RANKING WBC: SZPILKA W GÓRĘ, MASTERNAK CORAZ BLIŻEJ WŁODARCZYKA

Federacja WBC ogłosiła swój majowy ranking, a w nim znalazło się standardowo kilku polskich pięściarzy. Z zestawienia wypadł oczywiście Andrzej Wawrzyk (27-0, 13 KO), który już za trzy dni stanie do walki o pas WBA, ale pierwszą dziesiątkę pretendentów wagi ciężkiej zamyka Tomasz Adamek (48-2, 29 KO). O dwie lokaty w górę podskoczył Artur Szpilka (14-0, 11 KO) i jest obecnie dziewiętnasty.

W kategorii cruiser swego dopiął Mateusz Masternak (30-0, 22 KO) wraz ze swoimi promotorami, bo nie jest tajemnicą, że polują oni na zasiadającego na tronie Krzyśka Włodarczyka (47-2-1, 33 KO). Popularny "Master" awansował z siódmej na czwartą pozycję i być może w niedalekiej przyszłości zobaczymy starcie naszego mistrza świata z naszym mistrzem Europy. W tym samym limicie Paweł Kołodziej (31-0, 17 KO) jest czternasty, Krzysztof Głowacki (19-0, 12 KO) szesnasty, a siedemnasty Łukasz Janik (25-1, 14 KO).

Wobec odsiadki "Cygana" naszym najwyżej rozstawionym zawodnikiem dywizji półciężkiej pozostaje zamykający pierwszą dziesiątkę Andrzej Fonfara (23-2, 13 KO), natomiast dziewięć oczek niżej widnieje nazwisko Pawła Głażewskiego (20-1, 5 KO). Skok z 36. na 32. miejsce zanotował z kolei Dariusz Sęk (19-0-1, 7 KO).

W kategorii super średniej drugą dziesiątkę zamyka dawny mistrz Starego Kontynentu w tym limicie, dziś bardziej trener niż zawodnik - Piotr Wilczewski (31-3, 10 KO), a w wadze średniej naszym jedynakiem jest dziewiąty obecnie Przemek Majewski (21-1, 13 KO).

Ostatnim Polakiem w rankingu WBC okazał się Damian Jonak (36-0-1, 21 KO), który w dywizji junior średniej podskoczył lekko z szóstego na piąte miejsce.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 14-05-2013 07:52:35 
Master jest coraz bliżej Czakijewa.
 Autor komentarza: bossman
Data: 14-05-2013 08:26:58 
Obserwując Mastera z walki na walkę utwierdzam się w przekonaniu że nie wyszedłby zwycięsko w starciu z Włodarczykiem. U Mastera fajna praca nóg ale słaby półdystans i mało skomplikowane akcje którymi miałby Włodarczyka zaskoczyć,ale pożyjemy zobaczymy.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 14-05-2013 09:35:06 
patrząc na ranking to jedynymi Polakami z szansa na poważne tytuły to Fonfara i Master na dzisiaj choć i oni na teraz mieliby bardzo trudnow walkach z kazdym mistrzem liczacych sie kategori
ciekawe jak wyglada sytuacja z kontuzjami Fonfary , czy w koncu to ogarneli
 Autor komentarza: waldemar1970
Data: 14-05-2013 09:38:39 
zgadzam się w zupełności z bossman
 Autor komentarza: milan1899
Data: 14-05-2013 10:20:30 
Autor komentarza: waldemar1970
Data: 14-05-2013 09:38:39
zgadzam się w zupełności z bossman

no to jak sie zgadzasz to od razu ci zaznacze ze na tym portaliu juz podpadłeś dość duzej grupuie userów bo an orgu tzreba pisac że Master wciaga Włodara nosem bez obozu przygotowawczego .. he he

ja tez sie w pęłni z Wami zgodze dla mnie dzisijeszy Master dostaje czaśówkę od Diabła
 Autor komentarza: Jedrusjestem
Data: 14-05-2013 10:35:05 
Zawsze pisałem ze Masternak strasznie dąży do walki a jak juz się dopcha moze się ostro zdziwić, w ostatnich walkach Mateusz wyglądał jak robokop, zabardzo rozbudowal muskulaturę i czlapie jak hardkorowy koksu, dużo lepiej wyglądał walcząc z Janikiem jak teraz.
 Autor komentarza: Czapla
Data: 14-05-2013 10:45:35 
Czy Master nie mógłby w WBA uderzyć? Rozumiem, że IBF i WBO póki co odpada (ale jak Huck przegra z Afolabim, to też jest to jakaś opcja, choć pewnie wujek będzie chciał kolejnej walki Huck - Ola), ale w WBA mistrza będzie miał King/Hriunov. Niech zdobędzie ten pas, będziemy mieć 2 mistrzów, a potem ewentualnie zrobi unifikacje z Włodarczykiem.
 Autor komentarza: bak
Data: 14-05-2013 11:38:57 
O milan! Gratuluję! Chłodna i rozważna odpowiedź z Twojej strony. Nie mitologizowałeś Szpilki bo najwidoczniej uznałeś że jeszcze nie jego czas i doceniłeś Mastera ;)
 Autor komentarza: bak
Data: 14-05-2013 11:51:45 
*Tomasz Adamek- Fury odmówił mu walki na HBO. zobaczymy czy zawalczy ze zwycięzcą walki Banks/Mitchell, ewentualnie można porozmawiać o kolejnej walce pas. Na dzień dzisiejszy również rewanż z Arreolą, który jest w tragicznej sytuacji byłby dobry, albo walka z Kingpinem.

*Artur Szpilka- przy dokładnym doborze rywali z "nazwiskiem" ale past prime i nie stanowiących żadnego ryzyka, doliczając do tego paski WBC Baltic, WBC CISBB itd. walka o pas realna. Ale szkoda, że Artura już nie zdąży oklepać Vitali :(

*Mateusz Masternak- dobrym pomysłem byłoby zorganizowanie eliminatora Masternak-Fragomeni.

*Andrzej Fonfara- celuje w IBF. Zawalczy prawdopodobnie z Gabriellem Campillo w turnieju IBF w Chicago. W następnej walce pewnie z Kovalevem i ta walka skończy się dla niego źle...

*Paweł Głażewski- Tomek Babiloński mówił coś że starają się o WBO :)

*Damian Jonak- jak zwykle w żywiole, ale bez Wasilewskiego jest już w d...
 Autor komentarza: bossman
Data: 14-05-2013 12:28:16 
milan 1899 , waldemar 1970

UFF !!! Dzięki, myślałem że zaraz mnie tutaj zlinczują he he he!
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 14-05-2013 12:29:14 
milan1899
Ja również uważam, że Włodarczyk pokonałby Masternaka. Możliwe, że przed czasem.
Mateusz jest bardzo przereklamowany a to na naszym rynku nie popłaca. Przykład Szpilki, którego napompowano do poziomu pretendenta do mistrzostwa a kiedy wyszło szydło z worka spadł na sam dół.
Lepiej nie pozować, nie ściemniać, to nie Ameryka.
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 14-05-2013 13:08:20 
Heh jakie modne zaczęły byc wśrod fanów wojaków rozważne rozkminy jak to Włodarczyk by pokonał Masternaka ;p Ludzie, Masternak i Włodarczyk to dwa inne poziomy. Masternak to młody, utalentowany i perspektywiczny bokser, który ma jakiś cel i do niego uparcie dąży. Włodarczyk to natomiast to bokser w słusznym wieku, po przejściach zarówno na ringu jak i poza nim, ostrożny, statyczny, któremu pozostało jeszcze uderzenie i dzięki któremu uratował swoją karierę w walce z też niemłodym Greenem. Z Fragomenim też było ciężko, mimo że wtedy jeszcze Diablo był w dobrej formie. Masternak z rywaliami pokroju Greena czy Palaciosa podejrzewam nie oddałby rundy, z resztą jego rywale są tylko 1 poziom niżej, a deklasuje ich. Przydarzyła się jedna słabsza walka, chłopak się przetrenował i przegrał 1 rundę. A tu już nagonka ;p
 Autor komentarza: milan1899
Data: 14-05-2013 13:19:23 
Hubosz
chętnie zobaczyłbym walke Mastera z Palaciosem , wyszłoby czarne na białym jak mocno niedoszacowany na tym poratlu jest Czarodziej a jak mocno przeszacowany jest Master
druga sprawa ze efektowne zwyciestwo Mastera nad palaciosem wbiłoby szpilkę we Wlodara i jeszcze podgrzało atmosfere potencjalnej walki
 Autor komentarza: Imperator
Data: 14-05-2013 13:33:47 
Master na tle kelnerów z jakimi walczył niedawno prezentował się solidnie, ale nie rewelacyjnie. Nie ma ciosu nokautującego a i jego kombinacje są sztywne.
 Autor komentarza: costa
Data: 14-05-2013 13:56:25 
Jakis czas temu byly smiechy na temat walki Adamek - Szpilka, ale w przyszlym roku kto wie... Artur przesunie sie pewnie jeszcze kilka oczek w rankingu WBC. W koncu Adamek chce sie piac wlasnie w tym zestawieniu, wiec Szpilka bylby na pewno bardzo dobrym wyborem, biorac pod uwage fakt ze Tomek nie moze znalezc zadnego porzadnego rywala, dzieki ktoremu moglby pojsc troche do przodu i przy tym zarobic. Taka walka w Polsce sprzeda sie swietnie, wiec pieniazki by sie zgadzaly, a i awans w rankingu bylby odpowiedni. Z drugiej strony Adamek ma wychodzic do ringu tylko 2x w roku, wiec Artur prawdopodobnie sie nie zalapie, ale nie wyglada mi to juz tak irracjonalnie jak jakis czas temu.
 Autor komentarza: polrex
Data: 14-05-2013 14:18:00 
Szpilka jest 19 w rankingu a który byl "Medaljon" Maddalone ten restaurator z Nowego Jorku? ...70? ...100? ...150?

Troche niepokoje sie Masternakiem, za duzo pakuje, robi z siebie gladiatora, a powinien wiecej pracowac nad kardio i technika, szybkoscia,

no chyba ze juz teraz szykuje sie do Heavy Weight
 Autor komentarza: dzejmsblant
Data: 14-05-2013 14:25:28 
Ja też nie należe do osób które aż tak jarają się Masternakiem. Jak mówi porzekadło jesteś tak dobry jak twoje ostanie walki a Master wcale w nich aż tak nie błyszczał. W walce Diablo-Master daje szasne 55-45 na Wlodarczyka na chwilę obecną.
 Autor komentarza: zombi
Data: 14-05-2013 15:17:15 
Hubosz, w końcu chłoda analiza:)
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.