GASIJEW CIĘŻKO ZNOKAUTOWAŁ PULEWA

Murat Gasijew (33-2, 26 KO) ciężko znokautował Kubrata Pulewa (32-4, 14 KO) i odebrał mu przed momentem pas WBA Regular wagi ciężkiej.

Były zunifikowany mistrz kategorii cruiser zaczął bardzo ospale. Wykorzystywała to "Kobra". Bułgar ciosami prostymi ustawiał sobie przeciwnika, który w pierwszej rundzie praktycznie nie wyprowadził ciosu. Po przerwie Rosjanin nieco podkręcił tempo, wciąż jednak robił zbyt mało.

Gasijew w trzeciej i czwartej rundzie skoncentrował się na ciosach po dole, szczególnie prawym haku na żebra. W piątej, najciekawszej dotąd odsłonie, obaj zaczęli wymieniać ciosy i w końcu zrobiło się między linami gorąco. Niestety za moment było już po wszystkim...

Na początku szóstej odsłony Gasijew, który "przyzwyczaił" rywala do ciosów na korpus, strzelił krótkim i szybkim lewym sierpowym na szczękę. Pulew padł ciężko na matę i nie zdołał się z niej podnieść, zanim sędzia doliczył do dziesięciu. Nokaut!

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 12-12-2025 22:25:01 
Nokaut dość solidny ale czy ciężki? Ciężki nokaut to miał Szpilka z Wilderem.
To było po prostu odcięcie po którym się nie pozbierał na 10. Chwilę później stał i gawędził z wszystkimi. Dał się Kubrat złapać. Zawsze się na to łapał w sumie ale w tym wieku to nikogo nie powinno w sumie dziwić.
Dla mnie i tak czapki z głów przed Kubratem. W wieku 44 lat pokazał kawał boksu i wyglądał naprawdę dobrze. Wygrywał to na punkty choć zaczęło się to wyrównywać.
Refleks i szybkość rąk/reakcji to jednak już wyraźnie nie po jego stronie.

Zastanawiam się na co stać Murata w tym momencie. Dziś wyglądało w pewnym momencie po prawym Puleva jakby to poczuł- cofnął się do defensywy pod liny i przyjął następne ciosy. Wallin przecież solidnie go zamroczył a obaj Ci ciężcy nie słyną z porażającej siły.
Pozostaje więc pytanie jak z reakcją na ciosy tych ciężkich może być dalej.
Praca nóg jak zawsze fatalna. Pulev w pierwszych odsłonach robił go na miękko. No jeśli doszła by do tego średnia odporność to mamy zawodnika... Całkiem przeciętnego.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 12-12-2025 22:32:30 
Jak bokser w 35 walkach ani razu nie jest liczony, to raczej nie ma średniej odporności, tylko dobrą lub bardzo dobrą.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 12-12-2025 22:47:00 
Hugo

Większość tych walk było w niższym limicie. Adamek też uchodził za super twardego a później Kliczko go jednym ciosem przestawił tak że musiał zwolnić żeby go nie zabić za szybko, Molina go znokautował, Miller poddał pierwszymi ciosami itd.
Nie twierdzę że Murat ma problem ze szczęką. Absolutnie. Póki co jednak zmierzył się z 2 nazwiskami znaczącymi coś w hw i oba te nazwiska absolutnie nigdy nie zasłynęły z mocnych uderzeń i w obu tych walkach był jakiś moment w którym się cofnął. Z Wallinem znacznie bardziej widoczny, dziś może przesadzona reakcja komentatorów dodała dramaturgi.
Pytanie jak więc zachowa się jak przyjmie strzała od kogoś kto jednak z ciosu słynie. Taki Itauma z którym ma teraz walczyć. Nie będzie wolniejszym zawodnikiem a bije jak koń-snajper.

Ja tego nie widzę. A piszę to jako człowiek który do Murata ma dużą sympatię.
 Autor komentarza: canislupuscampestris
Data: 12-12-2025 23:21:31 
Mnie zastanawia, dlaczego Murat tak wysoko stoi w rankingu boxreca, przecież tego nie da się wyliczyć, aby stał na 6 miejscu, i to przed walką z Pulewem. Ciekawe na jakie miejsce teraz go algorytm wywinduje.

Ja również darzyłem Gassijewa sporą sympatią, ale to nie jest gość na ciężką kategorię, nawet mimo tego mocnego ciosu. Bridger dla niego, jak znalazł. Jego walki z Itaumą wolałbym nie widzieć. Raczej szybka egzekucja na Rosjaninie.
 Autor komentarza: SWJar
Data: 13-12-2025 03:19:10 
Gasijew jaki był taki jest, ale przynajmniej te kontuzje jakoś ogarnął. Jednak zadziałać to za dużo nie zdziała przy swoim stylu boksowania.
 Autor komentarza: puncher48
Data: 13-12-2025 10:04:53 
Już myślałem, że Pulew będzie jak bułgarskie wino, bo prezentował się jak na swój wiek bardzo dobrze, ale metryki się nie oszuka i soczysty sierp młodszego kolegi po fachu zrobił to, czego można było się spodziewać. Teraz może któryś z braci Pero, Hunter, albo nawet Bakole, choć np. takie zestawienie z Itaumą byłoby elektryzujące, ale tylko na papierze.
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 13-12-2025 10:29:11 
"ale to nie jest gość na ciężką kategorię"

nie zgodzę się. Statystyczne optimum na HW to ok. 110 kg, więc brakuje mu raptem 5 kg (zakładając, że jego osobiste optimum to to, co ważył wczoraj i większość walk w HW). W CW był w swoim czasie pewnie najwiekszym puncherem. Włodarczyk, którego ciężko jest (było) w ogóle naruszyć, po jego ciosie złożył się jak scyzoryk. Pulewowi też żaden 'prawdziwy ciężki' nie zrobił krzywdy, oczywiście oprócz elity, więc to widowiskowe KO stawia Gasijewa w jednym rzędzie z Joshuą i Kliczko.

Ja kiedyś byłem wielkim entuzjastą Gasijewa i uważałem, że ma papiery na top 5 czyli zaraz za plecami ówczesnej hiper mocnej paki Fury Usyk Joshua Wilder. Porażka i to taka marna z Wallinem była dla mnie ogromnym rozczarowaniem i teraz już w sumie nie wiem, jaki jest sufit Gasijewa, bo zawsze można powiedzieć 'gdyby był zdrowy', tylko co to znaczy w stosunku do boksera, która ciągle ma jakieś kontuzje.
 Autor komentarza: Sikso4
Data: 13-12-2025 10:59:39 
Gasijew jest okey dobry ale bez przesady fatalny na nogach to jest dziś nie do przeskoczenia przy ewentualnej walce teoretyzuje oczywiście z takim Furym czy kimś kto nie stoi w miejscu bo z Usykiem no walka nie do zrobienia wiadomo dlaczego :) każdy kto nie stoi w ringu i nie czeka na bombę jest spokojnie w stanie z Muratem wygrać taki Walin i spokojnie dał radę a znowu nie mówmy że Kobra to dziś był jakiś strasznie wymagający przeciwnik dawno facet już jest po za wielkim boksem też te nokauty od Kliczko szczególnie potem AJ no robią swoje także spokojnie Murat mistrzem świata nie będzie raczej chyba ze z przypadku jak Usyk odda pasy i dostanie kołka do obicia
 Autor komentarza: VVD
Data: 13-12-2025 11:53:57 
Autor komentarza: VVD
Data: 11-12-2025 11:42:20
Gasijew to wygra, czas wysłać Pul;ewa na emeryturę.
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 13-12-2025 12:44:19 
Ja raczej nie myślałem o Gasijewie jako mistrzu, chociaż obecnie sytuacja się mocno zmieniła i skoro mistrzem może być ktoś taki jak Wardley, to może i Gasijew. Nie powiedziałbym, że Gasijew jest taki słaby na nogach. Spytałem ChatGPT i zgadzam się z każdym słowem jego odpowiedzi, której nie będę tu wklejał, ale wkleję jeden fragment :)

"Gassiev is a good example of a deeper boxing truth: footwork is always relative to style. His is not beautiful, but it is coherent. When it fails, it’s not because it’s sloppy—it’s because it was never designed for that particular problem."

Po prostu ma taki styl i praca nóg dobrze służy temu stylowi. Nie tańczy i nie chodzi na boki, co go ogranicza zwłaszcza ew. przeciwko naprawdę masywnym gościom, ale za to jest efektywny i ekonomiczny. Do tego dobrze broni gardą i nawet w HW ma bardzo mocny cios z obu rąk nawet. Jeśli będzie zdrowy i w formie :) to widzę go jako potencjalne zagrożenie dla gości z top10. Jednocześnie jestem w stanie sobie spokojnie wyobrazić, że przeciwko gościom typu Zhang, Joyce, Bakole odbija się od ściany.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 13-12-2025 14:49:34 
Pulew byl juz tylko statysta. Ale niestety z bluzej nieikreslonych przyczn,nie walacz z topem, co jakis czas dostawal szanse walki o pas (czego wielu wspolczesnie lepszych od niego, nie dostalo). Takze mamy troche oczyszczone podworko, ale Murat tez jest tutaj troche z przypadku.
 Autor komentarza: puncher48
Data: 13-12-2025 15:20:20 
Bułgar do momentu nokautu prezentował się bardzo dobrze jak na takiego rutyniarza przystało, prawie jak równie sędziwy swego czasu Larry Holmes i dobrze się go oglądało, no ale Gasijew ma czym uderzyć i celował, aż trafił, niemniej buciki ma bardziej betonowe niż za swoich najlepszych czasów choćby z walki z Lebiediewem, czy nawet przegranej potyczki z wirtuozem Usykiem. Potencjalnych rywali wymieniłem powyżej, ale najbardziej zobaczyłbym go z Bakole, to byłaby murowana wojna, gdzie wióry by leciała i wcale nie stałby na straconej pozycji. To obecnie chyba potencjalnie najbardziej efektowne zestawienie do zrobienia z nim w obsadzie.
 Autor komentarza: mariusz3pl
Data: 13-12-2025 16:45:12 
Autor komentarza: gerlach
Data: 13-12-2025 14:49:34
Pulew byl juz tylko statysta. Ale niestety z bluzej nieikreslonych przyczn,nie walacz z topem, co jakis czas dostawal szanse walki o pas (czego wielu wspolczesnie lepszych od niego, nie dostalo). Takze mamy troche oczyszczone podworko, ale Murat tez jest tutaj troche z przypadku.

Pulew to taki przedskoczek. Bezpieczna alka i podtrzymanie formy na lepszego przeciwnika stąd te walki o pas...
 Autor komentarza: Mike555
Data: 13-12-2025 20:31:47 
Zawsze żal, kiedy komunista wygrywa. Szkoda Pulewa, ale zaskoczenia żadnego nie ma.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.