WITALIJ KLICZKO W DZIESIĄTCE 'THE RING'

Mistrz świata federacji WBC w wadze ciężkiej Witalij Kliczko (43-2, 40 KO) znalazł się na 10. miejscu w najnowszym rankingu najlepszych pięściarzy świata bez podziału na kategorie wagowe według prestiżowego magazynu "The Ring". 40-letni Ukrainiec dołączył tym samym do swojego młodszego brata Władimira (obecnie 6. lokata), który w zestawieniu znajduje się od przeszło roku. Pogromca Tomasza Adamka zajął miejsce Giovaniego Segury (28-2-1, 24 KO), który w ostatni weekend przegrał przez techniczny nokaut w 9. rundzie z Brianem Vilorią, mistrzem świata WBO w kategorii muszej.

Na czele rankingu pozostał Manny Pacquiao (54-3-2, 38 KO), mistrz świata federacji WBO w wadze półśredniej. Filipińczyk pokonał ostatnio na punkty Juana Manuela Marqueza, który w zestawieniu plasuje się na 5. lokacie.

Kandydatów do zastąpienia 29-letniego Segury było kilku, między innymi jego amerykański pogromca.

1. Brian Viloria
(30-3, 17 KO): Ma za sobą wspaniały rok. Wygrał na punkty z Julio Cesarem Mirandą, odebrał mu tytuł WBO i po raz trzeci został mistrzem świata jednej z prestiżowych federacji (wcześniej posiadał pasy IBF i WBC w wadze junior muszej). Następnie przed czasem pokonał Segurę, znajdującego się w dziesiątce najlepszych według "The Ring".

2. Carl Froch (28-1, 20 KO): Brytyjczyk może pochwalić się bilansem 5:1 w potyczkach z bokserami o uznanych nazwiskach, zaczynając od 2008 roku. Pokonał Jeana Pascala, Jermaina Taylora, Andre Dirrella, Arthura Abrahama i Glena Johnsona, przegrał jedynie z Mikkelem Kesslerem walcząc na terenie przeciwnika).

3. Lucian Bute (30-0, 24 KO): Rumun mieszkający w Kanadzie wygrał dziesięć kolejnych pojedynków mistrzowskich. Jego seria trwa od października 2007 roku.

4. Yuriorkis Gamboa (21-0, 16 KO): Podobnie jak Bute, uchodźca z Kuby nie znalazł jeszcze pogromcy na zawodowym ringu. W trzech ostatnich walkach w pokonanym polu zostawiał Orlando Salido, Jorge Solisa i Daniela Ponce De Leona.

5. Witalij Kliczko (43-2, 40 KO): Zdaniem wielu, lepszy od swojego brata Władimira. Od porażki z Lennoxem Lewisem w 2003 roku stoczył 11 pojedynków, w których przegrał najwyżej kilka rund.



Po długich dyskusjach w redakcji, wybór dziennikarzy padł na "Doktora Żelazną Pięść", który jest najstarszym pięściarzem czołowej dziesiątki (średnia wieku - 33,3). Decyzję uzasadniono w następujący sposób:

1. Viloria potrzebuje jeszcze jednego lub dwóch wielkich zwycięstw, aby znaleźć się w czołowej dziesiątce.
2. Froch jest odpowiednim kandydatem, a los jego miejsca w pierwszej "10" zależy tylko od niego. 17 grudnia musi wygrać z Andre Wardem, w zestawieniu "The Ring" znajdującym się na 9. pozycji.
3. Wygrany w sposób bezapelacyjny pojedynek Bute z Glenem Johnsonem to jego największy sukces w karierze, ale potrzebuje jeszcze jednej znaczącej wygranej. Na przykład ze zwycięzcą walki Ward-Froch.
4. Gamboa ma talent i bokserski kunszt, lecz potrzebuje jeszcze jednej lub dwóch walk ze znaczącymi rywalami.



Nowa "10" najlepszych według "The Ring":

1. Manny Pacquiao (Flipiny, 32 lata), 418 tygodni w rankingu
2. Floyd Mayweather Jr. (USA, 34 lata), 12 tygodni w rankingu
3. Sergio Martinez (Argentyna, 36 lat), 84 tygodnie w rankingu
4. Nonito Donarire (Filipiny, 29 lat), 136 tygodni w rankingu
5. Juan Manuel Marquez (Meksyk, 38 lat), 247 tygodni w rankingu
6. Władimir Kliczko (Ukraina, 35 lat), 69 tygodni w rankingu
7. Pongsaklek Wingjongkam (Tajlandia, 34 lata), 84 tygodni w rankingu
8. Timothy Bradley (USA, 28 lat), 64 tygodnie w rankingu
9. Andre Ward (USA, 27 lat), 34 tygodnie w rankingu
10. Witalij Kliczko (Ukraina, 40 lat), 1 tydzień w rankingu
 

 

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: darcka
Data: 13-12-2011 18:02:25 
Timothy Bradley i Pongsaklek Wingjongkam to ja nie wiem co robią w tym rankingu, a nie obecność Gamboy świadczy tylko o wiarygodności tego rankingu...
 Autor komentarza: KapralWiaderny
Data: 13-12-2011 18:14:38 
heh wiadomo amerykańce oczywiście promuja swoich....a że waga gówniana ? nie szkodzi , pojdzie marketing odpowiedni , promocja i zrobi sie show... a i tak wiadomo ze Kliczki najlepsze tym bardziej ze kategoria królewska
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 13-12-2011 18:15:08 
Dokładnie to samo chciałem napisać:)
 Autor komentarza: welder
Data: 13-12-2011 18:18:03 
Marquez na 5 jasne chyba chłopaki z "The Ring" nie oglądali jego ostatniej walki.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 13-12-2011 18:21:44 
Wingjongkam - największy kelnerojebca w historii boksu z poważnym bokserem walczy raz na 3 lata....

Podejrzewam że taki Lara a już na bank Ringodeaox są od niego lepsi!!
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 13-12-2011 18:22:21 
MOJA LISTA
1.Mayweather
2.Paciao
3.Marquez
4.Martinez
5.Donarire
6.V,Kliczko
7.Ward
8.Gamboa
9.W,Kliczko
10.Khan-z nim pewnie się nie zgodzicie ale to był przypadek ta ostatnia walka.
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 13-12-2011 18:28:54 
Moreno,Viloria,Bute tzw poczekalnia.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 13-12-2011 18:34:36 
Gamboa rozjechał w ciągu 2 lat 8-9 bokserów ze ścisłej czołówki swojej wagi..żaden boxer nie ma takiego osiągnięcia!

Przeciwnicy Pongsakleka 2011 - Heri Purno 1-3-0, Muhammad Nurfawai 1-2-0,Ego Yohan 0-2-0, Pakasit Twins Gyo 0-1-0 i dwóch w miarę poważnych...przecież to farsa..
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 13-12-2011 18:41:30 
StonkaKartoflana
Też się zdziwiłem Gamboa jest świetny.
 Autor komentarza: Lucky
Data: 13-12-2011 18:46:09 
Ja mam pytanie gdzie jest Cotto, który zakończył ostatnie trzy walki przed czasem. A w całej swojej karierze pokonał wielkich zawodników w swoim prieme, jego jedyne porażki to Gips i Manny (z którym zawalczył przyzwoicie a nie miał wtedy w narożniku trenera)
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 13-12-2011 18:47:39 
BESTIA-ja bym się nawet nie zdziwił jeśliby się okazało, że to faktycznie obecnie najlepszy bokser p4p..
 Autor komentarza: waclaw
Data: 13-12-2011 18:52:28 
nie wiem jakim cudem Witali może byc w tym rankingu tylko jeden tydzień ciekawa sprawa?
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 13-12-2011 18:53:16 
StonkaKartoflana
Boje się o niego co z niego Steward zrobi to ja nie wiem podoba mi się jego styl i balans ciałem.Choć jeszce mu trochę brakuje do Floyda Manego czy Martineza.
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 13-12-2011 18:58:50 
StonkaKartoflana
Gdyby nie to że częto w walkach zapoznaje się z matą to byłby 5 na mojej liście.Ale kibice to lubią jak ktoś ma taki styl walki jak Gamboa a co za tym idzie kasa.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 13-12-2011 19:03:55 
BESTIA - dlaczego brakuje??? Martinez remisował z Citronem, przegrał raz z Williamsam (po równej walce) i męczył się z Barkerem...

Floyd łaskawie zawalczył łaskawie po półtora roku - kto zna jego formę?

Manny "przegrał" z wielkim Marquezem! Wielkim ale 38 letnim!!!! a w tej wadze 38 lat to późny emeryt.

Gamboa ma na rozkładzie przeciwników klasy przeciwników Martineza tyle że ich niszczy bezdyskusyjnie..

Co do zdolności ruchowych Gamboy obecnie tylko Floyd może mu się wyróżniać... technicznie też jest dużo bardziej wyrafinowany od perfekcyjnego robota Pacquiao..
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 13-12-2011 19:05:11 
Co do zdolności ruchowych Gamboy obecnie tylko Floyd może mu się równać
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 13-12-2011 19:08:38 
powiedziałbym nareszcie chociaż wolałbym by Vit zastąpił Wlada ktrz nie powinien być w tym rankingu
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 13-12-2011 19:11:17 
StonkaKartoflana
Napisałem ci dlaczego ale zgodzę się afro zawsze byli najbardziej zdolni ruchowo.
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 13-12-2011 19:12:50 
StonkaKartoflana
A co powiesz o Moreno.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 13-12-2011 19:18:24 
który* miało być
 Autor komentarza: HILTI
Data: 13-12-2011 19:19:09 
Gamboa walczy ciagle praktycznie w jednej wadze gdzie limity specialnie nie odbiegaja od siebie. Zeby byc w top10 powinien zawalczyc z Chris John lub Juan Manuel Lopez. Powiniej wygrac ten pierwszy dal srednia walke z Merdov chodz wynikalo to glownie z jego warunkow a Lopez przegral z Salido.

Ranking theringu nie jest najgorszy.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 13-12-2011 19:20:51 
Najśmieszniejsze w obecności Bradleya w p4p jest to ,że jeszcze wczoraj był w ich rankingu wagi lekko-półśredniej za Khanem którego w p4p nie było
 Autor komentarza: rakowski
Data: 13-12-2011 19:20:59 
The ring to magazyn dla tych,którzy nie znają się na boksie.Kur...a!Powiedzcie mi jakim cudem Vitali Klitchko,a nie Kiczko jest z całym szacunkiem dla Warda,bo to jeden z największych talentów jakie są w boksie no ,ale nie może być przed Vitkiem co Vitek osiągnął,a co Ward ile obron ilu rywali ile nokautów ile lat.Chory rankking,a co do Pongsaklek Wingjongkam i Timothy Bradley;a to jest cyrk na kółkach,żeby champion,który deklasuje swoich przeciwników w każdej walce był na 10 miejscu.Nie patrzcie na te rankingi nawet.Śmiech na sali.Pacquiao nadal 1 hehe.Szacun dla PAcquiao,ja się nie domagam,żeby Marquez był przed nim ,bo 2 walki po przednie były wyrównane,ale Mayweather jr. powinien być na 1 miejscu bezdyskusyjnie.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 13-12-2011 19:21:35 
BESTIA jest paru naprawdę niezłych jak Moreno,Rios itp ale moim zdaniem Gamboa ma szansę się wyróżniać jak kiedyś Roy Jones...

we wszystkich tego typu rankingach problemem jest to, że są tam bokserzy którzy mają wielkie osiągnięcia ale np ich forma może się już kończyć, nie ma za to często bokserów którzy faktycznie obecnie są najlepsi ale jeszcze mają za małe zasługi...więc wszystkie tego typu rankingi moga być troszkę przestarzałe - świadczy o tym średnia wieku 33,3 lata !!! który nie jest najlepszym wiekiem dla boksera (raczej 24-28)
 Autor komentarza: HILTI
Data: 13-12-2011 19:23:28 
Bo ranking p4p a ranking dywizjonalny to dwie rozne rzeczy a niektorzy widze tego nie rozumieja.

Ranking p4p mowi o tym jak dany piesciarz poradzilby sobie w roznych wagach np. jedna wyzej lub nizej wyjatkiem jest tutaj tylko ciezka.
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 13-12-2011 19:24:47 
HILTI
Niech sobie walczy w jednym limicie i czeka na Donarie bo tylko on i może moreno mogą pokonać Gamboe ale róznica wagi nie jest taka mała pomiędzy nimi.
 Autor komentarza: HILTI
Data: 13-12-2011 19:26:12 
Kliczko zasluzenie w p4p. Przestancie miec kompleks braci Kliczko. Ci goscie nie maja obecnie kogo sie bac w wadze ciezkiej przez najblizsze 3-4 lata i nie wynika to JEDYNIE ZE SLABOSCI HW.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 13-12-2011 19:27:13 
HILTI
Nie ma wyjątku dla ciężkiej od tego zacznijmy , dlatego Wlad nie powinien tam w ogóle być ,po 2 to jak inaczej chcesz rozumieć to ,że osoba z z drugiego miejsca swojej wagi jest w p4p a nie jest tam mistrz tej wagi ?
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 13-12-2011 19:29:59 
BESTIA - oczywiście racja! boks to nie mistrzostwa w bulimii!!! nie widzę różnicy w pokonaniu 5 świetnych zawodników w jednej wadze a pokonaniu 5 zawodników tej samej klasy w różnych wagach...dodajmy że obecne wagi co 2kg i waga dobę przed walką to farsa...dochodzi do tego że w ringu i tak różnica wag między przeciwnikami wynosi czasem 8kg!!!
 Autor komentarza: HILTI
Data: 13-12-2011 19:31:40 
Wlasnie w ten sposob ze nie masz pojecia czym jest ranking dywizjonalny a czym p4p. Przez pewien okres Floyd byl 1 w wadze polsredniej a PacMan 2 (ranking dywizjonalny) a w rankingu p4p PacMan byl 1 a Floyd 2.

I bylo to celowe i sluszne. Wynikalo ze PacMan przegra w walce z Floydem w polsredniej ale juz osiagniecia PacMana w calej swojej karierze i to ze wygrywal od 106 do 146 sklaniaja aby dac mu top1 p4p.

Inaczej mowiac Floyd wygra z PacManem w polsredniej a PacMan wygra z Floydem w junior polsredniej.
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 13-12-2011 19:33:30 
Dlaczego ma nie być tu Włada? Od 7 lat niepokonany.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 13-12-2011 19:36:08 
W tym momencie sam sobie zaprzeczyłeś podając przykład Mannego i Floyda . Jak widzisz byli obaj w rankingu P4P , nie było tak ,że drugi Manny był a pierwszego Floyda nie było , więc taka sytuacja która jeszcze niedawno miała miejsce w przypadku Bradleya i Khana
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 13-12-2011 19:37:20 
StonkaKartoflana
HILTI myśli w ten sposób Gamboa najlepszy w swojej wadze walczy z cieniasami.Tak nie jest oni są dobrzy ale na niego to mało.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 13-12-2011 19:37:53 
@MrAdam
Dlaczego ? już piszę , dlatego ,że ranking p4p służy do określenia który zawodnik jest lepszy jeśli by ważyli tyle samo , jak myślisz ,ile by ugrał Wlad ze swoim stylem lewy-klincz i szklanką w starciu z takim Mannym albo Martinezem
 Autor komentarza: HILTI
Data: 13-12-2011 19:43:16 
szansepromotions

To ze Khan byl przed Bradleyem w diwizjonalnym a nie bylo go w ogole w p4p a Bradley byl to nie blad a celowe zamierzenie.

Tak wlasnie jak to ze PacMan byl przed w p4p a w dywizjonalny za Floydem przez pewien czas.

I tak samo Khan byl za Bradleyem w p4p tylko nie o 1 pozycje a np. o 3 jednoczesnie bedac w dywizjonalnym przed nim.

BESTIA

Nie odpisywalem stonce tylko szansepromotions.

I nie uwazam tak jak piszesz u mnie w p4p Gamboa jest #10 ale jego brak w theringu jakos specialnie mnie nie dziwi. Pisalem wczesniej z kim powinien on zawalczyc i wtedy na pewno w theringu tez sie znajdzie.
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 13-12-2011 19:43:57 
W takim razie ci najlzejsi maja największe szanse na byciu w p4p bo są najszybsi, i najlepiej się poruszają? Bezsens totalny. Skąd wiesz jakby Wlad miał 175cm i 68kg jakby walczył?
 Autor komentarza: HILTI
Data: 13-12-2011 19:46:41 
MrAdam

Nie wiesz tego dlatego to jest w duzej mierze bardzo subiektywny ranking ale jezeli ktos odbiera ranking p4p jako to kto kogo by pokonal to nie ma zielonego pojecia na czym on polega.

Jest to w duzej mierze docenienie calej kariery piesciarza i czesto ci co wedrowali i dawali walki w roznych kategoriach sa najwyzej.
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 13-12-2011 19:47:53 
HILTI
Ale po co ma zmieniać wagę jak u siebie też walczył z czołówką tak jak napisałStonka
Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 13-12-2011 18:34:36
Gamboa rozjechał w ciągu 2 lat 8-9 bokserów ze ścisłej czołówki swojej wagi..żaden boxer nie ma takiego osiągnięcia!

Przeciwnicy Pongsakleka 2011 - Heri Purno 1-3-0, Muhammad Nurfawai 1-2-0,Ego Yohan 0-2-0, Pakasit Twins Gyo 0-1-0 i dwóch w miarę poważnych...przecież to farsa..
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 13-12-2011 19:51:21 
HILTI
Ale jak by zmienił wage rozwalał by dalej kolejnych rywali to dalej a może on już osiągnoł optymalną wagę i już dalej nie pójdzie.To twoim zdaniem nie powinien być w P4P?
 Autor komentarza: HILTI
Data: 13-12-2011 19:52:49 
Niech da walke w tej kategorii jeszcze z Jones lub Lopezem i na pewno sie znajdzie. Po 2 bokserzy ponizej lekkiej sa czesto niedoceniani i duzo osob nie umieszcza ich nawet w p4p przy czym thering jest wyjatkiem bo czesto docenia rowniez bokserow ponizej lekkiej.

Swoja droga szkoda ze rankingu p4p nie ma fightnews chyba najlepsza strona o boksie ale zrobili to celowo bo wiedza ze takie rankingi sa zawsze subiektywne.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 13-12-2011 19:54:28 
@Hilti
Tak rozumiem , fajnie , spoko , tylko mi nie chodzi o pozycję w p4p tylko o samą obecność , jako ,że 2 manny tam był (nie obchodzi mnie pozycja) jak i pierwszy floyd (również nie obchodzi mnie pozycja) to czemu był tam drugi Bradley a nie było pierwszego Khana , zobacz ,że tylko zawodnicy z pierwszych miejsc tam się znajdują(oprócz Vita i Floyda ).

@MrAdam
Tu nie chodzi tylko o powiększenie/pomniejszenie boksera bez zmiany jego stylu , bo inaczej nie było by sensu . Niestety ale takie rankingi to tylko domysły więc można się spierać i to właśnie robimy
 Autor komentarza: HILTI
Data: 13-12-2011 19:57:44 
*z Johnem (Chris John).
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 13-12-2011 19:58:58 
szansepromotions
Nie wiem kiedy uaktualnili ranking może po porażce Khana jeżeli tak to nie ma pytań.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 13-12-2011 20:01:24 
Dzisiaj uaktualnili , jeszcze wczoraj to Khan był pierwszy
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 13-12-2011 20:03:24 
miało być tu chodzi
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 13-12-2011 20:06:13 
Dla mnie obaj bracia zasługują na bycie w tym rankingu, trzeba tylko skreślić tego kurdupla Ping pongsakelele coś tam skoro ma tak wspaniałych przeciwników na rozkładzie. Bradley tez mi nie pasuje. Chyba z Kp się konsultował co do wyboru. Dałbym Bute i Gamboe/Hopkinsa
 Autor komentarza: lukaszamator
Data: 13-12-2011 21:18:19 
1.Mayweather Jr.
2.Paquiao
3.Marquez
4.Martinez
5.Donarire
6.V. Klistchko/W. Klitschko
7.Bute
8.Gamboa
9.Cotto
 Autor komentarza: Dantie
Data: 13-12-2011 23:49:47 
Jak dla mnie Vit jest ciągle stanowczo za nisko.
Tak naprawdę teraz sukcesem jest ugrać z nim przynajmniej jedną rundę, co nawiasem mówiąc już dawno nikomu się nie udało. I to mimo 40 lat na karku. Do tego świetny, bardzo niekonwencjonalny styl, cała masa wyprowadzanych ciosów w czasie walki(więcej niż nie jeden bokser z niższych kategorii). Jedynym problemem jest to, że pochodzi z Europy i głownie tam walczy, a oczywiście amerykanie jak zwykle są zapatrzeni tylko na swój rynek i Bożego świata poza nim nie widzą.
Wg mnie kolejność powinna być taka:
1. Floyd
2. JMM
3. Vit
Pac
4. Donaire
 Autor komentarza: Boban81
Data: 14-12-2011 08:03:35 
1. Floyd Mayweather Jr.
2. Juan Manuel Marquez
3. Vitali Klistchko
4. Manny Pacquiao
5. Sergio Martinez
6. Władimir Klitschko
7. Nonito Donarire
8. Lucian Bute
9. Yuriorkis Gamboa
10. Marcos Rene Maidana (mój ulubieniec)
 Autor komentarza: Virtuti
Data: 14-12-2011 08:39:29 
10 MIEJSCE TO I TAK ZA NISKO. VITEK W PIERWSZEJ 5 POWINIEN SIE ZNAJDOWAĆ.
 Autor komentarza: waclaw
Data: 14-12-2011 21:11:37 
Boban81 twoja lista mi najbardziej odpowiada tyko DONARRIE zamiana z Gamboa i zamiast Maidany Coto w pełni zgadzam się poz.3 Vitali.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.