jakims stopniu rozgrzeszyc i na pewno z wieksza rezerwa ocenic, bo w pewnym sensie sie rehabilituja za Swoje zachowanie, choc nie powinno miec to miejsca w skrajnosciach.
 Autor komentarza: Spartacus
Data: 28-11-2014 15:31:55 
BobS

Jezeli Wladimir walczylby mniej asekurancko i nie klinczowal, to nawet posiadajac te cechy charakteru, ktore ma, bylby zupelnie inaczej postrzegany. Jego problemem, nie jest to, ze jest wariatem, tylko styl,ktory pokazuje w Ringu.

Gennady GGG Golovkin nie robi szopek i szanuje przeciwnikow, a jego walki sa dla mnie szalenie interesujace i budza w mnie duze emocje. Jak jeszcze znajdzie sie godny przeciwnik, to juz nie wiem, czy te emocje nie siegna zenitu.

Manny Pacquiao tez nie robi cyrkow, a jego walki to cos niesamowitego...

Floyd to geniusz, ale jego walki nie sa szczegolnie pasjonujace, choc mozna zobaczyc tam niesamowite umiejetnosci, natomiast ten brak widowiskowosci Floyd nadrabia Swoim zachowaniem i stad jest taki popularny, duzo kibicow oglada jego walki, bo chce zobaczyc jego upadek...
 Autor komentarza: Spartacus
Data: 28-11-2014 15:32:59 
ze nie jest Wariatem*.
 Autor komentarza: BobS
Data: 28-11-2014 15:41:43 
Spartacus
Fajna analiza , ale reasumując dochodzimy do wniosku , że zawodnik , może dawać show albo w ringu albo poza ringiem ( a najlepiej na obu tych płaszczyznach ), a niestety panujący nam mistrz ani w ringu ani tym bardziej poza linami emocji daje nam mało .
 Autor komentarza: Spartacus
Data: 28-11-2014 15:47:48 
BobS

Dobrze to podsumowales, jak dla mnie ten ringowy Show jest najwazniejszy.
 Autor komentarza: Rollins
Data: 28-11-2014 17:02:08 
Co niektórych odsyłam do mojego postu: Rollins Data: 28-11-2014 11:35:02
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.