SOLIS PRZEZ NOKAUT

Odlanier Solis (20-1, 13 KO) na pewno nie olśnił kibiców pięściarstwa, ale przynajmniej efektownie zakończył potyczkę z Yakupem Saglamem (29-3, 26 KO), broniąc tym samym interkontynentalnego pasa federacji IBF kategorii ciężkiej.

Ociężały Kubańczyk pierwszą rundę zaczął w słabym tempie, człapiąc za swoim rywalem. W drugiej rundzie w końcu się ożywił, kilka razy trafił lewym hakiem na korpus, dzięki czemu zrobił sobie miejsce na potężny prawy krzyżowy w samej końcówce. W trzecim starciu były mistrz olimpijski wziął się trochę na sposób. Przyjmował uderzenia Saglama na gardę i natychmiast odpowiadał swoimi krótkimi ciosami. Tuż przed kolejną przerwą trafił potężnym lewym podbródkowym, jednak obyło się bez liczenia.

W czwartej odsłonie przestraszony trochę wcześniej Yakup w końcu sam zaczął atakować i na moment nawet zyskał lekką przewagę, ale po akcji lewy-prawy Solisa ugięły się pod nim nogi i znów się cofnął. Przez pół piątej rundy nie działo się nic, aż w końcu sędzia ringowy Jean-Pierre Van Imschoot przerwał ten kabaret i powiedział wprost - "Panowie, chcę zobaczyć walkę". W następnych minutach jednak dużo się nie zmieniło, przez co siedzący przy ringu promotor Ahmet Oner machał wściekły ręką i kiwał z niedowierzaniem głową.

Minutę przed końcem siódmego starcia Solis w końcu trafił prawym krzyżowym na brodę. Saglam to jeszcze ustał, ale kilka sekund później po obszernym prawym sierpie padł na matę ringu. Co prawda powstał na dziewięć, jednak nie przejawiał ochoty do dalszej walki i arbiter doliczył "10", ogłaszając wygraną Kubańczyka przez nokaut.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: un4given
Data: 27-07-2013 23:43:25 
Solis leniwie, ospale, zero zaangażowania. Jaki jest sens kontraktować mu takich rywali skoro Odlanier traktuje takie walki jak sparing ? Nie czuje po prostu zagrożenia i nie chce mu się walczyć na 100%. Walczy na pół gwizdka. Tak samo jest pewnie z przygotowaniami do walk z takimi zawodnikami. Ech, szkoda patrzeć jak marnuje się taki talent.
 Autor komentarza: tomek90
Data: 27-07-2013 23:45:11 
Solis słabo, ale widać, że ma czym uderzyć. Szkoda Saglama... Oby tylko nie kończył kariery :)
 Autor komentarza: StarszyBokser
Data: 27-07-2013 23:47:38 
ale było juz lepiej, moim zdaniem Solis nawet w takiej formie, gdyby ktoś go zmusił do wysiłku to by poskładał 90% wagi ciezkiej. Nawet w tych pojedynczych akcjach jest wiecej potencjału niz w całych walkach takich ,,prospektów'' jak Price, Fury, Wilder itp. Ten gość ma olbrzymie umiejetnosci
 Autor komentarza: FanAcm
Data: 27-07-2013 23:47:43 
Solis niech się w końcu weźmie za siebie... bo potencjał jest ogromny 33 lata jeszcze nie wszystko stracone.
 Autor komentarza: bak
Data: 27-07-2013 23:47:54 
To teraz walka Solis vs. Charr by się przydała- opasły i wolny technik vs. wolny puncher bez techniki.
 Autor komentarza: szymonekpop
Data: 27-07-2013 23:48:44 
jaki talent talent to takze talent do pracu Solis ,, hmm nie ma efektów tego talentu nie trzeba byc archimedesem zeby wiedziec ze Solis w tym sporcie nic nie osiagnie,, z Kliczko wielu pisało pierwsza runda super itd w tym sporcie panowie jak w innych nie liczy sie jak startujesz aloe jak konczysz,, a koniec kazdy dobrze zna z Kliczko,, jakby był taki dobry poprostu skonczył by Kliczko jak on niego ale było odwrotnie wiem kontuzja,, niestety szczescie sprzyja leprzym a akurat z Kliczko musie kontuzja trafiła,, chłop sie strasznie skopromitował jedna runda teraz ten jego przeciwnik,, Solis jest skonczony ja juz onim zapomniałem a title schoty to mnie nie bede interesowac z jego udziałem lub załatwione eleminatory z nieaktywnym Arreola od 2 lat pffff Adamek zjada solisa
 Autor komentarza: un4given
Data: 27-07-2013 23:49:07 
Ja widzę tylko jeden ratunek dla Odlaniera. Lepsi rywale. Może oni zmobilizują go do większej pracy na treningach, trzymania diety i dawania z siebie maksa na ringu. Tutaj nie ma na co czekać. On ma już 33 lata.
 Autor komentarza: FanAcm
Data: 27-07-2013 23:50:47 
bak

Solis wbrew pozorom waga i wygląd wcale nie jest wolny, Charr byłby bezbronny jak dziecko we mgle.
 Autor komentarza: marcinekk19
Data: 27-07-2013 23:53:31 
Mimo wszystko również chętnie zobaczyłbym teraz Charr-Solis.Może 28 września na Haye-Fury? ;)
 Autor komentarza: Kojotowski
Data: 27-07-2013 23:58:12 
Solis nawet szybki, dobrze pracuje na nogach, wzmocnil chyba troche cios, dopuki mial sile, to mial dobry timing, i fajnie skontrowal kilka razy. Co razi w oczy, to kondycja, walka nie miala jakiegos zabojczego tempa(delikatnie mowiac), a on od 4 rundy juz zwalnial. Dobrze, ze sie tak skonczylo, licze, ze Solis z walki na walke bedzie zaliczal progres, bo tu slychac o planach walki z Pulevem.
 Autor komentarza: ArktycznaMalpa
Data: 28-07-2013 00:02:16 
Solis jakby schudl i byl w formie bylby gdzies na poziomie Haye
 Autor komentarza: PolakMaly3
Data: 28-07-2013 00:03:04 
Wolne żarty, bo Ja usłyszałem od sedziego że zaraz go zdyskwalifikuje...Pozatym walka nudna jak z flaki z olejem i nie wiem czy to nadmiar piwa ale zasnąłem i obudziełem sie na momencie z tym tkstem o dyskwalifikacji właśnie...ten Saglam miał żółte slipy?? bo jesli obudziłem sie na tym momencie to gratuluje tłumacznia i rzetelności rzecz jasna.
 Autor komentarza: dzikirysio997
Data: 28-07-2013 00:03:18 
Solis wyglądał jakby miał zaraz zasnąć...
Przecież on Saglama nie potraktował nawet jak sparingpartnera. Chciał boksować to trochę poboksował, a jak mu się nie chciało to nawet nie zadawał ciosów...

Niestety, Solis wie dobrze, ile umie, przez co totalnie leje na przygotowania i dietę przed walką z takim rywalem...

Ja już się nawet nie denerwuję na Solisa tak jak kiedyś, teraz to mnie raczej bawi.
 Autor komentarza: fadfaa
Data: 28-07-2013 00:04:44 
@un4given

Tez uwazam, ze jedynym ratunkiem dla niego jest zakontraktowanie mu kogos z topu. Wtedy bedzie zmobilizowany i sie lepiej przygotuje. Saglam wcale mu nie zagrazal, dlatego tak jak napisales walczyl na pol gwizdka. Ja juz raczej stracilem wiare w Solisa, gdyby bylby ze 3 lata mlodszy to mialby jeszcze czas na powrot, a tak to watpie czy to sie uda.
 Autor komentarza: un4given
Data: 28-07-2013 00:05:43 
Solis dobrze na nogach pracował w amatorce, teraz to już cień samego siebie jeśli chodzi o ten element - głównie przez te zbędne kilogramy. Co mu zostało to szybkie łapy. Zwalniał ? Toć On się nawet nie rozpędził. Całą walkę przewalczył na max 70%. Brakowało częstszych przyśpieszeń, ogólnie większej aktywności. On nie ma czasu progresowanie z walki na walkę. To jest już ukształtowany 33 letni zawodnik ! W jego przypadku powinno się postawić wszystko na jedną kartę. Walki z kotletami nic, kompletnie nic mu nie dadzą. Mocny rywal i wóz albo przewóz. Pulew ? Czemu nie ale On ma już zaplanowaną najbliższą przyszłość.
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 28-07-2013 00:06:52 
@szymonekpop
"...chłop sie strasznie skopromitował jedna runda "
Solis przez tą rundę zrobil Vitkowi dużo, dużo więcej jak Adamek przez 10 rund!

"...lub załatwione eleminatory z nieaktywnym Arreola od 2 lat"
???

"pffff Adamek zjada solisa"
:-)
 Autor komentarza: PolakMaly3
Data: 28-07-2013 00:11:10 
Generalnie Solis ma @wyjebane@ na swoją karierę... potwierdza to kolejna walka On nawet na mistrza hw olał przygotowania i wyszedł prawdopodobnie z kontuzją.
 Autor komentarza: un4given
Data: 28-07-2013 00:13:56 
Na Kliczko to zbił wagę do 111,9 kg. A kontuzja to zwykły pech nic więcej.
 Autor komentarza: Ygnac
Data: 28-07-2013 00:30:41 
NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK "BYŁY MISTRZ OLIMPIJSKI".
Mistrzem olimpijskim jest się do końca życia.
Ileż to razy można powtarzać.
 Autor komentarza: lolek
Data: 28-07-2013 00:36:26 
Przykro mi ale Solis w tej formie, a nie wyglądał najgorzej Tomka niestety wypyka na punkty.Moim skromnym zdaniem Solis zaprezentował sie dobrze i wcale nie wyglądał żle fizycznie!
 Autor komentarza: NOSFERATU1922
Data: 28-07-2013 00:44:02 
lolek

Ciężko się źle zaprezentować z przeciwnikiem, który praktycznie ciosów nie zadaje :) Przecież przeciwnik Solisa w ogóle nie myślał o wygranej.
 Autor komentarza: abrakadabrorr
Data: 28-07-2013 00:44:56 
kwik kwik kwi k k wik powiedzial Solis
 Autor komentarza: Karule
Data: 28-07-2013 00:47:11 
lolek

Solisa w takiej formie zniszczy każdy z czołówki.
 Autor komentarza: LegiaPany
Data: 28-07-2013 00:47:16 
ludzie.....wy naprawde jeszcze wierzycie w solisa?

:/
 Autor komentarza: FanAcm
Data: 28-07-2013 00:55:41 
Karule

Taaa jasne najpierw trzeba go trafić. A dla większości tej całej "czołówki" byłoby to niemożliwe.
 Autor komentarza: lolek
Data: 28-07-2013 00:58:52 
Mam inne zdanie, ale miłego wieczoru wam życze!Pozdro!
 Autor komentarza: PolakMaly3
Data: 28-07-2013 01:00:57 
Autor komentarza: Ygnac
Data: 28-07-2013 00:30:41
NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK "BYŁY MISTRZ OLIMPIJSKI".
Mistrzem olimpijskim jest się do końca życia.
Ileż to razy można powtarzać.


I tak i nie...nie wiem kto napisał to ale nie można potraktować tego jako błędu...aktualnym mistrzem z Londynu jest Usyk a wcześniej Czakijew. Solis był mistrzem przez 4 lata...
 Autor komentarza: xionc
Data: 28-07-2013 01:02:06 
powinni im zrobic walke grubasow z Andy Ruizem Jr
 Autor komentarza: lolek
Data: 28-07-2013 01:07:45 
Solis turka ośmieszył!Ciosy na tułów mogły w pierwszych rundach zakończyć walke!Dobre nogi świetna obrona!Solis na pewno byłby zagrożeniem dla niejednego prospekta!
 Autor komentarza: PolakMaly3
Data: 28-07-2013 01:09:02 
Autor komentarza: xionc
Data: 28-07-2013 01:02:06
powinni im zrobic walke grubasow z Andy Ruizem Jr


Różnica między Solisem a Ruziem jest taka,że Solis to tak naprwdę junior cieżki a Ruiz swoją tuszę ma raczej naturalną i z nią się nauczył boksować podobnie zresztą jak ojciec. Solis to była kiedyś chudzina bez problemu robiąca limit kategorii ciężkiej w boksie olimpijskim czyli 91kg i w tej wadze zasłynął jako bokser nie tuzinkowy...a Ruiz był od dziecka wielki...lol
 Autor komentarza: tomek9876
Data: 28-07-2013 01:13:44 
Solis dzięki świetnej obronie wygrałby moim zdaniem m.in z: Banksem,Mitchellem,Pricem,Abdusalamovem,Glazkovem
Dajecie się zwieść tym,że jest on leniwy w ringu.Solis jest bardzo trudny do trafienia i trudno go wypunktować a co dopiero znokautować,jakikolwiek bokser ze słabą obroną z nim przegrywa.Nie kierujcie się emocjami,nie jest widowiskowy,ale trudno z nim wygrać,podobnie jak Rigondeaux.
 Autor komentarza: Matitbg91
Data: 28-07-2013 01:32:01 
ja tam ciągle wierzę w Solisa, ale mam wrażenie, że walczy na pół gwizdka.

Końcówka 7 rundy bardzo ładna, tko też.
 Autor komentarza: WonderBoy
Data: 28-07-2013 01:34:43 
Solis w dzisiejszej słabiutkiej HW wcale nie stoi na straconej pozycji.
 Autor komentarza: lolek
Data: 28-07-2013 01:43:11 
tomek9876
Data: 28-07-2013 01:13:44
Zgadzam się z tobą.Osobiście chciałbym zobaczyć Solisa z Chisorą żeby zobaczyć jak Solis radzi sobie z presją.
 Autor komentarza: PolakMaly3
Data: 28-07-2013 01:48:41 
Autor komentarza: lolek
Data: 28-07-2013 01:43:11
tomek9876
Data: 28-07-2013 01:13:44
Zgadzam się z tobą.Osobiście chciałbym zobaczyć Solisa z Chisorą żeby zobaczyć jak Solis radzi sobie z presją.



Też o tym pomyślałem jednak po chwili refleksji stwirdziłem, ze ta walka nie miała by żadnego sensu...Chisora moze być już rozbity bo zawsze sporo zbierał przecież...Ja bym zobaczył Solis-Povietkin...a może i Solis-Adamek
 Autor komentarza: Murzyn88
Data: 28-07-2013 01:59:36 
Co wy pierdolicie, Solis nie ma szansy w topem, dzisiaj tylko to potwierdził. Koleś męczy się z bumami, a gdzie tu mowa o zawodnikach z czołówki, którzy nie ruszają się jak czołgi.
 Autor komentarza: marcinekk19
Data: 28-07-2013 02:34:51 
Trzeba powiedzieć że ten Saglam nie może być żadnym odnośnikiem tego co na dzisiaj potrafi Solis dlatego że to zwykły kelner z napakowanym bilansem tyle w temacie.
 Autor komentarza: canuck
Data: 28-07-2013 05:38:14 
Solis pokazal to co zawsze: wolny, otluszczony oraz apatyczny. A przeciez walczyl ze slabym przeciwnikiem, takze powienien pokazac absolutna dominacje.

Dla mnie, Solis to taka troche wieksza wersja Peter, ze slabszym ciosem, ale lepszymi umiejetnosciami. Z K2 nie ma zadnych szans bo jest za wolny oraz za statyczny.

Pewnie mialby rowniez bardzo ciezko z pozostalymi bokserami z Top 10.
 Autor komentarza: FANBOX
Data: 28-07-2013 08:14:26 
Ja na miejscu Onera bym się wk... i załatwił mu walkę z tym młodym Ruizem, Ortizem,Boytsowem lu Cisorą. I niech zmusi się do wysiłku...
 Autor komentarza: przemekw33
Data: 28-07-2013 10:01:06 
A ja bym go chętnie zobaczył z Adamkiem pod koniec roku. Przegra to przegra przynajmnniej nie bedzie mozna narzekać i moze wkoncu zrobi chociaz te 110
 Autor komentarza: milosz762
Data: 28-07-2013 10:38:51 
Niewiem czy solisa mozna zakwalfikować do 1 szej 1o tki na świecie
jak bym go tam nie umieścił

zostały mu szybkie w miarę ręce przyzwoity cios nic ponadto!!

nogi wolne kondycja srednia waga ok 115 kg nic nie wróży

walka średnia żeby niepowiedzieć że Słaba ten turas w miare solidny pare razy złapał Solisa ciosami!


oprócz Kliczków i hey nie widze go również z Pulewem z povietkinem miałby duży problem.
Myśle że fury też by sobie z nim poradził

w jego zasiegu jest abduslamow , głazkow

ale już z chisora miałby cieżko mógłby
go Angol zajećhać by go mógł kondycyjnie.
 Autor komentarza: Ernesto
Data: 28-07-2013 10:56:49 
Generalnie to jestem zdeprymowany słabym komentatorem z Eurosport, pieprzył jakieś głupoty, dawał własną opinię, jakieś oczywiste informacje. Zawodnicy wdawali się w jakieś fajne wymiany a ten przynudza, a kiedy skończył mówić było już po wymianach i tekst ''trochę statyczny pojedynek'' Saglam robił śmieszne sztuczki ''Ohhh cyyyyrrrrk'' albo tekst ''Szkoda, że w amatorce nie doszło do walki Tomasza Adamka, jednak kwestie finansowe i Adamek zmierzył się z Cunninghamem w grudniu i to była ciężka walka dla Polaka''
Wyłączyłem dźwięk, dzięki temu pojedynek był bardziej dynamiczny a nie przynudzanie kolesia, który zapewne na bokser.org byłby jednym z tych psychofanów bądź ludzi podających jakieś teorie bez argumentów.

Jednak dobrze, że jakakolwiek stacja to pokazała.
 Autor komentarza: coolpix
Data: 28-07-2013 11:05:52 
Ernesto ekspercie u mnie na eurosporcie pindera to komentował:)
 Autor komentarza: atmel
Data: 28-07-2013 11:54:32 
Wielu ocenia Solisa poprzez pryzmat własnych oczekiwań . On ma fruwać ,znikać , bić kombinacjami i znowu znikać , pojawiać sie z drugiej strony ringu ,przy tym mieć sylwetke jak Haye .
A Solis nie spełnia tego , wygrywa w swoim oryginalnym autorskim stylu :), no i narzekanie że kupa szmalcu itp.Nawet narzekanie na to że nie da sie pobić :).
 Autor komentarza: atmel
Data: 28-07-2013 11:58:18 
PS gdyby Masterna zawalczył pokazując podobną klase obrony ,przeglądu sytuacji , refleksu i kombinacji w ataku to by nie było końca pochwał :).
 Autor komentarza: atmel
Data: 28-07-2013 11:58:39 
Masternak*
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.