LEDERMAN: KHAN BYŁ LEPSZY

Wieloletni ekspert HBO, Harold Lederman, uważa, że Amir Khan (26-2, 18 KO) zasłużył na zwycięstwo w sobotniej walce z Lamontem Petersonem (30-1-1, 15 KO), a sędzia ringowy Joe Cooper wypaczył wynik pojedynku, odbierając Brytyjczykowi dwa punkty.

- Myślę, że Cooper powinien w takiej sytuacji przerwać walkę i udzielić Amirowi ostrego słownego ostrzeżenia. To irytujące, kiedy sędzia ringowy wypacza wynik. Gdyby Khan nie stracił tych dwóch punktów, wygrałby jednogłośnie na punkty. To nie fair, bo Lamont Peterson też faulował, a jemu sędzia nie odebrał ani jednego punktu - oznajmił Lederman.

- Wiem, że walka odbyła się na terenie Petersona, ale Amir go wypunktował. Ciężko pogodzić się z werdyktem, na który decydujący wpływ miał sędzia ringowy. Peterson dał z siebie wszystko, to było niesamowite. W trzeciej i czwartej rundzie naprawdę radził sobie wspaniale, ale większość czasu Khan go punktował. Amir był szybszy i trafiał częściej. Moim zdaniem Lamont Peterson przegrał tę walkę, ale jestem pod wrażeniem tego, jak się zaprezentował - dodaje dziennikarz.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: WonderBoy
Data: 12-12-2011 12:33:47 
Tak narzekacie na europejskie gale a tutaj mieliśmy wałek w

amerykańskim stylu. Odjęcie punktów te sprawy żeby było bardziej

"wiarygodnie". Jedno odjęcie punktu to całkowity max , zresztą i tak coś

w stylu liczenia Petersona. Khan był szybszy , lepiej punktował i się

bronił. Dodatkowo po to są ostrzeżenia by je dawać a nie drzeć mordę w

ferworze walki. Po to się przerywa i daje ostrzeżenie by dotarło to

do zawodnika. Niestety na tym portalu większość nie darzy sympatią

Khana więc mało kto narzekał , już widzę co by się działo jakby np

Floyd czy Adamek przegrał w podobnym stylu.
 Autor komentarza: unlocer
Data: 12-12-2011 12:50:10 
LEDERMAN jest na pensji w Goldengoy.Peterson to wygrał zasłużenie.W 11 rundzie 6 razy odpychał a w 12 5. Sędzia ostrzegał go pzred 2 ostrzeżeniem.Teraz to Khan niech żebra o rewanż a Peterson niech mu powie że po jego walce z Maidaną.
 Autor komentarza: unlocer
Data: 12-12-2011 12:56:58 
WonderBoy
zobacz walkę jeszcze raz i policz ile razy Khan odpychał i w jakim momencie.Khan zadawał kilka lekkich ciosów na gardę Petersona i go odpychał uniemozliwiając mu przejscie do półdystansu i zadanie swoich ciosow.Mógł to wygrac ale przegrał.Mógł walczyc na dystans i kontrować ale chciał sie bić z silniejszym.
 Autor komentarza: zeitgeist
Data: 12-12-2011 12:59:15 
Ja tez uwazam ze to byl okrotny walek ,a to odjecie punktow to juz calkiem chamstwo Khanowi powinno sie jeszcze pozwolic uzywac glowy do bicia rywali wtedy by bylo ok przeciez to wielki wspanialy Krol Khan .to jak zwalowano Chisore i wielu innych jest niczym przy Khanie tu byl walek wszech czasow.w przyszlosci powinni dobierac mu gorszych oponentow ,bo jezeli przegra (oczywiscie nie trafi w odpowiedni dzien lub polegnie przez przypadek bo normalnie jest nie do pokonania)to wytwor brytyjskiego marketingu nigdy nie bedzie walczyl o wielka kase z Floydem.Najlepiej jak by byl rewanz z Barrea i jeszcze kilku zawodnikow moglo by wrocic z emerytury dla walki z Amirem
 Autor komentarza: Krzych
Data: 12-12-2011 13:10:26 
Lederman to stary dureń. On wypunktował 3 walki Pacquiao Marquez dla Pacquiao, a trzecią walkę 116-112. Broner-Ponce de Leon 96-94 dla de Leona. I tak można bez końca wymieniać. Stary ślepy dureń, który przegraną walke 117-111 punktuje 116-112 dla przegranego.
 Autor komentarza: unlocer
Data: 12-12-2011 13:14:41 
Juz słyszę śmiech Floyda oglądającego walkę. Jeśli oczywiście oglądał.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 12-12-2011 13:22:24 
unlocer - a nie zauważyłeś sędzia który dawał tak chętnie ostrzeżenia, nie odjął punktu Petersonowi gdy ten po raz pierwszy poszedł na deski ewidentnie po ciosie! a był to punkt na wagę remisu i zachowania tytułu.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 12-12-2011 13:25:58 
Przyznaję że Khan zawalczył słabo, ale tego nie przegrał.
Nie jestem zwolennikiem powiedzenia, że mistrza trzeba zdeklasować aby wygrać moim zdaniem wystarczy wygrać sprawiedliwie jednym punktem ale Peterson w najlepszym przypadku zremisował i to dzięki jednostronnie nadgorliwemu sędziemu.
 Autor komentarza: maras1988
Data: 12-12-2011 13:38:04 
Naprawde Lederman niech już skończy "punktować" bo skoro daje W walce Marquez pacman 112-116 dla tego drugiego i tak jest w co drugiej walce... masakra ten gość
 Autor komentarza: glaude
Data: 12-12-2011 13:55:46 
@Stonka

Ja walki nie oglądałem, więc nie mogę się o niej wypowiadać. Natomiast wrócę na chwilę do naszej dyskusji z zeszłego tygodnia na temat Amira.
Ja ganiłem tam Roacha i teraz uważam, ze jeśli ktoś jest winien słabszej postawy Khana- to tylko on.
To on zrobił z niego robota, który walczy bardziej schematycznie i bez przemyślenia niż robot.

Uważam, ze gość, który ma tak szybkie i wytrzymałe ręce jest w stanie nauczyć się wykonywać inne szybkie ciosy, niż tylko proste na górę.
Mało tego, tu trzeba zacząć od podstaw obrony- bo poza sztywną gardą Amir nie ma w repertuarze zasłon.

Ja rozumiem, ze nie będzie miał takiego balansu tułowia jak np. McCloskay, bo jest sztywny.
Natomiast ma inną zaletę- SZYBKIE RĘCE!!!
A skoro te ręce potrafią szybko bić, to będą potrafiły też szybko robić zasłony. To tylko kwestia treningu. Jednak nie z Freddiem.
On zmarnuje Khana.
 Autor komentarza: glaude
Data: 12-12-2011 14:05:14 
Trzecie zdanie napisałem bez sensu. Powinno być:

To on zrobił z niego maszynę, która walczy bardziej schematycznie i bez przemyślenia niż robot.
 Autor komentarza: lukaszamator
Data: 12-12-2011 14:12:35 
Khan był o wiele lepszy, ciągłe ataki głową Petersona też powinny być ukarane. Khan miał prawo odpychać go gdy ten atakował go głową przez 12 rund...
 Autor komentarza: unlocer
Data: 12-12-2011 14:16:20 
lukaszamator
Za bardzo wsłuchałeś się w komentarz Kostyry.Następnym razem wyłącz głos ,uwierz mi będzie znacznie lepiej.
 Autor komentarza: clyde22
Data: 12-12-2011 14:18:20 
glaude A ty dalej swoje o prostych ciosach na gore.Nie zauwazyles ,ze zarowno Maidana jak i Zab padli po ciosach na korpus?Freddie prowadzil zawodnikow o przeroznych stylach i prawie kazdy z nich walczy inaczej.Amir ma zasieg i szybkie rece wiec powinien walczyc na dystans.Jego problemem jest czysta sila fizyczna.Nie potrafil przepchnac Petersona nie faulujac wyraznie.Khan przez dlugie okresy walczyl tak jak chcial Peterson ,dlatego mial tyle problemow w tej walce.Silniejszy fizycznie Amerykanin dominowal w wymianach przy linach i szybko scinal ring w stylu Maidany.Zgadzam sie tylko w tym z toba ,ze Khan ma dziurawa garde i za duzo przyjmuje.Freddie musi nauczyc go ucieczek spod lin z ciosami tak jak nauczyl Mannego ,slabo tez Khan boksuje z kontry i w drugie tempo ale przeciez Freddie to wie.Walka pokazala jednak ,ze Peterson nie jest chyba w stanie znokautowac Amira pomimo czystych trafien a Khan ma potencjal by wygrac przed czasem w rewanzu.Racz zauwazyc,ze Roach odbudowal Khana po druzgocacej porazce z Prescottem,wyciagnie tez wnioski z drugiej porazki.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 12-12-2011 14:18:48 
glaude - walka jest w całości na YT. sam obejrzałem przed chwilą.

- Chyba jest coś w tym o czym piszesz! Manny walczył ostatnio bez sensu, khan również.

Knan ma zdolności ruchowe i szybkościowe Oscara ale ten bił trochę bardziej z sensem.

Zresztą Oscar też miał na tym samym etapie kariery słabszą walkę z Quarteyem i nie stracił tytułu..a sytuacja prawie identyczna.
 Autor komentarza: glaude
Data: 12-12-2011 14:35:10 
Autor komentarza: clyde22 Data: 12-12-2011 14:18:20
glaude A ty dalej swoje o prostych ciosach na gore.

No właśnie zauważyłem!!!
Gdybym tego nie zauważył i gdybym nie widział jak, ciosy na dół są w jego wykonaniu destrukcyjne w porównaniu z "pykanką" na górę, to w ogóle nie poruszałbym tematu.
Tylko sęk w tym, że Amir zadaje zdecydowanie za mało ciosów na korpus. A powinien na dół wyprowadzać 1/4- 1/3 liczby ciosów. Tak uważam, ale oczywiście Ty dla zasady się z tym pewnie nie zgodzisz.


I dalej:
"Freddie prowadzil zawodnikow o przeroznych stylach i prawie kazdy z nich walczy inaczej"
"Roach odbudowal Khana po druzgocacej porazce z Prescottem,wyciagnie tez wnioski z drugiej porazki."

Freddie kiedyś, a Freddie dziś to dwóch zupełnie innych ludzi. Jest starszy, a postęp choroby robi swoje. Pozostała charyzma bez dawnej zdolności postrzegania i analizowania. Poza tym skąd wiesz, co wie Freddie?
Co do odbudowy Khana po porażce to też się nie zgadzam. O odbudowaniu przekonam się wtedy, gdy Amir wyjdzie do ringu z Breidisem i go pewnie pokona. Może być na punkty.
 Autor komentarza: unlocer
Data: 12-12-2011 14:35:49 
Mnie zastanawia czemu Khan cofał sie pod liny i nie próbował wychodzić z pod lin.Czasami wręcz czekał tam na Petersona i wszystkie mocne ciosy dostał właśnie pod linami.Może zabrakło mu kondycji?Floyd Sr już gada że widzział kobiety walczące lepiej od Khana.
 Autor komentarza: gat
Data: 12-12-2011 14:44:59 
Już widzę minę Floyd'a oglądającego walkę Khana.Floyd pewnie płakał ze śmiechu, że Khan chciał z nim wyjśc do ringu.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 12-12-2011 14:51:03 
gat-pewnie że Floyd jest lepszy od Khana ale takie pisanie jest bez sensu...za to Khan mógłby się pośmiać z tego jak Floyd męczył się z zabem Judach
 Autor komentarza: clyde22
Data: 12-12-2011 14:52:37 
glaude Wiem co wie Freddie jak czytam jego analizy przed pojedynkami.Oczywiscie tymi dotyczacymi fighterow spoza jego gymu bo wiadomo,ze o swoich zawsze pozytywnie.Nie zgadzasz sie co do odbudowy Khana?A wiesz kto i ile razy rzucal Khana na deski w erze przed Freddiem i Ariza.Khan w wadze lekkiej padal po kazdym mocniejszym ciosie ,od czasu zaczecia pracy z Roachem jeszcze nie zapoznal sie z deskami.Prescott niszczy swoja kariere bo zmiana kategorii na wyzsza posluzyla Khanowi a jemu wrecz przeciwnie.Tez uwazam ,ze Khan powinien zrewanzowac sie Prescottowi bo rewanz to zawsze rewanz ale rozumiem decyzje Golden Boy bo sportowo i marketingowo Prescott to krok w tyl.Co do ciosow na korpus oczywiscie zgadzam sie ,ze powinno byc wiecej rownowagi ale Roach wie to lepiej od nas obydwu.Problem to realizacja zalozen trenera na ringu.Moim zdaniem Khan nie powinien zmieniac trenera ale po rewanzu z Petersonem pojsc jeszcze o wage wyzej.Mysle ,ze dodatkowe kilogramy wzmocnia go fizycznie co juz oplacilo sie przy pierwszym pojsciu w gore.
 Autor komentarza: clyde22
Data: 12-12-2011 14:57:47 
glaude Jesli nie przekonalo cie pokonanie Maidany i przetrwanie kanonady najlepszego punchera dywizji to nie sadze ,ze przekonalo by cie pokonanie Prescotta.
 Autor komentarza: unlocer
Data: 12-12-2011 15:15:26 
Ja jestem pod wrażeniem odporności Khana na ciosy. Był parę razy zraniony w walce z Maidana i Petersonem ale przetrwał.
Jak zauważył clyde22 kiedyś padał każdym mocnym ciosie, po ciosach stolarzy i ślusarzy.
clyde22 Ale czy pójście w górę mu się opłaci. Przeciwnicy będą jeszcze silniejsi a on może stracić swoja szybkość.
 Autor komentarza: clyde22
Data: 12-12-2011 15:31:26 
unlocer Przyklad Paquiao pokazuje,ze Ariza wie jak sprawic,zeby zawodnik zyskal na sile nie tracac zbyt wiele szybkosci.Khan jest wysoki i mysle,ze zyska na dodaniu miesni ale nigdy nie wiadomo...Jednym to sluzy,innym wrecz przeciwnie.
 Autor komentarza: clyde22
Data: 12-12-2011 15:34:08 
Pisze na podstawie pierwszej zmiany kategorii przez Khana,ktora wyszla mu na dobre
 Autor komentarza: unlocer
Data: 12-12-2011 15:42:05 
Moim zdaniem coś nie tak jest u Khana z psychą.Przed walką i na początku ostatniej walki myslałem że Khan nie będzie miał żadnych problemów z wygraniem .Problemy pojawiły sie wtedy gdy Peterson nie padał, nie tracił zapału i tylko parł do przodu nie robiąc sobie nic z
ze ciosów prostych Khana.Peterson dobrze przestudiował walke Khana z Maidaną.Ciekawe jak by się skończyła walki jak by Khan nie miał tak szybkich nóg?Z Maidaną i petersonem.
 Autor komentarza: Siwy1
Data: 12-12-2011 15:55:14 
gat
Wątpię, żeby Floyda miał się smiać z Khana bo ON naprawdę może sprawić mu troche problemu. Kwestia jest taka, że Khan ogólnie był lepszy od Petersona ale jak na siebie zawalczył słabo, tylko czy to kwestia słabszego dnia czy jednak weryfikacja umiejętności Khana, ja wierze w tego chłopaka, rewanż się uda i czekaja go wielkie walki
 Autor komentarza: drenq1607
Data: 12-12-2011 15:57:21 
Moim zdaniem zawiniła pewność siebie - a tutaj obwiniałbym tym razem Roacha. Bardzo szanuje gościa, ale chyba źle psychologicznie podchodzi do swoich zawodników. Przed walką Pacquiao vs Marquez było to samo. Jego inni podopieczni - Chavez jr. i Martirosyan - dwa młokosy, które krzyczą jak to pobiją najlepszych. Za lekko podchodzą do walk i stąd są te niespodzianki. Bo niby skąd? Roach niepotrzebnie daje im pewność siebie na tak dużym poziomie, że czują się nietykalni. Niektórym to pomaga, ale akurat tym bokserom to chyba nie do końca podwyższa wyniki. Amir kiedy miał nóż na gardle z walkami z Judah i Maidana, kiedy dużo było głosów o KO na Khanie, wtedy pokazał mega klasę. Kiedy wystawiano go na potencjalnych rywali do obicia, jak Prescott czy Peterson, Khan sie przeliczył.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.