RAFAEL: SZPILKA TO NIC SPECJALNEGO, ALE CÓŻ TO BYŁA ZA WALKA!

Wpływowy amerykański ekspert bokserski, pracujący dla ESPN Dan Rafael, po zakończonej przed chwilą walce nie dołączył do licznego grona fanów talentu Artura Szpilki (13-0, 10 KO), ale był zachwycony poziomem emocji, jaki polski prospekt wespół z bardzo walecznym, ale strasznie ograniczonym Mike'em Mollo (20-4-1, 12 KO) zgotowali kibicom na gali w UIC Pavilion w Chicago.

Obydwaj zawodnicy byli zranieni po kilka razy. Szpilka lądował na deskach w rundzie pierwszej i czwartej, a Mollo w szóstej, kiedy został ciężko znokautowany lewym prostym Artura. Rafael na bieżąco komentował przebieg pojedynku na Twitterze.

- To szalona walka w wadze ciężkiej! O mój Boże, co za walka!!! To już koniec! Mollo właśnie został zmiażdżony w szóstej rundzie - pisał w kolejnych postach znany dziennikarz. - Szpilka nie prezentuje niczego specjalnego, ale to była niesamowita walka. Szkoda, że nie pokazano jej na ESPN 2.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Emilio
Data: 02-02-2013 06:20:24 
Pierwszy raz zgadzam sie z Rafaelem. Szpilka to nic nadzwyczajnego ale walka była nadzwyczajna.
 Autor komentarza: lordam92
Data: 02-02-2013 06:22:10 
Trudno się z Rafaelem nie zgodzić.
Jedyne co jest plusem w zestawieniu z innymi prospektami to wiek , jest po prostu młodszy od tych "prospektów" o 5-7 lat zazwyczaj.
 Autor komentarza: mirco30
Data: 02-02-2013 06:23:09 
Mollo to półka (klasa zawodnika)odpowiednia dla Szpili ale wyżej niech na razie Artur nie startuje.Ma dziurawą obrone lewe wchodzą jak nic.
 Autor komentarza: kochamboks296
Data: 02-02-2013 06:32:11 
http://kochamboks.blogspot.com/2013/02/szpilka-znokautowa-mollo-mimo-tego-ze.html


Walka kapitalna a Szpilka to wg. mnie duży talent, który się uczy.
 Autor komentarza: genco
Data: 02-02-2013 06:36:45 
Jeszcze się Rafael do niego przekona jak przyjdą większe sukcesy. Na pewno będzie śledził jego kolejne walki w USA, a to ogromny plus. Rafael ma rację - nie ma co strzępić języka na wychwalanie Szpilki, skoro tak na prawdę jego kariera wciąż jest niewiadomą. Gość po prostu dba o swoją renomę.
 Autor komentarza: IsaacSpiderman
Data: 02-02-2013 06:53:53 
Jestem takim samym znawcą boksu jak Rafael. Oglądam walki, a później dzielę się swoimi subiektywnymi opiniami na portalach społecznościowych. Szkoda, że nie mieszkam w USA - zarabiałbym na tym grube pieniądze i traktowano by mnie jak bokserską wyrocznię.
 Autor komentarza: MarlboroTHC
Data: 02-02-2013 07:02:14 
Tak Spiderman'ie
Tak jak mowisz...
 Autor komentarza: MUTOLA16
Data: 02-02-2013 07:10:57 
Łapina WYWALIĆ dac szpilce lepszego trenera dopuki ma 23l bo od niego juz nic więcej sie nie nauczy...
 Autor komentarza: KubaRozpruwacz
Data: 02-02-2013 07:21:44 
Za to Rafael jest nadzwyczajny... zwykly grubas co oglada walki i pierdoli bzdury. Przynajmniej cos sie dzialo a nie jak w poprzednich dwoch walkach gdzie mozna bylo zasnac juz w pierwszej rundzie
 Autor komentarza: MorenoMorales
Data: 02-02-2013 08:37:47 
MUTOLA16
Spójrz na Włodara to właśnie Łapin jest idealnym trenerem dla Szpilki. Jeżeli nauczy go walczyć ze szczelnej gardy tak jak Włodara, i Szpilka z wiekiem (może) się uspokoi to ma realne szanse zrobić karierę. Jako promotor do pierwszej 20 przez najbliższe 5 lat bym go nie puszczał, trening, trening i jeszcze raz trening. Z Adamkiem oraz Wilderem to go nie widzę na daną chwilę. No i mógłby zadbać o swoje ciało, z 7 kg mniej ładnie odbiłoby się na szybkości.
 Autor komentarza: ChoryPsychicznie
Data: 02-02-2013 09:52:05 
Hehehe ten smieszny chloptas nie zna sie na boksie.Ten kraj potrzebuje takich jak Szpilka i Najman bo my takich potrzebujemy.ARTURO !!!!!!!!
 Autor komentarza: LUCASstaff
Data: 02-02-2013 09:55:10 
szpilka niczym fenix z popiołów brawo artur coś pięknego jeszcze nie mogę zasnąć eh co za walka co za emocje ! władimir nawet nie spał
 Autor komentarza: BronuarKomuszenko
Data: 02-02-2013 11:01:14 
Walka bardzo dobra, świetnie się to oglądało, szpila no cóż błędy błędy jeszcze raz błędy ale nie ma się co pastwić jest młody, ładne ko, ale obrona fatalna jeżeli się walczy z tak lekką obroną to trzeba mieć jakieś atuty jak świetną pracę nóg, refleks bądź być dobrym kontrującym puncherem, a narazię szpila ma wiele do poprawienia, pojedynek zaliczam na plus, walka z zimnochem będzie inaczej wyglądała bo zimnoch nie będzie się aż tak rwał do walki w półdystansie przez co szpila będzie miał łatwiej
 Autor komentarza: bak
Data: 02-02-2013 11:50:46 
I raz się zgadzam z Rafaelem od początku do końca :D
 Autor komentarza: milan1899
Data: 02-02-2013 11:55:08 
żeby nie zauważyć bardzo dobrych fragmentów boksowania Szpilki w tejw alce to trzeba się naprawde wysilić ,
Rafael jak akżdy ma parwo do swojego zdania ale nie jest żadną wyrocznia bo zycie pokazuje ze każdy sie myli
 Autor komentarza: SprytnyDeni
Data: 02-02-2013 12:00:23 
Swoimi wypowiedziami Rafael również zrobił zajebistą promocję Szpilce. Kolejną walkę pewnie już na ESPN 2 wrzucą.
Opinia Rafaela jest uzasadniona. Artur miał bardzo dobre momenty, ale i głupot też wiele narobił. Z Abdusalamovem tak łatwo by wstać nie było.
 Autor komentarza: Krzyzak
Data: 02-02-2013 12:29:17 
Szpilka od dzisiaj jest dla mnie bokserem anie bumobójcą , bo uważam że po odejsciu kliczko i dalszemu rozwojowi ... kto wie, kto wie
 Autor komentarza: DinamitaCK
Data: 02-02-2013 12:49:00 
hahaha juz jp ziomy jada po rafaelu bo powiedział "oczywistą oczywistość". ale gruby ćwok. przeciez szpilka to dominator hw z mega ciosem, super balansem i tytanowa szczeka. jak on śmie umniejszac umiejetnosci arturka?
 Autor komentarza: LegiaPany
Data: 02-02-2013 16:05:43 
noooo w sumie na razie ma racje.......ale szpile jeszcze mlody wiec nauczy sie
 Autor komentarza: Coperek
Data: 02-02-2013 16:29:25 
Gruby gówno się zna. Nie lubię Szpilki, ale panie Rafael, na tle waszych amerykańskich bumów niedojdów to ten nasz pozer błyszczy jak diament.
 Autor komentarza: anonim1928
Data: 02-02-2013 16:43:47 
Szpilka wiele zyskał w moich oczach po tej walce. Pokazał charakter i dał świetną ringową wojne czylim to czego oczekują kibice. Oczywiście żeby nie było wszystko różowo to parę błędów również było. Najwięcej do życznia pozostawia obrona i jeśli w przyszłości ma dawać rówie wielkie i większe walki to koniecznie musi coś zmienić w tej płaszczyźnie. Obawaim się tylko, że może z tym być ciężko z powodu stylu w którym walczy Szpilka.
 Autor komentarza: tabaluga
Data: 02-02-2013 16:44:44 
SZpilka dał dramatyczna walkę z przeciwnikiem pokroju Madallone śmiem twierdzić że durzo gorzej przygotowanym niż Madallone z walki z Adamkiem, gdzie tu dostrzec kunszt bokserski i potencjał a jeszcze tak niedawno miał być niepokonanym mistrzem w HW . Na dzień dzisiejszy Danny jest obiektywny słaby Szpilka i jeszcze słabszy Molo stworzyli dramat nic więcej
 Autor komentarza: Lowcajeleniwrocek
Data: 02-02-2013 17:11:48 
Emocje były bez 2 zdań bez względu na poziom sportowy, napewno warto było wstać i mimo, że jestem za Zimnochem w starciu ze Szpilką (który wkurzył mnie wieloma rzeczami) to nie życzyłem Arturowi przegranej z Mollo i co jasne cieszyłem się po zwycięstwie Polaka
Jasne, że były błędy w walce i na razie gadanie o przyszłym mistrzostwie świata czy Europy Szpila i jego kibice mogą odłożyć między bajki
Ale jeśli chodzi o polską wagę ciężką to po ostatnich słabych walkach Adamka i żenadzie Wacha oraz braku prospektów, którzy już walczą z kimś konkretnym - to było jednak coś, czyli chociaż emocje i chociaż zwycięstwo
Nie ma sensu wieszanie psów na zawodniku wagi ciężkiej który ma 23 lata i chociaż nie dyga...nikt nie wie gdzie będzie za kilka lat - to zależy jak będzie ciężko harował, kto go będzie trenował i kto i jak prowadził jego karierę
narazie technika i jeszcze raz technika, różnorodność i szybkość kombinacji, dużo lepsze korzystanie z prawego prostego, umiejętność lepszego poruszania się w ringu oraz zachowania w półdystansie i OBRONA to rzeczy do przepracowania zamiast szczekania w mediach
szkoda , że mimo młodego wieku jest taki schematyzm i braki zmian tempa walki ale to już do trenera chyba należy, he
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 02-02-2013 18:06:29 
@tabaluga
Szpila dał emocjonującą walkę. To, że jest tak lansowy w mediach i rozpoznawany przez społeczeństwo to nie tylko zasługa jego pozaringowych ekscesów, ale również i walk, zawsze się w nich coś dzieje i jest ciekawie! Wczorajsza walka Szpilki z Mollo mimo, że była formalnie 3-cią walką wieczoru, to przysporzyła publice więcej emocji niż obie walki Castillio i Moliny razem wzięte!
Oczywiście hejterzy będą hejtować dalej, ale pamiętajcie, że to była dopiero 13-sta zawodowa walka chłopaka. Jest prowadzony naprawdę odważnie i pozostaje mieć nadzieję, że z takich walk jak wczoraj będzie wyciągał wnioski i będzie to dla niego cenne doświadczenie! Chłopak dwa razy leżał na deskach, choć za pierwszym razem nie powinno być liczenia, ale już za drugim razem, kiedy został trafiony idealnie w punkt zdołał się pozbierać, pokazał charakter i szacunek dla niego za to!

Piszesz tu o Maddalone z Adamka, że niby lepszy niż Mollo itd. Na jakiej podstawie? Jak możesz tak pisać, skoro nie zostali ze sobą bezpośrednie skonfrontowani??? Styl robi walkę, a Mike wczoraj naprawdę był mega zmotywowany, walkę sprowadził do poziomu ulicy, często atakował nieprzepisowo i chaotycznie. Z takim zawodnikiem ciężko się walczy w ringu!

Hejterzy dalej będą hejtować, a Szpila niech robi swoje. Chłopak ma dopiero 23 lata i całkiem ciekawą rozkładówkę. Ciągle się uczy, niech robi postępy i idzie do przodu!
 Autor komentarza: tabaluga
Data: 02-02-2013 18:27:50 
Haotyczny bez pomysłu na walke z kondycją na 1 rundę no dobra na 2 rundy, zardzewiały i bez formy Mollo faktycznie niemoże być porównany do Madallone i Artur z charakterem wstaje i walczy . Kazde liczenie zasłużone dramat z beznadziejnym przeciwnikiem emocje czyli jak Adamek by sie dal trafiać ze 2 razy i kłaść na dechy w każdej walce to też by to były świetne widowiska , tak powinie każdy robić nawet bracia Kliczko wtedy były by widowiska . Walka powinna wyglądać jak wladimira z Mormeckiem i jak by zamiast Molo był by Mormek to smiem twierdzic że Artur by ta walkę przegrał
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 02-02-2013 19:28:00 
@tabaluga
Walka nie była dramatycznie słaba jak to śmiesz twierdzić. Dramatycznie słaba jest za to Twoja pisownia, bo nie ma w naszych słownikach wyrazów jak "durzo" czy "haotyczny". Także popracuj pierw nad właściwą pisownią. I nie wyjeżdżaj w temacie Szpilki z Adamkiem, Mormeckiem, Kliczko i Maddalone. Adamek też leżał z Walkerem, no i co z tego? Pierwsze liczenie Szpili mocno kontrowersyjne, bo praktycznie zepchnięty do parteru i jak już upadał został uderzony. Drugi knockdown pokazał, że chłopak musi popracować nad obroną, bo ta jest dziurawa niczym ser szwajcarski. A jak już tak usilnie starasz się zestawiać Szpilkę z Adamkiem, to emocji w walkach Adamka z USS, czy szybkim Eddiem było jak na lekarstwo... Szpilka owszem, padał wczoraj nadeski, ale powstawał i potrafił odmienić losy walki na swoją korzyść wygrywając przed czasem. Z kolei oglądając ostatnie walki Adamka (poza tą wspomnianą wcześniej z Walkerem) można zasnąć. Jedyne co miał dobre, czyli szybkość stracił już dawno temu z przybraniem dodatkowych kilogramów, a jego ciosy pomimo wzrostu wagi ciała nadal nie znajdują żadnej wymowy....
 Autor komentarza: tabaluga
Data: 02-02-2013 19:51:21 
Adamek leżał na deskach z zawodnikiem co najmniej przeciętnym a nie z powracającą gwiazdą nokautu po 3 trzyletniej przerwie. A z tym słownikiem to też byś mógł trochę poćwiczyć bo jeszcze nie spotkałem sie jak żyję ze słowem "nadeski" .

A pewnie masz racje jak sie Szpilka poprawi w obronie , wyćwiczy cios oraz trochę urośnie i będzie mobilny na nogach to mamy mistrza świata.
Emocji dostarczyli nam dzisiaj zawodnicy słaby z jeszcze gorszym no ale jak ja mogę tak pisać. tam było wszystko puncher z niewygodnym stylem o żelaznej kondycji oraz wspaniały technik lotny na nogach z szybkimi rękoma o tytanowej szczęce z sercem do walki .
Każdy przeciwnik Adamka z 2012 roku wygrywa z Arturem
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 02-02-2013 21:00:31 
U mnie z ortografią wszystko w jak najlepszym porządku, nie wale byków jak Ty, a na deski wiem jak się pisze, a zostało napisane razem, gdyż spacja mi szwankuje i muszę mocniej w nią walić. Także ortografii nie musisz mnie uczyć kolego.

Tak Adamek jak cacy, mega i w ogóle. Dwie sprawy. Adamek ma jak się nie mylę na karku już 36 lat i co za tym idzie wielki bagaż doświadczenia. Artur jest początkującym prospektem, chłopak ma 23 lata. Powiedz mi czy w jego wieku Adamek miał pięściarzy pokroju McCline'a, czy Mollo na rozkładzie? Zrozum, że Szpilka ciągle się uczy, ma sporo braków, przede wszystkim w obronie, ale na wszystko jest czas! A z tym ciosem to dowaliłeś, nie ma co :) Szpilka na pewno bije mocniej od Adamka, który w wadze ciężkiej znokautował jedynie Maddalone i nieprzygotowanego Gołotę. Walkera nie liczę, bo tam klasycznego KO nie było. Tylko nie pisz, że Szpilka walczył z samymi bumami, a Adamek wprost przeciwnie. Tu nie chodzi o samo nokautowanie i klasę oponenta, ale choćby o zranienie przeciwnika. Adamek ma watę, nawet Cunninghama nie potrafił zranić, którego to cruiser Hernandez rzucał dwukrotnie o matę ringu!
 Autor komentarza: tabaluga
Data: 03-02-2013 01:05:35 
No ja byków nie wale bo wole kobiety i tak jak tobie spacja nawala tak mi już ciąży rozmowa z kimś takim jak ty. Szpilka nie jest nie był i nie będzie prospektem w życiu nie osiągnie w boksie tego co Adamek i każdy przeciwnik Adamka z 2012 nie dojść że by wygrał to by i zafundował czasówkę prospektowi Arturowi.
A ty najlepiej zapisz sie do szkoły pieśni i tańca i tam wszystkich ucz ortografii tylko żebyś sie wtedy nie zaciął , albo byc długopis nie przestał pisać i spacja by ci zadziałała .
 Autor komentarza: LegiaPany
Data: 03-02-2013 01:43:28 
tabaluga

ale porownaj sobie przeciwnikow np. Goloty lub nawet Wladimira klitschko w pierwszych 14-15 walkach z przeciwnikami szpilki
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 03-02-2013 14:33:04 
@tabaluga
Człowieku czujesz metaforę (jeżeli nie wiesz co to znaczy: przenośnię)? Walić byki tj. pisać "durzo", "haotyczny", mnie ortografii nie musisz uczyć. Różnicą jest pisać to co wyżej wymieniłem, a różnicą nadeski. Napisałem Ci, że mam problem ze spacją. Nie musisz wierzyć, Twoja sprawa. I nie podniecaj się tak Adamkiem, bo z Cunnem, czy Chambersem walk nie wygrał, więc wyluzuj gościu. Adamek to przeszłość, wszystko co miał najlepsze (szybkość) stracił w walce z Witalijem. Od walki z Vitem to wrak boksera, kompletnie bez szybkości i bez ciosu, którego zresztą nigdy nie miał. Poczekaj do walki z Pulevem lub nawet Banksem i przyznasz mi rację!
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 03-02-2013 14:36:20 
I skończ cytować 2012 r. bo Szpilka ma dziś 23 lata, jeżeli będzie miał 36 (a w tym wieku Adamek wychodził do ringu w 2012) to będzie zupełnie innym bokserem. Porównania jakie serwujesz nie mają kompletnie żadnego sensu!!!
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.