FREDDIE ROACH TRENEREM CHADA DAWSONA?

Po pierwszej w zawodowej karierze porażce, poniesionej z rąk Jeana Pascala (26-1, 16 KO), Chad Dawson (29-1, 17 KO) postanowił zmienić trenera. Jego opiekunowie już dwukrotnie kontaktowali się z Freddie Roachem, proponując mu funkcję głównego szkoleniowca byłego mistrza świata wagi półciężkiej.  

- Było kilka rozmów na ten temat z opiekunami kariery Chada - potwierdził Roach - ale nadal nic nie wiem o stosunku samego zawodnika do moich treningów. Chad jest bardzo utalentowanym sportowcem i doprawdy nie wiem, dlaczego należycie nie wykorzystuje swoich umiejętności. Cały czas czegoś mu brakuje, ale patrząc z boku, trudno ocenić, co się faktycznie dzieje w jego głowie. Bardzo chciałbym z nim pracować. Myślę, że mógłbym go dodatkowo zmotywować. Jest zdolny i może zostać znowu mistrzem, jeśli tylko zechce - zakończył słynny trener.

Zdaniem Roacha, o podjęciu przezeń ostatecznej decyzji, zadecyduje to, czy Dawson wyrazi zgodę na podporządkowanie się reżimowi treningów. Jeśli były czempion wyrazi chęć do ciężkiej pracy, Roach zostanie z nim. W przeciwnym wypadku, trener nie podejmie się współpracy.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: SkazanyNaInstynkt
Data: 09-09-2010 09:09:20 
Niech trenuje z Roachem i to bez zastanowienia. Może jemu uda się wykrzesać pełnię jego talentu. Bo póki co, to on się w poprzednich walkach wydawał, jakby bił się z przymusu, bo samym boksem jest już znudzony - takie niestety odniosłem wrażenie.
 Autor komentarza: Laura
Data: 09-09-2010 10:10:26 
Roach na pewno jest jednym z lepszych trenerów, ale wybil sie rowniez na zwyciestwach pacmana. Czesto slychac ze ktos podejmuje z nim wspolprace, moze mu nie starczyc czasu na wszystkich
 Autor komentarza: glaude
Data: 09-09-2010 11:03:28 
Dokladnie. Ile czasu i komu może poświęcić Roach?

Przecież to tylko jeden cżłowiek i ma tylko klika/naście godzin pracy na dobę.

To tak jak pewien brytyjski oficer odpowiedział arabskiemu szejkowi w czasach kolonialnych, gdy ten zadrwił, że ma tylko jedną żonę: "Jeśli ktoś twierdzi, że ma wiele kobiet, to tak naprawdę nie ma żadnej kobiety".

Zobaczymy co z tej współpracy wyjdzie.
 Autor komentarza: KPTone
Data: 09-09-2010 14:22:16 
Chad nigdy nie byl w zasiegu rywali ze swojej kategorii. Wydaje mi sie ze ostatnia porazka moze byc wynikiem wczesniejszej braku konkurencji. Tak jak pisze skazany, w ringu wydawal sie znudzony boksem, malo agresywny. Stawiam na to ze jednak ta porazka bedzie motorem napedowym chada, i zmusi go do ciezkiej pracy i nie lekcewazenia przeciwnikow.

Fredie jest z pewnoscia swietnym trenerem, ale to wspolpraca na lini Zawodnik - Trener decyduje o wynikach. Manny napewno idealnie pasuje frediemu, ale czy Roach bedzie dobrym trenerem dla kazdego swojego podopiecznego ? Nie stawiam na to.
Moim zdaniem FR probuje stworzyc z kazdego zawodnika, zawodnika podobnego do mannego. Podobnego zarowno stylem jak i technika, a przeciez kazdy piesciaz jest inny. Trener jest wybitny jesli potrafi dotrzec do kazdego ze swoich podopiecznych, nie tylko do tych ktorzy robia wyniki.
Ogolnie bylbym zadowolony z tej wspolpracy, chcialbym zobaczyc co z niej wyniknie. Pozdrawiam !
 Autor komentarza: cop
Data: 09-09-2010 16:48:06 
Mala ciekawostka. Jeden z moich znajomych mial okazje "natknac sie" na Chada Dawsona i caly jego "entourage" w Foxwood Casino. Bylo to okolo miesiac przed walka z Pascalem. Dlatego jest to ciekawe, iz Dawson znany byl z ostrych przygotowan treningowych i pozostawania poza kregiem tych, ktorzy mogliby mu w tym przeszkadzac. Ostatnie pogloski potwierdzaja dokladnie to co moj znajomy widzial: Dawson otoczyl sie grupa ludzi, ktorzy czerpia z niego korzysci i sa destrukcyjni dla jego kariery. Szkoda, poniewaz to jeden z najbardziej utalentowanych piesciarzy tej dekady.
Definitywnie wspolpraca z Mr. Roach moze mu tylko pomoc. Ponadto, musi sie on wyrwac z tego srodowiska z Connecticut, gdzie zrobilo sie juz dla niego zbyt ciasno...
 Autor komentarza: jerry
Data: 09-09-2010 17:05:02 
jestem tego samego zdania , musi zmienic srodowisko i zaczac od nowa ...wyjebac te gwardie niby pomocnikow z orszaku i zajac sie treningiem . Nie lubie jego stylu ...ale jest dobry .
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 09-09-2010 17:33:23 
cieszę się, że Dawson coś robi by poprawić sytuację. ten zawodnik ma warunki by stać się jeszcze lepszym pięściarzem niż Bernard Hopkins. chciałbym aby Chad wyszlifował swoje umiejętności i talent do granic swych możliwości. nie wiem czy Freedie Roach to trener akurat dla niego, ale jakby nie patrzeć jest jednym z najlepszych obecnie trenerów. a może lepszym rozwiązaniem byłby powrót do Floyda Maywethera Sr ?
 Autor komentarza: jerry
Data: 09-09-2010 17:45:44 
Nie sadze zeby Dawson doszedl do takiej obrony jak Hopkins . Dawson bazuje na szybkosci .
 Autor komentarza: cop
Data: 09-09-2010 18:03:39 
Jerry, zgadzam sie z twoim stwierdzeniem, ze styl "Zlego" jest oparty na szybkosci, mobilnosci ringowej i jedo defensywa ma w sobie duzo luk, wiec jakiekolwiek porownania do mistrza Bernarda sa zupelnie bez pokrycia. Zgadzam sie rowniez, iz Dawson nie jest w ringu najbardziej ekscytujacym piesciarzem, aczkolwiek to bardzo trudny przeciwnik do pokonania.
 Autor komentarza: jerry
Data: 09-09-2010 19:32:37 
I to jest problem Dawsona , on jest dla koneserow a masy go nie chca ogladac . On o tym wie i stara sie zmienic ten swoj styl ale z Pascalem mu to kompletnie nie wyszlo . Musi wszystko przemyslec i byc moze Fredy bo go ustawil ...dlatego szuka ...
 Autor komentarza: jerry
Data: 09-09-2010 19:37:06 
Uwzam ze walka z Cloudem to bylo by cos . Cloud to mocny lewy sirp bity dwu, trzy krotnie ...ale tez dlugie przestoje . Albo wygrala by brutalna sila albo technik i taktyk Dawson . Przegrana Dawsona mnie by akurat ucieszyla po raz kolejny bo ja wole namiastki boksu Clouda niz namiastki boksu Dawsona [ obaj nie sa kompletni ]. ..zobaczymy ..?
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 09-09-2010 21:42:24 
prawda, Dawson walczy inaczej niż B-hop, ma trochę inne warunki fizyczne, szybkość i rozpiętość ramion pozwala mu walczyć na dystans i punktować, ale oprócz tego Chad to znakomity technik tak jak Hopkins, i do tego podobna chłodna kalkulacja w ringu. sam Dawson w jednym z wywiadów powiedział, że chce być drugim B-hopem, a nawet lepszym i nie sądzę by chodziło mu o kopiowanie stylu B-hopa. pod tym względem oceniam ich podobnie. czy będzie lepszym, czy osiągnie więcej? zobaczymy. myślę, że Dawson ma do tego warunki.
 Autor komentarza: cop
Data: 09-09-2010 22:14:42 
@ghostbuster - slyszalem jak po walce z Johnsonem, to Cloud wyrazil sie wlasnie w talki sposob, ze chce byc drugim Hopkinsem. Dawson raczej stara sie unikac tego typu analogii, a to przede wszystkim z tego powodu, ze nie cierpi Bernarda.
 Autor komentarza: cop
Data: 09-09-2010 22:17:53 
Waga 175lbs przezywa teraz leciutki kryzys, ale wciaz jest pare pojedynkow, ktore warto byloby zobaczyc. Jednym z nich jest niewatpliwie Dawson-Cloud. Oczywiscie Hopkins ma olbrzymie szanse by pokonac Pascala w Montrealu i to byloby cos niesamowitego. Mysle, ze bede mogl wyskoczyc do Kanady na ten wieczor by zobaczyc walke na zywo w Bell Centre. Hopkins zawsze mi imponowal jako perfekcyjny piesciarz defensywny.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 09-09-2010 22:47:41 
cop
zazdroszczę ci, taka gala na żywo, wypas, ja kiedyś pracowałem w USA, chociaż nie płacili mi najlepiej to super wspominam te czasy.

wywiad z Tavorisem, który powiedział, że chce być drugim Hopkinsem był nawet tutaj na bokser.org, o tym, że Dawson nie przepada z Bernardem nie wiedziałem, ale jestem prawie pewien, że Zły w jednym z wywiadów zapytany o B-hopa porównywał się do niego, dlatego o tym wspomniałem, ja mimo wszystko wrzucam Bernarda i Dawsona do tego samego worka, oboje to znakomici technicy i taktycy, a do tego dobrze się prowadzą. Chciałbym aby to Dawson zajął miejsce Hopkinsa, ewentualnie Cloud.
 Autor komentarza: cop
Data: 10-09-2010 03:06:17 
@ghostbuster - hej, nie masz czego zazdroscic ani zalowac. Tutaj zrobil sie straszny syf i jezeli nie masz naprawde zadnej "corporate job" to strasznie ciezko jest utrzymac standard zycia. Czasy, kiedy emigranci mogli zarobic na tzw.:"sprzataniu" i jakiejs dodatkowej pracy juz sie skonczyly i teraz, jezeli ie jestes w stanie zarobic tych 5-6 tysiecy $$$ na miesiac, to tak zwyczajnie jestes na nizszych drabinkach spolecznej ewolucji. Koszty utrzymania sa ogromne i nie musisz nikomu tutaj niczego zazdroscic. naprawde. Bylem w Polsce dwa lata temu i bylo to dla mnie bardzo pozytwne. Pamietaj,bedac Polakiem juz jestes lepszy niz kazdy inny dookola...
Wracajac do boksu... Dawson jest jednym z bokserow, ktorych nie lubie za styl, ale doceniam za ich doskonalosc w ringu. hopkins to moj "TOP !) wszechczasow. Nic dodac, nic ujac...
Pozdrowionka
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.