HELENIUS NASTĘPNYM RYWALEM DIMITRENKI?

27-letni Robert Helenius (15-0, 10 KO) wyrósł w ostatnim czasie na jednego z najlepiej rokujących prospektów w wadze ciężkiej. W ostatnich kilkunastu miesiącach Fin pokonał przed czasem takie sławy jak Lamon Brewster, Atilla Levin i Samuel Peter.

Grupa Sauerland Event planuje dla "Nordyckiego Koszmaru" pojedynek o mistrzostwo Europy w wadze ciężkiej. Obecnie trofeum należy do Aleksandra Dimitrenki (31-1, 21 KO), który przed tygodniem znokautował Alberta Sosnowskiego.

- Nie chciałem, by Robert już teraz walczył z Samuelem Peterem - wyznał Wilfried Sauerland. - Przekonali mnie do tego nasz matchmaker, Hagen Doering, oraz trener Ulli Wegner. Chcemy jak najlepiej rozwijać karierę Roberta. On wciąż jest jeszcze młody, mamy czas. Chcemy teraz skonfrontować go z mistrzem Europy, Aleksandrem Dimitrenko. Robert ma bardzo duże szanse na zwycięstwo.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: HAMMERFIST
Data: 04-04-2011 18:00:43 
Świetny pomysł...

Niech Helenius przyzwyczaja sie do walk z większymi...

Cieżki nokaut na Dimitrence,Helenius,to liga wyzej.
 Autor komentarza: AdamekFightPL
Data: 04-04-2011 18:02:13 
Dimitrenko jest bardziej doświadczony, ale umiejętnościami są sobie równi choć uważam że Helenius bije mocniej... Fajnie będzie zobaczyć w ringu dwóch wysokich bokserów. Takich walk brakuje w wadze ciężkiej. Oby Helenius zniszczył Dimitrenke.
 Autor komentarza: DAB
Data: 04-04-2011 18:02:25 
Super Robert wygra przez k.o to walka którą obstawiam jak tylko do niej dojdzie
 Autor komentarza: Szancu
Data: 04-04-2011 18:03:33 
To starcie może wywołać kolejne trzęsienie ziemi! Mimo wszystko jestem za ;)!
 Autor komentarza: Torrado
Data: 04-04-2011 18:03:45 
Oj to beda znowu sraczki
 Autor komentarza: pavel
Data: 04-04-2011 18:03:46 
W tej walce zdecydowanie stawiałbym na Heleniusa. Dimitrenko nie będzie mieć już po swojej stronie atutów w postaci wzrostu i wielkiego zasięgu ramion. Byłby to również pojedynek dwóch największych krętaczy w Europie: Kohla i Sauerlanda.
 Autor komentarza: DAB
Data: 04-04-2011 18:03:47 
Dimitrenko dużo obrywa a Helenius za mocno bije by przyjmować.Poza tym potrafi sam przyjąć ciosów Petera ciężkich parę ustał
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 04-04-2011 18:11:52 
Na takie pojedynki można czekać z niecierpliwością.
 Autor komentarza: Rogs
Data: 04-04-2011 18:12:27 
Też stawiam na Heleniusa,gość naprawde nie omija trudnych wyzwań, ktos by powiedział ze jeszcze młody mało walk na koncie i po co mu juz tacy silini przeciwnicy.

Co by mu dawało obijanie kelnerów z statystykami 10-15?

Przy takim rozwoju w wieku 30-32 moze spodziewać sie apogeum jego formy,a zdobyte doswiadczenie i rozwijanie swoich umoiejtenosci tylko zaprocentuje.

Co niektorzy Polscy bokserzy i promotorzy mogli by spojrzec jak to sie robi gdzies indziej.
 Autor komentarza: mocuch
Data: 04-04-2011 18:15:40 
Dimitrenko zemdleje na sam widok Heleniusa. Chciałbym aby doszło do tej walki bo Helenius jest wysoki i nie będzie jakieś dużej różnicy w warunkach fizycznych.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 04-04-2011 18:17:35 
ciekawa walka!
 Autor komentarza: Rogs
Data: 04-04-2011 18:18:15 
Ciekawe czy Dimitrenko znowu po jakies wygranej walce czy to z Heleniusem czy z kims innym bedzie robił przewroty w przód i w tył. :D
 Autor komentarza: Shawn6
Data: 04-04-2011 18:19:41 
Rewelacja jeśli by doszło do tej walki.
Mocno trzymam kciuki za Heleniusem.
 Autor komentarza: holy
Data: 04-04-2011 18:20:15 
helenius znokautuje dimitrenke pod warunkiem ze ten ostatni nie zemdleje w szatni hehehe
 Autor komentarza: Thouvionne
Data: 04-04-2011 18:34:35 
Shawn6. Ja również. Co to sie będzie działo przy możliwym składzie sędziowskim:

Arbiter ringowy: Ian John Lewis
Sędziowie punktowi: Robin Dolpierre, Adrio Zannoni i polski akcent Leszek Jankowiak.
 Autor komentarza: Emilio
Data: 04-04-2011 18:34:54 
Dimitrienko edostanie KO, albo zemdleje przed walka...
 Autor komentarza: gregor07
Data: 04-04-2011 18:38:10 
,,Co niektorzy Polscy bokserzy i promotorzy mogli by spojrzec jak to sie robi gdzies indziej." Rogs patrzysz na Heleniusa jak zresztą większość jako pogromcę Brewstera, Levina i Petera, a prawda jest taka, że wszyscy oni byli już w pojedynku z nim już tylko yourneymanami. Daj tym naszym polskim promotorom kasę to i do nas będą przyjeżdżać do nas znani bokserzy dawno po swoim primie i będą mieli nasi ładne nazwiska w rekordzie.
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 04-04-2011 18:54:27 
W ciemno obstawiam obstawiam KO na Dimitrience. I znowu psycha mu siądzie na 2 lata.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 04-04-2011 18:55:29 
Dimitrienko lepszy technicznie,praca nog na podobnym poziomie reszta atutow po stronie Fina.Stawiam KO na Dimitreince
 Autor komentarza: Whisper
Data: 04-04-2011 18:57:48 
Jacy Yourneymani?
Zawsze jak ktoś z czołówki przegra z kimś młodym to wszyscy marudzą że ''past prime'', ''yourneyman'', ''wypalony'', ''rozbity'', ludzie ogarnijcie się bo to jest żałosne.
 Autor komentarza: redd
Data: 04-04-2011 19:01:28 
Naprawdę dobry pomysł, Helenius nie marnuje czasu. Dymitrenko jak najbardziej jest do pokonania. Fin potrafi kończyć przeciwników, a defensywa ukraińskiego Niemca jest dosyć dziurawa. Do tego dochodzi aspekt psychologiczny, dosyć „wrażliwy” Dymitrenko może wyjść spięty i przestraszony, a Helenius raczej nie pęka, nie spękał przed Peterem to i nie spęka przed Dymitrenką.
 Autor komentarza: tomek90
Data: 04-04-2011 19:03:07 
Helenius byłby murowanym faworytem w walce z Dimitrenką, to pewne. Podoba mi się sposób w jaki Sauerland prowadzi jego karierę. Jestem ciekaw co będzie dalej i chętnie wydam parę złotych, euro czy dolarów żeby zobaczyć jego przyszłe walki.
 Autor komentarza: liscthc
Data: 04-04-2011 19:10:58 
Ciekawe z kim zawalczy nasze trio Janik,Kołodziej i Hutkowski?
 Autor komentarza: Hugo
Data: 04-04-2011 19:15:53 
Z naszego polskiego (tj. Adamkowego) punktu widzenia, to dobrze, że Helenius celuje w Dimitrenkę, a nie w któregoś z Kliczków. Wątpię jednak by Dimitrenko przyjął teraz propozycję walki z Heleniusem w ciągu najbliższych paru miesięcy. Z walki z Albertem też wyszedł poobijany i na pewno będzie chciał powalczyć z trochę łatwiejszym przeciwnikiem (Sexton, Pianeta, Pala, Mormeck?). Nie znam się dokładnie na przepisach EBU, ale chyba teraz Dimitrenko ma prawo wyboru następnego przeciwnika, skoro walka z Sosnowskim była obowiązkową obroną.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 04-04-2011 19:58:09 
i o to właśnie chodzi. jak na razie kariera zawodowa Heleniusa jest prowadzona wzorowo. wg mnie Dimitrenko to obecnie najodpowiedniejszy rywal dla Heleniusa. pytanie tylko czy Universum będzie chciało dać Dimitrenkę na taką walkę. Sauerland ma pieniądze więc myślę, że się dogadają.
 Autor komentarza: gregor07
Data: 04-04-2011 19:59:45 
,,Zawsze jak ktoś z czołówki przegra z kimś młodym to wszyscy marudzą że ''past prime'', ''yourneyman'', ''wypalony'', ''rozbity'', ludzie ogarnijcie się bo to jest żałosne." Whisper chyba nie powiesz mi, że Brewster rok temu to była czółówka hw? Przecież on przed Heleniusem przegrał z Oloukenem! Największym sukcesem Levina był medal ME amatorów, na zawodostwie - pokonanie Austina w 2001 roku. Peter? Ostatnie znaczące zwycięstwo nad Maskajewem, 3 lata temu. Forma z jaką wszedł w sobotę na ring - no comments.
 Autor komentarza: Razparuk
Data: 04-04-2011 20:18:03 
Nie róbcie tego proszę...Sasza moze zginać.
 Autor komentarza: Laura
Data: 04-04-2011 20:28:06 
Też stawiałabym na Heleniusa, ale nie zmienia to faktu ze według mnie Fin to drewniany kołek który poza warunkami nic specjalnego nie prezentuje...
 Autor komentarza: HAMMERFIST
Data: 04-04-2011 20:48:13 
Laura woli gumowe kołki...
 Autor komentarza: Laura
Data: 04-04-2011 21:02:03 
Dokładnie. Dzięki że ty i twój chłopak zgodziliście się pożyczyc mi swojego ;) xoxo
 Autor komentarza: redd
Data: 04-04-2011 21:08:19 
Niezgodzę się, że Helenius to tylko warunki fizyczne
Same warunki to np. Larry Olubamiwo, który wprawdzie jest silny jak tur, ale nic poza tym nie prezentuje.
Helenius może nie jest wirtuozem, cudownym technikiem, nim tez raczej nigdy nie będzie. Jego boks określiłbym jako prosty, ale bardzo skuteczny. Jak na razie nokautuje kolejnych przeciwników, jeżeli wyeliminuje „przestoje” w czasie walki to będzie jeszcze lepszy.
Nie mówię, że jest idealny,sporo pracy jeszcze przed nim, ale ma jeszcze czas na wyeliminowanie błędów.
 Autor komentarza: Laura
Data: 04-04-2011 21:16:00 
Dla mnie to bokser formatu co najwyżej EBU, na nic więcej z jego strony nie liczę.
 Autor komentarza: HAMMERFIST
Data: 04-04-2011 21:21:47 
Laura,ale mi dałaś do pieca ojojoj,ale mnie załatwiłaś...Powiedziałaś,że mam chłopaka,ale straszne...

Ale mnie to denerwuję,że tak uważasz...Łojojoj,ale ja nie potrzebuje nic sobie wkładać,a ty potrzebujesz pinokia by mu kłamać...

Władymir Kliczko też zaczynał tak sobie...Mówili,ze nic nie osiagnie po walce z jeszcze bardziej drewaninym Purritym,a potem wytarł podłogi i krytycy siedzą ciszej...Helenius bedzie dobry...
 Autor komentarza: przyczajony
Data: 04-04-2011 21:23:39 
@Laura

Zgadzam się z Tobą, Helenius to drewniak. Peter z resztą już jest w kiepskiej formie, więc zwycięstwo nad nim nie było niczym wielkim. Nie wiem czy Helenius wygrałby z Dimitrenko, nie znam ich tak dobrze, więc nie mi to spekulować. Wiem tylko, że oboje się nie nadają by być mistrzami Europy. Z braku dobrych przeciwników w HW takie leszcze zostają mistrzami, szkoda gadać i oglądać pojedynków w wyższych kategoriach wagowych. Np. na walkę Adamka z McBumem nie wstanę i nawet jej nie oglądnę, nie oglądnę także walki Fury'ego z Chisorą, bo to też cieniasy. Tylko półśrednia, średnia i niższe wagi, to jeszcze w dzisiejszych czasach jest boks, a nie wychodzenie po wypłatę i mielenie jęzorami na konferencjach.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 04-04-2011 21:30:35 
ja też uważam, że Helenius daleko zajdzie. on walczy naprawdę mądrze i robi szybko postępy. może to i drewniak ale większość dwumetrowców to drewniaki. Na Vitka też tak mówią a póki co nie ma na niego mocnych. Huck też drewniak a jest jednym z najlepszych w obecnej cruiser. Pamiętam ostatniego Prizefightera gdzie walczył Michał Bańbuła. Travis Dickinson został tam przy pierwszej walce określony jako drewniak, a wygrał cały turniej. Froch też drewniak i jak na razie radzi sobie całkiem nieźle w tak dobrze obsadzonej kategorii wagowej.
 Autor komentarza: Laura
Data: 04-04-2011 21:40:51 
HAMMERFIST
Sam zaczynasz prowokacje, a później płaczesz. Nie pasuje ci, to nie pisz w moją stronę swoich kiepskich tekścików.
 Autor komentarza: HAMMERFIST
Data: 04-04-2011 21:43:00 
Jakie prowokacje ? Napisałem gumowy kołek,a ty od razu myślisz o jednym.

Głodnej chleb na myśli.Pisząc gumowy kołek miałem na myśli gumowy kołek na drodze...

A ty tylko o jednym...Zboczka.
 Autor komentarza: kartofelek
Data: 04-04-2011 21:47:08 
walki Heleniusa są raczej nudnawe, work rate dosc senny, mistrz techniki to to nie jest ale przy tych parametrach jest to mało realne
ale to gosc który ma zalety na zrobienie ciekawych rzeczy , o wiele wyzej niz tyt. europejski imho

te zalety to spokój (pamietam sposób w jaki przyjał pierwszu szturm Brewstera, Andrew G juz by był w odmiennym stanie swiadomosci), niezła szczeka (troche od Petera przyjał) i moze przede wszystkim duża ekonomika zadawania ciosów, sposób w jaki skonczył Petera na mnie zrobił duze wrazenie, jak robot, zadnego zbędnego ruchu, wszystko perfekt jak w podręczniku
 Autor komentarza: Laura
Data: 04-04-2011 21:50:09 
Oczywiście...
I na tym skończmy - nie używaj już w swoich wypowiedziach mojego nicka.
 Autor komentarza: XXXAdamXXX
Data: 04-04-2011 22:00:20 
Myślę, że ani jeden ani drugi nie będzie palił się do tej walki. Nieco większe szanse na wygraną daję Heleniusowi (techniką nie błyszczy, ale mentalnie jest raczej silny).
Krótko mówiąc, nie będzie to spotkanie profesorów boksu, ale z chęcią obejrzę.
 Autor komentarza: HAMMERFIST
Data: 04-04-2011 22:07:37 
Dobrze,a ty nie uderzaj już nigdy młotkiem w domu.
 Autor komentarza: Rogs
Data: 04-04-2011 22:16:22 
Dobra może Ci wszycy rywale Helenuisa past prime wypaleni itd dalej.

Jednak jakby na to nie patrzeć to byli mistrzowie świata i jednak jakies tam doswidczenie mają i napewno sa ceniejszymi rywalmi niz kelner z bilansem 10-12 lub podobnym.

Dla mnie to wogole nie ma żadnego porównania.
 Autor komentarza: Shawn6
Data: 04-04-2011 22:42:24 
Jeśli młody fin wygrywa w 15 walce ( dopiero 3 lata na zawodowych ringach ! ) nad doświadczonym Peterem i ktoś mówi,że to nic wielkiego to już nie wiem z kim miałby walczyć 27-letni bokser podczas 15 zawodowej walki w swojej 3 -letniej karierze w zawodowstwie. Na Kliczke ma lecieć ? xD
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 04-04-2011 22:47:01 
helenius jest drewniany-to fakt.Wladek Kliczko tez i nie przeszkadza to byc mu mistrzem.Fin ma mocniejsza szczeke niz Ukrainiec.Wlad zna czter ciosy.Robert zna trzy jak dorzuci jeszcze jeden,doda do tego wieksza czestotliwosc ciosow i poprawi poldystans to bedzie nastepca Wladimira.Chyba ze pojawi sie ktos lepszy.Na co licze
Breswter szybko sie wypalil i juz w rewanzu z Wladimirem byl znacznie gorszy niz w pierwszej walce.W pojedynku z Heleniusem widac bylo brak dynamiki,poza tym prezentowal sie calkiem dobrze.Peter to nadal top 20 hevy,wiec wygrana z takim rywalem to ogromny sukces Heleniusa.Czekam kto bedzie nastepna ofiara Roberta
 Autor komentarza: Hugo
Data: 04-04-2011 22:47:12 
@Shawn6

Oczywiście masz racje. Jak kilka miesięcy temu pisałem, że Helenius to najlepszy młody zawodnik w HW, to wszyscy huzia na mnie, że drewniak, że beztalencie, że mało muskularnie zbudowany. A po ciężkich nokautach na Levinie i Peterze już wielu zmieniło zdanie.
 Autor komentarza: Laura
Data: 04-04-2011 23:01:45 
Już samo ogłoszenie walki z Peterem było dla mnie niespodzianką. Wydawało mi sie podejrzane ze Sauerland rzuca swoja 'nadzieję' do takiej walki. Ale widocznie wiedzieli co się dzieje z Nigeryjczykiem. Już po wazeniu było wiadomo kto wygra. Peter z wagą z walki z Władkiem myślę że by wygrał.
A zdanie o Heleniusie podtrzymuję - nic specjalnego, watpie ze będzie mistrzem świata, a już napewno nie następca Władimira. Mnie zupełnie nie przekonuje, dobrze wykorzystuje swoja największa zalete - warunki i tyle. Podejrzewam że będzie prowadzony podobnie jak Povetkin, poki w tej wadze są bracia wątpie że dostanei powazna walkę.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 04-04-2011 23:22:33 
Laura
A Wladek to zle wykorzystuje swoje warunki?Povietkin byl dobrze prowadzony,tyle tylko ze szybko wspial sie na szczyt gdzie czekal Wladimir.Od tego czasu nastapil regres pod wzgledem sportowym.Helenius dzisiaj to top 10.Potrzeba mu jeszcze doswiadczenia i treningu.Bedzie mistrzem swiata
 Autor komentarza: Laura
Data: 04-04-2011 23:29:42 
Każdy bokser stara sie wykorzystywac swoje warunki, z tym że poza warunkami nic u Heleniusa mnie nie przekonuje.
Co do Sashy - o tym ze za szybko wspial sie na szczyt, gdzie czekal Władek mozna byloby pisac gdyby z nim przegral. A ze do walki nie doszlo, i to z winy Povetkina, to oczywiste, wiec nie ma o czym pisac. Mysle ze Helenius bedzie podobnie prowadzony, dadzą mu EBU i beda czekac az odejdzie Kliczko, w miedzyczasie obijajac srednich zawodnikow lub wypalonych bylych mistrzow. Co do tego czy bedzie mistrzem swiata czy nie mozna pisac w nieskonczonosc. Przy odrobinie szczescia moze i bedzie, ale tak jak pisze, nie widze w tym bokserze nic co czyniloby z niego nadzieje wagi ciezkiej, nie podoba mi sie jego boks, zwyczajnie mnie nie przekonuje.

pozdrawiam
 Autor komentarza: Hugo
Data: 04-04-2011 23:39:04 
@Laura

W boksie nie liczy się, czy styl walki jest ładny dla oka, tylko czy jest skuteczny. Styl walki Kliczków też się wielu nie podoba, a jednak od wielu lat dominują. Helenius to zawodnik kompletny. Ma silny cios, niezłą technikę, jest odporny i silny psychicznie. Szybkość przeciętna, ale w sumie trudno znaleźć jakiś ewidentnie słaby punkt.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 04-04-2011 23:44:58 
Rozumiem,bo sam nie jestem fanem stylu w jakim boksuje Helenius.Wolalbym zeby pojawil sie ktos pokroju Holyfielda,czy Bowe
Ale na dzien dzisiejszy nikogo takiego nie ma.Helenius moze byc trudnym rywalem dla K2.Wole zobaczyc jak radzi sobie z nim Wladek,albo Vitek niz ogladac kolejnego kurdupla marzacego tylko o tym,zeby przetrwac 12 rund w jednym kawalku.Albo alimenciarza dopisujacego w myslach kolejne zera na koncie
 Autor komentarza: Laura
Data: 04-04-2011 23:47:49 
Ja wiem co się liczy w boskie ;p
Myślę tylko że pierwszy lepszy bokser z z dobrą techniką i myślący w ringu go sklepie. Po prostu po tych jego walkach które widziałam, wydaje mi się zbyt klockowaty. Ot taki nordycki drwal bazujący na brutalnej sile
 Autor komentarza: Shawn6
Data: 05-04-2011 00:18:01 
Widzę kolejna Wróżka Gdybolożka xD
 Autor komentarza: Laura
Data: 05-04-2011 00:30:51 
Takie moje spostrzeżenia po tym co prezentuje w ringu... i jak najbardziej mogę je wyrażać, skoro fin mnie nie przekonuje ;
 Autor komentarza: wojkerr
Data: 05-04-2011 03:37:45 
Helenius to jeden z ciekawszych bokserow wagi ciezkiej,z Europy .
Rownie ciekawie zapowiadajacymi bokserami wydaja sie byc ,Denis boytsov, oraz Kubrat Pulew.Ale wydaje sie ze kariera Heleniusa nabiera
dosc szybkiego tempa.W konfrontacji z Sasza tez obstawialbym na Heleniusa.
 Autor komentarza: dekciw
Data: 05-04-2011 09:33:54 
Helenius robi to co powinien, jesli chce byc mistrzem. Nie szuka latwej kasy wyzywajac braci, tylko obija wszystkich po kolei. Bracia sami sie do niego zglosza w swoim czasie.

a to ze wszyscy teraz uderzaja do braci to normalne, jak juz kiedys wspominalem, daje Vitowi rok, gora dwa. Stad tylu chetnych do niego, wiek robi swoje.

pzdr
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.