GŁOWA ADAMKA WYLĄDUJE W PIĄTYM RZĘDZIE

24 października w Łodzi dojść ma do anonsowanej jako polska "walka stulecia" potyczki czterokrotnego pretendenta do tytułu mistrza świata wszechwag Andrzeja Gołoty (41-7-1, 33 KO) z aktualnym czempionem kategorii junior ciężkiej federacji IBF Tomaszem Adamkiem (38-1, 26 KO).

ANDRZEJ GOŁOTA: SERWIS SPECJALNY >>

Jak się okazuje starcie "Andrew" z "Góralem" wywołuje sporo emocji nie tylko nad Wisłą ale i w mekce boksu zawodowego- Stanach Zjednoczonych. Nazywany "Biblią boksu" prestiżowy magazyn "The Ring" w swoim cotygodniowym podsumowaniu określił konfrontację Gołoty z Adamkiem jako "najbardziej interesujący pojedynek". Co ciekawe, inaczej niż zdecydowana większość polskich miłośników boksu, Michael Rosenthal z "The Ring" nie stawia Gołoty w październikowym boju na z góry straconej pozycji.

TOMASZ ADAMEK: SERWIS SPECJALNY >>

- Walka z Gołotą może okazać się bardzo ryzykowna dla posiadacza pasa mistrzowskiego „The Ring” [Tomasza Adamka], który jest znacznie mniejszy od swojego potężnego rodaka.- czytamy w elektronicznym wydaniu magazynu- Gołota nie jest już tym, kim był kiedyś, ale z pewnością ma wystarczająco dużo siły, by zranić swojego naturalnie mniejszego rywala. Wydaje się, że Adamek jest na tyle zwinny i gibki, by uniknąć kłopotów w starciu z wypalonym już oponentem, jednak jeśli mu się nie uda, jego głowa wyląduje w piątym rzędzie na trybunach.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: reserved
Data: 24-08-2009 18:31:31 
panowie z "THE RING" obawiam się ze szału nie bedzie ale.... moja skromna ocena jest taka: jezeli "ANDREW" PRZETRZYMIE 1 RUNDE TO NA PKT. Adamek wygra a przez KO,TKO GOLOTA z drugiej strony góral tez jakie takie ale szanse ma na TKO.......(wiem ze to brzmi nielogicznie)
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 24-08-2009 18:50:09 
Dlaczego niby nielogiczne brzmi to ze Adamek moze Golote znokautowac?Roznica wagi i sily na pewno bedzie duza ale gdy Adamek trafi Golote na punkt to bedzie K.O. Obaj maja takie same szanse na wygranie tego pojedynku przez K.O Tomek wieksze ma szanse wygrania go na punkty choc i to nie jest przesadzone!!
 Autor komentarza: Kalifek
Data: 24-08-2009 19:00:55 
Faworytem moim zdaniem będzie Tomek, ale do końca wyniku nie jestem pewien.
 Autor komentarza: waden15
Data: 24-08-2009 19:42:24 
"Adamek trafi Golote na punkt to bedzie K.O"

Czyli sądzisz że Adamek ma szanse wygrać walkę jednym ciosem???Jak dla mnie bije zdecydowanie za słabę, nawet Brewster zanim znokałtował Gołotę poprzedził to kompilacją ciosów
 Autor komentarza: rys
Data: 24-08-2009 19:44:42 
Dla mnie w rachubę wchodzą tylko albo aż trzy możliwości;

-Gołota wygrywa przez KO

-Adamek wygrywa na punkty

a trzecia to taka, ze jeszcze Bóg się zastanawia czego to Gołota na ringu nie wywinął.....

aha i kibicuje Gołocie bo jego walki są jak dobry thriller, nieważne ile trwają ważne że trzymają w napięciu
po ostatniej walce trzęsło mnie chyba ze trzy godziny, żaden film ci tego nie ....
 Autor komentarza: capricornxxx
Data: 24-08-2009 19:47:09 
etc etc.
 Autor komentarza: KOSTROMA
Data: 24-08-2009 19:53:57 
Jestem za Gołotą i myślę że zbyt wiele osób pochopnie przekreśla jego szanse na zwycięztwo.Gołta to już nie jest czołówka wagi ciężkiej ale nadal bardzo solidny bokser tej kategorii jego walki z Mollo i Mc Bridem to przecież nie jest jakaś odległa historia.Tak jak napisał waden 15 Gołota ma mocną szczękę i jest bardzo dobrym technikiem on będzie umiał wykorzystać przewage warunków fizycznych nad Góralem i zniwelować szybkość Adamka
 Autor komentarza: xxxxx
Data: 24-08-2009 20:06:41 
Jeśli zdobede bilet na tą gale to mam nadzieje , że nie będzie to 5 rząd,dostac głową Adamka po power punch'u Andrew to nic ciekawego.
A na poważnie to walczy ze sobą dwoje moich ulubionych bokserów, ale serce bedzie za Gołota!!!
 Autor komentarza: Grypser86
Data: 24-08-2009 20:12:18 
Jak dla mnie to juz nie ten Gołota. Jest po kolejnej kotuzji ,dlugi rozbrat z treningami. Poprostu licze na dobra walke, bede obiektywny co do werdyktu ,lecz prospektem jest Adamek.
 Autor komentarza: CarlosRamirez
Data: 24-08-2009 20:37:00 
O i wreszcie ktos spojrzal podobnie jak ja na ta walke czyli po prostu tak ze to bedzie fajna walka. A nie te polskie ciagle gadanie ze niepotrzebna.
 Autor komentarza: witekkrol
Data: 24-08-2009 20:38:41 
W której walce Gołota miał mocną szczękę/
 Autor komentarza: KOSTROMA
Data: 24-08-2009 20:55:43 
Wiem że to może zabrzmieć nirco śmiesznie ale w walkach z Lewisem , Brewsterem , Tysonem , Grantem on przyjmował ekstremalnie ciężkie bomby ,po których jednak sam stawał na nogi inna sprawa ,że pojedynki te były szybko przerywane gdyż nie było sensu kontynuować jednostronnego niebezpiecznego dla zdrowia gołoty bicia.A no i wspomniani prze ze mnie MC Bride i Mollo , tam też inkasował tęgie ciosy na łeb a mimo to dał rade.
 Autor komentarza: MAXIMVS
Data: 24-08-2009 21:08:41 
Zgadzam się z KOSTORAMĄ, co do oceny sytuacji. Według mnie cień Andrzeja Gołoty wygra z Tomkiem Adamkiem i zrobi niespodziankę niektórym kibicom. Śmieszy mnie natomiast twierdzenie zamieszczone powyżej, że Adamek może Gołocie dac KO jednym ciosem. Nie udało się to Tysonowi , Brewsterowi, Lewisowi to tym bardziej nie zrobi tego juniorek. Oceny nt. Gołoty są podzielone, ale wszyscy specjaliści zawsze podkreślali, że największym atutem Gołoty jest mocna szczęka.
 Autor komentarza: otke
Data: 24-08-2009 21:09:49 
Grant go trafił i Gołota odrazu miał wszystkiego dosyć, Austin też ledwo zachaczył lewym sierpem i Andrew leżał jak długi. Najgorsze jest to, że ten cały Ray nigdy nie słynoł z mega ciosów.
To będzie powtórka z walki Holy-Toney, znowu cruzer wygra.
 Autor komentarza: Danny
Data: 24-08-2009 21:17:39 
Szczęka zawsze była atutem Gołoty walki z Pouhą,Bowem,Sandersem...o tym świadczą,zresztą nie tylko te..wiele innych pojedynczych ciosów ustanych przez Gołote,wielu zawodników..dostało by cięzkie K.O po strzale od Brewstera,Tysona,Bowa czy nawet...silnego prymitywa Mollo.Andrew zawsze miał solidny czajnik....W.Kliczko może pomażyć o takim łbie:)

pozdro
 Autor komentarza: waden15
Data: 24-08-2009 21:22:05 
otke
Tylko Toney to dużo wyższa klasa niż Adamek...
 Autor komentarza: Danny
Data: 24-08-2009 21:25:49 
otke- niby masz racje...ale walka z Sandersem...pokazała,że przyjąć potrafi z Bowem też.Grant go trafił ale nie ,,zabił,,...chodzi mi generalnie o to,że potrafił wziąść na głowe jak czeba było..inną sprawą jest to,że schodził do szatni po takich akcjach(Tyson,Grant)..ale to zdecydowanie psychika....Gołote tak naprawde skrzywdził tylko Lewis.

pozdro
 Autor komentarza: KOSTROMA
Data: 24-08-2009 21:31:55 
No dobrze ,ale z Austinem szybko wstał ,a przegrał chyba naprawde z powodu kontuzji .Dodam jeszcze ,że Góral to nie Roy Johnes , Holifield ,Toney ani Herbie Hide. Posiada wprawdzie niezłomną psychikę ,ale brakuje mu predyspozycji typowo fizycznych .Wymienieni przeze mnie bokserzy posiadali jak na swoje warunki mocną bombe albo jakiś inny super atut dlatego zaistnieli w wadze ciężkiej. Adamek tych rzeczy nie ma ,posiada wprawdzie idealną psychikę ale to moim zdaniem za mało w tej kategorii.
 Autor komentarza: Danny
Data: 24-08-2009 21:46:47 
KOSTROMA- przesadziłeś,Hide w takim doborowym towarzystwie?:)....to straszna porażka a nie jakiś szczególny zawodnik.Jeden z najbardziej szklanych i cienkich wydolnościowo zawodników...jakich znam,technikiem tez nie był wybitnym:)...Adamek,Jirov,Gomez to moim zdaniem lepsi zawodnicy od tego gościa.Herbie miał kowadło w łapie i nic więcej:)...znalazł się w odpowiednim miejscu i czasie..dlatego zaistaniał..nie pokonał nikogo szczególnego...no podstzarzałego Tuckera:)..be jaj:)

pozdro
 Autor komentarza: lefthook2012
Data: 24-08-2009 21:51:14 
HE HE HE w PIATYM RZEDZIE dobre bardzo dobre :) Licze na Golote ...Andriu to zywa legenda...uwazam ze nalezal mu sie pas przynajmniej 2 razy...Byrd i Ruiz...pozdrawiam
 Autor komentarza: MAXIMVS
Data: 24-08-2009 21:51:54 
Wg mnie Gołota upadł po ciosie Austina bo był sztywny i nie ma już nóg. Ten upadek nie był wynikiem "odłączenia zasilania". Twierdzę tak po dalszym przebiegu walki. W końcówce Austin wpakował serię ciosów i nie był w stanie położyc Gołoty, a tam był tylko jeden cios z lewej ręki i Andrzej na deskach, moim zdaniem był to bardziej upadek niż klasyczny nokdaun. Przebieg walki z Austinem, też dowodzi, że Adamk nie ma szansy na zwycięstwo przez KO jednym ciosem. Prędzej już uwierzyłbym w TKO ale tylko w pierwszej rundzie. Później Gołota będzie się rozkręcał i przejmie inicjatywę.
 Autor komentarza: KOSTROMA
Data: 24-08-2009 21:59:59 
No dobra przesadziłem z tym Hide właśnie przejrzałem jego box rec .Przyznam szczerze ,że pamiętałem go głównie z walki z Bowem.
 Autor komentarza: Maro
Data: 24-08-2009 22:11:01 
Myślę że to będzie wojna na wyniszczenie, ponieważ obaj mają twarde szczęki. Obronę lepszą ma chyba Gołota, bynajmniej miał... Więc kto wie kto wie. Nie lubię siebie za to że kibicuję przeciw Adamkowi który jest faworytem i ma jeszcze wiele do wygrania ale jak tu nie kibicować ANDREW?!
 Autor komentarza: Jasiu1976
Data: 24-08-2009 22:23:51 
Mysle,ze jak Andrzej trafi to skonczy sie mit granitowej szczeki Adamka.Tylko trzeba trafic,na punkty zdecydownie wygra Adamek - swoja szybkoscia niestety to zrobi.Andrzej ma juz swoje lata choc bede mu goraco kibicowal.
 Autor komentarza: amancik
Data: 24-08-2009 22:32:33 
andrzej moze duzo wytrzyma ale jest latwy do trafienia tym bardziej przy szybkosci Adamka bo od Austina czy McBride'a jest wszyscy wiemy ile szybszy a tamci potrafili Golote zaskonczyc. Andrzej musi liczyc na KO bo moim zdaniem nie wytrzyma pelnego dystansy w tempie Adamka i jak go wczesniej nie poddadza to polegnie wyraznie na pkt. Oby tylko mu nie odbilo i walczyl czysto bez skandalu.
 Autor komentarza: witekkrol
Data: 24-08-2009 22:35:43 
Gołota w walce z najlepszymi był zawsze kelnerem i tak pozostanie po walce z Adamkiem.Walka potrwa kilka rund bo Adamek da zarobić Solorzowi.Po tym pojedynku będziemy wiedzieć kto jest prawdziwym mistrzem .Adamek.
 Autor komentarza: maciekao
Data: 24-08-2009 23:03:06 
wie ktoś o której ta konferencja?
 Autor komentarza: tonka
Data: 24-08-2009 23:05:15 
Konferencja jutro, czyli we wtorek, w Polsacie Sport o godz. 15.00.
 Autor komentarza: Mike1990
Data: 24-08-2009 23:55:05 
Dla mnie to będzie smutna walka bo któryś z nich przegra, jeśli to będzie Tomek to można zapomieć o wielkich emocjach w sobotnie noce z najlepszymi bokserami i tworzeniu historii polskiego zawodowego boksu, z drugiej strony jeśli przegrał by Andrzej to wiem, że czułbym ogromny smutek i żal, nie o to że Andrzej dał kolejny raz plamę a o to, że to jego już ostatnia jego walka tej niezwykłej kariery. Nigdy niezapomnę tego boksera i emocji towarzyszących mi podczas jego walk, szczęśliwie Andrew zapracował na emeryturę i w porówniu z byłymi rywalami-bankrutami typu Bowe, Tyson może się cieszyć z życia.
Na walkę oczywiście jadę by dopigować Andrzeja Gołotę!

Jednak najlepszym rozwiązaniem w walce Adamek VS Gołota byłby remis, który pewnie Tomka i Andrzeja nie skrzywdził, oboje by wyszli z twarzą z tej konfrontacji.
 Autor komentarza: hingis
Data: 25-08-2009 07:53:10 
DUŻO ludzi wypowiada się komu będzie bardziej kibicować. Wiadomo,że Adamek jest w takim miejscu swojej kariery że porażka z Gołotą nie wpłynęłaby dobrze na jej rozwój. Ale gdyby serwis BOKSER.ORG zorganizował sondę "komu kibicujesz w walce Gołota vs Adamek" (o co proszę) zaznaczyłbym Andrzeja. Za te wszystkie nieprzespane noce ;-)
 Autor komentarza: MAXIMVS
Data: 25-08-2009 08:24:29 
amancik napisał, że Gołota nie wytrzyma pełnego dystansu w tempie Adamka. To "tempo Adamka" to jakiś mit. W Walce z Cunnem Adamek wyprowadził ponad 400 ciosów, natomiast Gołota w walce z Mollo wyprowadzil ponad 600 (!) ciosów. Statystyki jasno wskazuja kto miał większe tempo. Oczywiście nie wiemy w jakiej formie obecnie jest Gołota. Od 7 listopada nie wychodzil przecież do ringu. Roczny rozbrat niewątpliwie musi mieć jakieś znaczenie, więc może być różnie.
 Autor komentarza: otke
Data: 25-08-2009 09:15:10 
nie uważam żeby Adamek był dużo gorszy od Toneya, może nie ma takiej twardej szczęki, ale jest równie szybki, zacięty itp, za to jestem pewien że Holy był wtedy dużo lepszy od obecnego Gołoty. To nie będzie nokaut w 1rd, Adamek będzie go ogrywał szybkością i zwinnością, ciosy będą się kumulowały jak w walce z Banksem, także te na tułów, wkońcu Andrzej nie da rady dalej walczyć.
 Autor komentarza: MAXIMVS
Data: 25-08-2009 09:33:23 
gdyby Toney bił z taką siłą jak Adamek to miałby 0% szans na zwycięstwo z Hollym.
 Autor komentarza: MAXIMVS
Data: 25-08-2009 09:37:09 
natomiast co do tego, że Holy w starciu z Toneyem był w lepszej formie niż obecnie Gołota to się zgadzam. Od walki z McBridem Gołota zupełnie nie miał nóg. Teraz na 100% nie bedzie niestety lepiej.
 Autor komentarza: amancik
Data: 25-08-2009 09:58:48 
dokladnie otke o tym mowie Adamek go "zajedzie" bedzie bil seriami i odskakiwal. Wykonczy go mlodoscia i szybkoscia. Golota juz nie jest w stanie wejssc na pewien poziom...
 Autor komentarza: Danny
Data: 25-08-2009 10:02:31 
..raczej innej taktyki jak ruchliwosć i zamęczenie Tomek nie może obrać.Jest słabszy od Andrzeja fizycznie..dużo słabiej bije,problem może się pojawić jak wejdzie Andrzejowi na ręke:)...pożyjemy zobaczymy.

pozdro
 Autor komentarza: wielkimiznawca
Data: 25-08-2009 10:11:51 
Niezależnie od tego czy to ten czy juz nie ten Golota... Za Golotą bede i juz. Chyba, ze WYROCZNIA ODYNIEC zaleci inaczej hehehehehehehehehehehehe
 Autor komentarza: odyniec
Data: 25-08-2009 11:08:59 
wielkimiznawco
w tym wypadku jestem calym sercem z tobą a wlasciwie z Andrzejem
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.