ADAMEK: POWALCZĘ JESZCZE 3 LATA

Artur Gac: Przed wrześniowym pojedynkiem z jednym z braci Kliczko, na "przystawkę" wybrał Pan Kevina McBride'a. Opinie kibiców są podzielone?
Tomasz Adamek: Wielu ludzi pytało mnie, dlaczego w ogóle wchodzę do ringu przed pojedynkiem z Kliczką. Odpowiedź jest prosta - nie mogę siedzieć w domu przez 9 miesięcy i nic nie robić, tylko czekać na wrzesień. W sporcie takie podejście nie idzie w parze z wynikami. Pięściarz musi regularnie wchodzić do ringu, podobnie jak pewny kierowca systematycznie siada za kierownicą. Muszę czuć się tak samo, stąd ta walka.

- A wracając do wątpliwej klasy sportowej amerykańskiego kolosa?
TA: Nie będę ukrywał, że chodziło przede wszystkim o wysokiego przeciwnika. Oczywiście McBride w żadnym stopniu nie jest bokserem pokroju braci Kliczko, ale spełnia podstawowy warunek, czyli podobieństwo fizyczne. Oczywiście ze swoimi warunkami jest też niebezpieczny, a do tego ma mocne uderzenie. Jeśli jednak będę skupiony, wszystko dobrze się ułoży. Wie pan, dziś nie potrzebuję "kilera", bo będzie nim we wrześniu Ukrainiec. Zresztą na obozie, który niebawem zaczynam pod okiem mojego trenera Rogera Bloodwortha, nie będziemy w głównej mierze zajmować się McBride'em, bo jego styl już znamy. Rozpocznie się rozpracowywanie Kliczki.

- Znów zapowiadają się ponad dwa miesiące treningów?
TA: Aż dziesięciu tygodni w sali treningowej chyba nie potrzebuję, w końcu niedawno walczyłem. Za siedem dni Roger przyjeżdża do mnie do domu i wtedy obierzemy dokładny plan przygotowań. Nie zapuściłem się, ważę w granicach 100 kilogramów. Dla przykładu: trenowałem we wtorek, a wczoraj biegałem.

- Prawdopodobny jest scenariusz, że pojedynek z McBride'em zacznie Pan od ciosów na dół, a z upływem rund będzie Pan atakował głowę Amerykanina?
TA: Zawsze staram się tak rozpocząć walkę. W końcu przeciwnik jest wysoki, więc łatwiej jest trafić rękawicą na korpus. Później rywal powinien chronić tułów, więc będę zadawał ciosy na górę. Mam świadomość, że w ringu będę o wiele szybszy, więc w dobrej dyspozycji przekonująco rozstrzygnę ten pojedynek na swoją korzyść.

- Wielu zaskoczyło sprawne rozstrzygnięcie negocjacji z teamem Kliczków.
TA: Tyle, że my jesteśmy opłacalnym partnerem. Przecież walkę pokaże na żywo telewizji HBO, a negocjacje z nimi podjął już Showtime. Moja pozycja na rynku amerykańskim jest coraz lepsza. Najważniejsi ludzie w HBO już parę miesięcy temu powiedzieli K2 Promotions (firma Kliczków, która jest organizatorem wrześniowej walki - przyp. AG), że pojedynek z Adamkiem będzie pokazywany, gdziekolwiek się odbędzie. W Polsce możemy liczyć na pełny stadion, który zapełnią moi kibice, Ukraińcy i jeszcze niemieccy fani. Zatem nie tylko od strony sportowej, ale również biznesowej, wiele oferuję. W tamtym roku przeszedłem przez cztery walki, w HBO ludzie mogli obejrzeć, jak pokonałem Chrisa Arreolę.

- Kibice w pierwszej chwili myśleli, że skoro rozmowy trwały krótko, pewnie zaakceptowaliście pierwszą lepszą ofertę braci.
TA: Będzie duża walka, z dużą pulą pieniędzy i dobrym zarobkiem dla mnie, z podziału procentowego zysków. Dogadaliśmy się z braćmi Kliczko na naprawdę dobre warunki. Przypomnę, że Władymir nie był chętny na pojedynek z Samuelem Peterem, bo już go pobił, ani Eddiem Chambersem, bo z nim też wygrał, więc szybko doszliśmy do porozumienia.

- Dlaczego pierwszym rywalem ma być Władymir? Wiadomo przecież, że jest szybszy i lepiej porusza się w ringu od brata, a to przecież Pana największe atuty.
TA: Tą drogą najbliżej mi do pasa IBF, który jest w posiadaniu Władymira. Zależy mi na tej federacji, bo jej siedziba mieści się w New Jersey i wszyscy tam bardzo mnie lubią. Świadczy o tym wręczona już po raz drugi nagroda dla najlepszego boksera stanu. W zasadzie to ich wyróżnienie.

- Na walce z Kliczką może się Pan wzbogacić podobno o 5 milionów dolarów. Wrześniowy pojedynek ustawi Pana do końca życia?
TA: Na pewno na moje konto wpłynie najwyższa gaża w karierze, przecież walka - do tego w królewskiej kategorii - będzie transmitowana na cały świat. O finansowym ustawieniu się jednak nie myślę, bo po walce z Ukraińcem nie zaprzestanę boksowania.

- Bój z ukraińskim czempionem traktuje Pan w kategorii "walki życia"?
TA: Nie, dla mnie każda kolejna walka jest "życiowa". Po prostu nazwałbym ją największą w mojej karierze. Muszę zwyciężyć dla kibiców, których tak wielu pojawi się w jednym miejscu i przed telewizorami.

- Na jej miejsce wolałby Pan stadion we Wrocławiu czy w Warszawie?
TA: Najważniejsze, że pokażę się w moim kraju, a lokalizacja? Ciężko mi powiedzieć... Zadecyduje pewnie strona biznesowa, czyli wygra miasto, które zagwarantuje więcej pieniędzy.

- Ostatnio stwierdził Pan, że zejdzie z ringu za trzy lata. W tym czasie ma Pan zamiar rozprawić się z braćmi, a na koniec utrzeć nosa buńczucznemu Davidowi Haye'owi.
TA: Tak właśnie myślę. Teraz mam 34 lata, więc jeśli Bóg da zdrowie, jeszcze trzy lata zostanę w ringu. Dopiero później pomyślę o zakończeniu kariery.

Rozmawiał Artur Gac, Dziennik Polski

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: TommyMorrison
Data: 04-02-2011 10:24:45 
"A wracając do wątpliwej klasy sportowej amerykańskiego kolosa?"- myślałem że McBride jest Irlandczykiem... W ogóle to redakcja przygotowałaby jakiś wywiad z Mariuszem Wachem i jego przygotowaniach do walki z Hagglerem która będzie dużo ciekawsza niż walka Adamka z jakimś leszczem.
 Autor komentarza: RaFIChWdP
Data: 04-02-2011 10:24:59 
Tą drogą najbliżej mi do pasa IBF, który jest w posiadaniu Władymira. Zależy mi na tej federacji, bo jej siedziba mieści się w New Jersey i wszyscy tam bardzo mnie lubią.ha ,,Zależy mi na tej federacji bo tam mnie wszyscy lubią ,,ro,,bal mnie Tomek,,Mc Bride to mieso armatnie skazany jak na wyrok
 Autor komentarza: Hugo
Data: 04-02-2011 10:44:40 
"Walka będzie transmitowana na cały świat".

Chińczycy i Hindusi już nie mogą się doczekać tej walki. Przecież to będzie największe wydarzenie od czasu lądowania ludzi na Księżycu.
 Autor komentarza: OjciecTadeusz
Data: 04-02-2011 10:52:01 
Ja tez po Maddalone, a przed średniakiem Kliczką wybrałbym kogoś łatwego.
Wiadomo, ze nie mozna sie obciazac i walczyc tak czesto na takim poziomie. Tym bardziej, ze dopiero po Kliczce czeja na niego prawdziwe wyzwania. Zyggi juz negocjuje walke z Rudym 102, a NASA wypuszcza sondy w poszukiwaniu przeciwnika z innej galaktyki. Wszystko to ma pokazac EJDZBIO

Powodzenia Tomek!
Utrzyj nosa mi i innym mi podobnym! A jak!
 Autor komentarza: asasaw
Data: 04-02-2011 11:00:34 
Czekamy na posty zjebów, o to że Adamek dobiera słabych przeciwników :D:D:D Ciekawe co będziecie pisać przed walką z Kliczka hahaha
 Autor komentarza: Rogs
Data: 04-02-2011 11:04:39 
Odkąd wszyscy sie dowiedzili o walce z Kliczką,to dzienikarze przeprowadzają ciągle wywiady i padają te same pytania,tak szczerze to już sie tym żygać chce. Ciagle to samo i to samo.

Za troche ponad miesiąc walczy lubiany Wolak, a informacji na jego temat jest nie wiele. Na 20 o Adamku i tym podobny wywiadach itp itd. ogolnie jedno i to samo, jedno info o Wolaku. Podobnie z Wachem walczy za 2 tyg i też cisza i nic nie wiadomo co tam u niego.

Niedługo dojdzie do tego,ze beda newsy typu:

"Adamek: dzisiaj jadłem obiad w restauracji,potem 2 h biegałem"

Rozumie,ze zaintersowanie jest duże,ale bez przesady.
 Autor komentarza: orion2012
Data: 04-02-2011 11:09:00 
Od kliczki dostanie łomot
 Autor komentarza: OjciecTadeusz
Data: 04-02-2011 11:14:01 
asasaw - Czekamy az, Twoja mama wroci z zebrania i dostaniesz szlaban na internet.
 Autor komentarza: nik
Data: 04-02-2011 11:14:47 
''asasaw Data: 04-02-2011 11:00:34 Czekamy na posty zjebów, o to że Adamek dobiera słabych przeciwników :D:D:D Ciekawe co będziecie pisać przed walką z Kliczka hahaha ''
Dokladnie, tacy sa zgryzliwi tetrycy.
 Autor komentarza: muhammad
Data: 04-02-2011 11:18:28 
Rogs masz racje w tym co piszesz. Nadeszła Adamkomania!
 Autor komentarza: TommyMorrison
Data: 04-02-2011 11:20:35 
@nik

No sorki, ale ileż można czytać w kółko tego samego srania? No ok, niech dają artykuły, przecież nikt nam nie każe ich czytać, tylko że jak już wspomniałem na początku "za chwilę" walczy Wach, wkrótce Wolak a tu info jedno od biedy na jakiś czas. Za to dzień w dzień po kilka newsów o Adamek kontra McBride, a kogo obchodzi walka z takim leszczem? Dojdzie do tego że wkrótce będzie dwadzieścia newsów na dzień i jak Rogs napisał- "dzis Adamek jadł obiad w restauracji... dzis Adamek był w sklepie po skarpetki... dziś Adamek wiązał buta bo mu się rozsznurował..."
 Autor komentarza: orion2012
Data: 04-02-2011 11:33:39 
Na obecna chwilę na 100% jeszcze nie wiadomo czy do walki Adamka o mistrzostwo dojdzie.Pamiętajmy ze bracia moja wcześniej wyznaczone pojedynki i różnie może być.Oni z góry zakładają że obronią pasy,ale boks jest nieprzewidywalny.Adamek też według niektórych ludzi miał mieć małe szanse w HW a jednak całkiem nieźle sobie radzi.Myślę że Solis może zrobić niespodziankę ma nieco lepsze warunki od Adamka i na pewno mocniej bije od Tomka, także nie ma co dzielić jak na razie skóry na niedźwiedziu :)
ale to tylko moje zdanie,każdy może ocenić tą sytuację jak mu pasuje
 Autor komentarza: Future
Data: 04-02-2011 11:38:37 
@TommyMorrison , redakcja się pomyliła .. McBride jest Irlandczykiem no chyba że zmienił narodowość w ciągu ost 3 lat . Swoją drogą Adamek mówił że chodzi o wysokiego przeciwnika a mi się wydaje że Adamek porównuje siebie do Gołoty , dlatego wybrał Granta , teraz McBride
 Autor komentarza: OjciecTadeusz
Data: 04-02-2011 11:53:14 
Future, Adamekto moze sie porownywac do Goloty, ale na playstation...
Nie ma juz tych nazwisk, a te cozostaly... Ludzie nie mlodnieja...
 Autor komentarza: Mario1977
Data: 04-02-2011 12:08:23 
orion2010 - Solis ma lepsze pierdolnięcie od Tomka, ale jrst wolniejsze i taki zawodnik pasuje braciom. Vitek to maszyna do niszczenia, ale zawodników wolniejszych. Spasiony Solis będzie dla niego trudny przez 3-4 rundy. Później będzie zaczynało sie człapanie Kubańczyka.
 Autor komentarza: orion2012
Data: 04-02-2011 12:12:33 
Ciekawe jak by było,gdyby Adamek przegrał z Władem, czy dostał by potem takie szanse na walki jak Gołota?Wydaje mi się że Andrzej pomimo swoich wpadek był bardziej lubiany i ceniony w swoim czasie niż dzisiejszy Tomek.Myślę ze Góral nie osiągnie takiego statusu w świcie boksu jakim cieszył się swojego czasu Andrzej.
Oczywiscie chciałbym żeby nasz Tomek pokonał Kliczkę,ale patrząc na jego ostatnie walki odnoszę wrażenie że nie zrobi krzywdy Władkowi a wręcz przeciwnie,może doświadczyć pierwszej sromotnej porażki, tego się najbardziej obawiam
 Autor komentarza: Mario1977
Data: 04-02-2011 12:12:47 
Co do meritum newsa czyli tych 3 lat boksowania. Wszystko będzie zależało od tego jak będzie się czuł po walce/walkach z Kliczkami. Szanse oczywiście ma choć trzeba być szczerym, że na poziomie 25-30% jeśli chodzi o Vladka i ok 35-40 jeśli chodzi o Vitka. To jest oczywiście moje zdanie. Uważam cały czas, że Vitek dla Tomka jest łatwiejszy jeśli chodzi o szanse na pas.
 Autor komentarza: orion2012
Data: 04-02-2011 12:15:55 
Mario1977
Data: 04-02-2011 12:08:23
W pewnym sensie masz rację,ale być może zobaczymy innego, lepiej przygotowanego Solisa w końcu to walka o pas i musiałby być idiotą żeby się solidnie nie przygotować,zwłaszcza kondycyjnie,bo wiadomo ze bracia zawsze są przygotowani bardzo dobrze
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 04-02-2011 12:20:44 
Powodzenia Tomasz.
Utrzyj nosa temu amerykaninowi.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 04-02-2011 12:21:20 
*amerykaninowi z Brooklynu
 Autor komentarza: polrex
Data: 04-02-2011 12:26:37 
Adamek bajki opowiada...zalezy mu na IBF a o wiele mniej na WBC...
hehe, a juz najmniej na WBA...lol
jeszcze niedawno Adamek mówil ze nie zalezy mu nawet na pasie mistrza swiata tylko na kasie...

lokalny patriota sie znalazl, IBF w Jew Jersey,
 Autor komentarza: polrex
Data: 04-02-2011 12:32:16 
Jezeli Adamek da fajny show, bedzie agresywny, a w 6-7 rundzie nagle padnie po ciosie K1 to napewno jeszcze dostanie szanse na walke o pas, boks to show,
jezeli jako pierwszy bokser od kilku lat zagrozi Kliczce to odbije sie to echemw calym swiecie, i nikt nie bedzie Adamkowi wypominal ze zostal znokautowany w 10 rundzie,

kibice beda domagac sie walki rewanzowej....a juz napewno Witalij sie zdecyduje dac szanse Adamkowi, za hart ducha, za show,
 Autor komentarza: orion2012
Data: 04-02-2011 12:40:11 
polrex
Data: 04-02-2011 12:26:37
"lokalny patriota" dobre
Zgadzam się z tobą, nie znam innego polskiego zawodnika który by mówił więcej o kasie niż nasz bogobojny Tomasz HBO Adamek
 Autor komentarza: endriu
Data: 04-02-2011 12:48:51 
Muszę przyznać że Tomasz zaczyna mądrze i logicznie udzielać wywiadów, mam nadzieję że wszystko co mówi to szczera prawda, a nie gadka pod publikę
Fajny wywiad
 Autor komentarza: Wariner
Data: 04-02-2011 12:49:10 
Cóż, niektórzy dziwią się, że Adamek wybrał McBride'a, od którego będzie jakieś 20 razy szybszy i trafi 5 razy więcej ciosów; McBride'a, który - w przeciwieństwie do Włada - nie paca niemiłosiernie lewym prostym, tylko jest dość spasionym cepiarzem. Dla mnie jest to zupełnie oczywiste - w obecnej HW nie ma nikogo, kto udanie oddałby styl boksowania Kliczki. Jest kilku olbrzymów, ale są zbyt wolni i mają o wiele gorszy balans, szybkość, w ogóle wszystko w porównaniu do Władimira. Moim zdaniem 100x groźniejszy od McBride'a był Grant, który nie był aż tak wolny i potrafił czysto trafić Tomka.

Dlaczego więc McBride? Wydaje mi się, że obóz Adamka chce go przygotować na obcowanie z taką wielką lochą w ringu. Wiadomo, że o wiele gorszy Irlandczyk, gdy nie będzie mógł nadążyć za Polakiem, będzie szukał szansy w klinczu, łokciach, ukrytych faulach i wieszaniu się na Tomku. Walka z Grantem pokazała, jak bardzo męczące może być przepychanie się z takim bydlem, dodatkowo przyprawia to często o rozcięcia łuków brwiowych ograniczające pole widzenia, co wyraźnie było widać w pojedynku z Michaelem. I mimo iż Władimir raczej nie ma wielkiego parcia na klincz, tylko stoi z tą swoją wyprostowaną, długą lewą łapą i trzyma rywala na dystans, to w pojedynku z piekielnie szybkim Adamkiem może uciekać się do klinczu.

Co do przygotowania Tomasza na wspomniane lewe proste - wydaje mi się, że będzie sparował z Wachem, który - miejmy nadzieję - pod okiem Moorera zrobi postępy i będzie całkiem udanie imitował Kliczkę; wiadomo, że to niebo a ziemia jeśli chodzi o poziom sportowy, ale przecież nigdy sparingpartnerzy nie są lepsi od właściwego przeciwnika.

Zobaczymy, jak to będzie. Wkurzają mnie dość liczne, pełne żółci i bezsensownej zawiści posty pod adresem Tomka, ale postanowiłem je ignorować i zauważyłem, że z czasem też jest ich już trochę mniej. I nie mówię tu o konstruktywnej krytyce, bo dla mnie równie jasne jest, że faworytem tej walki będzie Ukrainiec, ale jak każdy prawdziwy Polak będę jak szalony kibicował Tomkowi.

A porównywanie Adamka do Gołoty jest moim zdaniem również nie na miejscu, chociaż osobiście uważam Tomka za o wiele większego boksera; Andrzej wszystkie swoje wielkie walki przegrał, z czego minimum 2 (z Bowem) przez własną głupotę. Do tego - w przeciwieństwie go Górala - dostawał sraczki, gdy mocniej oberwał i często - zwłaszcza w pierwszych rundach - wyglądał tak, jakby po prostu bał się przeciwnika. Mógł być wielkim pięściarzem i niewątpliwie nigdy go nie zapomnę, bo bądź co bądź walczył z czołówką w Złotej Erze wagi ciężkiej, jednak po latach - oceniając to wszystko na chłodno - przyniósł nam o wiele więcej zawodu, niż radości. No ale było nie było - wszystkie te nieprzespane przez Andrzeja noce wielu Polaków wspomina teraz z łezką w oku i za to mu dziękuję.
 Autor komentarza: orion2012
Data: 04-02-2011 12:50:21 
polrex
Data: 04-02-2011 12:32:16
Jakoś nie widzę Adamka w roli agresora w tym starciu.Pamiętasz jak trafiał niby mocno Granta ,a tamten zupełnie nic sobie z tych ciosów nie robił?Adamek ma za słaby cios żeby wywrzeć presje na Władzie, no i pamiętajmy o tym że Kliczko będzie oddawał i to z dużo większą siłą, także presja na pewno będzie ale ze strony Kliczki.Jeśli Tomek jakimś cudem wygra,to myślę że na punkty,bo jakoś nie widzę go nokautującego Włada
 Autor komentarza: pyra90
Data: 04-02-2011 13:14:37 
Nie widzę Adamka z Kliczko , ma za mało atutów.
Ukraińca może pokonać jedynie szybki mańkut z potężnym uderzeniem lub David Haye ,który z obecnych bokserów ma najwięcej argumentów na zdetronizowanie Stalowego Młota.
 Autor komentarza: maryna
Data: 04-02-2011 13:15:38 
PanJajaTeres ma rację Tomasz dołuż Amerykanowi, zjedz go jak tygrys
 Autor komentarza: Mario1977
Data: 04-02-2011 13:30:34 
pyra90 - Davidek nie ma argumentów poza niezłą petardą, ale po pierwsze jest tchórzliwy jeśli chodzi o HW. Nie pisząc juz o braciach, którzy pewnie śnią mu się po nocach. Żeby dopaść braci potrzebny jest gość, który w ringu zaryzykuje rozwalonycm łukiem lub rozpieprzonym nosem. Davidek nie tego na szali nie położy.
 Autor komentarza: Deter
Data: 04-02-2011 13:33:43 
Wariner
McBride to bum, worek treningowy - po prostu :)

Adamka oczywiście nie ma co słuchać. To co mówi, to polityka - nic więcej. Reklama dźwignią handlu.
Vitek też chwalił Briggsa czy Sosnowskiego przed walką, chociaż dobrze wiedział, że to będą łatwe zwycięstwa.

Sportowo walka z McBridem ma dla Adamka takie samo znaczenie, jak dla Haye`a walka z Harrisonem. Tylko zamiast szybkiego KO, będzie deklasacja na innych płaszczyznach.
To tak, jakby Vitek przed Solisem powalczył sobie z jakimś McBridem. Sens ten sam.

Walka dla popularności, medialności, dla reklamy. Nieco grosza wpadnie, będzie znów głośniej o Adamku.
 Autor komentarza: Mario1977
Data: 04-02-2011 13:34:16 
...po drugie dom HW przeszedł żeby zarobić kupę kasy. A pas w jego przypadku był niejako w zestawie (Sauerland)
 Autor komentarza: Mario1977
Data: 04-02-2011 13:43:41 
Naturalnym niebezpieczeństwem wydawał się Solis, ale niestety. Zostało tylko... wydawał się.
 Autor komentarza: xionc
Data: 04-02-2011 14:01:33 
Powiedzialbym, ze to nie wzrost, lecz inne kwestie laczace takich bokserow jak McBride czy Maddalone sprawiaja, ze Goral wychodzi z nimi do ringu.
 Autor komentarza: endriu
Data: 04-02-2011 14:23:06 
xionc
Data: 04-02-2011 14:01:33
Powiedzialbym, ze to nie wzrost, lecz inne kwestie laczace takich bokserow jak McBride czy Maddalone sprawiaja, ze Goral wychodzi z nimi do ringu.

Dokładnie, wszystko po to aby nie zmoczyć dupy przed kasową walką
 Autor komentarza: endriu
Data: 04-02-2011 14:25:37 
asasaw
Data: 04-02-2011 11:00:34
Czekamy na posty zjebów, o to że Adamek dobiera słabych przeciwników :D:D:D Ciekawe co będziecie pisać przed walką z Kliczka hahaha

No właśnie ja jestem jednym z nich, tylko że wybór kaszalota uważam za właściwy, niestety
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 04-02-2011 17:46:40 
maryna

A ty skad sie tu wzielas ty pipko?
Spadaj do garow zalewajke gotowac.Tam twoje miejsce.
 Autor komentarza: rafliKSG
Data: 04-02-2011 18:31:32 
@wariner

zgadzam się z interpretacją. Niewątpliwie lepszy mcBride niż takie "maddalony", a Wach też już za oceanem - więc czemu i go nie wykorzystać.

p.s. a tak w ogóle, to Vitek zleje grubego Solisa ... oj zleje:) Z tego co pokazywał w boksie amatorskim nic już nie zostało.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.