WYWIAD Z WITALIJEM Z CARDIFF

Za zgodą "Fightnews", publikujemy najnowszy wywiad przeprowadzony podczas Wieczoru Mistrzów w walijskim Cardiff z mistrzem świata WBC wagi ciężkiej, Witalijem Kliczko. Ukrainiec, o którym mówi się, że w październiku będzie walczył z Shannonem Briggsem, stwierdził podczas wywiadu z Bobem Newmanem, że zaproponował walkę o tytuł mistrza świata Tomaszowi Adamkowi, ale ją odrzucono.

Sporo wskazuje na to, że jest to tylko sprytna zagrywka przetargowa Witalija, który ciągle nie podpisuje kontraktu z Briggsem, a walka z Adamkiem, planowana wstępnie na listopad tego roku, pozostaje ciągle bardzo aktualna. Oto najciekawsze fragmenty wywiadu z Witalijem Kliczko:

- Masz kontrakt na walkę z Shanonnem Briggsem w październiku tego roku. Odzyskałes tytuł w październiku 2008 roku i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie to twoja szósta walka w ciągu ostatnich dwóch lat - niezła aktywność jak na mistrza świata wagi ciężkiej. Czy ta przeciętna - walka co cztery miesiące - ci odpowiada?
Witalij Kliczko: Wiesz co - nie mam jeszcze kontraktu z Briggsem. Jesteśmy w trakcie negocjacji - możliwe, że będę walczył z Shannonem Briggsem , ale to nic pewnego, nic na 100 procent. Jestem gotowy walczyć z każdym, jestem otwarty na propozycje. Daliśmy propozycję walki Adamkowi, ale Adamek nie chciał ze mną walczyć. Daliśmy propozycję Davidowi Haye, ale on trzyma język za zębami, już nic na ten temat nie mówi. Wałujew chce walczyć, ale ciągle chce więcej pieniędzy. Mistrzowski tytuł go nie interesuje. Jestem gotowy walczyć z każdym i jestem bardzo dumny z faktu, że mam tytuł, który należał przed laty do Muhammada Ali. Miałem sporo przerw spowodowanych kontuzjami , ale trzyletni rozbrat z boksem zrobił ze mnie lepszego pięściarza. Mam więcej siły, są wyniki i dlatego przez ostatnie dwa lata jestem tak aktywny. Czuję się jakbym miał dwadzieścia lat, zapominając czasami, że mam prawie czterdziestkę...

- Od czasu jak wróciłeś na ring. nie masz problemów ze swoimi przeciwnikami. Nie chcę ich dyskredytować, ale robiłeś z nimi co chciałeś. Oczekujesz bardziej wymagającego rywala?
WK: Nic w życiu nie jest łatwe. Każdy z moich rywali był twardzielem, próbował mnie trafić, pokonać. Ale nie widzę nikogo, komu może się udać. Ja mogę przegrać tylko z samym sobą!

- Ostatnio Ross Greenburg, szef HBO Sports zasugerował, że nie chce już pokazywać walk w wadze ciężkiej - między innymi dlatego, że ty i twój brat walczycie zwykle w Europie, że bijecie rywali, których w USA nikt nie zna oraz, że kibice w Stanach Zjednoczonych nie mogą odróźnić ciebie od brata - Władymira. Twój komentarz?
WK: Jak czytam to, co powiedział Greenburg to się śmieję, bo niełatwo jest odpowiedzieć na te zarzuty poważnie. Nikt nie wie kto jest Witalij, a kto Władymir? Dlatego HBO nie chce pokazywać naszych walk? Na całym świecie ludzie wiedzą kim jest Władymir, kim jest Witalij. Zapełniamy stadiony 50- 60 tysiącami kibiców. W niemieckiej telewizji mamy znakomitą oglądalność. Następny zarzut - Kliczkowie nie walczą z wymagającymi rywalami. Możemy walczyć z każdym. Jestem zawiedzony, bo HBO jest dla nas bardzo ważne i chcemy mieć kibiców w Stanach Zjednoczonych. Greenburg najpierw powiedział, że w USA będzie pokazywana walka Władymira z Powietkinem, a później się z tego wycofał.(...) To jest decyzja wagi ciężkiej. Jestem dumny z tego, że żaden z mistrzów wagi ciężkiej nie miał więcej procentowo nokautów niż ja. Każda moja walka kończy się nokautem. Kibice chcą to oglądać i sądzę, że HBO chce to pokazywać. Jeśli nie, to znajdziemy w USA stację, która to zrobi.

- Jesteś zadowolony z rozwoju kariery - twojej i brata Władymira?
WK: Idziemy do przodu. Nasze marzenie to dwójka braci, którzy mają wszystkie tytuły w wadze ciężkiej. Na razie mamy trzy z czterech pasów. David Haye ma ostatni z nich, ale on jest mądry, wie, że ma pas i będzie go miał tak długo, jak nie będzie z nami walczył. To dla niego zbyt wielkie ryzyko - dlatego rzuca nam wyzwania, ale jednocześnie od nas ucieka. (...) Chcieliśmy mu dać 50 procent udziałów, to była uczciwa propozycja, bo każdy chce walki jednoczącej tytuły. Ale wszyscy wiedzą, że David Haye się boi - nie walczyć, ale stracić tytuł..."

Do wypowiedzi Witalija trzeba dodać parę zdań komentarza. Aleksander Powietkin wycofał się z walki z Władymirem Kliczką, tracąc największą wypłatę w swoimi życiu (2 miliony dolarów), bo odradził mu tę walkę jego własny trener - Teddy Atlas. Zdaniem Atlasa, Powietkin nie był jeszcze gotowy na Władymira, a Teddy będzie miał okazję przekonać się czy podjął właściwą decyzję już 11 września. Tego dnia, Teddy Atlas będzie komentował walkę Władymira z Frankfurtu z Samem Peterem na internetowej stronie ESPN - ESPN3, ponieważ żadna inna stacja nie miała ochoty - lub czasu - żeby pokazywać w USA pojedynku o trzy mistrzowskie pasy w wadze ciężkiej...

A słowa Witalija o Adamku, który jakoby nie chce z nim walczyć? To zwykły przetarg, negocjowanie poprzez prasę. Z otrzymanych przeze mnie informacji z obu uczestniczących w negocjacjach stron, szanse na listopadową walkę są ciągle bardzo realne. Jeśli HBO jest dla Witalija tak ważne, jak mówi w wywiadzie dla Fightnews, to Witalij zrezygnuje z Briggsa, bo tego pojedynku ESPN nie pokaże - nawet na internecie. Listopadowa walka z Adamkiem to pewne HBO pay-per-view i zapełnione do ostatniego miejsca Prudential Center w Newarku lub nowojorskie Madison Square Garden.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: jerry
Data: 02-08-2010 19:48:46 
Tomek MUSI sprawdzic sie z Grantem ...to jest dla nie podstawa do dalszych rozmow z Oboma bracmi Kliczko .
Walke z Haye moglby brac od razu ...
 Autor komentarza: messi1
Data: 02-08-2010 20:06:08 
Zgadzam się z przedmówcą. Na miejscu Tomka też nie rzucał bym się od razu na braci Kliczko. Po Grancie powinien moim zdaniem stoczyć eliminator, a później dopiero atakować pas.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 02-08-2010 20:15:48 
W pewnym sensie zal mi Vitalija.Ma on wszelkie dane do tego zeby byc wymieniany jednym tchem obok najwiekszych legend H.W jak Ali,Lewis czy Tyson.Ale niestety z jedynym wielkim piesciarzem z ktorym walczyl przegral.Teraz miota sie na wszystkie strony.
 Autor komentarza: KubaW
Data: 02-08-2010 20:35:06 
Według mnie nie ma co czekać. Jeśli pojawi się propozycja na listopad na odpowiednim szczeblu finansowym(czytaj - walka życia Adamka) to nic tylko brać. Niech zawalczy na przetarcie z Grantem ( według mnie obóz Adamka mógł się pokusić o lepszego rywala) a później bierze się za braci. Jeśli trener i Adamek mówią że pracują już tylko nad detalami w jego stylu boksowania to już pewnego poziomu Tomek nie przeskoczy. Mimo wszystko teraz jest jego czas i lepszy już chyba nie będzie.Co więcej szkoda by było żeby Góral był przedstawiany w podobnym kontekście co Powietkin,chociaż wiadomo że to wszystko gra o wielką kase.

Co do sytuacji w HW aktualnie jakieś tam szanse na pokonanie braci mają Haye i Adamek. Niestety w mojej ocenie ich akcje na zwycięstwo nie stoją wysoko ale jest duża szansa na wyrównaną bitwę. Dopiero kilka dobrych kroków za tą dwójką widzę Solisa,Petera czy Powietkina oraz kilku innych.
 Autor komentarza: jerry
Data: 02-08-2010 20:38:47 
Mi to tak czy inaczej pachnie na Wielka Walke na koniec roku ...na razie trzeba pokonac Granta...
 Autor komentarza: lewiss32
Data: 02-08-2010 20:59:30 
z jednym z nim sie nie zgodze odnosnie procentowo tych nokautow on nie wie chyba w jakich czasach on boksuje i z kim boksowal ze ma tyle ko ciekawe czy w latach 90- tych tez by tak powiedzial gdzie bylo duzo znakomitych bokserow i czy tez by tak konczyl przed czasem wiekszosc walk napewno by mial o wiele ciężej niz teraz
 Autor komentarza: krzysiek34
Data: 02-08-2010 21:03:05 
Cholera naprawdę jest ciężko. Bardzo kibicuję Tomkowi ale naprawdę nie wiem jak on miałby pokonac Vitalija. Nie widzę żadnych argumentów , żadnych racjonalnych. Nawet ta szybkość będzie zneutralizowana przez warunki i nietypowy styl walki Vitalija.
Jego naprawdę może pokonacv tylko ktoś o podobnych warunkach i kamiennych pięściach. Ostatnim takim był Lennox . Kurwa mac moge powiedzieć ale nie chcę tej walki , nie jestem jeszcze przekonany.
 Autor komentarza: tysiok
Data: 02-08-2010 21:28:12 
Vitek to szmaciasz ! Jako polityk "doskonale" sprawdza się w boksie.
Będzie mistrzem tak długo jak długo walczyć będzie z innymi szmaciarzami.
Od czasów walki z Lewisem nie stoczył ani jednej pasjonującej walki.
Takie walki jak z:
-mistrzem świata WBF reklamującym cudowne pasy,
-"mistrzem obrony" Johnsonem,
-przereklamowanym Arreolą,
-będącym na strasznym zakręcie swojej kariery tłustym Peterem
to gówno jakie łykają nieznający się na boksie niemcy.
200 tysięczny stadion i WIELKI KLICZKO .To żenujące i nie dziwię się amerykanom z HBO ,że tego gówna nie kupują .

Dopóki nie stoczy walki z Solisem czy Adamkiem będzie mistrzem-szmaciarzem.
 Autor komentarza: Klimek
Data: 02-08-2010 21:49:09 
czasami to mnie wku..ia ten Kliczko, nachalnie proponowali dla Adamka walke jak wiedzą że ten walczy teraz w sierpniu i nie może planować walk na zapas w przyszłość
 Autor komentarza: lukmag99
Data: 02-08-2010 21:51:34 
tysiok zgadzam się z tobą w 200 %
 Autor komentarza: simon
Data: 02-08-2010 22:07:57 
tysiok
troche sie z toba zgodze ale w wadze ciezkiej niema teraz walk np.z lat 90!bo wladek i witek gabarytowo przewyzszaja innych,sa w miare technicznie dobrzy i to wystarczy...
 Autor komentarza: Faraon
Data: 02-08-2010 22:14:11 
Witam! ja tez sie zgadzam z tysiokiem.
 Autor komentarza: KubaW
Data: 02-08-2010 22:15:28 
Tysiok:

Solis na zawodowstwie nie walczył z nikim wielkim więc jego kandydatura nie może być rozpatrywana tylko przez pryzmat liczby KO na jakiś przeciętnych zawodnikach.

Adamek stoczył 3 walki w HW. Gdybyś przeczytał dokładnie artykuł wiedziałbyś że taka walka jest w planach. Gdyby wierzyć słowom Kliczki, Adamek dostawał oferte ale ją odrzucał, lecz trzeba wziąć pod uwage ze to walka o kase.

Nazywanie człowieka który pokonuje każdego ciekawego i znaczącego zawodnika w HW bez najmniejszych problemów szmaciarzem czyni z ciebie laika. Faktem jest że nie ma wielkich nazwisk w wadze cieżkiej ale czy to wina braci? Czy to że taki Peter wychodzi zatłuszczony na walke o mś czyni z Kliczko złego boksera? Jeśli chodzi o Thompsona to zgadzam się ze wielkim zawodnikiem nigdy nie był ale wychodził do ringu z Witalijem z rekordem 31-1, więc nazywanie go szmaciarzem także jest nie warte komentarza.
Starszy z braci w mojej ocenie nie potrzebuje ani Adamka ani Solisa na rozkładzie żeby następne pokolenia o nim pamiętały jako o jednym z największych ciężkich ostatnich kilkudziesięciu lat.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 02-08-2010 22:17:06 
W zeszlym tygodniu zrobilem sobie dosc ciekawa odslone walk z lat 90 i nastepnie ta z tych i szczerze to jeden wielki szajs to co teraz w boksie moze tak za pare wyjatkami ale napewno nic wyjatkowego.
 Autor komentarza: Melock
Data: 02-08-2010 22:18:10 
Tysiok ma po części rację, ja też to powtarzam. Kliczkos Bros HBO nie chce pokazywać bo nie dają ciekawego widowiska i o nic innego nie chodzi. Jak bardzo musi być ta stacja negatywnie do nich nastawiona skoro nie chce ich pokazywać mimo, że są mistrzami. I mają racje. Ten się cieszy, że ma najwięcej nokautów, no i co z tego? W ich boksie nie ma żadnej finezji, uroku, techniki, niczego ciekawego. Tylko warunki, spryt i siła. Kto chciałby to oglądać? Do dupy są te ich walki i tyle.
A Adamek niech się nie śpieszy, spokojnie. Jest Grant, może później eliminator lub jakaś inna walka i dopiero Kliczko. Jakby nie patrzeć, czas może działać na jego korzyść, on się cały czas rozwija a 6-8 miesięcy w tę czy w tę to nie aż taki długi okres.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 02-08-2010 22:19:31 
KubaW z tym szmaciarzem to masz racje bo tak niepowinno sie wyrazac i troszeczke zrozum tysioka.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 02-08-2010 22:21:56 
DOKLADNIE tak jak powiedzial Melock.
 Autor komentarza: wuzet
Data: 02-08-2010 22:48:04 
Krzysiek 34, masz sporo racji. Przedostać się przez te długie ręce będzie bardzo ciężko. A nawet jak się przedostanie i będzie w półdystansie zadawał kilka ciosów to Kliczo będzie go łapał i zamęczał swoją wagą i siłą. Uff, ciężka na prawdę sprawa.
 Autor komentarza: piotrjaworski77
Data: 02-08-2010 22:51:11 
Uwazam ze nie ma bata na KB Tomek mam nadzieje kibica fanatycznego ze da rade z Vitem ale Vit dla mnie jest idolem ten facet jest perf nikt go na razie nie zmusil do nawet wysiku a co dopiero do wojny. Jestem ateista ale modle sie o to zeby Tomek dał rade jezeli dojdzie a walkala kibicdo walki. Dla mnie jako dla kibica walka Kliczko - Adamek to spełnienie marzen :DDDD
 Autor komentarza: rambo80
Data: 02-08-2010 23:46:35 
Witam moim zdaniem z dwojga zlego lepszy dla Adamka bylby Wladymir a to dlatego ze Wlad gubi sie jak sie wywiera na nim presje a Vitalij to stary rutyniarz I tak do tej walki dojdzie bo jak Wlad odprawi Petera a Tomek Granta to bedzie obowiazkowym pretendentem.pozdrawiam
 Autor komentarza: Melock
Data: 02-08-2010 23:51:34 
Z pewnością, nikt z nas nie usiedzi na dupie jeśli/kiedy Adamek będzie wchodził na ring przeciwko Kliczce. Jednemu czy drugiemu. Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie w nich bardzo wnerwia, a mianowicie faule. Chodzenie z wyprostowaną ręką i przytrzymywanie tą ręką głowy przeciwnika. Dlaczego sędzia nie zwraca na takie zachowania uwagi - dziwi mnie niezmiernie :|
 Autor komentarza: sliver84
Data: 03-08-2010 06:19:33 
Ja nie nazwał bym tego podtrzymywaniem, raczej ciągłym popukiwaniem lewym.
 Autor komentarza: lukaszbombel26
Data: 03-08-2010 12:53:21 
adamek ma dosyc spory zasięg rąk ponad 2 metry do tego napewno jest szybszy od pozastałych zawodników wagi ciezkiej.a jak ogladałem walke vitaila z albertem to stwierdzam jeden fakt ze vitali jest wolny jak flaki z olejem zanim on by zadał cios to adamka juz by tam poprostu niebyło vitali człapie po tym ringu jak dziad.adamek zajechał by go.
 Autor komentarza: lewiss32
Data: 03-08-2010 13:32:16 
witek mialby chyba najcięższa walke w swojej karierze z tomkiem
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.