ABSURDY WBC - FUJIMOTO W PIĘTNASTCE

Federacja WBO w niektórych kategoriach miała po trzech mistrzów naraz, z kolei włodarze WBA zaproponowali Super Championów i Mistrzów Regularnych, stąd często biedni, mniej zorientowani kibice nie rozumieją, kto tak naprawdę jest mistrzem. Ale takim prawdziwym mistrzem.

W sumie działacze WBC zachowują najbardziej twarz, bo przecież nad IBF wciąż w wisi pamiętna sprawa łapówkarska sprzed ośmiu lat. Żeby jednak nie chwalić WBC za bardzo, trochę o pewnym Japończyku. Kyotaro Fujimoto (5-0, 3 KO) - bo o nim mowa, zawitał we wrześniowym zestawieniu w czołowej piętnastce rankingu wagi ciężkiej. A czym sobie na to zasłużył? Ano pokonał na punkty po bardzo nudnej walce tak "wybitnego" zawodnika jak Chauncy Welliver. Co prawda swego czasu pięściarz z Nowej Zelandii - wiecznie z mocną nadwagą, gościł w pierwszej dziesiątce pretendentów WBC, ale jego akcje spadły po wysokiej porażce z Shermanem Williamsem. Przed pojedynkiem z Japończykiem był jeszcze piętnasty, lecz teraz to Fujimoto zajął jego miejsce.

Już sam fakt, że ktoś z pięcioma walkami na koncie, nie pokonując jeszcze nikogo, jest tak wysoko w rankingu, budzi moje pożałowanie. Ale nawet jeśli, to jakim cudem Japończyk jest wyżej niż Williams - aktualnie 28. w zestawieniu, skoro on pokonał Wellivera wcześniej, kiedy był w pierwszej dziesiątce? Tego nie wie nikt.

Waga ciężka przeżywa kryzys, ale czy aż taki? Najważniejsze najwidoczniej, by również w Japonii pasjonowali się królewską kategorią...

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Jose17
Data: 11-10-2012 22:38:27 
Po prostu absurd. Mógłby ktoś wtajemniczony wyjaśnić czy różni się mistrz regularny i Super Champion wg federacji WBA???
 Autor komentarza: addam23
Data: 11-10-2012 22:46:02 
Super czempion to ktoś, kto unifikował pasy
 Autor komentarza: Undisputed
Data: 11-10-2012 22:56:02 
@Jose17
Super mistrz WBA to najczęściej mistrz zunifikowany. Tak jak Wladimir Klitschko, oprócz tego "super" tytułu WBA, ma jeszcze WBO i IBF. Tak jak Andre Ward, oprócz tego "super" tytułu WBA, ma jeszcze WBC. Tak jak Danny Garcia, oprócz tego "super" tytułu WBA, ma jeszcze WBC. Jednak mogą być też super mistrzowie WBA bez unifikacji, np. Chris John, mający kilkanaście udanych obron swojego tytułu tej federacji, czy tak jak miał Felix Sturm - także za dużą ilość udanych obron. Również taki tytuł przyznawany jest dla czołowych zawodników, którzy jednak ani tytułów wielokrotnie nie bronili, ani nie mieli w tym czasie innych pasów danej kategorii wagowej (np. Floyd Mayweather). Z kolejny mistrz regularny to mistrz zwykły - po prostu. Taki jak typowy mistrz WBC, typowy mistrz IBF, czy typowy mistrz WBO - bez udziwnień. Czyli Alexander Povetkin jako regularny mistrz świata WBA jest równy posiadaczom tytułu WBA, takim jak: Guillermo Jones (junior ciężka), Beibut Szumenow (półciężka), Gennady Golovkin (średnia), Paul Malignaggi (półśrednia), Guillermo Rigondeaux (super kogucia) i inni.
 Autor komentarza: Matys90
Data: 11-10-2012 22:57:01 
Nie sądzę. Sturm niczego nie unifikował, ot tak wskoczył na Super Championa, podobnie jak Cotto w junior średniej, Ward od razu zdobył na Kesslerze wersję "Super", itd... Po prostu tak lubią, więcej kasy za sankcjonowanie walk o pas "miszczowski".
 Autor komentarza: Matys90
Data: 11-10-2012 22:58:53 
A jak jeszcze dodać do tego, że WBA ma też wersję "interim", to możemy mieć w każdej kategorii 3 mistrzów WBA ^^
 Autor komentarza: rogal
Data: 11-10-2012 23:00:26 
W latach 90tych i na przełomie wieków, ranking to była sprawa b prestiżowa.

Jak Gołota wskakiwał do top10 to ręce mi się trzęsły z ekscytacji.

Dzisiaj federacje zeszły na totalne psy, spójrzmy chociaż na pozycje rankingowe niektórych naszych rodzimych asów...

Albo przypomnijmy sobie jak długo Janik pobity przez Mastera był od niego wyżej na WBC. Układy, układy...

Dla mnie wszystkie pasy straciły prestiż, WBC lubię za to że... ładnie się prezentuje.

Myślę, że jedynym dzisiaj trofeum wartym uwagi jest elitarny pas The Ring (jego posiadanie podkreśla wyjątkowość Tomasza Adamka).

Szkoda, że każda federacja nie ma tylko jednego mistrza. Wywaliłbym te wszystkie paski inter, interim, itd. itp do śmietnika, i zostawił jedynie 4 pasy w każdej wadze, dla 4 największych federacji.

Ale komu się to opłaca ? Nikomu. Amen.


pozdrawiam
 Autor komentarza: addam23
Data: 11-10-2012 23:04:53 
Pasy pasami, niech tam są i się cieszą nimi ci co chcą, ważne że zainteresowani wiedzą, kto ma złoty medal, kto srebrny, a kto brązowy (jakkolwiek ich tam nie nazywać).
Gorzej że rankingi są z dupy. To wkurza najbardziej (kibiców jak i zawodników bez sprawnych promotorów z długimi jęzorami)
 Autor komentarza: basten1982
Data: 11-10-2012 23:37:50 
Zasada tytułu mistrza "super" nie jest taka nielogiczna przy założeniu,że posiada ją tylko osoba, która zunifikowała tytuły. Mistrz reguralny może walczyć obrony obowiązkowe(nie wnikając w kwestie sensowności rankingów) zaś super mistrz przy posiadaniu więcej niż 2 pasów z wiadomych przyczyn nie może za często takich walk z obowiązkowymi pretendentami walczyć. Organizacja zarabia swoje a kibice znają właściwy podział na mistrza i wicemistrza.
 Autor komentarza: jasin
Data: 12-10-2012 00:00:49 
do basten1982- zgadzam się w 100%. Nie jest to tak zagmatwane. Poprostu ukłon w stronę boksera posiadającego tez inne pasy.
 Autor komentarza: xionc
Data: 12-10-2012 00:09:21 
widzialem poczatek tej 'walki' - ten Fujimoto jest strasznie slaby, mysle, ze Jason Gavern skopalby mu tylek, ale jednak pokonac w 5 walce Wellivera to niemaly sukces.
 Autor komentarza: Furmi (Redaktor bokser.org)
Data: 12-10-2012 00:14:05 
xionc - nie do końca. Japończyk jest znaną postacią w sportach walki. Startował również w K-1.
 Autor komentarza: skilorrPL
Data: 12-10-2012 01:17:56 
nie licza sie pasy , rankingi itp .. LICZA SIE PIENIADZE w boksie zawodowym .
 Autor komentarza: odyniec
Data: 12-10-2012 09:31:22 
no a wy sie dziwicie pozycji Jonaka czy Wawrzyka ;-)
 Autor komentarza: Rogs
Data: 12-10-2012 09:37:05 
Na wypisanie wszystkich absurdow prestiżowych federacji, można by poświęcić kilka dni, a i tak by to było mało.

Np kolejny przykład z WBC
kategoria juniorciężka
miejsce 2. Fraggomeni-43 lata
3.Branco -46
no i co to ranking emerytów?
 Autor komentarza: gregor07
Data: 12-10-2012 10:04:45 
W słomkowej o wakat WBC zawalczy teraz Argentyńczyk nr 4 w rankingu i Chińczyk nr 6, tyle, że wagę wyżej. Chińczycy musieli nieźle posmarować WBC żeby mieć pierwszego mistrza na zawodostwie, a oficjalnemu pretendentowi powiedzieli, że zawalczy ze zwycięzcą.
 Autor komentarza: IronTyson
Data: 12-10-2012 10:18:20 
Super champion WBA - to Mistrz (np Wladymyr Klitchko)
Regular champion WBA - to papierówka (np. Sasha Povietkinowa)

To tak jakbys sobie korone z papieru wyciął założył na czerep i krzyczał jestem mistrzem chce dobre walki.

Mnie natomiast interesuje coś innego, czy jesli za jakieś 10-15 lat dojdzie do walki Wladymyr vs Sasha to gdy Wladek obije tą dziewczyne bedzie miał jej pas? - wydaje sie to troche nie logiczne, wydaje mi sie że zachowa Supera, a papierówke zostawi jako recznik na otarcie łez Sashy.

Swoją drogą Martinez vs Chavez? - Chavez miał WBC a Martinezz ten smieszny Diamond WBC czy jak sie to nazywa;/... po zwyciestwie Martinezz jest pełnoprawnym mistrzem WBC a co z tą podróbką? zwakowany i znó jakiś no-name ze słowacji bedzie walczył z drugim no-namem z grenlandii o ten pasek?
 Autor komentarza: Arti
Data: 12-10-2012 10:30:20 
Nie zgadzam sie zautorem tekstu. Przynajmniej juz od kilku lat najwyzszy poziom trzyma IBF. Nie ma tam takich tworow jak superchampion, paski interim, itp. (tylko w 1 kategorii maja "podwojnego" mistrza). Jesli chodzi o regionalne to tez trzyma sie to wszystko jakiegos sensownego wzoru. Co to ma byc pas WBC baltic silver? Bo do international silver wszyscy juz dawno zdazyli przywyknac. WBC Diamond, WBC Youth Silver. A co jesli WBC bedzie chciala wepchnac paseczek WBC Baltic jeszcze komus trzeciemu, wowczas bedzie on w wersji interim silver czy po prostu interim?

Jesli chodzi o zasady dzialania, sposob wyznaczania obowiazkowych peretendentow, przejrzystosc decyzji, to wedlug mnie w tym wszystkim zdecydowanie przoduje IBF.
Ostatnia kwestia - rankingi - wedlug mnie rowniez najbardziej logiczne, znajduje sie w nch faktycznie najwiecej zawodnikow z czolowki. Najbardziej obrazowy przyklad z WBC znajduje sie powyzej, ale dorzucilbym do tego rowniez bodajze 10 w rankingu heavy Wawrzyka, ktory okupuje ponadto 8 pozycje w rankingu WBA, ktorego rankingi sa juz tematem na zupelnie inna rozmowe.
 Autor komentarza: bak
Data: 12-10-2012 10:53:55 
Idealny rywal dla Vitka na pożegnanie, jak Haye zażąda za dużo pieniędzy... lol...
 Autor komentarza: gregor07
Data: 12-10-2012 11:13:17 
,,Mnie natomiast interesuje coś innego, czy jesli za jakieś 10-15 lat dojdzie do walki Wladymyr vs Sasha to gdy Wladek obije tą dziewczyne bedzie miał jej pas? - wydaje sie to troche nie logiczne, wydaje mi sie że zachowa Supera, a papierówke zostawi jako recznik na otarcie łez Sashy."Wtedy Wład zostaje przy swoim Super, a Povetkin traci regular, który zostaje wakujący.

,,Swoją drogą Martinez vs Chavez? - Chavez miał WBC a Martinezz ten smieszny Diamond WBC czy jak sie to nazywa;/... po zwyciestwie Martinezz jest pełnoprawnym mistrzem WBC a co z tą podróbką? zwakowany i znó jakiś no-name ze słowacji bedzie walczył z drugim no-namem z grenlandii o ten pasek?"WBC Diamond w zalozeniu mial byc tylko dla najwiekszych, taki pas za osiagnięcia, na razie mieli go tylko bodaj Pacquaio, Hopkins i Martinez, także do żadnego Słowaka raczej nie trafi ;)
 Autor komentarza: gregor07
Data: 12-10-2012 11:20:26 
Aha i skoro WBC nie zezwala na unifikacje to sama niech nie wpierdla sie ze swoim Diamondem do walk o pasy innych federacji, np Donaire-Nishioka.
 Autor komentarza: IronTyson
Data: 12-10-2012 11:44:35 
Gregor07 - dzięki za wyjaśnienie, ale tak czy owak Martinez zachowuje tego Diamonda? - znaczy ma Mistrza WBC i Diamonda też? nigdy jakos nie widziałem aby do Ringu jak wchodzi Maestro aby nieśli dwa zielone paski, ale moge sie mylić.

Co do tego ze dostają go tylko zasłużeni to chyba nei do końca tak - bo przecież miałgo Manuel Charr - jak bardzo on zasłużony to chyba każdy wie;].
 Autor komentarza: bak
Data: 12-10-2012 12:19:28 
*Iron

Charr miał pas WBC International Silver, to jest wicemistrzowska wersja pasa, który miał Wach... WBC Diamond to jedynie dla najlepszych.
 Autor komentarza: gregor07
Data: 12-10-2012 12:34:15 
IronTyson - teraz Martinez raczej będzie bronił tylko tego właściwego pasa. Tego Diamonda, który miał, wcześniej nikt nie bronił, ani Hopkins ani Pacquaio tylko Martinez, oczywiście w celu podniesienia rangi swoich walk. Zresztą w stawce walki z Chavezem już go nie było.
 Autor komentarza: gregor07
Data: 12-10-2012 12:37:56 
Zresztą masz na wiki: ,,In September 2009, the WBC created its new "Diamond Championship" belt. This belt was created as an honorary championship exclusively to award the winner of a historic fight between two high-profile boxers" Także jak na razie te historyczne walki to: Pacquiao-Cotto, Hopkins-Pascal i...Martinez-Dzinziruk.
 Autor komentarza: IronTyson
Data: 12-10-2012 12:46:50 
A Teraz rozumiem, pomyliło mi sie z tym Silverem którym sie szczycił Sancho-Pansa, z tego wychodzi ze to zupełnie inny pas niż ten Diamond. Ten Diamond to cos takiego jak pas THE RING? jego sie nie broni? - jego sie dostaje? - kurde za dużo jest tych pasów, człowiek sie głubi.

Swoją drogą jesli Wach pokona Wladymyra odbierze mu paski - spox....ale odbierze mu the RING? - przeciez ten pas jest przyznawany przez w/w magazyn dla najlepszego boksera, mozna go przejąć? (chyba nie?) on jest nadawany na jakiś okres czasu? w sensie np co roku? - prosze o wypowiedź kogos obeznanego w tych pasiwach.
 Autor komentarza: gregor07
Data: 12-10-2012 12:57:58 
,,Ten Diamond to cos takiego jak pas THE RING? jego sie nie broni? - jego sie dostaje? - kurde za dużo jest tych pasów, człowiek sie głubi."napisalem Ci wyzej: ,,,In September 2009, the WBC created its new "Diamond Championship" belt. This belt was created as an honorary championship exclusively to award the winner of a historic fight between two high-profile boxers" Teoretycznie sie go nie broni, robił to tylko Martinez, oczywiście w celu podniesienia rangi swoich walk.

,,Swoją drogą jesli Wach pokona Wladymyra odbierze mu paski - spox....ale odbierze mu the RING? - przeciez ten pas jest przyznawany przez w/w magazyn dla najlepszego boksera, mozna go przejąć? (chyba nie?) on jest nadawany na jakiś okres czasu? w sensie np co roku? - prosze o wypowiedź kogos obeznanego w tych pasiwach."The Ring sie zdobywa, nie przyznaje sie go za zasługi. Wcześnie o wakujący The Ring musieli walczyć nr 1 z nr 2 rankingu, teraz chyba wystarczy nr 1 z kims top5, tak jak w sobote o wakat zawalczą Donaire (#1)i Nishioka (#3). Oczywiście jak pokonasz mistrza The Ring, odbierasz mu pas.
 Autor komentarza: IronTyson
Data: 12-10-2012 12:59:06 
Wszystko jasne - dziekuje :).
 Autor komentarza: gregor07
Data: 12-10-2012 13:57:48 
,,Federacja WBO w niektórych kategoriach miała po trzech mistrzów naraz"WBO??? Przeciez 3 mistrzów w jednej kategorii to domena WBA: Super, Regular, Interim.
 Autor komentarza: Ernesto
Data: 12-10-2012 14:16:43 
Fujimoto może namieszać w wadze ciężkiej. To nie jest koleś, który walczył ''5'' razy. To tak jakby się dziwić że G.Rigoudneaux jest wysoko notowany albo jeśli na boks z MMA przeszedłby Emalienko i by się ktoś dziwił, że ''taka płotka'' po 10 wygranych walkach przez KO byłaby notowana na 15-20 miejscu.
 Autor komentarza: YuuriBoxing
Data: 12-10-2012 16:53:48 
Fujimoto pamiętam z K-1 jeden z lepszych zawodników,i boksie może na mieszać chętnie zobaczył bym jego walkę z np.Zimmochem,ale musi mieć dobrego promotora skoro mu załatwił takie miejsce
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.