TRENING 'MASTERA' PRZED PIERWSZĄ OBRONĄ TYTUŁU MISTRZA EUROPY

Odwiedziliśmy z kamerą Mateusza Masternaka (29-0, 21 KO), który pod okiem trenera Andrzeja Gmitruka przygotowuje się do pierwszej obrony tytułu mistrza Europy w wadze junior ciężkiej. 13 kwietnia 25-letni "Master" zmierzy się z Francuzem Jeremym Ouanną (13-7, 3 KO).

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Champion20
Data: 19-03-2013 16:35:59 
Widać piekielnie mocne te uderzenia mastera
 Autor komentarza: Barni
Data: 19-03-2013 17:34:43 
Lewy mateusza wygląda świetnie szczególnie ten długi stopujący prosty, widać chyba poprawe dynamiki szczególnie pszy lewych sierpach i hakach.
Pan Andrzej to chyba najlepszy trener zawodowców w naszym kraju on każdemu potrafi wpoić technike bokserską wielki szacun dla niego
 Autor komentarza: Hamruk
Data: 19-03-2013 17:37:13 
Największym mistrzem jest Gmitruk. Dziękujemy za poświęcenie i za to co robi Pan dla polskiego boksu. Szacunek!
 Autor komentarza: przemasso
Data: 19-03-2013 17:41:13 
Szkoda tylko, że rywal to jakieś nieporozumienie...
 Autor komentarza: Barni
Data: 19-03-2013 17:46:39 
Akurat na to Masternak z Gmitrukiem mają mały wpływ, ja bym chciał żeby w obowiązkowej obronie zawalczył z Enadem liciną bo to wymagajacy zawodnik na poziomie mistrza europy
 Autor komentarza: puncher48
Data: 19-03-2013 18:03:36 
Fakt rywal trochę komiczny taki pewnie twardy yourneyman z watą w

rękawicy ale myślę, iz następne walki to już bedzie inna jakość

przeciwników.
 Autor komentarza: DaroGie
Data: 19-03-2013 18:20:56 
Nastepna obrona bedzie juz z obowiazkowym pretendentem, ktorym obecnie jest Czakijew. Jesli on znowu nie bedzie palic sie do walki z Mateuszem to za nim jest Arslan. Miejmy nadzieje, ze kolejnym rywalem Mastera bedzie jeden z tej dwojki.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 19-03-2013 18:22:56 
Widzialem kilka walk Masternaka i najbardziej podobwal mi sie w walce z Janikiem.
Od tamtej pory nie walczyl z nikim godnym uwagi.Ani z nikim kto naprawde chcialby,z nim wygrac i pewnie dlugo nie zawalczy.Smutek
Cos slabiutka ta "Era Mastera"
 Autor komentarza: Imperator
Data: 19-03-2013 18:28:38 
Zdecydowanie zbyt bezpiecznie jest prowadzona kariera Mastera.
 Autor komentarza: DaroGie
Data: 19-03-2013 18:52:33 
andrewsky

Uwazasz ze Quinonero nie chcial wygrac z Masternakiem? Moim zdaniem pokazal wielkie jaja i olbrzymia ambicje, zabraklo sporo umiejetnosci, ale checi wygranej odmowic mu nie mozna.
 Autor komentarza: Matys90
Data: 19-03-2013 18:52:45 
Nie wiem, ja odnoszę wrażenie, że Gmitruk nie do końca przestawia naszych pięściarzy na zawodowy styl, co owocuje niskim współczynnikiem KO i generalnie narzekaniem na "watę". Oczywiście jest dobrym fachowcem, może i najlepszym w Polsce, ale przecież u nas trenerów zawodowych prawie nie ma. Podoba mi się za to zwykle jego praca w narożniku, potrafi dobrze taktycznie zaplanować pojedynek.
 Autor komentarza: Barni
Data: 19-03-2013 18:55:43 
andrewsky
aleś sie czepił tego Masternaka, co temat to masz swoje ale. a jeśli nie widzisz że masternak z każdym obozem jest coraz lepszy to chyba jesteś ślepy. przynajmniej jego przeciwnicy zawsze maja czas na przygotowanie sie do walki a nie są brani z łapanki na tydzień prszed abo i krócej jak to ma miejsce w 12kp
 Autor komentarza: Sierak2012
Data: 19-03-2013 19:32:02 
Tylko że jego przeciwnicy są żenujący. Wach do Włada przygotowywał się 7 miesięcy i do tego koksował a dostał straszliwy wpierdol. Jeżeli wybierają mu buma żadnym usprawiedliwieniem nie jest to, że ten amator ma czas na przygotowania.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 19-03-2013 19:35:50 
Barni
Trudno powiedziec,czy Masternak z kazdym obozem jest coraz lepszy
Za to jego rywale sa coraz gorsi...
Bum nawet jak bedzie mial rok czasu na przygotowanie,to pozostanie bumem
I tyle
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 19-03-2013 19:36:35 
Widze ze user sierak2012 mysli podobnie
 Autor komentarza: ManiekZ
Data: 19-03-2013 19:47:52 
a który zawodnik według was jest bardziej odważnie prowadzony od Mastera.

Napiszę jeszcze raz, bo może nie wszyscy to czytali:
w 2012 Masternak stoczył 5 walk - 44rundy w tym pas mistrza Europy.

z KP - Włodarczyk, Kołodziej i Głowacki stoczyli razem 5 walk - 47rund

czy naprawdę nie widać różnicy?

Nikt mi nie wmówi ściemy, bo tutaj jest czarno na biały że chłopak zasuwa jak lokomotywa.

Od dawna wiadomo że Masternak nie ma młotka w ręce i on sam o tym mówi że nokauty są bardziej wynikiem precyzji ciosu, czy nakładania się kilku ciosów niż jednej bomby.

Mateusz krok po kroku wypracuje sobie wszystkie elementy do perfekcji, bo jest pracowity. Nie jest geniuszem, czy super talentem, ale konsekwentnie dąży do celu, bo ma jasne cele.
 Autor komentarza: ManiekZ
Data: 19-03-2013 19:54:44 
Masternak podczas walki widać że się jeszcze zbytnio spina i za bardzo chce.
Jak wprowadzi więcej luzu do walki to wszystko będzie jeszcze lepiej wyglądać i zostanie zawsze więcej siły.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 19-03-2013 20:01:31 
ManiekZ
A co to ma do rzeczy z kim walczyli Wlodarczyk,Glowacki czy Kolodziej?
Czy przez to kolejny rywal Mastera jest lepszy,grozniejszy,walka z nim nauczy go czegos nowego.Dostarczy kibica emocji?
 Autor komentarza: bronek
Data: 19-03-2013 20:02:45 
Matys 90 ja myślę po obejrzeniu video że ty nie masz pojecia o boksie.
Zawodowy styl co przez to rozumieć? dzisiaj jak popatrzysz na walki w USA to dochodzimy do wnisków że najważnieszy jest indywidualny styl.
Dowodem jest ostatnia walka Provodnikowa.Według twojwgo rozumowania
wszyscy powinni mieć jednakowy styl to znaczy zawodowy.
Przyznaje ci racje grupa wasyla ma jednakowy styl, tylko nic z tego nie wynika. Co myślisz na temat przeciwnika Wawrzyka, który zostanie znokałtowany tak jak wawrzyk na sparingach czy to oznacza granat w rekawicy? Masternak to jeden z doskonałych technikow. Trzymam za niego kciuki i za ten duet. Sa najlepsi i tego im nie zabierzecie.
 Autor komentarza: Hamruk
Data: 19-03-2013 20:15:54 
Już to pisałem, ale napiszę jeszcze raz. Master mówił że ma zamiar stoczyć w tym roku 3,4 walki. Jak zawalczy chociaż 1 walkę z dobrym rywalem, to będzie dobrze. A co poniektórzy chcą żeby od razu po męczącym 2012r(jak wspomniał @ManiekZ)walczył nie wiadomo z kim. Poczekamy, zobaczymy... A na razie wstrzymajcie się ze zbędnymi komentarzami typu- dostaje słabych rywali, idzie na rekord itp. Jak w tym roku nie zawalczy z kimś dobrym, to sam będę tak pisał:)
 Autor komentarza: zombi
Data: 19-03-2013 20:21:45 
Super material.

A co do przeciwnikow masternaka, to wydaje mi sie ze wcale nie jest tak latwo zakontraktowac mu kogos dobrego. Nikt dobry raczej nie przyjedzie na gale wojka, chyba ze ten sypnie naprawde dobrym sianem, co w obecenj chwili chyba nie jest do konca mozliwe, bo masternak nie robi jeszcze walk wieczoru. Trzeba jeszcze czasu na budowanie coraz wiekszej rozpoznowalnosci. Z uwagi na klase masternaka i bardzo mocnego promotora, nie beda sie rowniez palili ci z obowiazkowego placu. Przyklad to aleksiejew? Poprostu duze ryzyko porazki. Mysle ze dlatego taki a nie inny przeciwnik teraz. Na super walki trzeba bedzie raczej poczekac gdy to master bedzie obowiazkowym do pasa ms.

Masternak to talent, chyba nawet najwiekszy na obecna chwile. Nie bez powodu wlodarczyk, a raczej jego promotor unikaja i unikali wczesniej z nim walki. Pamietam ze jeszcze jak masternak byk promowaniy przez polakow byla propozycja walki. Jakas firma wykladala banke na te walke i niestety "standartowe" opcje wasyla Storpedowaly ten pojedynek. Jakby masternak byl taki niesprawdzony leszcz jak niektorzy sadza, to by go diabelek, kotry niestety nie jest rozchwytywany, wzial za dobra kase i poskladal. Ale niestety ci co siedza w boksie, to wiedza ze dla wlodarczyka mogloby sie okazac ze to za wysokie progi.
 Autor komentarza: ManiekZ
Data: 19-03-2013 20:23:02 
@andrewsky nie kumasz, Masternak jest młody i zaczął znacznie później.
Wcale nie jest tak jak inni myślą że on miał łatwiej niż inni.
On zapracował na wszystko i ma dziś pas. A Kołodziej dalej może opowiadać historię testów olimpijskich i tego jak fajnie było by mieć taki pasek.
Masternak musi zaadoptować wszystko to co umie i potrzeba do tego kilku, czasem kilkunastu walk. Chodzi o wypracowanie stylu.

Nie kumam czego Ty oczekujesz? Że wyślą go na ścięcie na przeciw lepszego boksera żeby zaliczył dechy? Tak się nie buduje kariery młodego zawodnika. Musi być stały progres w górę, krok po kroku.
Kiedy ktoś z KP pokonał kogoś z takim rekordem 26-0(25KO)?

Chyba mi nie powiesz że Kołodziej czy Głowacki mieli by jakieś szanse?, po za Włodarczykiem który potrafi uderzyć?

Taka jest różnica że w KP do usranej śmierci będziesz czekał na to aż ich zawodnik coś osiągnie i tam można mówić o dmuchaniu rekordu(patrz. najbliższe gale).

Przez takie prowadzenie 90% teamu to łamagi z kontuzjami co nie potrafią utrzymać formy, bo nie jest to możliwe jak walczy się raz w roku.

Wcale się nie dziwie że Zimnoch był zły na prowadzenie, skoro Wawrzyk dostaje tak skisłego ogórka.

Master albo będzie czekał na WBC, albo zastąpi Hucka na tronie, wszystko w swoim czasie.
 Autor komentarza: ManiekZ
Data: 19-03-2013 20:33:29 
Jednego jestem pewny, że Mateusz nie będzie nigdy stosował takich tricków do promocji jak ten Wacuś co miał Kliczkę rozłożyć na sparingach.

Jedni są odważni i biorą sprawy we własne ręce, tak jak to zrobił Master, inni kiblują na etacie zawodowego boksera i są ekspertami od okładania ogórków.
W mojej opinii oni wszyscy są siebie warci, łącznie z głównym trenerem który uznał zachowanie swojego podopiecznego na normalne i Krzyśka winnym całego zajścia. To wystarczyło bym stracił jakikolwiek szacunek to tego Pana.
Jak ktoś już pisał, głównego trenera w ringu nikt nie słucha i mamy później deski, bo oni nie mają pojęcia co znaczy boksować, tylko chcą się bić. Lista zawodników którzy olewają Łapina jest długa, łącznie z pupilkiem. A lista tych co przegrywają przez bójki w ringu jest długa jak z Warszawy do Paryża.

Wystarczy zrozumieć słowa Pindery który mówi że Adamek wygrywał, bo słuchał Gimitruka jak własnego rozumu i realizował taktykę.

Dwa słowa: CIERPLIWOŚĆ I KONSEKWENCJA = sukces
 Autor komentarza: neu
Data: 19-03-2013 20:33:44 
andrewsky
Bo Janik byl chyba jego najlepszym rywalem do tej pory. To solidny bokser, ale (podobnie jak w przypadku Szpilki) nie rozumiem tych zachwytow. W koncu z kim dobrym walczyl? Ok, ma mistrza Europy, ale to dzisiaj kwestia promotora, a nie sportowa. Jego przeciwnika pokonalo by spokojnie kilkudziesieciu innych bokserow, wiec czy mozna obiektywnie powiedziec, ze jest najlepszy w Europie? W zyciu. Powtarzam, chlopak fajnie sie rusza, ma swoje zalety, byc moze bedzie nawet kiedys najlepszy (jak poprawi obrone), ale pisanie o nim w stylu, ze rozniosl by Wlodarczyka itd. jest smieszne, bo na razie nie walczyl nawet z zawodnikiem o klase gorszym od Wlodarczyka i nie wiadomo jak sie zachowa jak ktos zacznie wykorzystywac jego slabe strony i bic go po glowie.
 Autor komentarza: coolpix
Data: 19-03-2013 20:35:18 
ManiekZ ho ho ho...widzę,że odebrałeś jakiekolwiek szanse kołodziejowi i głowackiemu.ogólnie nie obraź się,ale trąci lekkim pierdolcem na pnkcie mastera.być może masz rację ale...masternakowi do tej pory trochę kłopotów tylko abdul i mniejsze janik.w ostatniej walce o PAS,z totalnym ogórem zaserwował zniecierpliwionym kibocom ucztę asekuranctwa na poziomie wyższym niż wład.następny przeciwnik nie jest lepszy niż last minute wasyl call-boys.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 19-03-2013 20:38:05 
ManiekZ
Przeciez Masternak ma 25 lat i 29 zawodowych walk na koncie.Przeciez golym okiem widac,ze to jest uksztaltowany zawodnik.Pewnie jest sie jeszcze w stanie sporo nauczyc,ale nie walczac z dziadami
Ja oczekuje rywali ze z walki,na walke poziom jego rywali bedzie rosl,a nie malal
Caly czas cierpliwie czekam na tak szumnie zapowiadana Ere Mastera,ale sie chyba nie doczekam:(
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 19-03-2013 20:41:03 
neu
Dokladnie
 Autor komentarza: zombi
Data: 19-03-2013 20:51:36 
Hehe jak ja lubie jak znawcy czepiaja sie obrony masternaka:D
Przeciez on prawie nie zbiera, w zadnej z walk nie byl nawet w najmniejszym stopniu zagrozony, po walkach nawet nie widac sladow na twarzy. No tak ale jakos dziwnie poszlo w tlum ze obrona ....i tak sie klepie bezmyslnie o tej obronie.. Tylko dziwne ze stawiajac taki zarzut, zarzuca sie masternakowi ze nie sprawdzony i nie wiadomo jak sie zachowa jak ktos go zacznie bic w glowe. Chyba sie trzeba w koncu zdecydowac, albo jedno albo drugie, bo smiesznie to wyglada i swiadczy o uprzedzeniach co do zawodnika, a nie o obiektywizmie komentujacego.
 Autor komentarza: ManiekZ
Data: 19-03-2013 20:53:15 
@coolpix nie nie mam świra, ale kibicuje kilku zawodnikom w boksie czy MMA od długiego czasu, nawet jak nie było o nich tak słychać.

Do KP fakt jestem uprzedzony, przez ten chory portal i cenzurę, ale kto w dzisiejszych czasach w takich sytuacjach się nie wkurza.

z Kołodzieja nic nie będzie, jeżeli nie będzie boksował 3 razy w roku i to samo z Głowackim. Włodarczyk będzie teraz startował na kasę i obowiązkowo zaliczy dwie walki, bo rewanż będzie wpisany w kontrakcie.

Wiesz dlaczego? Sztuki walki na wysokim poziomie opierają się na instynkcie i naturalnych reakcjach, bo tam nie ma czasu na myślenie.
Musisz mieć wyuczony każdy aspekt w obronie i ataku by stać się zawodnikiem kompletnym. Co robią ci zawodnicy jak nie walczą?
Jakoś nie widać ich treningów. Wiesz dlaczego? Bo jakbyś to porównał z dobrymi zawodnikami to było by się z czego pośmiać.

Fakt mam świra na punkcie sztuk walk od czasów małolata, filmów z Chanem i Lee. Później był Gołota, Michalczewski.

Dziś to bardziej kręcą mnie jeszcze inne półśrodki jak psychologia i rozwój sportu o nowe technologie.

Popatrz jak MMA się rozwija, jak tam ludzie ciężko pracują na pierwsze walki, a tutaj jak widzę że gość jest zalany tłuszczem i tłumaczy to genami to nie wiem czy się śmiać czy płakać.

Przy okazji:
Polecam blog Rafała Moksa przed KSW 22, jak Bagiński uczy zawodnika szacunku do trenera. ;)
 Autor komentarza: ManiekZ
Data: 19-03-2013 21:06:22 
Polecam lekturę w temacie: "Pamięć mięśniowa".

Wtedy wielu zrozumie od czego powinno się zacząć trening z w sporcie.

Najlepszy tego przykład znajdziecie na przykładzie nauki jazdy autem.
ETAP 1 NIEŚWIADOMA NIEKOMPETENCJA - nie wiesz że nie wiesz działasz instynktownie
ETAP 2 ŚWIADOMA NIEKOMPETENCJA - wiesz że nie wiesz, jesteś tego świadomy
ETAP 3 ŚWIADOMA KOMPETENCJA - wiesz że wiesz i panujesz nad tym
ETAP 4 NIEŚWIADOMA KOMPETENCJA - to co wiesz przychodzi naturalnie, nie zastanawiasz się nad tym.

Taką formę treningu stosują już zawodnicy nowej generacji, którzy chcą być kompletni.

Jak ktoś się zastanawia dlaczego zawodnik się nie rozwija to odpowiedz jest prosta, wykonuje zbyt mało powtórzeń na treningach i nie koncentruje się na celach.

Po matkowałem po swojemu tj. ja sam to rozumie. Taka moja teoria.
Pozdrawiam!
 Autor komentarza: canuck
Data: 20-03-2013 02:18:42 
Zgadzam sie z tym co @ManiekZ pod pewnymi warunkami:

= Co to jest swiadomosc w boksie? Generalne zrozumienie co sie wokol Ciebie dzieje, oraz do sie udaje albo nie udaje w ringu w walce ze specificznym przeciwnikiem. Jak sie do niego "przystosowac", aby byc najbardziej efektywnym!

= Bardzo dobry bokser jest zaprogramowany na kilka roznych sposobow. Jak sie zorientuje po 2-3 wstepnych rundach o co chodzi, to sie dopasowuje, ale najpierw wlaczajac automatyzmy (czyli tak jakby generalby styl walki).

= Maternak napewno ma kilka roznych sposobow na ktore moze walczyc. W walce napierw wlacza taktyke neutralna (rozpoznawcza), a pozniej taktyke #4, a dalej jeszcze bardziej specificznie dopasowauje ja do zachowan przeciwnika.

Tylko niezbyt "rozgarnieci" bokserzy walcza w jednostajnym oraz przewidywalnym stylu. Ale oni nigdy nie beda mistrzami tak jak Master!
 Autor komentarza: ManiekZ
Data: 20-03-2013 08:32:11 
@canuck

Świadomość kształtuje się na różne sposoby. Przez teorię, filtrowanie wiedzy, analizę i doświadczenia.

Wspominał o tym też Andrzej Gimitruk że Mateusz jest taki typem zawodnika który zna się na boksie, czyli nie tylko aspektach sportowych, ale całej otoczce dodatków która się wokół dzieje.

Najlepszym polskim przykładem jest Dariusz Michalczewski - można mu wiele zarzucać, ale na robieniu biznesu w boksie się zna i świetnie potrafił wykorzystać to na swój sposób.

Dla porównania mistrz świata Hw w KP jest na poziomie 1, on do dziś nie jest świadomy tego że jak będzie się bił na sparingach i ringu to walk nie wygra.
On nawet nie ogarnia tak prostej rzeczy jak to że ubijanie kogokolwiek niczemu nie służy, bo tak się robi jak się jest na poziomie Kliczki(moment w którym szlifujesz kompetencje).
Wynik? Nie potrafi boksować na wstecznym i nie ma kompletnie obrony.
Powód? W dup... ma trenera i cały sztab, bo jemu się wydaje że jest i buja w obłokach.

W każdej dziedzinie życia jest myk który polega na tym że między dobrym specjalistą, a ekspertem jest przepaść w świadomości.
 Autor komentarza: Artur1969
Data: 20-03-2013 09:52:39 
Champion20

Po czy wnosisz, że to są piekielnie mocne uderzenia. Po odgłosie kelpania, jaki wydają duże rękawice o tarcze?

Gratuluję znajomości rzeczy.
 Autor komentarza: Artur1969
Data: 20-03-2013 09:54:46 
Kto to jest k... Jeremy Ouanna?

Dużo szczekania, że zasługuje na walkę z Włodarem, a z drugiej strony obrona z jakimś bumem.

Żenujące lekko.
 Autor komentarza: polrex
Data: 20-03-2013 12:44:14 
to pierwsza obrona dopiero, jak po 5 obronie nadal bedzie mial takich przeciwników to wtedy mozecie krytykowac,

do tanca trzeba dwojga, wielu topowym bokserom nie oplaca sie ryzykowac rankingu w walce z Masternakiem, inni maja inne plany,

dajmy mu jeszcze 2014...

ciekawe jak Gmitruk podczas tarczowania znosi te wstrzasy w stawach barkowych po ciosach Masternaka do tego ciosy na brzuch... ten ochraniacz neutralizuje ale cios sie czuje,
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.