KONIEC PEWNEJ EPOKI

Publikując wczoraj felieton przed walką Tomasza Adamka (49-3, 29 KO) z Wiaczesławem Głazkowem (17-0-1, 11 KO) pomyliłem się, przyznaję. Sądziłem, że dobrze przygotowany Polak wypunktuje Ukraińca, choć po dość zaciętej i wyrównanej walce. Jak było, wszyscy widzieliśmy i nie zmienia tego fakt, że punktacja sędziów była moim zdaniem nieco zbyt wysoka. Jednak „Góral” przegrał ten pojedynek bezdyskusyjnie, a Głazkow poza ostatnią, bardzo dobrą dla Adamka rundą, spokojnie kontrolował przebieg rywalizacji. Można oczywiście utyskiwać na rozbrajający spokój w narożniku Polaka wtedy, gdy trzeba było forsować ofensywny styl, jak na finiszu walki, można krytykować błędną strategię zakładającą wymianę lewych prostych z rywalem szybszym i mającym przewagę zasięgu rąk, ale nawet gdyby poprawa tych elementów dała Adamkowi minimalne zwycięstwo punktowe, nie dałoby się ukryć najważniejszego. Tego, co widzieliśmy już wcześniej, ale w kibicowskim zapale nie chcieliśmy przyjąć do wiadomości – Adamek wyeksploatowany trudami utrzymywania się przez prawie dziesięć lat na szczycie zawodowego boksu, wyniszczony ringowymi wojnami, doszedł do kresu swoich możliwości. Przynamniej w wadze ciężkiej, a wiadomo, że tylko ta kategoria go interesuje. Nie zmieniłby tego nawet Andrzej Gmitruk w narożniku swego dawnego podopiecznego.

Oczywiście zwycięstwo z Głazkowem otwierałoby przed Polakiem perspektywę ostatniego „skoku na kasę” czyli pojedynku z Władimirem Kliczką, sportowo nie miałoby jednak sensu, a konsekwencje dla zdrowia pięściarza mogłoby mieć tragiczne. Dlatego może lepiej, że ta historia zakończyła się już teraz, w idy marcowe 2014 roku. Adamek biedy klepać nie będzie, na ringu zarobił sporo, a przecież jako rozpoznawalna osoba nadal będzie chętnie zatrudniany w różnych sportowo-medialnych przedsięwzięciach. Oczywiście niezłym pomysłem byłaby pożegnalna walka w Polsce, na kolejnej gali z cyklu Polsat Boxing Night, choć wątpię, aby „Góral” znalazł w sobie motywację pozwalającą odpowiednio przygotować się do pojedynku o przysłowiową pietruszkę. Zwłaszcza, że grono jego potencjalnych rywali nie jest wbrew pozorom duże. Musiałoby to być rozpoznawalne na naszym rynku nazwisko. A więc Szpilka, którego promotorzy nie wystawią na kolejny odstrzał, podobnie jak promowanego na emerytach Wawrzyka, Zimnoch to jednak jeszcze nie ten medialny kaliber, o Rekowskim nie wspominając, a rozbity Sosnowski to byłaby dla Adamka zbyt łatwa walka. Pozostają Wach i Włodarczyk, ale to byłyby z kolei bardzo trudne walki, z realną perspektywą porażki, co dyskwalifikuje je jako nadające się na triumfalne pożegnanie z polskimi kibicami. Dlatego moim zdaniem „Góral” zrobi najlepiej, jeśli posłucha Rozalskiego i zajmie się wędkarstwem. Bynajmniej nie jest to z mojej strony lekceważenie. Wręcz przeciwnie!

Tomasz Adamek nie musi już nic nikomu udowadniać. Wczoraj wyraźnie poczuliśmy, że oto na naszych oczach zakończyła się pewna epoka. Lata 2005-2014 to była w historii polskiego boksu zawodowego era Adamka, podobnie jak wcześniej w latach 1996-2005 mieliśmy czas Andrzeja Gołoty. Niezależnie od malkontenctwa internetowych „hejterów”, nikt nie jest w stanie odebrać „Góralowi” jego zasług – mistrzostwa świata prestiżowych federacji w dwóch kategoriach wagowych, wspaniałych batalii z Briggsem, wielkich zwycięstw nad Ulrichem, Bellem, Cunninghamem (w pierwszej walce), Banksem czy Arreolą, wreszcie utrzymywania się przez cztery lata w ścisłej światowej czołówce wagi ciężkiej. Gdy opadną emocje i spojrzymy na jego dokonania z historycznej perspektywy uświadomimy sobie jasno, że takiego pięściarza jeszcze nie mieliśmy i obawiam się, że niestety prędko mieć nie będziemy. Dzisiejsi nastoletni lub niewiele starsi kibice boksu z nad Wisły będą w przyszłości z dumą opowiadali wnukom, że żyli w czasach, gdy Tomasz Adamek był mistrzem świata. Odrzućmy więc choć na chwilę tak typowe dla naszego narodu jałowe malkontenctwo i zadumajmy się nad dziedzictwem, które zostawił nam ten wojownik z Gilowic. Należy mu się za to szacunek i uznanie. A on sam może wreszcie naprawdę odpocząć, na rybach lub zimą na nartach w Lake Placid. Miejmy nadzieję, że swoim nazwiskiem wesprze także działania zmierzające do promocji polskiego boksu. Wtedy nie będziemy potrzebowali pożegnań z kibicami między linami ringu, lecz powitamy Adamka w nowej roli. Pamiętając o emocjach, których dostarczały nam jego walki, o sercu wojownika pokazanym również wczoraj, mimo porażki. I żyjąc nadzieją na to, że czas smuty w polskim boksie zawodowym, który nadchodzi wraz z kończącą się epoką Adamka i zbliżającym się końcem kariery Włodarczyka, nie będzie trwał długo i znów będziemy mogli cieszyć się mistrzem świata pochodzącym z naszego kraju.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

Historyk sztuki, adiunkt na UAM w Poznaniu. Boks stał się jego pasją w latach 80. ubiegłego wieku, gdy Mike Tyson zmiatał z ringu kolejnych rywali, filmowy Rocky bił się w Moskwie z Ivanem Drago, a pięściarze z kadry prowadzonej przez Andrzeja Gmitruka przywieźli z Igrzysk Olimpijskich w Seulu cztery brązowe medale. Autor felietonów oraz opracowań historycznych poświęconych pięściarstwu, które poznał również w praktyce, 20 lat temu pod okiem trenera Grzegorza Swadowskiego.

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Jajunio
Data: 16-03-2014 17:45:57 
i tym mistrzem będzie Cyc.amen
 Autor komentarza: boksfaner
Data: 16-03-2014 17:46:13 
:(...
 Autor komentarza: Champion20
Data: 16-03-2014 17:46:57 
Adamek obok Gołoty i Michalczewskiego(zdrajcy) będzie wymieniany jednym tchem jesli chodzi o Polska historie boksu. Tylko marzę o tym żeby nie rozmienił się na drobne walcząc ze Szpilką itd o tzn pietruszkę:(
 Autor komentarza: Blancos
Data: 16-03-2014 17:49:08 
Jeszcze jedna walka i powinien odejść. Da radę się przygotować do ostatniego mordobicia, może nawet zakończy pojedynek efektownie. Co by o nim nie mówić, to jednak dawał radość przez kupę czasu.
 Autor komentarza: marcinekk19
Data: 16-03-2014 17:50:41 
Dobry tekst ze wszystkim należy się zgodzić może po za "zbliżającym się końcem kariery Włodarczyka" który moim zdaniem poboksuje jeszcze minimum 5-6 lat i również ma szansę na jeszcze spore sukcesy o ile oczywiście nie zdecyduję się za szybko na wagę ciężką.
 Autor komentarza: KapralWiaderny
Data: 16-03-2014 17:52:36 
"Oczywiście zwycięstwo z Głazkowem otwierałoby przed Polakiem perspektywę ostatniego „skoku na kasę” czyli pojedynku z Władimirem Kliczką, sportowo nie miałoby jednak sensu, a konsekwencje dla zdrowia pięściarza mogłoby mieć tragiczne."

100% racji. Wiele zdrowia stracił z Witkiem a Wład byłby gwoździem do bokserskiej trumny.
 Autor komentarza: boksfaner
Data: 16-03-2014 17:54:35 
To Adamkowi zawdzięczam początek zainteresowania boksem
 Autor komentarza: RSC2
Data: 16-03-2014 17:55:42 
Ciekawy jestem ,czy po zakończeniu kariery zostanie w USA czy wróci na stałe do Polski do Gilowic.
 Autor komentarza: CELko
Data: 16-03-2014 17:56:05 
Błąd ogólnie zrobił z przejsciem do ciezkiej to był od razu skok na kasę od samego początku.Brak warunków oraz ciosu.


Ja mam w głowie taki obrazek Arreola wygrywa z Stivernem i rzuca wyzwanie dla TOmka(rewanz).Adamek wygrywa na punkty i zdobywa pas :D
 Autor komentarza: voy
Data: 16-03-2014 17:56:36 
Cos mi sie wydaje ,ze mysl o DUTKACH nie pozwoli mu na honorowe pozegnanie sie z boksem !!!!
 Autor komentarza: HeadCrusher
Data: 16-03-2014 17:59:53 
Adamek zdecydowanie był największym pięściarzem zawodowym w historii polskiego boksu. Michalczewski walczył dla Niemiec i tylko dla nas 'wewnętrznie' może być naszym mistrzem. Gołota z kolei niewiele osiągnął poza głośnymi przegranymi, bowiem większość czasu spędził na obijaniu porównywalnych do rywali Adamka przeciwników (przynajmniej jeśli chodzi o rankingi i porównanie HW).

Co nie zmienia faktu, że kariera Adamka się zakończyła jeśli chodzi o rozwój. Teraz pozostaje kwestia wypełnienia kontraktu, zapewne musi stoczyć jeszcze kilka walk, lepiej by to były walki typowo rankingowe, o mało ważne tytuły z zawodnikami 'na pożegnanie' niż by wystawiano go do Jenningsa czy Wildera, którzy mogą rozbić Tomka... Warto by Tomek stoczył też jakąś pożegnalną walkę w Polsce, może z Sosnowskim, może z Włodarczykiem, jesli zechce przejść do HW. Sądzę, że walka sprzedałaby się lepiej niż gale Wasilewskiego.
 Autor komentarza: Piesel
Data: 16-03-2014 18:00:29 
Aż łezka się zakręciła po przeczytaniu tego. Prawda, koniec wielkiego Tomasza...


Mam nadzieję że obejdzie się bez hejtów chociaż pod tym tematem.
 Autor komentarza: marcinekk19
Data: 16-03-2014 18:00:58 
CELko
Też wydaje mi się że gdyby wygrał Arreola(co jest mało prawdopodobne) to byłaby duża szansa na to że w dowolnej obronie chciałby zrewanżować się Adamkowi jednak nie wiem czy Góral byłby znowu w stanie Chrisa wypunktować gdyż tamta walka była w wykonaniu Tomka jedną z lepszych w karierze teraz jest już widocznie słabszy...
 Autor komentarza: Luke
Data: 16-03-2014 18:01:04 
To prawda Adamek udowadniać nic nikomu nie musi , ale może jeszcze zarobić więcej na emeryturę.
Powrót do Polski, PPV i walki ze Szpilką, Diablo, Wachem - bardzo chętnie bym je obejrzał.
Walki o tytuł najlepszego w kraju to normalka tylko u nas dorabia się dziwne ideologie i do takich walk nie dochodzi.
A to że Szpilki Wasyl nie puści to też prawda:)
 Autor komentarza: Jajunio
Data: 16-03-2014 18:06:55 
lata 2010-2014 mogły być przez Tomka inaczej wykorzystane i nawet finansowo nie wyszedłby na tym źle. Mógł przeprowadzić co najmniej 4 znaczące pojedynki w cruiser po walce z Gołotą zunifikować tam kilka tytułów a następnie po jednej walce w ciężkiej lub bezpośrednio zaatakować pas w walce, z którymś z braci Kliczko w 2012-2013, gdy przypuszczalnie forma byłaby jeszcze wysoka i stawka przetargowa mogłoby być jeszcze wyższa niż w 2011. Trochę bardziej niebezpieczna kariera bez zbędnych pojedynków typu Maddalone, Estrada, McBride, które też kosztowały go trochę zdrowia. Niestety nie ma też pięściarza, który byłby w stanie wybierać sobie tylko trudne walki przez okres 5 lat i je wygrywać, dlatego są to tylko spekulacje.
 Autor komentarza: CELko
Data: 16-03-2014 18:07:56 
marcinekk19

Stąd też emotikon się pojawił, Arreola w obecnej formie zajechałby Adamka.TKO/PKT
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 16-03-2014 18:11:39 
Adamek stanie przed trudna zyciowa decyzja,jaka w karierze kazdego exmistrza swiata kiedys trzeba podjac,czyli "byc",czy "miec"

Byc zapamietanym jako mistrz,czy jako nieco rozmienic osiagniecia i cos jeszcze zarobic

Ja jestem zdania iz Adamek bedzie walczyl.Najpierw tradycyjnie,ktos na "przetarcie",a potem czekanie na intratna oferte z Polski,albo swiata
Mysle tak dlatego,ze Tomasz wcale nie zarobil tak duzo,jak nam sie wydaje.Oczywiscie z jego perespektywy.Standart,zycia do ktorego sie przyzwyczail,kosztuje,wyksztalcenie dzieci w USA,tez
Do tego adamek lubi trenowac i nie zna zycia poza boksem

No chyba,ze otworzy z rzygim,budke z hamburgerami....

Ja z checia bym go obejrzal z Jenningsem,Solisem,albo Chisora
 Autor komentarza: jerry
Data: 16-03-2014 18:16:09 
zgadzam sie z autorem tekstu Tomaszem Ratajczykiem ...w calosci ....
 Autor komentarza: KnockKnock
Data: 16-03-2014 18:27:10 



Spokojna glowa jeszcze nie raz zobaczymy Adamka w ringu, niejednokrotnie juz udowodnil za bardzo kocha "dudki" nasz walczeczny gorol zeby teraz tak po prostu zakonczyc kariere.........


 Autor komentarza: kraszuuu
Data: 16-03-2014 18:31:59 
Myślę, że Tomek może jeszcze dobrze zarobić za walkę w Polsce ze Szpilką/Włodarczykiem. Więcej niż prawdopodobne, że do takiej walki dojdzie. Adamek nigdy nie ukrywał, że boks to jego praca i że dutki muszą się zgadzać. I chwała mu za to. Przynajmniej otwarcie mówił prawdę. Taki złoty strzał na koniec kariery byłby wysoce wskazany. I nie zapominajmy, że Tomek sportowo nie jest jeszcze skończony. Zarówno Szpilkę jak i Włodarczyka mógłby jeszcze z powodzeniem wypunktować.

Ja zapamiętam tego gościa jako wielkiego twardziela. Tomek to profesjonalista z ogromnym sercem do walki. Niewielu mamy takich sportowców. Co ja bym dał żeby Gołota miał chociaż połowę takiego parcia na zwycięstwo, które w każdej walce reprezentował Adamek. Wczoraj również to pokazał. Szkoda, że dopiero w dwunastej rundzie. Ale właśnie takimi akcjami buduje się szacunek w oczach kibiców.

Tomek NIGDY nas nie zawiódł. NIGDY nie musieliśmy się po jego występie wstydzić. Zawsze walczył po męsku. Zawsze wychodził z wiarą do ringu i pokonywał teoretycznie mocniejszych rywali. Trzymaj się mistrzu! Kiedyś chciałbym z Góralem iść na browara. Naprawdę nie rozumiem dlaczego Tomek zbierał na polskich portalach tyle hejtu. Przecież to porządny, równy gość.
 Autor komentarza: Emperror
Data: 16-03-2014 18:32:12 
Andrewsky

Adamek już tyle zarobił że jak otworzy z Ziggim budke to ty możesz tam sprzątać jedynie.

Koncz Mistrzu, kondycja i szybkość rąk była ale 0 już refleksu, finezji czy pracy nóg ja nawet nie chce oglądać Włodara z Adamkiem wogólę nie chce już walk Adamka tylko boli fakt że szykuje się nam duża lipa bo obecnie żaden polski bokser nie jest wart zarywania nocy niestety.
 Autor komentarza: Marcelinho96
Data: 16-03-2014 18:35:28 
Smutne... Moja przygoda z boksem zaczela sie od przegranej Adamka z Dawsonem.. Niezapomniane pojedynki z Cunninghamem , Bellem.. wczesniej z Briggsem.. Mysle ze zyciowa forme Adamek osiagnal w starciu z Arreola i mysle ze wtedy zaczely sie klopoty Adamka gdy kompletnie zerwal wspolprace z Ronniem Shieldsem ktory wedlug mnie byl kluczowym ogniwem w zwyciestwie nad Chrisem..

Z drugiej strony ,moze to i dobrze ,ze to sie tak skonczylo.. Nie chcialbym ogladac swojeg wielkiego idola (mimo ze przez ostatnie lata stracilem znaczna czesc szacunku do niego, przez portfel.pl..las vegas..) ktory zbiera okropne baty od Wladka. Jednak liczylem dzisiaj na wygrana , nawet po pierwszy rundach ktore nie szly mialem nadzieje ze Glazkov opadnie z sil i Adamek go porozbija. Jednak to juz nie to, opuszczona lewa reka.. Ile tych lewych prostych weszlo Glazkova..

SZACUNEK I DZIEKI ZA WSZYSTKO TOMASZ
 Autor komentarza: charlesIV
Data: 16-03-2014 18:36:54 
Adamek to najwybitniejszy polski piesciarz zawodowy. Nie ma zadnych watpliwosci. Wspaniala kariera i olbrzymi szacunek mu sie nalezy za to co dal kibicom. Mam nadzieje, ze zakonczy kariere jakas pozegnalna latwa walka by zaliczyc 50 jubileuszowe zwyciestwo.
 Autor komentarza: Krzyzak
Data: 16-03-2014 18:37:30 
Głazkowa rozerwałby Szpilke dosłownie
 Autor komentarza: charlesIV
Data: 16-03-2014 18:39:37 
voy napisal powyzej, ze mysl o DUTKACH nie pozwoli Tomkowi na honorowe pozegnanie sie z boksem. To troche przykre, ze fani boksu moga w takim momencie tak nawet myslec. Teraz juz nie bedzie w Polsce komu kibicowac. No bo i komu?
 Autor komentarza: amatuk
Data: 16-03-2014 18:41:10 
"Autor komentarza: Champion20

Data: 16-03-2014 17:46:57


Adamek obok Gołoty i Michalczewskiego(zdrajcy) będzie wymieniany jednym tchem jesli chodzi o Polska historie boksu. Tylko marzę o tym żeby nie rozmienił się na drobne walcząc ze Szpilką itd o tzn pietruszkę:("



won kacapie
 Autor komentarza: Deter
Data: 16-03-2014 18:41:41 
CELko
Przecież w boskie właśnie chodzi o skok na kasę. Problem w tym, że Adamek zarówno biznesowo, jak i sportowo był źle prowadzony. Przy jego możliwościach spokojnie mógłby więcej zarobić i więcej ugrać w boskie.
 Autor komentarza: charlesIV
Data: 16-03-2014 18:43:29 
Widzialem tutaj listy roznych czytelnikow czolowki wagi ciezkiej. Wczorajszy wieczor wyrzucil z dziesiatki Adamka i ugruntowal pozycje Wildera. Kolejna istotna walka to Arreola ze Stivernem. Jeden z nich straci swoja pozycje. Duzo zmian. Cos sie ruszylo w tej dywizji. Teraz jeszcze Haye powroci i bedzie ciekawie.
 Autor komentarza: monocore
Data: 16-03-2014 18:43:52 
Na Górala przyszedł czas, teraz skupmy się na naszych prospektach na Cycu , Szpili, Wikingu

Cyc wczoraj pokazał , że ma serce do walki, najadł się starych kebabów i stejków przed siłownią i pompował,
Dla fanów Gołoty , przylatuje na galę M. Najmana który w Częstochowie w kwietniu bilety nie są takie drogie, od 20 pln do 60 pln, kto chce niech bierze lornetkę i może Golare gdzieś dojrzy na trybunach jako gościa honorowego
 Autor komentarza: charlesIV
Data: 16-03-2014 18:46:11 
Deter napisal powyzej, ze Adamek zarówno biznesowo, jak i sportowo był źle prowadzony. Dlaczego? Jakie masz uzasadnienie?
 Autor komentarza: leonidas793
Data: 16-03-2014 18:48:08 
Adamek sie skonczył duzo wczesniej od momentu kiedy zaczal go trenowac roger , przy lepszym trenerze jego kariera potoczyłaby sie inaczej 37 lat to wcale nie jest dla boksera wiek w ktorym definitywnie musi konczyc kariere.
 Autor komentarza: oldschool
Data: 16-03-2014 18:48:13 
Teraz pozostał jeszcze solidny Włodarczyk, a dalej nie ma już nikogo - przynajmniej na razie.

Adamek powinien stoczyć jeszcze 2 walki - 1 w Chicago i 1 w Polsce. Jeszcze trochę kasy by dorobił na emeryturę i do tego mógłby w Polsce obić Szpilkę i pokazać mu miejsce w szeregu.

pozdrawiam
/os
 Autor komentarza: Emperror
Data: 16-03-2014 18:54:51 
Włodarczyk nie prezentuje takiej klasy jak Adamek w CW i boję się że kolejna walka to będzie jego porażka bo on wygrywa jak trafi a jak nie trafi to widzieliśmy co robił Green czy Rusek
 Autor komentarza: Deter
Data: 16-03-2014 18:56:33 
charlesIV

Ja chyba od 3 lat dziesiątki razy pisałem dlaczego - że nie będzie żadnego mistrzostwa świata i koniec będzie blady, smutny, szary. Wielu ludzi dałoby sobie rękę obciąć podczas tych słownych sporów, że jednak Adamek podąża świetną drogą.

W skrócie - Adamek zbyt szybko poszedł do ciężkiej, fizjologicznie była to bardzo niedobra decyzja. Medialnie i biznesowo również był to zbyt szybki krok. Adamek mógł unifikować w CW i dać jeszcze wiele dobrych i widowiskowych walk.

Po drugie - w ciężkiej miał zbyt wiele w zbyt krótkim czasie walk o pietruszkę. Nie dawały one nic - ani medialności, ani nie uczyły go boksu, ani nie nabywał doświadczenia. Mnóstwo energii stracił w złą stroną.

Po trzecie - fatalny trener, który zwyczajnie zepsuł Tomka. Adamek jak wiadomo nigdy nie miał swojej koncepcji, to typ naiwny i wierny. Adamek powinien wypracować inny styl boksowania.


PS
Można rozpisywać się na każdy punkt bardzo obszernie, ale niestety muszę znikać. Poza tym jak wspominałem, od 3 lat w jaki sposób skończy się kariera Adamka. Oczywiście mnóstwo było pod moim adresem krytyki.

PPS
Tak samo jak 3 lata temu pisałem o tym, że Ukraina będzie podzielona. Wtedy 90% uznawało mnie za wariata. Dzisiaj za wariata uważa się tych, którzy wierzą w integralność terytorialną Ukrainy.
 Autor komentarza: drwitt
Data: 16-03-2014 18:59:14 
Zgadzam się z autorem artykułu;
to czy Tomasz jeszcze zawalczy, to już tylko jego sprawa, jego zdrowie(pomijam ewentualne zobowiązania kontraktu); co do pieniędzy, to trzeba pamiętać, że ma 37 lat, a na życie zarabia właśnie boksem;
nie znam pozaringowych umiejętności TA, ale musi brać pod uwagę, że to co zarobi jako bokser, w pewnym momencie może to być jedyny dochód dla niego i rodziny (różnie to bywa po zakończeniu kariery)
 Autor komentarza: polrex
Data: 16-03-2014 19:03:02 
Betlejem okazalo sie byc Asterlitz i grobem dla Adamka, widze tutaj religijna symbolike

Swietne posuniecie Duvy, ona widziala juz po walce z Cunninghamem ze Adamek sie konczy ale nie chciala zeby na plecach Adamka wywindowal sie Cunningham, (zostal oszukany przez sedziów)
ani Kubrylow, ten bulgar,

Adamek polegl z bokserem ze stajni Duvy, król nie zyje, niech zyje król! ma nowego króla na którym moze zarabiac kase,

Adamek jest zwiazany kontraktem z Main Events, wiec Duva zarobi jeszcze na tzw. "walce stulecia" w Polsce z Diablo, a wystarczylby Ziggy i Polsat,

teraz Adamek bedzie mógl jezdzic z Ziggim na nartach i na ryby
 Autor komentarza: Likers
Data: 16-03-2014 19:03:53 
Tomasz Adamek to najlepszy polski bokser, walczył z najlepszymi, dawał z siebie wszystko no i przede wszystkim był 2-krotnym mistrzem świata a walki z Brigssem, Banksem, Cunnem są najlepszą wizytówką naszego Górala.
Choć bez hejterstwa dodam trochę łyżki dziekciu.
Adamek był bardzo dobrym bokserem wagi półciężkiej i rewelacyjnym w wadze juniorciężkiej i wtedy zarywałem noce. Już po walce z Estradą widziałem że nic z tego nie będzie. Moim zdaniem to że był topowym pięściarzem wagi ciężkiej było winą tego słabego topu i sprytnego (mądrego) wybierania przeciwników. Okej była walka z Arreolą - dobra, ciekawa ale bez momentu zagrożenia dla przeciwnika, Grant w 6 rundzie pokazał Adamkowi że szczęka z granitu też może się kruszyć, Chambers, Cunn2 i inne - mało przekonujące. Kliczko - 1 walka z jak to Lewis powiedział "Master Class" przeciwnikiem i było widać jak daleko to zaszło.
Wiem że to zajebiście ciężki zawód obarczony dużym ryzykiem zdrowia itd. Nie oceniam Adamka źle że wybrał wagę ciężką, może tylko uważam trochę z tego względu że uważam że miał jeszcze coś do udowodnienia w junior ciężkiej (2-3 walki). A tak pozostaje wielki szacunek ale też mały niedosyt ...
Przy okazji chciałbym aby Adamek zawalczył z Sosnowskim. Albercik by zarobił, a Adamek ładnie wygrał i pożegnał się z kibicami.
nawet Głazkov wyglądał przy nim jak wydrukowany w innej skali), poruszania się, argumentu w sile ciosu itd. i nikt tego nie raczył zauważyć ale także chamski sposób wchodzenia głową w przeciwnika. Dla mnie jego walki w ciężkiej były męczące do oglądania
 Autor komentarza: polrex
Data: 16-03-2014 19:17:11 
Adamek nie nadaje sie do promocji boksu, nie ma osobowosci telewizyjnej, to mruk, i powtarza w kólko te same opinie,
no i jest zbyt bardzo nastawiony na dutki,

lepiej niech Ziggy mu pomoze prowadzic np. restauracje pod jego nazwiskiem, gólare i polacy napewno by przychodzili,

albo moze A-Z Promotions? :-)
(Adamek i Ziggy)
 Autor komentarza: Doctore
Data: 16-03-2014 19:27:48 
Wszyscy wiemy, że projekt "Tomasz Adamek w wadze ciężkiej" zniszczył brutalnie Vitalij Kliczko. To była walka, po której niestety Tomasz nigdy się już nie pozbiera i z sympatii do niego nie życzę mu walki z Władimirem. Zdrowie ma się tylko jedno, i żadne dutki Góralowi tego nie zrekompensują. Tomek, byłeś wielki, osiągnąłeś w tym sporcie bardzo dużo, ale proszę Cię - obij jakiegoś wasylowego prospekta na gali pożegnalnej i udaj się na zasłużone ryby.
 Autor komentarza: bak
Data: 16-03-2014 19:51:52 
Smutno mi. Czasy Tomka już minęły, a że jest już past prime udowodniła II walka z Cunninghamem. Co można powiedzieć, nastąpiła tragedia dla polskiego boksu zawodowego.
 Autor komentarza: bak
Data: 16-03-2014 19:54:07 
Właśnie z Sosnowskim tryumfalne pożegnanie byłoby najlepsze! O to chodzi, że Adamek ma ostatnią walkę wygrać efektownie z przeciętnym, ale znanym rywalem a nie jak Gołota zebrać cęgi najpierw od Adamka a potem od aktywnego na sali treningowej na co dzień Salety.
 Autor komentarza: rocky86
Data: 16-03-2014 20:39:09 
W 100% zgadzam się z tym felietonem. To jest koniec Ery Adamka, mistrza świata wagi półciężkiej i juniorciężkiej oraz czolowego przez lata zawodnika wagi ciężkiej. Tak jak wskazano w artykule, heterzy tego nie zmienią.

Wielka szkoda, że to już się skończylo, bo nie widze następcy, nie widzę polaka dla ktorego będę zarywal nocki. Wielka szkod, ale Adamek już powiien odejść, niech nie sprzedaje nazwiska i nie ryzykuje zdrowia, nikomu nic nie musi udowadniać, bo w mojej opinii, obok Michalczewskiego jest najlepszym polskim zawodowym bokserem w historii.
 Autor komentarza: ProstY
Data: 16-03-2014 20:44:43 
Ciekawie napisane przemyślenia. Z dozą szacunku i ojcowskiej troski. Mogę smiało podpisać się pod tym krótkim felietonem. Dzięki.
 Autor komentarza: BlacK1111
Data: 16-03-2014 20:45:11 
Kurcze jest mi na prawdę smutno po tej porażce.
 Autor komentarza: wielebny
Data: 16-03-2014 20:48:08 
Mi zawsze podobalo sie w Adamku wyszkolenie techniczne , taki prawdziwy bokser, nie jakis tam cepiarz spod butki z piwem ,podobal mi sie jego styl np w walce z Arreolą , te serie.Nawet w dzisiejszej walce to szukanie, proba oszukania rywala ,takiego boksera w polsce dlugo nie bedzie
 Autor komentarza: KnockKnock
Data: 16-03-2014 21:04:56 




Felieton jak najbardziej poprawny, Adamek zdecydowanie powinien zakonczyc kariere. Powinien zrobic to juz jakis czas temu, porazka z Glazkovem potwierdzila tylko to co niektorzy z nas twierdzili od dawna(I to bez grama nienawisci jak sugeruje autor felietonu). Tomek I jego forma nie przekonywaly juz od dawna, co jednak pozbawiony "fanklub" Tomka zdawal sie calkowicie ignorowac. Prawda jest taka ze Goral byl swietnym bokserem w cruiserweight I wszyscy pamietamy I doceniamy jego niezapomniane boje w tej kategorii wagowej, natomiast dzis mozna z czystym sumieniem stwierdzic ze przejscie do wyzszej kategorii wagowej z perspektywy czasu bylo bledem. Nikt tutaj nie probuje odebrac Tomkowi tego co osiagnal w nizszej kategorii wagowej (jak zdaje sie sugerowac autor felietonu), natomiast jego performance w krolewskiej kategorii wagowej pozostawia (jak najbardziej obiektywnie oceniajac) wiele do zyczenia. Podsumowujac Tomka na pewno mozna uznac za najlepszego polskiego boksera kategorii junior ciezkiej, z pewnoscia natomiast nie jest/byl najlepszym polskim "ciezkim". Co do tego czy jest najlepszym polskim bokserem w historii polskiego piesciarstwa to zdania na pewno sa podzielone.



 Autor komentarza: foxta123
Data: 16-03-2014 21:09:34 
Adamek to bokser wypalony, wiem, że nie można się opierac na samych filmikach ale widzieliście jego tarczowanie przed walką... Strasznie słabo to wyglądało możecie się zemną zgodzić lub nie... Do Rogera można mieć tez pretensje zmienił troche boks Adamka , pytanei tylko czy na lepsze? Z przekonaniem można powiedzieć, że nie jest to trener najwyższej klasy.
P.S Adamek już dawno zrobił co do niego należało.
 Autor komentarza: wielebny
Data: 16-03-2014 21:13:54 
Moze jest rozbity jednak ze 3 lata moglby jeszcze spokojnie powalczyc, ale przede wszystkim musialby zmienic trenera
 Autor komentarza: xionc
Data: 16-03-2014 21:30:30 
Moim zdaniem Adamek moze dac jeszcze pare walk rekreacyjnych tj rewanz z Golota, walka ze Szpilka czy z Dragonem.

Jesli chodzi o konfrontacje o charakterze sportowym - chetnie zobaczylbym go w ringu z Wachem czy Diablo - taka walke moglbym nawet obejrzec w PPV. Walk Adamka w USA nie ogladalem od czasu Cunninghama, bo juz tam widac bylo ze to koncowka (moim zdaniem Adamek tamta walke wygral minimalnie, ale powinien byc zdecydowanym zwyciezca z takim przeciwnikiem).
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 16-03-2014 22:00:20 
Adamek w skali polskiego boksu zawodowego,to wybitny zawodni,byc moze nawet najlepszy
Ale wyboru duzego nie ma
To tak jakby Poloneza nazwac najlepszym polskim samochodem osobowym
Niby zgoda,ale w historii europejskiej motoryzacji,nie wspominajac juz swiatowej to nic nie znaczy
Podobnie z Adamkiem.Te jego dwa tytuly mistrza swiata LHW i cruiser,kiklka szczesliwych zwyciestw z dobrymi rywalami w hevy,to poprostu pryszcz
Bobby Czyz,tez sie moze pochwalic podobnym osiagnieciami,a kto go zna...
 Autor komentarza: Homer
Data: 16-03-2014 22:13:43 
Mistrzem był, i basta! Dziękować tylko za tak dobrego boksera.
 Autor komentarza: milek762
Data: 16-03-2014 22:29:24 
zgadzam sie z niektórymi że Adamek co by nie mówić najwybitniejszy Bokser Zawodowy wywodzący się z Polski.
Nigdy nie zapomnę jego walk z Briggsem, a szczególnie w Cruser z Cunnighamem czy najlepszą z Jonthanem Banksem

Szkoda ale to faktycznie koniec epoki.
Jednak jest prawda ze praktycznie każdy zawodnik po walce z Kliczkami i nokaucie już nie był ty samym zawodnikiem przykład bardzo twardego Petera który po walkach z obami Kliczkami nadawał sie do zakończenia Kariery!
 Autor komentarza: Loco
Data: 16-03-2014 22:52:13 
Autor artykułu w opisach potencjalnych przeciwników pomylił Zimnocha z Wawrzykiem. Należałoby zedytować ten rażący błąd
 Autor komentarza: Wojgik
Data: 16-03-2014 23:09:52 
Bałem się że ten dzień nadejdzie. Czuję się jakbym obejrzał właśnie ostatni odcinek ulubionego serialu... Gdyby nie Adamek nigdy nie zainteresowałbym się tym pięknym sportem. Dzięki!!!
 Autor komentarza: OjciecZradioMaryja
Data: 16-03-2014 23:27:39 
Ciekawi ojca jak wytrzyma to psychicznie , bo moze tera dopiero zaczac pociagac z butelki na calego , wkoncu glazkow zabral mu prawdopodobnie kawal zdrowia i okolo ze 3 melony dolcow,jakby byla walka w polsce na stadionie z wladem .Teraz adamus musi wykazac sie mocna psychika , a co do zygiego to ciekawi ojca czy goral nie pojdzie w odstawke jak golota kiedy juz nie byl czynnym bokserem
 Autor komentarza: Drago
Data: 16-03-2014 23:35:13 
Polski boks zawodowy jest już w agonii.
 Autor komentarza: Miro
Data: 16-03-2014 23:41:50 
Mistrz nad mistrze Lenox Lewis ur 1965 swoją przedostatnią walkę stoczył z Tysonem mając lat 37 a ostatnią z Kliczko mając lat 38 w roku 2003. A Adamek ma 38 lat i z nostalgią niektórzy piszą, że co to jest 38 lat, że mógłby jeszcze boksować 2-3 lata. Dajcie już spokój. Czy nie widzicie, że Adamek jest już wypalony i wyeksploatowany ? Nie dał już rady ze średniej klasy bokserem Głazkowem a czytam o rewanżu z Arreolą o walce może ze Stivernem.Czas Adamka minął. Niektórzy bokserzy starzeją się szybciej , inni wolniej ale Tomka najwyraźniej dotknął ząb upływu czasu. Przechodząc do HW z junior ciężkiej podstawowym jego atutem w walce z naturalnymi ciężkimi miała być szybkość, mobilność i lotność na nogach.38 letni Adamek zatracił ten argument a jeśli nie ma innych argumentów w HW a więc siły ciosu, naturalnej siły fizycznej , gabarytów to będzie przegrywał z innymi ciężkimi z czołówki HW, jeśli będzie kontynuował karierę.Tomek może jeszcze w życiu robić co zechce.Pokazuje to Adam Małysz.Dobrze, żeby Adamek pozostał przy boksie. Może trenerka ? Fajnie byłoby gdyby przekazywał wiedzę nabytą w ringu młodym chłopakom. Gołota się za to nie wziął, Michalczewski też się nie pali a więc może Tomek ? Młodzi muszą się uczyć od mistrzów.Wydaje mi się , że Tomek ma predyspozycje psycho-fizyczne do tego, żeby uczyć innych. Do Polski nie ma co wracać. Zakotwiczył z rodziną w USA. Córki tam się uczą, pewnie pójdą na studia, założą swoje rodziny to gdzie tam wracać im do Polski. Tak jak i Gołota wróci. Przyjechać od czasu do czasu to chętnie ale wyjeżdżać z kraju w którym aktualnie lepiej im się żyje, mają domy, wszystko poukładane to nie tak łatwo się zdecydować.Jeśli już Adamek zdecydował by się na walki w Polsce z Polakami to chętnie zobaczył bym z powrotem współpracę Adamek-Gmitruk. Mógłby zrezygnować z Rogera i nie ciągać go za sobą do Polski.Ciekawe czy udałoby się przywrócić coś z polskiego Adamka.
 Autor komentarza: Scumbag
Data: 16-03-2014 23:47:32 
OjciecZradioMaryja

,,Ciekawi ojca jak wytrzyma to psychicznie , bo moze tera dopiero zaczac pociagac z butelki na calego,,




zastanów sie następnym razem zanim coś napiszesz równie durnego.
Pociągnąć na całego to ty możesz no właśnie...ojcu z radja maryja.
 Autor komentarza: Scumbag
Data: 16-03-2014 23:48:45 
radia
 Autor komentarza: UsAtmel
Data: 17-03-2014 00:46:44 
Niema nad czym płakać , Adamek w końcu przegrał , mam nadzieje że już nie będzie z nim żadnych wałków itp. Ostatni okres jego kariery był żenujący .Z sportowego punktu widzenia oraz finansowego ale takiego zdrowego to powinien zakończyć kariere . Zdrowie już niete , kasy zorobił i to dużo . Więc może jakiś pojedynek na zakończenie kariery .
To sie okaże za jakiś czas czy Tomasz odejdzie czy dalej będzie mamił
kibiców . Pewnie teraz np. Wasyl już rozmyśla jak tu zwabić Adamka .
Na miejscu Adamka zajołbym sie importem trampek z Chin albo nieruchomościami aby już nie ranić serc kibiców .
 Autor komentarza: UsAtmel
Data: 17-03-2014 00:51:04 
Ps , do redakcji . Może byście zrobili o T A taki zarys jego kariery amatorskiej i zawodowej , chronologicznie etapy kariery ,trenerzy , walki , pozycje w boksie , krótkie analizy poszczegolnych etapów kariery . ?
 Autor komentarza: OjciecZradioMaryja
Data: 17-03-2014 02:03:11 
Scumbag- ojciec nie pisze do ciebie ani nie zwraca uwagi na twoje wpisy , a ze proponujesz tu jakies pociaganie facet facetowi to pragnie ci ojciec zwrocic uwage ze twoje sklonnosci sa oblesne dla wiekszosci tu piszacych i nieinteresuja nas tu ze lubisz pewnie ciumkac czy pociagac z gwinta innemu podobnemu do ciebie , tak wiec od ojca z daleka boto grzech wogole pisac z toba ...feee
 Autor komentarza: OjciecZradioMaryja
Data: 17-03-2014 02:11:29 
Scumbag ojciec rozumie ze nie mozesz otrzasnac sie po zbanowaniu twojego guru ale glowa do gory milosc z czasem blednie znajdziesz nowego ...... nie wie ojciec jak napisac zeby nie urazic ciebie jako mniejszosci (partnera ?kochanka ?chlopaka?bratnia dusze z jajcami ? )tak wiec moze nie pisz juz do ojca bo nie dla takich jak ty jest krolestwo niebieskie
 Autor komentarza: rocky86
Data: 17-03-2014 07:52:39 
andrewsky

Daruj sobie już te obniżanie jego dokonań. Ilu historia zna mistrzów kat. półciężkiej, juniorciężkiej, którzy dodatkowo zaliczani byli do grona czołowych zawodników kategorii ciężkiej? Adamek przeszedł przez 3 kategorie wagowe, co w wysokich wagach zdarza się niezwykle rzadko. Porównywanie Adamka do poloneza, to głupota.
 Autor komentarza: Scumbag
Data: 17-03-2014 09:18:03 
Ojciec

Po prostu przestań obrażać Adamka bo w porównaniu do jego dokonań jesteś zerem więc trochę szacunku dla niego.
O mnie możesz pisać co chcesz - zwisa mi to.
A tak dla Twojej informacji to ja lubiłem czytać Twoje wpisy, często
bardzo zabawne i świadczące o dużej dawce humoru.
Natomiast wpis o Adamku jest nie na miejscu.
 Autor komentarza: Deter
Data: 17-03-2014 11:27:13 
Scumbag
Nie uważasz, że to hipokryzja?
Kogoś pouczasz żeby nie obrażać, a sam nazywasz kogoś zerem?

PS
Proszę wybaczyć dygresję - ale muszę...
Obecnie mamy wielki snobizm na tzw. sukces. Ta infantylna i bezrefleksyjna moda zatacza coraz większe i głębsze kręgi. Mnóstwo wartości schodzi w niebyt i zaczyna się liczyć tzw. sukces. Nie jest już ważne kto jaki jest, jaki ma kręgosłup aksjologiczny, jakim jest człowiekiem - ważne, że osiągnął... tzw. sukces.

Chyba jeszcze większą degrengoladą jest snobistyczne nobilitowanie tych, którzy osiągają w życiu to... co sobie wymyślili, że osiągną. Zaś kiedy droga do celu jest trudna, to zachwytów nie ma końca.
 Autor komentarza: Scumbag
Data: 17-03-2014 14:06:14 
Deter

Używasz wyszukanych słów a chyba masz problem z czytaniem ze zrozumieniem.

Napisałem że w porównaniu do osiągnieć Adamka Ojciec jest zerem
(chodziło mi o porównanie ich osiągnięć) a nie o obrażanie ojca.

hipokryzją jest krytykowanie zza klawiatury innych i ich ocenianie w stylu jakim to zrobił ojciec.
Prawdopodobnie jemu (Ojciec) zdażyło się w swoim życiu że też wsiadł po alkoholu za kierownicę i prowadził, ale co tam nie ma to jak po kimś pojechać - a robił już to kilkakrotnie w stosunku do Adamka.
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 17-03-2014 14:58:38 
Znakomity tekst, świetne podsumowanie.
Do komentujących, szkoda że nie potraficie nawet teraz nie hejtować i narzekać.
 Autor komentarza: OjciecZradioMaryja
Data: 17-03-2014 15:07:28 
Scumbag -moze ty sie czujesz zerem przy adamku ale ojciec nie ma przy nim kompleksow , nie jezdzi tez ojciec po pijaku nie jest tez potencjalnym zabojca , a w porownaniu do adamka to obrazanie publiczne ojca (jak piszesz )to jest pikus , co zrobil twoj mistrz golocie ? i dlaczego w sadzie musial przepraszac i chcial porozumienia stron , wiec moze troche obiektywizmu .a jak ci synu nie pasi juz ojcic pisal nie czytaj (rozumujac twoim tokiem myslenia tobie zdaza sie jezdzic po pijaku ?to ojciec gratuluje ale uwierz nie wszyscy tak maja )
 Autor komentarza: btfh
Data: 17-03-2014 15:43:19 
A propos końca kariery, drobny offtopic, ktoś wie co dzieje się z Wachem ?
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 19-03-2014 19:48:49 
Myslalem ze redaktor Ratajczak to jakis malolat,a tu prosze...lol....
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.