KLICZKO: JANUKOWYCZ OKRADŁ UKRAIŃCÓW

Według sondaży Witalij Kliczko (45-2, 41 KO) miałby ogromne szanse na objęcie stanowiska prezydenta Ukrainy, tylko że obecny rząd robi wszystko by nie dopuścić mistrza świata wszechwag do władzy. "Na kolanie" powstają nowe uchwały, które mają mu uniemożliwić dojście do władzy. Ale "Doktor Żelazna Pięść" łatwo się nie podda.

- Ukraina miała szansę, Janukowycz jej nie wykorzystał i ponosi za to pełną odpowiedzialność - takimi słowami w rozmowie z TVN 24 sławny pięściarz skomentował brak podpisu prezydenta pod umową stowarzyszeniową Ukrainy z Unią Europejska.

- Janukowycz będzie musiał ponieść tego konsekwencje, jesteśmy o tym przekonani, jeśli on nie podpisze tej umowy, to zrobi to nowy prezydent, którego wybierzemy na jego miejsce. Ludzie wychodzą aby protestować, to zrozumiałe. To walka o życie, o wizję, o przyszłość. Bez walki nie ma zwycięstwa. Dlatego wszyscy protestujemy, wszyscy chcemy żyć w Europie - kontynuował mistrz wszechwag.

- Poziom korupcji na Ukrainie bardzo wzrósł, sądy nie funkcjonują i spełniają tylko wolę prezydenta. Nie mamy wolnego rynku, nasza gospodarka tonie. Ukraińcy nie mają żadnych perspektyw, żadnej przyszłości. Siedem milionów obywateli nie może się tu spełniać i pracuje za granicą(...) Spędziłem w Europie bardzo dużo czasu. Widziałem też olbrzymie postępy, jakie poczyniła Polska, dlatego jestem przekonany, że my też musimy zostać Europejczykami.

Przypomnijmy, że Witalij od czternastu miesięcy nie bronił już pasa WBC. Do dziś do północy ma się zadeklarować, czy kończy karierę sportową, czy zamierza ją kontynuować. Starszy z braci uzależniał swą decyzję właśnie od spraw politycznych w swoim kraju.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Champion20
Data: 30-11-2013 11:06:09 
Akurat Polsce wejście do Unie dało faktycznie postęp hehehe brak pracy i likwidacja przedsiębiorstw to prawda o Polsce w Unii. A co do kariery wątpie czy Kliczko jeszcze zawalczy na ringu marne szanse
 Autor komentarza: ArktycznaMalpa
Data: 30-11-2013 11:53:32 
dlaczego Klistchko chce wprowadzic do Uni jak ta sie juz sypie i pewnie z polowa krajow chcialaby z niej uciec?
 Autor komentarza: Gestfeind
Data: 30-11-2013 11:58:17 
Tak, tak.
Gdyby nie Unia, bylibyśmy teraz na poziomie Ukrainy. Możliwość wyjazdu za granicę, i pracy np. w Anglii powoduje, że nasz kraj jeszcze nie runął. Ile rodzin jest utrzymywanych, dzięki napływom pieniędzy zza granicy, gdzie pracuje mąż/żona?

Ile dróg, mostów, obwodnic powstalo dzięki współfinansowaniu z Unii?

Unia nie jest idealna, ale strach wyobrazić sobie, co by było, gdybyśmy do niej nie weszli (za czym wtedy optowali m.in Lepper, Kaczyński...)
 Autor komentarza: PPS
Data: 30-11-2013 12:06:50 
Poniższa wiadomość łamie postanowienia regulaminu. Użytkownik PPS piszący z IP: 83.20.226.137 dostaje ostrzeżnie. Jeśli będzie dalej łamał regulamin, zostanie usunięty ze społeczności użytkowników serwisu.


Niechże już wypierdala do tej polityki i skończy z tym boksem, a nie trzyma ten pas na siłę i nuży całą HW
 Autor komentarza: georgedawid
Data: 30-11-2013 12:08:30 
Ukraińcy nie potrafią czytać dokument Unii
Unia nic nie daje za to Ukraina musi zmodernizować swoje fabryki za swoje, dodam że 90% produkcji idzie do Rosji oraz Ukraina jest potrzebna Unii tylko i wyłącznie za darmowy tranzyt ropy oraz kukurydza i żyta w cenach promocyjnych
A co Kliczko wie o gospodarce ? rozmawiał z Rosją ?
Kliczko ma wszystko w dupie, ma pieniądze i zagwarantowany byt w Niemczech a co szeregowy Ukrainiec ma zrobić jak się nie uda ?
Jest to delykatnie mówiąc chore, przyjmują kraj do Unii, nie dają na rozwój złamanego grosza i tylko chcą wykorzystać
 Autor komentarza: PabloEscobar
Data: 30-11-2013 12:22:26 
Kolego Gestfeind to co napisałeś po części się zgadza.Ale zapomniałaś o pewnej sprawie np. Jak wejść do Unii to na równych zasadach między innymi dofinansowania itp.itd. A nasz kraj za rządów L.Millera i SLD wprowadził nas do Unii na kolanach i dlatego teraz Polacy są uważani za Murzynów Europy ;/
 Autor komentarza: Homer
Data: 30-11-2013 12:28:21 
apeluję, by bokser.org, najlepszy portal bokserski, nie pisał o polityce. bo słabo to wychodzi. a Witalij niech wraca na ring. bo takie są właśnie rozpisane dla was role. tak bym to widział.
 Autor komentarza: Champion20
Data: 30-11-2013 12:29:23 
georgedawid - zgadzam się właśnie tak to wygląda. Gestfeind - powstały drogi przed burzą Euro a teraz brakuje miejsc gdzie Polacy moglyby pracować bo wszystko polikwidowali. To za granice wyjechać jest takie fajne? to w Polsce powinnismy tyle zarabiać i zyc jak w Niemczech. Kliczko żyjący pośród ludzi sukcesu z kasa w kieszeni robiący wielkie interesy jak może zrozumieć biednych ludzi na Ukrainie? Oni nie chcą Unii
 Autor komentarza: fop
Data: 30-11-2013 12:40:57 
Czasami się zastanawiam czy ludzie wschodniej europy nie mają już mózgów.

Ukraina zamiast uczyć się na przykładzie Polski i iść własną drogą albo liże tyłek Rosji albo chce do Łunii. Tragedia.

Zobaczcie jak łatwo jest nami manipulować. Niemcy i pół europy zachodniej realizuje na zimno wykalkulowane własne interesy.

Przykre jest, że nikt u nas ani po wschodniej granicy nie potrafi działać bez uwzględniania nacisków zewnętrznych.

Jak czytam o tych możliwościach wyjazdów na zachód do pracy na zmywaku to jest mi bardzo przykro i współczuje wszystkim rodakom, których sytuacja do tego zmusiła. Nie ma w tym nic dobrego, gdy spojrzymy na to w szerszej perspektywie, smutne jest natomiast, gdy kretyni zachwycają się jak dobrze nam Unia zrobiła, tragedia.

W mojej 15 tysięcznej miejscowości nie mam już praktycznie znajomych z mojego rocznika, bo wszyscy siedzą w Anglii i Szkocji ewentualnie w Szwecji. Nikt tu wracać nie zamierza. Nie dziwię się.

Europa wschodnia miała wielką szansę 20 lat temu, była przesiąknięta tylko przez radziecki wywiad, który się po prostu rozpadł i było kilka lat bezkrólewia nim to Rosja uporządkowała. Obecnie jesteśmy informacyjnie rozmontowani i kontrolowani w każdym politycznym aspekcie naszego działania, do tego dochodzi jawna zdrada.

Vitali na co dzień mieszka w Niemczech i podobnie jak brat do Kijowa przyjeżdża na pokaz. Nie chce być złośliwy ale niemieckie możliwości manipulacyjne są niezwykle skuteczne. Od wielu lat to ja w przypadki nie wierzę, szczególnie tam gdzie w grę wchodzą miliardy dolarów.

Wielcy sportowcy nie powinni mieszać się do polityki, choć mają jedną zaletę.

Mają pieniądze i są mniej podatni na korupcję. Tak zresztą powinno być, idziesz do polityki jak już coś osiągnąłeś i nie robisz tego dla pieniędzy. Szkoda tylko, że rzadko sportowcy znają się na prawie, gospodarce i polityce w ogólnym znaczeniu.
 Autor komentarza: DTOsman
Data: 30-11-2013 13:07:01 
#fop
Mają pieniądze i są mniej podatni na korupcję. Tak zresztą powinno być, idziesz do polityki jak już coś osiągnąłeś i nie robisz tego dla pieniędzy. Szkoda tylko, że rzadko sportowcy znają się na prawie, gospodarce i polityce w ogólnym znaczeniu.

Szkoda tylko, że ci co mają duzo pieniędzy chca ich mieć jeszcze więcej...
 Autor komentarza: Sajnal11
Data: 30-11-2013 13:07:45 
Niektórzy tutaj uważają za bład wstapienie Polski do Unii,ale niech sie lepiej zastanowią gdzie by Polska byla teraz bez tej Unii...dostajemy ogromne dotacje,znacznie przekraczajace nasz wkład finansowy,a do tego mamy obecnie najwiekszy wzrost gospodarczy w Europie,wiadomo ze zeby zylo nam sie tak jak np w Niemczech to potrzeba na to jeszcze dlugich lat rozwoju,nie da sie tak rach-ciach i juz jest u nas dobrobyt...i wlasnie to ze Polska sie tak rozwinela na przestrzeni lat daje Kliczce przeswiadczenie że Ukraina tez powinna patrzec na zachód a nie na wschód jesli mysli o jakimkolwiek rozwoju....
 Autor komentarza: Blancos
Data: 30-11-2013 13:14:53 
Ja tylko czekam na ustawę o składkach ZUS i KRUS. Jeśli się one nie zmienią, to będę musiał zamknąć moją firmę ... nie będę płacił kurcze ponad 1100 zł samego ZUSU to końca moich usranych dni i nie miał emerytury. Młodzież powinna otwierać firmy, jednak jak mają to robić skoro Polska przypieprza tak wielki ZUS? I do tego podatek 23%. Niech zrobią 10% od wszystkiego albo 50% to zobaczą, jak szybko nam gospodarka siądzie.
 Autor komentarza: Elegancior
Data: 30-11-2013 13:26:45 
Wcale ta Unia tak duzo Polsce nie dala, otwarte granice? to tylko zacheca mniejszosci do przyjazdu i zyciu na tzw socialu + zycie na emigracji zapierdalajac na zmywaku czy gdzies na budowie nie jest wcale takie fajne. Dotacje na drogi? nie zapominajcie ze zeby cos nam dac, musza nam wziasc wiecej poniewaz EU nie zarabia zadnych pieniedzy poza pieniedzmi od podatnikow. Nastepna rzecza jest ze dzieki Unii europejskiej mamy wiecej zakazow/ nakazow ( niekoniecznie zgodnych z nasza konstytucja ). Nie mozemy obnizyc podatku VAT takze, poniewaz Unia ustalila go na min. 15%. Na dodatek wydaja ogromne pieniadze z kieszeni podatnikow na rzeczy takie jak walka z globalnym ociepleniem, czy walke z palacymi. Takze nie wydaje mi sie ze Unia tak duzo nam daje.
 Autor komentarza: Champion20
Data: 30-11-2013 13:27:15 
Sajnal11 - punkt myślenia zależy od punktu siedzenia zapamiętaj to dlatego ludzie sukcesu którym żyje się dobrze nie zrozumieją tych biednych, nie każdy ma łeb na otwarcie firmy tylko chciałby spokojnie życ na średnim poziomie a tego się nie da bo 1100 zł na ręke to życie po niezej poziomu można powiedzieć na dnie
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 30-11-2013 13:29:24 
Blancos

te składki to tragedia. Mam wrażenie, że państwo robi wszystko żeby zabić przedsiębiorców. Kolega otworzył jednosobową firmę, ledwo mu idzie. skończył mu się okres ulgowy i teraz wchodzi mu 1100 zł składki na ZUS, a od nowego roku będzie jeszcze większa składka. Gość wychodzi na zero kosztem wielu wyrzeczeń, ale wierzy, że kiedyś jego firma się rozwinie, bo na razie jego główny problem to brak większego kapitału i kryzys, ale chyba nie przetrzyma tego czasu, bo państwo rzuca takiemu człowiekowi kłody pod nogi. Wolą człowiekowi dołożyć 1100 podatku na ZUS i zmusić go do zamknięcia firmy i zasilenia grona bezrobotnych. Polscy ustawodawcy nie rozumieją matematyki. Słyszałem, że w Niemczech jeżeli firmie nie idzie to państwo robi wszystko by pomóc takiemu przedsiębiorcy nawet zwalniając z obowiązku płacenia podatku na jakiś czas, by ludzie nie tracili pracy. Tutaj jest na odwrót.
 Autor komentarza: Krzyzak
Data: 30-11-2013 13:31:35 
Autor komentarza: Gestfeind
Data: 30-11-2013 11:58:17
Tak, tak.
Gdyby nie Unia, bylibyśmy teraz na poziomie Ukrainy. Możliwość wyjazdu za granicę, i pracy np. w Anglii powoduje, że nasz kraj jeszcze nie runął. Ile rodzin jest utrzymywanych, dzięki napływom pieniędzy zza granicy, gdzie pracuje mąż/żona?

Ile dróg, mostów, obwodnic powstalo dzięki współfinansowaniu z Unii?

Unia nie jest idealna, ale strach wyobrazić sobie, co by było, gdybyśmy do niej nie weszli (za czym wtedy optowali m.in Lepper, Kaczyński...)


Nie chce ciebie obraźić ale piszesz tylko o tym co widzi człowiek nie zagłebiający się w temat i słyszący co władza mu wbija do głowy. Rzeczywistość nie wygląda tak pięknie ze nabudowaliśmy wszystkiego...

A co do wyjazdów za granice to od dawna wiadomo ze to tak na prawde wprowadzi nas w kryzys który nadejdzie za wiele lat i z UE ma to mało wspólnego.
 Autor komentarza: Blancos
Data: 30-11-2013 13:32:46 
Ghostbuster

Mi firma generuje jakieś 5K miesięcznie. Teraz popatrz ile mogę zarobić.

5000 złotych minus 23% vat i 18% dochodowy = 41%
5000-41%=2950 zł
ZUS = 2950 - 1100 = 1850
Księgowa 1850 - 250 zł = 1600 zł

Zarabiam 5K a na rękę mam jakieś 1600 zł ....
 Autor komentarza: karule
Data: 30-11-2013 13:33:19 
Ten kto wątpi w to ile Unia dała Polsce jest po prostu zwykłym głupcem i nie warto nawet na ten temat podejmować rozmowy.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 30-11-2013 13:39:49 
Ja kiedyś byłem większym entuzjastą Unii Europejskiej. Teraz podchodzę do tego tworu nieco bardziej sceptycznie. Oczywiście dla Polski lepiej być w UE niż w niej nie być. Płyną z tego korzyści. Mamy sporo inwestycji, jest swoboda podróżowania, ale mam wrażenie, że w Unii jest za dużo urzędników, którzy przejadają kapitał. Ta redystrybucja dóbr, socjal są dobre, bo pomagają w jakiś sposób tym najbiedniejszym, niepełnosprawnym i niezdolnym do pracy, ale dużo pieniędzy traci się na samą obsługę tych pieniędzy. Jednak ja jestem raczej za modelem jaki prezentuje USA tj. jak najbardziej elastyczny rynek, mniej administracji, mniej przepisów, które krępują przedsiębiorców, mniej podatków, uprościć zamiast komplikować. Jak UE ma konkurować z Chinami czy Brazylią czy z USA wydając tak dużo na socjal i ograniczając przedsiębiorczość? Nierówność była wpisana w historię człowieka, przyczyniała się do rozwoju cywilizacji. Socjal to utopia. To może się sprawdzić w Skandynawii, gdzie ludzie wydają się być bardziej odpowiedzialni, ale nie w południowych krajach.
 Autor komentarza: milek762
Data: 30-11-2013 13:40:00 
Poco redkacja daje takiego newsa to nie portal polityczny czy ue

tylko Bokserski!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vitalij miał do dziś podjać decyzję odośnie swojej kariery!

zapewne dalej pas wbc będzie w zawieszeniu

bardzo szanuje Vitalija za jego walki styl i odwagę i charyzme ale
wkurwia mnie ze nie potrafi podjać męskiej decyzji co do swojej Kariery.

Widać że boks ma gdzieś jego fascynuję tylko i wyłacznie Polityka
 Autor komentarza: janek1
Data: 30-11-2013 13:53:12 
cyt:Akurat Polsce wejście do Unie dało faktycznie postęp hehehe brak pracy i likwidacja przedsiębiorstw to prawda o Polsce w Unii. A co do kariery wątpie czy Kliczko jeszcze zawalczy na ringu marne szanse.

Champion20, chyba danwo nie byłeś na Ukrainie skoro piszesz tak o naszym kraju......
 Autor komentarza: lukaszbiszczu
Data: 30-11-2013 13:57:41 
to jest portal o boksie a nie o polityce,kogo obchodzi co Klitschko robi poza boksem ,niech robi co chce nawet moze zagrac z JAsiem Fasola ale niech zostawi ten pas albo walczy ze Stivernem
 Autor komentarza: Deter
Data: 30-11-2013 14:10:57 
Widzę, że sporo socjalistów-ekonomistów mamy w Polsce.
Jeśli komuś DASZ 100 zł, to nie musi już tego ZAROBIĆ, a skoro nie ZARABIA to nie pracuje, a skoro nie pracuje to nie pomnaża się bogactwo kraju. Dać komuś 100 zł to pomniejszyć wartość pieniądza w relacji do realnego bogactwa.

Ale dla keysenistów-marksistów to za trudna operacja intelektualna (przepraszam za sarkazm), ale taka jest prawda. Bogactwo NIE BERZE się z pieniędzy tylko z pracy! Jakby z pieniędzy było bogactwo, to byśmy sobie wydrukowali złotówki w Polsce wedle życzenia - bo nie ma ŻADNEJ różnicy czy sobie wydrukujemy złotówki w Polsce i wpompujemy do gospodarki (czyli socjalizm), czy też Bruksela nam da euro... a my ostatecznie będziemy mieć złotówki. Realnie NIE MA to różnicy.
Tyle lat po Marksie, Leninie i Stalinie a ludzie nadal powtarzają ich głupotę.

Pomijam już to, że podliczając wszystkie zyski i straty, oraz uwzględniając ustawy brukselskie, które Polska wdraża jesteśmy na minusie.

PS
Los Ukrainy jest powszechnie znany.
 Autor komentarza: bareq
Data: 30-11-2013 14:18:53 
Dziwnie trochę brzmią oskarżenia o korupcję faceta który ma kupił federacje, sędziów i cały cyrk zwany wagą ciężką.
 Autor komentarza: owenn1988
Data: 30-11-2013 14:26:21 
Blancos
Poprostu jestes za uczciwy, a to w połaczeniu z polityka naszego panstwa w stosunku do małych przedsiebiorców daje efekt taki jak napisales wyżej. Ja osobiście widzę duze możliwości w zaoszczędzeniu pieniędzy z Vat i w następstwie w dochodowym :)
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 30-11-2013 14:37:17 
"Dlatego wszyscy protestujemy, wszyscy chcemy żyć w Europie"

Żyjecie w Europie ty debilu. Tylko że chcecie się sprzedać UE. Unia to ne Europa tylko niebieski zabór zagarniający skutecznie wszystkim suwerenność i niszczący europejską kulturę.
Powinni wziąć przykład z Polski, która za wybudowane drogi i parki jest podległa, na kolanach w roli wasala! 95% nowego prawa w Polsce jest ustalane w Brukseli!!! To chore!
Ukraińcy mają przykład, mogą się ustrzec problemów zawczasu. Powinni takich eurowypierdków, którzy chcą oddać kraj w obce ręce wykopać na zbity pysk!
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 30-11-2013 14:40:54 
"jestem przekonany, że my też musimy zostać Europejczykami"

Nikt w Europie nie mówi o sobie per "Europejczyk". Mówią o sobie Francuz, Anglik, Niemiec. Tylko lewackie barany z Polski, mający kompleks mniejszości mówią że są "Europejczykami" (WTF???) i ten gościu też tak mówi.
W ogóle jak się słucha kogoś takiego to się zastanawiam, czy to małe dziecko czy psychiczny. Poziom poczucia niższości, kompleksów i widzenia spraw powierzchownie jest porażający. To wręcz żenujące.
"My też musimy zostać Europejczykami"... co za kiep.
 Autor komentarza: Champion20
Data: 30-11-2013 14:41:08 
Cooperek popieram! Vitali to biznesmen jako sportowca go szanuje ale co do poglądów politycznych nie! Myśmy już sprzedali swoje dupska teraz Vitali chce tego samego z Ukraincami
 Autor komentarza: maniekz
Data: 30-11-2013 15:05:41 
Nie wiem tylko po co ten NEWS?

Przecież to nie portal o polityce, więc co mnie obchodzi co się dzieje na Ukrainie?


Polacy udają matkę i ojca wszystkich narodów, a na własnym tyłku nie potrafią się skupić.
Martwimy się o cały świat, ale nie dbamy o swoje podwórko.
 Autor komentarza: tomek90
Data: 30-11-2013 15:30:05 
Dla wszystkich, którzy twierdzą, że Polska bez Unii Europejskiej byłaby lepsza - popatrzcie na Ukrainę i Białoruś. Podoba Wam się tam? Popatrzcie na Mołdawię, Serbię i Rosję. Dobrze się u nich żyje? W Polsce w 1989 roku było gorzej niż na Białorusi, a dzisiaj? W okresie 2007 - 2012, gdy cała Europa pochłonięta była w kryzysie Polska odnotowała wzrost gospodarczy w wysokości 20% PKB! Nasz poziom życia stale się podnosi - z 50% unijnej średniej jeszcze kilka lat temu do bodajże 64% unijnej średniej dzisiaj. Przypomnijcie sobie jakie mieliśmy drogi przed 2004 rokiem, ile było autostrad i ekspresówek. Ukraińcy nam tego zazdroszczą, oni chcą żeby u nich było przynajmniej tak dobrze jak u nas. Polak zawsze potrafi tylko narzekać. Zapraszam na wycieczkę na wschód - popatrzcie jak jest u innych.
 Autor komentarza: tomek90
Data: 30-11-2013 15:31:26 
@Maniekz

Żeby zadbać o swoje podwórko trzeba umieć dbać o swoje plecy. Jeśli na plecach będziesz miał rosyjskie czołgi, to prędzej czy później Putin zapuka do Twoich drzwi. Niepodległa, europejska i silna Ukraina to najlepsza obrona przed rosyjskim imperializmem.

Pozdrawiam!

PS

Wczoraj wróciłem z Ukrainy. Ukraińcy są nam wdzięczni za wsparcie jakiego Polska udziela Ukrainie na arenie międzynarodowej.
 Autor komentarza: Champion20
Data: 30-11-2013 16:11:46 
tomek90 przykro czytać twoje wypociny i współczuje takiego myślenia. Poziom życia się podnosi? chyba dla bandy Tuska i tych podobnych. Bezrobocie jest kolosalne a jeśli jest praca to za pensje 1100 zł netto czyli poniżej dna nie wspomnę o ogromnych opłatach na życie. Brakuje jeszcze wprowadzenia Euro za tym pewnie tez jesteś. Ten kit o którym piszesz właśnie na siłę wciska nam rząd. Ale ty nie widziesz problemu kraj Polska to kraj o którym marzy każdy mieszkaniec Europy. Unia to gówno i tak się rozleci prędzej czy później
 Autor komentarza: Champion20
Data: 30-11-2013 16:11:47 
tomek90 przykro czytać twoje wypociny i współczuje takiego myślenia. Poziom życia się podnosi? chyba dla bandy Tuska i tych podobnych. Bezrobocie jest kolosalne a jeśli jest praca to za pensje 1100 zł netto czyli poniżej dna nie wspomnę o ogromnych opłatach na życie. Brakuje jeszcze wprowadzenia Euro za tym pewnie tez jesteś. Ten kit o którym piszesz właśnie na siłę wciska nam rząd. Ale ty nie widziesz problemu kraj Polska to kraj o którym marzy każdy mieszkaniec Europy. Unia to gówno i tak się rozleci prędzej czy później
 Autor komentarza: Miro
Data: 30-11-2013 16:13:40 
Zaletą rozdzielnika finansowego Unii jest to,że pieniądze muszą iść na wskazany cel. Jak na budowę mostu to muszą być wykorzystane na budowę mostu. Jak na autostradę to na autostradę. I ten nakaz w przypadku akurat naszego narodu i państwa się sprawdza. Bo my sami byśmy dyskutowali,kłócili się,roztrząsali na co pieniądze przeznaczyć a i tak w końcu byłyby skonsumowane na coś innego.Mnie osobiście nie podobało się, że "parszywie" bogaty Zachód nie spisał nam zobowiązań zaciągniętych w poprzednim ustroju za Edwarda Gierka i byliśmy zmuszeni spłacić tamte kredyty.A przecież Europa Zachodnia skorzystała na tym, że blok wschodni- Układ Warszawski i RWPG się rozleciał praktycznie bez wojny, której to przez całe dziesięciolecia po 1945 Europa Zach się obawiała.Tzw pomocy na wzór planu Marshalla niestety, ale państwa obozu wschodniego od bogatej Unii nie doczekały się. A to mogłoby zmniejszyć dystans w rozwoju gospodarczym Wschodu do Europy Zachodniej. Tylko po raz kolejny okazało się , jak to bywało już w przeszłości, że wcale Europie Zachodniej na tym nie zależy.Naiwność Słowian a pragmatyzm i wyrachowanie jaką mają Germanie, Frankowie itd.Reasumując z Unią Europejską nie najlepiej, ale być poza nią pewnie jeszcze gorzej.
 Autor komentarza: Miro
Data: 30-11-2013 16:17:11 
po 1945 Europa Zach się obZaletą rozdzielnika finansowego Unii jest to,że pieniądze muszą iść na wskazany cel. Jak na budowę mostu to muszą być wykorzystane na budowę mostu. Jak na autostradę to na autostradę. I ten nakaz w przypadku akurat naszego narodu i państwa się sprawdza. Bo my sami byśmy dyskutowali,kłócili się,roztrząsali na co pieniądze przeznaczyć a i tak w końcu byłyby skonsumowane na coś innego.Mnie osobiście nie podobało się, że "parszywie" bogaty Zachód nie spisał nam zobowiązań zaciągniętych w poprzednim ustroju za Edwarda Gierka i byliśmy zmuszeni spłacić tamte kredyty.A przecież Europa Zachodnia skorzystała na tym, że blok wschodni- Układ Warszawski i RWPG się rozleciał praktycznie bez wojny, której to przez całe dziesięciolecia awiała.Tzw pomocy na wzór planu Marshalla niestety, ale państwa obozu wschodniego od bogatej Unii nie doczekały się. A to mogłoby zmniejszyć dystans w rozwoju gospodarczym Wschodu do Europy Zachodniej. Tylko po raz kolejny okazało się , jak to bywało już w przeszłości, że wcale Europie Zachodniej na tym nie zależy.Naiwność Słowian a pragmatyzm i wyrachowanie jaką mają Germanie, Frankowie itd.Reasumując z Unią Europejską nie najlepiej, ale być poza nią pewnie jeszcze gorzej.
 Autor komentarza: maniekz
Data: 30-11-2013 16:29:20 
@tomek90 Nikt nikomu nie broni przyjaźni z sąsiadami, ale najpierw trzeba dbać o swoje, bo wtedy cię szanują.

Najlepszy przykład podam ci na pozyskiwaniu energii.

Rosja ma gaz, to trzyma się i propaguje swoje.

Niemcy produkują baterie słoneczne to utrzymują politykę pozyskiwania energii z tego źródła.

Polska ma potężne złoża węgla, to zamyka kopalnie, daje sobie narzucić normy UE i niszczy tym gospodarkę by się podlizać innym.


UE bawi się w ekologie bo to jest czysty biznes i doskonały marketing, a nie dbanie o planetę.
 Autor komentarza: odyniec
Data: 30-11-2013 16:34:24 
ja pieprze jak czytam komenty niektórych co się naczytali Uwazam Rze i Korwina Mikke to mi się slabo robi

jasne ze unia to socjal-bagno ale jak sobie wyobrazacie wyjście z naszej dennej sytuacji bez tego? nie jesteśmy Norwegia która ma wszystko i może sobie pozwolić na niezaleznosc gospodarcza i musiałaby jako członek unii do niej więcej wplacac niż by otrzymala

ukraina jest w bardziej skomplikowanej sytuacji bo jej glownym partnerem handlowym jest Rosja i jak wejda do unii to im się skomplikuje możliwość handlu z Rosja ale za to bezclowy handel z unia tylko co z tego skoro więcej sprzedają i kupuja od ruskich

poza tym jak wejdaa do strefy szengen do może się okazac ze nie 7mln ukraincow ywjedzie a większość ....ostatni gasi swiatło
 Autor komentarza: odyniec
Data: 30-11-2013 16:38:45 
maniekz

twój przykład z kopalniami jest nietrafiony
polowa kopalni jest ierentowna i doplaca się do nich pieniądze z twoich podatkow żeby je utrzymać przy zyciu i doplacic do przywilejow górniczych zamiast na rzeczywisty rozwój (ryba zamiast wedki)
na przykład anglia miała rejony podobne do naszego śląska i zamknęli większość kopaln już w latach 80tych za rzadow Margaret Thatcher która wtedy przeklinali a dziś jej dziekuja i już nikt nie pamięta ze były tam jakies kopalnie bo po ich zamknieciu wdrożono porządny program reform (wedka zamiast ryby)
 Autor komentarza: maniekz
Data: 30-11-2013 17:15:14 
@odyniec a co w PL pod rękami polaków jest rentowne? Wszystko wyprzedali.
Chcesz pogadać o premiach jakie ładują sobie prezesi i o tym jacy to debile podejmują ważne decyzje?

Daj spokój z takim argumentami.
Przyjedzie zachodni inwestor i jemu się opłaci?
a wiesz o tym że Niemcy dopłacają wielkie pieniądze do tematu "Solarów" z którego się wycofują.

Nie pisz mi o wędkach i anglikach, bo położenie geograficzne daje im niezależność. Nie porównuj mi żadnego kraju do PL, bo tam nie było przez tyle lat komunizmu który zmienił myślenie i nastawienie samych rodaków do ojczyzny.

Kolejna sprawa to że jak dasz polakowi tą swoją wędkę to on ją sprzeda, zamieni na kijek ze sznurkiem, a haczyk zrobi z gwoździa i będzie marudził że mu ciężko jest.

Kopiowanie pomysłów nigdy nie wychodzi na dobre, bo co najwyżej należy czerpać wzorce i tworzyć własne.
 Autor komentarza: Milan
Data: 30-11-2013 18:03:57 
blancos
vat wykladasz ale rozliczasz sobie w daleszej sprzedazy bądź masz zwrot czyli nie mozesz odejmowac go od przychodu przynajmniej niw w calosci to raz , dwa masz koszty uzyskania przychodu jak wlasnie ksegowa np w wyniku czego podatku dochodowego tez od calosci nie naliczasz to dwa
trzy geberujac 60 tys pzychpodu rocznie musisz sie powaznie zastanowic nad swoja dzialnoscia bo faktycznie wiele z tego nie zostaje chyba ze jestes w fazie start up wtedy spoko :)

wracajac do artykulu do Kliczko bardzo szybko pozaluje ze wogole do tej polityki poszedł, jedzie na nazwisku i populistycznych hasłach a tak jeszce nikt dlugotrwalewgo sukcesu nie odniosl
 Autor komentarza: RSC2
Data: 30-11-2013 21:04:15 
Ci co narzekają na Unię narzekają de fakto na kapitalizm.
Nie jest to ustrój idealny ale lepszego nie wymyślono.

A najbardziej narzekają życiowi nieudacznicy, bez wykształcenia ,zagubieni , bez odwagi i nie potrafiący sami zbudować sobie miejsca pracy.

Dostali dostęp do pracy [własna firma] ale wolą narzekać i czekać aż im państwo zapewni pracę i najlepiej za duże pieniądze.

Ja tam nie narzekam bo nie liczę na państwo. Ja sam decyduję o sobie..
Wystarczy mi tylko jeżeli państwo mi nie przeszkadza [z tym jest problem] i jeżeli stwarza wszystkim równe szanse.
Za komuny nie wszyscy mieli równe szanse i nie wszyscy mieli dostęp do wszystkiego [Nawet paszportu nie mogłem mieć.]

Dziś ja decyduję o sobie. Jeżeli źle się czuję w Polsce to wyjeżdżam gdzie mi się podoba Nikt mi tego nie zabrania. I to jest luksus.
 Autor komentarza: Deter
Data: 01-12-2013 12:09:04 
tomek90
Twoje argumenty są całkowicie chybione.
Popatrz na USA albo Szwajcarię - nie mają UE a żyją dobrze!
Kolejna rzecz - popatrz na tempo wzrostu Polski w latach 90. a popatrz co jest obecnie. Bez okupacji UE rozwijaliśmy się o wiele, wiele, wiele lepiej i szybciej.

odyniec
Znasz "odrobinkę" więcej niż Uważam Rze i Korwina? Bo jakoś nigdy nie piszesz o Austriackiej Szkole Ekonomii czy innych wolnorynkowych nurtach ekonomii... tylko o Korwinie, który paradoksalnie NIC nowego nie głosi. Polecam wychylić trochę nosa i zobaczyć, że poza JKM są inni, naprawdę :)

RSC2
Żart roku!
Ty masz w ogóle JAKIEKOLWIEK pojęcie o gospodarce? Ty wiesz co o jest kapitalizm?
Z całym szacunkiem - ale za dużo telewizji, za mało myślenia.

"Dziś ja decyduję o sobie."
Ty co najwyżej możesz decydować czy zrobisz siku z rana czy z południa.
"Nikt mi tego nie zabrania"
Ty nie masz nic do gadania.
ZUS, VAT, PIT, CIT, akcyza, koncesja, cło... paczki papierosów nie możesz kupić na Białorusi żeby sprzedać w Polsce. Nie masz prawa posłać dziecka do szkoły kiedy ma 8 lat, albo 5 lat.

Na jakim świecie Ty żyjesz?
 Autor komentarza: pyra90
Data: 01-12-2013 12:37:22 
Największy problem Polski to taki że my praktycznie nie jeśteśmy u siebie.
Przemysł ciężki u nas jest zniszczony
W Polsce 70% przedsiebiorstw to kapitał obcy ,30% rodzimy
Na 64 banki ,tylko 4 są nasze.
Efekt jest taki że rocznie miliardy odpływają nam za granice a my jesteśmy tania siła robocza .
W Niemczech,Francji czy na wyspach wsółczynnik firm wynosi 70-30,65-35% na korzyść firm rodzimych .
Zachodu nie dogonimy nigdy ,bo jesteśmy krajem o kapitale obcym!
 Autor komentarza: RSC2
Data: 01-12-2013 16:11:04 
@Deter

Zaręczam Cię ,że mam pojęcie o kapitalizmie.

Nie tylko teoretyczne.

Abyś mógł porównać co to znaczy "ty nie masz nic do gadania" musiałbyś polską rzeczywistość porównać z Koreą Północną, czy nawet z Rosją.

Jeżeli już wywołałeś USA to jest to dobry przykład.
Tam społeczeństwo nie jest roszczeniowe w stosunku do państwa [nie licząc części czarnych]
Tam obywatel ceni wolność i sam zapewnia sobie pracę. Nie płacze na państwo ,że jest bezrobocie.
W przeciwieństwie do Polaków.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.