ZAWODOWCY NA IO W 2016? TRWAJĄ ROZMOWY

Przedstawiciele Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego poinformowali, że coraz bardziej prawdopodobne staje się  dopuszczenie zawodowych pięściarzy do udziału w Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro, które odbędą się w 2016 roku. Aktualnie działacze MKOl we współpracy z Międzynarodową Federacją Boksu Amatorskiego (AIBA) omawiają szczegóły przyjęcia profesjonałów do "olimpijskiej rodziny" i zastanawiają się nad sposobem wyselekcjonowania potencjalnych uczestników Igrzysk z grona pięściarzy zawodowych.

- Jesteśmy w trakcie dyskusji, która ma ustalić wszelkie niuanse związane z udziałem zawodowych bokserów w Igrzyskach w 2016 roku. MKOl w tej sprawie musi współpracować z AIBA, by znaleźć klucz wyboru najlepszych zawodników, tak jak się to dzieje w innych dyscyplinach olimpijskich - powiedział jeden z brytyjskich przedstawicieli MKOl.

Ostatecznej decyzji jeszcze nie podjęto, ale już wiadomo, że niektóre federacje boksu amatorskiego, w tym angielska (British Amateur Boxing Association) są przeciwne idei dopuszczenia zawodowców do Igrzysk Olimpijskich.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: DAB
Data: 08-08-2011 17:20:41 
No i fajnie by było, może do jakiegoś wieku...
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 08-08-2011 17:21:00 
ja także jestem na nie by dopuszczać zawodowców do IO
 Autor komentarza: liscthc
Data: 08-08-2011 17:23:29 
Skoro w innych dyscyplinach mamy zawodowców to czemu w boksie miało by ich nie być???
Ja jestem za!
 Autor komentarza: AdamekFightPL
Data: 08-08-2011 17:36:10 
Jak najbardziej za. Fajnie było by zobaczyć jakiś zawodowców w IO.
 Autor komentarza: Matys90
Data: 08-08-2011 17:36:39 
Zwłaszcza, że niedługo boks amatorski będzie wyglądał mniej więcej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=rOWEaCx9u7U&feature=related

xD
 Autor komentarza: Zakrza
Data: 08-08-2011 17:46:44 
"MKOl w tej sprawie musi współpracować z AIBA, by znaleźć klucz wyboru najlepszych zawodników, tak jak się to dzieje w innych dyscyplinach olimpijskich"
Ehe, już widzę tych najlepszych. Z pewnością zawodowi Mistrzowie Świata WBO, WBA, WBC i IBF powalczą o olimpijskie złoto:P Ale lepiej, że jacyś niż sami amatorzy.
 Autor komentarza: rossi
Data: 08-08-2011 18:06:39 
To naprawdę wspaniały pomysł w obecnej sytuacji w boksie!!!

Jestem "rencami" i nogami za!

To była by niepowtarzalna i prestiżowa okazja skonfrontowania ze sobą mistrzów różnych federacji, federacyjek, pretendentów itd. Wyobraźcie sobie tylko taki turniej w ciężkiej z Kliczkami, Hayem, Adamkiem, Solisem, Powietkinem, Czagajewem, Bojcowem, Heleniusem itd. walczącymi między sobą! Jak dla mnie coś niesamowitego.

A w obecnej sytuacji chorych przepisów i zasad federacji, dobrowolnych obron, dowolności ustalania regulaminów walk, dowolności podziału kasy (vide: Kliczko), niejasnej sytuacji testów antydopingowych, obijania przeciętniaków przez 30 walk i w ogóle całej tej patologicznej sytuacji było by to małe światełko w tunelu. I cieszyło by się niesamowitą oglądalnością!
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 08-08-2011 18:10:24 
liscthc
"Skoro w innych dyscyplinach mamy zawodowców to czemu w boksie miało by ich nie być???"

Dokładnie. Wspominałem o tym już przy okazji innego tematu. Albo dajemy równe prawa wszystkim albo nikomu. Dlaczego na IO grają piłkarze z zawodowymi kontraktami? Hokeiści z NHL, koszykarze z NBA i wielu wielu innych?
 Autor komentarza: Fryto666
Data: 08-08-2011 18:24:53 
To nie przejdzie. To znaczy czesc zawodowcow byc moze sprobuje, ale na pewno nie czolowka. Dla tych z topu medale nie maja wiekszego znaczenia, licza sie pieniadze, a ten olimpiadzie zbyt duze nie beda. Poza tym musieliby przechodzic testy antydopingowe (to akurat jest dobre).

Po trzecie musieliby zmienic swoj sposob przygotowan i byc gotowym nie tylko na jedna walke w ciagu 1 dnia, ale na kilka walk w rozne dni, do tego jest potrzebny inny trening, do ktorego nie sa przyzwyczajeni. Ja nie wierze w to, ze ktokolwiek z lepszych zawodnikow zawodowych wezmie udzial w olimpiadzie, a na pewno nie mistrzowie swiata. Takie moje zdanie.
 Autor komentarza: Matys90
Data: 08-08-2011 18:39:34 
Ale może chociaż Ci młodzi. Z tego co się orientuję, to na IO występują piłkarze do któregoś tam roku życia. Jeśli podobnie byłoby w boksie, to wszystkim wyszło by na dobre :)
 Autor komentarza: liscthc
Data: 08-08-2011 18:45:00 
Matys90
Głownie młodzi,ale każda reprezentacja może mieć też kilku zawodników bez ograniczenia wiekowego.Po za tym to sport zespołowy,a czy jest jakiś inny sport indywidualny czy to zimowy czy letni na którym są ograniczenia wiekowe?
Bo mi się zdaje że nie.
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 08-08-2011 18:55:04 
Fryto

No na pewno opcja że wystartowały by na takiej olimpiadzie największe gwiazdy boksu zawodowego jest znikoma, a nawet mniejsza. Ale jest wielu bokserów którzy albo stoją u progu swej kariery i ewentualny sukces byłby jakimś tam bodźcem dla promotorów jak również tacy którzy swoje kariery w boksie zawodowym po prostu przegrali, a więc szansa na jakieś odbudowanie się. Wystarczyłby limit wieku na przykład do 23 lat lub może stworzenie jakiegoś rankingu nawet na zasadzie BOXREC! I tam zawodnicy na przykład spoza pierwszej setki. Można tak sobie rozmyślać i kombinować podając jakieś opcje, jedno jest pewne- AIBA wie ze pali im się grunt pod nogami, wie ze boks może zostać usunięty w najbliższej przyszłości z programu IO (co jeszcze kilkanaście lat temu było nie do pomyślenia!), wie ze musi szukać nawet radykalnych rozwiązań by utrzymać się na powierzchni.
 Autor komentarza: PWpmbjtniccots
Data: 08-08-2011 19:24:06 
plakat co najmniej kontrowersyjny.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 08-08-2011 19:48:38 
nie rozumiem tylko po co zawodowcom olimpiada , no chyba ,że dorobić do kariery, chociaż to i tak w przypadku tych zaczynających dopiero . Coś czuje ,że Polacy się szybko w tym odnajdą i przywieziemy dużo medali , ale dla mnie to będą medale bez znaczenia .Najlepiej by było jakby powrócili do dawnych zasad boksu amatorskiego , bo były bliższe zawodowemu , brak kasków , normalne rękawice , i ludzie punktują a nie te cholerne maszynki
 Autor komentarza: leon
Data: 08-08-2011 19:50:14 
Panowie, to się nie uda z wielu powodów. Boks zawodowy składa się z dwóch nierozłącznych aspektów: biznesu i sportu (Ameryki nie odkryłem). Nas interesuje ten drugi, ale powiedzcie sami, którzy pięściarze, ich menedżerowie i grupy promotorskie zrezygnują na zawsze z tego pierwszego? Wiele pojedynków wokół których jest tworzona atmosfera (podbijająca stawki) miałoby się odbyć w ciągu kilkunastu dni? Czołówka w życiu sobie na to nie pozwoli.

@ Napoleon
"Wystarczyłby limit wieku na przykład do 23 lat lub może stworzenie jakiegoś rankingu nawet na zasadzie BOXREC! I tam zawodnicy na przykład spoza pierwszej setki"

Może masz trochę racji, ale kibiców boksu zawodowego chyba by to nie zainteresowało specjalnie. To taka II liga jakby
 Autor komentarza: Krzych
Data: 08-08-2011 19:52:19 
O plakacie się nie wypowiem, a zawodowcy na olimpiadzie-kategorycznie nie! Zależy oczywiśce o jakich zawodowcach mówimy, bo jeżeli to ma być w ten sposób, że np pozwolą Povietkinowi wystartować, bo mówił kiedyś, że ma zamiar, to w takim razie może niech pozwolą 12-latkom walczyć o pas mistrza świata? Durny pomysł od początku do końca. Chyba, że tak jak mówi Napoleon, zawodowcy z jakichś dalekich zapleczy rankingów.
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 08-08-2011 19:54:01 
leon
"Może masz trochę racji, ale kibiców boksu zawodowego chyba by to nie zainteresowało specjalnie. To taka II liga jakby "

Wiesz, jest też kwestia taka ze boks amatorski i turnieje typu IO i tak interesują w obecnej postaci jedynie wąskie grono sympatyków. No niestety, taka prawda, boks amatorski chyli się ku upadkowi a to nic dobrego nie wróży.
 Autor komentarza: Polak18
Data: 08-08-2011 20:02:10 
Uważam,że to totalna głupota.Jak to miałoby wyglądać? Młody chłopak,amator który nigdy z zawodostwem nie miał doczynienia jedzie na olimpiadę i co wpada powiedzmy na takiego Włada przykładowo i dostaje ciężkie KO.To popieprzony pomysł,świadczy o tym,że boks amatorski już puka spod dna,bo kilka lat temu to już było dno.
 Autor komentarza: leon
Data: 08-08-2011 20:07:08 
Napoleon, ale żeby wzbudzić zainteresowanie "tłuszczy" boksem na IO potrzebne są nazwiska. Sam widzisz, że większą popularność mają nie prospekty, ale jakieś 2,5m "freaki", taksówkarze, itp. Nawet jeśli poziom amatorki na igrzyskach byłby niewiarygodnie wysoki, to poza grupą sympatyków, o której wspomniałeś, nikt tego nie zauważy. Przecież wiadomym jest, że amatorka chyli się ku upadkowi tylko i wyłącznie dlatego, że pięściarze chcą od razu zarabiać kokosy jak czołówka profi. Marzy im się przeskok do zawodowstwa po paru walkach amatorskich. Taki pokręcony "American Dream" - jestem dobry bijok, po co się męczyć w kasku, od razu chcę miliony.
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 08-08-2011 20:15:40 
leon

Oczywiście ze działania mające na celu ratować boks w tymże "amatoroskim" wydaniu powinny iść na szerszą skalę. To tylko jedne z opcji,które z pewnością podniosłyby poziom sportowy jako sam w sobie. Oczywiście bzdura jest myśleć że na takich olimpiadach startowaliby zawodnicy pokroju Kliczki, ja jednak bardziej patrze na tych pięściarzy którzy jak to napisałeś od razu wynoszą się na zawodowstwo. Tutaj trzeba by wprowadzić również zmiany w punktacji, czyli samym sędziowaniu, wyrzucić te bzdurne kaski, itd. Niech te walki staną się atrakcyjniejsze dla oka a wierz mi że i sam z chęcią zaczął obserwować te wszelakie turniej, bo na dziś to robię to tak jak się to mówi "od biedy" i z powodzeniem mogę się zaliczyć do grona laików w dziedzinie boksu amatorskiego ;d
 Autor komentarza: leon
Data: 08-08-2011 20:26:50 
Napoleon, jeżeli doszłoby do likwidacji kasków, zmiany sposobu punktacji ( w tej chwili idiotycznej w amatorce), to po co dzielić boks na amatorski i zawodowy? Likwidacja grup promotorskich i co cztery lata rozwiązane wszystkie niewiadome. Jakie to proste!!! :D
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 08-08-2011 20:43:12 
przecież wedle dzisiejszych zasad tak np Ray Leonard w życiu by nie zdobył złotego medalu
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 08-08-2011 21:04:42 
leon

Przecież lata temu bokserzy walczyli bez kasków, wszystko odbywało się na innym poziomie i jakoś boks zawodowy był niezwykle popularny, a amatorka przeżywała swój najlepszy okres.
 Autor komentarza: kaprys
Data: 08-08-2011 21:58:14 
Kompletna bzdura. Boks zawodowy już rozłożył na łopatki boks amatorski,swoimi kuszącymi propozycjami nie zawsze uczciwymii wywiązującymi się z kontraktu.Teraz chce pozabierać medale olimpijskie amatorom.Przecież prawda jest taka , że amator ma znikome szanse w walce z profesjonalistą.Sam start w Igrzyskach Olimpijskich dla sportowca amatora jest wielką nagrodą za codzienny trud który przelewa wraz z potem,nie mówiąc już o medalach które w konfrontacji z zawodowcem ma małe szanse,ale ma.Jestem bardzo przeciwny temu,myślę że zawodnicy amatorzy również.Życzę powodzenia ,amatorzy nie dajcie się. ,
 Autor komentarza: vorgrath
Data: 08-08-2011 22:31:10 
jak chcą uratowac boks amatorski to niech odrzucą maszynki ... bzdura z tymi zawodowcami po co ? w jakim celu? żeby barziej pogrążyć amatorke.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 08-08-2011 23:11:16 
Ale nie ludzcie sie ze zawodnicy tacy jak np Khan,Pacquiao beda wystepowac na olimpiadzie.
To moga byc zawodowi bokserzy,ale journeymani,kelnerzy itp.O ktorych nawet nie slyszeliscie.To jaki to ma sens?
Powazni zawodnicy nigdy sie na to nie zgodza ze wzgledu na testy antydopingowe,inne reguly-miekkie rekawice,kaski,tarcze itp.Punktowanie maszynkami,mniej rund.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 08-08-2011 23:17:06 
Powazni zawodnicy sraja na olimpiady.
To jest tylko wstep i otworzenie drzwi do prawdziwego boksu.
Amir Khan zdobyl srebrny medal na olimpiadzie w wieku 17 lat i otworzyly sie drzwi do kariery zawodowej,James deGale zdobyl zloto olimpijskie i zostal zawodowcem.
Wiec po co tacy zawodnicy mieli by teraz robic milowy krok ale do tylu i cofac sie zamiast isc do przodu?
Bedziecie ogladac zawodowcow z rekordem 1-2 typu Stefan Cirok,Roman Kraicek,Zdenek Smetana.
Tacy to beda zawodowcy.
 Autor komentarza: championn
Data: 08-08-2011 23:59:58 
Boks amatorski tak naprawde nigdy nikogo nie interesowal, no moze jak walczyli bez nocników na głowie ale to tylko dlatego ze w boksie zawodowym bylo malo kategorii wagowych i zaledwie 2-3 pasz
 Autor komentarza: arnold82
Data: 09-08-2011 00:55:42 
Jestem za.

W ogóle to zgadzam się z Kulejem, że amatorzy na poziomie olimpijskim są w zasadzie zawodowcami. Co za różnica czy ktoś żyje ze stypendiów sportowych czy z wypłat za walki zawodowe?

Skoro koszykarze z NBA mogą występować na IO to czemu nie zawodowi bokserzy?
 Autor komentarza: Jakubd29
Data: 09-08-2011 18:51:57 
Według mnie jest to dobry pomysł ,a jedyne co mi się nie podoba to to że federacja AIBA ma zamiar znieść obowiązkowe kaski bokserskie dla seniorów co spowoduje przesilenie w boksie zawodowym,ponieważ każdy senior przeszedł by od razu na zawodowstwo myśląc logicznie po co ma tracić zdrowie za marną kasę już lepiej wejść w pro walki za dobry szmal.Jedynie by walczyli bez kasków podczas IO.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.