ADAMEK CZY ESTRADA? TYPUJĄ DZIENNIKARZE

Kto wygra walkę  Tomasz Adamek - Jason Estrada? Jakie znacznie ma ten pojedynek dla wagi ciężkiej i dla Górala? - takie pytanie zadałem znaczącym amerykańskim i polskim dziennikarzom specjalizujacym się w tematyce pięściarskiej. Wszyscy spodziewają się 6 lutego w Newarku trudnego, ale zwycięskiego dla Polaka pojedynku...

Joseph Santoliquito, redaktor naczelny "The Ring": Walka Adamek - Estrada jest nie tylko ważna dla wagi ciężkiej, ale w takim stopniu dla junior ciężkiej. Jeśli Adamek wygra - daję mu na to spore szanse - to najlepszy pięściarz świata wagi junior ciężkiej będzie znaczącą postacią w królewskiej kategorii. Jeśli przegra, to będzie musiał wrócić do junior ciężkiej.  Moje największe obawy jeśli chodzi o Adamka, bez wątpienia jednego z najlepszych bokserów świata, to fakt czy jego konstrukcja fizyczna jest wystarczająca na wagę ciężką i czy jego cios będzie znaczył tyle samo, co w wadze junior ciężkiej.

Thomas Hauser, historyk boksu i komentator HBO:
Adamek wygra, bo jest po prostu lepszym, bardziej wszechstronnym pięściarzem niż Estrada. Jest potrzebny wadze ciężkiej bo walczy w starym stylu - dla kibica, efektownie.

Mateusz Borek, komentator Polsatu: Dla Tomka to jest jakby przepustka, taka amerykańska wiza do wagi ciężkiej. Wygra z Estradą, który walczy znacznie lepiej niż jest znane jego nazwisko, to  będzie się bił na HBO z Chrisem Arreolą. Przegra, to może zapomnieć o tej walce i być może o wadze ciężkiej. Góral da sobie radę - stawiam na jego nokaut  10 rundzie.

Karl Freitag, redaktor naczelny Fightnews: Bardzo ważna walka dla Adamka, który jest jej faworytem. Z jednej strony Estrada, nie mający nokautującego ciosu wydaje się bardzo bezpiecznym rywalem dla Polaka, ale z drugiej cała presja jest właśnie na Adamku, który musi w tej walce udowodnić, że jest jednym z zawodników elity wagi ciężkiej.  Przegrana z zawodnikiem nie będącym w kręgu pretendentów do tytułu w tej ktegorii oznaczałaby dla Adamka przymusowy powrót do junior ciężkiej.  Dla Estrady to walka o wszystko, szansa na  pokazanie się przeciwko rywalowi ze znanym nazwiskiem.  Choćby z tego powdu, nie będac może najbardziej interesującą walką na świecie, ma sporo  interesujących podtekstów.

Janusz Pindera, dziennikarz "Rzeczpospolitej", komentator pięściarski: To dla mnie debiut Adamka w wadze ciężkiej, bo za taki nie uważam jego wygranego pojedynku z Andrzejem Gołotą.  Ten rywal, Estrada, jest trudniejszy od Gołoty i moim zdaniem, od następnego potencjalnego rywala Tomka - Chrisa Arreoli. Trafia teraz na bardzo niewygodnego przeciwnika, który jest akurat dobry w tym, co może stanowić największe zagrożenie dla Tomka - potrafi zadawać groźne, celne ciosy w defensywie, a wszyscy spodziewamy  się, że w roli atakującego będzie Adamek. Jason Estrada, trzykrotny mistrz USA,  tak walczył z Powietkinem, znacznie cięższym i potężniejszym rywalem niż Adamek. Rosjanin to przetrwał, bo Jason nie ma silnego ciosu, ale wolałbym, żeby Adamek nie był trafiany przez zawodnika ważącego ponad 110 kilogramów. Walka ważna dla Amerykanów, bo  porażka Estrady oznaczać będzie, że ciągle nie mają pięściarzy w wadze ciężkiej.  Trudna walka w której Adamek wygra na punkty.

TOMASZ ADAMEK: SERWIS SPECJALNY >>

TK Stewart, Fox Sports: Bardzo ważna walka dla wagi ciężkiej, w której nie ma do tej pory sprawdzonych pretendentów do tronu. Jestem przekonany, że Adamek wygra z Estradą i tym samym, według mojej opinii, będzie najpoważniejszym przeciwnikiem dla obecnych mistrzów świata. Polak w walce z Estradą musi potwierdzić kredyt zaufania dany mu w wadze ciężkiej dlatego, że był mistrzem świata w dwóch innych kategoriach wagowych.  Widziałem na żywo walki Estrady - umie walczyć, jest większy od Adamka, ma szybkie ręce, jest zdeterminowany i potrafi przyjąć silne ciosy.  To nie będzie dla Adamka łatwa walka, ale  wygra ją na punkty.

Wypowiedzi zebrał: Przemek Garczarczyk

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Kalifek
Data: 02-02-2010 09:27:43 
Dobrze, że nikt nie twierdzi, że wygra Estrada, bo takiej możliwości nie ma. Jeszcze 4 dni do walki, emocje rosną. Będzie to ciekawy pojedynek i pierwszy kontakt z dechami Estrady.
 Autor komentarza: hitman
Data: 02-02-2010 09:28:55 
Andrzej Pindera?
znacie takiego?
 Autor komentarza: Valetz
Data: 02-02-2010 09:30:59 
Stawiam na zwycięstwo Adamka przez TKO najpóźniej do końca 8. rundy. Sędzia przerwie walkę.
 Autor komentarza: odyniec
Data: 02-02-2010 09:35:22 
w sumie to nikt z nich nie powiedzial czegos odkrywczego, same powszechnie znane prawdy
gdyby Adamek przegral w Estrada to nie wiem co pocznie bo powrót do Cruiser bedzie trudny a w ciezkiej bedzie skreslony jako powazny zawodnik i zostanie mu obijanie leszczy za pieniadze
 Autor komentarza: Wojtek1987
Data: 02-02-2010 09:59:54 
czemu niby trudny powrót w cruser ?? jedyne zagrożenie ( dość realne ) jakie widzę to to że nikt za bardzo nie będzie chciał z nim walczyć ( taj jak z Estradą w sumie heh ) ale to najwyżej zawalczy u szfabów i albo wygra przez K.O albo o oszukają

drugie zagrożenie ( również bardzo realne ) jest takie że Tomek ma już 33 lata ( tak ?? ) zostało mu jeszcze ok. 3 do 6 lat kariery , jak ja to mówię 3 lata + coś może rok , moze 2 , a może 3 lata i tylko 3 lata bez tego + , w związku z tym niema zbytnio czasu na czekanie , a biorąc pod uwagę fakt że raczej byłby unikanym zawodnikiem , to może być problem

nie uważam natomiast że nie miałby czego szukać w cruser i zostały by mu same walki dla kasy , aż tak źle tego nie widzę
 Autor komentarza: RAF1
Data: 02-02-2010 10:03:55 
co ciekawe każdy z eksprestów stawia sprawe jasno, jeśli Adamek przegra, po prostu musi wrócić do CW, duża presja na Tomku, ale akurat o jego psychike jestem spokojny.
pozdro
 Autor komentarza: spatriot
Data: 02-02-2010 10:25:10 
Borek idz lepiej do CAFE FUTBOL . ADAMEK 7-8 runda
 Autor komentarza: endriu
Data: 02-02-2010 10:45:15 
Wczoraj wieczorem przed zaśnięciem widziałem Adamka w reklamie na Eurosporcie, ale nie pamiętam co reklamował
 Autor komentarza: bimber
Data: 02-02-2010 10:49:06 
"Borek idz lepiej do CAFE FUTBOL . ADAMEK 7-8 runda"

Też bym sobie tego życzył, jednak żeby znokautować estradę trzeba mieć naprawdę czym uderzyć a w walce z gołotą adamek tego nie pokazał, owszem wygrał przed czasem ale z mocnym ciosem i tyloma celnymi czystymi uderzeniami walko powinna trwać max 2 rundy.
Robię to nie chętnie ale podzielam zdanie borka.
 Autor komentarza: CocaCola
Data: 02-02-2010 10:49:42 
Nie wiecie moze kiedy i gdzie odbedzie sie oficjalne wazenie przed walka??
 Autor komentarza: hanes
Data: 02-02-2010 11:00:52 
bimber

Masz racje,Adamek Gołote tłukł,tłukł i nie mógł utłuc,myśle ze Estrada już tak oklepywac sie nie pozwoli.
 Autor komentarza: spatriot
Data: 02-02-2010 11:01:55 
BIMBER ale Goly to mial jedna z najtwadszch glow HW .Poxyjemy zobaczymy .
 Autor komentarza: spatriot
Data: 02-02-2010 11:06:17 
Bimber a jesli chodzi o Borka to nie jest to zaden wyznacznik , on sie uczy regulek na pamiec jaki to znawca boksu ?
 Autor komentarza: cheko
Data: 02-02-2010 11:42:24 
Czy ktoś z Was się orientuje, o której mniej więcej godzinie Adamek wejdzie na ring?
 Autor komentarza: ceres
Data: 02-02-2010 11:50:38 
cheko
Mniej więcej 3-4 rano, ale nie przewidzisz;)
 Autor komentarza: bimber
Data: 02-02-2010 12:08:58 
spatriot- ja nie uważam borka za jakiś autorytet tylko zgodziłem się z nim jesli chodzi o wynik walki ale od razu sprostuję że pomyliłem wypowiedzi borka i pindery i mój typ to "Trudna walka w której Adamek wygra na punkty"
 Autor komentarza: cheko
Data: 02-02-2010 12:55:13 
Dzięki ceres!
 Autor komentarza: Melock
Data: 02-02-2010 13:10:25 
Adamek Gołotę tłukł, tłukł i zatłukł jednak. Dwa razy dechy i knock out. A ze Andrzejek nie poszedł spać - on zawsze tak był nokautowany, gleba i wstawał, twardości odmówić mu nie można.

Z tym przymuoswym powrotem do cruser w przypadku porażki bym nie przesadzał. Będzie krok wstecz ale bez przesady, do niższej wagi nie wróci z pewnością, chociażby ze względu na wiek i brak perspektyw. Ale nie ważne, jest pewne kto wyjdzie z najbliższej gali jako zwycięzca.
 Autor komentarza: odyniec
Data: 02-02-2010 13:23:20 
melock pewne to jest tylko ze Kopwernik juz nie zyje i ze byla kobietą
 Autor komentarza: berio76
Data: 02-02-2010 13:39:04 
po pierwszym prawym prostym i dechach goloty adamek wyraznie odpuscil.chyba przez wzglad na znajomosc z golota i szacunek dla kibicow ktorzy powtorka typu brewster byliby rozczarowani po prostu.estrada jest tylko testem zdjetym ze srodkowej polki niczym wiecej.moze byc zwyciestwo punktowe wyrazne ale zdecydowanie realniejszy jest pozny tko.przypominam ze pindera pomimo swojej wiedzy w typach myli sie czesciej niz rzadziej.
 Autor komentarza: odyniec
Data: 02-02-2010 14:16:51 
berio chyba po prawym prostym i popchnieciu
 Autor komentarza: berio76
Data: 02-02-2010 14:20:10 
zgasla mu lampa na moment popchnal czy nie popchnal.nie bardzo rozumiem roznice boks to takze poldystans,klincz.popchniecie to nie faul nie bardzo rozumiem
 Autor komentarza: eLSzabeL
Data: 02-02-2010 14:36:32 
Góral łatwiej sobie poradzi z Estradą niż przypuszczacie .Estrada sam sie podda.
 Autor komentarza: karbro
Data: 02-02-2010 15:29:52 
Obstawiam KO do piątej rundy. Myślę, że Adamek którąś ze swoich klasycznych akcji lewy prosty i poprawka prawym, posadzi Estradę. Natomiast jeżeli Estrada przetrzyma mocne uderzenia Tomka, to myśle, że Góral obtańczy Jasona i wypunktuje Go. Jeszcze uwaga co do wypowiedzi Tomka odnośnie pieniędzy. Ja urodziłem się w 1959 r. i brzydzę się komunistami, nie udało im się wdrożyć we mnie poglądów marksistowskich i leninowskich. Za nokauty Tomka na Gołocie czy na Banksie dałbym Mu na własność pałac kultury i rzekę Wisłę. Pamiętajmy, że kariera sportowca szybko kończy się a życie dalej toczy się. Z czegoś trzeba żyć. Pozdrawiam szczególnie tych niesfornych.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 02-02-2010 15:44:29 
Prosze bardzo w calosci zgadzam sie z tym co mowi Pan Janusz Pindera..Pisalem o tym juz sto razy i naprawde cieszy mnie ze moje zdanie jest podobne do Pana Pindery ktorego bardzo cenie za wiedze;)
 Autor komentarza: capricornxxx
Data: 02-02-2010 18:20:35 
Stawiam na wygraną Estrady przez TKO w 9 rundzie. Trochę przekornie, ale nie bez "dawki rozwagi".

Oczywiście nie życzę tego Tomkowi, wprost przeciwnie, ale nie widzę zbyt wielu powodów, dla których miałaby to być dla niego łatwa walka.

Zgadzam się z p.Pinderą - po części.
 Autor komentarza: rychu89
Data: 02-02-2010 21:34:35 
Sstrada to gruby wieśniak ,sam bym go pokonał w 3 rundy bo by sie grubas zamęczył. Adamek go zabije w 2 minuty !!
 Autor komentarza: capricornxxx
Data: 02-02-2010 22:17:46 
Chylę więc czoła przed przyszłym mistrzem świata!
 Autor komentarza: Dinas
Data: 03-02-2010 00:25:45 
No tak bo "Wszystkie Ryśki to fajne chłopaki"
 Autor komentarza: pragaa
Data: 03-02-2010 20:56:11 
walka potrwa 1runde
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.