83. MP W BOKSIE: PIERWSI NIEZADOWOLENI

Do końca 83. Indywidualnych Mistrzostw Polski seniorów w boksie zostały dwa dni, a już słychać pierwsze głosy rozczarowanych poziomem sędziowania. Rozgoryczenia nie kryją m.in. przedstawiciele klubu Paco Lublin, zawiedzeni werdyktami walk ich zawodników - Krzysztofa Koseli (+91 kg) i Mateusza Gątnickiego (81 kg), którzy przegrali na punkty z pięściarzami PKB Poznań - Marcinem Śnitko i Igorem Jakubowskim.

Na stronie internetowej lubelskiego klubu czytamy m.in.: "nasz Kolos [Kosela - przyp. red.] zdecydowanie dominował w pierwszej rundzie. W drugiej przeciwnik próbował dotrzymać kroku podopiecznemu Władysława Maciejewskiego, ale że bił nasadą, to otrzymał ostrzeżenie. Trzecie starcie było najbardziej wyrównane. Niestety, końcowy werdykt nie był po myśli Koseli. Czterech z pięciu sędziów punktowało wygraną Śnitki. Cóż, gospodarzom pomagają niestety nie tylko ściany. [...] Wczoraj, w 1/8 finału z turniejem pożegnał się Mateusz Gątnicki, drugi z naszych reprezentantów, który nie dał rady ubiegłorocznemu mistrzowi kraju w kategorii 75 kg Igorowi Jakubowskiemu z... PKB. W obu walkach nasi zawodnicy nie odbiegali umiejętnościami od rywali. Kosela był nawet lepszy od Śnitki!".

Przytoczona opinia o poziomie sędziowania nie jest bynajmniej odosobniona. Obserwatorzy turnieju zwracają uwagę na co najmniej kilka kontrowersyjnych werdyktów, w tym m.in. na porażkę Tomasza Kota (69 kg) z Romanem Szymańskim, czy przegraną Adriana Plichty (75 kg) z Kamilem Szeremetą

Dodajmy, że najwięcej zawodników do strefy medalowej wprowadziła ekipa PKB Poznań - 13, wyprzedzając drużyny Hetmana Białystok - 4, Gwardii Warszawa i Kaczor Team Wałbrzych - 3, Broni Radom, Kontry Elbląg i MOSiR Mysłowice - 2 oraz Astorii Bydgoszcz, Championa Nowy Dwór Mazowiecki, Feniksa Warszawa, Golden Team Nowy Sącz, Gwarka Łęczna, 06 Kleofasa Katowice, RMKS Rybnik, Róży Karlino, SAKO Gdańsk, Sokoła Piła oraz Zatoki Braniewo - 1.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Cygan1992
Data: 07-03-2012 10:58:06 
Ze niby ja przegrałem z Gątnickim? Wolne żarty...
 Autor komentarza: Cygan1992
Data: 07-03-2012 11:18:37 
A,i wygralem 5:0 a to chyba jednoglosnie panowie z Paco Lublin . Niezadowolenie moze byc ale nie klamcie na portalu gdzie cala polska wchodzi !!!albo ktos z boksera chce mnie pograzyc i wyrobic taka renome
 Autor komentarza: TAJFUN
Data: 07-03-2012 11:19:37 
I TAK TYSON WSZYSTKICH BY POJECHAL ;-]
 Autor komentarza: PKBMichalNowak
Data: 07-03-2012 11:43:29 
Bzdury piszecie nie artykuły! Jak tak można? No tak to Polska, zapomniałem! Zawodnicy Paco przegrali tylko dlatego, że sędziowie pomagają gospodarzom? Kot przegrał bo walczył z zawodnikiem z PKB? Nie zgadzam się z opisem walki Śnitko - Kosela w tym artykule a co do wygranej Romana i Igora to brak mi słów, przecież wygrali wyraźnie. Panowie....
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 07-03-2012 11:49:02 
Ja już dawno wiedziałem z PKB Poznań ma plecy w związku i na mistrzostwach sędziowie pod nich będą sędziować.
 Autor komentarza: PKBMichalNowak
Data: 07-03-2012 11:57:09 
Wiedziałeś? Ciekawe! Byłeś kiedyś na naszych zawodach? Widziałeś przy wyrównanych walkach żeby zawodnik z PKB wygrał? My musimy wygrywać widocznie bo inaczej nie ma szans....ale to inny temat! Ciekawi mnie dlaczego "redakcja" pisze takie artykuły bo rozumiem, że piszą kluby, których zawodnicy przegrali - zawsze jest tak "oszukali".
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 07-03-2012 12:00:15 
PKBMichalNowak
Pan wiadomo że nie będzie postronny tylko będzie pan bronił swoich chłopców...Redakcja pisze prawdę a pan czuje się winny skoro siedzi tutaj śledzi każdy komentarz i tłumaczy się.Dlatego Polski boks amatorski jest w takim stanie bo układy się liczą najbardziej...
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 07-03-2012 12:00:45 
PKBMichalNowak
Poza tym ni jesteśmy na ty !!!
 Autor komentarza: glaude
Data: 07-03-2012 12:02:56 
Coś może być z tym sędziowaniem.
Na niedawnych zawodach w Pulawach jeden z pięściarzy uderzył zawodnika z Hetmana Zamość głową w podbrzusze. Ten padł i łapał się za brzuch.

Sędzia przez kilka sekund mówił do niego żeby wstał- a potem, ni z tego ni z owego, zaczął go liczyć (!) i było RSC.

Oczywiście ekipa z Zamościa protestowała, uznając, ze jedynym słusznym werdyktem byłaby dyskwalifikacja za nieczyste zagranie- nie zrobiło to jednak żadnego wrażenia na sędziach punktowych.
 Autor komentarza: PKBMichalNowak
Data: 07-03-2012 12:07:14 
Przepraszam Pana/Panią.
Tak Tak układy. Ma Pan/Pani rację. Bzdury.
I nie czuję się winny...
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 07-03-2012 12:11:54 
PKBMichalNowak
Powiem krótko tłumacząc się tutaj kompromituje się pan okrutnie.
 Autor komentarza: PKBMichalNowak
Data: 07-03-2012 12:15:27 
Ja się nie tłumaczę! Niech Pan/Pani to zrozumie.
 Autor komentarza: Wojak1
Data: 07-03-2012 12:18:23 
porażające zestawienie, 13 zawodników PKB Poznań, tylko 4 z Hetmana Białystok. Coś musi być na rzeczy z tym sędziowaniem, po za tym nie od dziś wiadomo że "u siebie" najlepiej walczyć i to nie tylko chodzi o boks ale także o inne sporty. Dobrze że dali szansę tym z mniejszych miejscowości i klubów. Wszędzie układy, układziki. Trzymam kciuki za mniejszości :)
 Autor komentarza: Krzych
Data: 07-03-2012 12:19:22 
Nic nowego na amatorstwie ciągle są wały
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 07-03-2012 12:21:19 
PKBMichalNowak
I tak pan się już skompromitował tymi komentarzami każdy z czytelników Bokser.org będzie miał opinie na temat waszego klubu sam pan wie jaką...
 Autor komentarza: Noram
Data: 07-03-2012 12:26:21 
Można zrozumieć stanowiska i interpretarcje trenerów, bo to są zawsze subiektywne opinie (co jest normalne). Co do sędziowania, to jedynym sposobem na ograniczenie jakichkolwiek oskarżeń jest organizowanie transmisji/retransmisji walk, tak żeby każdy zainteresowany miał okazję wypowiadać się na podstawie obejrzanego materiału.
 Autor komentarza: PKBMichalNowak
Data: 07-03-2012 12:32:26 
WARIATKRK
Mam prawo komentować jak każdy inny! Co mnie różni od innych? to, że nie kryję się pod nickiem jak tchórz. A Ci, którzy znają się na boksie wiedzą jaką ma wartość mój klub.

Noram
Jest transmisja live:
www.imprezylive.pl
www.pkb-poznan.pl
www.pzb.com.pl
i jeszcze na kilku stronach klubów, które startują na mistrzostwach.
 Autor komentarza: Yaras72 (Redaktor bokser.org)
Data: 07-03-2012 12:33:13 
Panie WARIATKRK, mam wrażenie, że zamiast merytorycznej opinii skoncentrował się Pan na prowokacji w stosunku do PKB. Wystarczy już chyba... Nas interesuje opinia w kwestii sędziowania imprez bokserskich w Polsce. Merytoryczna opinia...
pzdr
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 07-03-2012 12:37:07 
Yaras72 (Redaktor bokser.org)
Może jeszcze dostana bana za pisane tego co myślę???
mam wrażenie, że zamiast merytorycznej opinii skoncentrował się Pan na prowokacji - złe ma pan wrażenie Panie Reaktorze.
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 07-03-2012 12:38:37 
Yaras72 (Redaktor bokser.org)
Każdy doskonale wie że ściany pomagają gospodarzą nie jest tak od dziś. Taka jest moja opinia na ten temat.
 Autor komentarza: wnskob
Data: 07-03-2012 12:38:48 
Jestem przerażony przecież żaden z was nie był na walkach i jak można komentować i wydawać wyroki jak się nie oglądało zawodów.
Panowie z PACO wy zawsze macie kłopoty z oceną swoich zawodników, przykro mi ale niestety przegrali i nie jestem związany z PKB.
Boksera.org nie ma na zawodach i nie można poważnie traktować ich opinii.
Jak do tej pory sędziowie wydali prawidłowe werdykty a jak było 4:1 to znaczy że jeden z nich się wp.....lił. i dzięki Bogu jest ich pięciu.
 Autor komentarza: IRONDARIO
Data: 07-03-2012 14:04:47 
PKBMichalNowak wzieliście swoich sędziów i sędziują dla Was. Większość pojedynków w których boksowali pięściarze z PKB Poznań była wyrównana i rzeczywiście wynik mógł pójść w obydwie strony ale wyniki 5:0 dla waszych nie odzwierciedlają sytuacji jaka miała miejsce w ringu.

Wystarczy spojrzeć:

Kamiński Piotr/Róża Karlino/ - Stempniewski Sylwester/PKB Poznań/ 0:5
Rekowski-Jerzyk Marcin/PKB Poznań/ - Figiel Mateusz/UOLKA Ostrów Maz./5:0
Śnitko Marcin/PKB Poznań/ - Kosela Krzysztof/PACO Lublin/ 4:1
Wrzesiński Damian/PKB Poznań/ - Mierzyński Maciej/Cristal Białystok/ 5:0
Chudecki Michał/PKB Poznań/ - Bochenek Miłosz/Kaczor Team Wałb./ 5:0
Szymański Patryk/PKB Poznań/ - Ozimkowski Karol/Róża Karlino/ 4:1
Kot Tomasz/RUSHH Kielce/ - Szymański Roman/PKB Poznań/ 2:3
Mazur Tomasz/PKB Poznań/ - Bujnarowski Kamil/Champion Nowy Dwór/ 5:0
Jakubowski Igor/PKB Poznań/ - Stępień Paweł/Olimp Szczecin/ 5:0
Letr Włodzimierz/PKB Poznań/ - Rostkowski Patryk/Hetman Białystok/ 5:0
Gerlecki Michał/PKB Poznań/ - Kordek Grzegorz/Gwardia Szczytno/ 5:0

Nadzwyczaj zgodnie sędziują sędziowie na tych Mistrzostwach :). Szczególnie gdy walczą zawodnicy PKB Poznań. Dlaczego nie ma nawet jednego sędziego z okręgu Warszawskiego?
 Autor komentarza: KamilW
Data: 07-03-2012 14:13:30 
Nikogo z Krakowa nie ma. Wstyd.
 Autor komentarza: LubieBox
Data: 07-03-2012 14:13:59 
To że wynik jest 5:0 nie oznacza, że walka była jednostronna. Mogła być wygrana minimalnie i każdy z sędziów mógł to zauważyć. Dlatego wynik 5:0 nie oznacza łatwej wygranej, bo mogła to być wygrana jednym punktem na kartach sędziowskich.
 Autor komentarza: IRONDARIO
Data: 07-03-2012 14:19:24 
Ja wiem że 5:0 nie oznacza łatwej wygranej ale tak jak pisałem powyżej niektóre pojedynki były bardzo wyrównane i ciężko było wskazać zwycięzcę a jak widać dla PKB Poznań wynik jest zawsze 5:0.
 Autor komentarza: LubieBox
Data: 07-03-2012 14:29:53 
Ale skoro wskazali na pięściarzy PKB, to znaczy, że wygrali walki. Tu bardziej niż o klub chodzi o wyrobiona markę zawodnika. Przynajmniej ja ot tak odczuwam.
 Autor komentarza: Gretzky
Data: 07-03-2012 14:34:26 
Karol Ozimkowski (przegral wczoraj pojedynek) na jednym z portali spolecznosciowych napisal:
"unfortunately i've lost in the quarter-finals to a home (future, lol) boxer, you can't beat politics, referee's, the officials, and your opponent in the same time, unless you stop him... i could box with him again right now but i don't think he'd like to feel it again...;)"
 Autor komentarza: maro84
Data: 07-03-2012 14:36:49 
Michale nie denerwuj się. Ja osobiście widziałem wczorajsze walki na ringu A (bo tylko te były transmitowane), nie widziałem walki Igora czy Romana więc się nie wypowiadam. Po walce Plichty karty punktowe zbierane były prawie 4 minuty i to o czymś świadczy... Jeśli chodzi o Koselę, przyznam szczerze walka była wyrównana i mogło być w dwie strony poszło na Śnitko i trzeba to przyjąć. Poszłoby na Koselę też trzeba byłoby to przyjąć. Wczoraj na ringu A największy wałek i to z całą pewnością to nie był Plichta (który walkę wygrał), ale Żaboklicki - Mazik. Przez pełne trzy rundy Żaboklicki zasypywał Mazika ciosami i ....przegrał 5:0, to był najgorszy werdykt na ringu A w dniu wczorajszym.
Pozdrawiam wszystkich sympatyków szermierki na pięści w wydaniu amatorskim
 Autor komentarza: Matys90
Data: 07-03-2012 14:38:26 
Ale co to za wróżenie z fusów w ogóle?? Nie było redakcji na turnieju, nie widziało się tych walk, to jak można rzucać takie oskarżenia? Przecież to podchodzi pod zniesławienie!

Jeśli są zapisy walk, to wrzućcie, obejrzymy, podyskutujemy, a takie bicie piany na podstawie bardzo subiektywnych odczuć przedstawicieli jednego z klubów nie przystoi poważnemu portalowi bokserskiemu!
 Autor komentarza: IRONDARIO
Data: 07-03-2012 14:41:14 
LubieBox jaką markę zawodnika? Co ci zawodnicy osiągnęli na arenie międzynarodowej? Moglibyśmy odnosić sukcesy, ale utalentowani pięściarze nie są do kadry dopuszczani i poprzez to nie mogą się rozwijać.
 Autor komentarza: LubieBox
Data: 07-03-2012 15:01:26 
O kim mówisz, jakiś przykład? Wg. mnie w kadrze są najlepsi zawodnicy w swoich wagach. A brak wyników to głownie wina systemu szkolenia sprzed kilkudziesięciu lat.
 Autor komentarza: IRONDARIO
Data: 07-03-2012 15:16:07 
Systemu szkolenia sprzed kilkudziesięciu lat? LubieBox ty chyba naprawdę nie wiesz co się dzieje w polskim boksie amatorskim. Wystarczy spojrzeć na kadrę PZB. Wszyscy panowie to albo starzy milicjanci albo pracownicy służby bezpieczeństwa. W polskim boksie amatorskim liczą się niestety tylko układy.
 Autor komentarza: witaminkaaac
Data: 07-03-2012 15:41:26 
Dziwi mnie jeszcze to że ktokolwiek ma pretensje do sędziowania swoim bo tak było jest i będzie zawsze, mimo tego stwierdzenie że ściany pomagają nie miało żadnego wpływu na wyniki walk po Poznaniacy zdecydowanie wygrali i taki werdykt powinien być boksując czy w Poznaniu Czy w Warszawie czy gdziekolwiek indziej, o ile się nie mylę werdykt Igora był 5-0 a jeśli było inaczej któryś z sędziów chyba oglądał inną walkę. Zresztą mimo obecności klubowego kolegi w 81 on jest moim faworytem, pomijając ten fakt moje przypuszczenia na temat MPS na ten rok póki co wszystkie się zgadzają :D Życzę powodzenia wszystkim zawodnikom :))
 Autor komentarza: TerraPoloniae
Data: 07-03-2012 16:29:35 
Panowie z Poznania ta transmisja to jakiś ponury żart- najważniejsza impreza roku i jakieś niepotrzebne i nieudane eksperymenty. Po co jak można było skorzytać z doświadczeniia pana Dąbrowskiego ?
 Autor komentarza: elewator
Data: 07-03-2012 16:37:32 
Mistrzostwa Polski na żywo można obejrzeć na stronie Kssako.eu Zapraszm
 Autor komentarza: ross
Data: 07-03-2012 16:41:30 
Po co oglądać, skoro i tak nic nie widać.
 Autor komentarza: Ironmen
Data: 07-03-2012 16:42:04 
Jutro na Gali w Poznaniu jest duża szansa ze pojawi się Mistrz Świata z zagranicy, prestiżowej federacji ;) Bardzo znany zresztą..... Ja się wybieram jutro do Poznania jest na co :)
 Autor komentarza: TerraPoloniae
Data: 07-03-2012 16:42:50 
To jedna transmisja. Jedna kamera w dużej odległości od ringu a sam obraz to migajace piksele...
 Autor komentarza: lubieznyzenon
Data: 07-03-2012 17:34:56 
Będzie się coś jeszcze jutro działo koło 18.30 ? Około której będzie finał 60 kg?
 Autor komentarza: LubieBox
Data: 07-03-2012 17:37:21 
Działa Wam transmisja? Bo mi nie działa na żadnej ze stron...
 Autor komentarza: piesciarz
Data: 07-03-2012 18:11:52 
Wałki były, są i będą w boksie amatorskim. Świadczy o tym chociażby wspomniana walka Daniela Żaboklickiego z Mateuszem Mazikiem czy też "wygrana" 4:1 Michała Łoniewskiego z Pawłem Michalikiem.
 Autor komentarza: endriu
Data: 07-03-2012 19:09:10 
Prawda!! w Wałczu Poznań otrzymał dwa prezenty od sędziów na GP jeden wygwizdany przez kibiców
A w lidze mistrzów Poznań wygrał z Bukowiną tylko i wyłącznie dzięki sędziom

Nie ujmuje zawodnikom PKB bo to solidna drużyna ale przez takie zagrania tracę do nich sympatię zwłaszcza za WAŁEK na Mateuszu Polskim


WARIATKRK
Data: 07-03-2012 11:49:02
Ja już dawno wiedziałem z PKB Poznań ma plecy w związku


Dokladnie mam takie samo odczucie zwłaszcza ze widziałem co nieco. Chlopaki zasuwają na treningach dają z siebie wszystko a takie coś siedzące przy stoliku przy ringu w białej koszulce z brzuszkiem bez skrupułów odbiera mu zwycięstwo


K*** JESZCZE ADRIANA PLICHTĘ ZWAŁKOWALI
 Autor komentarza: endriu
Data: 07-03-2012 19:21:20 
Wyobraźcie sobie w ubiegłym roku na MMP po ogłoszeniu niesłusznego werdyktu po wielkiej wrzawie i gwizdach kibiców sam anonser publicznie przez mikrofon skrytykował decyzję sędziów Pisałem tutaj o tym wcześniej niestety juz nie pamiętam kto wtedy walczył
 Autor komentarza: lewysierpowy
Data: 07-03-2012 19:41:53 
WARIATKRK

to co pan/pani pisze to az mi sie smiac chce...
 Autor komentarza: endriu
Data: 07-03-2012 19:53:38 
Nie działa zadna strona sprawdzałem ponownie. Paskudna sprawa że transmisji trzeba szukać w necie a nie w tv
Dlatego ten sport jest jaki jest
Polecam wszystkim jak macie mozliwość obejrzeć zawody na żywo świetna admosfera i wielkie emocje Na gali amatorów można poczuć prawdziwą rywalizację zdecydowanie lepsza sprawa niz walki zawodowe
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 07-03-2012 20:02:33 
Przekręty, kolesiostwo, a później efekt taki, że na igrzyska nie ma cienia szansy.
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 07-03-2012 20:05:21 
Swoją drogą ile to już walk w polskim boksie amatorskim obejrzałem.. czasami wałki są tak perfidne, że np. taki Sauerland dostałby przy nich nagrodę fair play.
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 07-03-2012 20:07:57 
I najbardziej współczuje zawodnikom, bo wiedzą, że nie mogą protestować, a boks to nie piłka nożna i nieuznana bramka, czy fałszywy spalony. Tu zostawia się swoje zdrowie, krew, dostaje się po głowie, żeby wygrać... wygrywa się i nagle okazuje się, że się przegrało. I wtedy trzeba po cichu zejść z ringu, żeby się nie narazić. Straszne.
 Autor komentarza: ross
Data: 07-03-2012 20:08:27 
Ciekawe rzeczy Gardzielik na deskach, Jakubowski na deskach i 2 razy liczony..
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 07-03-2012 20:16:31 
Panowie nie ma co patrzeć na wyniki kto naiwny nie jest ten wie ze już ustalono kto jaki medal zdobędzie.
Hubosz
Dokładnie tez mi okrutnie żal takich chłopaków okradanych przez panów z ołówkami w ręce dlatego głośno o tym mówię ale nie którzy najchętniej zamknęli by mi usta jak mogli...
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 07-03-2012 20:19:03 
Cygan1992
Sędziowie i ściany nie zawsze ci pomogą napisałbym co sadze o tobie o twoich wypowiedziach tutaj w których robisz z siebie zawsze poszkodowanego i pokrzywdzonego przez los ale nie chce dostać bana dlatego zachował to dla siebie...
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 07-03-2012 20:19:53 
*zachowam
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 07-03-2012 20:20:57 
lewysierpowy
To niech pan/pani się śmieje śmiech to zdrowie...
 Autor komentarza: endriu
Data: 07-03-2012 20:51:03 
Czekam na dzisiejsze wyniki
 Autor komentarza: PKBMichalNowak
Data: 08-03-2012 10:57:21 
ross
Kamil na deskach po ciosie w bark a Igor bo przeciwnik bił w tył głowy. Żadna sensacja. Przegraliśmy walki i ok, zasuwamy dalej...
 Autor komentarza: ross
Data: 08-03-2012 12:19:20 
PKBMichalNowak

Być może tak było, w tej transmisji nie widać, czy ciosy dochodzą i gdzie. Ale:
-ciosy na bark to nie faule, więc knockdown po takim ciosie jest jak najbardziej prawidłowy i nie jest gorszy od knockdownu po ciosie na głowę czy tułów,
-w tył głowy da się uderzyć tylko wtedy, gdy przeciwnik się pochyla albo odwraca, więc Igor musiał sam wystawić tył głowy, co wykorzystał Mateusz.

Pozdrawiam i życzę udanych finałów.
 Autor komentarza: PKBMichalNowak
Data: 08-03-2012 14:35:56 
ross
Oczywiście, że prawidłowy ale niecelny. Uderzenie w momencie kiedy Kamil źle stanął na nogach - tylko o to mi chodzi ;)
Co do Igora to oczywiście popełnił kilka błędów taktycznych i przegraliśmy ale w walce z Mateuszem nie musiał się pochylać żeby otrzymać cios - cep w tył głowy. Z całym szacunkiem dla Mateusza bo podziwiam jego serce do walki ale bardzo dużo faulował w tym pojedynku. Szkoda, że mój zawodnik nie wykonał do końca planu taktycznego i przegrał ;(
 Autor komentarza: majki123
Data: 10-03-2012 16:13:25 
kosela snitko przekret ogladałem ta walke i mi nie mówcie ze snitko wygrał Żenada
 Autor komentarza: majki123
Data: 10-03-2012 16:22:11 
taki doswiadczony zawodnik jak snitko wali nasadami Kosele brak słow kto ogladał ta walke wie doskonale że kosela wygrał !!!
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.