ZDANIEM NASZYCH CZYTELNIKÓW: EKSPERT

Luźne rozważania na temat ekspertowania

Oglądając studio Polsatu Sport podczas walki Aleksa Kuziemskiego, a tydzień  później Marco Hucka zacząłem się  zastanawiać, kto odpowiada za dobór zaproszonych gości? Jakim cudem trafił tam Andrzej Grajewski? Człowiek, którego z boksem łączy jedynie znajomość z Darkiem Michalczewskim oraz organizacja jednej (dosłownie jednej) gali w Polsce. Prawdziwy ekspert...

Zaproszenia Andrzeja Gmitruka nie neguje, bowiem jego obecność jest w pełni uzasadniona. Ale Grajewski? To już nie ma w Polsce osób, które znają się na boksie? Jak widać rzeba zapraszać do studia ludzi, którzy równie dobrze mogliby komentować zmagania tenisistów stołowych.

Czemu nie pomyślano o Albercie Sosnowskim, Grześku Proksie, Przemku Salecie, czy na ten przykład lubiącym dużo mówić Dawidzie Kosteckim. Jeśli nawet ten ostatni w owym czasie przebywał na obozie w Zakopanem, to zostaje jeszcze pozostała trójka. Nie zapomnijmy też o dziennikarzach. Jeśli Janusz Pindera nie mógł zjawić się w studio, to może warto było sięgnąć po osoby związane z serwisami internetowymi.  

Rysiek Koczura związany do niedawna z Boxing.pl ma za sobą doświadczenie wyniesione z telewizji TVN oraz SportKlub, a do tego wiedzę, którą mógłby obdarzyć 20 panów Grajewskich. Z tym samym portalem związany jest też Przemek Piątkowski, który mógłby wnieść sporo dobrego do rzeczowej dyskusji.  A jeśli nie oni, to czemu nie dać szansy redakcji Bokser.org? Piotr Momot, Michał Koper, czy Łukasz Furman moim zdaniem idealnie wpasowaliby się w klimat studia, a ich wiedza byłaby nieporównywalnie bardziej przydatna, niż puste słowa kolegi Michalczewskiego.

Podobnie ma się  sytuacja do komentatorów. Różnie można oceniać duet „K+K”, ale gala z udziałem Kuziemskiego pokazała, że pan Lucjan Olszewski nie powinien zasiadać obok Jerzego Kuleja. Dlaczego? Po pierwsze sposób przekazywania informacji. Monotonny, momentami wręcz usypiający. Po drugie, pan Lucjan całe życie związany był z boksem amatorskim. Posiada ogromną wiedzę, ale nie o zawodowej odmianie szermierki na pięści. Tu również można było spróbować zatrudnić w roli zastępcy pana Kostyry wspomnianych Sosnowskiego, Saletę, czy Koczurę. Jak widać Polsat Sport uznał, że nie ma takiej potrzeby. Niestety.

Reasumując. Nie szukam dziury w całym. Moim zdaniem jeśli dana telewizja chce trzymać poziom, powinna dbać o to, by zapraszani goście byli godni tego, by w studiu zasiadać. Jeśli w oczach kierownictwa ktoś taki jak Andrzej Grajewski na to zasługuje, to sugeruje w kolejnych odsłonach bokserskich gal zaprosić Maję Włoszczowską, Szymona Majewskiego lub Ryszarda Kalisza, który podobno kiedyś widział jedną walkę w telewizji.

Marek Rugowski 
 

Od redakcji:  Marek Rugowski przez lata tworzył serwis boxing.pl - jedną z najlepszych obok bokser.org stron traktującą o boksie.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Danny
Data: 04-09-2009 16:49:36 
Pan Kulej też powinien dać sobie spokój z komentowaniem,momentami potrafi byc zabawnie stronniczy itp.Zdecydowanie Kostyra,Saleta,Pindera...pomysł z redaktorami bokser.org,jak najbardziej trafiony,byli by to chyba najbardzie obiektywni ludzie.
 Autor komentarza: Jasiu1976
Data: 04-09-2009 17:11:59 
Swiete slowa,w pelnie sie podpisuje pod tym.
 Autor komentarza: Bvlgari
Data: 04-09-2009 17:14:40 
Najlepszy komentator (oprócz Kostyry) na dzień dzisiejszy - Albert Sosnowski.
 Autor komentarza: rogal
Data: 04-09-2009 17:18:57 
Akurat mi się Pana Grajewskiego dobrze słuchało, i uważam że to dobry gość do studia.

Ale chętnie zobaczyłbym tam kogoś z bokser.org, a najchętniej zawsze widziałbym Panów Pinderę, Gmitruka, Saletę. Są najlepsi.

Do wielu można się przyczepić ludzi, którzy bywają w studio ( i zdania sklecić nie umieją), lecz akurat Pana Grajewskiego zostawiłbym w spokoju.

I każdy ma swój gust. Ja Pana Olszewskiego słuchać lubię.

pozdrawiam
 Autor komentarza: Jasiu1976
Data: 04-09-2009 17:19:54 
Pindera+Saleta i jest the best.
To co zrobili komentujac walke Golota-Bowe 2 przeszlo do historii.
Nie wspominam juz o innych walkach ktore komentowali razem.
 Autor komentarza: WRIGHT
Data: 04-09-2009 17:25:25 
Jak ktoś ma dużo to chce jeszcze więcej, daj palec, to chcą rękę.Ludzie zlitujcie się w czym tutaj widzicie problem?Jak jest na nasze szczęście Polsat, który pokazuje nam wszystkie praktycznie najważniejsze wydarzenia bokserskie z Polski i Świata to to jest wszystko czego powinniśmy oczekiwać. Oni za to płacą choć pewnie nie zawsze im się zwracają koszta praw do transmisji.To jest prywatna telewizja i skoro są tam tacy a nie inni komentatorzy i eksperci to oznacza, że chce ich właściciel bo ma prawo kogo chce zatrudniać.Nawet jak są to znajomości to co z tego?Prywatna stacja rządzi się swoimi prawami.jak można mieć pretensje?Jak się coś nie podoba to nie płaćcie za tą platformę i nie bedziecie oglądać tych złych komentatorów, ewentualnie wyłaczcie głos podczas oglądania albo nie oglądajcie studia.Jest jeszcze możliwość stworzenia własnej telewizji i kupienia sobie praw do transmisji.Wtedy można zapraszać swoich gości do studia i komentatorów.Polsat to raz jeszcze podkreślam prywatna TV i jak chcą to mogą nawet do komentowania zapraszać Rydzyka, ich sprawa a my cieszmy się, że mamy gdzie oglądać wszystkie najważniejsze imprezy pięściarskie w tej nie najpopularniejszej przecież dyscyplinie w tym kraju. Cieszmy się że Polsat na boks postawił a nie szukajmy problemów, które nie istnieją.
 Autor komentarza: maciekao
Data: 04-09-2009 17:27:50 
Pindera nadaje się i do studia i do komentowania.Co Do Grajewskiego to zna Hucka i po walce zadzwonili do niego i udzielił krótkiego wywiadu, to jakaś korzyść.Najgorsza jest chyba stronniczość komentatorów w walce De La Hoya-Mayweather oraz we wszystkich walkach Hattona.Kostyra,Kulej są dobrzy ale nie można być stronniczym.Powinniśmy brać przykład z HBO i Showtime
 Autor komentarza: Woody
Data: 04-09-2009 17:37:09 
Janusz Pindera to jego słucha mi się najlepiej, ma wiedzę, nie jest stronniczy (co niestety zdarza sie panu Kostyrze, którego mimo to też lubię) no i jego subiektywne oceny (bo jak pisał Arystoteles obiektywizm nie istenieje, istnieje tylko osobista ocena) wydają się trafne.
 Autor komentarza: miketyson11
Data: 04-09-2009 18:11:09 
POPIERAM W 100%
 Autor komentarza: Zeke
Data: 04-09-2009 18:13:26 
woody, święta racja
 Autor komentarza: darek4370
Data: 04-09-2009 19:30:26 
Pan Kulej z całym szacunkiem dla Jego osiągnięć w boksie, ale jako komentator powinien sobie odpuścić.
Czasami mam wrażenie że komentuje inną walkę.
 Autor komentarza: SonyTincarelli
Data: 04-09-2009 19:49:14 
WRIGHT, święta racja. Mają jeden Polsat i jeszcze wybredzają
 Autor komentarza: tomek2w8
Data: 04-09-2009 19:52:02 
ZGADZAM SIĘ Z AUTOREM TEGO ARTUKUŁU ŻE NIEWŁAŚCIWĄ OSOBĄ KTÓRA KOMENTIWAŁA GALĘ Z NIEMIEC BYŁ PAN ANDRZEJ GRAJEWSKI PODCZAS GALI BOKSERSKIEJ MARCO HUCK VS RAMIREZ. CO WIĘCEJ UWAŻAM ŻE NIE POWINNA TELEWIZJA POLSAT ZEZWALAĆ NA PRZEPROWADZANIE WYWIADÓW Z BOKSERAMI OD PROMOTORÓW NIEMIECKICH JAK TO MIAŁO MIEJSCE OSTATNIM RAZEM. DECYZJA SĘDZIÓW O WYGRANEJ HUCKA BARDZO KONTROWERSYJNA I DO TEGO JESZCZE TA POŹNIEJSZA ROZMOWA TELEFONICZNA NA ŻYWO Z HUCKIEM. NIE TRZEBA BYŁO BYĆ FACHOWCEM WYSOKIEJ KLASY ŻEBY ZAUWAŻYĆ ŻE WALKĘ WYGRAŁ ZAWODNIK Z ARGENTYNY, KTÓRY NACIERAŁ CAŁĄ WALKĘ I SWOJĄ BRUTALNĄ SIŁĄ DOPROWADZAŁ ZAWODNIKA Z NIEMIEC DO CIĄGŁEJ DEFENSYWY Z KTÓRĄ ZUPEŁNIE SOBIE NIE RADZIŁ. HUCK WYGRAŁ CO NAJWYZEJ 4 RUNDY Z 12. UWAŻAM ŻE ZAPRASZANIE TAKICH GOŚCI JAK PAN GRAJEWSKI BYŁO ZUPEŁNIE NIESTOSOWNE.
PAN JANUSZ PIMNDERA JEST BEZDYSKUSYJNYM NAJLEPSZYM KOMENTATOREM BOKSU AMATORSKIEGO JAK I ZAWODOWEGO KTÓREGO ZAWSZE CHĘTNIE SŁUCHAM. JEGO WYPOWIEDZI NA TEMAT WALK SĄ ZAWSZE BEZSTRONNE I OCENIANE W SPOSÓB OBIEKTYWNY.
 Autor komentarza: waden15
Data: 04-09-2009 19:54:00 
Myślę że Janusz Pindera pomimo trochę usypiającego komentarzu i jest największym specem od tej fuchy w Polsce... Kostyrę przestałem lubic po walce Mayweather jr - Oscar de la Hoya gdzie dzięki jego "obiektywizmowi" Polacy ubzdurali sobie że wynik tej walki jest nie sprawiedliwy...
A pana Grajewskiego bardzo lubię słuchać, ale myślę że jego osoba wśród Gmitruka i np. Włodarczyka jest trochę nie poważna
 Autor komentarza: waden15
Data: 04-09-2009 19:58:06 
I jeszcze jedno - Grajewski dzień po gali w Niemczech gdzie gościł w studiu bokserskiego w samo południe komentował zmagania piłkarskie na Polsat Sport w jakimś tam programie
 Autor komentarza: Aro87
Data: 04-09-2009 20:01:41 
Panowie ale co się dzieje z panem Kostyrą??
 Autor komentarza: KubaK
Data: 04-09-2009 20:04:20 
A jak uważam, że z ekspertami od boksu nie jest w naszym kraju źle. Wręcz przeciwnie, jest bardzo dobrze. Cenię zarówno pana Kostyrę jak i pana Pinderę. Dodatkowo, pan Janusz ma nielichą wiedzę co do innych dyscyplin sportu. Pan Andrzej zapewne też, choć nie słyszałem jego wypowiedzi na ten temat. Jako sympatyk wielu dyscyplin sportu cieszę się, że akurat w boksie fachowców nie brakuje. Gdzie indziej bywa niestety różnie.
 Autor komentarza: mickQ
Data: 04-09-2009 20:16:05 
Duety najlepiej powinni tworzyć tylko ludzie którzy stali w ringu bądż trenerzy. Takie właśnie mieszanki są najlepsze oczywiście z wyjątkami K+K to totalna porażka ale Pan Pindera i Saleta, Proksa, Sosnowski z miłą chęcią. Janika też bym posłuchał z przyjemnością. Natomiast dziennikarzom poza Pinderą ja mówię zdecydowanie nie!!!. Panów Kopera i Furmana pewnie nie wezmą z uwagi na dykcję.
 Autor komentarza: hitman
Data: 04-09-2009 20:50:41 
przestancie sie czepiać pana Grajewskiego!

waden15-ten program o którym pisałeś to cafe futbol
 Autor komentarza: waden15
Data: 04-09-2009 20:55:19 
hitman
Rzeczywiście... Wszak z piłką nożną ma większą styczność aniżeli z boksem...

Jakie czepianie - taka jest prawda, Grajewski jet sympatykiem boksu, nic więcej, a zaproszony został tylko dlatego że ma jakąś styczność z polsatem(chyba nikogo bardziej ambitnego znaleźć nie mogloi...
 Autor komentarza: waden15
Data: 04-09-2009 20:55:25 
hitman
Rzeczywiście... Wszak z piłką nożną ma większą styczność aniżeli z boksem...

Jakie czepianie - taka jest prawda, Grajewski jet sympatykiem boksu, nic więcej, a zaproszony został tylko dlatego że ma jakąś styczność z polsatem(chyba nikogo bardziej ambitnego znaleźć nie mogloi)...
 Autor komentarza: hitman
Data: 04-09-2009 20:58:48 
waden-czyli według ciebie te kontakty z Kollem(czy jak mu tam) i Sauerlandem to plotki wyssane z palca??
 Autor komentarza: waden15
Data: 04-09-2009 21:00:47 
hitman

Nie wiem, nie znam Andrzeja Grajewskiego... Wypowiadam się o tym co słyszałęm w studiu, czyli subiektywne opinie mało wnoszące do dyskusji
 Autor komentarza: Emilian
Data: 04-09-2009 21:18:05 
A ja sie dziwie, że jeszcze nikt nie wymienił Pana Edwarda Durde. Jak dla mnie nr.1 jesli chodzi o komentowanie walk bokserskich.
 Autor komentarza: otke
Data: 04-09-2009 21:31:12 
"pan Lucjan Olszewski nie powinien zasiadać obok Jerzego Kuleja. Dlaczego? Po pierwsze sposób przekazywania informacji. Monotonny, momentami wręcz usypiający. Po drugie, pan Lucjan całe życie związany był z boksem amatorskim. Posiada ogromną wiedzę, ale nie o zawodowej odmianie szermierki na pięści."
Pan Olszewski ma dużą wiedzę na temat boksu zawodowego i amatorskiego, nie sądzę żeby osoba pisząca ten news była uprawniona do wystawiania tego typu opini na temat wiedzy pana Lucjana. Może nie jest super komentatorem(choć kiedyś był całkiem zabawny-eurosport), ale wiedzę ma ogromną. Wiadomo wiek robi swoje i czasami człowiek może myśleć trochę wolniej. Czytałem boksera z jego artykułami i były naprawdę rzeczowe, nie mam zastrzeżeń co do jego opini i ekspertyz.
To, że takie newsy pojawiają się na stronie powoduje że czytający mogą pomyśleć, że redakcja zgadza się z autorem, jeżeli tak jest to jestem rozczarowany.
Dla kontrastu powiem że wychwalany Saleta już nie raz gadał bzdury np o słabym ciosie Shannona Briggsa. Pindera jest tez wielkim znawca ale często zamiast komentować walkę zaczyna opowiadać o rankingach i sytuacji w wadze ciężkiej.
 Autor komentarza: gazda
Data: 04-09-2009 22:56:26 
Lucjan Olszewski jest dobry bo mozna sie paru rzeczy dowiedziec, ale zly bo mozna wczesniej usnac zanim wystrzeli jakas ciekawostka.

Saleta moze sparowal z Briggsem i na tej podstawie tak twierdzil. Jego prawo w koncu czul na nosie cios niejednego czolowego piesciarza a sparowal z wieloma.

Pindera to solidny komentator, ale nie moj ulubiony.

Jurek Kulej, Jurek, ah ten Jurek, ale tylko w duecie z Andrzejem KOstyra, ktory nokautuje swoimi tekstami i mozna mu wybaczyc jego wpadki. Kostyra = klimat
Nie wiem co sie stalo z panem Andrzejem, dlaczego go juz nie ma? Zaczalem tesknic ;-) zwlaszca kiedy z Kulejem zestawiono Pindere i Olszewskiego. Pan Jurek czul chyba jakas presje bo z Kostyra komentuje na luziku... w koncu koledzy.


Co do stacji telewizyjnych to zgadzam sie z Wrightem.
Trzeba jednak zaznaczyc to, ze stacje w Polsce nie moga puszczac tego co by chcial ich wlasciciel, przynajmniej nie wszystko.
Ten kto przyznaje koncesje ten decyduje co leci w tv.
Na szczescie boks to tylko sport. i w tej kwestii nei ma ograniczen.
Mysle, ze mamy sporo szczescia, ze to akurat panu Solorzowi powierzono POlsat i mozemy teraz ogladac "kawal dobrego boksu"

 Autor komentarza: mareno
Data: 05-09-2009 11:31:00 
Okazuje sie, ze niefortunnie umiesicilem nazwisko Maji Wloszczowskiej, bowiem nasza medalista olimpijska miala powazny wypadek na MS i obecnie nie moze mowic (pozrywane miesnie twarzy). Wszystko to w kontekscie jej roli, jako potencjalnego komentatora wypadlo conajmniej niestosownie. Byl to jednak niezamierzony zabieg.
 Autor komentarza: odyniec
Data: 05-09-2009 13:00:59 
janajcetniejnieoladalbyma wlasciwie nie sluchal Kuleja ktory mimo swojej wiedzy na komentatora nadaje sie jak Jarek Kaczynski na modela
 Autor komentarza: Biker
Data: 05-09-2009 13:56:29 
Ludzie dziwi mnie że nikt tutaj nie wspomniał o panu Edwardzie Durdzie..
Edward Durda moim zdaniem jest najlepszym komentatorem, uwielbiam go słuchać...

p.s
jak ktoś by nie widział to komentuje on głównie dla Canal +
 Autor komentarza: kelIf
Data: 05-09-2009 15:50:57 
Eduardo jest rzeczywiście w porządku - jak nie ma nic do powiedzenia, to po prostu nie mówi, a jak mówi to konkretnie. Co do Andrzeja Grajewskiego to z pewnością ma większe prawo zasiadać w roli komentatora niż większość wypowiadających się powyżej pseudo fachowców. Pytanie to krytyków AG: Ilu z Was promuje jakichkolwiek zawodników?
 Autor komentarza: sknerus
Data: 05-09-2009 22:41:08 
Pan Grajewski organizował 19 walk o mistrzostwo swiata/w tym w Polsce gale Michalczewskivs.Grandis/ i napewno ma pojecie o boksie.
 Autor komentarza: kelIf
Data: 06-09-2009 00:32:25 
Coś Ty, sknerus, szanowny Pan (ex)Redaktor organizował pewnie więcej, dlatego się sadzi. Chłopaki z bokser.org - myslę, że powinniście sobie dać spokój z wypowiedziami stojącymi na takim poziomie.
 Autor komentarza: mareno
Data: 07-09-2009 11:09:38 
@sknerus - jesli to co piszesz to prawda, to bije sie w piers. jednak sam Grajewski przyznal w studiu, ze organizowal jedynie jedna gale w Polsce z udzialem wspomnianego przez ciebie Michalczewskiego i Grandisa. stad moje slowa na wstepie.

gdyby jednak okazalo sie, ze mial jakis swoj udzial przy kolejnych 18 walkach, i tak bede trzymal sie tezy, ze nie jest on osoba na odpowiednim miejscu. nie wprowadza do dyskusji w studiu nic, co mogloby zainteresowac kibica boksu. jest wiele osob, z duzo wiekszymi kwalifikacjami, ktorzy mogliby zasiac na jego miejscu.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.