CZEGO OCZEKUJEMY OD MASTERNAKA?

Mówiąc najkrócej – zwycięstwa nad Grigorijem Drozdem (36-1, 25 KO) i obronienia tytułu mistrza Europy. Mówiąc krótko – odniesienia zwycięstwa nad rosyjskim bokserem przed czasem lub tak wysoko na punkty, żeby nie pozostawić sędziom jakiejkolwiek możliwości dowolnej interpretacji wyniku. Zadanie, jakie czeka Mateusza Masternaka (30-0, 22 KO) w sobotę na ringu w Moskwie do łatwych nie należy, bowiem Drozd ma nad naszym bokserem wyraźną przewagę w niektórych elementach sztuki pięściarskiej.

Obydwaj rywale są do siebie bardzo podobni nie tylko z warunków fizycznych i sylwetek, ale nawet z fizjonomii. Jednak Masternak jest silniejszy fizycznie od Drozda i dysponuje znacznie mocniejszym uderzeniem. Nie ustępuje też Rosjaninowi pod względem szybkości i ruchliwości, jeżeli tylko jest przygotowany do walki na swoim normalnym poziomie (a nie na tak kiepskim, jak w swym ostatnim pojedynku z Seanem Corbinem). Trzeba natomiast uczciwie przyznać, że wyszkolenie techniczne boksera rosyjskiego jest zdecydowanie lepsze i to zarówno w obronie, jak i w ataku. Obrona w wykonaniu Drozda to harmonijnie uzupełniające się garda i balans, podczas gdy u Mateusza często sprowadza się ona do prymitywnego wpadania w klincz. Również asortyment ciosów i ofensywnych akcji boksera rosyjskiego jest znacznie bogatszy, niż u naszego zawodnika. Dodać wreszcie należy, że Rosjanin potrafi aktywnie zmieniać tempo walki, która to umiejętność jest na razie obca jednostajnie boksującemu Masternakowi.

Zarówno Masternak, jak i Drozd są bokserami dystansowymi (boxer, outfighter). Oznacza to, że jeżeli obydwaj zaboksują w typowy dla siebie sposób, to z dużym prawdopodobieństwem obejrzymy ładną techniczną walkę na dystans zakończoną zwycięstwem lepszego technicznie Rosjanina. Mateusz musi powalczyć inaczej niż zwykle tj. w taki sposób, żeby maksymalnie wykorzystać przewagę siły fizycznej. Musi atakować, musi wywierać presję (której Drozd bardzo nie lubi) i musi dążyć do wymiany ciosów w półdystansie. Nawet jeżeli Rosjanin będzie trafiać częściej, to prędzej czy później powinien ulec sile pięści Masternaka. Nokaut lub kilka nokdaunów będzie w tej walce kluczem do odniesienia sukcesu przez polskiego pięściarza.

Bokserzy.cba.pl >>>

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Overfull
Data: 03-10-2013 16:08:30 
Troszeczkę nie doceniacie Masternaka. Walka będzie oczywiście jego poważnym testem, a z drugiej strony będzie możliwością powrotu dla Rosjanina. Trzymam kciuku za Mateusza ;).
 Autor komentarza: Overfull
Data: 03-10-2013 16:09:42 
kciuki * xD
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 03-10-2013 16:16:38 
Z tego marnego artykuliku, wyłania się Mastera jako jakiegoś słabszego pretendenta :D hahaha Drozd dostanie wpierdol i tyle w temacie. Nawet nie chce mi się tego komentować szerzej.
 Autor komentarza: Jabba
Data: 03-10-2013 16:21:47 
Ja tej klasy technicznej Drozda w Ataku i w Obronie jakoś bardzo nie dostrzegłem. Gościu dużo zbiera, a jego balans jest taki 'sztywny'.

Master trochę gubi(ł) się w obronie i od zawsze mi się wydawało, że na wyższym poziomie to mu przeszkodzi w osiągnięciu sukcesów (jeśli tego nie poprawił - a w ostatnich walkach było coraz lepiej). Mimo to ciężko mi sobie przypomnieć, żeby Master zebrał coś solidnego kiedykolwiek.

Jednocześnie lewy prosty Mastera jest zdecydowanie lepszy: bardziej precyzyjny i bardziej dewastujący. Nie taki leniwy jab Drozda.
 Autor komentarza: jasin
Data: 03-10-2013 16:21:48 
Licze na Masternaka! Oby pokazal dobry boks i wygral przed czasem!
 Autor komentarza: Addy
Data: 03-10-2013 16:29:06 
Masternak jest moim skromnym zdaniem zdecydowanie lepszy od Drozda i nie powinno być większych problemów z pokonaniem Rosjanina. Jedyne czego można się obawiać to "złodzieje z ołówkami". Dlatego trzeba zadawać dużo ciosów, wywierać presję, boksować agresywnie i starać się (oczywiście o ile to będzie możliwe) zakończyć pojedynek przed czasem.
 Autor komentarza: Paulpolska
Data: 03-10-2013 16:32:51 
A ja się zgadzam z tym tekstem. Jedynie z siłą ciosu Mastera przesada bo wcale nie ma aż tak mocnego ciosu.
 Autor komentarza: voutan
Data: 03-10-2013 16:38:04 
"Trzeba natomiast uczciwie przyznać, że wyszkolenie techniczne boksera rosyjskiego jest zdecydowanie lepsze i to zarówno w obronie, jak i w ataku."

Odważne stwierdzenie. Masternak ma lepszy jab i posiada szeroki repertuar ciosów - szczególnie świetne są podbrudkowe i bezpośredni prawy prosty bity z timingiem. Co do obrony Mastera, to również nie sprowadziłbym jej do prymitywnych klinczy. Master bazuje na ruchliwości, unikach i zasłonach barkiem, ale na ile jest to skuteczne z lepszymi przeciwnikami to być może przekonamy się po tej walce.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 03-10-2013 16:42:09 
Master jest dobrym technikiem , autor go troche niedocenił , fakt jest jednym ze w sb łąytwo miec nie bedzie , pierwszy powazny test mam nadzijej ze nie zostanie oblany choc łatwo byc nie musi
 Autor komentarza: PolakMaly3
Data: 03-10-2013 16:42:34 
Spokojnie... Gdyby Master nie był pewny w z trenerem i promotorem to by sie do tej walki nie pchał...Przeiez sam niejako wybrał Drozda.
Mi sie styl Mastera nie widzi w sensie, ze jest trochę nudny ale życzę spektakularnego zwycięstwa Masterowi.
 Autor komentarza: hayabooza
Data: 03-10-2013 17:24:26 
Masternak wygra tą walke i w końcu zasłużenie otworzą mu się drzwi do dużych walk. Ma świetną prace nóg, dobry prosty, ma wielkie możliwości w swojej "stajni" i ciągle ogromnie się rozwija. Zobaczcie z kim on ciągle sparuje, zdobywa wielkie ilości doświadczenia i ma świetnego trenera. Ja za niego trzymam kciuki, uważam, że będzie wielkim mistrzem jeszcze długi czas w swojej wadze.
Życzę mu spektakularnego zwycięstwa bo właśnie tego mu brakuje. Trzymam kciuki, kiedyś bardzo go nie doceniałem, ale widze, jak ogromny zrobił postęp.
 Autor komentarza: Tokio
Data: 03-10-2013 17:42:17 
Panowie czy autor tego artykułu nie napisał czasem wypocin o tym, że Floyd jest przereklamowany?
 Autor komentarza: Tokio
Data: 03-10-2013 17:43:57 
hahaha rzeczywiście ten sam dziennikarzyna napisał artykuł o Floydzie:D
heh, że mu ktoś naprawdę płaci za te wypociny,
 Autor komentarza: Tokio
Data: 03-10-2013 17:44:27 
wystarczy przeczytać nazwisko i darować sobie lekturę tych wypocin
 Autor komentarza: milan1899
Data: 03-10-2013 17:46:40 
hayabooza
zauwaz ze o dczasu jak dosatał okazje posparować z czołowka tej wagi w nowej stajni tak jakby spokorniał troche nie sadzisz ?
jak widzisz starcie Mastera z diablo ?
 Autor komentarza: Krzyzak
Data: 03-10-2013 18:03:55 
Nie którzy tutaj to troszkę są zbyt optymistyczni pisząc ze "master wpierd..li Drozdowi " nie będzie tak łatwo chyba że Master poczynił krok w przód jeśli chodzi o umiejętności
 Autor komentarza: Likers
Data: 03-10-2013 18:16:48 
Masternak jest bardzo dobry technicznie w ataku, ale ma braki w innych elemntach rzemiosła w skali od 1-10:
1. Siła ciosu - 5 niestety nie ma naturalnego kopyta jak Diablo. Wydaje mi się że brak mocy wynika z usztywnienia - braku koordyacji: nogi-tułów- ręka.
2. Obrona - 7, balans okej, klincze spoko, ale jak dostanie dobrego półdystansowaca, może go to drogo kosztować. Uważam że z Tchabiso Tchunu miałby bardzo ciężo.
3. Umiejętbości zmiany tempa walki - to jest największy mankament Mateusza. Bije jednostajnie, brak przyśpieszeń i elemntu zaskoczenia.

Co do najbliższej walki,z Drozdem może wygrać, ale wszystko zalezy od formy Rosjanina.
Co do potencjalnej walki z Diablo, obstawaiłbym nokaut w rundach 9-12
 Autor komentarza: boksjor
Data: 03-10-2013 18:20:22 
Eh, co za trafna analiza. Może HBO weźmie na eksperta?
 Autor komentarza: adekw
Data: 03-10-2013 18:37:48 
Na jakiej podstawie autor stwierdza, że Master ma "znacznie mocniejsze uderzenie" ??
 Autor komentarza: canuck
Data: 03-10-2013 18:54:40 
Autor chyba zdrowo przesadzil z ta roznica umiejetnosci bokserskich. Master jest tez dobrze wyszkolony technicznie, i umie dobrze walczyc na dystans.

Drozd ma dobra prace nog, niezla prace glowy oraz tulowia, jak tez bije dynamczne ciosy z "calego ciala." To napewno sa jego atuty. Ale jest teraz "zardzewialy" oraz jego kondycja jest pod znakiem zapytania. Napewno bedzie bardzo zmotywowany do tej walki.

IMHO, kluczami do sukcesu dla Mastera bedzie "luz" oraz presja. Master jest czasami sztywny oraz spiety w ringu. Musi sie rozluznic, tak aby jego ciosy byly "strzelajace", a nie pchane. Wtedy te ciosy beda cos wazyc.

Powinien tez nalozyc presje, przez skracanie dystansu a la GGG. Nie zupelny podystans, ale tak zeby caly czas miec przeciwnika w zasiegu. Jak "wypusi" z niego troche powietrza ciosami dol-gora-dol, to Drozd powinien "wymieknac" w pozniejszych rundach. Wtedy trzeba go skonczyc.

Powodzenia, Master!
 Autor komentarza: milek762
Data: 03-10-2013 20:58:17 
Największym atutem Masternak jest jego obrona i technika
upodabania się troche do Vitalija Kliczko (ilośc zadawanych ciosów obrona barkiem i kontry )
może ciosu jednego pojedynczego nie ma ale Kumalcją jest w stanie przewrócić każdego z czołówki Cruser.
z drozdem spodziewam się walki techniczniej i wywieranie presji w ataku to powinno dać mu z zwycięstwo przez nokaut
 Autor komentarza: coolpix
Data: 03-10-2013 21:33:11 
Likers zgadzam się w całości z Twoim wpisem.
 Autor komentarza: hayabooza
Data: 03-10-2013 22:43:18 
@milan1899:

Hehe no właśnie bardzo spokorniał. Myśle, że wiele sztuczek wyniósł z tych sparingów, Wegner wypowiedział się o nim "najlepszy Polski pieściarz jakiego widziałem w ostatnich latach". Master jest raczej skromny, ale jeśli ten stary niemiecki buc tak mówi, to coś musi być na rzeczy.

Starcie z Diablo, heh ciężko mi powiedzieć. Szczerze mówiąc stawiałbym na Masternaka przez PTS, ale nie można nigdy lekceważyć tego lewego Diablo. Master ma trochę nie sprawdzoną szczękę, ale nawet i sprawdzone szczęki padałby po ciosach Włodarczyka. Ogólnie, uważam, że boksersko by go ograł, ale mogę się mylić. Cieszyłbym się na to, bo myśle, że pas trafiłby w dobre ręcę na pare ładnych lat. Dodatkowo ta walka w Polsce bardzo by się sprzedała :)
 Autor komentarza: canuck
Data: 04-10-2013 00:26:56 
@Likers: Zgadzam sie z Twoja ocena Mastera z ponizszymi komentarzami:

= Cios-Luz: Podkreslilem to w moim komentarzu powyzej. Bez luzu nie ma knokautujacego ciosu!
= Obrona: Zawsze moze byc lepsza, ale juz teraz nie jest zle.
= Tempo Walki: Masz racje, ale to jest element bokserski, ktorego uczymy sie z doswiadczeniem. Czyli tzw. "wyzsza (bokserska) szkola jazdy."

Master jest jeszcze mlody, a juz jest mistrzem Europy. Master to nie jest jeszcze skonczony produkt, tylko "work-in-progress."
 Autor komentarza: baxx
Data: 04-10-2013 08:31:19 
Master w ewentualnej walce Master prawdopodobnie wypykałby Diablo albo nawet znokautował po kumulacji. Oczywiście puncher ma zawsze szanse.

Co do niesprawdzonej szczęki Mastera - w paru walkach dostawał dość mocne ciosy i spływało to po nim jak po kaczce. Nie da się stwierdzić, czy ma granitową szczękę, ale na pewno nie jest szklany. Na Diablo to tak czy inaczej nie wystarczy, jeżeli zbierze się tyle ciosów co np. Green.
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 04-10-2013 13:54:55 
Czytam to i nie dowierzam.. tylu bzdur na raz dawno nie przeczytałem. "Obrona Masternaka to prymitywne wpadanie w klincz" .. nie no.. kuffa co?? Masternak stosuje najbardziej wyrafinowane obrony, jak zasłona barkiem lub odchylenie, a Drozd to typowa prosta podwójna garda jak u Abrahama. Drozd jest lepszy technicznie od Mastrnaka i ma lepszy asortyment ciosów? NIe no dalej tego artykułu nie będę komentować...
 Autor komentarza: otke
Data: 04-10-2013 21:03:10 
autor chyba gra w fight night zamiast oglądać realne walki. Drozd był groźny w półdystansie, miał całkiem mocny lewy sierp, ale jakoś się nie przebił do czołówki.
Master nigdy nie zachwiał się nawet po mocnym ciosie, myślę że jak nie zatraci świeżości i dalej będzie się rozwijał to będzie mistrzem świata.
Jutro będzie punktował prostymi głowę i obijał sierpami tułów Drozda.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.