WACH vs SZPILKA: KTO MOCNIEJ BIJE?

Wczoraj w Warszawie odbyła się IV Praska Gala Boksu. Wśród zaproszonych gości znaleźli się między innymi nasi czołowi zawodnicy kategorii ciężkiej - Mariusz Wach (26-0, 14 KO) i Artur Szpilka (9-0, 7 KO), którzy dali się namówić organizatorom na pojedynek mierzący siłę uderzenia na maszynie typu "Boxer". Cios którego z pięściarzy okazał się silniejszy? Przekonajcie się sami ("Szpila" uderzał swoją słabszą, prawą ręką).

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 18-12-2011 12:44:30 
Jakoś ten drugi strzał Wacha był bardziej przekonujący, Szpila takiego cepa walnal ...
 Autor komentarza: Drake
Data: 18-12-2011 12:49:20 
Maja taki wynik jaki powinni mieć ludzie z tego przedziału wagowego.
 Autor komentarza: horhe88
Data: 18-12-2011 12:49:32 
Słabo, sam na tych maszynkach za czasów swojego "prime" robiłem w okolicach 900 pkt.
 Autor komentarza: VKliczko
Data: 18-12-2011 12:52:38 
Maszyna maszynie nie równa,
ale kopniecie jest...
 Autor komentarza: shogunteam
Data: 18-12-2011 12:53:06 
horhe88 maszyna maszynie nie rowna;) kiedys bilem z kumplami na takiej, gdzie kazdy mial powyzej 800, chociaz niektorzy dopiero po raz pierwszy bili w gruche:D takze nie mozna sie sugerowac.
 Autor komentarza: shogunteam
Data: 18-12-2011 12:53:40 
ooops kliczko mnie ubiegl...
 Autor komentarza: horhe88
Data: 18-12-2011 12:56:31 
Niby maszyna maszynie nie równa ale w 9 na 10 robiłem podobny wynik, czyli okolice 900, a 1 a 10 zdarzała się taka że nie dawało rady zrobić więcej niż 800.
 Autor komentarza: mocuch
Data: 18-12-2011 12:59:32 
Kurcze, spodziewałem się jednak, że Wach bije dużo mocniej od Szpilki...
 Autor komentarza: shogunteam
Data: 18-12-2011 13:03:17 
horhe88 no ok, pierdolniecie masz, bo gdyby go nie bylo, to bys takiego wyniku tyle razy nie powtorzyl. tyle, ze nie zawsze mozna taka maszyne traktowac jako wyznacznik, bo niektore sa wlasnie specjalnie nastawiane, przynajmniej tak mi sie wydaje. z reszta sam zauwazyles, ze trafila ci sie tez taka, na ktorej nie mogles powyzej 800 zrobic i to wlasnie mam na mysli.
 Autor komentarza: shogunteam
Data: 18-12-2011 13:04:54 
teraz wszyscy beda pisali, ze szpilka ma takie samo uderzenie jak wachu:D
 Autor komentarza: akord21
Data: 18-12-2011 13:05:43 
szpila i tak nie zle zwazywszy ze oba ciosy walnal z prawej
 Autor komentarza: miguelangelcotto
Data: 18-12-2011 13:06:06 
Jak dla mnieobaj mają podobny cios, nie nokautujący, ale jednak bardzo mocny i potrafiący wyrządzić duże szkody.
 Autor komentarza: czejen47
Data: 18-12-2011 13:06:15 
co najciekawsze to Szpila uderzal prawa reka... a jak wiadomo lewa ma silniejsza!
 Autor komentarza: Deter
Data: 18-12-2011 13:06:19 
Czyżby Huck na takiej maszynce sprawdzał poprawę siły ciosu?:)

Siła to jedno, ale zauważcie coś o wiele ważniejszego. Wach uderza szybciej i potrzebuje mniejszego zamachu. Szpilka z kolei bardzo sygnalizuje swój cios oraz wytrąca się z równowagi. Ogólnie - Szpilka wypadł o wiele mniej efektywnie niż Wach.
 Autor komentarza: mocuch
Data: 18-12-2011 13:09:12 
Jeden może np. mocniej bić sierpowe inny proste... Można mieć też lewy prosty bardzo mocny (chodzi mi o praworęcznych) bo to inne mięśnie pracują...
 Autor komentarza: Dumel
Data: 18-12-2011 13:09:31 
Moim zdaniem nie sprawdzi się optymalnej siły ciosu na takim boxerze ; D Szpilka jest mańkutem, a uderzył dwa razy z prawej ręki. Jestem ciekawy ile miałby na takiej maszynie np. starszy z Kliczków : D .
 Autor komentarza: radekosa
Data: 18-12-2011 13:09:41 
Dajcie spokuj z tym szpilo gościo dopiero co ma 9 wygranych walk a już co niektórzy kreują go na następcę Tysona kiedyś tak wszyscy się podniecali Romanem Bugajem sam Saleta mówił że tylko Tyson i Tua mają silniejszy cios od niego i rzeczywiście w swoich 10 wygranych walkach większość kończył w 1 rundzie no ale puzniej wiadomo jak to się skończyło po prostu za szybko został przereklamowany i wyszła z tego dupa żeby przypadkiem i szpila podobnie nie skończył dla mnie jak na razie to zwykły dzieciak i pokazała to jego ostatnia walka gościo zamiast się tak rozpędzać w ringu powinien więcej myśleć
 Autor komentarza: Hugo
Data: 18-12-2011 13:09:42 
@Deter

Dokładnie to samo zauważyłem. Szpilka bił z pełnym skrętem, a Wach bez zamachu z łokcia. Dlatego te ciosy trudno porównać. Przy czym rzeczywiście szybkość ciosu Wacha o wiele wyższa.
 Autor komentarza: Szczupak007
Data: 18-12-2011 13:10:13 
ja ważę 67 kg i wczoraj 853 mi wyszło :)
 Autor komentarza: Dumel
Data: 18-12-2011 13:10:18 
albo zawodnik np. wagi piórkowej : D
 Autor komentarza: mocuch
Data: 18-12-2011 13:11:09 
czejen47
Rzeczywiście, masz rację!! Czy ktoś zwrócił na to uwagę? Przecież Szpila jest leworęczny!
 Autor komentarza: Hugo
Data: 18-12-2011 13:16:40 
Być może Szpilka jest fałszywym mańkutem. Trzeba by sprawdzić, którą ręką częściej nokautował.
 Autor komentarza: Poirot
Data: 18-12-2011 13:17:57 
Przecież te maszynki można ustawić na milion sposobów. Nie raz byłem świadkiem jak podchodził chuderlak 60 kg i z prostego bez żadnego skrętu walił 900, a zaraz po nim podchodził ktoś ważący 100kg i z pełnym skrętem ciała uderzał niewiele więcej. Więc wniosek jest taki, albo ten chudy miał kopyto w łapie, albo te wszystkie maszynki to pic na wodę.
 Autor komentarza: zzzz
Data: 18-12-2011 13:18:03 
Od razu fałszywym mańkutem. Artur miał niedawno operację lewej ręki i to pewnie dlatego.
 Autor komentarza: ojciecchrzestny
Data: 18-12-2011 13:18:43 
kiedys widzialem jak michalczewski walił w to i uzyskal wynik cos koło 750 hehe
 Autor komentarza: horhe88
Data: 18-12-2011 13:20:08 
Kiedyś był Michalczewski w jakimś programie na tej maszynce zamykał wynik, lewym prostym bitym z miejsca czyli bez użycia nóg i skrętu tułowia, a tu nie dość że chłopy HW to jeszcze walili sierpami ze skrętu i dociągali tylko w okolice 900. Snarski z tego co pamiętam robił ponad 800 więc te wyniki z różnych maszyn raczej nie są miarodajne. Raczej Snarski nie bije podobnie mocno jak Wach czy Szpilka:)Ja robiłem ten wynik sierpem ze skrętem + z jednym krokiem. Porównywać można się względem kogoś uderzając w jedną maszynę, ale tutaj też ważne jak się trafi na tą gruszkę czyli kierunek wektora siły....
 Autor komentarza: mocuch
Data: 18-12-2011 13:20:51 
radekosa
Ale jesteś "goscio" na bakier z ortografią, żal...
 Autor komentarza: pio
Data: 18-12-2011 13:22:31 
Pewnie mi nie uwieżycie ale kilka lat temu ważąc 70kg waliłem z prawej i zawsze na różnych maszynach wychodziło 999. Mam na to dziesiątki światków :D - każdy chciał popatrzeć jak kosiłem wielkich gości ważących ok 100kg.
Teraz udeżam mniej dynamicznie i wyniki są w okolicach 900
 Autor komentarza: pio
Data: 18-12-2011 13:22:54 
uderzam*
 Autor komentarza: mocuch
Data: 18-12-2011 13:23:49 
horhe88,
Tu nie chodzi o to jaki wynik osiągnęli ale o to, że mają zbliżone wyniki czyli Szpilka, kurdupel bije tak mocno jak gigant Wach a to jednak coś znaczy. A gyby uderzyli jeszcze dla odmiany drugą ręką to pewnie lepszy byłby Szpila...
 Autor komentarza: zzzz
Data: 18-12-2011 13:25:35 
@horhe88
'Europa da się lubić' ;).
 Autor komentarza: Hugo
Data: 18-12-2011 13:28:41 
Sprawdzałem ostatnie nokauty Szpilki. Williamsa znokautował lewą, ale Hadziaganovicia (ciężki nokaut) prawą. Więc nadal nie wiem, którą rękę ma silniejszą. Michalczewski na pewno miał silniejszą lewą mimo, że walczył z normalnej pozycji.
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 18-12-2011 13:30:56 
Ta maszyna to pic na wode, raz w takie coś uderzałem na jakimś wiejskim festynie i wyszło mi coś 890, a podszedł jakiś najebany łepek, walnął otwartą dłonią z dziwnym zamachem i miał 940. I na pewno nie miał mocniejszego ciosu niż ja, bo był o mniejszy, chudszy a poza tym go znam :P
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 18-12-2011 13:31:37 
Ten cep Szpili za nim do czyjejś mordy dotrze to sam obskoczy ze 2 razy. Oby tak nie uderzał w prawdziwych walkach. Wach ma większe kopyto.
 Autor komentarza: mocuch
Data: 18-12-2011 13:32:33 
Szpila napisał na facebooku, że nie bił lewą bo nie była jeszcze w pełni zdrowa po operacji...
 Autor komentarza: pepeTRN
Data: 18-12-2011 13:32:45 
Te automaty to zabawki i mają mało wspólnego z pomiarem siły ciosu
 Autor komentarza: Wyjasniam
Data: 18-12-2011 13:35:04 
Te maszyny to pic na wodę. Podobno jest jakiś punkt w tej gruszce i czym bliżej niego trafisz, to wynik będzie lepszy.
 Autor komentarza: pio
Data: 18-12-2011 13:35:29 
Zgadzam się z pepeTRN
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 18-12-2011 13:35:37 
W tę maszynę po prostu trzeba uderzyć jak najbardziej na wprost, wtedy wynik jest najwyższy. Jeśli ciut siły pójdzie na bok, wynik jest o wiele gorszy.
 Autor komentarza: Wyjasniam
Data: 18-12-2011 13:37:31 
http://www.youtube.com/watch?v=yCcACldKEYY
 Autor komentarza: punch
Data: 18-12-2011 13:37:32 
Panowie nie podniecajcie się, to tylko zabwawa :).
 Autor komentarza: horhe88
Data: 18-12-2011 13:38:40 
zzzz

Chyba tak
 Autor komentarza: horhe88
Data: 18-12-2011 13:40:01 
No to wyszło szydło z worka. Wach to waciak:)
 Autor komentarza: AdamekFightPL
Data: 18-12-2011 13:54:42 
Artur nie jest fałszywym lewo ręcznym, uderzał prawą bo jego lewa ręka była świeżo operowana.... Wach tak na prawdę nie jest za silny jak na jego warunki fizyczne. No ale kopyto jest u obu panów. Głowę urywa.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 18-12-2011 13:55:19 
Wach to jeden z najsilniej bijących bokserów w obecnej HW. Świadczą o tym 4 ciężkie nokauty (Franca, Hammer, Brown, McBride), po których jego przeciwników trzeba było reanimować lub wynosić z ringu.
 Autor komentarza: ALFA
Data: 18-12-2011 13:59:06 
przecież to ściema bo jeśli to prawda to by wyszło że ja bije tak samo mocno jak oni. w tej maszynie chodzi o to żeby trafić w czujnik a siła to sprawa drugorzędna
 Autor komentarza: nik
Data: 18-12-2011 14:15:59 
Jak cios trafiony w punkt to nie trzeba niewiadomo jakiej sily zeby znokautowac.
 Autor komentarza: GaD1
Data: 18-12-2011 14:30:06 
Wachu to wali z miejsca i bardzo szybko,a Szpilka bierze zamach jak do rzutu dyskiem i ciągnie ten cios długo.Na tej podstawie można twierdzić,ze Wach wypadł lepiej,ale wiadomo,że to tylko zabawka bez znaczenia.Mimo to fajny filmik:D
 Autor komentarza: pyra90
Data: 18-12-2011 14:41:03 
Ivan Drago na super nowoczesnej radzieckiej maszynie miał ponad 2000 !
 Autor komentarza: MikeR
Data: 18-12-2011 15:06:00 
2100 miał pod koniec! A zaczynał od 700. Rocky miał pewnie z 2500 :)
 Autor komentarza: DAB
Data: 18-12-2011 15:22:01 
Zabawa zabawą ale Szpilka jak na mańkuta,prawą ma ciężką.Wach lewą na zabawce tyle by nie ugrał.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 18-12-2011 15:48:54 
Ja na takiej maszynie mam rekord 936 ale maszyna maszynie nie rowna.
To duzo zalezy od szybkosci udrerzenia i od tego jak sie wceluje w gruszke.
Mam kolege ktory warzy 110kg wyciska na klatke 160kg a bil tylko 700,bo jest powolny.
 Autor komentarza: michal131131
Data: 18-12-2011 16:04:35 
Ma ktoś linka do gali Babilońskiego?
 Autor komentarza: Elmer
Data: 18-12-2011 16:16:51 
Ponad 900 może prawie każdy człowiek na takiej maszynce mieć wystarczy wiedzieć w jakie miejsce uderzyc gruche. Kumpel waży 63kg a miotał ponad 900,wszyscy się dziwili i wypytywali go jakim cudem ma takie kopyto a on pokazał miejsce w które trzeba uderzać i buch każdy co miał 600 to za drugim razem po 900pk wyskakiwało. ot taka mała magia,sprawdzało się i na innych maszynkach tego typu:D
 Autor komentarza: DAB
Data: 18-12-2011 16:27:50 
Elmer
Dokładnie.Dlatego tylko Szpilka mnie tu zainteresował.Niech praworęczni biją lewą a mańkuci prawą ,trudniej jest dobrze trafić ,jest ciekawiej,często śmiesznie.
 Autor komentarza: Kikas
Data: 18-12-2011 16:42:08 
WoW

WoW

WoW

Cios Wacha robi wrażenie, tak jak ktoś powiedział, głowę urywa :D

Cios Szpilki wydaje się być słabszy, sygnalizowany i mimo że liczba większa, to i wiadomo że Wach walnął mocniej.
 Autor komentarza: zgredzik
Data: 18-12-2011 16:49:26 
dzieciaki podniecacie sie maszyna dla zakompleksionych pijaczków w knajpie o czym wy wogóle gadacie smiech na sali hheheh macie pojecie o tym sporcie
 Autor komentarza: michal131131
Data: 18-12-2011 16:56:07 
Macie tutaj linka do gali Babilona.Start o 17:15

http://tvp.info/tvp-info-online/wideo/on-air/526478
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 18-12-2011 16:57:21 
Niech wezmą Wildera,,i sie zmierzą hahahahhaha albo Kliczke to bedzie wstyd
 Autor komentarza: Virtuti
Data: 18-12-2011 17:01:30 
SZPILA ZE SŁABSZEJ RĘKI BIJE MOCNIEJ NIŻ WACH.
 Autor komentarza: Ernesto
Data: 18-12-2011 17:33:22 
Ja jak miałem 11 - 12 lat uderzyłem 943. To było nietypowe uderzenie, prawdopodobnie trafiłem w ten punkt o którym niektórzy piszą.
Cud cudem, ale rekord na bokserze był ;]

Uderzyłem ciosem od dołu tylko nie z zaciśniętej pieści, ale w ten sam sposób co uderza się w nos od dołu by unieść kostkę do środka żeby więcej farby się polało. Wybaczcie, ale nie potrafię tego zwizualizować pisząc. Uderzenie szybkie.
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 18-12-2011 18:01:30 
Co to ma do rzeczy jaki ktos ma cios..Jak jest sie w ringu wolnym jak keczup lub ma slaba szczęke hehe
 Autor komentarza: bartoss
Data: 18-12-2011 18:06:28 
Autor komentarza: BYKZBRONXU2011 Data: 18-12-2011 16:57:21

A któż to jest Wilder? On niech się lepiej weźmie za obijanie chociaż średniaków - to już szpilka miał lepszych rywali (Beck).
 Autor komentarza: joker69
Data: 18-12-2011 18:09:22 
w Wiedniu na Praterze mialem 1040 ale maszyna inaczej wygladala. :)
 Autor komentarza: Kris78
Data: 18-12-2011 18:25:16 
W tej grze wogóle nie ma znaczenia siła uderzenia tylko SZYBKOŚĆ UDERZENIA !!!!
 Autor komentarza: Miro
Data: 18-12-2011 18:30:32 
No to jeszcze takie próby dla Adamka i Gołoty i można wyciągać wnioski ?
 Autor komentarza: htchd2
Data: 18-12-2011 18:43:01 
maxa częso mam a czasami 900 trudno uzyskac więc sam już nie wiem...
 Autor komentarza: polrex
Data: 18-12-2011 20:10:27 
Wach nie udezyl pelna sila,...

jest bardzo duze ryzyko kontuzji, ta pilka ucieka, mozna sobie naderwac nadgarstek,

no i podstawowa sprawa jest PUNKT... gdzie sie trafi,

jezeli chcemy zmierzyc sile ciosu to trzeba specjalny gruby materac naszpikowany elektronicznymi czujnikami...

i wtedy bysmy poznali prawdziwy rezultat,

Wach ma wiekszy zamach.... dluzsze rece , dluzsze wiazki miesni,
i dlatego bije mocniej,
a Szpilka moze ma bardziej dynamiczne podbródkowe,

Wach by go zniszczyl w ringu,
Wach by wstydu nie przyniósl w walce z Kliczka,... (byl jego sparringpartnerem....)
swietnie sobie radzil,

czekamy na walke Wacha z Kliczka w marcu/kwietniu 2013
 Autor komentarza: Miro
Data: 18-12-2011 20:25:47 
Kiedy Wach był sparingpartnerem dla Kliczki i którego ? Nie czytałem o tym.
 Autor komentarza: cielaaak
Data: 18-12-2011 20:57:59 
http://www.youtube.com/watch?v=qUTGQ47Qwrs tutaj Calzaghe zamyka licznik
 Autor komentarza: pyra90
Data: 18-12-2011 21:14:45 
http://patrz.pl/filmy/anatomia-sztuk-walki-cz-1
Tutaj jest mierzenie siły ciosu .
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 18-12-2011 21:51:47 
polrex
Wach był sparingpartnerem Petera nie Kliczki
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 18-12-2011 22:57:38 
Wach bije mocno ..Potwierdzila to walka z Gavernem hahahaa
 Autor komentarza: rossi
Data: 18-12-2011 23:44:14 
Te maszyny to zabawki i niewiele mają wspólnego z siłą ciosu. Wach to obecnie najlepszy polski ciężki i jego ciosy o wiele lepiej wyglądają od np. Szpilki.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 19-12-2011 10:10:37 
Gruszka o sile ciosu nie mowi az tak wiele jak sie coniektorym moze wydawac..Chodzi glownie o dynamike ,energie ale np nalezy dodac do prawdziwego ciosu jeszcze mase, nogi i to jaki on efekt wywola na rywalu..Mowiac prosciej moze ktos walic 950 i nie klasc na deski a moze ktos walic 800 i nokautowac jak Tyson..niewielkie ma to przelozenie na rzeczywistosc w ringu..
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.