ORANGE: BOKS W WARSZAWIE

Zapraszamy na reportaż Marcina Sticha, zmontowany dla telewizji Orange przez Tomka Chłopka. Przewodnią myślą reportażu jest warszawski boks teraz i kiedyś, a opowiadają o nim m.in. Jerzy Kulej, Paweł Skrzecz i Kazimierz Szczerba. Serdecznie zapraszamy.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Artur1969
Data: 18-04-2011 17:17:59 
Polski boks amatorski umiera i jest to oczywista prawda. Z drugiej strony nie ma się co dziwić, w latach komuny "amatorzy" tak naprawdę byli zawodowcami, nie robili nic, poza trenigami. Wielu dzisiejszych zawodowców chciałoby mieć takie cieplarniane warunki
 Autor komentarza: Emilio
Data: 18-04-2011 18:09:12 
Bez dobrych amatorów, nie bedziemy mieli dobrych zawodowców. Niestety, taka jest prawda, fakt, że na olimpiadzie od 1992 roku nie mieliśmy medalu w boksie mówi sam za siebie...
 Autor komentarza: pyra90
Data: 18-04-2011 18:34:50 
Ehh a kiedyś w tym sporcie byliśmy potęgą .
 Autor komentarza: Wolf
Data: 18-04-2011 19:06:22 
Dobry materiał :)
 Autor komentarza: pain3hp
Data: 18-04-2011 20:17:01 
kolejny dowod ze w komunizmie bylo lepiej niz tearaz i ja to popieram....
 Autor komentarza: Wojtek1987
Data: 18-04-2011 20:46:55 
pytanie tylko czy ekonomicznie to się wszystko zamykało , bo z tego co mi wiadomo to średnio , teraz jest w boksie źle , kiedyś było lepiej , ale system socjalistyczny wcale lepszy nie był a tak na marginesie w ramach ścisłości terminologicznej to komunizmu w Polsce nigdy nie było , był socjalizm i zaraz po wojnie stalinizm
 Autor komentarza: ghostdog
Data: 18-04-2011 21:03:51 
Paweł Wolak potrafi połączyć pracę z treningami i osiągać sukcesy.Dlaczego?Ponieważ ma serce do sportu..W Polsce wielu "sportowców" uważa że się tak nie da.Wszystko powinno być za free a za trenowanie kasa.Proponuje obejrzeć "Million Dollar Baby" i przestać wszystko zwalać na czasy.
 Autor komentarza: robinson85
Data: 18-04-2011 21:06:40 
"Autor komentarza: pain3hp
Data: 18-04-2011 20:17:01
kolejny dowod ze w komunizmie bylo lepiej niz tearaz i ja to popieram...."


Najgłupszy komentarz na portalu bokser.org od momentu jego istnienia !

Nie ma co narzekać, trzeba patrzeć optymistycznie, w tej dyscyplinie potrzebna jest kasa czyli sponsorzy, nie będzie tego dopóki ta dyscyplina nie stanie się bardziej atrakcyjna, w Polsce potrzeba więcej charyzmatycznych promotorów którzy pociągną boks do przodu i którzy będą organizowali gale na wysokim poziomie organizacyjnym jak i sportowym oczywiście ważne, jak nie najważniejsze jest wsparcie ze strony tv. Uważam, że w polskim boksie potrzeba takiego drugiego Mariusza Kołodzieja, więcej pasjonatów mniej przypadkowych ludzi...
 Autor komentarza: Artur1969
Data: 18-04-2011 23:12:13 
robinson85

twój komentarz jest równie głupi jak pain3hp. Nie po raz pierwszy wykazujesz się kompletną ignorancją i nierozumieniem czegoś, co nazywa się boks.

"Polsce potrzeba więcej charyzmatycznych promotorów którzy pociągną boks do przodu"

Z czego ci charyzmatyczni promotorzy mają pociągnąć boks do przodu, jeżeli nie ma amatorów.

Upadek boksu nie wiąże się z brakiem pieniędzy, ale brakiem opieki i pomysłu państwa nad sportem ogólnie. Państwa, które pozwala funkcjonować takim mamutom jak PZPN czy PZB.

W lutym, w Śremie był Grand Prix PZB i wiesz gdzie spali działacze? W najdroższym hotelu w mieście - Metropolu
 Autor komentarza: ravigoter
Data: 18-04-2011 23:49:41 
Kurwa, komuchy. Idę stąd.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 19-04-2011 00:59:15 
robinson85

Ty juz chlopcze pare tygodni temu sie mondrowales na temat komuny.Ale chyba malo wiesz.Jak nr 85 w twoim nicku to rocznik,to gowno wiesz o komunie.
Dlatego podam ci pare roznic miedzy komuna a kapitalizmem.

Za komuny kazdy musial miec prace.Nie bylo bezrobocia.Nie bylo wyzysku,a do zakladu pracy szlo sie przepracowac pol zmiany,a druga polowe przesiedziec.Nie bylo mozliwosci zeby isc na nocke do roboty i sie narobic,bo w nocy to sie spalo,lub wynosilo pol zakladu(co niektorzy).Teraz wielu prywaciarzy/dorobkiewiczow to wlasnie ci co najwiecej kradli za komuny.Po zmianie ustroju zainwestowali brudne pieniadze i teraz im sie wiedzie.
Zaklady mialy swoje osrodki wczasowe nad morzem,w gorach i co roku pracownicy jezdzili na wczasy na koszt zakladu,a dzieci pracownikow na kolonie.Jaki pracodawca teraz oplaci ci wczasy albo pobyt dziecka na koloni?
Nastepna sprawa-jak miales srednie wyksztalcenie to byles kierownikiem,a jak wyzsze to dyrektorem,prezesem.A nawet jak miales podstawowe to mogles sie zapisac do partii i tez byles conajmniej kierownikiem.A teraz ludzie ze srednim i wyzszym sa popychadlem u prywaciarzy.
Nie bylo takich dysproporcji jakie sa teraz ze pracownik na produkcji zarabia 1000PLN,a dyrektorzyna 50.000PLN.Kazdy musial miec zblizone zarobki.
Zaklady pracy udzielaly pozyczek bez oprocentowania.Czyli brales z zakladu np 20tys,wplacales do banku i po roku miales 30tys.bo byl duzy procent,inflacja.Oddawales te 20tys do zakladu i brales nastepna pozyczke i tak w kolko.Moja ciotka tak kilka dzialek kupila-zarabiajac na tych pozyczkach.Pokaz mi teraz pracodawce ktory udzieli pracownikom pozyczki bez oprocentowania.O wyplate sie nie mozna doprosic,o oplacenie ZUSu,a co dopiero mowic o pozyczce.
Nikt nie kupowal mieszkan za gotowke,czy na raty.Komuna dawala mieszkania.Zapisywales dziecko do spoldzielni mieszkaniowej,oplacales jakies grosze,czekales kilkanascie lat i jak byl pelnoletni to mial swoj kwadrat od panstwa.

Oczywiscie byly tez minusy np takie ze w sklepach nic nie bylo,puste polki,albo wszystko na kartki.Ludzie stali godzinami w kolejkach.Ale nie mozna miec wszystkiego.Jednak stac cie bylo zeby dac lapowke i kupic to co chciales.Nie bylo pralek-dawales lapowke i miales pralke.
A co z tego ze teraz wszystko jest w sklepach jak ludzie nie maja pieniedzy i nie stac ich na to.

Jest piosenka z tekstem"Kapitalizm jest ustrojem takim,ze ludziom ubogim wypruwa flaki"i to jest prawda.
A ty jak gowno wiesz o komunie bo wtedy w pieluchy srales to sie nie wypowiadaj.Ojca dorobkiewicza tez nie sluchaj,bo jak wyzyskuje innych to dla niego teraz jest lepiej-w to mu graj,ze znalazl jeleni ktorzy na niego zapierdalaja za nedzne grosze.
Ale dla milionow lepiej sie zylo za komuny.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 19-04-2011 01:10:01 
Jeszcze jedno-ludzie pracowali w jednym zakladzie po 30-40 lat az do emerytury.Nie musieli zmieniac pracy bo dobrze im sie pracowalo,a mogli zmienic jakby chcieli.Jak odchodziles z zakladu to miales odprawe(iles miesiecznych wyplat).Czy teraz prywaciarze placa odprawy?
Miales takze placone 13-tki,czyli co 13 miesiecy dodatkowo jedna miesieczna wyplata.
 Autor komentarza: ojciecchrzestny
Data: 19-04-2011 06:51:50 
PanJanekTygrys

zapomniales tylko dodac ze człowiek czół sie niewolnikiem w swoim wlasnym kraju...
 Autor komentarza: pain3hp
Data: 19-04-2011 08:33:21 
"Najgłupszy komentarz na portalu bokser.org od momentu jego istnienia !"

Proste ze wolalbym zyć w komunie. Teraz płacisz 3 razy wiecej niz dostajesz i sie cieszysz bo dostajesz a że płacisz nawet nie wiesz....
 Autor komentarza: robinson85
Data: 19-04-2011 09:09:47 
Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 19-04-2011 01:10:01

Opinia człowieka któremu w PRL-u żyło się dobrze bo mu Państwo byt gwarantowało, a po 89 r nie mógł się odnaleźć w wolnej Polsce :) ja nazywam takich ludzi jak Ty - NIEUDACZNICY!
Atakujesz mnie za to, że jestem młody i nic nie wiem o życiu, powiem nieskromnie, że akurat w tym roku bronie prace mgr na kierunku POLITOLOGIA i coś akurat wiem o tamtych czasach, potrafie czytać konkretne książki i wyciągać z nich wnioski :)

" Za komuny musiał mieć prace" "Co roku pracownicy jeździli na wczasy na koszt zakładu" "Jak miałeś średnie wykształcenie to byłeś kierownikiem, jak wyższe to dyrektorem" - to tylko wybrane cytaty z Twojej wypowiedzi świadczące o tym, że Ty dzisiaj nie masz pojęcia o kapitalizmie i wolnym rynku - jesteś pewnie starym, nieudolnym socjalistycznym pasożytem :)

i jeszcze jedno:
cyt. twoją wypowiedz - "Jest piosenka z tekstem"Kapitalizm jest ustrojem takim,ze ludziom ubogim wypruwa flaki"
Ja znam lepszą piosenke:
A na drzewach zamiast liści wisieć będą socjaliści

Pozdrawiam,
 Autor komentarza: robinson85
Data: 19-04-2011 09:14:19 
Autor komentarza: Artur1969
Data: 18-04-2011 23:12:13

Ja uważam,że jest wystarczająca liczba dobrych amatorów, trzeba im tylko proponować wcześnie kontrakty zawodowe, nie bać się ich młodego wieku!
 Autor komentarza: Hugo
Data: 19-04-2011 09:15:54 
@Pan Janek Tygrys

Bardzo dobry opis rzeczywistości w czasach komuny. Trzeba o tym pisać, bo młodzież w oparciu o brednie płynące z telewizji ma kompletnie spaczony obraz tamtych czasów.

Wracając jednak do upadku boksu amatorskiego, to trzeba wspomnieć o jeszcze jednej poważnej jego przyczynie, która nie ma nic wspólnego z pieniędzmi. Chodzi o zmiany w regulaminie (kaski, większe rękawice, 2-minutowe rundy, sędziowanie), które nastąpiły w latach 80. i 90. i kompletnie zmieniły ten sport na gorsze. Ludzie przestali oglądać boks amatorski, ponieważ stał się nudny, mało widowiskowy i pełen niezrozumiałych werdyktów. To już nie jest boks, tylko dyscyplina boksopodobna. Z elementów sztuki bokserskiej liczą się technika i szybkość, natomiast zupełnie straciły na znaczeniu siła ciosu i odporność. Z watą w łapach i szklaną szczęką można zostać mistrzem olimpijskim. Teraz na zawodowstwie robią na ogół karierę bokserzy, którzy mieli 2-3 letni kontakt z boksem amatorskim. Ci, którzy boksują amatorsko dłużej i zdobywają jakieś tytuły, potem mają problem z przestawieniem się i pozbyciem złych nawyków. Dlatego nic nie osiągają na zawodowych ringach.
 Autor komentarza: ravigoter
Data: 19-04-2011 09:25:23 
robinson85
W stu procentach się z Tobą zgadzam. Też młody jestem i mało wiem o tamtych czasach. A to co wiem, to wiem od rodziców, dziadków, cioć, wujków itp. Każde z nich brzydziło się tym ustrojem, a to, że paru grubasów z Warszawy nie ma co z życiem zrobić, to już nie wina kapitalizmu. Wolę być wolny w Zimbawbe, niż zniewolony w Stanach, czy innym rajskim państwie.
 Autor komentarza: ravigoter
Data: 19-04-2011 09:34:19 
PanJanekTygrys
Czy gbyby z grobu wstali górnicy z kopalni 'Wujek' i ksiądz Jerzy Popiełuszko, czy miałbyś odwagę cywilną powiedzieć im to w oczy?
 Autor komentarza: robinson85
Data: 19-04-2011 09:43:39 
...Janek Wiśniewski i wielu innych anonimowych ludzi!!!!!
 Autor komentarza: drozdi
Data: 19-04-2011 09:47:56 
PanJanek

Z tym wszystkim co napisałeś nie sposób się nie zgodzić z tym, że zapomniałeś podsumować, że te wszystkie profity, które wymieniłeś były na kredyt. Niska wydajność pracy, złodziejstwo, bumelka i Gierkowskie kredyty stworzyły to co jest dzisiaj. Komuna upadłaby i bez Wałęsy, kiedy nie ma chleba ludzie prędzej czy później wyjdą na ulice.
''Kapitalizm to nierówny podział bogactwa, komunizm to równy podział biedy''- W. Churchill
 Autor komentarza: Hugo
Data: 19-04-2011 10:05:49 
@młodzi przeciwnicy komuny

Za bardzo postrzegacie świat w kategoriach czarno-białych. Oczywiście, całościowo rzecz biorąc, komuna była wredna i podła, ale czy dzisiejsze czasy są naprawdę wiele lepsze? Za komuny rządziła samozwańcza banda, a teraz takie bandy są dwie i można pomiędzy nimi wybierać. Czy to jest wolność? Czy najlepiej prosperują ludzie inteligentni i przedsiębiorczy, czy też członkowie biurokratycznej kliki i skorumpowane kanalie? Ustrój zdominowany przez wielkie korporacje (zwłaszcza finansowe), nie posiadające wyraźnego właściciela ma tyle wspólnego z prawdziwym kapitalizmem, co wspólczesny boks amatorski z prawdziwym boksem.
 Autor komentarza: kopernik
Data: 19-04-2011 10:26:51 
Ale dyskusja!
Panowie - żyjemy w czasach gdzie jeśli się komuś coś nie podoba wsiada i jedzie. Pracy jest w chollerę. Tylko jest jedna zasada - musisz być w czymś dobry. Nawet nie dobry, a najlepszy.
Ja jestem zadowolonym mieszkańcem POLSKI i nie tęsknię za komuną którą miałem "przyjemność" przeżyć.
A jeśli chodzi o materiał filmowy - TRAFIONY i na pięć. Daje do myślenia. Ale życie toczy się dalej.
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 19-04-2011 10:32:33 
LEPIEJ BYĆ MARTWYM NIŻ CZERWONYM !!! PRECZ Z KOMUNĄ !!!
 Autor komentarza: Wolf
Data: 19-04-2011 10:57:38 
Ja zawsze myślałem że komunizm wsadził do więzień tysiące ludzi , żę mordował rękami esbeków , studentów , działaczy opozycjii a nawet księży . Pałował demonstrantów , strzelał do górników . Sprzedawał węgiel za darmo w głąb kraju wielkiego brata , wspierał ideologię i ludzi którzy byli odpowiedzialne za masowe zbrodnię nie tylko na Polakach . Sprawił że nie było mięsa do obiadu , cukru i czym dupy podetrzeć . A w końcówce wprowadził do własnego kraju Stan wojenny razem z godziną policyjną gorzej niż podczas okupacjii niemieckiej . No ale jak się okazuje dzięki wyjaśnieniom Pana Janka Tygrysa byłem w błędzie . Nie zostaje nam nic innego jak jak jeden mąż krzyknąć : Komuno Wróć !
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 19-04-2011 11:08:32 
ojciecchrzestny
"zapomniales tylko dodac ze człowiek czół sie niewolnikiem w swoim wlasnym kraju"

A teraz jak sie czuje pracownik np Biedronki czy innego marketu?
Wlasnie teraz jestesmy murzynami we wlasnym kraju.Pootwieraly sie zagraniczne firmy,fabryki,markety i nie placa podatkow i Polacy na nich zapierdalaja za marne grosze i maja gowno do gadania w swoim kraju.Portugale,Wlosi,Francuzi ktorzy otworzyli w Polsce markety,fabryki sie z nas smieja.Jestesmy ich parobkami w naszym kraju.Zdobyli nas bez jednego strzalu.To cos jak kolonizacja,ale nie do konca bo zamiast za miske ryzu Polacy tyraja za 1000PLN.Troche lepiej.
 Autor komentarza: DAB
Data: 19-04-2011 11:13:44 
Robinson85 masz rację a to jak teraz u nas jest i ile nam brakuje do państw wysokorozwiniętych to cena płacona za Socjalizm.
Można do tego porównać gospodarstwo domowe żyjące błogo , nie martwiące się o wydatki, wydające ponad możliwości.Kolejne pokolenia muszą zapłacić za te wypłaty które się nie należały(ponieważ pół zmiany się siedziało)i za wszelkie złudne udogodnienia tak naprawdę mordujące ekonomię państwa.
Nie ma na świecie kraju który opierając się na idei Socjalizmu,Komuny wydał któreś pokolenie ludzi szczęśliwych którym nie zaczynałoby brakować podstawowych środków do życia.Wszędzie jest propaganda tłumiąca odzewy w kierunku wolności, krzyki mądrości.Nawet Chiny tak naprawdę ekonomicznie maja więcej wspólnego z Kapitalizmem ponieważ trwając w Socjaliźmie i Komunie może być tylko gorzej.Tak łamią się państwa,społeczeństwo je trawę a pętla zaciska coraz bardziej.To system krótkoterminowy w którym zadowolić jako tako można pierwsze pokolenie.Zamroczyć zdolność myślenia ludzi którzy nie maja wygórowanych marzeń.Lecz od początku Komuna zabija wolność juz na starcie...
 Autor komentarza: DAB
Data: 19-04-2011 11:16:42 
PanJanTygrysek
To cena jaka jeszcze długo będziemy płacić za Socjalizm ale stopniowo jakby nie było jest coraz lepiej.Niestety w kilkanaście lat nie nadrobimy strat z Komunistycznego marazmu...Świat poszedł do przodu a my gonimy potykając się czasem.
 Autor komentarza: robinson85
Data: 19-04-2011 11:21:38 
Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 19-04-2011 11:08:32

Wyjedz z kraju i przestań pie***yć. Dzisiejsza Polska z tymi swoimi wadami daje Ci przynajmniej taką możliwość, tamta Polska dała Ci przydział na mieszkanie i samochód jak mówił z pasją i utęsknieniem Pan Kulej w wywiadzie, problem tylko w tym, że daleko byś tym samochodem nie pojechał...
 Autor komentarza: DAB
Data: 19-04-2011 11:21:43 
Ludzie którzy żyją w okresie przejściowym jak teraz u nas mają tak naprawdę najgorzej.To na naszych barkach głównie trzeba nadrobić te stracone lata.Przy okazji zmieniać myślenie które jest zakorzenione,całą mentalność z czasów Socjalizmu widać ją u polityków.Póki to sie nie pozmienia, nie przetrawi to będziemy się ścierać jak w żołądku ale z czasem musi to przynieść skutki i oby przyszłe pokolenia miały lepiej.Bo ich czekają inne problemy głównie myślę klimatyczne to cena jaka zapłacą też za nas teraz...Tak się kręci ta Ziemia:)
 Autor komentarza: DAB
Data: 19-04-2011 11:25:29 
Ja wolę biedę ale czuć większą wolność a co sobie wypracuje będę miał...Nie wyobrażam sobie nacisku na to co mam myśleć i mówić musieliby mnie odstrzelić.Jak sie słyszy co się dzieje w Korei płn. to zgroza a obok Korea płd...I tu mamy proste porównanie gdzie jest lepiej...?
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 19-04-2011 11:28:24 
@robinson85 @Wolf

To sa 2 strony medalu,z jednej strony bylo lepiej,a z drugiej gorzej.
Pod wzgledem pracy,ochrony pracownika bylo 100 x lepiej.Bo teraz pracownik nie ma zadnych praw.Nawet roboty nie ma.
Dlatego od ladnych paru lat mieszkam w Anglii i mam nadzieje ze juz nigdy nie bede musial wracac i pracowac w Polsce.
A jak przyjezdzam na urlop i widze te smutne ,zmeczone twarze na ulicach Lodzi,slysze to wieczne narzekanie,to az mnie skreca i po 3-ech dniach chce z tego syfu wracac jak najszybciej do Anglii.
Macie swoj kapitalizm.
 Autor komentarza: DAB
Data: 19-04-2011 11:58:03 
Swój Kapitalizm-To ty już jesteś Anglikiem?A jakby było tu ok to Polakiem?:)
Za te czasy które tak chwaliłeś płacą teraz te zmęczone twarze.Zresztą bez przesady nie jest tak źle mam co jeść i w dodatku mogę mówić co myślę
 Autor komentarza: Wolf
Data: 19-04-2011 12:00:35 
PanJanekTygrys

Jasne że są 2 strony medalu .Z jednej strony Stan Wojenny i internowania . A z drugiej kolonie dla dzieci .
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 19-04-2011 12:15:23 
DAB

Zgadza sie-komuna to ustroj na krotka mete,narobili dlugow i teraz mlode pokolenie musi to splacac.Cos za cos.
Ja opisalem plusy i minusy z perspektywy pracownika jakich jest miliony,nie zaglebialem sie w polityke,dlugi,wolnosc slowa itd.Dla zwyklego pracownika za komuny bylo lepiej.

Robinson85

To ze konczysz studia to jeszcze nic nie znaczy.Musisz miec znajomosci,albo ojca z firma.
Znam przypadek gdzie mlody lekarz po skonczeniu medycyny poszedl do posredniaka i dali mu prace na kontrolera biletow.
Albo gosciu wrocil z Anglii po 5-ciu latach,a babka w posredniaku zamiast dac mu prace spytala czy by nie mogl zalatwic w Anglii roboty dla jej syna.Bo skoro byl tam 5 lat to moze ma mozliwosci.
To dla ciebie jest lepiej?!Na policje nie ma kasy,na sport nie ma kasy,na sluzbe zdrowia tez nie ma.Na nic kurwa nie ma,to gdzie sa te pieniadze z podatkow?W Anglii sie nie placi wiecej podatkow niz w Polsce,a na wszystko jest.
Srać na taki kapitalizm.Kapitalizm to jest dobry w cywilizowanych krajach a nie w Polsce,gdzie licza sie tylko uklady,znajomosci i jest ogromna korupcja,pieniadze sa rozkradane,a ludzie wyzyskiwani.
 Autor komentarza: DAB
Data: 19-04-2011 12:22:15 
PanJanTygrysek
Bo to była kraina iluzji stworzona aby zwykły pracownik i cała klasa robotnicza ich popierali.Swoista przykrywka dla własnych korzyści i alibi dla represji.Zawsze lud potwierdzał,że jest ok gorzej jak ktoś miał swoje zdanie.
To jakby ktoś powiedział przychylę Ci Nieba a zasłaniał nim piekło.Niestety taka prawda popatrzmy choćby na Białoruś tam nadal maltretują ludzi nawet kandydatów w wyborach.W takich sytuacjach widać dokąd ta droga prowadziła.A,że u nas wiele roboty przed nami to fakt niestety różowo nie jest....
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 19-04-2011 12:23:08 
robinson85

Fajnie ze masz mozliwosc skonczenia studiow,bo za komuny nie bylo tak latwo,studenci byli scigani przez bezpieke itd.
A wiesz ilu ja znam magistrow,inzynierow ktorzy w Anglii czyszcza kilbe publiczne,albo zmywaja naczynia w knajpach?Od groma jest takich,bo po skonczeniu studiow nie znalezli w Polsce roboty bo nie mieli znajomosci.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.