HELENIUS PO WYGRANEJ PRZEZ NOKAUT

Przedstawiamy wywiad z Robertem Heleniusem (16-0, 11 KO), ktkóry wczoraj na gali w Erfurcie wygrał przez techniczny nokaut w 9. rundzie z Siergiejem Liachowiczem (25-4, 16 KO). 27-letni Fin tym samym zachował interkontynentalne pasy federacji WBA i WBO w wadze ciężkiej.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Shinobi
Data: 28-08-2011 18:37:34 
Do Redakcji Bokser org
Witam
Jakiś czas temu podesłałem państwu parę obiecanych grafik na maila,ale jeszcze prawdopodobnie nie zostały przez Państwa odebrane...
pozdrawiam
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 28-08-2011 18:38:21 
Helenius bardzo mądrze i odważnie jest prowadzony jakby nie było ma na rozkładzie już trzech mistrzów świata...Jednak mi osobiście jego styl nigdy nie będzie mi się podobał.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 28-08-2011 18:43:52 
szkoda, że taki krótki ten wywiad i do tego po cichu liczyłem na to, że rozmowę z Heleniusem przeprowadzi Przemek Osiak.
 Autor komentarza: Whisper
Data: 28-08-2011 18:56:34 
MAVERICK
Zgadzam się z tobą.
 Autor komentarza: redakcja (Redaktor bokser.org)
Data: 28-08-2011 18:57:42 
Shinobi, nie możemy używać teraz grafiki do walki, innej niż ta oficjalna (ta plakatowa). Na nieoficjalną grafikę mogliśmy sobie pozwalać wcześniej, gdy tej oficjalnej jeszcze nie było.

Sorki, nie możemy je używać, a podoba nam się bardzo, pozdrawiam.
 Autor komentarza: puncher1975
Data: 28-08-2011 19:10:13 
oj mysle ze wacha ciezko byloby znokautowac widac twardy chlop z niego ciekawe dlaczego w polsce zawsze kurwa kibicuje sie przeciwnikowi a nie rodakowi dziwne dzieciaki :)
 Autor komentarza: Shawn6
Data: 28-08-2011 19:29:45 
Chciałbym by teraz zniszczył Dimitrenkę. Ale pewnie on i jego obóz będzie się bał walczyć z Heleniusem.
 Autor komentarza: Karateka
Data: 28-08-2011 19:44:49 
To z kim do cholery mają walczyć Wład i Vit ??? Helenius i Povietkin to najwyżej notowani pięściarze spośród tych, którzy jeszcze nie walczyli z którymś z braci. To jest skandal, zeby pretendenci zajmujacy najwyzsze miejsca w rankingach nie domagali sie walki o pas !!
 Autor komentarza: Karateka
Data: 28-08-2011 19:56:35 
Co ma teraz zrobić Wład, który jest wolny? Walczyc z Bothą?
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 28-08-2011 20:42:31 
Helenius nie jest jeszcze go towy na Wlada.Potrzebuje troche wiecej doswiadczenia w walkach z wysokimi piesciarzami o dobrym lewym prostym
Do tego ma jeszcze spore braki jesli chodzi o prace nog i obrone
 Autor komentarza: Hugo
Data: 28-08-2011 20:48:04 
Helenius nie musi i nie powinien się śpieszyć do walki z Kliczkami. Na razie jeszcze im nie dorównuje, ale czas pracuje na jego korzyść. Za jakieś 2 lata Witia pewnie zakończy karierę, a Helenius wyjdzie do Władimira. Na razie pewnie będzie celował w Dimitrenkę i tytuł mistrza Europy. Mógłby też spróbować sił z czołowymi zawodnikami z drugiej strony Atlantyku (Lawrence, Stiverne, Gomez).
 Autor komentarza: Legionnaire
Data: 28-08-2011 20:56:48 
Dziwne czasy , kiedys kazdy rwal sie do walki z mistrzem , Ali nawet nachodzil Listona , inni byli zli jak ich pomijano , a dzisiaj jestes w pierwszej piatce i chcesz jeszcze paru walk. Oczywiscie nie pisze tego tylko o Robercie , ale i o wielu innych , ktorym przyjdzie ochota do walk mistrzowskich jak juz K2 beda na rencie zdrowotnej.
 Autor komentarza: cop
Data: 28-08-2011 21:19:06 
Nie dotyczy Heleniusa, ale obiecalem wrzucic krotkie tlumaczenie, wiec...
Link jest bardzo interesujacym materialem video, ktorego obejrzenie jest wiecej warte niz jakiekolwiek zgadywanki bukmacherow i inne bzdety. Polecam spedzic kilkanascie minut i obejrzec ten fragment. Co-Editors RingTV – Doug Fisher & Michael Rosenthal rozmawiaja o wrzesniowych pojedynkach prezentowanych przez HBO & SHO. Posluchajcie, gdyz z pewnoscia warto:

http://ringtv.craveonline.com/blog/168786-video-part-i-of-ringtvs-september-preview

Obiecalem, wiec zamieszczam szybkie tlumaczenie fragmentow dotyczacych walki Adamek-Klitschko.
Enjoy…


DF: 10 wrzesnia, mamy jednoglowa czesc dwuglowego potwora Vitali Klitschko broni swoj zielony pas WBC przeciwko Tomaszowi Adamowi, ktorego wrecz niesamowicie lubie, jeden z moich ulubionych piesciarzy zawodowych obecnie...
MR: (wtracajac sie) Moj rowniez…
DF: Jego kariera przebiega bardzo dobrze. Wygral 12 walk od chwili swej jedynej porazki z Chadem Dawsonem, wciaz jeszcze jako lightheavyweight wczesnie w 2007 roku. Mysle, ze jestem w mniejszosci, stwierdzajac, ze to co zrobil Adamek od chwili tej porazki, przechodzac do cruiserweight division, zdobywajac tytul Ring Magazine, nastepnie robiac kolejny krok w swej karierze i przechodzac do wagi ciezkiej, pokonujac m.in. Chrisa Arreole, Adamek jest w chwili obecnej na 2 pozycji naszego magazynu w tej wadze, zaraz po Vitaliyu Klitscho, ktory jest pierwszy w rankingu i Wladimirze, ktorego uwazamy za niekwestionowanego krola tej dywizji. Mowiac o tym wszystkim, oczywiscie dodam, ze musimy go uwzglednic w rankingu P4P za jego osiagniecia w lightheavyweight, cruiserweight dywizjach jak rowniez za bycie czolowym pretendentem w wadze ciezkiej, czy ma on jakiekolwiek szanse w walce z Vitaliyem Klitschko?
MR: Odpowiadajac krotko, nie bardzo…ale mowiac to dodam, ze jezeli jakikolwiek mniejszy piesciarz wagi ciezkiej mialby szanse na pokonanie Klitschkos, bylby nim Adamek…
DF: Dlaczego? Co w nim widziesz unikalnego?
MR: Ma mnostwo doswiadczenia, wrecz niesamowita wiare w siebie, pewnosc, sile woli, on naprawde wierzy wchodzac do ringu, ze wygra pojedynek. Przygotowuje sie zawsze znakomicie do walk…
DF: (przerywajac) …oczywiscie, jest on w pelnym tego slowa znaczeniu profesjonalista…
MR: …mysle, ze Adamek jest prawdziwym twardzielem (“tough as nail”), ma dobra technike… Problemem sa jednak warunki fizyczne. Kolejny mniejszy piesciarz walczacy przeciwko wielkiemu i do tego ekstremalnie dobremu piesciarzowi.
DF: Nie tylko mniejszy ciezki, ale rowniez mniejszy ciezki, ktory nie jest naturalnym piesciarzem tej wagi. Sa mali ciezcy, ktorzy zawsze byli piesciarzami walczacymi w tej dywizji, od czasow kiedy byli mlodziencami, czy w swoich latach dwudziestych.Adamek byl prawdopodobnie duzym middleweight w poczatkach swej kariery amatorskiej, ktory wiekszosc swej kariery zawodowej spedzil jako piesciarz lightheavyweight division, gdzie przez dlugi czas udawalo mu sie robic limit 175 funtow. To niestety nie jest wystarczajacym elementem przeciwko takiemu niszczycielowi jakim jest Vitali Klitscko, ktory potrafi meczyc swych przeciwnikow przez 8,9 rund…
Powiem tak, Adamek nie ma takich atletycznych mozliwosci, szybkosci czy pojedynczego nokautujacego uderzenia jakie posiada David Haye, ale wiem, ze Adamek da nam o wiele lepszy wystep w ringu, o wiele lepsza walke, niz Haye zaprezentowal nam przeciwko Wladimirowi, poniewaz Adamek ma te “wielkie serce” (czyt. ODWAGE)… mam tylko nadzieje, ze jego wielkie serce nie jest zbyt wielkie i nie zostanie on strasznie pobitym, gdyz Vitali jest tym typem piesciarza, ktory jezeli z nim pozostaniesz wystarczajaco dlugo w ringu, jak zrobil to Shannon Briggs w koncowce 2010 roku, sprawi ci “wpierdol konczacy kariere”. Nie chcialbym by przdarzylo sie to polskiemu piesciarzowi, ktory jest naprawde jednym z moich ulubionych profesjonalistow…
Tak szybko, jak sadzisz walka ta sie zakonczy?
MR: Mysle, ze Vitali przelamie go i zatrzyma w pozniejszej czesci walki. Powody, ktore wymieniles, spowoduja iz Adamek bedzie probowal znalezc szanse dla siebie i bedzie nacieral ale jest zbyt malym zawodnikiem a Vitali jest zbyt dobry I pomimo swych 40 lat, nie sadze iz jest wolniejszym niz byl. Powoli przelamie Adamka I go zatrzyma. 10 runda.
DF: Jestem sklonny sie z tym zgodzic, aczkolwiek nie bede zszokowany jezeli Vitaliyowi uda sie znokautowac czysto Adamka w srodkowych rundach. Moze nie pojedynczym ciosem, ale widzielismy Adamka juz wczesniej wytraconego ze swego planu gry w walce z Arreola i nawet Michael Grant, ktory nie ma talentu ani nawet mozliwosci takich jak Klitschkos, ale jest rowniez wielkim ciezkim, 6’8 wzrostu, jezeli pamiec mnie nie myli, zranil Adamka w jednej ze srodkowych rund, jak rowniez w ostatniej czesci walki… Jezeli Grant sprawil Adamkowi takie problemy, mysle iz Vitali jest w stanie znokautowac go. (“knock him out cold”). Mam nadzieje jednak, ze sie myle i pomimo ze my dziennikarze nie powinnismy kibicowac zadnemu piesciarzowi, ja zwyczajnie podziwiam Adamka i, nie gniewaj sie Vitali, ale prawdopodobnie bede kibicowal Polakowi…
MR: Byloby to bardzo dobre dla boksu by Adamek wygral…
DF: Oczywiscie, myuwielbiamy niespodzianki. Klitschkos trzymaja cala dywizje w swym bardzo twardym ukrainskim uchwycie i byloby naprawde bardzo pozytywna sytuacja by mniejszy ciezki byl mistrzem, odrobine bardziej interesujacych walk, gdzie moglibysmy zobaczyc w ringu wielu innych mniejszych ciezkich walczacych o tytuly w dywizji, ktora byla swego czasu niezwykle popularna i ceniona…
 Autor komentarza: DAB
Data: 28-08-2011 21:26:12 
Dobry kawałek tekstu cop.
Ciężko będzie jak diabli,na szczęście już blisko...
 Autor komentarza: Kasandr
Data: 28-08-2011 21:35:53 
Trudno się z nimi nie zgodzić.Ich przewidywania pokrywają się z moimi.
Tomek jest zwyczajnie za mały i ten brak ciosu....
Helenius jeśli poprawi kilka elementów ,o których już ktoś wspomniał na górze ma szansę na nawiązanie walki z Vladem.
 Autor komentarza: Legionnaire
Data: 28-08-2011 21:53:04 
Dobry tekst,fajnie sie czytalo.
 Autor komentarza: milek762
Data: 28-08-2011 22:06:58 
Hellnius choć nie jest błyskotliwy i techninicznie przecietny
ale prowadzony jest odważnie jest Perspektywiczny ma mocny cios!twardą szczeke
jest dużo lepszy od Wacha,Fury czy Pricea!


za wszesnie na Kliczków choć byłby zagrożeniem dla Władimira!
ale już Adamek a nawet Hey mogli by mieć znim problemy!!
jak bedzie robił postępy to może być nnaszycie kiedyś
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 28-08-2011 22:09:57 
cop
Gicior tekst :)
 Autor komentarza: MAVERICK
Data: 28-08-2011 22:35:45 
Nie ma szans w starciu z bracmi KLICZKO:)
 Autor komentarza: MAVERICK
Data: 28-08-2011 22:41:11 
Cop Tobie to juz zaden lekarz nie pomoze lecz sie na leb:D
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 28-08-2011 23:03:56 
Taki kozak too niech walczy z Arreolą lub z Price-eem.Tylko niech wysle propozycje walki 3 miechy przed walką a nie jak Fury Pricee-owi 3 tygodnie przed
 Autor komentarza: liscthc
Data: 29-08-2011 00:06:04 
A ja bym go zobaczył z Povietkinem,ale to raczej mało prawdopodobne bo walczą w tej samej stajni.Wirtuozem to on nigdy nie będzie,ale widać że potrafi przyjąć i mocno przypieprzyć.Dziś pewnie Wład by go zjadł,ale za dwa lata kto wie...
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 29-08-2011 00:14:57 
Solis chudnie do 105-103 kg i robi Helleniusowi z gęby tatar,Tylko ciekawe jakby przyjął taki sierp Fina czy by nie klępnął Odleanier
 Autor komentarza: cienkiBolek
Data: 29-08-2011 00:48:07 
wydaje mi sie ze z heleniusa jest calkiem niezly bokser dobrze prowadzony nienapalajacy sie na kase i zauwazcie ma bardzo dobra koordynacje ruchowa jak na takiego wysokiego goscia tylko kliczki jeszcze z bialych taka maja a przytym dobrze bije z pelnego skretu dlatrego tak nokaltuje niezlych bokserow moim zdaniem zgadzam sie z nim potrzebuje jeszcze troche walk przed kliczkami przytym (postura i twarza myli przeciwnikow) :)wydaje mi sie ze wach niemialby z nim wielkich szans niemowie tego zlosliwie zeby ktos mi niezarzucil ze niejestem za polakiem ale naszym zawsze cos brakuje jak nie psychiki to nokaltujacego ciosu albo techniki i koordynacji dobrej ale cieszmy sie z tego co mamy ( teraz o wadze ciezkiej tylko pisze ) konczac jestem mile zaskoczony tym heleniusem i bede mu kibicowal oczywiscie nieprzeciwko polakom ale jest obiecujacy tylko zeby niezniszczylo mu to kariery tak jak dawniej swietnemu moim zdaniem MAVROVICOVI strasznie lubialem jego walki i zadobrze chyba zawalczyl z lewisem i chyba niechcieli z nim walczyc
 Autor komentarza: clyde22
Data: 29-08-2011 01:13:58 
Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 28-08-2011 23:03:56
Taki kozak too niech walczy z Arreolą lub z Price-eem.Tylko niech wysle propozycje walki 3 miechy przed walką a nie jak Fury Pricee-owi 3 tygodnie przed Pewnie zapomniales ale Price bardzo niedawno zaproponowal Tomowi Dallasowi walke na tydzien przed terminem a ten ja przyjal.Nie jest to nic nowego w boksie zawodowym jesli poczatkowo zakontraktowany przeciwnik wycofa sie z powodu kontuzji albo jakiegokolwiek innego to szuka sie zastepstwa.Niektorzy bokserzy wychodza dobrze na przyjeciu takiej propozycji last minute(np. Sosnowski ,ktoremu wygrana z Williamsem otworzyla wiele furtek)inni gorzej jak znokautowany przez Price'a Dallas.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 29-08-2011 01:24:23 
tak z ciekawości ,kto w walce z Williamsem trenował Sosnowskiego ? bo naprawdę świetnie się wtedy zaprezentował
 Autor komentarza: Saito
Data: 29-08-2011 04:08:15 
@szansepromotions

Laszlo Veres
 Autor komentarza: Razparuk
Data: 29-08-2011 09:35:38 
Helenius ma niezły timing, taką sobie szybkość. Koordynacja dobra jak na taki wzrost. Niestety technicznie jest surowy, słabo pracują nogi-co w walce z Kliczkami może mieć ogromne znaczenie, źle czuje się w defensywie i chyba już nigdy tego nie zmieni.Cios dobry,odpornosć chyba nawet bardzo dobra. Uważam jednak ze Lachovicz obnażył wszystkie słabe punkty , na dokładkę ten pojedynek kosztował Heleniusa duuuużo zdrowia. Dostał tyle na korpus że pewnie do teraz sika krwią.
Ogólnie będzie mieć kłopoty z silniejszymi,większymi od siebie albo szybkimi,małymi z niezłym ciosem.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 29-08-2011 10:45:49 
Wedlug mnie Bialy Wilk byl wyraznie gorszy cala walke.Wygral jedynie runde 1 i 6,2 i 5 byly remisowe.Rundy 3,4,7 i 8 nalezaly do Heleniusa
Liachowicz ladnie bil serie na korpus,i kombinacje lewy na dol,lewy na gore.Helenius jednak sporo tych akcji wylapal na bloki.Sam natomiast punktowal lewym prostym,czasami podwojnym.Do tego jego prawy prosty i prawy krzyzowe demolowaly Bialorusina,w poldystansie podbrudkowe czynily straszliwe spustoszenie
Ogolnie Helenius bil celniej i mocniej i mniej,kontrolowal walke i ani razu nie byl zraniony.
 Autor komentarza: JWD
Data: 29-08-2011 11:07:18 
Helenius Nic nie pokazał w tej walce .gdyby Liachowicz mądrzej walczył miałby zwycięstwo w garści.Taki Wach powinien już teraz walczyć ,jak najszybciej z Heleniusem!Walka mogłaby potrwać z 5 ,6 rund i Helenius zostanie rozgnieciony przez Wacha!
 Autor komentarza: Razparuk
Data: 29-08-2011 11:21:27 
Wach niestety na teraz jest za słaby na Heleniusa.
Co do punktacji to sie nie zgadzam lecz to akurat może byc subiektywne. Tak naprawde to spustoszenie siały lewe sierpy Heleniusa bo na to Seirgiej nie był chyba przygotowany. Po takim lewym pierwszy raz Lachovicz był podłączony.
 Autor komentarza: bonkers
Data: 29-08-2011 11:37:05 
Liakovich toczył w miarę wyrównaną walkę gdzieś do końca 6 rundy
od 7 się wyraźnie cofnął co jak się niwiele później okazało było początkiem jego końca
może siadł kondycyjnie, może chciał Heleniusa zachęcić do ataku a może zaczął myśleć za dużo tak jak mu trener kazał :)
efekt był taki że jak go raz dobrze Helenius trafił to poszedł za ciosem i białego wilka rozjechał jak pociąg
 Autor komentarza: clyde22
Data: 29-08-2011 13:41:47 
Nie jestem fanem Helleniusa ale trzeba przyznac,ze ma chlodna glowe i wykancza swoje ofiary perfekcyjnie.Jesli juz naruszy przeciwnika to nie ma szans zeby dojsc do siebie z Robertem.Finisz byl brutalnie precyzyjny.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 29-08-2011 17:15:15 
w kwestii Heleniusa to chciałbym dodać, że nie podobała mi się u niego obrona ale to raczej wina trenera Uli Wegnera, który kładzie nacisk na szczelną gardę. w przypadku tak wysokiego przeciwnika ten rodzaj obrony nie zdaje tak egzaminu jak obrona np. Władimira Kliczki czy Vitalija. Bracia nie używają gardy tylko umiejętnie schodzą z lini ciosu, bądź odchylają się do tyłu i szybko kontrują. Helenius tego nie potrafi, aczkolwiek samo schodzenie z lini ciosu wychodzi mu w miarę poprawnie. z drugiej strony wydaje mi się, że trener który mógłby go tego świetnie nauczyć - Emanuel Steward nie pasowałby do charakteru Roberta. Myślę, że Helenius ze swoją skandynawską mentalnością dobrze dogaduje się z Uli Wegnerem i uznaje jego autoryt. Ich relacje są bardzo pozytywne, a surowa dyscyplina niemieckiego trenera widać w pełni mu odpowiada.
 Autor komentarza: Razparuk
Data: 29-08-2011 17:21:02 
Poprawi pracę nóg i już będzie skok jakościowy.
 Autor komentarza: canuck
Data: 30-08-2011 02:37:20 
Helenius mowi w miare rozsadnie. Kibice strasznie sie "podpalaja" jak tylko mlody albo nowy ciezki cos pokaze.

Na K2 trzeba NIEZWYKLE doswiadczonego, twardego oraz dobrego technicznie boksera z charakterem. Takie "przymiarki" do K2 jak Fury, Helenius albo Wilder to jest tzw. "sportowy zart."
 Autor komentarza: Razparuk
Data: 30-08-2011 08:08:54 
Dokładnie
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.