RODZINA ABDUSALAMOWA POZYWA KONKRETNE OSOBY

Przedwczoraj Magomed Abdusalamow (18-1, 18 KO) obchodził 33. urodziny. Ale nie hucznie, bo od czasu listopadowej walki z Mike'em Perezem jest... potocznie, trochę brzydko mówiąc "roślinką". Co prawda wybudzono go ze śpiączki, jednak prawie w ogóle nie reaguje on na bodźce zewnętrzne. Teraz jego rodzina pozywa ludzi związanych z Komisją Sportową Stanu Nowy Jork za rażące zaniedbania, a także błędy lekarskie.

Rosyjski gladiator dopiero po północy został odwieziony taksówką do szpitala oddalonego o 25 przecznic od hali. Wcześniej - tuż po walce, badał go lekarz stanowy, jednak nie dopatrzył się żadnych zagrożeń, pomimo iż pięściarz narzekał na ból głowy. W szpitalu po dokładnym przebadaniu okazało się, że ma obrzęk mózgu i natychmiast poddano go operacji, po której przebywał w śpiączce przez kilka tygodni.

Magomed na niektóre bodźce zaczyna reagować, lecz zdaniem lekarzy nie tylko nigdy nie będzie chodził, ale nawet nie będzie mówić. Ci sami specjaliści alarmują, że jeśli zawodnik po zejściu z ringu przejawia jakiekolwiek oznaki bólu głowy czy wymiotuje, absolutnym obowiązkiem organizatorów jest ekspresowe przewiezienie takiego boksera do najbliższego szpitala. Abdusalamow natomiast pomimo szycia w szatni łuku brwiowego i szybko zdiagnozowanego złamania kości twarzy, do szpitala nie został przetransportowany. Gdy natomiast uskarżał się na ból głowy miał usłyszeć by... odczekać dwa dni i wtedy się zobaczy.

Rodzina pozywa kilka osób - są to Barry Jordan, Avery Browne, Anthony Curreri, Osric King oraz Gerard Varlotta.

- To co oni zrobili, a w zasadzie czego nie zrobili, było skandaliczne - powiedział adwokat reprezentujący rodzinę zawodnika, Paul Edelstein. - Wolałbym pozwać bezpośrednio Komisję Sportową, ale nie możemy. Pozywamy więc konkretnych lekarzy - dodał.

Przypomnijmy, że pierwotnie rodzina pozwała Komisję Sportową na 100 milionów dolarów, jednak teraz za namową adwokata oskarżenie skoncentruje się na poszczególnych osobach.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: basu00
Data: 27-03-2014 21:00:27 
tragedia straszna....przykre to bardzo....
 Autor komentarza: Ned
Data: 27-03-2014 21:42:06 
Generalnie każdy pięściarz zna ryzyko, jest dorosły, świadomy i bierze za ewentualne konsekwencje pełną odpowiedzialność. Przy organizacji gal pracują jednak ludzie, których rolą jest zmniejszenie ryzyka. Jeśli ci ludzie nie podjęli kroków w tym kierunku, to pozwy są jak najbardziej na miejscu.
Mam nadzieje, że Mago się jednak kiedyś pozbiera. Niejednemu lekarze odbierali już nadzieję, a potem zdarzały się różne rzeczy.
 Autor komentarza: DQPiczko
Data: 27-03-2014 21:54:22 
Ci lekarze powinni zostać zrujnowani, aby była to jak najskuteczniejsza przestroga dla wszystkich innych. To nie są przelewki.
 Autor komentarza: MalcolmX
Data: 27-03-2014 22:01:35 
@DQPiczko
Dokładnie tak. Za coś chyba pieniądze biorą ...
 Autor komentarza: milek762
Data: 27-03-2014 22:11:42 
Tragedia Szkoda Mago ale moim zdaniem najwiekszą odpowiedzialność ponosi narożnik i trener jak widzą że zawodnik jest porozbijany to powinni poddać walkę !
w Sumię walka nie była aż tak jednostronna Mago przegrywał ale też pare razy trafiał Pereza!
 Autor komentarza: MalcolmX
Data: 27-03-2014 22:16:14 
@milek762
Mylisz się kolego. Od tego jest lekarz.
 Autor komentarza: Krzych
Data: 27-03-2014 22:25:21 
No tak, lekarz stanowy ma przecież tomograf w oku i zauważa obrzęki mózgu na pierwszy rzut oka. Ból głowy to też przecież jest tak niespotykana po walce bokserskiej dolegliwość, że trzeba "ekspresowo przewieźć do najbliższego szpitala". Za co oni właściwie chcą pozwać tych lekarzy? Za to, że Magomed miał klasyczne objawy po walce takie jak każdy bokser a oni nie prześwietlili mu głowy lampką z biurka i nie wykryli uszkodzenia mózgu? Czy może za to, że nie wysłali dorosłego człowieka do szpitala?

To jest tragiczna sytuacja dla rodziny i nic dobrego dla tej dyscypliny, ale nie popadajmy w jakąś paranoję. Rozumiem jakby to się stało 15-latkowi, który sam za siebie nie odpowiada i był pod opieką tych lekarzy, ale żeby pozywać lekarzy za to, że dorosły i w pełni świadomy ryzyka jakie niesie za sobą walka w ringu człowiek wychodzi do niego nie umiejąc się bronić i zbierając wszystko na głowę? To wygląda tak jakby lekarze mieli teraz ponosić odpowiedzialność za brak umiejętności Magomeda. Do tego jeszcze te 100 milionów wyssane w ogóle z palca. To jest szukanie na siłę winnych podczas gdy jedynymi winnymi są Magomed za swoją głupotę w ringu i jego team za niewyszkolenie go w obronie. Robią z tej całej sytuacji coś w stylu "opiekunka nie przypilnowała rocznego dziecka i spadło ze schodów". Wszystko fajnie, tylko że Magomed nie ma 1 roku i to on za siebie odpowiada a nie lekarze za niego.
 Autor komentarza: iwoiwo
Data: 27-03-2014 22:34:47 
Idąc tokiem myślenia co niektórych, pomiędzy rundami każdy bokser powinien mieć rezonans. Mago był dorosły i walczył za pieniądze, o jakich większość z nas nawet nie marzy. Liczyła się z ryzykiem. Szkoda go, ale wiedział, co mu grozi.
 Autor komentarza: MalcolmX
Data: 27-03-2014 22:51:35 
Śmieszne są te wasze komentarze.
Nawet ja nie będąc lekarzem wiem i to bez "prześwietlenia głowy lampką z biurka" lub "rezonansu", że ból głowy i wymioty po urazie są bardzo niepokojącym objawem i mogą wskazywać na wstrząśnienie lub wstrząs mózgu lub jakikolwiek inny uraz, więc lekarz tym bardziej powinien to wiedzieć.
I nieważne czy ktoś jest dorosły czy nie: w takiej sytuacji trzeba "ekspresowo przewieźć taką osobę do najbliższego szpitala".
"Za co oni właściwie chcą pozwać tych lekarzy?" - za rażące zaniedbanie i błędy lekarskie.
"Wszystko fajnie, tylko że Magomed nie ma 1 roku i to on za siebie odpowiada a nie lekarze za niego." - Wszystko fajnie, tylko że to kolejny chybiony argument. Wytłumacz mi w takim razie po co jest lekarz przy ringu skoro chyba wszyscy wiedzą, że do ringu wchodzi dwóch dorosłych facetów, a nie dzieci?
 Autor komentarza: Sajgonski
Data: 27-03-2014 22:57:36 
Trochę czarnego humoru na wyluzowanie:

Najszybsze warzywo na świecie?







Michael Schumacher
 Autor komentarza: Ygnac
Data: 27-03-2014 22:58:05 
Tak czytam tych idiotów...Krzycha, iwoiwo...
Nic nie napiszę, bo nie ma tak wulgarnych słów, jakie by do nich pasowały.
 Autor komentarza: MalcolmX
Data: 27-03-2014 22:58:52 
@Sajgonski
Sorry, ale to bardzo niesmaczy żart ...
 Autor komentarza: Sajgonski
Data: 27-03-2014 23:05:22 
Odnośnie Abdusulamowa napiszę tylko tyle: Niewesoło, że takie rzeczy się dzieją, ale boks to nie koszykówka, tylko bardzo kontaktowy sport - delikatnie ujmując. Poza tym najważniejsze: "Volenti non fit iniuria".
 Autor komentarza: MalcolmX
Data: 27-03-2014 23:20:43 
@Sajgonski
Kolego a koszykówka to nie kontaktowy sport??? Proszę cię ...
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 28-03-2014 00:12:01 
Ja jako przyszły przedstawiciel środowiska lekarskiego poniekąd zgadzam się z Krzychem i iwoiwo. Lekarz jest tylko człowiekiem. Takie objawy pasują do setki innych rzeczy. Oczywiście po walce powinni się domyśleć z czego to wynika. Możliwe, że ten zmarnowany czas nie miał już żadnego znaczenia i to było nieuniknione. Z drugiej strony truli nam dupe na zajeciach z jakiejs 1 pomocy, medycyny katastrof o natychmiastowej pomocy, nielekceważeniu zadnych objaowow, urazow itp itd.
 Autor komentarza: Homer
Data: 28-03-2014 06:34:03 
sajgonski, no jestem niezwykle wyluzowany po twoim żarcie.
to teraz dla odmiany posmiejmy się z hipotetycznej sytuacji, gdy twoje dzieci są w stanie wegetatywnym. prawda, że zabawne?
podsumowując, jesteś najzwyklejszym debilem.
 Autor komentarza: Milan
Data: 28-03-2014 07:35:28 
Lekarze (oczywiście są wyjątki ) są wysoecjalizowani w robieniu kasy , USG w szpitalu na ZUS wszystko ok jest pan
zdrowy , boli z nerwów , USG 2 dni pózniej prywatnie i jednak zdrowy nie jestem...
Oczywiście ze Mago od razu po walce powinnien zostać przewieziony do szpitala , podobnie Perez , ile bomb trzeba przyjąć żeby debil przy ringu zrozumiał ? Co za problem po każdej walce zrobić rutynowe badania , przecież walczą ubezpieczeni sportowcy ?
Rodzina ma absolutna racje
 Autor komentarza: Sajgonski
Data: 28-03-2014 09:49:58 
Homer

Czytałem srajdku mój drugi post? Oczywiście, że nie. Pchał się do ringu, ryzykował, wiedział jak może się to skończyć, no to ma. Przykre, ale ryzyko znał. Schumacher to samo.

Poza tym żebyś nie popuścił w spodnie, może zaopatrz się w maść na ból dupy. Aż łzy napłynęły mi do oczu na myśl o dzieciach roślinkach. Cóż za pokłady empatii - godne pozazdroszczenia. Jesteś cham i prostak, więc napiszę ci krótko w twoim stylu - pier*ol się.
 Autor komentarza: Sajgonski
Data: 28-03-2014 09:50:17 
*Czytałeś
 Autor komentarza: die
Data: 28-03-2014 10:36:07 
Ludzie bez przesady wiadomo ze to wielka tragedia Abdusalamowa i jego rodziny ale oskarżać lekarzy?
Ten kto widział walke wie ze przez 10 rund byla po pierwsze wyrownana po drugie to Mago był caly czas stroną atakujacą po trzecie pomimo inkasowania bomb nie byl ani razu powaznie zagrozony nockdownem...
miał kontuzje ale przeciez to boks... więc przesłanek nie bylo żadnych zeby walke zatrzymac... a po walce no cóż trzyma adrenalina jeszcze dlugo a bol glowy przy kontuzji i po takiej walce nie jest raczej niczym nadzwyczajnym... po prostu nieszczesliwy wypadek, szkoda Magomeda bo dali świetną walkę
 Autor komentarza: Imperator
Data: 28-03-2014 11:55:36 
Takie rzeczy się działy, dzieją i będą działy więc wyluzujcie. Tragedia tragedią a biznes biznesem. Jeśli lekarzom udowodni się w procesie sądowym jakieś uchybienia/błędy podczas wykonywania pracy, w wyniku których konsekwencją jest znaczna utrata zdrowia u boksera toteż wtedy dopiero będziemy mogli osądzać i moralizować.

Boks to nie szachy czy warcaby. Niby bezpieczeństwo bokserów wzrosło wraz z rozwojem nauki i techniki, ale jednak człowiek jest tylko człowiekiem i nie jest zbudowany z włókna węglowodanowego i nie ma płyty głównej zamiast mózgu. Takie walki, takie efekty po walkach przypominają Nam, że boks to jednak niebezpieczny sport i traktowanie go jako przyjemność i hobby przez bokserów osobiście traktuję jako coś odważnego. Bo jeżeli jest to tylko forma pracy i odbicia się od dna życiowego to już bardziej jest to do zaakceptowania.

Oby Mago odzyskał jak najwięcej sprawności. Oby takich sytuacji było jak najmniej.
 Autor komentarza: Homer
Data: 28-03-2014 14:39:47 
sajgonski, czym ty sie usprawiedliwiasz?? co ma do rzeczy to, ze serwujesz żarciki na poziomie gestapo??
żaden twój kolejny, chocby najdłuższy, post nie zmieni faktu, że jesteś debilem.
i nie napinaj się tak, weź głęboki oddech, i takie tam...
 Autor komentarza: cut
Data: 28-03-2014 15:35:17 
zart redaktora jest kurwa ponizej pasa, szkoda ze nie ma cie tu bo najchetniej jebnal bym ci w pysk, a ten z schumacherem to tez kurwa swiadczy o tobie smieciu. Co za ludzie!
 Autor komentarza: Homer
Data: 28-03-2014 18:33:03 
do Redakcji- faktycznie, określenie kogoś mianem roślinki, to już nawet nie publicystyka(że o tekście informacyjnym nie wspomnę), a tylko gruba niestosowność.
@Cut, cicho bądź, bo zaraz się dowiesz, żeś pi.da, i się na żartach nie znasz. wiesz, tu są same twardziele, i wgl.
 Autor komentarza: Sajgonski
Data: 29-03-2014 03:59:19 
Homer obrońca roślin. hłe,hłe.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.