GŁOWACKI-HUCK: KILKA SŁÓW OD MATEUSZA MASTERNAKA

Godziny dzielą nas od konfrontacji Krzysztofa Głowackiego (24-0, 15 KO) z długoletnim mistrzem świata federacji WBO kategorii cruiser, Marco Huckiem (38-2-1, 26 KO). Głos w tej sprawie zabrał były kolega z grupy Niemca - Mateusza Masternak (35-3, 25 KO). Wrocławianin nie raz miał więc okazję posparować z aktualnym championem.

"Kolejny Polak dostaje szansę zdobycia tytułu Mistrza Świata. Wprawdzie nie jest faworytem, ale cały polski świat bokserski liczy na jego sukces, oczywiście ja również trzymam mocno kciuki za Krzyśka Głowackiego.

W związku z tym, że sparowałem z Huckiem i znam sytuację "od kuchni", pozwolę sobie napisać kilka słów na jego temat - jest zawodnikiem bardzo niewygodnym i wbrew pozorom bardzo sprytnym w ringu. Marco obdarzony jest naturalną siłą, a jego największym atutem jest niekonwencjonalne boksowanie ze zmianą tempa oraz umiejętność zadawania ciosów w najmniej oczekiwanym dla rywala momencie. Jego atak wydaje się być bardzo chaotyczny i przewidywalny, natomiast jeszcze nikt go tak naprawdę nie skontrował. Takiemu zawodnikowi, jak Aleksander Powietkin, ta sztuka się nie udała, więc wydaje mi się, że błędem by było ze strony Głowackiego oczekiwanie na kontrę. Moim zdaniem dobrym manewrem strategicznym byłoby wywieranie stałej, mocnej presji. Boksować twardo i konsekwentnie, a w momencie ataku ze strony Hucka uruchamiać nogi, ale nie po to by się cofać, lecz po to, by mu w tym ataku przeszkodzić. Marco przyzwyczajony jest do tego, że w trakcie swojego ataku rywale wycofują się do mocnej defensywy. Dlatego metodę upatruję w ofensywie, polegającej na ataku przednią ręką oraz wyczekiwaniu momentu, w którym Huck po swoim ataku będzie musiał złapać oddech.

Jestem też ciekaw, jak Głowacki wytrzyma ten pojedynek emocjonalnie. To jest przecież jego wielka, największa z dotychczasowych, szansa. Bo jeśli chodzi o Hucka, to pod tym względem, został stworzony do boksowania.

Natomiast warto pamiętać, że w karierze Hucka zaszło ostatnio wiele zmian - zmiana teamu, zmiana trenera. Co więc sobą tym razem zaprezentuje, jest zagadką. Czy nowy trener będzie kontynuował i rozwijał w Marco to, co zakorzenione zostało przez Ulliego Wegnera, czy też będzie chciał zmieniać jego styl boksowania.

Jednej rzeczy możemy być pewni, walka będzie widowiskiem emocjonującym ze względu na styl Hucka, a i Krzysiek zapowiada, że nie zamierza ustępować. Szykuje się wojna.

Trzymam za Krzyśka mocno kciuki i mam nadzieję, że w sobotni poranek wszyscy będziemy się cieszyć z powrotu pasa mistrzowskiego do Polski." - napisał Masternak na jednej ze stron społecznościowych.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: MadButcher
Data: 14-08-2015 09:39:45 
Niby dobrze mówi - nie można się cofać, uciekać, trzeba wywierać presję.
Ale znowu pójście na wojnę z Huckiem wydaje się skazane na porażkę i zakończone nokautem. Nie wydaje mi się, żeby Głowacki był tak sprytny,tak dobrze wyszkolony, żeby atakować, zadawać ciosy, samemu nie zbierając.
 Autor komentarza: skud
Data: 14-08-2015 09:41:26 
Glowacki obecnie w Polsce jest nr 1 w Crusier.Czy to wystarczy na Hucka?Marco doskonale wiedzial ze musi sie dobrze przygotowac na walke z Polakiem dgyz jego forma z ostatnich walk nie gwarantowala by mu wygranej.Taktyka Lapina jest tylko po to zeby dobrze przygotowac boksera ale nie po to zyby wygrac.Glowacki powinien byc aktywniejszy od Hucka,wygrywac wymiany itd.. zeby myslec nawet o remisie!Cos mi sie wydaje ze Szpilka chce sprowokowac walke z Huckiem czyli nie wierzy w zwyciestwo Glowki ale ja wierze!
 Autor komentarza: Callisto
Data: 14-08-2015 10:02:18 
Kolejna profesjonalna, fajna i bedaca na poziomie wypowiedz Mastera.
 Autor komentarza: Niezapominajek
Data: 14-08-2015 10:04:12 
Głowacki to przegra na bank. Liczenie że to wygra to liczenie na cud. Jakoś Masternak, Kołodziej czy Janik nie wygrali. Jakby tak się stało to byłoby duże wydarzenie. Bo to nie tylko zdobycie pasa ale pokonanie cenionego mistrza w tej wadze.
 Autor komentarza: cinek11
Data: 14-08-2015 10:06:16 
Czuje,że Główka to wygra, wydaje mi się,że poziom prezentują podobny, jedynie boje się o szczękę Krzyśka i jak zareaguje na cepy Hucka. Najważniejsze będą pierwsze rundy, oby Głowacki się nie spalił. Wydaje mi się ,że to ostatnia szansa oby zdobyć pas mistrzowski, i z dwa razy go obronić. Jeśli nie z Huckiem to z Drozdem lub Makabu tym bardziej, nie mówiąc już o Usyku, Kurdiaszowie czy Czakijewie.
 Autor komentarza: tolek78
Data: 14-08-2015 10:28:44 
Master super opisał zachowanie Hucka widać że to inteligentny facet.Co do szans Krzyśka to nie są za wielkie ale miejmy nadzieję że się postawi łatwo skóry nie sprzeda
 Autor komentarza: Niezapominajek
Data: 14-08-2015 10:39:23 
Ja bym go najpierw obronił z Royem Jonesem JR. Jest szansa go pokonać.
 Autor komentarza: maniekz
Data: 14-08-2015 10:51:39 
o której jest gala? bo nie wiem czy oglądać?
 Autor komentarza: cinek11
Data: 14-08-2015 11:00:04 
maniekz

PolsatSport od 2.00 studio
3.00 Gala
 Autor komentarza: jaty577
Data: 14-08-2015 11:24:39 
Nie wie ktoś, gdzie w internecie oglądać ?
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 14-08-2015 11:57:00 
Autor komentarza: maniekzData: 14-08-2015 10:51:39
o której jest gala? bo nie wiem czy oglądać?

Nie ogladaj
 Autor komentarza: Clevland
Data: 14-08-2015 12:05:32 
Na Hucku trzeba siedzieć i zasypywać go gradem ciosów, ale takich szybkich, krótkich i co jakiś czas bomba.
Tak jak to zrobił Arslan.

Jeżeli Krzysztof potrafi dobrze kiwać swoją prawą ręką i zbijać lewe Hucka, to Huckowi pozostaje prawa ręka.
A na prawą rękę Hucka lekarstwem jest lewy hak który u mańkuta ma moc.


Szkoda że nie wzięli Mastera na sparingi albo nawet jako konsultanta technicznego.
No chyba że mieli lepsze źródło.
Może Rusiewicz sparował z Huckiem i jego wzięli?
 Autor komentarza: un4given
Data: 14-08-2015 12:07:16 
Masternak ma rację co do sposobu boksowania z Huckiem. Tylko że Krzyś nie będzie walczył jak Arslan a raczej będzie próbował boksować jak Lebiediev o czym zresztą mówił sam Łapin. Tylko że Glowka jest gorszym bokserem od Ruska i nie ma też tej siły ciosu. Cienko to widzę ale będę trzymał kciuki. Niespodzianki się zdarzają w tym sporcie.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 14-08-2015 12:47:09 
Zgadzam sie z Masterem
Od siebie dodam tylko ze Huck niezbyt dobrze czuje sie kiedy jest na linach.Woli walke w srodku ringu
Jego najgrozniejsza akcja jest prawy na lewy prosty.Ta akcja jest bardzo grozna i przynosi duzy efekt w walkach z piesciarzami praworecznymi.Huck ma swietny timing.Kiedy jego przeciwniem jest orthodox i bije swoj jab Marco czasami nawet ryzykuje przyjecie tego ciosu zeby wystrzelic swoim prawym
W walce z southpaw tak akcja jest juz duzo grozniejsza dla samego Hucka.Poniewaz przyjecie lewego prostego od zawpdnika leworecznego
moze byc duzo bardziej przykre w konsekwencjach niz od praworecznego.
Mimo to lewa reka glowackiego po zadaniu musi automatycznie wracac do brody
Widzialem trzy walki Hucka z mankutami to byl Lebiediev,i 2 razy Arslan.Po mojemu ze Specnazem Huck przegral,podobnie pierwsza walke z Arslanem.Zarowno Lebiedev jak i Arslan to inside fighterzy-swramerzy do tego southpaw.W kontekscie walki z Glowackim to moze cos znaczyc,ale moze tez i nic nie znaczyc...
I jeszcze jedno Huck to dirty fihter.Czesto przytrzymuje lewa reka i walil gdzi popadnie,czesto w tyl glowy.Walczac w niemczech braktycznie byl bezkarny.Licze ze ringowy w USA bedzie mniej poblazliwy dla niego
 Autor komentarza: MadButcher
Data: 14-08-2015 12:52:02 
Autor komentarza: jaty577 Data: 14-08-2015 11:24:39
Nie wie ktoś, gdzie w internecie oglądać ?
#
#
Powinny być linki. Przyjdź jutro, bo dziś jeszcze nie ma.
Na pewno będzie "Waszym Zdaniem" to tam wrzucę, jak znajdę.
 Autor komentarza: MadButcher
Data: 14-08-2015 13:08:36 
Trochę się zapędziłem :-)
Przyjdź jutro - chodziło mi o to, że później.
 Autor komentarza: MadButcher
Data: 14-08-2015 13:12:06 
O! Coś znalazłem
02:30 http://gofirstrow.eu/watch/362840/1/watch--boxing:-marco-huck-vs-krzysztof-glowacki-.html
03:00 http://gofirstrow.eu/watch/362841/1/watch--boxing:-antonio-tarver-vs-steve-cunningham-.html
 Autor komentarza: MadButcher
Data: 14-08-2015 13:12:56 
Później powinny być polsatowe (w j. polskim)
 Autor komentarza: MadButcher
Data: 14-08-2015 14:13:30 
Gala w Newark (Huck vs Głowacki) godz 3:00 Polsat Sport.

Kto nie ma
Linki w j. polskim:

http://livefree-001-site1.mywindowshosting.com/web/polsatsport.htm

http://meczstudio.com/trans8.html

http://meczstudio.com/trans8.html

http://screen-tv.pl/polsat-sport.php
 Autor komentarza: un4given
Data: 14-08-2015 14:31:04 
Obejrzałem sobie przed chwila raz jeszcze walke Huck-Lebiediev. Wyszedł mi remis 114-114 i myślę że byłby to najsprawiedliwszy werdykt. Marco ma bardzo dobrą prawą rękę. Świetnie bije prawy prosty bezpośredni co jest najlepszą bronią na mańkuta. Trafiał tym ciosem Denisa prawie cały czas. Huck potrafi świetnie wykorzystywać też złe ustawienie rywala czy to po jakimś zwarciu czy to po przepuszczeniu ciosu przeciwnika. Odpala wtedy ten furiacki atak który bardzo ciężko skontrować. Jego obrona garda tez jest bardzo dobra.

Głowacki będzie chciał boksować jak Lebiediev który co prawda dąży do tego żeby być bliżej swojego rywala z racji choćby na to że ma dość słabe warunki fizyczne jak na kategorie wagowa w której walczy i zazwyczaj ustepuje nimi swoim rywalom. Ale robi to w inteligentny sposób. Dużo bada przednią ręką, próbuje oszukać rywala zwodami, wciągnąć go na kontre z jego mocnej lewej ręki. To inny typ zawodnika niż Arslan który szedł do przodu za podwójną gardą, spychał Hucka na liny i tam zasypywał go masą ciosów.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 14-08-2015 14:34:12 
@ un4given
W materiale z treningu widać było jak Głowacki zadawał krótkie, szybkie ciosy w stylu Arslana.
Głowacki musi raczej rzucić się na Hucka niż z nim boksować.
Po to ktoś jest zawodowcem aby zmieniać swój boks.

Na boxrecu podają że zasięg Hucka to 195cm. Co do Krzysztofa to nie ma informacji ale przy 183cm wzrostu to ma zapewne 185cm.
Nie pozostaje mu nic innego jak tylko skracać dystans.

Bo Arslan ma 195cm przy 182 !
Czyli ręce po kolana...
 Autor komentarza: un4given
Data: 14-08-2015 14:36:41 
Clevland

Też wydaje mi się że taktyka Arslana byłaby dla Głowackiego lepsza. Ale sam Łapin mówił o tym że Lebiediev pokazał jak mańkut powinien walczyć z Huckiem. Stad wnioskuje że tak też ustawi Główkę. No cóż. Zobaczymy jak to wyjdzie ;)
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 14-08-2015 16:25:44 
Arslan zbyt długo pozostawał w poldystansie bez ciosu.Huck obijał mu dołyb i próbował rozbić garde.W pierwszej walce się nie udało ale w drugiej już tak
On jest zbyt silny fizycznie i zbyt twardy żeby Glowacki miał sie z nim wymieniac ciosami
Taktyka jaką zastosował Specnaz to jest chyba to co powinien robić Główka i dlatego zgadzam się z Lapinem.
 Autor komentarza: Vitalij71
Data: 14-08-2015 17:00:36 
z Huckiem najlepiej poradził sobie Cunngham sprytny Swietny technik z Większym zasięgiem ramion nie panczer ale śliski szybki który miał tiaming szybkosć. ale to było z 6 lat temu huck był wtedy niedoświadczony ale myśle że jakby się spotkali w cieżkiej ponownie nieznacznie wygrał by Cunnghham

głowacki stawi opór myśle ze nie dostanie ko w 1 2 , czy 3 rundzie ale pózniej mu będzie coraz cieżej i w okolicach 6 do 9 rundy nie wytrzyma presjii Hucka i przegra przed czasem

Życze Głowackiemu żeby brzydko mówiać nie dał dupy i pokazał charkter jaja ale cieżko mu bedzie
 Autor komentarza: boxxx
Data: 14-08-2015 20:18:24 
Kołodziej pokazał jak walka się kończy gdy się ucieka, ten brzydki rusek dopadł go niczym nocny koszmar.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.