SKY SPORTS: KAŻDY, KTO MA OCZY, WIDZIAŁ PROWADZENIE SZPILKI

Artur Szpilka (20-2, 15 KO) przegrywał na kartach punktowych wszystkich trzech sędziów, ale znaleźli się też tacy, według których do dziewiątej rundy to Polak miał przewagę, a nie Deontay Wilder (36-0, 35 KO). - Na kartach większości ludzi, którzy mają oczy, prowadził Szpilka - pisze Isaac Robinson na łamach portalu Sky Sports.

Pięściarz z Wieliczki przegrał z mistrzem świata WBC przez ciężki nokaut w dziewiątej rundzie. Dwóch sędziów punktowało do tego czasu 78-74, a trzeci 77-75.

- Unikał tego, co robił Wilder, przyjął kilka mocnych ciosów, ale sam kilka zadał. Jego brak szacunku dla umiejętności Wildera był kluczem do sukcesu. Pokazał spryt i wielkie serce, ale kiedy pojawiło się zmęczenie, nieostrożnie skrócił dystans i został ukarany najcenniejszym ze wszystkich towarów: siłą. Do tego momentu Szpilka boksował lepiej i mądrzej - stwierdził Robinson.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: CELko
Data: 18-01-2016 10:56:58 
To chyba jakiś żart na prima aprillis :), Szpilka nic na góre nie trafiał a te jego pacanki na dół i to mało kiedy trafne...
 Autor komentarza: ShannonBriggs
Data: 18-01-2016 10:57:58 
Oczywiście, że tak. Sam u siebie miałem chyba dwupunktową przewagę Artura.
 Autor komentarza: CELko
Data: 18-01-2016 11:00:44 
77-75 dla Wildera to max który mozna dac Szpilce, zreszta wystarczyło aby Wilder w pierwszej rundzie się sprężył i zaatakował zdecydowanie.
 Autor komentarza: polishqciape
Data: 18-01-2016 11:03:28 
Sky Sports to takie Sportowe Fakty. Tyle w temacie. Po każdej walce znajdą się idioci, którzy chcą zabłysnąć pisząc coś kontrowersyjnego. Liczy się liczba wejść na stronę. Pewnie najwięcej od użytkowników Żyrardowa, Grójca, Wieliczki i londyńskich przedmieść. Dresiarstwo i patolostwo już se pewnie wkleja na strony ten artykuł
 Autor komentarza: ShannonBriggs
Data: 18-01-2016 11:04:27 
CELko

Tylko, że się nie spręzył i nie zaatakował zdecydowanie, a Artur punktował i spokojnie wygrywał tą walkę. To nie zmienia faktu, że Wilderowi nie zrobił zupełnie nic. Ale punkty zbierał i taka jest prawda.
 Autor komentarza: odyniec
Data: 18-01-2016 11:04:29 
Chyba go pojebalo...no sorry ale trzeba byc januszem zeby widziec wygrana szpilki na pu kty w ten walce
Dwie moze trzy rundy bym mu dal
Moze angole inna walke ogladali
 Autor komentarza: suspensus
Data: 18-01-2016 11:05:11 
Co tam Szpilka. W Polsce się dzieją poważniejsze rzeczy a Najjaśniejsze Słońce Jarosław Kaczyński odzyska dla nas Polskę.
 Autor komentarza: ShannonBriggs
Data: 18-01-2016 11:05:38 
Widzę, że ja jako jedyny oglądałem tą walkę w stanie trzeźwości xD
 Autor komentarza: odyniec
Data: 18-01-2016 11:07:14 
Shanon

Chyba waliles konia pod szpilke w czasie walki zamiast patrzec co sie dzieje w ringu skoro miales prowadzenie Ajtuja
 Autor komentarza: Boder
Data: 18-01-2016 11:09:19 
@CELko

Ale tymi ,,pacankami na dół'' przestawiał Wildera jak chciał. Wilder wygrał siłą ciosu i warunkami. Bokserko był gorszy. Zresztą to widać bo opinaniach ludzi. Praktycznie każdemu bardziej podobał się Szpilka w tej walce. Co do punktacji, to przede wszystkim była to gala robiona pod mistrza który walczył u siebie i to oczywiste że kiedy runda była wyrównana to dawali ją Wilderowi. Pretendent zawsze musi wygrać w sposób zdecydowany.
 Autor komentarza: ShannonBriggs
Data: 18-01-2016 11:09:38 
odyniec

Czekaj, czekaj... Czy Ty właśnie fantazjujesz o mnie walącym konia? XD Nic dziwnego, że wychodzi Ci co innego jak Ty pewnie żeś punktował przyjmowanie twarzą prostych przez Wildera xD Napisz coś z sensem patusie XD
 Autor komentarza: Paulpolska
Data: 18-01-2016 11:11:45 
Autor komentarza: CELko
Inną walkę oglądałeś kolego. Jeszcze dodaj, że Wilder trafiał co chwile i już całkiem się zbłaźnisz
 Autor komentarza: suspensus
Data: 18-01-2016 11:13:33 
Artur Szpilka wygrywał 80-72 do momentu nokautu.
 Autor komentarza: sajferr
Data: 18-01-2016 11:14:51 
no to widocznie ja nie mam oczu, bo widziałem wygrana Wildera
 Autor komentarza: CELko
Data: 18-01-2016 11:14:54 
To oczywiste, ze trafial po twarzy gitowskiej.Widac to bylo dokladnie.Artur tymi obcierkami na dol nic nie robil.
 Autor komentarza: suspensus
Data: 18-01-2016 11:15:26 
CELko

A kiedyś byłeś zaślepionym fanatykiem Artura i pisałeś, że Artur rozwali nawet Fury'ego.
 Autor komentarza: odyniec
Data: 18-01-2016 11:18:41 
Shanon

Nie osmieszaj sie chlopie
Widziales to co chiales zobaczyc
Zobacz na twarz patusa po walce i twarz murzyna a zobaczysz kto przyjal na ryj a kto nie
Zresta o czym tu dyskutowac nawet statystyki to potwierdzaja
 Autor komentarza: ShannonBriggs
Data: 18-01-2016 11:20:02 
Ok, ja zobaczę twarz patusa i murzyna, a Ty w zamian obejrzyj walkę XD Ludzie ja rozumiem, że można sobie popić z okazji walki, nie potępiam tego, bo i mi się zdarza strzelić piwko. Ale kurwa nie bierzcie się wtedy za punktowanie XD
 Autor komentarza: suspensus
Data: 18-01-2016 11:20:39 
Nie ulega wątpliwościom, iż Deontay Wilder bije tak mocno tylko dlatego, że ma 2 metry. Gdyby miał 188-189 to nokautowałby ze zmiennym szczęściem.
 Autor komentarza: ShannonBriggs
Data: 18-01-2016 11:22:03 
Na prawdę nie da się tego inaczej punktować niż pod Gita, ludzie... Skrajny brak obiektywności, brak sympatii dla Szpilki - I już wiadomo skąd wam się bierze punktowe prowadzenie Wildera xD
 Autor komentarza: CELko
Data: 18-01-2016 11:23:42 
Artur mi sie włamał na konto i zamieszczał te komentarze na swój temat.


Ja tam doceniam jego styl walki na równych-mniejszych sobie rywali ale przeciwko komuś wyzszemu to Szpilka zawsze nie ma nic do powiedzenia.Jeśli już miał zamiar punktować mógł oszczędzić sobie tych obszernych sierpów które nie dość, że były zbyt widoczne to i wolne aby cokolwiek nimi trafić.Na domiar złego to wtedy zawsze zbierał mocne ciosy Wildera.Zła taktyka Shieldsa na tą walkę.Jedyne co Artur pokazał to to, że można z niego zrobić bardzo dobrego outside boksera(tylko no wlasnie na tych duzych zabraknie wtedy argumentu, chyba ze bedzie robil doskok i masa ciosow na watrobe w sylu Pacmana tylko Git nie zna takich kombinacji musialby go Roonie wytrenowac).Jeżeli z Artura ma coś być to nie powinni go znowu rzucać na pożarcie tylko trenować spokojnie przez te 2 lata i walczyć z jak najwyższymi rywalami aby się przystosował do wzrostu rywala.Ktoś w poprzednich komentarzach doradził aby Szpila bił krótkie sierpy a'la Diablo no i myślę, że to jedyne rozwiązanie aby dalej tak nie zbierał...
 Autor komentarza: Mateusz89
Data: 18-01-2016 11:26:16 
Chyba każdy kto miał oczy w dupie...
 Autor komentarza: CELko
Data: 18-01-2016 11:31:24 
Na chwile obecną Git to produkt marketingowy, nie pokonał nikogo z czołówki(chyba, że zaliczyć do niej pompowanego cieżkiego past prime Adamka którego Szpilka nie atakował cepami(szkoda ze z Wilderem nie mogl sie powstrzymac).Padał wielokrotnie na deski w swojej karierze a teraz dodał porażke przez nokaut na granicy ,,śmierci".
Jak go Haymon pośle na Ortiza, Takama, Powietkina, Joshue, Puleva, Parkera, Stiverna, Pereza to bedzie prawdopoobnie kolejny brutalny ciezki nokaut.
 Autor komentarza: DTOsman
Data: 18-01-2016 11:39:46 
Oglądając na żywo, nie będąc fanem szpilki, punktowałem jego niewielkie prowadzenie (rundy 2,3,5,6,8). Na chłodno oglądając daję Szpilce dwie rundy (2 i 6 lub 8 nie pamiętam).
 Autor komentarza: odyniec
Data: 18-01-2016 11:39:58 
Shanon
Trzezwy to moze i byles ale chyba nie spales tej nocy skoro widziales prowadzenie Szpilki
 Autor komentarza: maro1988
Data: 18-01-2016 11:45:45 
Wilder prowadził na pkt Szpilka był aktywniejszy ale jego ciosy na gore nie dochodziły celu badz ladowały na rekach Wildera .
 Autor komentarza: tolek78
Data: 18-01-2016 11:45:56 
Jak mnie wkurwił ten zjebany Kmita w studio w czasie gali Szpilki.Ten śmieć wypowiadając się o Kownackim że jest za gruby i nie nadaje się na PBN bo muszą dbać o estetykę gali.Napisałem maila do Polsatu Sport co myślę o tym bydlaku i proponuję wszystkim prawdziwym kibicom boksu tak samo zrobić.Taki człowiek nie powinien być dyrektorem ja to go na ciecia bym nie wziął
 Autor komentarza: CELko
Data: 18-01-2016 11:48:26 
tolek78 popieram inicjatywe a ten Pan kmita zachował się jak jakiś gej.
 Autor komentarza: Champion20
Data: 18-01-2016 11:49:01 
Walka była wyrównana ale to szpilka prowadził na punkty
 Autor komentarza: suspensus
Data: 18-01-2016 11:49:26 
@tolek

A grubasa Gołotę brali na gale i dawali mu walki wieczoru.
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 18-01-2016 11:50:00 
Ci fachowcy powinni wejść na polskie fora, to by zobaczyli że Szpilka przegrywał wszystkie rundy , generalnie był już znokautowany w szatni i najlepiej żeby już nie walczył.

Obiektywnie patrząc walka była bardzo trudna do punktowania. Wilder niewiele mógł zrobić bo Artur mu nie pasował, Szpilka z kolei atakował ale nieskutecznie, nie sięgał itd. W takich sytuacjach pojawiają się różne opinie.
Moim zdaniem prowadził Wilder, ale zastanawiające jakie są głosy po tej walce. Wilder ma ciężko rękę ale jest przereklamowany, Szpilka niedoceniany.
 Autor komentarza: odyniec
Data: 18-01-2016 11:52:24 
A adamek to niby wyzylowany atleta? W walce ze szpilkabtez wygladal jak zwykly cieć z osiedla i jakos nikt sie nie martwil o estetyke.
Masakra Kmita kompromitacja na maxa

Poprostu baja sie ze Kownacki pozamiata lokalnych asów
 Autor komentarza: tolek78
Data: 18-01-2016 11:55:30 
Tu nie trzeba popierać inicjatywy tylko każdy kogo ten śmieć wkurwił na antenie powinien napisać tego maila to nic nie kosztuje a te qrwy w Polsacie będą wiedzieć że nie przeszło bez echa zachowanie tego pseudo dyrektorka
 Autor komentarza: CELko
Data: 18-01-2016 11:57:28 
Wysłałem maila właśnie przed chwilą.Swoją drogą chciałbym zobaczyć walkę Kownacki vs Adamek
 Autor komentarza: CELko
Data: 18-01-2016 11:58:48 
Najlepszym jednak pomysłem byłoby zestawienie na PBN Kownackiego z Rekowskim.Obaj mają fajny styl walki i to byłoby świetne widowisko.
 Autor komentarza: tolek78
Data: 18-01-2016 11:59:09 
Ktoś kto jest trochę bardziej ogarnięty w temacie bo ja asem internetu nie jestem mógłby stworzyć profil na fb NIE DLA KMITY wrzucając tą jego wypowiedź pierwszy bym to polubił i opublikował
 Autor komentarza: tolek78
Data: 18-01-2016 12:00:09 
Dla mnie Kownacki-Wawrzyk idealne zestawienie
 Autor komentarza: rocky86
Data: 18-01-2016 12:04:20 
U mnie Szpilka prowadził 5-3 po 8 rundach (po obejrzeniu powtórki), ale rundy były bardzo wyrównane i wynik 5-3 dla Wildera nie byłby kradzieżą.

Generalnie teksty typu: ślepy, czy Janusz w odniesieniu do punktacji na korzyść jednego, czy drugiego zawodnika są absolutnie nieuzasadnione. Ciosów było niewiele, ciężkich bardzo mało, w poszczególnych rundach nie było dominacji jednego nad drugim. Tak z czystym sumieniem dla jednego i drugiego można dać po 2 może 3 rundy, pozostałe starcia były bardzo bliskie i w USA na gali SHO każdą wyrównaną rundę dadzą krajanowi, będącym aktualnym mistrzem i gwiazdą HW w SHO.

Boks to nie skok w dal, czy bieg ma 100m, tego nie da się idealnie wymierzyć, a wynik jest wypadkową ocen 4 elementów, które również podlegają indywidualnej ocenie przez sędziego, komentatora, eksperta, czy kibica, co za tym idzie przy bliskich starciach mogą się różnić.

Nie ma co się podniecać, a tym bardziej iść na noże w tej kwestii.
 Autor komentarza: Grzelak
Data: 18-01-2016 12:20:38 
Autor komentarza: rocky86
U mnie Szpilka prowadził 5-3 po 8 rundach (po obejrzeniu powtórki), ale rundy były bardzo wyrównane i wynik 5-3 dla Wildera nie byłby kradzieżą.


A jeżeli nawet prowadził 5-3 po 8 rundach ...
Po 9 rundzie (nawet jakby wstał z desek) byłoby 5-5. I zostałyby 3 rundy w których Wilder byłby lepszy.
Gdyby tak Szpilka prowadził 6-2 albo 7-1 to by może było o czym gadać ... ;)
Zresztą jaki sens ma jaranie się tym kto prowadził. Liczy się przebieg walki, Wilder zachował siły i cios.
To tak jakby w walce w której jeden bokser postawił wszystko na 4 pierwsze rundy i je wygrał a później opadł z sił i przegrał 8 ostatnich podkreślać, że po 4 rundach prowadził 4-0.
 Autor komentarza: SpaceMan
Data: 18-01-2016 12:24:37 
Ja się tylko zastanawiam czemu wszyscy tutejsi eksperci nie są jeszcze dziennikarzami sportowymi w jakiejś gazecie sportowej z górnej półki.
Przecież znają sie na boksie dużo lepiej od tych którzy pracują tam obecnnie. Oglądałem walkę trochę śpiący, ale trzeźwy. I sam do końca nie jestem pewny czy to Wilder jest tak przereklamowany, czy Szpilka się aż tak rozwinął. Co do punktacji to do momentu wysłania Szpilki do krainy snów to moim zdaniem wynik mógł iść w obie strony, więc wiadomo było że sędziowie wskażą na mistrza.
 Autor komentarza: rocky86
Data: 18-01-2016 12:28:46 
Grzelak

Nie bardzo rozumiem, co Twoja wypowiedź ma wspólnego z moją :-) Ja jedynie odnoszę się do tych skrajnych wypowiedzi dot.punktacji na korzyść jednego, czy drugiego zawodnika.

Wczoraj z rana pod którymś z tematów pisałem o tym, ze Wilder polował na ten cios przez kilka rund, Szpilka opadał z sił, Wilder walczył ekonomicznie i ten cios prędzej, czy później by wszedł. Mniej więcej od 5 rundy Szpilka zaczął tracić świeżość, coraz częściej opuszczał ręce, coraz mniej się ruszał, szukał odpoczynku gdzie mógł, Wilder stanowił coraz większe zagrożenie.

Jeśli w 9 rundzie walka by się nie skończyła, to skończyłaby się w 10, jak nie w 10, to w 11. Wilder czekał, czekał i wyczekał.
 Autor komentarza: macko8
Data: 18-01-2016 12:52:20 
u mnie było 77-75 dla Wildera. Sky Sports jest od angoli i tak pisze specjalnie, żeby pokazać jaki ten Wilder jest niby słaby. robią już podkład pod prawdopodobne walki z Furym i Joshuą
 Autor komentarza: sajferr
Data: 18-01-2016 12:55:34 
dzisiaj puncher o 17 jak coś :)
 Autor komentarza: monocore
Data: 18-01-2016 12:59:35 
Szpilka prowadził bo miał wielkie serce i szedł do przodu pomimo przyjmowania strzałów na twarz i niedochodzenia jego ciosów do Wildera, Wilder przegrywał ponieważ nie szedł do przodu i nie miał serca w ringu , gdyby nie ten strzał po którym Szpilka zrobił piruet jak baletnica pewnie by wygrał , jak by nie było ciężkiego TKO kto wie, pewnie by gadali , że Szpilka został oszukany
 Autor komentarza: Grzelak
Data: 18-01-2016 13:03:29 
Autor komentarza: rocky86
Nie bardzo rozumiem, co Twoja wypowiedź ma wspólnego z moją :-)


Masz rację, w sumie niewiele. Po prostu zmęczyły mnie te inne posty o punktacji i zacytowałem nie ten, który miałem.
Od wczoraj wszędzie widzę te dyskusje o punktacji jakby punktacja po 8 rundzie była w tej walce taka ważna. Gdyby w 9 rundzie Szpilka odniósł kontuzję to by można było spekulować.
 Autor komentarza: sajferr
Data: 18-01-2016 13:03:48 
Wilder wygrywał na punkty i tyle...
Po nokaucie były jeszcze 3 rundy, szpilka puchnął, Wildera ciosy wchodziłyby zapewne coraz czesciej, wiec nie bylo szans na żadne zwyciestwo szpilki i tyle

AND STILL...
 Autor komentarza: komarek
Data: 18-01-2016 13:19:15 
Walka była bardzo wyrównana a rundy remisowe z regóły daje się mistrzowi co nie zmienia faktu że Szpilka dał świetny pojedynek do momentu nokautu sam Wilder powiedział że Szpilka był bardzo nie wygodnym przeciwnikiem.Mówił w wywiadzie że sparował z wieloma leworęcznymi pięściarzami ale żaden nie sprawiał mu problemów tak jak Szpilka
 Autor komentarza: Kristoff
Data: 18-01-2016 13:19:33 
To, że są tak różne oceny raz na jednego raz na drugiego może potwierdzać jedynie, że walka szła na remis ale biorąc pod uwagę , że na kartach sędziowskich mistrz zawsze dostaje bonus to Artur delikatnie punktował lepiej. Ja na spokojnie jeszcze raz obejrzałem walke i też się z tym zgadzam. Jedynie w silnych ciosach i takich trafionych lepiej ( lewy-prawy, bezpośredni prawy ) Wilder był bardziej przekonywujący i robił to lepiej. Ale to raczej normalne dysponując większym zasięgiem i wzrostem. Szpilka musiał szukać dojścia w pół dystansie i robił więcej ringowej roboty od Wildera.
Moja ocena jest taka ,że zawalczył bardzo ale to bardzo odważnie i nieźle to wyglądało. Uniki i szybkośc też wyglądały znakomicie. Chyba sam to w pewnym momencie zauważył, poszedł jeszcze dalej i tak fatalnie się nadział.
 Autor komentarza: President
Data: 18-01-2016 13:50:25 
Mistrza trzeba pobic i koniec kropka ! Owszem walka szla na remis ale kazdy zna punktowanie walk w USA. Artek pokazal sie z pieknej strony i jak slyszalem Kownackiego o walce ze Szpila na PBN to parsknalem smiechem.
 Autor komentarza: Kristoff
Data: 18-01-2016 14:08:12 
President: Święta racja ! Inaczej się nie da.

Kownacki, ze Szpilką to oczywiście niezły żart ale trzeba oddać Kownackiemu, że ma człowiek jaja i potrafi też sporo przyjąć. Widziałem go pierwszy raz ale naprawdę przy swojej ociężałej mało wysportowanej sylwetce nieźle to przeboksował.
 Autor komentarza: kermitt
Data: 18-01-2016 14:10:34 
"Artur Szpilka (20-2, 15 KO) przegrywał na kartach punktowych wszystkich trzech sędziów, ale znaleźli się też tacy, według których do dziewiątej rundy to Polak miał przewagę"
-------------------
Panie Łukaszu Furman, z calym szacunkiem, ale ten tekst to trochę zakłamywanie rzeczywistosci.
Otoz to o TRZECH SĘDZIACH ktorzy widzieli coś innego nalezy powiedziec, ze 'znalezli sie tez tacy', a nie o dziesiatkach ekspertow i niezaleznych dziennikarzy sportowych, dla ktorych po 8 rundach byl remis lub przewaga punktowa Szpilki.

Trzech sędziow, trzech chlopa na krzyz to nie jest zadne 'wszyscy' ani 'wiekszosc', to tylko trzech starszych Panow na uslugach Haymona
 Autor komentarza: kermitt
Data: 18-01-2016 14:13:29 
Co do samej walki, to Szpilka trafiał tam wielokrotnie, czesto Wildera trafial jabem, co nawet mnie zaskakiwalo, czesto ponawiał ataki, bil serią z czego jeden czy dwa ciosy wchodzily na okolice ucha, glowy, etc. Czesto zapedzal Wildera na liny swoim atakiem i trafial go centralnie w twarz- przez lukę w gardzie.
Takich akcji bylo cala masa.
Akcji gdzie Wilder trafil Szpilke mozna zliczyc na jednej rece. To bylo jakies 5 ciosow na krzyz, z czego ostatni to byl ten nokautujacy. Punktowanie tej walki na Wildera jest dowodem dyletanctwa i braku rozumienia boksu
 Autor komentarza: suspensus
Data: 18-01-2016 14:15:58 
tolek

Podasz tego maila? Też bym z chęcią im coś napisał.
 Autor komentarza: tolek78
Data: 18-01-2016 14:17:24 
Na stronie polsatu sport w kontaktach jest
 Autor komentarza: skud
Data: 18-01-2016 14:31:00 
Wasilewski ,tez powiedzial ze mu sie wydawalo ze szpilka wygrywa na pkt.!1,2,3,5,7 runde wygral Szpilka.Zadal wiecej ciosow I byl aktywniejszy.Wilder w tych rundach nie zasluzyl na wygranie.Nawet, w 9 rundzie do momentu KO,Szpilka wygrywal!
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 18-01-2016 14:37:47 
No szczerze powiedziawszy wcale mnie takie sądy nie dziwią. Nie punktowałem walki co prawda runda po rundzie bo i wolałem się w pełni skupić na odbiorze całego wydarzenia niż na zapisywaniu na kartce punktacji a i byłem zmęczony ale nie miałem wrażenia przewagi po stronie Wildera. Walka wydawała mi się mocno wyrównana.
Nie wiem jakbym to ocenił idealnie punktując ale z tego co docierało do mnie na żywo żadnej przewagi raczej nie było. Problemem może być też to że pewne ciosy Wildera ciężko mi było "odczytać" tj nie wiedziałem czy je trafił czy Szpilka unikami dał radę je ominąć. Polsat powtórkami nas nie potraktował więc...
W każdym razie Wilderowi ewidentnie sporo w początkowej fazie odebrał stres a i chyba z mańkutami za dobrze mu się nie walczy. Poza tym moim zdaniem miał zdecydowanie za duży szacunek i obawę przed Arturem. Może to i lepiej? W każdym bądź razie miałem wrażenie że Szpulka i jego promocja, pewność siebie itd podziałały na Wildera dość solidnie. Spodziewałem się że chociaż parę razy Wilder "rzuci" się na Artura wykorzystując siłę i wielkość ale nic z tych rzeczy.
Wilder boksował bardzo zachowawczo czekając na dogodną sytuację do trafienia. Nie używał jabu co sprawiło że rundy były bardziej wyrównane. To błąd. Powinien był częściej nim kąsać.
Zdecydowanie ustępuje w tej umiejętności Władkowi czy nawet Tysonowi.
Reasumując nie dziwi mnie taka ocena. Sam miałem wrażenie że Szpulka zgarnia rundy do pewnego momentu.
Ale jak piszę. Wiele ciosów ciężko mi było ocenić.
Walka dość niespodziewanie była wyrównana w mojej opinii. Punktacji przedstawiać nie będę bo nie punktowałem ale tak na "oko" nie było po żadnej ze stron poważnej przewagi.
 Autor komentarza: sedeten2
Data: 18-01-2016 15:09:48 
Czytam boksera od bardzo dawna, komentarze tutejszych "ekspertów" również. Prawie każdy pisał " Wilder znokautuje do 4 rundy" "Szpilka nie ma szans" "Nawet go nie trafi", a jak się okazało sprawił się bardzo dobrze,wręcz znakomicie, ponieważ pokazał, że Wilder nie jest mistrzem. Wygrał na punkty, a wszystkie te komentarze "ekspertów" są powodowane tym, że źle przewidzieli wynik walki.

Dodatkowo progres jaki Szpilka zrobił pod okiem Shieldsa w tak krótkim czasie mnie bardzo zaskoczył. Gdyby miał jeszcze rok takich treningów to myślę, że by spokojnie pokonał Wildera.
 Autor komentarza: Maniek1986
Data: 18-01-2016 15:18:38 
MOJA OCENA WALKI

WILDER 74 – 77 SZPILKA
1. 9-10 Ilość ciosów: 8 Szpilka (4 na tułów), 4 Wilder
2. 9-10 Ilość ciosów 12 Szpilka (3 mocne), 6 Wilder (1 można podciągnąć pod mocny)
3. 10-9 Ilość ciosów 9 Szpilka (2 mocne) 12 Wilder (2 mocne)
4. 10-9 Ilość ciosów 5 Szpilka, 8 Wilder (1 bomba) minuta do końca zamarłem jak Szpila uniknął tych dwóch pocisków…
5. 9-10 Ilość ciosów 13 Szpilka (2 mocne), 9 Wilder (2 mocne)
6. 10-9 Ilość ciosów 13 Szpilka (2 mocne), 11 Wilder (4 mocne)
7. 9-10 Ilość ciosów 12 Szpilka (4 mocne), 11 Wilder (2 mocne)
8. 9-10 Ilość ciosów 12 Szpilka (2 mocne), 8 Wilder (1 mocny)
9. KO
 Autor komentarza: Maniek1986
Data: 18-01-2016 15:20:09 
tu cala walka w hd
http://www.cda.pl/video/5512148b?wersja=360p
 Autor komentarza: Kristoff
Data: 18-01-2016 16:10:26 
Maniek1986:
Fajnie analitycznie ale niestety popierdoliłeś.
W 6 piszesz 13 Szpilka a 11 Wilder a rundę punktujesz dla Wildera.
Poza tym ok. Zgoda,że Szpulka na punktach szedł blisko remisu albo trochę lepszy.
 Autor komentarza: sedeten2
Data: 18-01-2016 16:16:42 
W 6 13 szpila 1 Wilder, ale Wilder 4 mocne
 Autor komentarza: OjciecZradioMaryja
Data: 18-01-2016 16:56:04 
angole beda specjalnie robic wszystko zeby wildera sciagac w dol a swoich gloryfikowac , :)
 Autor komentarza: OjciecZradioMaryja
Data: 18-01-2016 16:58:42 
Autor komentarza: sajferrData: 18-01-2016 12:55:34
dzisiaj puncher o 17 jak coś :)

DZIEKI :)
 Autor komentarza: deco
Data: 18-01-2016 17:12:56 
Wy wszyscy którzy próbujecie punktować walkę - MACIE NAJEBANE WE ŁBACH!Przegrał z kretesem padając jak szmaciana lalka,nic tego nie zmieni,był jest i będzie gorszy od całej światowej czołówki bo talentu nie ma a w tym wieku już nic specjalnie nie poprawi,tym bardziej że jest zwyczajnie imbecylem sportowym...
 Autor komentarza: LegiaPany
Data: 18-01-2016 17:32:33 
hehehe

nieeee jakis amator punktowania maniekZ chcial mi tu wyjasnic jak sie punktuje walki MUHAHAHAHAHAHAAH


maniek1986 dobre tez mialem cos takiego zrobic aby pokazac dlaczego u mnie byl remis (ew. +1 w ta lub w ta strone)
 Autor komentarza: Kristoff
Data: 18-01-2016 17:34:09 
Deco:
" najebane we łbach"??? Kim ty jesteś żeby się tak wypowiadać?
Ludzie na spokojnie i rzetelnie próbują ocenić to co się wydarzyło w ringu wiedząc jednocześnie ile wałków sedziowskich się zdarza w boksie a ty się dzieciaku ciskasz?
Ty masz chyba najebane jak twierdzisz, ze przegrał z kretesem. Idź lepiej oglądać i komentować badmintona.
 Autor komentarza: snapcase
Data: 18-01-2016 18:53:27 
O daj Boże rewanż xD
 Autor komentarza: skud
Data: 18-01-2016 19:24:43 
Jak ,obraz walki by sie nie zmienil na calym dystansie to w USA ,na pkt. wygrl by Wilder.Ale ,jak walka ,bylaby w Polsce to na pelnym dystansie wygralby minimalnie na pkt. Szpilka!Tak,robia ,Niemcy!
 Autor komentarza: oldschool
Data: 18-01-2016 20:10:52 
Co do KMITY z POLSATU - bo ja studia nie oglądałem....


Czy on naprawdę powiedział że nie zaproszą Konwackiego bo jest gruby i że to im estetykę gali zepsuje?
Czy użył takich słów właśnie?


Ten Adam Kownacki z tego co puścili rano w Polsacie czyli skróty jego walki to muszę powiedzieć, że te kilka akcji Kownackiego były ciekawsze niż każda jedna gala cyrku obwoźnego wasyla.

pozdrawiam
/OS
 Autor komentarza: Kasandr
Data: 18-01-2016 20:37:40 
Ja widziałem dwie rundy dla Szpilki i dwie dla Wildera.
Reszta była remisowa z niewielką przewagą Wildera i znając realia boksu 6:2(78:74) nie było przegięciem.
Trzeba być gorącym patriotą lub wielkim fanatykiem aby widzieć przewagę Szpilki.
Nie ma sensu dopatrywać się jakiegoś małego zwycięstwa Szpilki, bo to jakby oceniać wygrany kwadrans w meczu piłki nożnej.Co z tego,że po kwadransie prowadzimy z Barceloną 1:0 jak końcowy wynik to 1:10.
Bez sensu.
Jest jeszcze coś innego.Odbiór walki przez osoby nie zaangażowane emocjonalnie.
Pogadajcie ze znajomymi obcokrajowcami.Według ich oceny Szpilka nie zagroził Wilderowi i skończył wyniesiony z ringu, czyli przegrał z kretesem. W sumie taka jest brutalna prawda i nie ma sensu rzeczywistości.
 Autor komentarza: BGroup
Data: 18-01-2016 21:22:16 
maniekz to wogóle jak punktował to wprowadził do obiegu pojęcie "ciosu znaczącego " cokolwiek to jest :)
Szpilka to momentu przerwania wygrywał walke u mnie 1 pkt ( ja daje rd remisowe bo zasada zeby nie dawac tez jest debilna i jest niepisana taka naprawde tylko umowna )
 Autor komentarza: seb1746
Data: 18-01-2016 21:45:34 
"Jego brak szacunku dla umiejętności Wildera był kluczem do sukcesu." - jakiego sukcesu? No bez przesady - do pewnego momentu prezentował się dobrze, ale w końcu przecież wynieśli go z ringu na noszach - to ma być ten sukces.
 Autor komentarza: Maniek1986
Data: 18-01-2016 22:31:50 
Autor komentarza: Kristoff
Data: 18-01-2016 16:10:26
Maniek1986:
Fajnie analitycznie ale niestety popierdoliłeś.
W 6 piszesz 13 Szpilka a 11 Wilder a rundę punktujesz dla Wildera.
Poza tym ok. Zgoda,że Szpulka na punktach szedł blisko remisu albo trochę lepszy.

nie pomylilem, spokojnie:) Ciosy mocne maja wieksza wartosc bo jak by to liczyc to runda remisowa bo ten wiecej a ten wiecej mocnych, ale lepsze wrazenie minimalnie zrobil wilder. RUnda bardzo rowna

deco
przeczytaj swoj post i zastanow sie jakim ty jestes debilem imbecylem i bezmózgiem

LegiaPany
no to zrob bo to przynajmniej cos wnosi, jakies argumenty a nie pierdolenie ze szpilka przegral z kretesem, albo nic nie mogl zrobic

Wilder: walka była wyrównana Bokser sam mowi, że wiedział, że walka była wyrównana a "specjaliści" mówią mu ze nie ma racji bo wygrywal hehehehehe dobre co?:)A jesli ten co mial wygrac bez problemu mowi ze walka byla wyrownana to jasne jest ze czuje ze przegrywal.

Autor komentarza: Kasandr
Data: 18-01-2016 20:37:40
Ja widziałem dwie rundy dla Szpilki i dwie dla Wildera.
Reszta była remisowa z niewielką przewagą Wildera i znając realia boksu 6:2(78:74) nie było przegięciem.
Trzeba być gorącym patriotą lub wielkim fanatykiem aby widzieć przewagę Szpilki.
 Autor komentarza: Maniek1986
Data: 18-01-2016 22:32:10 
rozpisz walke tak jak ja jak to widziales a wtedy podyskutujemy.
 Autor komentarza: santana
Data: 18-01-2016 23:00:23 
Maniek1986
Dużo wkładasz pracy więc masz tutaj gościa z pojęciem,który też widział wygraną Szpilki ale to i tak nie zmienia końcowego wyniku walki.Osobiscie też uważam,że Artur pokazał niezły boks ale z czołówka go nie widzę.
łap
https://twitter.com/peterfury/status/688665671899697152
 Autor komentarza: AutorKomentarza
Data: 18-01-2016 23:40:01 
Teraz to już niezbyt istotne, ale mi też bardziej podobał się Szpilka. Był aktywniejszy, zadawał więcej ciosów. Wprawdzie nie takie czyste, ale Wilder w większości pruł powietrze, albo w ogóle nie wiedział jak się zabrać.

W rundach 2, 3, 5 , 7 , 8 bardziej podobał mi się Szpilka.
 Autor komentarza: Maniek1986
Data: 19-01-2016 00:03:51 
Autor komentarza: santana
Data: 18-01-2016 23:00:23
Maniek1986
Dużo wkładasz pracy więc masz tutaj gościa z pojęciem,który też widział wygraną Szpilki ale to i tak nie zmienia końcowego wyniku walki.Osobiscie też uważam,że Artur pokazał niezły boks ale z czołówka go nie widzę.
łap
https://twitter.com/peterfury/status/688665671899697152


w sumie nie jest dla mnie czyms niezwyklym ze ktos tam sie zgadza z moim dosc odosobnionym zdaniem.
Oczywiscie bo przeciez nie chodzi o dyskusje nad koncowym wynikiem, ale nad istota calej walki.
Aby przez brak sympatii do szpilki nikt nie bredzil ze wilder ulozl ta walke, ze ja kontrolowal i wyraznie wygrywal, zwlaszcza ze on sam mowi ze walka byla rowna co moze swiadczyc ze wie ze przegrywal, ze nei radzil sobie ze szpilka jego ruchem. Powiedzial to Wider ale internetowi spece wiedza lepiej niz on, mowia niektorzy ze to kurtuazja i inne brednie:)
 Autor komentarza: LegiaPany
Data: 19-01-2016 02:34:08 
maniek1986

zrobie toz tym ze zrobie to z wszystkimi 4 kryteriami punktowania walk
 Autor komentarza: Maniek1986
Data: 19-01-2016 10:08:10 
tym bardziej wyjdzie a szpilke heheh
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.