ROZMOWA Z DAWIDEM KOSTECKIM

13 grudnia na gali Bullit KnockOut Promotions w Kętrzynie w swojej 30. zawodowej walce Dawid Kostecki (29-1, 21 KO) pokonał przez TKO w 5. rundzie  Kenijczyka Samsona Onyango (17-3, 12 KO). Kilka godzin przed wyjściem do ringu popularny „Cygan” znalazł czas na krótką rozmowę, w której opowiedział m.in. o młodzieńczych marzeniach o karierze boksera, pierwszych ringowych doświadczeniach i swoich sportowych ambicjach. 

Michal Koper: Dawid, jak zaczęła się twoja przygoda z boksem?

Dawid Kostecki: Do boksu trafiłem tylko i wyłącznie dlatego, że ciągnęło mnie do tego sportu. Na początku były to sporty walki- rywalizacja, ale taka rywalizacja jeden-na-jeden, gdzie wiem, ze wynik zależy tylko ode mnie. Zaczynałem od kickboxingu, bo ładnie to wyglądało. Naoglądałem się filmów akcji, na których wojownicy skakali, robili salta, latali… A ja byłem w takim wieku, że biegałem po dachach, robiłem gwiazdy, szpagaty, oglądałem filmy o ninja- to były takie pierwsze fascynacje. Później jako 13-latek obejrzałem walkę Mike’a Tysona i bardzo mi się to spodobało. Potem śledziem już wszystkie walki zawodowców- Andrzeja Gołoty, najlepsze gale ze Stanów Zjednoczonych. Pamiętam, że sąsiad miał Canal+ i tam wtedy pokazywali bardzo często najlepsze pojedynki. Potrafiłem czekać do 4. nad ranem na walki, nagrywałem je- każdy mówił, że jestem maniakiem. To wtedy postanowiłem zawiesić sobie worek w piwnicy, zorganizowałem sobie rękawice… Oglądałem Rocky’ego, potem schodziłem na dół i okładałem worek [śmiech]. Prosiłem też kolegów, żeby sparowali ze mną, oczywiście tych słabszych musiałem oszczędzać, żeby nie zniechęcili się za szybko. Zacząłem sobie później szukać po osiedlach takich odważniejszych- też dostawiali po głowie.

MK: Rozrabiałeś?

DK: Pewnie że rozrabiałem. Jak byłem młody, byłem bardzo żywym człowiekiem- wszędzie mnie było pełno, nie mogłem usiedzieć w domu, bo energia mnie roznosiła. Takie były początki. Potem trafiłem do Wisłoka Rzeszów, ale boks amatorski nie podobał mi się. Nie podobały mi się koszulki, a przede wszystkim denerwowały mnie kaski- dusiłem się w nich. Wkurzało m nie to wszystko, bo byłem zapatrzony na zawodowców. Nie rozumiałem tego. Potem oczywiście się przyzwyczaiłem, ale długo w amatorstwie miejsca nie zagrzałem.

MK: Ile walk stoczyłeś jako amator?

DK: Stoczyłem około 15-20 walk. Zdobyłem Złote Rękawice, dwa razy makroregion. Pamiętam, że w amatorce bardzo nie odpowiadała mi formuła turniejowa, ja zawsze wychodziłem super zmotywowany tylko do pierwszej walki, a trzeba było tych walk stoczyć trzy a czasem nawet cztery. Nie byłem za bardzo doświadczony. Nie wiedziałem na przykład, że do walki najlepiej jest wychodzić na pusty żołądek. Ja byłem przekonany, że trzeba być naładowanym energią, oglądałem reklamy i zjadałem po trzy Snickersy na 20 minut przed wyjściem do ringu, żeby mieć energię [śmiech]. W ogóle brakowało mi jakichś elementarnych podstaw typu, że gdy się zadaje cios, to się wypuszcza powietrze, w ogóle z perspektywy wydaje mi się to dosyć śmieszne, bardziej na ambicji wtedy jechałem.

MK: Miałeś jakąś osobę, o której mógłbyś powiedzieć, że wprowadziła cię w świat boksu?

DK: Stanisław Osetkowski sporo mnie nauczył- on był dla mnie nie tylko trenerem, ale taką osobą która mnie jakoś tam wspierała i sprawiała, że czułem się fajnie i nadrabiałem braki techniczne zaufaniem do niego i chęcią wygranej. Generalnie w boksie amatorskim ja byłem jeszcze na takim rozdrożu, nie wiedziałem do końca, czego tak naprawdę chcę w życiu. To była tylko taka przygoda, chęć sprawdzenia się. Nie podchodziłem zbyt poważnie do treningów czy zawodów. Potrafiłem na przykład trenować tylko przez tydzień, przyjeżdżałem na zawody kompletnie nieprzygotowany… taka zajawka na boks, ale bardziej na zasadzie, żeby wszyscy wiedzieli, że ja ten boks trenuję, bo nie przykładałem się za bardzo do tego. Dopiero później, kiedy miałem przerwę, trafił się po drodze zakład karny, miałem już dzieciaka i musiałem wybrać konkretną drogę- albo w lewo albo w prawo.

MK: Za co trafiłeś do zakładu?

DK: Za pobicie. Wiesz, dyskoteka, ja byłem po dwóch piwach, ktoś chciał się bardzo ze mną sprawdzić… no i się sprawdził. Zakończyło się to po jednym ciosie. Chłop upadł, okazało się potem, że nabawił się jakiejś kontuzji, że ma jakichś znajomych… Finał był taki, że przesiedziałem na sankcji 8 miesięcy. Wtedy dużo myślałem o tym, jak podejść do życia. Wiesz, w gruncie rzeczy niczego nie żałuję, jak było tak było… ale dzieciństwo miałem takie troszeczkę bez ojca i chciałem, by chociaż mój dzieciak miał takie ciepło rodzinne i dlatego wybrałem sport. Zacząłem ostro trenować, przykładać się do treningów.

MK: Trenowałeś indywidualnie?

DK: Tak. Miałem takiego przyjaciela, który miał kasę i zainwestował bezinteresownie we mnie. Powiedział: „Dawid, widzę w tobie talent, szkoda żeby się zmarnował!” Dał mi pracę- stałem na bramce w dyskotece. Równocześnie trenowałem. Za swoje pierwsze cztery zawodowe walki nie dostałem ani grosza. Przyjaciel organizował mi sparingi- zaczynałem od sparingów z bramkarzami. Chłopaki przyjeżdżali z różnych miast, żeby się sprawdzić. Z reguły kończyło się nokautami. Później byli to już pięściarze i te sparingi również udawało mi się wygrywać. Wówczas ten przyjaciel złapał jakieś kontakty  i udało mu się zorganizować mi miejsce na galach bokserskich, oczywiście musiał mi opłacać przeciwników i miejsca na galach- to była jeszcze mimo wszystko forma zabawy. Jeździłem na gale, nokautowałem rywali, ale nikt o mnie nic nie wiedział. Nikt nie wiedział też, że nie miałem żadnego kontraktu.  

MK: Pierwszą walkę stoczyłeś z Marcinem Najmanem…

DK: Zgadza się, potem był pojedynek z Piotrem Ścieszką i to była dla mnie w pewnym sensie walka przełomowa, bo mnie nie znał nikt, a Ścieszka był reprezentantem Polski, pamiętam, że stoczył równą walkę z Wojtkiem Bartnikiem, był wicemistrzem Polski seniorów i kreowali go na dobrego zawodnika w zawodowstwie. 

MK: A jak było z Najmanem? Swego czasu ktoś puścił plotkę, że to była równa walka. Na klipie promującym walkę Najmana z Wawrzykiem były tez wycięte takie migawki sugerujące taki przebieg walki…

DK: Zwolennicy Najmana są albo ślepi albo słuchają ślepo tego, co on mówi. Walka była do jednej bramy. Marcin o tym wie. Ja się z nim w ringu bawiłem, ręce miałem opuszczone. Robiłem z nim co chciałem. Palnąłem go w końcu i prawda jest taka, że nie chciał dalej walczyć. W sumie mam gdzieś, co on opowiada. Gdzie ja jestem teraz, a gdzie on? Szkoda o tym gadać, jak chce, to niech się tak lansuje. Nieważne. Tak jak mówiłem, przełomem była walka ze  Ścieszką. Potem był Białorusin Adamowicz, wygrałem z nim przez nokaut, a walkę pokazali w telewizji. Wtedy polscy promotorzy zwrócili na mnie uwagę i chcieli ze mną podpisać kontrakt. Najbardziej konkretny był Andrzej Wasilewski i cieszę się, że to do niego trafiłem.

MK: Jak trafiłeś do Andrzeja Wasilewskiego? Krążyły kiedyś takie historie, że Andrzej wypatrzył cię gdzieś na bramce…

DK: Nic z tych rzeczy. Po prostu zobaczył mnie na gali, jak znokautowałem Ścieszkę, potem miałem już 4 walki wygrane, wszystkie przed czasem, a mój pojedynek z Białorusinem pokazała telewizja. Andrzej dowiedział się, że jestem bez kontraktu, zaprosił mnie do siebie i przedstawił swoją ofertę. Byłem bardzo szczęśliwy, bo grupa Andrzeja była wtedy, tak jak teraz, najbardziej prężnie działającą polską grupą. Pokazywała ich telewizyjna jedynka, znałem z telewizji Krzyśka Włodarczyka, Maćka Zegana i moim marzeniem było być w tej grupie. Tak zaczęły się spełniać moje marzenia o profesjonalnym boksowaniu, walkach w telewizji i pierwszych pasach.

MK: Boksujesz pod pseudonimem „Cygan”. Swego czasu wchodziłeś nawet do ringu w towarzystwie orkiestry cygańskiej. Powiedz o swoich korzeniach.

DK: Rzeczywiście płynie we mnie krew cygańska. Mój świętej pamięci ojciec był Cyganem, moja mam jest Polką. Nie znam ani języka cygańskiego ani cygańskich reguł, bo wychowywałem się tylko z mamą, ale utożsamiam się z ta kulturą, bo mam w sobie tę krew. Mam ten cygański dryg, czuję tę muzykę. 

MK: Mówiłeś, że byłeś, i zapewne jesteś dalej, wielkim kibicem boksu. Masz jakiegoś bokserskiego idola?

DK: Jednego jedynego nie, ale jest kilku pięściarzy, których cenię- każdego za coś innego. Mike Tyson to siła, dynamika, w wieku 20 lat został mistrzem świata wagi ciężkiej. Oscar De La Hoya- cenię go za całokształt kariery- począwszy od amatorskiej- złoty medal olimpijski, a skończywszy na zawodowej- usłanej różami- nie bez powodu nazywają go „Złotym Chłopcem”. Poza tym znakomicie radzi sobie w życiu poza ringiem.

MK: Między linami poległ jednak ostatnio z kretesem w pojedynku z Pacquiao…

DK: Tak jak przewidywałem, Pacman wygrał, choć nie spodziewałem się, że taki zawodnik jak De La Hoya będzie tak bezradny. Przykro było na to patrzeć.

MK: Ktoś jeszcze?

DK: Jeśli chodzi o technikę- Floyd Mayweather Jr, Roy Jones Jr, Sugar Ray Leonard- to są zawodnicy, którzy rodzą się „raz na 200 lat”, wyprzedzający epokę swoją klasą. Cenię również Bernarda Hopkinsa, bo w pewnym sensie utożsamiam się z nim- miał różne przygody w życiu, siedział 5 lat w więzieniu, ale poszedł dobrą drogą, wybierając sport. Hopkinsa podziwiam też za to, że w takim wieku wciąż potrafi utrzymać wysoką formę. Oczywiście nie mogę zapomnieć o Muhammadzie Alim- to ikona boksu, lubię również Joe Louisa. Ogólnie jest tych pięściarzy kilku- każdego cenię za coś innego.

MK: Wspomniałeś Roya Jonesa Jr., to zawodnik twojej kategorii wagowej, wiem, że podpatrywałeś jego sztuczki ringowe…

DK: Tak, próbowałem też je powtarzać. Owszem, powtórzyć je można, ale nie da się tego zrobić tak jak on- on miał mega-wyczucie i szybkość. Ja mogę powtórzyć jego technikę, ale po jej wykonaniu będę narażony na kontrę- Roy po takiej samej akcji na kontrę narażony nie był, bo był już w zupełnie innym miejscu. Dlatego generalnie kopiować nikogo się nie staram i boksuję swoim stylem. Czasem jednak podpatruję jakieś pojedyncze zagrania, bo jestem wzrokowcem.

MK: Niedawno głośno było o twojej mistrzowskiej szansie- pojedynku z czempionem WBC Adrianem Diaconu. Ostatecznie do walki nie doszło, ale sytuacja ta pokazała, że w praktyce w każdej chwili możesz dostać walkę o pas. Oprócz Diaconu mistrzami są teraz Edrei, Dawson i Garay. Który z nich jest najmocniejszy i który leżałby ci najbardziej?

DK: Patrząc na mój styl boksowania i biorąc pod uwagę fakt, że mam nokautujące uderzenie, to teoretycznie szanse mam z każdym. Nie ma się co oszukiwać, na pewno najtrudniejszy byłby Chad Dawson- ze względu na styl boksowania: szybkość, ilość zadawanych ciosów, odwrotną pozycję, wzrost. Dawson to bardzo niewygodny rywal, który ostatnio zrobił bardzo duże postępy i cały czas się rozwija, z walki na walkę jest coraz lepszy. A jeżeli chodzi o pozostałych trzech zawodników, których wymieniłeś- Diaconu, Garay, Erdey, to wydaje mi się, że miałbym szansę na wygraną z każdym z nich. I nie są to jakieś szanse bardzo odległe, marzenia, wiem, że mnie na to stać. Ja boksuję pod tym kątem- żeby dostać kiedyś walkę mistrzowską i na pewno, gdybym do takiej walki wychodził, to nie po to by zarobić pieniądze, dostać w głowę, albo fajnie przegrać, ale po to, by zwyciężyć. Zobaczymy, czy będzie mi to dane- ja mam takie przekonanie, że albo komuś jest dane wejść na szczyt albo nie i zawsze daję tutaj przykład Andrzeja Gołoty, jemu po prostu nie było dane zostać mistrzem. Dla mnie Andrzej Wygrał z Ruizem, miał go dwa razy na deskach, walka była dla niego, a jednak przegrał. Potem dostał remis z Byrdem,. Według mnie obydwie walki powinien wygrać. W życiu potrzebne jest szczęście, w boksie również. 

MK: Do tej pory twoją najlepszą walką, była walka, którą przegrałeś- pojedynek z Kanfouah z 2006 roku. Co czułeś tuż po zakończeniu pojedynku?

DK: Totalna załamka. Wychodzisz do ringu i nie zdajesz sobie sprawy, że możesz dostać w łeb, bo jesteś pewien swoich możliwości, wiesz, że jesteś mega-przygotowany. Byłem przekonany, że jestem świetnie przygotowany kondycyjnie, a w ringu poczułem się nagle, jakby ktoś mi odłączył dopływ paliwa. Nie miałem siły, by wyprowadzać ciosy. Ja od początku tamtej walki narzuciłem wysokie tempo, bo byłem pewien swojej kondycji.

MK: Kiedy zdałeś sobie sprawę, że zwycięstwo wymyka ci się z rąk? To był moment nokdaunu?

DK: Wcześniej już przeżywałem kryzys, nic mi się nie układało, nie wiedziałem, co jest grane. Przegrałem w 9. starciu, ale już w 8. wiedziałem, że coś jest nie tak, że straciłem nagle szybkość, koncepcję walki. Co prawda nie skreśliłem siebie, nie uznałem się za pokonanego, ale zdałem sobie sprawę, że mam za mało amunicji. Brakowało mi mocy, miałem problemy z zebraniem się nawet na jeden atak. Było gorzej i gorzej i skończyło się tak, jak się skończyło… Ale mimo wszystko wydaje mi się, że ten pojedynek pokazał, że mam możliwości, że mam jakiś potencjał, który mogę wykorzystać.

MK: Jakbyś miał powiedzieć krótko o swoich celach, które sobie stawiasz jako pięściarz…

DK: Jestem w najlepszej polskiej grupie promotorskiej. Krzysiek Włodarczyk był mistrzem świata IBF, teraz będzie walczył o pas WBC, Rafał Jackiewicz zdobył mistrzostwo Europy, mamy tytuły młodzieżowe, nasza grupa cały czas się rozwija. Pojawiają się coraz nowe szanse na walki o coraz bardziej prestiżowe tytuły i wierzę, że taka szansa trafi się i mnie. Z resztą sytuacja z Diaconu pokazała, że trzeba być zawsze gotowym na najwyższe wyzwania. A ja wiem, że jeszcze mam czas, jestem młodym zawodnikiem, prowadzę sportowy tryb życia i wiem, że mam jeszcze trochę kariery zawodowej przed sobą. Nie zamierzam szybko zawieszać rękawic na kołku.

Rozmawiał: Michał Koper

 

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: czerwony
Data: 22-12-2008 10:01:09 
zajebisty wywiad!
 Autor komentarza: Godsofwar1988
Data: 22-12-2008 10:02:27 
Czekamy na lepszych przeciwników panie Dawidzie,bo aż szkoda oglądać jak pan tłucze bokserów z Afryki,którzy mogliby do Pana przychodzić najwyzej na korepetycje albo poprostu siedzieć razem z widzami!
Cygan na swoja szanse musi długo poczekać,bo w kolejce ustawili się tacy zawodnicy jak Cloud,George,Henry i kilku innych w moim odczuciu lepszych pięsciarsko zawodników niż Kostecki!
 Autor komentarza: czerwony
Data: 22-12-2008 10:14:26 
no ta ostatnia walka onyango to jakaś porażka, cygan jakby chciał to by go zabił - dobrze, że do tego nie doszło. moja teoria jest taka, że te walki nie idą tak jakby mogły ze względu na zazwyczaj 1-2 klasy gorszych przeciwników niż cygan. dajcie mu się sprawdzić!
 Autor komentarza: misiek1906
Data: 22-12-2008 11:16:09 
Cygan widać, że z walki na walke robi postępy w walce z Onyango pokazał kilka fajnych obron na prawy sierpowy Kenijczyka. Dawid jest w stanie znokautować Diaconu, Edreia, Garaya ale każdy z nich jest też w stanie znokautować Dawida co pokazała walka z Kanfouah. Musi jeszcze ciągle pracować nad obroną i kondycją gdyż stoczył niewiele walk na dystansie 10-12 rund. Ja osobiście jestem fanem Dawsona i mam wrażenie, że to jeszcze nie ta półka...
 Autor komentarza: Donald
Data: 22-12-2008 12:52:52 
Po tym wywiadzie wiem ze Cygan zajdzie dalego to prawdziwy wojownik.
 Autor komentarza: sroka
Data: 22-12-2008 13:02:16 
Bardzo dobry wywiad-rzeka. Ciekawie opowiedziany, ze swadą. Oby więcej takich.
 Autor komentarza: binki
Data: 22-12-2008 13:04:02 
siemka Dawid,
widze ze mowisz to co czujesz dlatego jestes PRAWDZIWY i zawsze pamietaj ze u binkowskiego zawsze masz wsparcie!
respect dla borkser.org ze nie zmieniaja twoich slow w wywiadzie i pisza tak jak to slysza!
wesolych Swiat!!!
 Autor komentarza: peter46
Data: 22-12-2008 13:41:12 
to moze na wiosne walka Kostecki vs. Erdei.....
 Autor komentarza: puncher48
Data: 22-12-2008 13:44:10 
Kostecki troche zbyt emocjonalnie jak to ma w zwyczaju podszedł do niektórych kwestii, przyznam szczerze pomimo całej sympatii i szacunku dla jego umiejętności nie widzę go obecne z kimś takim jak Diaconu kto widział Adriana choćby w ostatnim jego pojedynku z Chrisem Henrym to wie o czym mówię, tam "The Shark" pokazał nie tylko wielką odporność i hart ducha ale także to, że nie boi się ringowej wojny, zarówno Diaconu i Henry to nie tylko przyszłość ale już obecnie czołówka nowej fali ktora zmiecie starych mistrzów w LHW, Dawson to w ogóle jakaś fantasmagoria, niech "Cygan" najpierw spróbuję o EBU, Kanfouah - podobno czeka na rywala, a Francuz jak najbardziej jest w zasięgu Polaka co pokazała(ale tylko do pewnego momentu) już pierwsza ich walka, może też wziąść na tapetę starych mistrzów w osobach Griffina i tym podobnych zamiast mierzyć się z Komandosami z Ameryki Północnej lub najemnikami z Afryki(chociaż Samson całkiem przywoicie się zaprezentował)Kostecki potrzebuje rywala na którym może wypłynąć (Kanfouah, Erdei?) i to już czas najwyższy aby coś z tym zrobić bo jak do tej pory trochę się chłop marnuję.
 Autor komentarza: Furmi
Data: 22-12-2008 13:50:43 
Może uznacie mnie za dziwaka, ale poważnie widzę spore szansę Dawida w potencjalnym pojedynku z Erdei'em. Węgier bije się coraz gorzej i daje się coraz częściej trafiać. Kostecki mógłby znokautować go i zdobyć pas WBO. Z Dawsonem nie dotrwałby do połowy - to już niestety inna liga.
 Autor komentarza: Danny
Data: 22-12-2008 13:56:22 
Furmi-nie koniecznie za dziwaka:)szansa jest zawsze,rozkład Węgra mówi sam za siebie,to nie jest jakis heros.Obawiał bym sie tutaj o walory techniczne,Zsolt jest o klase lepszym technikiem od Dawida.
 Autor komentarza: kuba2
Data: 22-12-2008 14:09:56 
Nie lubię pajacowania Davida przed, po i w trakcie walki ale na spokojnie to spoko koleś a i ogląda się go zdecydowanie fajniej niż np Krzyska Włodarczyka czy Pawła Kołodzieja. Mam nadzieję że najlepsze lata dla niego dopiero nadejdą, chłopak ma jaja i charakter do tego sportu, drugim Adamkiem może nie będzie ale w Europie może naprawdę mocno namieszać
 Autor komentarza: wleziu
Data: 22-12-2008 14:33:59 
To prawda Furmi, że Erdei jest na równi pochyłej o czym jego promotor najwidoczniej też wie i nie rzuca mu takich wyzwań jakie dawał Michalczewskiemu a przecież Węgier miał Darka zastąpić. Wie ktoś coś więcej o problemach zdrowotnych Zsolta? Wspominało się o zakończeniu kariery tak bodajże ze dwa lata do tyłu. Reasumując z takim mistrzem zawodnik mający aspiracje i możliwości wygrać powinien. Erdei jest wciąż dobry ale wyraźnie słabszy niż kiedy punktował Gonzaleza.
 Autor komentarza: pio
Data: 22-12-2008 14:43:55 
Ja dawno Cygana nie widzialem w akcji ale wiem ze poczynil duze postepy... poza tym ma nielada cios. Zgodzam sie z Furmim - Erdei w zasiegu, Dawson poza..
 Autor komentarza: czerwony
Data: 22-12-2008 14:46:44 
furmi, tez uważam, że masz rację. erdei to już typowy "kloc", koleś jest do rozwałki dla pierwszego lepszego punchera. dawson to kosmos - dziś nikt nie jest w stanie go pokonać.
 Autor komentarza: Taurus
Data: 22-12-2008 14:47:28 
Erdei ma jakieś kłopoty z kręgosłupem miał chyba ze trzy operacje. Trzeba poczekać do walki Erdeia z Barashianem być może nastąpi zmiana mistrza a mocno bijąc Ukrainiec ma na to szanse. Obawiam się że defensywnemu Erdeiowi Kostecki ze swoim stylem by pasował, ale jak już zostało napisane Węgier z walki na walkę jest coraz słabszy jego kariera zbliża się ku końcowi. Strata tytułu to tylko kwestia czasu.
 Autor komentarza: gonzo
Data: 22-12-2008 14:58:50 
"Z Dawsonem nie dotrwałby do połowy - to już niestety inna liga."

To napisz Furmi jaka tego jest przyczyna że inna liga.
 Autor komentarza: Godsofwar1988
Data: 22-12-2008 15:06:47 
Dawid nie ma szans na mistrzostwo świata!
Tu Erdei i Niemcy
Tam świetny szybki Garray
Tam świetny technicznie Diacanu
I na szczycie stoi Dawson do którego to Dawida nawet nie stać by przyjść jako widz na gale!
Jedyna szansa i dobrze by wpłyneło na Dawida gdyby zawalczył o EBU bo Kantuah jak najbardziej jest na możliwości Kosteckiego!
 Autor komentarza: kubazip85
Data: 22-12-2008 15:09:59 
Gods Twoje porownania zawsze budza we mnie salwe smiechu :D hyhyhy
 Autor komentarza: Furmi
Data: 22-12-2008 15:18:08 
"Z Dawsonem nie dotrwałby do połowy - to już niestety inna liga."

gonzo
"To napisz Furmi jaka tego jest przyczyna że inna liga."

Pytasz poważnie ? No to po kolei - szybkość, talent, obrona, praca nóg... itd itp. Cenię umiejętności Kosteckiego bardzo, ale nie widzisz chyba realnych szans w jego walce z Dawsonem Michał ??? Ersei jak najbardziej w zasięgu, Diaconu i Garay już mniej, ale i z nimi Dawid miałby w mojej ocenie szanse. Z Dawsonem osobiście mu ich nie daję...
 Autor komentarza: puero
Data: 22-12-2008 15:27:52 
sprobowas walczyc i pas dobrej federacji mozna ale mysle ze bez efektu no chyba ze wasilweski cos wymysli .... Ebu eg mnie to szczyt realnych mozliwosci Kosteckiego !
 Autor komentarza: Godsofwar1988
Data: 22-12-2008 15:32:15 
Wiadomość została ocenzurowana, ponieważ jest niezgodna z regulaminem. Użytkownik Godsofwar1988 piszący z IP: 195.116.45.25 dostaje ostrzeżnie. Jeśli będzie dalej łamał regulamin, zostanie usunięty ze społeczności użytkowników serwisu.

 Autor komentarza: Undercover
Data: 22-12-2008 16:16:18 
Kostecki ma potencjał na mistrzostwo świata. Jak się przyłoży do treningów i poprawi obrone to będziemy się cieszyć kolejnym tytułem mistrzowskim.
 Autor komentarza: salces
Data: 22-12-2008 17:13:12 
w sumie to tak naprawde nie wiemy na co stać Kosteckiego,przekonamy sie jak dostanie jakiegos przeciwnika z wyższej półki..
Furmi-"szybkość, talent, obrona, praca nóg... itd"-czyli wszystkiego mu brakuje!?..
 Autor komentarza: Furmi
Data: 22-12-2008 17:17:58 
A czy Dawson nie ma lepszej obrony, nie jest szybszy ? No proszę...
 Autor komentarza: Godsofwar1988
Data: 22-12-2008 17:35:18 
Wogole jak można porównywać Kosteckiego do Dawsona!
Na dobrą sprawę to Dawid narazie to ma perspektywy,że zostanie mistrzem ale chyba najwyżej mistrzem obijania frajerów!

Ktoś kiedyś napisał:
"Życie uczy pływać rzucając na głęboką wodę."
I prędzej czy później i tak wyjdzie jaki wojownik z tego Cygana!

Ciekaw jeste czy Dawid będzie pokazywał takie serce do walki kiedy Dawid będzie przegrywał walkę!Czy Łapin nie będzie musiał go bić po gębie jak Diablo,który też podobno był waleczny jak Lew!

Podobno mocno bije,ale nic dziwnego,że anorektyk z niedowagą 10 kg przewraca się po otrzymaniu sierpa na szczęke!
Ja tam wielkiego talentu nie widze,potęcjału tymbardziej!
 Autor komentarza: Godsofwar1988
Data: 22-12-2008 17:37:53 
im starszy tym mniej perspektywiczny a on traci czas stojąc w miejscu bijąc tych kelnerów i jest coraz mniej użyteczny!
 Autor komentarza: endriu
Data: 22-12-2008 17:55:49 
Sympatyczny i szczery gość, nic tylko życzyć jaknajlepiej
 Autor komentarza: gonzo
Data: 22-12-2008 18:02:00 
Mi Furmi chodziło o sztab trenerski jaki stoi za Dawsonem to jest technika z innej półki.
 Autor komentarza: Logo
Data: 22-12-2008 18:02:43 
Gadać to on sobie może...

Nasmutniejszą prawdą jest taka, że koleś stoi w rozwoju już od pierwszej swojej walki... A kolejni przeciwnicy zamiast silniejsi, są coraz słabsi. I tyle.
 Autor komentarza: Logo
Data: 22-12-2008 18:05:55 
Dawson, Diaconu, Erdei?... przecież nazwisko "Kostecki" nie przyniosłoby im nawet gruszek w czapce.
 Autor komentarza: salces
Data: 22-12-2008 18:12:38 
przecież federacje moga nazucić przeciwnika,a to moze być właśnie Kostecki
 Autor komentarza: salces
Data: 22-12-2008 18:34:39 
w sumie walka z Erdeiem,Diaconu,czemu nie,czasem fawotytowi może sie noga podwinąć..Prescott też miałbyć niby łatwy dla Khana,a Sosnowski dla Williamsa..
 Autor komentarza: Balboa
Data: 22-12-2008 18:39:20 
"Dawson, Diaconu, Erdei?... przecież nazwisko "Kostecki" nie przyniosłoby im nawet gruszek w czapce"

I to wszystko w tym temacie, popieram!
 Autor komentarza: cezary27
Data: 22-12-2008 18:50:01 
Kostecki talent na pewno tak lecz zero szans w dniu dzisiejszym i w najbliższych na jakikolwiek prestiżowy pas. Zweryfikował to kanfouah. Gadanie o ciosie punchera to można uskuteczniać po znokautowaniu jakiegoś konkretnego przeciwnika. Kostecki wpakował dziesiątki i prostych i czystych sierpów Radichowi a ten na miękko to przyjął a potem wiemy co było dalej. Kostecki ma takie silne uderzenie jak i Włodarczyk kładą wszystkich w granicach przeciętności i poniżej bo powyżej przeciętności to już problem. w związku z tym na dzień dzisiejszy Dawid K. z całym szacunkiem ale nie położy nawet Erdeia a sam może paść od zbyt wielkiej kumulacji ciosów WŁASNYCH. Podsumowując talent jest ale jeszcze dużo dużo pracy ZDYSCYPLINOWANEJ pracy opartej nie świrowaniem ale poświęceniem.
 Autor komentarza: zbysiu
Data: 22-12-2008 18:51:15 
kostecki niech lepiej zacznie z nomalnymi przeciwnikami boksowac a nie z kelnerami i jszcze w dodatku te glupie miny robi
 Autor komentarza: lee
Data: 22-12-2008 21:20:37 
Lubie Dawida w akcji, ma charyzmę, ale mistrzem świata nigdy nie bedzie. Niestety.
 Autor komentarza: Godsofwar1988
Data: 22-12-2008 22:27:32 
Dawid no niestety mam wrażenie,że on nie potrafi sobie rozłożyć siły na pełen dystans 12 rundowy!
Dawno nie widziałem jego 12 rundówki!A to co widze ostatnio to on bije tych kelnerów niemiłosiernie,nie ma zbyt dobrej obrony i gdyby ktoś go przyatakował to może się pogubić!

Ale jak narazie to wszyscy przeciwnicy Dawida są tak płochliwi,że Dawid warknięciem ich odstrasza!

W boksie też ważna jest obrona a ten patyczak Afrykański,miał mało urozmaicone kombinacje-praktycznie zadawał sam pojedyńczy prawy i lewy na odczep się i to też nie dobrze dla Dawida,bo wielcy mistrzowie zwykle mają dobrą obronę!
 Autor komentarza: tomalyo
Data: 23-12-2008 03:49:50 
Cygan Wesolych swiat! Widzimy ze jestes lepszy z walki na walke! Tak 3maj! Pozdrowienia od kibicow z U.K.
 Autor komentarza: longer
Data: 23-12-2008 08:49:34 
dla mnie Dawid od conajmniej pięciu lat nie zrobił żadnych postępów i pewnie z czasem podzieli los Zegana i Bonina
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 23-12-2008 19:49:39 
Dawida nie lubię. Walki jego ogląda się nieźle (choć oglądanie bicia kelnerów szybko robi się nudne). Z grubsza podzielam zdanie Furmiego na temat jego możliwości. Dobrze stwierdzil też longer że Dawid stoi w miejscu a latka lecą,,,
 Autor komentarza: Piachotropina
Data: 23-12-2008 22:44:41 
Siemana

Śmieszą mnie te groźne miny Dawida Kosteckiego,ten chłopak pajacuje jak inny w Polsce!(no chyba,że Najman)

W sumie ciężko oceniać go jako sportowca bo to co on wykonuje to napewno sportem nie jest,sport to rywalizacja a jego walki pozbawione są jakiejkolwiek rywalizacji i wyglądają jak mecze Wisły Kraków z 2-go ligowcem!
Podobnie jak Wisła jest też on za słaby na walki z najlepszymi ze świata czy tam z Europy!
Nie jestem prorokiem ale dobrze mu nie wróże!
 Autor komentarza: tomalyo
Data: 24-12-2008 05:02:10 
Ja pier...le kibice... szkoda gadac.... Wesolych Świąt ! C ygan pracuj, wszystko na dobrej drodze.... coraz lepiej!
 Autor komentarza: reall
Data: 03-02-2009 16:38:34 
on już był mistrzem miał pas i zostanie mistrzem będzie miał pas a wy będziecie terz mieć pas federacji k..............urw. z osiedla on bedzie mistrzm swiata wbc zobaczycie
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.